ChristianMatch

Forum

gehoorzaamheid
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4045 4046 4047 4048 4049 4050 4051 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 11:22

Wat me ook opvalt in andere topics is hoe we omgaan met "zonde" naar gemeente toe of naar God toe.
Onder het homotopic wordt bijvoorbeeld de vraag gesteld of ze als partners naar de "gemeente" kunnen gaan.
Kunnen samenwonenden dan op basis van hetzelfde "zonde"oordeel dan ook niet beter buiten blijven?
En dan bij het (geliefde) onderwerp, sex voor het huwelijk. Wie uit de gemeente is op de hoogte?

In ieder geval... God WEET alles, ook je kleinste verborgen gedachten en gevoelens. Wie is het dan waard om naar de gemeente te gaan?
Wiens hart is zuiver genoeg om in de gemeente plaats te vinden.

gehoorzaamheid is ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 11:23

SHANITA130 schreef:
Misschien heeft Yes wel een leuke date Knipoog smiley

En heeft ie wel andere dingen aan zijn hoofd? Lachende smiley

ha ha vrouwen zijn helemaal niet nieuwsgierig.... vertel yes,kunnen wij zwijmelend meelezen over romantische date van jou en wie?? ha ha en weten we meteen of het echt werkt op je kop staan met een date.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 11:28

YES356 schreef:
Mooi!

En stel……… Dat het glas half leeg lijkt soms voor ons….
Dan kunnen gesprekken met vrienden of anderen, iets dat we zien of meemaken. De mooie ervaring geven dat dan het glas dat half leeg leek, in een kleiner glas wordt over geschonken.
Dan ziet het er weer anders uit!

die vind ik wel apart, nooit zo bekeken Lachende smiley
Ik heb mijn glas wel meestal half vol, zal meestal het possitieve gaan zoeken om verder te kunnen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 11:30

PETRA411 schreef:
ha ha vrouwen zijn helemaal niet nieuwsgierig.... vertel yes,kunnen wij zwijmelend meelezen over romantische date van jou en wie?? ha ha en weten we meteen of het echt werkt op je kop staan met een date.

Haha, kom maar op met de smeuiige details Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 11:38

Date …….?? Andere dingen aan mn hoofd……..??

Ik heb wel dingen aan mn hoofd!! Oren!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Die heb ik 1 maal per dag te luisteren gelegd. Waar mannen niet mogen spreken! Verraste, verbaasde smiley Was daar inderdaad helemaal van onderste boven.. Vergat ik helemaal mn HUISHOUFELIJKE verantwoordelijkheid hier. Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
YES356
op vrijdag 29 juni 2012, 11:38
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 11:40

YES356 schreef:

Ik heb wel dingen aan mn hoofd!! Oren!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Die heb ik 1 maal per dag te luisteren gelegd. Waar mannen niet mogen spreken! Verraste, verbaasde smiley Was daar inderdaad helemaal van onderste boven.. Vergat ik helemaal mn HUISHOUFELIJKE verantwoordelijkheid hier. Gefrustreerde smiley

*kiekeboe* Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 11:49

PETRA411 schreef:
ha ha dank jullie en ja het is echt een geweldigge zegen.
heb er bijna geen woorden Lachende smiley als moeder doet je dat wat als je kinderen zich laten dopen.
ha ha ze zijn nu bezig hun getuigenis schrijven,die ik niet mag lezen,hoor ik vanavond wel zeggen ze lachend. ben natuurlijk heel nieuwsgierig naar wat ze gaan zeggen
vanaf het moment dat ze geboren worden ga je met ze na god, bid of hij met hun mee wil gaan.dit is voor mij zo bijzonder, dopen,een soort nieuwe geboorte, dan in het koninkrijk van god, ga vast een traantje laten van ontroering.

oh wauw... slik... GAAF!!! Wat een bekroning...! ik wens je nog meer voorplezier vandaag in deze momenten van geluk en super veel zegen vanavond tijdens de doop van je kids...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 11:49

YES356 schreef:

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 11:51

Ik ga zo de deur uit, heerlijk op de fiets de stad in...moet wel opschieten nu, heb afgesproken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 11:56

YES356 schreef:

Daarom zijn wij vrouwen er he Lachende smiley
Om vergeetachtige mannen te helpen herinneren Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 11:59

PETRA411 schreef:
Ik ga vandaag iets geweldigs doen, een zoon en dochter van mij laten zich dopen,en dat is toch een bijzonder moment, ik heb ze altijd in vrijheid gelaten met hun geloof, het vb. proberen te geven en ze te leren over jezus en nu vandaag me zoon van 15 en dochter van 21 laten zich dopen omdat ze dat zelf graag willen.
Lachende smiley

Wat mooi en fijn dat je kinderen Hem ook willen volgen Petra Lachende smiley
Dat is de bekroning op je opvoeding en een rijkdom die je wordt gegeven!
Een goede en gezegende avond gewenst!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 12:28

Het glas halfvol...

