ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4047 4048 4049 4050 4051 4052 4053 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 17:35

Ik ga t'liefst vandaag voor een luchtige maaltijd....

Laatst aangepast door
HEIDE115
op vrijdag 29 juni 2012, 18:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 17:42

HERMA135 schreef:
In dit topic, alleen voor vrouwen, wil ik graag jullie mening weten over iets.
Als je patrner, van wie je veel houdt, soms veel verbaal geweld gebrukt, soms erg vernederd, voor je neus de playboy leest, en je geslagen heeft,
maar ook een ontzettend lieve kant heeft....wat zouden jullie doen en waarom doen mannen zoiets...
wat moet je doen, omdat je door je liefde voor hem ergens afhankelijk bent. je die liefde voor hem niet kunt wegbannen....

Ik wil je wel antwoord geven maar dan wel via de prive mail.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 17:58

LEANNE226 schreef:
Ik heb een vraag van een hele andere orde,eentje die andere vrouwen vast ook tegenkomen......

Vanavond ga ik vol trots naar de diploma uitreiking van de dochter van mijn vriend.........maar wat zeg ik als ze vragen of ik de "moeder van" ben?Ik heb gemerkt dat de blikken nogal vreemd worden als ik zeg dat ik de vriendin van haar vader ben,ik heb zelfs gehad dat mensen mij gaan negeren zodra ze dat horen(zonder dat ze onze achtergrond weten Twijfelende smiley )
Partner van de vader?stiefmoeder(bleeeeeeeeh Knipoog smiley )?Of net doen of ik doof ben?haha
Moeder leeft niet meer maar om alles uit te gaan leggen lijkt me niet de oplossing.........

Het mooie is dat zij en ik zo op elkaar lijken dat mensen vaak roepen dat ze duidelijk kunnen zien dat ik haar moeder ben! Clown smiley

Heey Le...

Leuk om te lezen...ik kan alleen maar zeggen...geniet ervan.
Je bent niemand uitleg schuldig....
Door niks te zeggen voorkom je pijnlijke herrinneringen denk ik, voor je as. dochter....
Geniet ervan joh!
En dat ze op je lijkt???.........lache.......
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 18:04

HERMA135 schreef:
In dit topic, alleen voor vrouwen, wil ik graag jullie mening weten over iets.
Als je patrner, van wie je veel houdt, soms veel verbaal geweld gebrukt, soms erg vernederd, voor je neus de playboy leest, en je geslagen heeft,
maar ook een ontzettend lieve kant heeft....wat zouden jullie doen en waarom doen mannen zoiets...
wat moet je doen, omdat je door je liefde voor hem ergens afhankelijk bent. je die liefde voor hem niet kunt wegbannen....

Da's heftig Herma......
Je moet wel heel veel van hem houden........
HIj moet toch weten dat hij jou hier erg veel pijn mee doet?
Is daar met hem geen gesprek over mogelijk?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 18:12

FRANKT627 schreef:
Sommige mensen hebben meer tijd nodig om te verwerken. De scheiding ik had was een last die weg viel. Ik moest haast niets verwerken. De gebeurtenissen in de abdij van Zundert hebben me 7 jaren van mijn leven gekost. Zeven jaar om te rouwen en te beslissen wat ik wel en niet meer wilde. Dat jaar leer ik 2 vrouwen kennen. De ene loog tegen de sterren op (is na te vragen bij iemand die jij goed kent) en de andere was ontzettend lief en mooi (innerlijke en uiterlijk) maar behandelde me ook niet mooi...ze behandelde mij zelfs als een vijand. Zoiets, Willemijn, zijn harde noten om kraken. Op een verdriet of rouwproces staat geen tijd. Er is geen wet die zegt dat je maar zo lang mag rouwen. Over het leven bestaat geen handleiding. Dus, ieder heeft zijn of haar periode nodig om gelijk welke scheiding te verwerken. En ook de manier waar ze die scheiding verwerken. Als je goede collega's, vrienden, kennissen, familie hebt waar je je kan uiten ben je erg rijk. Heb je alleen een medium zoals dit en je uit je daarop dan kan je enorm veel tegenkantingen verwachten. Wat gek eigenlijk want wanneer je gelukkig bent en dat enkele malen per dag meld en dat enkele weken jubelen er velen mee. Uit je je verdriet enkele malen dan ben je een zielig figuur of wat dan ook. Wat een rare wereld, hé?

