ChristianMatch

Forum

Cristenlijke homo´s
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4071 4072 4073 4074 4075 4076 4077 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:26

[quote=SHANITA130]

jij ook. slaap zacht,in gods armen geborgen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736

Met mijn benen onder de (tuin) tafel bij een ander...

Ik geloof dat het bobotie was...Zuidafrikaans....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

[quote=FLOWERFUL304]moordenaars......???

ik weet welk antwoord je wilt horen maar ik ga er niet op in......
ik ben unmiddels iets teveel uitgemaakt voor dingen die niet kloppen.....
ik heb alleen het topic terug op onderwerp willen helpen na geklooi met smileys.....meer niet
laat het ( mij) verder rusten......oke? doe ik dat ook bij jou
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:29

Wat ik wel weet, is dat zij zich niet zo druk maken om wat men wel of niet van ze vindt! deze zin van je flower.

mag ik je vragen eens te googelen op persoonlijke verklaringen van christen homos?
of homo haat?

of begrijp ik je verkeerd? dat ik uit je woorden lees. dat zij zich er niet zo druk over maken?
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:31

ik weet welk antwoord je wilt horen maar ik ga er niet op in......
ik heb alleen het topic terug op onderwerp willen helpen na geklooi met smileys.....meer niet
laat het ( mij) verder rusten......oke? doe ik dat ook bij jou [quote=TINK100]

Het was niet alleen maar 1 antwoordt. Meerdere zoals je wel zelf weet. Maar beter om idd niet verder mee te gaan. Ik trek me terug uit dit topic want is niet een topic waar ik me over wil uitlaten. Ik heb ook niet echt een persoonlijke mening over, dus tja.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:32

Quote:
jij ook. slaap zacht,in gods armen geborgen Lachende smiley

thanks! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:32

Uhhhh...heel zielig maar ik kon er echt niets aan doen...

Vannacht een lichte aanvaring...(ofwel een aanrijding) met een haasje...
Met mij en de auto ging het goed...gelukkig...
Het was niet mijn schuld...hij stak zomaar over...
Hij liep wel door, maar ja....het geluid van het klapje...was toch te hard om nog hoop te hebben dat hij leeft...
Sorry moet je in het donker maar niet over willen steken...ik kwam met de schrik vrij...

Misschien ligt hij nu te kermen...Best zielig....
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:36

YES356 schreef:
Wat ik wel weet, is dat zij zich niet zo druk maken om wat men wel of niet van ze vindt! deze zin van je flower.

mag ik je vragen eens te googelen op persoonlijke verklaringen van christen homos?
of homo haat?

of begrijp ik je verkeerd? dat ik uit je woorden lees. dat zij zich er niet zo druk over maken?

Zover ik weet en dat heb ik van een lesbienne maakt zij zich niet druk om wat men van haar denkt. En ze zegt zelf dat ze elke dat zondigt alles wat God verboden heeft. Tja, misschien is ze wel een uitzondering!
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:36

[quote=FLOWERFUL304]ik weet welk antwoord je wilt horen maar ik ga er niet op in......
laat het ( mij) verder rusten......oke? doe ik dat ook bij jou

Is dit tegen mij?? gesproken?
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:38

FLOWERFUL304 schreef:
Zover ik weet en dat heb ik van een lesbienne maakt zij zich niet druk om wat men van haar denkt. En ze zegt zelf dat ze elke dat zondigt alles wat God verboden heeft. Tja, misschien is ze wel een uitzondering!

okay ik dacht dat je straks zei "wat ik wel weet" en ik heb hele andere ervaringen van dichtbij meegemaakt.
misschien en dat hoop ik dat je dat zou willen doen. Google er maar eens op

Laatst aangepast door
YES356
op dinsdag 3 juli 2012, 00:39
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:39

[quote=YES356]

nee yes..dat was tegen Flowerful.....door mij gezegd......sorry als het onduidelijk is
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:39

[quote=TINK100] Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:40

[quote=YES356]

