ChristianMatch

Forum

gehoorzaamheid
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4049 4050 4051 4052 4053 4054 4055 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 00:59

PETRA411 schreef:
ja he, ha ha kan er niet van slapen , zo verwonderd weer en blij en jee ben echt niet zo,n goede cristen, doe me best en wat doet god? hij gaat met je mee, helpt je,zelfs met kleine dingen. is allemaal genade. gods liefde voor ons.

Dat is wat ik ook versta onder gehoorzaamheid...
Zoek eerst het Koninkrijk en de rest zal Hij je geven. Het gaat niet zo zeer om het geven op zich, maar het vertrouwen dat je in Hem stelt, gehoorzaam aan Zijn stem, met een blijmoedig hart...
en Hij voorziet in datgene waar je juist nood aan hebt

Zijn liefde is inderdaad pure genade. en we maken er allemaal een potje van, maar alleen al vatten dat Hij naar ons omkijkt, en zo ook jou kinderen heeft aangeraakt... een Groot God is Hij
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 01:05

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat je helemaal niet in termen van zondes moet praten als je het over homo's hebt........
Het is pas zonde als je dat wel doet.......

Ik denk ook niet dat we het woord zonde moeten vermijden.
Alleen, we zijn het allemaal, en het maakt ons ook bewust van afhankelijkheid.
Ook dankbaar dat Hij door Zijn Geest je bewust maakt van zonde, zodat Hij ons kan sturen...
Zonde in elke vorm maakt een mens niet vrij, in tegendeel... slaaf van de zonde maakt je leven tot een strijd
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 01:07

Vrijgezel Ernst gesproken via mailtje
Er is wat vooruitgang..en heeft al iets op het been kunnen steunen
Toch nog wel zorgen vanwege de aanwezige bacterie.

We mogen zien dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn.
Ook HIJ blijft de grote heelmeester.
En kan de middelen zegenen.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zaterdag 30 juni 2012, 01:08
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 01:09

XABIA794 schreef:
Dat is wat ik ook versta onder gehoorzaamheid...
Zoek eerst het Koninkrijk en de rest zal Hij je geven. Het gaat niet zo zeer om het geven op zich, maar het vertrouwen dat je in Hem stelt, gehoorzaam aan Zijn stem, met een blijmoedig hart...
en Hij voorziet in datgene waar je juist nood aan hebt

Zijn liefde is inderdaad pure genade. en we maken er allemaal een potje van, maar alleen al vatten dat Hij naar ons omkijkt, en zo ook jou kinderen heeft aangeraakt... een Groot God is Hij
Lachende smiley

Zo midden in de nacht...neem ik de woorden van je tot me...
Komt enerzijds de ...wat heb ik er een potje van gemaakt...
Ik weet...er is vergeving...altijd bij God geweest...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 01:11

XABIA794 schreef:
Ook dankbaar dat Hij door Zijn Geest je bewust maakt van zonde, zodat Hij ons kan sturen...
Zonde in elke vorm maakt een mens niet vrij, in tegendeel... slaaf van de zonde maakt je leven tot een strijd

Een mens wil dat woord niet horen!!!!
En toch...niet vermijden nee...
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 01:11

een typisch echtpaar is samen thuis:

vrouw: áááárrrgghh, lievert kom snel! er zit hier een enorm groot beest!!
man: (argwanend) o ja?? heeft t een grijze slurf dan?
vrouw: nee t heeft geen grijze slurf...
man: weet je t echt heel zeker schat?
vrouw: ja, hë-hë.
man: o, gelukkig! geen zorgen, dan is t waarschijnlijk alleen maar een vrouwtjes olifant...

(iets te flauw? een variant met vrouwtjes neushoorn kan een iets andere indruk geven...)
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 01:13

ZEELAND736 schreef:
Zo midden in de nacht...neem ik de woorden van je tot me...
Komt enerzijds de ...wat heb ik er een potje van gemaakt...
Ik weet...er is vergeving...altijd bij God geweest...