- die boom die daar staat heeft decennia getrotseerd en stond er al in WOII
- de merel zingt elke morgen en avond hoe de dag ook is verlopen
- die moeder in verweggistan weet niet eens of ze in de avond haar kind heeft kunnen voeden
- ik heb familie, vrienden, mijn werk, een dak boven m'n hoofd, eten, kleding
- ik heb een toekomst voor me en ik bouw vandaag.
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 12:40

JOL252 schreef:
Het glas halfvol...

- die boom die daar staat heeft decennia getrotseerd en stond er al in WOII
- de merel zingt elke morgen en avond hoe de dag ook is verlopen
- die moeder in verweggistan weet niet eens of ze in de avond haar kind heeft kunnen voeden
- ik heb familie, vrienden, mijn werk, een dak boven m'n hoofd, eten, kleding
- ik heb een toekomst voor me en ik bouw vandaag.

Amen
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 12:42

Weet je...toen ik alles las...bedacht ik ineens...hoeveel mooie dingen er de afgelopen dagen TOCH...zijn geweest....

Als ik (zullen we het dan zomaar noemen) even in de woestijn ben....ben ik ook het liefste thuis...buiten...met mijn blik op de tuin.
Maar ik ben er wel weer op gewezen...meid...ga eruit!!!
Ik zeg dan nee...onder de noemer van..geen zin..te moe..

Iemand belde van de week...gelijk een afspraak gemaakt..(we zien je nooit meer!!)
Op een ander moment kwam er een vrouw op mijn pad..die het heel moeilijk blijkt te hebben..we blijken dezelfde hobby te hebben...en een gesprek was niet moeilijk...(dan voel je weer eens even dat je eigen zorgen veel minder groot zijn!!!)
Ik had iets voor haar gemaakt en heeft ze in een winkeltje op het dorp mijn cadeau daar laten zien....
""Laat ze maar eens contact met me opnemen, dan willen we het in de verkoop meenemen""
Wat leuk...dat zet me weer aan tot hobbyen (wat dan tevens je zinnen verzet)
Soms zeg ik dan ook weleens tegen mezelf...ZIE HET DAN EENS!!!

Een terugval...soms heel jammer...maar het heeft toch ook nog alles te maken met een verleden...(en toch wil ik er niet weer in belanden..)
Het blijft een leerproces....denk ik...
Ooit moest ik eens 2 glazen potjes nemen...
In de ene moesten rode...en in de andere groene kralen...
(positief...negatief) En dan per dag de kralen tellen van beide potjes...
En weet je...toen ik het woord woestijn hoorde..dacht ik weer aan vroeger...
Het volk Israel in de woestijn...toen ze voor de Rode zee stonden...zagen alleen maar zorgen en problemen...Achter hen de vijand...voor hen de Rode Zee...links en rechts de bergen waar ze niet heen konden vluchten...
Ze vergaten 1 weg...de weg naar BOVEN!!!!!

Als ik daar aan denk...is er ook voor mij een weg...(ook in de woestijn)
Naar boven

Auteur Bericht
GLORIA404

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 12:43

WILLEMIJN232 schreef:
Wijze woorden Harald..... Knipoog smiley En ook voor de praktiserende homo's, hetero's en lesbiennes hoop ik......

ook voor de praktiserende prostituees, inbrekers, moordenaars??
we zijn idd geen van allen zonder zonde, maar moeten er wel -in Gods kracht- tegen strijden!!
het is natuurlijk hartstikke moeilijk: je bent homo of lesbienne en komt de partner van je leven tegen... maar je mag géén relatie aan gaan, omdat God dat niet wil. (dit staat toch echt duidelijk in de bijbel) maar denk aan andere dingen die God niet wil, daar moeten we ook tegen strijden. maar God wil ons helpen in die strijd!!
ik weet dat het mogelijk is om dan alleen te blijven en geen relatie aan te gaan...ken daar voorbeelden van. in Gods kracht!!

sterkte voor iedereen die dit leest en er ervaring mee heeft!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 12:46

JOSINA022 schreef:
Absoluut! Hoe waardevol vrienden dan kunnen zijn...

