Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 08:40
|
|
|
Ik ga vandaag iets geweldigs doen, een zoon en dochter van mij laten zich dopen,en dat is toch een bijzonder moment, ik heb ze altijd in vrijheid gelaten met hun geloof, het vb. proberen te geven en ze te leren over jezus en nu vandaag me zoon van 15 en dochter van 21 laten zich dopen omdat ze dat zelf graag willen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 08:57
|
|
|
Het glas is half vol.. Vaak wanneer we op dit punt mogen gekomen zijn, Ook weer positief tegen de dingen aan mogen kijken. Is in mijn beleving's wereld,wel het een en ander..of misschien, wanneer ik voor mij zelf spreekt veel..ja heel veel van vooraf gegaan.
Ook wanneer ik iets vanuit de bijbel hier naar toe neemt, staat er ook dat veel wederwaardigheden des vromen lot zijn..zijn dus! maar, en dan het mooie daarna...uit dit alles red hun DE HERE!
Ik denk even aan mijn nichtje die gisteravond op het strand zich zo heerlijk kon vermaken. Ze keek naar de wolken,naar de zon die zich bij momenten even liet zien, En zei tegen haar moeder,ik zag God..in dat licht van de zon.
Waar uit haal ik dan mijn kracht gister,vandaag en morgen..voel je het? Dit is mijn half volle glas..dit kind..die mij het glas voor houdt, en zonder mijn gedachte's te weten..tegen mij zegt..oompie..dit zag ik vandaag;)
lief toch..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 29 juni 2012, 09:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 09:01
|
|
|
Quote: | JANE336 schreef: De homoseksuele geaardheid is naar mijn mening een aangeboren gevoel. Iets wat je overkomt en waar je niet om gevraagd hebt.
Alhoewel homoseksuele gevoelens ook beïnvloed kunnen worden. Uit een uitgebreid onderzoek is gebleken dat jongens die opgroeien (zonder mannen in de naaste omgeving) een verhoogd risico lopen om homo te worden. Opvoeding is ook een factor wat invloed heeft. Jongens die seksueel misbruikt zijn worden ook vaak homo, invloed van ervaring?
Mijn homo collega's zijn aardig en vriendelijk. ik heb er een goeie band mee. Ze weten ook dat ik ze respecteer als persoon maar dat ik een homoseksuele relatie afkeur om grond van de bijbel. Dat wordt ook gerespecteerd!
Het valt mij op dat 'het homo-zijn' de laatste jaren positief gediscrimineerd wordt. Je 'hoort er niet bij' als je een homorelatie afkeurt en je 'hoort er wel bij' als je een christelijke levenswandel afkeurt. De wereld op z'n kop.... |
Quote: | WILLEMIJN232:Maar een homo kan toch ook een christelijke levenswandel hebben? Als niet christelijke homo is het natuurlijk makkelijker te aanvaarden als je een collega hebt die je op grond van de Biibel...... Is net zoiets als vrouwen in het ambt, die worden ook niet overal geaccepteerd.......en als je daar niet mee bezig bent heb je daar ook geen last van.....treft het je wel dan is het knap vervelend als je er mee te maken hebt.... in mijn kerk zit een homo in de kerkeraad......volgens mij zijn daar veel minder woorden over verspild dan hier op CM...... |
Quote: | Willemijn, : Als niet christelijke homo is het natuurlijk makkelijker te aanvaarden als je een collega hebt die je op grond van de Biibel...... | je gedrag afkeurt, maar je als persoon respecteerd. Dan als christen te aanvaarden als je een collega hebt die homo is en waarvan je zijn gedrag afkeurd op grond van de bijbel maar hem wel respecteerd als persoon......
Nou, dat vind ik wel eerlijk, ze zegt eerlijk dat ze zo'n relatie afkeurt op grond van de bijbel, maar ze als persoon wel respecteerd.
Je moet ze de kost geven die ze als persoon afbranden...