YW
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:41

YES356 schreef:
okay ik dacht dat je straks zei "wat ik wel weet" en ik heb hele andere ervaringen van dichtbij meegemaakt.
misschien en dat hoop ik dat je dat zou willen doen. Google er maar eens op

homo haat! christen haat! christenen die elkaar verraden! christenen die elkaar bevechten. islam haat. joden haat. etc etc wat voor haat is er nog meer. tja, ze zijn geen uitzondering op de regel als je het mij vraagt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARSJG370

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:47

iki begrijp het allemaal niet meer hoor, jullie smijten hier maar met modder naar elkaar, terwijl als julie ALLEMAAL NOU EENS GOED de bijbel zouden lezen, dan was er geen haat en nijd, maar dan hielden alle mensen van elkaar, wat voor geloof of geaardheid zij ook bezitten.. hhet zit gewoon bij de mens in zijn hoofd geprent,(*wat ook nog eens, door andere mensen BEDACHT is*), wat goed en kwaad is.
luister naar jullie hart en doe van daaruit je ding en laat anderen in hun waarde, niemand is gelijk en dat is maar goed ook, anders zou het verdomd saaie boel worden op deze aardbol..
nog eventjes iets om over na te denken.... *zijn wij hier wel echt, zijn wij niet de droom of nachtmerrie van iemand anders???
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:50

Flower zullen we samen een paar paginas terug gaan en dan de bril op zeten van een christen jongen/meisje van 14 jaar. Met homosexuele gevoelens?

dan loop ik met jou mee naar hetzelfde punt en mag jij zeggen welke bril ik op mag zetten.

Laatst aangepast door
YES356
op dinsdag 3 juli 2012, 00:50
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:51

MARSJG370 schreef:
iki begrijp het allemaal niet meer hoor, jullie smijten hier maar met modder naar elkaar, terwijl als julie ALLEMAAL NOU EENS GOED de bijbel zouden lezen, dan was er geen haat en nijd, maar dan hielden alle mensen van elkaar, wat voor geloof of geaardheid zij ook bezitten.. hhet zit gewoon bij de mens in zijn hoofd geprent,(*wat ook nog eens, door andere mensen BEDACHT is*), wat goed en kwaad is.
luister naar jullie hart en doe van daaruit je ding en laat anderen in hun waarde, niemand is gelijk en dat is maar goed ook, anders zou het verdomd saaie boel worden op deze aardbol..
nog eventjes iets om over na te denken.... *zijn wij hier wel echt, zijn wij niet de droom of nachtmerrie van iemand anders???

mooi stukje Mars......ben het met je eens....dat gegooi met modder( haat en nijd)....en wie is de lachende derde?????? de Duivel......
Tweedracht tussen Gods Kinderen.......hebben we mooi voor elkaar zo
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:55

Petra:

FLOWERFUL304 schreef:
Ik wilde je een vraag stellen maar ik denk dat ik het wel voor me hou.

YES: je mag me die vraag best stellen. geeft alleen maar duidelijkheid denk ik

Overduidelijk....wat voor een vraag zou dat nu zijn, dacht ik toen (ook)...natuurlijk ofdat Yes misschien zelf homo is...Dat heet toch een suggestieve vraag?

Truste... Slapende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 3 juli 2012, 01:37
Naar boven

Auteur Bericht
MARSJG370

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:01

SHANITA130 schreef:
FLOWERFUL304 schreef:
Ik wilde je een vraag stellen maar ik denk dat ik het wel voor me hou.

YES: je mag me die vraag best stellen. geeft alleen maar duidelijkheid denk ik

Overduidelijk....wat voor een vraag zou dat nu zijn, dacht ik toen (ook)...

Het zal wel een domme vraag zijn, net als de domme vetes die hier uitgevochten worden.. Jullie kunnen beter in de boksring gaan staan, en elkander eens flink op het aangezicht uitleven, eens kijken hoe er dan op jullie gereageerd wordt met een gehavend uiterlijk!!!!!!!1.... Boze smiley Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:09

Je zou het wel goed bedoelen....Het was voor Petra bedoeld....