Zoist C..blijft dat zo zien..altijd bij God geweest!

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zaterdag 30 juni 2012, 01:20
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 01:21

Wij zijn allen zondaar, en hebben te strijden tegen de zonde de rest van ons leven. Maar daarin zijn wij meer dan overwinnaars in Hem, die ons liefheeft.(bijbelteksten die ik deze week even precies opzoek)

fijne Nacht!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 01:22

SHANITA130 schreef:
Door te relativeren, vergelijken met anderen met als doel dingen begrijpelijk te maken.
Met na te denken hoe dingen zijn gekomen hoe ze nu zijn.
Dus een logische verband zien tussen het een en ander. als een soort verhaal.
Door jezelf te zijn. En juist naar je vrienden soms grenzen te trekken.
Te accepteren dat er goede dagen zijn waarop je het naar je zin hebt, maar dat er ook woestijnperiodes zijn, waar je even doorheen moet.
Op God vertrouwen, dingen aan God vertellen. Als je bijvoorbeeld een zieke vriend hebt.
Door moed te hebben om te doen wat je kan, en te accepteren dat er dingen zijn die je niet kan.
En wijsheid om tussen die 2 onderscheid te maken.

Mooi Shanita..
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 02:24

BART347 schreef:
een typisch echtpaar is samen thuis:

vrouw: áááárrrgghh, lievert kom snel! er zit hier een enorm groot beest!!
man: (argwanend) o ja?? heeft t een grijze slurf dan?
vrouw: nee t heeft geen grijze slurf...
man: weet je t echt heel zeker schat?
vrouw: ja, hë-hë.
man: o, gelukkig! geen zorgen, dan is t waarschijnlijk alleen maar een vrouwtjes olifant...

(iets te flauw? een variant met vrouwtjes neushoorn kan een iets andere indruk geven...)

Smiley die vol vragen zit misschien is deze net iets te intelligent ...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 02:38

http://youtu.be/9iFUbi413LQ

voor altijd blijft Uw trouw bestaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 07:01

Zaterdag 30 Juni, Psalm 78: 42-51; Vergeten.

Stel je eens voor dat wij dat deden:dat wij alle monumenten ter herinnering aan de bevrijding na de Tweede Wereldoorlog in 1945 zouden opruimen. Het Nationaal Monument op de Dam gesloopt, de herinneringsplek op de Waalsdorpervlakte opgedoekt, geen vlaggen meer uit op 5 mei; je moet er niet aan denken.
Zo ongeveer handelt Israël niet lang na de bevrijding uit Egypte. ‘Zij dachten niet aan zijn helpende hand, aan de dag dat hij hen verloste van hun belager.’ Het is een en al ondankbaarheid wat de woestijnklok slaat. Ontevredenheid voert de boventoon, gemopper en miezer zijn de gidsen naar de toekomst. Maar met zulke begeleiders kun je de toekomst wel vergeten! De gidsen Ach en Wee hebben nog nooit iemand het beloofde land gebracht. ‘Blijschap valt licht ten offer aan ontwijding’, zo zingt de psalmberijming. Mij dunkt, dat zij diepzinnige woorden. Wie het heilige onwijdt moet doorvoor blijdschap als offer brengen. Met andere woorden, je verliest de vreugde wanneer je het heiligste met voeten vertrapt. En dat kon nog wel eens typerend zijn voor onze ontevreden, overdreven consumerende samenleving: wij verliezen de vreugde! De verst reis is al niet meer avontuurlijk meer, de royaalste maaltijd niet spectaculair genoeg, het nieuwste genotmiddel niet voldoende voor een volgende kick. Israël vergat hoe Egypte geslagen werd: tien plagen kregen ze verwerken, de slavendrijvers van dat diensthuis. Zou het Israël, zou het óns anders vergaan? Al zouden alleen maar de vreugde verliezen, dan verloren we eigenlijk compleet onze menselijkheid. En daarom: laten we gedenken hoe de Eeuwige ons heet bevrijd. Laten we Pasen vieren!

