ChristianMatch

Forum

Dagelijkse bemoediging.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4042 4043 4044 4045 4046 4047 4048 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 20:48

Donderdag 28 Juni, Psalm 78: 19-31; Het brood der engelen.

‘Niet het vele is goed, maar het goede is veel.’ Aan die wijsheid hebben we vandaag genoeg. Kwaliteit gaat voor kwantiteit. Trouwens, wat te veel is, gaat toch maar bederven. Dat ontdekten de Israëlieten in de woestijn. Behalve aan het vlees van kwartels, die in grote zwermen op het kamp neerdaalden, kon men zich te goed doen aan manna. Elke morgen lag het overal rondom, als rijp, als dauw. Brood der engelen! Iedereen mocht zoveel nemen als nodig was. Niet minder, niet meer. Bewaren was er niet bij. Wie het wel deed, kon de volgende dag z’n neus dichtknijpen: het restant zat vol wormen en stonk een uur in de woestijnwind.
Dat brood der engelen heeft dus maar een beperkte houdbaarheid. Het is ermee als met het brood van de heilige tafel: hamsteren heeft geen zin. Je moet er elke keer weer je hand voor ophouden. Dagelijks leven wij van genade. Niet voor niets leerde Jezus ons bidden: Geef ons heden ons dagelijks brood. Let wel, over beleg is nooit gesproken. De engelen zullen ook wel niet al te veel op hun brood krijgen, want als engelen moet je soepel zijn van lijf en leden, en zeker niet al te zwaar. Engelen moeten licht zijn. Vermoedelijk is in de hemel alles ‘light’. En ook een mens op weg naar Kanaän moest dagelijks maar genoegen nemen met dat lichte engelenbrood. Het mag dan een beetje eentonig zijn, dat hemelse menu, alles is beter dan de zogenaamde overvloed van Egypte. Als die er al was, had je geen tijd ervan te genieten. Dank God dat Hij ons redt uit een samenleving waarin te hard wordt gewerkt om meer te kunnen eten dan goed voor ons is. Dank God voor de reis naar het beloofde land, voor de woestijn van alledag, waarin de kleinste, onooglijkste korreltjes niet voor niets mogen heten: het brood der engelen!

Zo heeft zich toen des Heren toorn verheven,
omdat zij geen vertrouwen wilden geven
aan Hem, hun Heer, en toch deed Hij de deuren
des hemels open, deed wolken scheuren.
Zo dauwde voor hun voeten manna neer,
het brood der englen, gave van de Heer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 20:53

JANE336 schreef:
De homoseksuele geaardheid is naar mijn mening een aangeboren gevoel. Iets wat je overkomt en waar je niet om gevraagd hebt.

Alhoewel homoseksuele gevoelens ook beïnvloed kunnen worden.
Uit een uitgebreid onderzoek is gebleken dat jongens die opgroeien (zonder mannen in de naaste omgeving) een verhoogd risico lopen om homo te worden.
Opvoeding is ook een factor wat invloed heeft.
Jongens die seksueel misbruikt zijn worden ook vaak homo, invloed van ervaring?

Mijn homo collega's zijn aardig en vriendelijk. ik heb er een goeie band mee.
Ze weten ook dat ik ze respecteer als persoon maar dat ik een homoseksuele relatie afkeur om grond van de bijbel. Dat wordt ook gerespecteerd!

Het valt mij op dat 'het homo-zijn' de laatste jaren positief gediscrimineerd wordt.
Je 'hoort er niet bij' als je een homorelatie afkeurt en je 'hoort er wel bij' als je een christelijke levenswandel afkeurt.
De wereld op z'n kop.... Smiley met dichtgeplakte mond

ik wil niet iemand afkeuren omdat hij homo sexueel is,
Dan kunnen ze ons ook wel afkeuren omdat wij fouten gemaakt hebben in ons leven .
wie blijft er dan nog over? Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
NICKY298
op donderdag 28 juni 2012, 20:54
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 20:54

NICKY298 schreef:
Nou dat is niet verkeerd , wanneer? maar mogen de heren dan ook? Lachende smiley Lachende smiley

tuurlijk het is toch een datingsite Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 20:55

YES356 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Ik weet het ! het mag niet!! Maar ik moet elke dag ff om het hoekje kijken hier!! Wel leuk trouwens dat er nu zoveel dames met hun neus tegen het beeldscherm zitten

Nieuwsgierig mannetje Boze smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 20:57

FRANKT627 schreef:
Ik vind één reactie per man goed op deze man-onvriendelijke topic. Waarom blijven dan sommige mannen dan steeds posten? Is het al niet erg genoeg wat we moeten lezen... Boze smiley Laat dat vrouw-volk toch gewoon doen. Ze hebben nu eindelijk IQ- en EQ-genoten gevonden.

