Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:30
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja...dat bedoelde ik ja.... Maar nu eerst maar even een tukkie doen...Welterusten... |
ja, welterusten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:31
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Heel slim!
Ja, ik denk wat gebeurd er nu, een uitbrander van Marsjg?
Ik heb die jongen geen een keer iets gevraagd of gezegd, niet een keer op hem gereageerd....op het hele forum niet...
Ja, ik reageer(de) niet op sommige andere postings...
Truste |
Ik kreeg zeker geen uitbrander van Marsjg hoor!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:38
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Zoals ik al eerder aangaf petra. Ik probeerde bijbels waarheden hier in dit topic te plaatsen wat dus niet de bedoeling van dit topic is maar eerder gaat dit topic dus over persoonlijke meningen over christelijke homo's.
Enige persoonlijke uiting die ik wil doen is 'laat ieder in zn waarde". En wat ik er persoonlijk voor de rest van vind, daar wil ik me niet over uitlaten. Ik wens ze in idg succes.
Wat ik wel weet, is dat zij zich niet zo druk maken om wat men wel of niet van ze vindt! |
Het lastige van Bijbelse waarheden is altijd dat ik ze anders lees dan jij dat doet en omgekeerd ook...... Dus het blijft hoe dan ook persoonlijk, ook jouw verhaal........ En jij vind jouw verhaal de Waarheid maar dat vind ik nu ook met mijn verhaal.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:43
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik kreeg zeker geen uitbrander van Marsjg hoor!!!!! |
Hai, ik bedoel dat je zei, dat je niets zei omdat je al genoeg modder over je heen had gekregen.. Quote: | Zeeland: Daarom houd ik me er ook buiten...teveel modder in mijn gezicht gehad!!!! |
Ik zei iets aan Petra gericht Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:01
Quote: | FLOWERFUL304 schreef: Ik wilde je een vraag stellen maar ik denk dat ik het wel voor me hou.
YES: je mag me die vraag best stellen. geeft alleen maar duidelijkheid denk ik
SHANITA130 schreef: Overduidelijk....wat voor een vraag zou dat nu zijn, dacht ik toen (ook)... | ....en krijg een uitbrander van Marsjg(modder..)
dinsdag 3 juli 2012, 01:01
Quote: | MARSJG370: Het zal wel een domme vraag zijn, net als de domme vetes die hier uitgevochten worden.. Jullie kunnen beter in de boksring gaan staan, en elkander eens flink op het aangezicht uitleven, eens kijken hoe er dan op jullie gereageerd wordt met een gehavend uiterlijk!!!!!!!1.... | ?
En dát hierop:
Quote: | FLOWERFUL304 schreef: Ik wilde je een vraag stellen maar ik denk dat ik het wel voor me hou.
YES: je mag me die vraag best stellen. geeft alleen maar duidelijkheid denk ik
SHANITA130 schreef: Overduidelijk....wat voor een vraag zou dat nu zijn, dacht ik toen (ook)... |
?
Terwijl ik nooit op hem heb gerageeerd, op het hele forum niet.....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 3 juli 2012, 07:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:44
|
|
|
Na 2dg nogmaals overwogen te hebben,blijf ik bij de keuze geen deel te nemen meer aan het forum. Maar zal een keertje reageren misschien nog wel gebeuren.(dagje uit)
Ook nu komt deze keuze toch vanuit de het glas is halfvol gedachte,het glas halfvol willen houden.. vult daarom ook iedereen op zijn of haar eigen manier in. Iedere keer maakt je zelf de keuze,hoe je voor je zelf aan een oplossing werkt. Bedankt voor de contacten binnen de topic's..veel heeft mij ook goed gedaan.
heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 3 juli 2012, 10:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:47
|
|
|
TJOKLAT313 schreef: | Tjok gaat ook mee!!! Zet me maar op de lijst |
Gezellig dat je meegaat Tjok
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 05:49
|
|
|
XABIA794 schreef: | Dat geef je ook mooi weer... Daarom graag dit onderwerp over gehoorzaamheid. Het is een behoorlijk spanningsveld vind ik zelf. Je leest dit... je hoort dat... en je voelt zus. En Als je vaak met je hart de bijbel overleest, dan komen dingen in je op die voor een mens eigenlijk niet te vatten zijn, als alleen door Zijn ogen te lezen. Zoals je't weergeeft herken ik ook die intensie om alles te leren los te laten, en inderdaad kunnen we alleen nog roemen in het Kruis. Niet uit eigen kracht, maar door wat Hij voor ons heeft gedaan... Rein en heilig worden, kan alleen door Hem. Daardoor groeit ook het intense verlangen om "gehoorzaam" te zijn vanuit Zijn liefde en niet uit eigen prestaties. |
In het forum"Ouweneel" is hier uitvoering op ingegaan. Het boek "Bouwstenen van geloof: geloofszekerheid, groei en geloof"[/b] is écht een aanrader. En niet mijn denken of emotions zijn van belang, maar hetgeen God zegt. Mijn inzichten in "Hoe ga ik ermee om" bouwt anderen mee op. Dat is bemoedidgend om in dit forum te lezen. [/i]
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 3 juli 2012, 05:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 06:04
|
|
|
[quote=SHANITA130] Ook nu Shanita gelieve je bij het topic te houden. Ik wil een bijdrage leveren, doch zie hiervan voorlopig af gezien de polutie her en der.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 3 juli 2012, 06:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 06:08
|
|
|
PETRA411 schreef: | wie zijn die mensen flowerfull die over anderen oordelen en lasteren wat ze niet begrijpen ? Zijn dat ook niet mensen die homo,s niet met de liefde van jezus welkom heten en roepen na ze met de bijbel in hun hand, god veroordeelt jou want je bent zondig? Dat met een tekst waar ik een balk bijdiegene zelf zie, die met die tekst gooit, eruit haalt dat god homo,s veroordeelt....... |
Ja, wie....? die over anderen oordelen en lasteren wat ze niet begrijpen...
Judas 1 vers 10....
....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 3 juli 2012, 07:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 06:18
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Weet je Jane, iedereen kan aan de buitenkant nog zo'n mooi leven lijden maar als de binnenkant niet ok is? Gaat er vaal om wat je niet ziet.... En ja, een ieder kijkt er anders tegenaan maar daarom hoef je iemand niet te veroordelen... Jij bent niet voor praktiserende homo's en samenwonende hetro's, dat kan en dat is jouw mening..... ik bekijk daar mensen niet op en vind dat ze dat een ieder dat allemaal zelf maar moet weten....Het is ook niet aan mij daar wat van te vinden... En hoe je homo's noemt? Als je het over die homo hebt(hier gelezen op het forum) of een anders geaard mens? Ik sta daar eigenlijk helemaal niet bij stil....als ik hoor dat iemand homo is neem ik dat als kennisgeving aan net zo als iemand zegt dat hij getrouwd is of zo....... En als je de Bijbel naleest zie je toch nergens het woord homo staan? Wij vertalen dat allemaal zo en hebben daar een Bijbels oordeel over.......Je mag geen kerkelijk ambt vervullen schrijf je? Ik vind dat wel discriminerend hoor......wat denk je van alles incestgevallen in de kerken? Ook de buitenkant mooi maar de realiteit was toch wel wat anders.... Er staat ook in de Bijbel dat mannen meer vrouwen mogen hebben en dat doen we toch ook niet? |
Amen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 06:33
|
|
|
Willemijn: En als je de Bijbel naleest zie je toch nergens het woord homo staan? Jane: klopt toen heette het: 'dat mannen met mannen schandelijkheid bedrijven'
Romeinen 1
21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. 22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren. 24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende. 28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.
Weer eventjes het hele stuk erin, voor het verband.
26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
Hier staat meervoud, mannen, met mannenn, vrouwen met vrouwen, dit slaat op groepseks ofwel seks in groepsverband in de parenclubs.