Bij mij is eigenlijk altijd wel het glas halfvol, mede dankzij mijn opgewekte karakter, zie vaak wel ergens de lol van in en kan ook gerust om mijzelf lachen. Galgenhumor is ook een manier van de dingen verwerken.
Echter heb ik wel de neiging om daardoor mijn kop wel 's in het zand te steken en wat is het dan fijn om hele lieve vrienden te hebben die ook dan helpen, soms hard, maar altijd liefdevol!

Ik heb een zus...die me af en toe heel hard de waarheid zegt...
Maar ik hou van haar...DAT WIL JE NIET WETEN!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
GLORIA404

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 12:47

HERMAN388 schreef:
Helaas Paulus,

ik mag niet meedoen van mijn kersverse vrouw.
Op die dag zijn we al 4 dagen getrouwd Lachende smiley

gefeliciteerd!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
GLORIA404

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 12:48

MANNA420 schreef:
Ik ben 24 en vrees dat de vrouwen daar minstens van de dubbele leeftijd zijn dus nee zal er niet bij zijn.

hoe weet jij dat????? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 13:05

ERIKA129 schreef:
Daarom zijn wij vrouwen er he Lachende smiley
Om vergeetachtige mannen te helpen herinneren Clown smiley

ja en waar blijft dat mannen topic alleen voor mannen?, gun ons vrouwen een lolletje dat we het hele weekend in een deuk kunnen liggen van het lachen als we jullie mannen problemen lezen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 13:06

PETRA411 schreef:
ja en waar blijft dat mannen topic alleen voor mannen?, gun ons vrouwen een lolletje dat we het hele weekend in een deuk kunnen liggen van het lachen als we jullie mannen problemen lezen. Knipoog smiley

tja wel een grote mond hebben maar dat durven ze dus niet he Clown smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 13:23

Hier een geweldige tip voor vrouwen........als je eelt onder je voeten hebt is dat heel makkelijk weg te halen door regelmatig met de binnenkant van de schil van een sinaasappel de eeltplekken te massereren.
Ik wilde het eerst ook niet geloven maar de ervaring leert dat het echt helpt. Nu dus braaf elke dag een sinaasappeltje schillen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 13:26

ERIKA129 schreef:
tja wel een grote mond hebben maar dat durven ze dus niet he Clown smiley Coole smiley met zonnebril

echt niet.....ach heel voorspelbaar waar het over gaat:
voetbal....
darm problemen
prostraatproblemen
auto,s
wie het hele alphabet in boeren op kan zeggen
oke het is natuurlijk wel grappig als ze in een midlife crisis gaan en denken dat ze nog aantrekkelijk zijn voor vrouwen van duh zoveel jaar jonger.

weet je trouwens wanneer mannen stoppen met ontwikkelen?
op het moment dat ze zindelijk zijn geworden. Knipoog smiley

en toch zijn ze zo leuk Verlegen lachende smiley dus voor de leuke mannen die dit lezen,niet serieus nemen he,is humor Knipoog smiley
en nu ga ik verder met me huishouden,en moet me wenkbrouwen nog epileren,stelje komt vandaag de leuke man tegen en je hebt je wenkbrouwen niet geepileerd.....vervelend
oh jee en ik moet ook nog snappen hoe me nieuwe fototoestel werkt voor vanavond....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 13:39

Xabia...toen ik dit allemaal las..(ook omdat je de ""buurvrouw"" bent...schoot me ineens een lied in gedachten...
Normaal hou ik niet van dit soort liedjes maar deze is zo waar!!!!!

http://youtu.be/BevWK9bGib0

(heb ik dat goed gedaan???)