De wereld is net zo raar als je hem zelf maakt Frank... En je verleden zal daarom ook niet veranderen, dat is er en dan blijft er.......
En er bestaat inderdaad geen handleiding over.....dus ook de mate van rouwen is voor een ieder verschillend.......Is dan natuurlijk de vraag of je dan al aan wat anders toe bent? Zolang er nog zoveel oud zeer zit en je dat nog niet verwerkt hebt? En jij voelt je eenzaam schrijf je regelmatig.......maar eenzaam kan je ook ontzettend zijn in een relatie, in een groep van mensen, ja, zelfs op CM als je niet gehoord wordt of in ieder geval niet begrepen of onheus behandelt wordt voor je gevoel.......Kortom eenzaamheid is een onplezierig gevoel en dat moet je niet koppelen volgens mij aan alleen zijn.....
Ik wens je in ieder geval toe dat er voor jou ook een tijd komt waarin jouw verleden littekens zijn en dat je daardoor mag groeien in barmhartigheid.........Maar dat moet je zelf doen, niemand anders kan dat voor je doen.......en ik denk dat er velen op CM zitten met zo'n verhaal.........
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 18:13

ROELANDE345 schreef:
Ja je moet wel kiezen Frank t is of niets doen en dan kun je je niet vervelen.
of je vervelen en dan kun je niet tegelijkertijd niks doen natuurlijk.

tip ik heb een heeele grote verwaarloosde tuin

Hij doet de tuin en jij trakteert hem op een wok........

Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 18:18

VISSER278 schreef:
Wie is er nu eerder jarig, jij of ik , of Dennis of je zoon? Clown smiley

Dat weet ik nu net niet meer Visser......maar het zit wel allemaal dicht op elkaar of op dezelfde dag......Maar jij weet al wat je krijgt, ik nog niet......Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 18:38

8uur gewerkt, daarna met pup naar de dierenarts, toen nog boodschappen gedaan, gekookt afgeruimd(gezamenlijk) en straks nog een hond trimmen. Pfffffff even doorzetten nog. Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 18:41

FRANKT627 schreef:
Ik vraag me af wat ik weeral ga doen in het weekend...zal het vervelen worden of niets doen Smiley die vol vragen zit

Mocht het gebeuren dat je je gaat vervelen........hier staat een auto op het pad die vandaag een regenbui stof over zich heeft gehad .
In plaats van blauw is ie nu witachtig-grijs.
Dus......................................???????????????

Maar nu vraagt vissertje zich af of het morgen nog gaat regenen.
Anders mag je het maandag ook komen doen , Frank. Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 18:46

Foutje vandaag ..........20 pallets Pink-Lady's verpakt.
En dat zijn veeeel schalen. 20 x 55x 9
En dan komt er één of andere rolmops er achter dat het niet goed was.
Op ieder etiket stond Zuid - Afrika ipv. Chili.
Ooooeeeeeeppppppsssssssssssssss.

Visser was niet de verantwoordelijke deze keer Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
VISSER278
op vrijdag 29 juni 2012, 18:48
Naar boven

Auteur Bericht
DIRK548

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 18:50

jammer dat ik te laat ben met opgeven.... Huilende smiley, smiley in tranen Gefrustreerde smiley , allemaal een fijne dag morgen en eetsmakelijk
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 18:58

ZEELAND736 schreef:
Xabia...toen ik dit allemaal las..(ook omdat je de ""buurvrouw"" bent...schoot me ineens een lied in gedachten...
Normaal hou ik niet van dit soort liedjes maar deze is zo waar!!!!!

http://youtu.be/BevWK9bGib0

(heb ik dat goed gedaan???)

Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:04

WILLEMIJN232 schreef:
Hij doet de tuin en jij trakteert hem op een wok........

Knipoog smiley Knipoog smiley

ja das een deal!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:04

Werkoverleg......plaatjes inkleuren om inzicht te krijgen in het procesmatige gebeuren en de wederzijdse communicatie uitbouwen tot een helderder beleid en een beter werkbare omgeving........ Geschokte, onthutste smiley Gefrustreerde smiley

Wat is het dan heerlijk om naar huis te gaan........onderweg kwam er een smsje:je hebt geen verlengsnoeren ........ik:jawel hoor...........terug:nee,niet meer...........smsje van ander kind:door die hegknipongelukjes met die snoeren doet de stroom het niet meer en zijn we maar ergens anders gaan eten........... Geschokte, onthutste smiley

Hehe....weekend........
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:05

XABIA794 schreef:

Mooi lied..ff geluisterd
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:06

JOSINA022 schreef:
Hij weet niet wat ie met ons, vrouwen, aan moet, we zijn té ingewikkeld voor hem, vandaar dat ie ook geregeld ff "kiekeboe" komt spelen op "ons" topic Clown smiley Maar vergeet het maar hoor, Yes...wij, vrouwen, zijn niet te doorgronden Engeltje smiley

Sjonge jonge ........ je kan beter medelijden hebben met Yes.
4 dagen is er hier door de vrouwen geouwehoerd over spinnen en mieren . Moet je dáár een verhaal over zien te bakken? Lachende smiley

Yes, veel , heel veel succes er mee . Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:06

WILLEMIJN232 schreef:
Ik merk dat voor sommige CM leden homo's daar ook onder vallen.....en daar ging het mij om........
Wie ben jij als mens om zulke stellingen in te nemen? Je mag een moordenaar zijn als je maar niet iemand vermoord? Je mag homo zijn als je maar niet praktiseert......nou nou.....het heeft allemaal wel randvoorwaarden......je mag dus ook christen zijn maar........geen anderen die een wat andere zienswijze hebben dan jezelf veroordelen? Oh nee, als ze het maar niet praktiseren......
En als je iemand in je gemeente ontmoet die een relatie heeft vraag je dan ook of ze geen sex voor het huwelijk hebben?

Ja Willemijn, dat soort dingen vraagt/vroeg men gewoon, in de groepen waar ik kwam toen ik pas gelovig was.... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:07

ZEELAND736 schreef:
Lief hoor...mooi...

Dat is toch GOD WILL MAKE A WAY???

ja maar da int Nederlands he

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE009

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:09

XABIA794 schreef:

Ik heb geluisterd naar dit liedje. De tekst klopt. We leven in een wereld waar
op dit moment veel onrecht heerst. Maar; ik geloof dat hier eens een einde aan zal komen Jezus heeft de dood overwonnen. En Hij leeft!
Jezus zoekt mensen die Hem oprecht willen volgen. En Hem willen gehoorzamen. Wij mogen samen met Jezus gaan werken aan een betere wereld.

Laatst aangepast door
MARIEKE009
op vrijdag 29 juni 2012, 19:16
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:09

ZEELAND736 schreef:
Xabia...toen ik dit allemaal las..(ook omdat je de ""buurvrouw"" bent...schoot me ineens een lied in gedachten...
Normaal hou ik niet van dit soort liedjes maar deze is zo waar!!!!!

(heb ik dat goed gedaan???)

ja, tis dan nog een Belgisch ding... maar inderdaad, men stijl niet, maar het raakte me wel, ook al door de presentatie die erbij was.
Als we ons daar eens meer in zouden verdiepen ...

Ik had onlangs een presentatiestudie over het bereiken van mensen...
En de nadruk werd ook vooral geplaats dat de kern van evangelisatie niet zonder rechtvaardigheid kan gezien worden.

