Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 15:25
|
|
|
Dat is nou typisch een dochter.... Tot haar 16e blijft ze zeuren.... of ze een paard mag hebben..... En op haar 17e komt ze thuis... Met een ezel!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 15:33
|
|
|
Eten bij de Griek...verrassing dus.... Met mijn jarige zoon...27...waar blijft de tijd!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 15:43
|
|
|
Hai Lieve Frank, ik weet precies wat je bedoeld met die woestijnperiode en alles wat je er verder over toelicht.
Ik denk dat 'ze' bedoelen van dat je daar beter zelf een gebedstopic van kan maken Omdat hier in dit topic gaat het over een héél erg zieke man, snappie?
Dat heeft mij ook geholpen, een gebedspunt voor mezelf maken, Uitleggen waar ik het moeilijk mee heb en waarom etc. kijk maar, op één reactie na, waar ik veel last van had(blauw), maar verder heeft 't mij erg goed geholpen, de keren dat ik erover schreef in een zelf opgestart onderwerp in het forum "Gebed".
Snappie?
Nb: ik wéét heel goed wat een woestijnperiode is....doe aub je eigen topic maken
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 28 juni 2012, 15:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE336
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 15:45
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik zou bij God niet weten wat er ongepast is aan mijn reactie. Ik geef gewoon een mededeling mee. Ik onderga sinds die breuk met die labiele vrouw een woestijnperiode. Haar doening had niet alleen een impact op mij maar ook op mijn ouders en vooral op mijn moeder die toen net herstellende was van iets ernstigs. Dat weet die ene vrouw ook want zij kende het verhaal en mocht foto's van ma zien. Ik weet dat ik klagerig, cynisch en soms humoritisch ben. Dit alles is om veel verdriet te verbergen. Dus, mijn reactie waarover je struikelde is zeker niet ongepast. Ik begrijp zelfs je reactie niet. Het zal wel aan mij liggen, alweer... |
Frank, een relatie die verbroken wordt is altijd vervelend. Maar om haar nu publiekelijk negatief 'af-te-schilderen' getuigd niet van veel liefde. Soms kun je beslissingen niet begrijpen, maar projecteer dit niet op een datingforum. En de tijd heel alle wonden, weet niet hoe kort geleden het is dat je relatie verbroken is maar t komt goed (als je dit zelf wilt tenminste......!) Je kunt je ook overgeven aan zelfbeklag... Zoek afleiding, in je werk bijvoorbeeld!
Er zijn ex- en die simpelweg niet meer reageren.... soms vinden ze dit de weg van de minste weerstand. Niet reageren is altijd het makkelijkst maar hiermee kwets je ook de ander! Persoonlijk vind ik dit laf. Maar je kunt mensen ook bestoken... door bloemen te sturen en onophoudelijke mailtjes (wat ik uit jou situatie begrijp) Logisch dat dit dan van haar kant overgaat in vijandschap...
Je hebt ook veel te verwerken na een relatie van maanden/ misschien jaren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 15:55
|
|
|
Zit even in een woestijnperiode, hoop daar morgen of overmorgen weer uit te zijn....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 16:09
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Zit even in een woestijnperiode, hoop daar morgen of overmorgen weer uit te zijn.... |
Zullen we samen door de woestijn gaan??? Das veel gezelliger...kunnen we lekker kletsen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 16:14
|
|
|
Vanuit sommige leden rijst de vraag of dit topic gepast is voor ChristianMatch. Wij vinden van wel, homoseksualiteit roept vele vragen op en er zijn veel broeders en zusters die hiermee worstelen.
Wel willen we vriendelijk doch dringend verzoeken om elkaars mening te accepteren en respecteren en niet persoonlijk op bepaalde reacties in te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 16:16
|
|
|
Inderdaad graag weer on-topic!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE336
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 16:29
|
|
|
De homoseksuele geaardheid is naar mijn mening een aangeboren gevoel. Iets wat je overkomt en waar je niet om gevraagd hebt.
Alhoewel homoseksuele gevoelens ook beïnvloed kunnen worden. Uit een uitgebreid onderzoek is gebleken dat jongens die opgroeien (zonder mannen in de naaste omgeving) een verhoogd risico lopen om homo te worden. Opvoeding is ook een factor wat invloed heeft. Jongens die seksueel misbruikt zijn worden ook vaak homo, invloed van ervaring?
Mijn homo collega's zijn aardig en vriendelijk. ik heb er een goeie band mee. Ze weten ook dat ik ze respecteer als persoon maar dat ik een homoseksuele relatie afkeur om grond van de bijbel. Dat wordt ook gerespecteerd!
Het valt mij op dat 'het homo-zijn' de laatste jaren positief gediscrimineerd wordt. Je 'hoort er niet bij' als je een homorelatie afkeurt en je 'hoort er wel bij' als je een christelijke levenswandel afkeurt. De wereld op z'n kop....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 16:35
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Wat mij opviel toen ik date, dat mannen gelijk seks willen, ja, sorry vast voor de mannen die hier niet zo zijn.
Helemaal niets eerst vrienden, en dan rustig een hele tijd vrienden, en dan pas es rustig kijken....
Het lijkt wel of bijna alle mannen dat een soort van tijdverspilling vinden, ja, zo komt het op me over.
