Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:38
|
|
|
Geplaatst: zondag 17 juni 2012, 17:13
PIETER619 schreef: | Christen en homo zijn is dus weldegelijk mogelijk.
We kunnen er gelijk Bijbelteksten gaan bij halen waar mee we op de stoel van God gaan zitten en hen gaan veroordelen. WWJD in het Nederlands WZJD (wat zou Jezus doen), ik denk dat we eerst dat we van uit dat standpunt maar eens moeten gaan denken, ipv het af te kappen of wat dan ook.
Gebed is een heel groot wapen tegen het kwaad, dus ook voor ons vooringenomenheid. Laat ons in Gods Liefde met elkaar omgaan en hen die dat nodig hebben steunen in wat er op hun pad terecht komt. Mocht men menen dat iemand fout handeld, is eerst God vragen of die dat ook vind en dat Hij dan de oplossing maar wil geven. |
Helemaal mee eens!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 29 juni 2012, 19:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:45
|
|
|
NICKY298 schreef: | volgens mij hebben jullie het hier over de einde der tijden. wat ik hier zo gauw leest!
als je doet of je christen bent , maar mensen gebruikt en misbruikt.
maar als je normaal leeft dan is god een vergevende god!
want wij kunnen niet leven zonder fouten te maken, Het gaat om de liefde voor elkaar! een ieder die mij aanroepe zal behouden blijven. |
Ik zou het ook vooral plaatsen in het feit of je voor God kiest. in de context van bruid te zijn, dan kunnen we ons toch niet permiteren om vreemd te gaan... we behoren Hem toe. Waar zijn we met ons hart, in alle dingen die we doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:55
|
|
|
Romeinen 1
De schuld der heidenen en hun straf 18 Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden, 19 daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard. 20 Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben. 21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. 22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren. 24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende. 28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.
een gedeelte in deze tekst wordt vaak gebruikt voor anti-homo, daarom ff de hele tekst erin gezet
Even het vetgedrukte stukje: 21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. 22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden,
dit klopt dan al niet....Immers hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt
Hoe kan dit op Homo's slaan, als Ik van dichtbij, een homo ken die tot bekering kwam, en wel God verheerlijkte met zijn manier van leven..
En: 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
Er staat hier duidelijk: Wellust voor elkander, dat slaat op het losbandige leven in die tijd.....Net zoals wij heden de zogenaamde 'parenclubs' hebben, waar iédereen alles met iedereen doet...
Een stukje uit Wikipedia: Een van de doelen om een parenclub te bezoeken kan partnerruil zijn. Partnerruil wordt ook wel gezien als swingen, hoewel men soms liever spreekt van partnerwissel. Verder zijn er vele andere vormen van erotiek toegestaan zoals biseksueel contact en zelfs seks in groepsverband.
Ja, ik heb het een keer uitgemaakt met een vriend die zei christen te zijn, netjes naar de kerk, bijbelstudie/huiskring etc. Maar die ging wel regelmatig met een vriend naar die 'clubs', toen ik daar achter kwam, meteen uitgemaakt.
Een homo die samenwoont, en van zijn partner houdt is trouw.
S. die nu voorlopig gaat vieren dat het vrijdagavond is fijne Avond!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 3 juli 2012, 07:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 20:03
|
|
|
De juf vraagt aan de kinderen op school of ze weten waar de baby's vandaan komen. Het ene kind zegt 'van de ooievaar ', het andere 'uit de rode kool'. Alleen Jantje weet het niet. Hij gaat tussen de middag naar huis en vraagt het aan zijn moeder . Die zegt : Ik zal het je uitleggen. Ze pakt een appel, snijdt die doormidden en zegt : Zie je die pitjes? Kijk, daar komen nou baby'tjes vandaan. Jantje steekt de appel in zijn zak en gaat weer naar school. De juf vraagt; En, Jantje, weet je het al ? Ja juf dan moet ik hem even uit m'n broek halen . Waarop de juf zegt: Nee Jantje, laat maar zitten , jij weet het al.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 20:37
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Werkoverleg......plaatjes inkleuren om inzicht te krijgen in het procesmatige gebeuren en de wederzijdse communicatie uitbouwen tot een helderder beleid en een beter werkbare omgeving........
Wat is het dan heerlijk om naar huis te gaan........onderweg kwam er een smsje:je hebt geen verlengsnoeren ........ik:jawel hoor...........terug:nee,niet meer...........smsje van ander kind:door die hegknipongelukjes met die snoeren doet de stroom het niet meer en zijn we maar ergens anders gaan eten...........