Want het gaat hier om christelijke homo's. Lees eens het stuk voor en na het vetgedrukte gedeelte, dan zie je dat het geen christenen betreft.
28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.
Over zúlke mensen gaat het hier....en die vergelijk jij met de homofiele medemens.....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 3 juli 2012, 07:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 06:42
|
|
|
MARIEKE009 schreef: | Heel verstandig! Wel wat duurder misschien maar dan heb je wel kwaliteit! Ik heb veel plezier van mijn Apple! |
Dát denk ik ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 07:01
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Klinkt gezellig!! Maar ehm...... dit is wel in het alleen-voor-vrouwentopic. Houdt dat ook in dat het uitje alleen voor vrouwen is?? (misschien wel handig, want die mannen hierzo raken alleen maar de weg kwijt, of laten zich weerhouden door opgebroken wegen enzo.......) |
Laat de kerels maar mooi thuis blijven. Eindelijk een dagje rust
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 07:39
|
|
|
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810 met pleegdochter qsjes546, 44 jaar, regio 035 mieke962, 41 jaar, regio 0181 sonja008, 36 jaar regio 0341 willemien943, 45 jaar, regio 010 jans221, 51 jaar, regio 0180 Tjoklat313, 52 jaar, regio 078 flower776 51 jaar, regio 0180
harald940, 37 jaar, regio 038 Leonard480, regio0180 Frankt627, 48 jaar, regio 076 Jozua472, 55 jaar, regio 0113 ...... ...... ......
bij regen wordt een feest-tent meegenomen door; Leo in samenwerking met Leonard ..... ..... .....
BBQ wordt meegenomen door; ..... ..... .....
houtskool wordt meegenomen door; - harald940 ..... ..... .....
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 3 juli 2012, 07:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 07:43
|
|
|
Hoi Lief W-tje,
Ik wil je een hele prettige verjaardag wensen. Een zegenrijk nieuw levensjaar met zoveel goeds...een voelende Aanwezigheid die je steeds nabij is...
Lieve verjaardagzoenen...Frank, Floshke en Prikkie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 08:30
|
|
|
ANNA415 schreef: | Laat de kerels maar mooi thuis blijven. Eindelijk een dagje rust |
Niet alleen een vrouwen topic waar de mannen toch komen kijken maar ook een vrouwenborrel!!!! Nogmaals, ik wil wel de BOB zijn in mijn huis...kom maar langs.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 08:49
|
|
|
JANS221 schreef: | voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810 met pleegdochter qsjes546, 44 jaar, regio 035 mieke962, 41 jaar, regio 0181 sonja008, 36 jaar regio 0341 willemien943, 45 jaar, regio 010 jans221, 51 jaar, regio 0180 Tjoklat313, 52 jaar, regio 078 flower776 51 jaar, regio 0180
harald940, 37 jaar, regio 038 Leonard480, regio0180 Frankt627, 48 jaar, regio 076 Jozua472, 55 jaar, regio 0113 siroka 33 jaar ...... ...... ......
bij regen wordt een feest-tent meegenomen door; Leo in samenwerking met Leonard ..... ..... .....
BBQ wordt meegenomen door; ..... ..... .....
houtskool wordt meegenomen door; - harald940 ..... ..... ..... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 08:58
|
|
|
Laten wij gewoon ons best doen om goed voor elkaar te zijn , liefde vol. niet de liefde voor de gene die dit willen lezen hahaha want we kunnen niet in het hart kijken van de ander, alleen vermoeden!
en proberen geen gruwel te zijn
God weet immers alle dingen , en hij heeft het laatste woord!!!