Ik vecht hier niets uit....

Ik probeer 'het' bij te houden en te reageren, ging zo snel ineens....

Vredige nacht... Slapende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 3 juli 2012, 01:25
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:12

Daarom houd ik me er ook buiten...teveel modder in mijn gezicht gehad!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:14

ZEELAND736 schreef:
Daarom houd ik me er ook buiten...teveel modder in mijn gezicht gehad!!!!

Heel slim!

Ja, ik denk wat gebeurd er nu, een uitbrander van Marsjg?

Ik heb die jongen geen een keer iets gevraagd of gezegd, niet een keer op hem gereageerd....op het hele forum niet...

Ja, ik reageer(de) niet op sommige andere postings...

Truste Slapende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 3 juli 2012, 01:27
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:14

XABIA794 schreef:
Sorry Flowerful,
ik begrijp niet goed waarom je die tekst hier aanhaalt naar aanleiding van Paulus uitspraak over strijd tussen vlees en geest.
De tekst die je aanhaalt meen ik niet ergens te hebben geciteerd, ik zou hem ook niet gebruiken in deze context.
Bedoel je hiermee dat we ons moeten trainen in het niet zondigen?
Deze tekst maakt deel uit van hoe Paulus ten opzichte van het evangelie staat.
Bijvoorbeeld vers 22 is hierin prachtig...
Ik ben voor de zwakken geworden als een zwakke, om de zwakken te winnen. Voor allen ben ik alles geworden, om in ieder geval enigen te behouden...
Het oefenen, van zijn lichaam is ter wille van het evangelie.
En vers 21 is waard om te overdenken

Ik ben wel heel benieuwd hoe je zelf staat ten opzichte van het woord "gehoorzaamheid". Wat je daarin verstaat en waarin je onderscheid maakt wat letterlijk is of naar omstandigheden?

En ook interessant vind ik hoe men dat zelfs toepast.
Gewoon zonde negeren? kastijding? oefenen tot men het kunt?

Naar mijn inziens geeft God ons een keuze om hem te gehoorzamen of niet. Hem gehoorzamen is kiezen voor het leven, hem niet gehoorzamen is kiezen voor de vloek. Hij wil liever dat we kiezen voor het leven. Maar hij heeft ons een wil gegeven en die respecteerd Hij. Hij zal ons nooit dwingen Hem te gehoorzamen want dat is geen liefde. Liefde geeft een keus. Dit baseer ik op:

deut 30:19> Ik neem heden de hemel en de aarde tegen u tot getuigen; het leven en de dood stel ik u voor, de zegen en de vloek; kies dan het leven, opdat gij leeft, gij en uw nageslacht.

Het is voor mij de strijd aangaan (kastijding) tegen bv die verleiding totdat ik die ook overwonnen heb, door de kracht die ik daarvoor van Hem ontvang. Soms is dat ook tegen mijn eigen gevoelens ingaan om God te gehoorzamen. En dat is best moeilijk.

Trainen in het niet zondigen, ja. Bijvoorbeeld: als men gewend is te liegen of bedriegen (wat bij ons oude mens of vroegere levenswandel behoort). Dan is het aan ons om te stoppen met liegen en bedriegen. En dat gaat dan wel met vallen en opstaan totdat we het hebben afgeleerd, zeg maar, en we dat niet meer doen (overwinning over behalen). En dat is een training, oefenen totdat men het kan (overwinning over heeft). zie efez 4:20-31.

Efe 4:20-31> Maar zo hebt u Christus niet leren kennen! 21 U hebt toch over hem gehoord, u hebt toch onderricht over hem gekregen? Door Jezus wordt duidelijk 22 dat u uw vroegere levenswandel moet opgeven en de oude mens, die te gronde gaat aan bedrieglijke begeerten, moet afleggen, 23 dat uw geest en uw denken voortdurend vernieuwd moeten worden 24 en dat u de nieuwe mens moet aantrekken, die naar Gods wil geschapen is in waarachtige rechtvaardigheid en heiligheid.