Volgens mij heb jij dan je eigen voorstel voor één reactie per mens al overschreden. Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 28 juni 2012, 20:58
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 20:58

en rara wat is dat , een man hahahahah sorry heren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:02

ja had! maar die heeft geen vliegen en muggen he Kussende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:02

INGE721 schreef:
Dat is nou typisch een dochter....
Tot haar 16e blijft ze zeuren....
of ze een paard mag hebben.....
En op haar 17e komt ze thuis...
Met een ezel!!!!!!

rare dochter(s) heb je...arme Inge...kan je ze niet inruilen voor voetbalprentjes bij de AH Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:07

INGE721 schreef:
Persoonlijk ben ik bezig een nieuwe relatie op te bouwen....
Maar ik ben ook gescheiden en herken me in veel reakties.
Het is vreemd dat een scheiding altijd aan je blijft kleven ook al ben je nog zo los van je voormalig partner.

omdat het juist ook zoiets is van... dat wilde je niet, daarvoor was je niet met elkaar getrouwd... omdat je toch ook elkaars leven deelde en dit je heeft gevormd en beïnvloedt... een scheiding is verscheurend.. en toch kan na het scheuren er een tijd van heling komen en kunnen de littekenen zelfs eretekenen worden.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 28 juni 2012, 21:08
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:07

YES356 schreef:
Ik ben je Vader, jij bent Mijn kind.
Je bent Mijn schepping, die Ik omring
met zorg en liefde, oneindig groot.
Kom bij Mij schuilen, rust maar op Mijn schoot.

Niets en niemand kan je roven uit Mijn hand,
want Jezus Zelf heeft je daar geplant.
Slaap maar zacht, Ik omgeef je in de nacht.
In de morgen ontvang je nieuwe kracht.

Als een kind door moeder net gezoogd.
Lig maar stil, rust maar uit op Mijn schoot.
Ik zorg voor jou, genees je angst en pijn
Je bent nu thuis waar je altijd wilde zijn.

Ik leer je lopen, veilig aan Mijn hand.
Samen gaan we naar het beloofde land.
De weg is moeilijk, maar Ik ben erbij.
Ook al struikel je, Ik blijf aan je zij.

En als je sterker wordt, dwars door alle strijd,
wordt steeds meer zichtbaar dat Ik je heb bevrijd.
En in jouw lijden, zien anderen in pijn,
dat Ik met jou er ook voor hen wil zijn.

Speel, lach, huil, onbevangen, ongestoord.
Kom tot rust, geef Mij het laatste woord.
Mijn kracht en liefde duurt een eeuwigheid.
Voor dit samenzijn heb Ik je bevrijd.

Ik zal je corrigeren omdat Ik van je hou.
Ik wil geen slaafs volgen, maar wederzijdse trouw.
Ik ben trots op jou, want je bent een Koningskind.
Daarom stuur Ik je uit: ga en weet je bent bemind.

Als een kind door moeder net gezoogd.
Lig maar stil, rust maar uit op Mijn schoot.
Ik zorg voor jou, genees je angst en pijn
Je bent nu thuis waar je altijd wilde zijn.

auteur: Rolof Mulder

Heel erg mooi, ik eigent het mij toe!
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:16

BOMMIE663 schreef:
waarom is die dag alleen voor vrouwe roos???????????????

Bommie,

Dat bepaalt de organisatie; maar je kunt je w.s. wel aanmelden/aanbieden als vrijwilliger. Verkleed gaan is ook nog een optie...?