Alleen wat ik hier wel bij denk is dat als de homo relatie wordt afgekeurd op grond van de bijbel, die mensen natuurlijk nooit naar een kerk zullen gaan, dus kans dat ze gaan geloven is ook kleiner.
En dan denk ik weer, als zij wel zouden gaan geloven en in een kerk komen waar ook hun relatie wordt gerespecteerd, en het zoú echt zonde zijn. Het is de Heilige Geest, de Geest van God die overtuigt van zonde, en geen bijbelteksten die op meerdere manieren kunnen worden uitgelegd. Want met dat laatste leef je naar de wet, wettisch. En niet vannuit de genade. En als je als homo gewoon trouw een partner hebt...ik vind dat wel oke.
Want, is mijn ervaring, homo's kunnen dus ook gaan geloven. Velen, ik ken er een van dichtbij, zou nooit van zijn leven openlijk met een relatie naar buiten treden. Gewoon, omdat ie dan zou worden afgebrand, of zou moeten aanhoren dat ie wel wordt gerespecteerd als persoon maar dat zijn relatie wordt afgekeurd.
Dus die man komt altijd overal alleen, ook al heeft ie een relatie.. Niet uit overtuiging, anders zou die geen relatie hebben. die die overigens al meerdere keren heeft verbroken, zie bovenstaande redenen. Maar gewoon omdat mensen menen dat dat in de bijbel staat, terwijl er nergens staat: gij zult geen relatie hebben met iemand van hetzelfde geslacht. Deze man heeft dus al meerder keren geprobeerd om celibatair te leven, wat dus niet lukt.
Jammer, want ik weet dat ie echt geloofd!
Dit is natuurlijk niet persoonlijk naar jou, Willemijn, maar gewoon eventjes in het algemeen.
Er klopte een zin niet, in de haast gebeurd, die heb ik ff veranderd.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 29 juni 2012, 19:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 09:11
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zullen we samen door de woestijn gaan??? Das veel gezelliger...kunnen we lekker kletsen!!! |
Ja, was dat maar waar he, dat we vlak bij mekaar zouden wonen, gewoon op loopafstand, ja, heb ik met meerder hier
Zouden we lekker een bakkie kunnen komen doen bij mekaar enzo
Nou, ik ben al ietsie meer uit mijn woestijn aan het kruipen, het duurt bij mij enkele dagen altijd, zo'n periode....alleen en da's waar ook, dan ben ik niét zo gezellig, dus dan spreek ik ook nooit iets af, en als ik al iets heb afgesproken zeg ik dat af....Want dan ben ik in mezelf gekeerd, zeg niets, zit in me eigen wereldje, niemand kan me dan bereiken..
Ja, en daar ben ik nu langzaam aan het uitkomen, dat kost ook wel moeite, als ik er eenmaal weer uit ben, ja, dan kan ik alles weer. Ja, tis zo moeilijk uit te leggen, eigenlijk onmogelijk...
Schrijven kan ik dan wel....dat vind ik zelf vreemd...o ja, er is dan meer afstand op een forum....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 29 juni 2012, 09:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 09:14
|
|
|
PETRA411 schreef: | Ik ga vandaag iets geweldigs doen, een zoon en dochter van mij laten zich dopen,en dat is toch een bijzonder moment, ik heb ze altijd in vrijheid gelaten met hun geloof, het vb. proberen te geven en ze te leren over jezus en nu vandaag me zoon van 15 en dochter van 21 laten zich dopen omdat ze dat zelf graag willen. |
WAT EN ZEGEN!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 09:23
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Door te relativeren, vergelijken met anderen met als doel dingen begrijpelijk te maken. Met na te denken hoe dingen zijn gekomen hoe ze nu zijn. Dus een logische verband zien tussen het een en ander. als een soort verhaal. Door jezelf te zijn. En juist naar je vrienden soms grenzen te trekken. Te accepteren dat er goede dagen zijn waarop je het naar je zin hebt, maar dat er ook woestijnperiodes zijn, waar je even doorheen moet. Op God vertrouwen, dingen aan God vertellen. Als je bijvoorbeeld een zieke vriend hebt. Door moed te hebben om te doen wat je kan, en te accepteren dat er dingen zijn die je niet kan. En wijsheid om tussen die 2 onderscheid te maken. |
Mooie beleving Shanita..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 09:27
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Het glas is half vol.. Vaak wanneer we op dit punt mogen gekomen zijn, Ook weer positief tegen de dingen aan mogen kijken. Is in mijn beleving's wereld,wel het een en ander..of misschien, wanneer ik voor mij zelf spreekt veel..ja heel veel van vooraf gegaan.