Hehe....weekend........ |
LEANNE226 schreef: | Werkoverleg......plaatjes inkleuren om inzicht te krijgen in het procesmatige gebeuren en de wederzijdse communicatie uitbouwen tot een helderder beleid en een beter werkbare omgeving........ |
Zo, dat klinkt interessant
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 20:53
|
|
|
Vrijdag 29 Juni Psalm 78: 32-41; Als een weerspannig kind.
Moeten er dan eerst doden vallen? Ja, blijkbaar moeten er eerst doden vallen, wil duidelijk worden waar onze dwaasheid toe leidt. Dat ‘moet’ natuurlijk helemaal niet – stel je voor, God is geen God van doden, maar van levenden! – maar bij wijze van spreken ‘moet’ dat. Blijkbaar hebben wij, eigenwijze kinderen, zulke harde lessen nodig. Overigens, het is goedbeschouwd niet God die zijn kinderen, maar het kwaad dat zichzelf straft. Er zijn er die zich zo volvreten dat het hun dood wordt! Overdaad schaadt. De Thora speelt soms verstoppertje in eenvoudige volkswijsheden. En dan komt ook een ander gezegde aan het licht: Nood leert bidden. ‘Zodra er doden vielen, zochten zij God, zij kwamen tot inkeer en verlangden naar hem.’ Hoe verkeerd is dat? In het geheel niet! Het is een aloude verhaal van de verloren zoon. Geen verwijt valt hem ten deel, zodra hij op het ouderlijk erf arriveert. Integendeel, zijn vader maakt er een feest van! Het is alleen ‘zonde’ al die verspilde moeite, dat verspilde geld, die verspilde energie. Hard werken om je vol te eten en vol te kunnen drinken, met als gevolg dat je lichaam het niet langer aankan – zonde! Beter is het te bidden vóórdat de nood zich aandient. Bidden om lef om nee te kunnen zeggen omwille van je lijf. Bidden om de gave van de onthouding. Wie zich niets onthoudt, vergeet iets: zichzelf. Wie zich onthoudt, houdt alles: zijn gezondheid, zijn ziel, zijn zaligheid.
Hij was genadig en Hij bleef hen dulden, Hij hield zijn toorn terug, vergaf hun schulden. Hij was hun broze menselijkheid indachtig, hoe sterfelijk ze zijn en hoe onmachtig, een ademtocht, voortvluchtig als de wind. Hij zag zijn volk als een weerspannig kind.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op vrijdag 29 juni 2012, 21:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 21:23
|
|
|
JOL252 schreef: | Het glas halfvol...
- die boom die daar staat heeft decennia getrotseerd en stond er al in WOII - de merel zingt elke morgen en avond hoe de dag ook is verlopen - die moeder in verweggistan weet niet eens of ze in de avond haar kind heeft kunnen voeden - ik heb familie, vrienden, mijn werk, een dak boven m'n hoofd, eten, kleding - ik heb een toekomst voor me en ik bouw vandaag. |
MOOI
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 21:32
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja...het WAS...een vriendschap...en dat is het gebleven, want het bleek dat er verder geen groei was in een relatie....
En dat gevoel is in ieder geval goed...maar toch is het moeilijk... We wilden allebei...TE GRAAG...en TE SNEL... Kan dat??? Ja zeker dat is gebleken.... Geen van ons beiden durfde dat eigenlijk te zeggen...terwijl we het wel gevoeld hebben...Tot dat er 1 van ons open kaart speelde...en toen zei de ander....ik voelde het, maar het was zo moeilijk om te zeggen... Iets wat we elkaar niet aan wilde doen was verdriet...dat kenmerkte ons hele verleden....
We blijven vrienden...en dat is goed...beter een goede vriendschap dan straks een relatie die weer stuk loopt...
Misschien allemaal niet duidelijk...sorry...dan komen we teveel in de privesfeer.... |
Voor mij duidelijk ..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 22:16
|
|
|
vervolg
Ja het jachtseizoen was dus duidelijk geopend werd gejaagd op alles met 2 of meer “poten” las ik als koffie drinkend in de tuin . Ik moest denken aan mn opa in zijn schuurtje hing een geweer uit de oorlog. Als ik als kind dan met hem in het schuurtje was prate hij over die tijd, alleen de leuke dingen deelde hij met mij. De minder leuke dingen wist alleen mn oma (de zus van…… weet je nog?) die woonde op de heide. Dan vertelde mn opa ook over hoeveel mieren er daar zaten. EEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIndeloos kon hij daar over praten En wat er mee te doen! Dan stond hij even stil het gereedschap[ doelloos en onhandig lijkend in zijn handen. De mouwen van zijn Blauwe stofjas opgestroopt. Zijn ogen keken starend naar en plek die niet te zien was voor mij.. Maar hij vertelde dat het er wemelde van afschuwelijke monsters MIEREN! Ik vroeg me af of hij dacht aan de oorlog of aan de problemen die mensen toentertijd hadden met de mieren op het terras. Hij had wel een verteld dat hij in het leger zulke en andere dieren wel gegeten had! Ik schrok op uit mijn gedachten en was weer in het hier en nu. Bedacht me wat er tegenwoordig allemaal tegen mieren te doen en te krijgen was .een heeel milieuvriendelijke oplossing is, koop bij de bakker gist doe dat op een schoteltje en meng er stroop door. De mieren eten het op, gaan naar hun nest en blazen zichzelf op... (Kamikaze mieren.)