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op vrijdag 29 juni 2012, 13:40
Naar boven

Auteur Bericht
MARC212

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 14:23

Wanneer je mensen uitnodigt bij jou thuis te komen eten, nodig de armen, kreupelen, lammen en blinden uit. Die mensen kunnen je niets teruggeven. Daarom zal God je belonen als de rechtvaardigen weer levend worden. Lukas 14:12-14
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 14:26

PETRA411 schreef:
echt niet.....ach heel voorspelbaar waar het over gaat:
voetbal....
darm problemen
prostraatproblemen
auto,s
wie het hele alphabet in boeren op kan zeggen
oke het is natuurlijk wel grappig als ze in een midlife crisis gaan en denken dat ze nog aantrekkelijk zijn voor vrouwen van duh zoveel jaar jonger.

weet je trouwens wanneer mannen stoppen met ontwikkelen?
op het moment dat ze zindelijk zijn geworden. Knipoog smiley

en toch zijn ze zo leuk Verlegen lachende smiley dus voor de leuke mannen die dit lezen,niet serieus nemen he,is humor Knipoog smiley
en nu ga ik verder met me huishouden,en moet me wenkbrouwen nog epileren,stelje komt vandaag de leuke man tegen en je hebt je wenkbrouwen niet geepileerd.....vervelend
oh jee en ik moet ook nog snappen hoe me nieuwe fototoestel werkt voor vanavond....

Idd heeeeeeeeeeel voorspelbaar en dan zeggen ze dat wij vrouwen het zijn Gefrustreerde smiley

Tja die ontwikkeling van mannen Clown smiley onvoorspelbaar is dat!

Valt epileren nu onder het huishoudelijke topic of zit je nu off-topic Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
in iedergeval succes ermee Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 14:27

INGE721 schreef:
Hier een geweldige tip voor vrouwen........als je eelt onder je voeten hebt is dat heel makkelijk weg te halen door regelmatig met de binnenkant van de schil van een sinaasappel de eeltplekken te massereren.
Ik wilde het eerst ook niet geloven maar de ervaring leert dat het echt helpt. Nu dus braaf elke dag een sinaasappeltje schillen Lachende smiley

Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Blij dat ik daar geen last van heb Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op vrijdag 29 juni 2012, 14:27
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 14:42

ERIKA129 schreef:
Idd heeeeeeeeeeel voorspelbaar en dan zeggen ze dat wij vrouwen het zijn Gefrustreerde smiley

Tja die ontwikkeling van mannen Clown smiley onvoorspelbaar is dat!

Valt epileren nu onder het huishoudelijke topic of zit je nu off-topic Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
in iedergeval succes ermee Knipoog smiley

epileren valt onder het huishoudelijke topic, vind ik.
want ook mannen moeten haartjes epileren, zoals neusharen bv die er uit groeien Knipoog smiley

en ja ja mannen zal me verder goed gedragen hier en jullie niet meer plagen want anders kom ik nooit aan een man en das eigenlijk wel de bedoeling van deze site Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 14:48

INGE721 schreef:

Goede tip...
Ga het ook proberen...(haha...ben een slechte fruiteter)

Gelukkig dat je er geen last van heb...Erika, maar goedkoper middel is er niet toch??
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 14:48

XABIA794 schreef:
Omdat we weten dat de mannen hier toch aanwezig zijn, en eigenlijk even curieus zijn als de vrouwen... Knipoog smiley

ff trug topic
zouden mannen vaak denken dat wij vrouwen niks kennen, en dan ook nog het gedrag van, ze luisteren zo gezegd en ondertussen ene oor in andere uit...
Ik moet voor 1 juli een goedkeuring hebben van een keurder ivm elktriciteit
Zeg ik verschillende keren aan die "vak"man dat hij een bepaald onderdeel moet vervangen...
Krijg ik steeds een blik van ... jaaahh madammeke, denkte dat wij onzen job niet kennen Twijfelende smiley
resultaat, gisteren keurder... en afgekeurd wegens het niet vervangen van dat ene ding waarover ik het had...
frustraties!!!! zondag is het den eerste

echt herkenbaar zulk soort dingen.
maar je moet het slimmer aanpakken, beetje lief tegen ze lachen en dan je ding zeggen,dan luisteren ze ineens wel.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 14:50

PETRA411 schreef:
echt herkenbaar zulk soort dingen.
maar je moet het slimmer aanpakken, beetje lief tegen ze lachen en dan je ding zeggen,dan luisteren ze ineens wel.

Dacht je dat ze die trucs niet door hebben???

Niet voor niets wordt er dan gezegd als je een lieve vraag of antwoord geeft.....MOET JE SOMS WAT VAN ME???
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4045 4046 4047 4048 4049 4050 4051 ... 6194 Volgende
Pagina 4048 van 6194