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:19

JOL252 schreef:
omdat het juist ook zoiets is van... dat wilde je niet, daarvoor was je niet met elkaar getrouwd... omdat je toch ook elkaars leven deelde en dit je heeft gevormd en beïnvloedt... een scheiding is verscheurend.. en toch kan na het scheuren er een tijd van heling komen en kunnen de littekenen zelfs eretekenen worden.

Ook ik heb een scheiding meegemaakt en toch herken ik me niet in het verhaal. Ik was enorm blij dat de scheiding zo vlot verliep. Ik gaf zelfs nog toe in de procedure hoewel ik redenen had om er 'meer' uit te halen. Voor mij was het een traneloze bevrijding en eindelijk kon ik me na die scheiding me wijden aan een kloosterleven...helaas heeft dit kloosterleven en de scheiding me meer tranen en verdriet gekost dan een ontbonden huwelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:27

JOL252 schreef:

Heel herkenbaar Jol!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:27

FRANKT627 schreef:
Dat is waarschijnlijk een retorische vraag...de wandelende agenda uit Pietenstad weet meer als wij...

Weet jij dan niet wanneer andere CMmers zo ongeveer jarig zijn? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:29

INGE721 schreef:
Heel herkenbaar Jol!

Littekens draag ik nu echt niet mee als eretekenen.......en dat wil ik ook niet eerlijk gezegd.......
Zo zie je maar weer, wat voor de één herkenbaar is is voor de ander ondenkbaar...
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:31

FRANKT627 schreef:
rare dochter(s) heb je...arme Inge...kan je ze niet inruilen voor voetbalprentjes bij de AH Knipoog smiley

Haha, laat ik nou alleen ezehhhhhhhhh, jongetjes hebben Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:33

WILLEMIJN232 schreef:
Weet jij dan niet wanneer andere CMmers zo ongeveer jarig zijn? Verraste, verbaasde smiley

Jij bent mijn verjaardag helemaal vergeten Verraste, verbaasde smiley Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:34

FRANKT627 schreef:
Ook ik heb een scheiding meegemaakt en toch herken ik me niet in het verhaal. Ik was enorm blij dat de scheiding zo vlot verliep. Ik gaf zelfs nog toe in de procedure hoewel ik redenen had om er 'meer' uit te halen. Voor mij was het een traneloze bevrijding en eindelijk kon ik me na die scheiding me wijden aan een kloosterleven...helaas heeft dit kloosterleven en de scheiding me meer tranen en verdriet gekost dan een ontbonden huwelijk.

ja, dat kan... ieders verhaal is weer anders. Ook ik heb mijn keuze uiteindelijk als bevrijdend ervaren maar herken ook wat Inge zegt.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:38

MARIO216 schreef:
Jij bent mijn verjaardag helemaal vergeten Verraste, verbaasde smiley Duiveltje smiley

Helemaal niet waar Mario! Ik heb je juist nog op het forum gefeliciteerd.....maar dat ben jij blijkbaar weer vergeten........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:38

WILLEMIJN232 schreef:
Littekens draag ik nu echt niet mee als eretekenen.......en dat wil ik ook niet eerlijk gezegd.......
Zo zie je maar weer, wat voor de één herkenbaar is is voor de ander ondenkbaar...

... toch zijn er littekenen uit andere situaties die in mij wel daarin zijn omgevormd... en dit wil ik ook van toepassing zien op mijn scheiding en alles wat daarin- en om heeft gespeeld. Ik begrijp dat de omschrijving ereteken wat triomfantelijk overkomt, in een scheiding zijn er verliezers en het woord ereteken klinkt in eerste instantie niet gepast... maar ik heb dan toch altijd nog iets van... en toch..

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 28 juni 2012, 21:41
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:39

WILLEMIJN232 schreef:

Ik kan amper mijn eigen verjaardag herinneren...
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:41

FRANKT627 schreef:
Ik kan amper mijn eigen verjaardag herinneren...

daar heb je een moeder voor Frankt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:48

INGE721 schreef:
Kom dan maar bij mij thuis.....ben ik de bob Clown smiley

ja zo lust ik er ook nog wel een paar
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:55

NICKY298 schreef:
Nou dat is niet verkeerd , wanneer? maar mogen de heren dan ook? Lachende smiley Lachende smiley

zolang ze maar niet over vrouwenzaken gaan praten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:56

INGE721 schreef:
Kom dan maar bij mij thuis.....ben ik de bob Clown smiley

Dan zit er voor de rest niets anders op dan bert te worden Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:57

JOL252 schreef:
... toch zijn er littekenen in andere situaties die in mij wel daarin zijn omgevormd... en dit kan ik net zo goed van toepassing zien op mijn scheiding en alles wat daarin- en om heeft gespeeld. Ik begrijp dat de omschrijving ereteken wat triomfantelijk overkomt, in een scheiding zijn er verliezers en het woord ereteken klinkt in eerste instantie niet gepast... maar ik heb dan toch altijd nog iets van... en toch..