Wat ook helpt, kaneeelpoeder stroooien of kaneelstokjes neerleggen. Of kokend water....... ,er kwam een bezige bij voorbij vliegen! Schrok er van die ging vast naar de flat die gaat het liefst 14 hoog wonen ipv un paar mieren temmen dacht ik bij mezelf. Maar goed waar was ik ooooh ja verder kan nog, een potje met nog jaja 1 centjes,van voor de euro tijd, daar zit een bepaald luchtje aan die centjes echt. dus waar veel mieren gaan lopen leg die centjes neer, daar houden ze niet van want geld stinkt. En wie weet waren die mieren meegegaan met de tijd en lieten ze eirocenten links liggen. Wat had je tegenwoordig nog meer ik stote bijna mn kofiie om toen ik een stem hoorde die gillend riep “Hey jij lkkr in de zon buiten en ik loop al teveel achter in mijn huishouden ze had een houten wasknijper op dr mond maar toch leek ik te horen dat ze zeiikmoetmijnhuisnodigpoetsendag” haar probleem dacht ik.
Ik dacht ineens aan mn oma dat kwam eigenlijk niet zo vaak voor. Omdat ik haar niet goed gekend had die had vaak klusjes voor mn opa afgerukte vonkende stopcontacten loszittende handvate van de kraan. Mijn opa werd daar altijd moe van. Helemaal als zoals hij het noemde “ze haar maandelijkse ding had” toender tijd had ik geen idee wat hij bedoelde. Maar het was wel altijd jammer dat we dan geen gehaktballen kregen bij het eten. Nee dan kregen we spagettie of ladingen pannekoeken.
De buurvrouw kwam naar buiten en begon tegen die vrouw te praten over hun maandelijkse probleem. Pfffff ik dacht zoek daar ff een andere plek voor dhuu! Er kwam een broeder langs fietsen en ving het gesprek ook op Hij riep als fietsend hey!!! Hierbij benoemen we zuster Menstrua (E) en zuster Hormonica (P) als leden van de Orde van het Gevleugelde Maandverbond... dat miste zijn uitwerking niet !! dr kwam ook nog een vrouw in een stoomwals voorbij die naar me riep.. is dat je opa die op die fiets? Ik dacht waarom gaan die vrouwen niet gewoon in hun eigen “hokje” zitten!!!
Pffffff ik snapte nix meer van deze wereld!! Pakte mn koffie en…. waar had ik het over…. Oooh ja eten koken. Man ik heb moeite aan het eind van de maand het verband te blijven zien!! Ik zelf at tegewoordig vaak makkelijk bv simpel schoteltje van bruinebonen uit potje puree(kan uit pak) eitje koken en appelmoes (evt pot) dat in laagjes in een schaal en ff in oven of magnetron en klaar ben je. Vaak maakte ik ook vissticks,bruine bonen,appelmoes,tomaat en yogert. In mijn ooghoek zag ik de vrouwen vertrekken naar hun eigen “hok” niet dat ze niet mogen komen nee ik vind vrouwen best grappig . er hangt ook een bordje aan de poort waar vrouwen pro-staat! hehe kon ik me eindelijk consenteren!!!
Maar dat was nog niet voor me weggelegd. Komt daar een vrouw met gierende banden en een naaktslak tussen de wielen de bocht om zeilen op skeelers en verdwijnt met een knal en een hoop lawaai in de struiken!! Er kwam een man aanlopen die mopperde wie kom op dat stomme idee om voor de vrouwen een speciale “hok”te stoppen??? Nu moet ik als man “deze” uit de bosjes plukken!!
Man wat een gedoe toch allemaal tegenwoordig. Daar had mn opa geen last van in zijn tijd dacht ik bij me zelf. Hij vertelde me wel dat vroeger in zijn tijd alles beter was en dat de mensen nog goed Nederlands konden lezen en spreken maar Nederlands vond ik toen best lastig bv. Het meervoud van slot is sloten. Maar toch is het meervoud van pot geen poten. Evenzo zegt men altijd: een vat, twee vaten, ... maar zal men zeggen: Een kat, twee katen? Van raden, komt ried, maar van baden geen bied. Dit komt weer van bieden, ik hoop dat u 't ziet. Ook komt hiervan "bood" , maar van wieden geen "wood". U ziet, de verwarring is akelig groot.!!