Mijn God, hoe snel vergeet men zijn bevrijding.
Blijdschap valt licht ten offer aan ontwijding.
Gij Heer, die heilig zijn en heilig voorging,
vergeten zijn uw heil en uw verhoring
bij ’t volk dat nu schoorvoetend verder trekt,
maar eenmaal door uw hand werd opgewekt.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 07:04

"De rijpe oogst binnenhalen", dat mocht ik samen met mijn zus doen op onze evangelisatie. We ontmoette een jong meisje die ongelovig, totaal ontgoocheld in de omgeving en zo wantrouwig in de mensen en de jongeren. Jezus was voor haar eerst iemand die een voorbeeld was en de bijbel was er voor de goede moraal. Dit meisje nam tijdens ons gesprek de Heer aan als haar redder en heiland, en haar honger naar Gods Woord groeide toen Anita de kubus gebruikte om het evangelie uit te leggen.
Waarempel wat is het een genade om dit te mogen meemaken. Dank Uw
wel dat U deze jonge vrouw toevoegd aan Uw groot gezin. Amen.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 07:14

NICKY298 schreef:
Heel waar en heel mooi.

Maar hij weent nog steeds om alles wat wij elkaar aandoen!
dit is niet wat hij wil.

dank U dat U gestorven bent voor onze zonden!

Mooi en we kunnen altijd bij Hem schuilen.
Psam 23 zien wij hoe wij trootst kunnen ontvangen van onze Herder.
Als jij goed luistert, hoor je het ook. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 07:32

[quote=SHANITA130]Een homo die samenwoont, en van zijn partner houdt is trouw.

Trouw aan zichzelf, dat klopt. Hoe God trouw is, is van een andere orde, en heef te maken met het volgen van zijn woord. Zoals jij het woord "trouw" hier gebruikt, zorgt dit voor verwarring en is het alsof God akkoord is dat mannen samenleven als man en vrouw ! En zoals je weet als christen is dit niet de bedoeling van de Schepper geweest.
Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 30 juni 2012, 07:37
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 07:35

MARIO216 schreef:

Stel je eens voor dat wij dat deden:dat wij alle monumenten ter herinnering aan de bevrijding na de Tweede Wereldoorlog in 1945 zouden opruimen. Het Nationaal Monument op de Dam gesloopt, de herinneringsplek op de Waalsdorpervlakte opgedoekt, geen vlaggen meer uit op 5 mei; je moet er niet aan denken.
Zo ongeveer handelt Israël niet lang na de bevrijding uit Egypte. ‘Zij dachten niet aan zijn helpende hand, aan de dag dat hij hen verloste van hun belager.’ Het is een en al ondankbaarheid wat de woestijnklok slaat. Ontevredenheid voert de boventoon, gemopper en miezer zijn de gidsen naar de toekomst. Maar met zulke begeleiders kun je de toekomst wel vergeten! De gidsen Ach en Wee hebben nog nooit iemand het beloofde land gebracht. ‘Blijschap valt licht ten offer aan ontwijding’, zo zingt de psalmberijming. Mij dunkt, dat zij diepzinnige woorden. Wie het heilige onwijdt moet doorvoor blijdschap als offer brengen. Met andere woorden, je verliest de vreugde wanneer je het heiligste met voeten vertrapt. En dat kon nog wel eens typerend zijn voor onze ontevreden, overdreven consumerende samenleving: wij verliezen de vreugde! De verst reis is al niet meer avontuurlijk meer, de royaalste maaltijd niet spectaculair genoeg, het nieuwste genotmiddel niet voldoende voor een volgende kick. Israël vergat hoe Egypte geslagen werd: tien plagen kregen ze verwerken, de slavendrijvers van dat diensthuis. Zou het Israël, zou het óns anders vergaan? Al zouden alleen maar de vreugde verliezen, dan verloren we eigenlijk compleet onze menselijkheid. En daarom: laten we gedenken hoe de Eeuwige ons heet bevrijd. Laten we Pasen vieren!