Gods zegen voor alle!
en heel veel liefs, en nu niet stikkum stout zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 09:20
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Zover ik weet en dat heb ik van een lesbienne maakt zij zich niet druk om wat men van haar denkt. En ze zegt zelf dat ze elke dat zondigt alles wat God verboden heeft. Tja, misschien is ze wel een uitzondering! |
Ik ken ook een behoorlijk aantal hetero's die hetzelfde zeggen Flowerfull. Dus daar gaat het hier niet om. Het gaat hier inderdaad om je eigen mening. Maar ik wil de mijne wel graag toetsen aan het woord van God (en de meesten hier denk ik)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 09:36
|
|
|
Als de Geest ons nieuw leven heeft gegeven , moeten wij ook ons in alle opzichten door de Geest laten leiden(Galaten 5:25)
Maar dat vraagt wel dat we daadwerkelijk de leiding over ons leven uit handen geven en aan de Geest toevertrouwen. Onder zijn leiding gaat gebeuren dat Gods droom voor ieder van ons in vervulling gaat: dat we steeds meer toegroeien naar Christus, dat we steeds meer gelijkvormig worden aan zijn beeld, dat we steeds meer als Jezus zullen zijn.
Las ik in een Bijbelstudie op internet, je door de Geest laten leiden in je leven is het mooiste wat er is. En tegelijkertijd zo moeilijk. Want heel vaak ben ik alweer de richting aan het bepalen neem ik beslissingen en vraag dan God wat Hij er van vindt i.p.v. op Hem te wachten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 09:47
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Heel slim!
Ja, ik denk wat gebeurd er nu, een uitbrander van Marsjg?
Ik heb die jongen geen een keer iets gevraagd of gezegd, niet een keer op hem gereageerd....op het hele forum niet...
Ja, ik reageer(de) niet op sommige andere postings...
Truste |
ik denk dat hij niet zozeer op JOU richtte maar op iedereen in het algemeen en helaas daar een verkeerd vakje voor heeft gebruikt......maar hij heeft een punt......iedereen blijft elkaar maar "afmaken" en waarvoor??? zoals ik al zei, de lachende derde is de Duivel....we spelen hem in de kaart.....zaai verdeeldheid onder Gods kinderen dat is zijn opdracht, daar lééft hij voor......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 09:51
|
|
|
Van harte gefeliciteerd, Willemijn! Ik wens je fijne dag en voor het komende jaar Gods zegen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 09:52
|
|
|
[quote]Flowerful schreef: 28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.
Shanita schreef: Over zúlke mensen gaat het hier....en die vergelijk jij met de homofiele medemens..... [quote]
Het erge is dat ik ook lees (maar kan mijn invulling zijn hoor) dat Flower de tekst behalve de homofiele medemens ook richting de mensen citeert (want ja, niet Flower zegt het maar de bijbel... dus) die open willen staan en de bijbel ook anders interpreteren. Ik heb er over nagedacht en vraag me af... wanneer mijn invulling klopt en Flower dit inderdaad richting zowel de homo geaarde schrijft als de mensen die zich anders opstellen ook vanuit hun christen zijn: hoe kan je tegelijkertijd vol zijn van God en Zijn Geest/Liefde en ondertussen zou je dan van God los zijn en overgegeven aan een verwerpelijk denken door God...?
Zijn Huis is namelijk niet verdeeld.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 3 juli 2012, 12:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 10:13
|
|
|
Toch is mijn vraag vooral gericht wat je zelf onder gehoorzaamheid verstaat. Ik lees zelf ook de bijbel en boeken om te weten dat ik gehoorzaam moet zijn. En ik lees vooral dat ik gehoorzaam kan zijn door Hem, en niet uit eigen kracht.
Ik kwam een opmerkelijke zin tegen. "het evangelie is niet een oproep om oets te doen, maar een uitroep over iets wat gedaan is"
Even een opmerking. Als je de bergrede leest, die toch hoort onder het toppunt van onderwijs... Jezus had hiet hier vooral over de houding van ons hart... Ik merk vooral ook op dat Jezus "de wet" vooral benoemt naar de 10 geboden en in combinatie van het hart. Uiterlijk geen overspel, maar in je hart een ander begeren is ernstiger door het hypocriete heilig voordoen, terwijl God je hart aanschouwt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 10:17
|
|
|
Van harte gefliciteerd Willemijn. ik hoop dat je een fijne dag/avond mag hebben. En een gezegend nieuwjaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 10:20
|
|
|
XABIA794 schreef: | Toch is mijn vraag vooral gericht wat je zelf onder gehoorzaamheid verstaat. Ik lees zelf ook de bijbel en boeken om te weten dat ik gehoorzaam moet zijn. En ik lees vooral dat ik gehoorzaam kan zijn door Hem, en niet uit eigen kracht.