Mn opa zei dan “jongen als je verward bent neem een fles bier, laat een boer, ga op de bank zitten kijken naar een voetballen op de tv en laat ongeneerd een scheet, Daarna voel je je weer helemaal een echte man. Wijze man was het! Ik pakte nog een bakkie koffie. Hoorde bij de buren een angstige kreet.HEEEEEEEEEEEELP!! Hoe krijg ik een vlieg doodgemept die sneller is dan ikke.. Ik dacht ja daaaag ik heb er ff genoeg van vandaag van al die vrouwentoestanden!! Ga rondjes rennen of ergens zitten en doe het geluid van en potje honing na!! Ze bonkte met dr hoofd tegen de muur. Denk dat de vlieg daar zat en dat ze geen mepper had!!
Ik ging weer lekker naar buiten. Zette de radio aan en hoorde het liedje. Hop, hop, hop, mannetje in galop... hehe lekker rust nu. Ik keek tevreden naar een dikke harige vette spin die me met zijn grote ogen aanstaarde!! Ik knipoogde naar hem en hij ging door de mieren op te eten van mijn terras. Nix chloor poeder en andere bende zei mijn opa altijd!! Laat de natuur zijn gang gaan!.
Ik zette mn tuinstoel in de ligstand en ging ff een dutje doen. Er voor zorgend dat mn mond goed dicht bleef!! Er zou maar eens een spin in komen. Tegenwoordig hoorde je de gekste dingen!
Echt rust werd me niet gegeven !!! pffffffffff kwam er een pas getrouwd paartje ruziënd langslopen de man riep tegen zijn kersverse vrouw” nou!! NOU!!! Wie moet eigenlijk afwassen? Man of vrouw NOU???!!! Ik deed snel mn ogen weer dicht en dacht. Neem dr mee uit eten en koop een vaatwasser. Maar ik riep ze nog ff achterna hey!! btw: van harte gefeliciteerd !!!
iemand riep allesverdwijnendeschoonmakendeschoonmaakazijn kan je daar ook mensen en vrouwen met laten verdwijnen? Die dacht in het groot en niet aan mieren en dergelijke!! Die had hij in het leger gewoon spinnen ed opgegeten. Of dat spul er tegen hielp kon ik hem geen antwoord op geven. Ik was in slaap gevallen en droomde over een date en inspiratie nieuwschierige vrouwen die op de kop gingen staan. Ik schrok met een schok wakker omdat er een vrouw kiekeboe!!! In mn oor toeterde. Ik zei een beetje humeurig. Waarom maak je me wakker???!!!! Ze zei” Daarom zijn wij vrouwen er he….Om vergeetachtige mannen te helpen herinneren… hoe laat het is!!! Ja ik was meteen weer wakker en zag het “nut”van het andere geslacht weer helder in. En dacht toch nog warrig van die gekke droom. Jullie zouden elke dag migraine of iets dergelijks moeten hebben...nou ja dat is dan weer niet goed voor de gehakballen-industrie... waar was die droom eigenlijk geindigd ow ja dat was een man op een schip die riep” Sjonge jonge ........ je kan beter medelijden hebben is er hier door de vrouwen geouwehoerd over spinnen en mieren . Moet je dáár iets van zien te bakken? Gek is dat met dromen er zitten stukjes in die kloppen en sommige dingen helemaal niet erg verwarrend allemaal! Of hou ik me zelf voor de gek?? En is dit het begin van CM-HEIMER…………….
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 22:21
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoe kan je trouwens een homo vergelijken met inbrekers en moordernaars? Prostituees moet je ook mee uitkijken daar meer dan de helft gedwongen is. En de mannen die naar prostituees gaan, worden die niet genoemd?
Jij vindt dat het duidelijk in de bijbel staat. Ik vind dat het niet duidelijk in de bijbel staat.
Wat doet een homo voor schade aan de samenleving of aan iemand persoonlijk? |
Vanuit het feit dat wij allemaal zondaars zijn, zijn wij allen gelijk, dit zegt Paulus ook (Rom 3:23). Onafhankelijk van wat wij doen, maar in de zonde zijn wij gelijk. Buiten de zonde om is een homo niet te vergelijken met een moordenaar, net als een prostituee ook niet te vergelijken is met een prostitueebezoeker of een pooier.