AMEN
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 07:49

NICKY298 schreef:
Hier heb ik een boekje dat gaat over innerlijke genezing .

van Ruth Carter Stapleton.

het is een christelijk gideon boekje .

Dit boekje gaat over mensen waar wat mee is gebeurd in hun jonge leven .

God weet dat wij dingen doen in ons leven als wij beschadigd zijn .

En omdat God alles weet , weet hij ook waarom wij zo doen.

Ook Jezus toen hij op aarde was wist Hij alles wat er in de mens omging.
waardoor hij een onberispelijk leven had, want hij wist waarom iemand boos of verdrietig was.

En daarom is Jezus gekomen, omdat wij er niks aan kunnen doen.
Wij hebben emotie s bij ons.

Jezus veroordeeld ons niet, maar kwam bij ons heel gewoon.

Voor de verlossing van onze zonden .
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 07:57

ontbijten in de tuin........heerlijk stil....alles en iedereen slaapt nog Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 08:21

mmmuhhhhhhhhhh, ben net wakker Slapende smiley
straks de tuin in Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 08:31

XABIA794 schreef:

Om je de waarheid te zeggen vind ik dat het woord zonde op CM nog wel makkelijk in de mond ligt....Je kan geen topic open slaan en men heeft wel over de zonde....De mooiste artikelen worden geschreven en daar zie je dan onderstaan Amen! Mooi! De mooiste teksten worden hier geschreven hoe het allemaal moet....
Maar ondertussen is CM net de echte mensenwereld......mensen krijgen een ban , topics worden gesloten, als er een weekend weggegaan wordt is er wel weer een pittige discussie wie wat heel misschien met wie heeft gedaan want er zijn signalen......., als je gewoon je gedachtes overpeinsd ben je kritisch en schop je tegen dingen aan...... dat mag dus niet en wordt veroordeeld en dan heb ik het nog maar niet over zaken die zo onderling op CM gebeuren.....
Is dat wel allemaal zo christelijk? Is dat wel zoals je als een christen leeft........omzien naar elkaar? Vertrouwen uitstralen? er voor elkaar zijn?
Het is wel erg veilig om te zeggen: iedereen is een zondaar vind ik altijd....het ligt voor op de mond bij velen.....
Zonde is een zaak van God en jou omdat hij ook de hoekjes ziet die we zelf het liefst overslaan.....en niet iets wat we in iedere zin moeten gebruiken......
Maar een christenhouding is toch iets wat je uit moet stralen???? En dan bedoel ik niet dat je bij iedere zin moet zeggen God is goed maar in je houding en je leefwijze.........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 30 juni 2012, 08:35
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 08:31

MARIO216 schreef:

Ja, de vreugde verliezen is wel heel erg, kan je nergens blij om zijn en van genieten. Ja, dan verlies je eigenlijk ook je menselijkheid.

Daarom altijd denken aan hoe God ons heeft bevrijd!

Amen

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 30 juni 2012, 08:32
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 08:33

[quote=HERMAN968]

Ik vind het juist mooi hoe Shanita hier het woord trouw gebruikt...., niet zo oordelend he? Maar liefdevol omzien naar de ander....
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 08:39