Ook wanneer ik iets vanuit de bijbel hier naar toe neemt, staat er ook dat veel wederwaardigheden des vromen lot zijn..zijn dus! maar, en dan het mooie daarna...uit dit alles red hun DE HERE!
Ik denk even aan mijn nichtje die gisteravond op het strand zich zo heerlijk kon vermaken. Ze keek naar de wolken,naar de zon die zich bij momenten even liet zien, En zei tegen haar moeder,ik zag God..in dat licht van de zon.
Waar uit haal ik dan mijn kracht gister,vandaag en morgen..voel je het? Dit is mijn half volle glas..dit kind..die mij het glas voor houdt, en zonder mijn gedachte's te weten..tegen mij zegt..oompie..dit zag ik vandaag;)
lief toch.. |
Schattig...ja, wij waren ook eens zulke kinderen, we moeten nooit het kind in ons verliezen.
(niet te verwarren met kinderachtig gedrag, maar dit is niet tegen jou..)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 09:29
|
|
|
PETRA411 schreef: | Ik ga vandaag iets geweldigs doen, een zoon en dochter van mij laten zich dopen,en dat is toch een bijzonder moment, ik heb ze altijd in vrijheid gelaten met hun geloof, het vb. proberen te geven en ze te leren over jezus en nu vandaag me zoon van 15 en dochter van 21 laten zich dopen omdat ze dat zelf graag willen. |
Wow, God is goed! Fijne dag, geniet ervan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 09:30
|
|
|
Wat een zegen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 09:42
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, was dat maar waar he, dat we vlak bij mekaar zouden wonen, gewoon op loopafstand, ja, heb ik met meerder hier
Zouden we lekker een bakkie kunnen komen doen bij mekaar enzo
Nou, ik ben al ietsie meer uit mijn woestijn aan het kruipen, het duurt bij mij enkele dagen altijd, zo'n periode....alleen en da's waar ook, dan ben ik niét zo gezellig, dus dan spreek ik ook nooit iets af, en als ik al iets heb afgesproken zeg ik dat af....Want dan ben ik in mezelf gekeerd, zeg niets, zit in me eigen wereldje, niemand kan me dan bereiken..
Ja, en daar ben ik nu langzaam aan het uitkomen, dat kost ook wel moeite, als ik er eenmaal weer uit ben, ja, dan kan ik alles weer. Ja, tis zo moeilijk uit te leggen, eigenlijk onmogelijk...
Schrijven kan ik dan wel....dat vind ik zelf vreemd...o ja, er is dan meer afstand op een forum.... |
heel herkenbaar!
Maar ik ga juist iets zoeken om er uit te komen door leuke dingen te lezen en leuke dingen te gaan doen, waardoor ik er weer snel uitkom.
Ook mijn kinderen proberen mij op te vrolijken, heel lief .
wens je gods zegen toe!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 09:54
|
|
|
NICKY298 schreef: | heel herkenbaar!
Maar ik ga juist iets zoeken om er uit te komen door leuke dingen te lezen en leuke dingen te gaan doen, waardoor ik er weer snel uitkom.
Ook mijn kinderen proberen mij op te vrolijken, heel lief .
wens je gods zegen toe! |
Ook heel herkenbaar, ja, ik ga zo lekker naar buiten, beetje winkelen en ik heb een afspraak met iemand.
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 09:54
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Waarom strooien jullie met al die namen van de mannen |
Omdat wij eigenlijk de mannen missen , maar het niet durven te vertellen .