Dat is ook wat Gloria zegt;
GLORIA404 schreef: | we zijn idd geen van allen zonder zonde, maar moeten er wel -in Gods kracht- tegen strijden!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 22:26
|
|
|
YES356 schreef: | vervolg
Ja het jachtseizoen was dus duidelijk geopend werd gejaagd op alles met 2 of meer “poten” las ik als koffie drinkend in de tuin . Ik moest denken aan mn opa in zijn schuurtje hing een geweer uit de oorlog. Als ik als kind dan met hem in het schuurtje was prate hij over die tijd, alleen de leuke dingen deelde hij met mij. De minder leuke dingen wist alleen mn oma (de zus van…… weet je nog?) die woonde op de heide. Dan vertelde mn opa ook over hoeveel mieren er daar zaten. EEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIndeloos kon hij daar over praten En wat er mee te doen! Dan stond hij even stil het gereedschap[ doelloos en onhandig lijkend in zijn handen. De mouwen van zijn Blauwe stofjas opgestroopt. Zijn ogen keken starend naar en plek die niet te zien was voor mij.. Maar hij vertelde dat het er wemelde van afschuwelijke monsters MIEREN! Ik vroeg me af of hij dacht aan de oorlog of aan de problemen die mensen toentertijd hadden met de mieren op het terras. Hij had wel een verteld dat hij in het leger zulke en andere dieren wel gegeten had! Ik schrok op uit mijn gedachten en was weer in het hier en nu. Bedacht me wat er tegenwoordig allemaal tegen mieren te doen en te krijgen was .een heeel milieuvriendelijke oplossing is, koop bij de bakker gist doe dat op een schoteltje en meng er stroop door. De mieren eten het op, gaan naar hun nest en blazen zichzelf op... (Kamikaze mieren.)
Wat ook helpt, kaneeelpoeder stroooien of kaneelstokjes neerleggen. Of kokend water....... ,er kwam een bezige bij voorbij vliegen! Schrok er van die ging vast naar de flat die gaat het liefst 14 hoog wonen ipv un paar mieren temmen dacht ik bij mezelf. Maar goed waar was ik ooooh ja verder kan nog, een potje met nog jaja 1 centjes,van voor de euro tijd, daar zit een bepaald luchtje aan die centjes echt. dus waar veel mieren gaan lopen leg die centjes neer, daar houden ze niet van want geld stinkt. En wie weet waren die mieren meegegaan met de tijd en lieten ze eirocenten links liggen. Wat had je tegenwoordig nog meer ik stote bijna mn kofiie om toen ik een stem hoorde die gillend riep “Hey jij lkkr in de zon buiten en ik loop al teveel achter in mijn huishouden ze had een houten wasknijper op dr mond maar toch leek ik te horen dat ze zeiikmoetmijnhuisnodigpoetsendag” haar probleem dacht ik.
Ik dacht ineens aan mn oma dat kwam eigenlijk niet zo vaak voor. Omdat ik haar niet goed gekend had die had vaak klusjes voor mn opa afgerukte vonkende stopcontacten loszittende handvate van de kraan. Mijn opa werd daar altijd moe van. Helemaal als zoals hij het noemde “ze haar maandelijkse ding had” toender tijd had ik geen idee wat hij bedoelde. Maar het was wel altijd jammer dat we dan geen gehaktballen kregen bij het eten. Nee dan kregen we spagettie of ladingen pannekoeken.
De buurvrouw kwam naar buiten en begon tegen die vrouw te praten over hun maandelijkse probleem. Pfffff ik dacht zoek daar ff een andere plek voor dhuu! Er kwam een broeder langs fietsen en ving het gesprek ook op Hij riep als fietsend hey!!! Hierbij benoemen we zuster Menstrua (E) en zuster Hormonica (P) als leden van de Orde van het Gevleugelde Maandverbond... dat miste zijn uitwerking niet !! dr kwam ook nog een vrouw in een stoomwals voorbij die naar me riep.. is dat je opa die op die fiets? Ik dacht waarom gaan die vrouwen niet gewoon in hun eigen “hokje” zitten!!!
Pffffff ik snapte nix meer van deze wereld!! Pakte mn koffie en…. waar had ik het over…. Oooh ja eten koken. Man ik heb moeite aan het eind van de maand het verband te blijven zien!! Ik zelf at tegewoordig vaak makkelijk bv simpel schoteltje van bruinebonen uit potje puree(kan uit pak) eitje koken en appelmoes (evt pot) dat in laagjes in een schaal en ff in oven of magnetron en klaar ben je. Vaak maakte ik ook vissticks,bruine bonen,appelmoes,tomaat en yogert. In mijn ooghoek zag ik de vrouwen vertrekken naar hun eigen “hok” niet dat ze niet mogen komen nee ik vind vrouwen best grappig . er hangt ook een bordje aan de poort waar vrouwen pro-staat! hehe kon ik me eindelijk consenteren!!!