Ik kwam een opmerkelijke zin tegen. "het evangelie is niet een oproep om oets te doen, maar een uitroep over iets wat gedaan is"
Even een opmerking. Als je de bergrede leest, die toch hoort onder het toppunt van onderwijs... Jezus had hiet hier vooral over de houding van ons hart... Ik merk vooral ook op dat Jezus "de wet" vooral benoemt naar de 10 geboden en in combinatie van het hart. Uiterlijk geen overspel, maar in je hart een ander begeren is ernstiger door het hypocriete heilig voordoen, terwijl God je hart aanschouwt. |
Dat versta ik dus onder gehoorzaamheid leven zoals de Heilige Geest mij leidt om te leven. Heeft inderdaad te maken met je hartsgesteldheid. God ziet naar je hart wat daarin voor Hem leeft wat je motivatie is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 10:21
|
|
|
HERMAN968 schreef: | In het forum"Ouweneel" is hier uitvoering op ingegaan. Het boek "Bouwstenen van geloof: geloofszekerheid, groei en geloof"[/b] is écht een aanrader. En niet mijn denken of emotions zijn van belang, maar hetgeen God zegt. Mijn inzichten in "Hoe ga ik ermee om" bouwt anderen mee op. Dat is bemoedidgend om in dit forum te lezen. [/i] |
Wat versta je zelf onder gehoorzaamheid... waaraan? Als je denken en emotie geen rol speelt? hoe versta je dan wat God zegt? Alleen lezen naar de letter? je hartsbeleving ervaar je toch ook vanuit emotie, intuitie, gevoel en ratio (= ook denken)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 10:25
|
|
|
Okay Ik snap en respecteer je keus!! Maar baal er ontzettend van!! (lees dit niet als dat ik in zit te roeren in het water)
Helder water is: vaak, stil (staand ) water
Stille wateren hebben diepe gronden: mensen die zich niet snel uitlaten, hebben heel dikwijls diepe en goede gedachten; ze zijn meer dan ze schijnen.
Brother!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 10:30
|
|
|
Natuurlijk is zijn Huis niet verdeeld....Die verdeeldheid maken wij als mensen...... En Flowerfull heeft zo haar eigen persoonlijke versie van de Waarheid net zoals wij die hebben......net al ik wat ik al in voorgaand stukje schreef.... We hebben allemaal zo onze eigen interpretatie van de Waarheid. Dus het blijft altijd een persoonlijk kijken en het persoonlijk beleven van die Waarheid.....Waarom denk je dat er zoveel verschillende gemeentes zijn en steeds maar bij komen? Omdat er steeds maar verschillend over de Waarheid wordt gedacht....Vind je het niet hier dan vind je jouw Waarheid wel weer ergens anders en zo niet? Dan start je wel weer een eigen huisgemeente op.... En eigenlijk is er niet zoveel verandert in onze tijden vinden jullie wel? Het gaat nog net zo als in de tijd van de Bijbel eigenlijk.......Oorlog, farizeeërs. veroordelingen en daarboven een God van liefde.........met een onverdeeld Huis.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 10:32
|
|
|
Het citeren van bijbelteksten, een beroep doen op de bijbel berust vaak op een bepaalde interpretatie van de Schrift. Dit staat niet los van een bepaalde vooringenomenheid. Bij een mening die jezelf hebt, kan je gemakkelijk bijbelteksten zoeken. Probeer daarom zoveel mogelijk vooringenomenheid van je af te zetten en laat zo de Schrift aan het Woord. Met een beroep op de bijbel zijn (in de Middeleeuwen) ook de kruistochten gehouden…………………….. Wij hoeven niet voor God te strijden.
En ja, ook ik vind dat moeilijk……
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|