Litttekens mogen er zijn want die vormen je in wie je bent.......en vaak wordt je door ingrijpende zaken in je leven een wijzer mens........
Een ander noemt dat dan misschien eretekenen......en dat mag en kan ook.....
Alleen ik vind de prijs hoog die ik voor de littekens in mijn leven heb betaald en zie ze meer als iets dat mijn leven uiteindelijk verrijkt heeft......en ik had ze liever niet gehad.....
Maar ieder mens heeft littekens in zijn/haar leven en zal daar weer anders mee om gaan.....
Ik vind wel dat zolang je in je leed blijft hangen je nog geen littekens hebt en wel veel wonden en daar kom je soms niet verder mee.....
Mensen zijn soms zo nog zo dagvullend met het hun aangedane of overkomen leed bezig dat er geen ruimte is voor iets nieuws.....en je moet het leven toch vooruit leven is mijn ervaring.....
maar ik ga off topic, het ging over scheiden.....
Naar boven

Auteur Bericht
JANE866

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:58

Als ik maar weet

Als ik maar weet, dat hier mijn weg door u Heer wordt bereid.
En dat die weg, hoe moeilijk ook, mij nader tot U leidt.
Refrein: Nader tot U, nader tot U, nader mijn Heiland tot U.

Als ik maar weet, dat alles hier mij nader brengt tot U.
Als ik maar weet, dat ook voor mij de Heer aan ’t kruishout stierf.
En dat de Heiland ook voor mijn een levenskroon verwierf.
Refr.

Als ik maar weet, uw liefde Heer, vertroost mij dag aan dag;
dan juich ik voort, wat ook mijn lot op aarde wezen mag.
Refr.

Als ik maar weet, als op aard’ mij droefheid wacht of kruis,
dat ieder kruis mij nader brengt bij ’t eeuwig Vaderhuis.
Refr.

Laatst aangepast door
JANE866
op donderdag 28 juni 2012, 21:59
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 21:59

WILLEMIJN232 schreef:
Litttekens mogen er zijn want die vormen je in wie je bent.......en vaak wordt je door ingrijpende zaken in je leven een wijzer mens........
Alleen ik vind de prijs hoog die ik voor de littekens in mijn leven heb betaald en zie ze meer als iets dat mijn leven uiteindelijk verrijkt heeft......en ik had ze liever niet gehad.....
Maar ieder mens heeft littekens in zijn/haar leven en zal daar weer anders mee om gaan.....
Ik vind wel dat zolang je in je leed blijft hangen je nog geen littekens hebt en wel veel wonden en daar kom je soms niet verder mee.....
Mensen zijn soms zo nog zo dagvullend met het hun aangedane of overkomen leed bezig dat er geen ruimte is voor iets nieuws.....en je moet het leven toch vooruit leven is mijn ervaring.....

ja is waar Willemijn mooi gezegd
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 22:04

Paar daagjes Tsjechie en misschien dan nog even Dresden en Berlijn aandoen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 28 juni 2012, 22:14

WILLEMIJN232 schreef:

Ik kan me goed vinden in wat je schrijft en al helemaal in wat je aangeeft over het open staan voor het leven vanuit welke situatie je dan ook komt. Gaande die weg in de toekomst kan je dan soms nog steeds geconfronteerd worden met het verdriet en leed wat je in het verleden droeg ook al heeft het verleden een plek. Sommige fysieke littekens reageren op types weersomstandigheden... zo zullen deze littekens ook reageren op omstandigheden waarin je geconfronteerd wordt of herinnerd wordt.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4042 4043 4044 4045 4046 4047 4048 ... 6194 Volgende
Pagina 4045 van 6194