Maar dat was nog niet voor me weggelegd. Komt daar een vrouw met gierende banden en een naaktslak tussen de wielen de bocht om zeilen op skeelers en verdwijnt met een knal en een hoop lawaai in de struiken!! Er kwam een man aanlopen die mopperde wie kom op dat stomme idee om voor de vrouwen een speciale “hok”te stoppen??? Nu moet ik als man “deze” uit de bosjes plukken!!
Man wat een gedoe toch allemaal tegenwoordig. Daar had mn opa geen last van in zijn tijd dacht ik bij me zelf. Hij vertelde me wel dat vroeger in zijn tijd alles beter was en dat de mensen nog goed Nederlands konden lezen en spreken maar Nederlands vond ik toen best lastig bv. Het meervoud van slot is sloten. Maar toch is het meervoud van pot geen poten. Evenzo zegt men altijd: een vat, twee vaten, ... maar zal men zeggen: Een kat, twee katen? Van raden, komt ried, maar van baden geen bied. Dit komt weer van bieden, ik hoop dat u 't ziet. Ook komt hiervan "bood" , maar van wieden geen "wood". U ziet, de verwarring is akelig groot.!!
Mn opa zei dan “jongen als je verward bent neem een fles bier, laat een boer, ga op de bank zitten kijken naar een voetballen op de tv en laat ongeneerd een scheet, Daarna voel je je weer helemaal een echte man. Wijze man was het! Ik pakte nog een bakkie koffie. Hoorde bij de buren een angstige kreet.HEEEEEEEEEEEELP!! Hoe krijg ik een vlieg doodgemept die sneller is dan ikke.. Ik dacht ja daaaag ik heb er ff genoeg van vandaag van al die vrouwentoestanden!! Ga rondjes rennen of ergens zitten en doe het geluid van en potje honing na!! Ze bonkte met dr hoofd tegen de muur. Denk dat de vlieg daar zat en dat ze geen mepper had!!
Ik ging weer lekker naar buiten. Zette de radio aan en hoorde het liedje. Hop, hop, hop, mannetje in galop... hehe lekker rust nu. Ik keek tevreden naar een dikke harige vette spin die me met zijn grote ogen aanstaarde!! Ik knipoogde naar hem en hij ging door de mieren op te eten van mijn terras. Nix chloor poeder en andere bende zei mijn opa altijd!! Laat de natuur zijn gang gaan!.
Ik zette mn tuinstoel in de ligstand en ging ff een dutje doen. Er voor zorgend dat mn mond goed dicht bleef!! Er zou maar eens een spin in komen. Tegenwoordig hoorde je de gekste dingen!
Echt rust werd me niet gegeven !!! pffffffffff kwam er een pas getrouwd paartje ruziënd langslopen de man riep tegen zijn kersverse vrouw” nou!! NOU!!! Wie moet eigenlijk afwassen? Man of vrouw NOU???!!! Ik deed snel mn ogen weer dicht en dacht. Neem dr mee uit eten en koop een vaatwasser. Maar ik riep ze nog ff achterna hey!! btw: van harte gefeliciteerd !!!
iemand riep allesverdwijnendeschoonmakendeschoonmaakazijn kan je daar ook mensen en vrouwen met laten verdwijnen? Die dacht in het groot en niet aan mieren en dergelijke!! Die had hij in het leger gewoon spinnen ed opgegeten. Of dat spul er tegen hielp kon ik hem geen antwoord op geven. Ik was in slaap gevallen en droomde over een date en inspiratie nieuwschierige vrouwen die op de kop gingen staan. Ik schrok met een schok wakker omdat er een vrouw kiekeboe!!! In mn oor toeterde. Ik zei een beetje humeurig. Waarom maak je me wakker???!!!! Ze zei” Daarom zijn wij vrouwen er he….Om vergeetachtige mannen te helpen herinneren… hoe laat het is!!! Ja ik was meteen weer wakker en zag het “nut”van het andere geslacht weer helder in. En dacht toch nog warrig van die gekke droom. Jullie zouden elke dag migraine of iets dergelijks moeten hebben...nou ja dat is dan weer niet goed voor de gehakballen-industrie... waar was die droom eigenlijk geindigd ow ja dat was een man op een schip die riep” Sjonge jonge ........ je kan beter medelijden hebben is er hier door de vrouwen geouwehoerd over spinnen en mieren . Moet je dáár iets van zien te bakken? Gek is dat met dromen er zitten stukjes in die kloppen en sommige dingen helemaal niet erg verwarrend allemaal! Of hou ik me zelf voor de gek?? En is dit het begin van CM-HEIMER……………. |
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahaha heerlijk ga door zo!! Ongekende talenten komen er hier tevoorschijn!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 22:28
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 22:30
|
|
|
Fantastisch weer, Yes, moet er gewoon van huilen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 22:38
|
|
|
HARALD940 schreef: | Vanuit het feit dat wij allemaal zondaars zijn, zijn wij allen gelijk, dit zegt Paulus ook (Rom 3:23). Onafhankelijk van wat wij doen, maar in de zonde zijn wij gelijk. Buiten de zonde om is een homo niet te vergelijken met een moordenaar, net als een prostituee ook niet te vergelijken is met een prostitueebezoeker of een pooier.