Hier schiet me nu ook iets te binnen.
In handelingen staat de opdracht om een getuige te zijn...
Gij "zult" een getuige zijn.
dit is een werkwoord waar ergens ook een dwingende opdracht achter zit toch?
Maar je kan het ook interpreteren volgens mij, dat je een getuige zult zijn, doordat je verandert met je bekering.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:11

ERIKA129 schreef:
Wat een mooi en goed topic Xabia!!!
Ik lees hem nu net pas en moet even alles tot me door laten dringen voordat ik echt reageer maar de reacties zijn mooi, zuiver en heel herkenbaar Lachende smiley

Ik hoop ook een beetje dat men hier ook gedachten kan plaatsen, die opkomen als men aan gehoorzaamheid denkt.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:14

Vanmorgen was ik met mijn zoon van bijna 18 op het Grafish lyceum in Utrecht voor een gesprek over zijn nieuwe opleiding daar. Hij is heel artistiek en autistisch. mijn zorgenkindje zeg maar, die ik moet beschermen. Voor ik het wist zat hij daar met die leraar een volwassen gesprek te voeren over teken technieken en weet ik niet al. Opeens was hij een volwassen man!
Ben echt trots op hem.
Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:20

VISSER278 schreef:
Sjonge jonge ........ je kan beter medelijden hebben met Yes.
4 dagen is er hier door de vrouwen geouwehoerd over spinnen en mieren . Moet je dáár een verhaal over zien te bakken? Lachende smiley

Yes, veel , heel veel succes er mee . Verlegen lachende smiley

Er zijn ook nog de gehaktballen en vrouwelijke toestanden waar over kan geschreven worden. We hebben nog een vuile wc ergens in Pietenstad end dan het ontstaan van het vrouwentopic. Stof genoeg dus voor Yes indien hij de tijd vind. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:20

GLORIA404 schreef:
ook voor de praktiserende prostituees, inbrekers, moordenaars??
we zijn idd geen van allen zonder zonde, maar moeten er wel -in Gods kracht- tegen strijden!!
het is natuurlijk hartstikke moeilijk: je bent homo of lesbienne en komt de partner van je leven tegen... maar je mag géén relatie aan gaan, omdat God dat niet wil. (dit staat toch echt duidelijk in de bijbel) maar denk aan andere dingen die God niet wil, daar moeten we ook tegen strijden. maar God wil ons helpen in die strijd!!
ik weet dat het mogelijk is om dan alleen te blijven en geen relatie aan te gaan...ken daar voorbeelden van. in Gods kracht!!

sterkte voor iedereen die dit leest en er ervaring mee heeft!

Hoe kan je trouwens een homo vergelijken met inbrekers en moordernaars?
Prostituees moet je ook mee uitkijken daar meer dan de helft gedwongen is. En de mannen die naar prostituees gaan, worden die niet genoemd?

Jij vindt dat het duidelijk in de bijbel staat.
Ik vind dat het niet duidelijk in de bijbel staat.

Wat doet een homo voor schade aan de samenleving of aan iemand persoonlijk?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:23

MAJARO438 schreef:
8uur gewerkt, daarna met pup naar de dierenarts, toen nog boodschappen gedaan, gekookt afgeruimd(gezamenlijk) en straks nog een hond trimmen. Pfffffff even doorzetten nog. Slapende smiley

Dus heb je nog 13 uren om te ontspannen... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:26

GLORIA404 schreef:
hoe weet jij dat????? Knipoog smiley

Dat is eigenlijk het spijtig aan de uitjes die CM organiseert dat je niet weet wie er aan deelneemt.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:28

HEIDE115 schreef:
De 10 geboden ons gegeven.

Kunnen wij dan deze geboden houden?
Ook zij die door God Geest door dit leven mogen gaan?

Nee..want ook de ''heiligste'' kan hier op aarde niet geheel leven zo God van Hem of haar vraagt.
Wel dat er een begeren er naar is,om voortaan naar al Gods geboden te leven.

Maar waarom eist God toch die geboden dan te onderhouden?
Omdat wij ons hele leven begeren te strijden tegen het ongeloof..en zonde
en te worden zo God van ons vraagt.
Hem hierdoor ook blijven zoeken door zijn Geest,en meer en meer naar het evenbeeld Gods zouden worden..en straks met Hem samen verenigd zijn in heerlijkheid.