Niet door vertellen he!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 09:58
|
|
|
Gefeliciteerd voor de jarigen vandaag liefde ,gezondheid en Gods zegen toegewenst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 10:02
|
|
|
Geweldig voor je!!!!!!!! Geniet er van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 10:08
|
|
|
INGE721 schreef: | Ook Jezus weende...(nav Joh. 11:35)
Je hoeft je niet te schamen voor je tranen, wanneer je hart vervuld is van verdriet. Je hoeft ze echt niet te verdonkre"manen, Ook Jezus weende, kind, vergeet dat niet.
Je hoeft je niet te schamen als je ogen omfloerst zijn, dat je niets of niemand ziet. Ook Hij was Mens, en dikwijls diepbewogen. Ook Jezus weende, kind, vergeet dat niet.
Je hoeft je niet te schamen voor je tranen die je in wanhoop of in nood vergiet. Je klaaglied zal een weg ten hemel banen. Ook Jezus weende, kind, vergeet dat niet.
Je hoeft je niet te schamen voor je angsten, en laat je tranen gaan, het hindert niet. Was Jezus in de hof ook niet de bangste? De Man van Smarten kende ook verdriet.
Jelly Verwaal. |
Heel waar en heel mooi.
Maar hij weent nog steeds om alles wat wij elkaar aandoen! dit is niet wat hij wil.
dank U dat U gestorven bent voor onze zonden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 10:10
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Waarom strooien jullie met al die namen van de mannen |
Jaloers omdat we de naam Leo niet gebruiken?
Enne VROUWEN topic val jij daar tegenwoordig ook al onder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 10:13
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Jaloers omdat we de naam Leo niet gebruiken?
Enne VROUWEN topic val jij daar tegenwoordig ook al onder |
Erika volgens mij ben je bj het begin van dit topic vergeten om een forum politie neer te zetten Nu zitten we nog met die (lieve en niet lieve )mannen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 10:16
|
|
|
Een vrouw zegt tegen haar man dat ze snel wil afvallen. De man zegt: "dan moet je je inschrijven voor de Missverkiezingen." Zegt de vrouw: "Waar alaat dat nou weer op?!" "Nou,"zegt de man, "dan val je als eerste af".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 10:19
|
|
|
Omdat we weten dat de mannen hier toch aanwezig zijn, en eigenlijk even curieus zijn als de vrouwen...
ff trug topic zouden mannen vaak denken dat wij vrouwen niks kennen, en dan ook nog het gedrag van, ze luisteren zo gezegd en ondertussen ene oor in andere uit... Ik moet voor 1 juli een goedkeuring hebben van een keurder ivm elktriciteit Zeg ik verschillende keren aan die "vak"man dat hij een bepaald onderdeel moet vervangen... Krijg ik steeds een blik van ... jaaahh madammeke, denkte dat wij onzen job niet kennen resultaat, gisteren keurder... en afgekeurd wegens het niet vervangen van dat ene ding waarover ik het had... frustraties!!!! zondag is het den eerste
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 10:19
|
|
|
INGE721 schreef: | Erika volgens mij ben je bj het begin van dit topic vergeten om een forum politie neer te zetten Nu zitten we nog met die (lieve en niet lieve )mannen |
Pfffffffffffff ze kenne gewoon niet lezen daas het probleem Maar ja wat doene we eraan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 10:22
|
|
|
Zou Yes geen fantasie meer hebben Mis al 5 dagen een verhaal of inspireren we hem niet meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 10:34
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Zou Yes geen fantasie meer hebben Mis al 5 dagen een verhaal of inspireren we hem niet meer |
Ja, Erika, nu je het zegt...