Dat is ook wat Gloria zegt; |
Ik denk dat je helemaal niet in termen van zondes moet praten als je het over homo's hebt........ Het is pas zonde als je dat wel doet.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 22:45
|
|
|
Ik ben gewend hier 1x per dag mijn hoofd om de hoek te steken.
En dan een klier opmerking te plaatsen. Dat ga ik vandaag niet doen!!
Sterkte Herma!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 23:01
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat je helemaal niet in termen van zondes moet praten als je het over homo's hebt........ Het is pas zonde als je dat wel doet....... |
Maar dat doe ik hier ook niet, ik beschuldig geen homo van zondigen door het hebben van homofiele gevoelens, of het praktiseren ervan. Ik geef alleen aan dat elk persoon zondig is. homo, hetero, gelovig en ongelovig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 23:26
|
|
|
Vandaag weer lekker met onze groep huis aan huis geëvangeliseerd. Vanuit onze basis -de 2 schepen van BEZ- vertrekken we dan 2 per 2 met een bepaalde wijk op't oog. Alles gebeurd systematisch en wordt door Barend -onze Nederlandse Belg- gecoördineerd. Vandaag is iemand van chirstenmatch de groep komen vervoegen, zie prikbord . Vanavond erg genote van de band "Rock in the Sea", fijne muziek met op een achtergrondscherm een kunstenaar die zomaar zandtekeningen toverde. Bijzonder optreden.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 29 juni 2012, 23:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 23:34
|
|
|
Donderdag 5 juli om 20 u. semenar van Creabel -wetenschapper Jos Philipaerts- in het Evangelisch Centrum Turnhout, Guldensporenlei 27, 2300 Turnhout.
De doelstelling van CreaBel is het georganiseerd bekend maken van feiten rond de schepping. Wij zijn van mening dat God hemel en aarde inderdaad geschapen heeft en dat alle eer daaromtrent aan Hem toekomt - steeds meer natuurkundige, geologische en archeologische feiten staven deze gedachte. Door de constante druk van de media is het in België niet zo bekend dat dit wetenschappelijk onderbouwd kan worden en daar willen wij wat aan doen. Wat kan u van Creabel verwachten?
Op onze site vind u:
Een korte verklaring van de scheppingstheorie Een verklaring van wat wij onder intelligent design verstaan Feiten die het creationisme ondersteunen Voorbeelden van intelligent design en (ontwerp) methodes Feiten die het evolutionisme doen wankelen Bijbelse uitspraken die de gelovige er moet toe aanzetten om een overtuigd creationist te worden.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 30 juni 2012, 07:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 23:34
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Werkoverleg......plaatjes inkleuren om inzicht te krijgen in het procesmatige gebeuren en de wederzijdse communicatie uitbouwen tot een helderder beleid en een beter werkbare omgeving........
Wat is het dan heerlijk om naar huis te gaan........onderweg kwam er een smsje:je hebt geen verlengsnoeren ........ik:jawel hoor...........terug:nee,niet meer...........smsje van ander kind:door die hegknipongelukjes met die snoeren doet de stroom het niet meer en zijn we maar ergens anders gaan eten...........
Hehe....weekend........ |
doet de heg het nog wel, leanne? of ehhh is die ook elders nu? (in de clico ofzo?)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 29 juni 2012, 23:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 23:35
|
|
|
geweldig yes, ongelooflijk zoals jij kan schrijven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 23:39
|
|
|
HANNAH810 schreef: | doet de heg het nog wel, leanne? of ehhh is die ook elders nu? (in de clico ofzo? |
Nog een bietje bijknippen,dan is ie weer als nieuw en alles werkt weer
Vanavond onverwachts bezoek en toen maar weer eens gaan Catannen,leeeeeeeeuk! Nu de foute 111 op........"als de morgen is gekoooooooooomen"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 23:45
|
|
|
start om 4 uur, gelost in Kortgene, laden Middelharnis, lossen Dinteloord, laden Bladel, lossen Kortgene, Autootje wassen, en nu hier en naar bed .