Het nieuwe leven

25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. 28 Laat wie steelt niet meer stelen, maar eerlijk de kost verdienen door zelf hard te werken om iets weg te kunnen geven aan wie het nodig heeft. 29 Laat geen vuile taal over uw lippen komen, maar alleen goede en waar nodig opbouwende woorden, die goeddoen aan wie ze hoort. 30 Maak Gods heilige Geest niet bedroefd, want hij is het stempel waarmee u gemerkt bent voor de dag van de verlossing. 31 Laat alle wrok en drift en boosheid varen, alle geschreeuw en gevloek, en alle kwaadaardigheid.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 01:16
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:18

Is dit....onze oudere natuur afleggen ...en in een nieuw zalig leven wandelen???
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:20

ZEELAND736 schreef:
Is dit....onze oudere natuur afleggen ...en in een nieuw zalig leven wandelen???

als je bedoelt de oude mens uit doen en de nieuwe mens aandoen. dan hebben we denk ik dan dat we het over hetzelfde hebben, ja.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 01:21
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:21

HEIDE115 schreef:
Wanneer je troebel water met rust laat,wordt het van zelf weer helder.
.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:24

FLOWERFUL304 schreef:
ok, dan zitten de partijen langs elkaar te praten.

sentimentele uitingen (persoonlijke bevinding) t.o.v. bijbelse waarheden

Geen wonder dat de partijen met elkaar botsen!

Sentimentele uitingen? Je bedoelt gevoelens van mensen?

Tov bijbelse waarden. Ja, maar dáár wordt nu verschillend over gedacht,
over die bijbelse waarden.

God heeft gevoelens gegeven, niet om die uit te schakelen, maar om je menselijk te voelen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:26

HARALD940 schreef:
In het OT word er gesproken over veel zonden en verkeerde praktijken dat het een gruwel in God's ogen is. Bv. het sjoemelen met de gewichten om anderen te belazeren is in het OT al een gruwel in God's ogen.
Maar in het NT word er over zonden niet meer gesproken over een gruwel in God's ogen, maar eerder in de intentie om ze in liefde tot God/de ander niet te willen doen.

Die incestgevallen binnen de kerk mogen zeker niet. Helaas worden dit soort gevallen het liefst direct weggestopt onder de "mantel der liefde".
En mannen meerdere vrouwen, dat doen wij inderdaad niet meer, maar dat is nog niet zo "heel lang" geleden hoor, ~16-17e eeuw. Het was toen niet standaard, nooit geweest, maar het was ook niet opvallend. Luther had er bv ook geen problemen mee, zolang je het met maar je geweten tegenover God vanuit de bijbel maar kon verantwoorden.

Mooie woorden van je Harald.... en het is ook zo denk ik: zolang je zelf het maar met je geweten tegenover God vanuit de Bijbel kan verantwoorden....
Het is een zaak tussen God en jou.....en niet van wat anderen er allemaal wel niet van denken en vinden...of vooral denken te vinden.....en over oordelen.......
En het stukje van de mannen met meer vrouwen was als voorbeeld genoemd dat er wel dingen in de Bijbel staan die nu anders zijn en gaan......
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:28

Ja...dat bedoelde ik ja....
Maar nu eerst maar even een tukkie doen...Welterusten...
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:28

YES356 schreef:
Flower zullen we samen een paar paginas terug gaan en dan de bril op zeten van een christen jongen/meisje van 14 jaar. Met homosexuele gevoelens?

dan loop ik met jou mee naar hetzelfde punt en mag jij zeggen welke bril ik op mag zetten.

Weet je Yes, zoals ik al zei, ik heb niet een persoonlijke mening over dit topic en wil me er ook niet over uitspreken. Welke bril jij wil opzetten is aan jouw, niet aan mij om dat te zeggen. We hebben allemaal ons kruis te dragen, zij is geen uitzondering! En als je het niet erg vindt laat ik het hierbij.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 01:29
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4071 4072 4073 4074 4075 4076 4077 ... 6194 Volgende
Pagina 4074 van 6194