Ik mis Yes ook wel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 10:36
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Zou Yes geen fantasie meer hebben Mis al 5 dagen een verhaal of inspireren we hem niet meer |
Hij weet niet wat ie met ons, vrouwen, aan moet, we zijn té ingewikkeld voor hem, vandaar dat ie ook geregeld ff "kiekeboe" komt spelen op "ons" topic Maar vergeet het maar hoor, Yes...wij, vrouwen, zijn niet te doorgronden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 10:43
|
|
|
Misschien heeft Yes wel een leuke date
En heeft ie wel andere dingen aan zijn hoofd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 10:50
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Het glas is half vol.. Vaak wanneer we op dit punt mogen gekomen zijn, Ook weer positief tegen de dingen aan mogen kijken. Is in mijn beleving's wereld,wel het een en ander..of misschien, wanneer ik voor mij zelf spreekt veel..ja heel veel van vooraf gegaan.
lief toch.. |
Mooi!
En stel……… Dat het glas half leeg lijkt soms voor ons…. Dan kunnen gesprekken met vrienden of anderen, iets dat we zien of meemaken. De mooie ervaring geven dat dan het glas dat half leeg leek, in een kleiner glas wordt over geschonken. Dan ziet het er weer anders uit!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 10:54
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 10:55
|
|
|
YES356 schreef: | Mooi!
En stel……… Dat het glas half leeg lijkt soms voor ons…. Dan kunnen gesprekken met vrienden of anderen, iets dat we zien of meemaken. De mooie ervaring geven dat dan het glas dat half leeg leek, in een kleiner glas wordt over geschonken. Dan ziet het er weer anders uit! |
Absoluut! Hoe waardevol vrienden dan kunnen zijn...
Bij mij is eigenlijk altijd wel het glas halfvol, mede dankzij mijn opgewekte karakter, zie vaak wel ergens de lol van in en kan ook gerust om mijzelf lachen. Galgenhumor is ook een manier van de dingen verwerken. Echter heb ik wel de neiging om daardoor mijn kop wel 's in het zand te steken en wat is het dan fijn om hele lieve vrienden te hebben die ook dan helpen, soms hard, maar altijd liefdevol!
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 29 juni 2012, 11:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 11:03
|
|
|
ha ha dank jullie en ja het is echt een geweldigge zegen. heb er bijna geen woorden als moeder doet je dat wat als je kinderen zich laten dopen. ha ha ze zijn nu bezig hun getuigenis schrijven,die ik niet mag lezen,hoor ik vanavond wel zeggen ze lachend. ben natuurlijk heel nieuwsgierig naar wat ze gaan zeggen vanaf het moment dat ze geboren worden ga je met ze na god, bid of hij met hun mee wil gaan.dit is voor mij zo bijzonder, dopen,een soort nieuwe geboorte, dan in het koninkrijk van god, ga vast een traantje laten van ontroering.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 11:12
|
|
|
Geweldig nieuws Petra, zo'n zegen dat je daarin hebt. Het lijkt een beetje op mijn situatie met men 2 oudste kinderen. Na mijn scheiding leek alles zo een berg van verantwoordelijkheid... hoe moest ik mijn kinderen "alleen" bij de Here brengen. Want dat was nog mijn enige verlangen, de rest was allemaal gebroken op dat moment. Toen mijn dochter zich wou laten dopen (heeeel onverwachts) maakte mijn (toen zwaar rebelerende) zoon ook die keuze... Samen stonden ze daar, krijg er nog tranen van ontroering van als ik er aan denk. Wat kan een moeder nog meer wensen, en zeker voor een alleenstaande moeder is het een bijzondere bevestiging die je van God krijgt... Wow!!!!! Want uiteindelijk is Zijn hand aanwezig in al je situaties een hug van blijdschap, voor ieder die Hem aanneemt, is er feest in de hemel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 29 juni 2012, 11:18
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Absoluut! Hoe waardevol vrienden dan kunnen zijn...
Bij mij is eigenlijk altijd wel het glas halfvol, mede dankzij mijn opgewekte karakter, zie vaak wel ergens de lol van in en kan ook gerust om mijzelf lachen. Galgenhumor is ook een manier van de dingen verwerken. Echter heb ik wel de neiging om daardoor mijn kop wel 's in het zand te steken en wat is het dan fijn om hele lieve vrienden te hebben die ook dan helpen, soms hard, maar altijd liefdevol! |
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|