P.s Hannah hoe is het met de schrik ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 23:54
|
|
|
geweldigge doopdienst gehad,was echt prachtig. veel mensen waren onder de indruk van de getuigenis van me kinderen, die vertelden ook over mij hoe ik sommigge dingen met god had meegemaakt. toen kwamen mensen me later knuffels geven en we hebben gedanst in de kerk. het dopen van me kinderen was een prachtig moment echt heeeeeeeeel mooi. dat was het allermooiste.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 00:07
|
|
|
Hier heb ik een boekje dat gaat over innerlijke genezing .
van Ruth Carter Stapleton.
het is een christelijk gideon boekje .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 00:33
|
|
|
ik denk dat willen we god gehoorzamen dat dat het makkelijkste gaat als we een heel goede relatie met hem hebben en gods stem kunnen verstaan. is off topic maar gods stem verstaan dat is ook iets mafs eigenlijk, god wil een relatie met ons en ook met ons communiceren. zo als ik in een ander topic schreef kom ik net van doopdienst af van 2 kinderen van mij, was geweldig. maar kan niet slapen ben nog verwonderd. deze week dacht ik eh rekeningen,eten kopen ,het gaat effe moeilijk, en dacht ach god voorziet komt wel goed. ging na de kerk gooide 10 euro in de collecte ,kon hem eigenlijk niet missen ,maar het was alsof god zei, komt goed je gaat geld krijgen.en ik zei tegen god eh hoe dan? komt er dan iemand geld in me brievenbus of zo leggen? Na de dooppdienst kwamen mensen me feliciteren, gaven me geld in me handen en jee dacht wat gebeurt er, veel kwamen en zeiden god gaf me op me hart. thuis schrok ik van briefjes geld die ik uit me broekzakken haalde.200 euro.... ben nog verbaast
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 00:39
|
|
|
PETRA411 schreef: | ik denk dat willen we god gehoorzamen dat dat het makkelijkste gaat als we een heel goede relatie met hem hebben en gods stem kunnen verstaan. is off topic maar gods stem verstaan dat is ook iets mafs eigenlijk, god wil een relatie met ons en ook met ons communiceren. zo als ik in een ander topic schreef kom ik net van doopdienst af van 2 kinderen van mij, was geweldig. maar kan niet slapen ben nog verwonderd. deze week dacht ik eh rekeningen,eten kopen ,het gaat effe moeilijk, en dacht ach god voorziet komt wel goed. ging na de kerk gooide 10 euro in de collecte ,kon hem eigenlijk niet missen ,maar het was alsof god zei, komt goed je gaat geld krijgen.en ik zei tegen god eh hoe dan? komt er dan iemand geld in me brievenbus of zo leggen? Na de dooppdienst kwamen mensen me feliciteren, gaven me geld in me handen en jee dacht wat gebeurt er, veel kwamen en zeiden god gaf me op me hart. thuis schrok ik van briefjes geld die ik uit me broekzakken haalde.200 euro.... ben nog verbaast |
Prachtig..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 00:43
|
|
|
XABIA794 schreef: | in Psalm 48 vers 15 kom je deze woorden tegen David zelf heeft al die psalmen in smart, door zijn overtredingen ook zo bijzonder geschreven toch... In heel de bijbel zie je hoe God zelf grote dingen laat gebeuren bij mensen die ook in zwakte waren
Ken je het vers ook 1Kor 1: 27 Integendeel, wat voor de wereld dwaas is, heeft God uitverkoren om de wijzen te beschamen, en wat voor de wereld zwak is, heeft God uitverkoren om wat sterk is te beschamen. Onze tekortkomingen gebruikt God zelfs ook om tot Zijn doel te komen. Heb ik al vaak ondervonden. |
Ja ik ken de gedeelte's xabia..je reactie doet me goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 00:48
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Prachtig.. |
ja he, ha ha kan er niet van slapen , zo verwonderd weer en blij en jee ben echt niet zo,n goede cristen, doe me best en wat doet god? hij gaat met je mee, helpt je,zelfs met kleine dingen. is allemaal genade. gods liefde voor ons.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART347
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 juni 2012, 00:49
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | JIJ mag dat vinden...ik kan er mee leven... Gelukkig ben je 1 van de weinige die het zegt... |
ook ik kan er nog (net) mee leven, maar ach... je maakt zelfs mij bijna zelf aan t zeuren...
dan zou ik nog zelf schuldig zijn ook.
voor de duidelijkheid: niet dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|