Deze woorden kwamen uit de Catechismus.

Ja.. ik wil dan nog in mijn eigen woorden er ook iets over zeggen,
de tien geboden dus..

In gedachte zag je als kind Mozes die berg afkomen..hij kwam van God vandaan..wat een gedachte.
Ook Mozes was een mens..en gooide een tafel van de 10 geboden de berg af.
Nam Mozes daar al niet de tafelen serieus..komt bij mij vraag nu meteen op?
Ja maar hier.. komt het ook zijn(mozes) mens zijn duidelijk naar boven.

De 10 geboden als richtsnoer in het leven
Een daarvan overtreden,zo hebben wij tegen alle geboden gezondigd
zegt God in zijn woord.
Hoe nodig is te bidden..leer mij o God van zaligheden
Mijn leven in Uw dienst te besteden.

Niemand gaat vrijuit..tenminste ik niet ..nee,
Ook ik menigmaal Zijn wet overtreden,doen wat ik wil
En toch bij momenten te mogen weten

Want onze God,is onze God
verder ben ik wat woorden kwijt...

En zal mij tot de dood toe geleiden
,was de laaste regel.

in Psalm 48 vers 15 kom je deze woorden tegen Lachende smiley
David zelf heeft al die psalmen in smart, door zijn overtredingen ook zo bijzonder geschreven toch...
In heel de bijbel zie je hoe God zelf grote dingen laat gebeuren bij mensen die ook in zwakte waren

Ken je het vers ook
1Kor 1: 27
Integendeel, wat voor de wereld dwaas is, heeft God uitverkoren om de wijzen te beschamen, en wat voor de wereld zwak is, heeft God uitverkoren om wat sterk is te beschamen.
Onze tekortkomingen gebruikt God zelfs ook om tot Zijn doel te komen. Heb ik al vaak ondervonden.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:29

Neefje van 10 was er weer eens om te eten en visser moest zijn mop weer es aanhoren:

Man van rond de 60 zegt tegen zn vrouw, ik moet nog even de stad in . Morgen moeten we weer gaan jagen en m'n kogeltjes zijn bijna op . Prima zegt z'n vrouw , als je dan toch gaat , neem voor mij dan gelijk even een doosje slaappilletjes mee van de apotheek.
Komt goed zegt de man.
Zo gezegd zo gedaan , de man haalt bij Brammetje Dump een doosje kogeltjes en bij de apotheek een doosje slaappillen .
Op de terugweg naar huis , daar gebeurt het he ...... meneer wordt bijna aangereden door een auto en komt ten val . Gelukkig niks ernstigs alleen de kogeltjes en de slaappillen vliegen wel over straat. Alles bij elkaar geraapt samen met nog een paar behulpzame mensen en toen naar huis.
Afijn , de volgende dag gaat de man met een paar vrienden op jacht .
Komt hij 's avonds thuis vraagt zijn vrouw hoe het gegaan was die dag.
De man vertelt .... vrouwtje , vandaag heb ik nog es wat meegemaakt .......ik schiet een fazant overhoop en wat denk je? Dat beest is niet dood maar ging snurken , snurken , niet normaal . En wakker maken? Dat lukte helemaaaaal niet.
Goh zegt die vrouw ... en ik heb wat meegemaakt vandaag joh , dat geloof je nooooooooit . Ik lag vanmiddag even een tukje te doen op de bank en ik laat me daar een scheet joh ...... Wat denk je? De kat morsdood.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:37

FRANKT627 schreef:
Dat is eigenlijk het spijtig aan de uitjes die CM organiseert dat je niet weet wie er aan deelneemt.

Ik ga mee Frank, misschien haakt er nu wel iemand af. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 19:37

FRANKT627 schreef:

ja dat vind ik nou ook!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4047 4048 4049 4050 4051 4052 4053 ... 6194 Volgende
Pagina 4050 van 6194