WILLEMIJN232 schreef:
Om je de waarheid te zeggen vind ik dat het woord zonde op CM nog wel makkelijk in de mond ligt....Je kan geen topic open slaan en men heeft wel over de zonde....De mooiste artikelen worden geschreven en daar zie je dan onderstaan Amen! Mooi! De mooiste teksten worden hier geschreven hoe het allemaal moet....
Maar ondertussen is CM net de echte mensenwereld......mensen krijgen een ban , topics worden gesloten, als er een weekend weggegaan wordt is er wel weer een pittige discussie wie wat heel misschien met wie heeft gedaan want er zijn signalen......., als je gewoon je gedachtes overpeinsd ben je kritisch en schop je tegen dingen aan...... dat mag dus niet en wordt veroordeeld en dan heb ik het nog maar niet over zaken die zo onderling op CM gebeuren.....
Is dat wel allemaal zo christelijk? Is dat wel zoals je als een christen leeft........omzien naar elkaar? Vertrouwen uitstralen? er voor elkaar zijn?
Het is wel erg veilig om te zeggen: iedereen is een zondaar vind ik altijd....het ligt voor op de mond bij velen.....
Zonde is een zaak van God en jou omdat hij ook de hoekjes ziet die we zelf het liefst overslaan.....en niet iets wat we in iedere zin moeten gebruiken......
Maar een christenhouding is toch iets wat je uit moet stralen???? En dan bedoel ik niet dat je bij iedere zin moet zeggen God is goed maar in je houding en je leefwijze.........

mee eens, Willemijn!! Vaak zegt je houding en leefwijze meer dan een heleboel woorden!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 08:47

NICKY298 schreef:
Dit boekje gaat over mensen waar wat mee is gebeurd in hun jonge leven .

God weet dat wij dingen doen in ons leven als wij beschadigd zijn .

En omdat God alles weet , weet hij ook waarom wij zo doen.

Ook Jezus toen hij op aarde was wist Hij alles wat er in de mens omging.
waardoor hij een onberispelijk leven had, want hij wist waarom iemand boos of verdrietig was.

En daarom is Jezus gekomen, omdat wij er niks aan kunnen doen.
Wij hebben emotie s bij ons.

Jezus veroordeeld ons niet, maar kwam bij ons heel gewoon.

Voor de verlossing van onze zonden .

Nou volgens mij is dat boekje alleen nog maar 2de hands te verkrijgen...ik heb overal gezocht, ja, of het ligt aan mijn manier van zoeken, ben ook net wakker....Maar dan is het juist meer waard.

In het Engels kan je er wel erg veel over vinden.

het ervaren van innerlijke genezing

voor degene die een beetje engels kennen, tis best interessant, klik hier

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 30 juni 2012, 09:28
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 09:32

PETRA411 schreef:
geweldigge doopdienst gehad,was echt prachtig.
veel mensen waren onder de indruk van de getuigenis van me kinderen,
die vertelden ook over mij hoe ik sommigge dingen met god had meegemaakt. toen kwamen mensen me later knuffels geven en we hebben gedanst in de kerk.
het dopen van me kinderen was een prachtig moment echt heeeeeeeeel mooi. dat was het allermooiste. Lachende smiley

Gefeliciteerd!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 09:39

ANNA415 schreef:
mmmuhhhhhhhhhh, ben net wakker Slapende smiley
straks de tuin in Coole smiley met zonnebril

Ook net wakker Knipoog smiley t'is zaterdag he Clown smiley enne ook hier ga ik de tuin in het is heerlijk weer Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 09:39

HEIDE115 schreef:
Vrijgezel Ernst gesproken via mailtje
Er is wat vooruitgang..en heeft al iets op het been kunnen steunen
Toch nog wel zorgen vanwege de aanwezige bacterie.

We mogen zien dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn.
Ook HIJ blijft de grote heelmeester.
En kan de middelen zegenen.

blijven bidden allemaal voor vrijgezel ernst !!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 09:41

SHANITA130 schreef:
Gefeliciteerd!

Lachende smiley

dankje shanita, ha ha we hebbenhet gefilmd, zat het net effe terug te kijken Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 09:52

PETRA411 schreef:
dankje shanita, ha ha we hebbenhet gefilmd, zat het net effe terug te kijken Lachende smiley

Nog gefeliciteerd Petra, geweldig nieuws hoor. Geniet er nog lekker van
Naar boven

Auteur Bericht
JANE866

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 09:53

Prachtig!

Laatst aangepast door
JANE866
op zaterdag 30 juni 2012, 10:11
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4049 4050 4051 4052 4053 4054 4055 ... 6194 Volgende
Pagina 4052 van 6194