Nou. als ik dat merkte, was het gelijk voorbij voor mij, na desnoods bij wijze van spreken na een kwartier al. Dan is het toch niet serieus..
Nee, ik vind dat er eerst sprake moet zijn van een vriendschap, en dat moet groeien. En dan kan het of een goede vriendschap blijven voor het leven. Of het wordt vanuit vriendschap liefde, dat kan ook.
Maar zomaar na enkele dates al een relatie? Alhoewel er ook zoiets is als liefde op het eerste gezicht, dan heb je een ander verhaal. Maar ook dan, om dan meteen de eerste dag al met elkaar naar bed te gaan, ja, het lijkt mij snel, maar bij liefde op het eerste gezicht kan dat denk ik.
En bij liefde op het eerste gezicht, moet dat dus van 2 kanten komen, ik weet dat dat bestaat. |
en bij liefde op het eerste gezicht,moet dan wel van 2 kanten komen ..mooi..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 16:38
|
|
|
Quote: | Het valt mij op dat 'het homo-zijn' de laatste jaren positief gediscrimineerd wordt. Je 'hoort er niet bij' als je een homorelatie afkeurt en je 'hoort er wel bij' als je een christelijke levenswandel afkeurt. De wereld op z'n kop.... |
Ja, en hoe zou dat nu komen?
Gewoon door het vele ongefundeerde, liefdeloze oordelen over homo's.
Kijk maar jij kan ook goed opschieten met de homo's op je werk....
Dusz, men associeert het christelijk geloof met discriminatie van homo's, mensen die samenwonen, en dan wordt er gedreigt met de hel...is wat ik al vanaf kind zijn zie... Nou als ik niets van het geloof afzou weten en God niet zou kennen zou ik het ook voor gezien houden met dat christelijke geloof...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 16:40
|
|
|
HEIDE115 schreef: | en bij liefde op het eerste gezicht,moet dan wel van 2 kanten komen ..mooi.. |
Ja dat kan inderdaad dat is mij overkomen met mn vorige relatie. Het was meteen raak bij de 1e keer dat ik hem zag. Of de bliksem insloeg. Gelukkig was het wederzijds. Ik heb de raarste dingen gedaan in het begin zo verliefd was ik.Op mn werk kwamen ze niet meer bij van het lachen. Het is echt een super ervaring. Helaas, helaas heb ik deze relatie moeten verbreken om andere redenen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 16:40
|
|
|
Wat telefoontjes,ect....
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 28 juni 2012, 16:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 16:42
|
|
|
gewerkt- was opgehangen vergaderd- was binnen gehaald en nieuwe opgehangen nu cm straks eten koken -was binnen halen huiswerk maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 16:43
|
|
|
JANE336 schreef: | De homoseksuele geaardheid is naar mijn mening een aangeboren gevoel. Iets wat je overkomt en waar je niet om gevraagd hebt.
Alhoewel homoseksuele gevoelens ook beïnvloed kunnen worden. Uit een uitgebreid onderzoek is gebleken dat jongens die opgroeien (zonder mannen in de naaste omgeving) een verhoogd risico lopen om homo te worden. Opvoeding is ook een factor wat invloed heeft. Jongens die seksueel misbruikt zijn worden ook vaak homo, invloed van ervaring?
Mijn homo collega's zijn aardig en vriendelijk. ik heb er een goeie band mee. Ze weten ook dat ik ze respecteer als persoon maar dat ik een homoseksuele relatie afkeur om grond van de bijbel. Dat wordt ook gerespecteerd!
Het valt mij op dat 'het homo-zijn' de laatste jaren positief gediscrimineerd wordt. Je 'hoort er niet bij' als je een homorelatie afkeurt en je 'hoort er wel bij' als je een christelijke levenswandel afkeurt. De wereld op z'n kop.... |
goed gezegd en helemaal mee eens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 16:44
|
|
|
INGE721 schreef: | Dat is nou typisch een dochter.... Tot haar 16e blijft ze zeuren.... of ze een paard mag hebben..... En op haar 17e komt ze thuis... Met een ezel!!!!!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 16:46
|
|
|
Oke, Frank je kan het ook hier bespreekbaar maken zien ik
Ik zeg niets
laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 16:49
|
|
|
Ik ben je Vader, jij bent Mijn kind. Je bent Mijn schepping, die Ik omring met zorg en liefde, oneindig groot. Kom bij Mij schuilen, rust maar op Mijn schoot.
Niets en niemand kan je roven uit Mijn hand, want Jezus Zelf heeft je daar geplant. Slaap maar zacht, Ik omgeef je in de nacht. In de morgen ontvang je nieuwe kracht.
Als een kind door moeder net gezoogd. Lig maar stil, rust maar uit op Mijn schoot. Ik zorg voor jou, genees je angst en pijn Je bent nu thuis waar je altijd wilde zijn.
Ik leer je lopen, veilig aan Mijn hand. Samen gaan we naar het beloofde land. De weg is moeilijk, maar Ik ben erbij. Ook al struikel je, Ik blijf aan je zij.
En als je sterker wordt, dwars door alle strijd, wordt steeds meer zichtbaar dat Ik je heb bevrijd. En in jouw lijden, zien anderen in pijn, dat Ik met jou er ook voor hen wil zijn.
Speel, lach, huil, onbevangen, ongestoord. Kom tot rust, geef Mij het laatste woord. Mijn kracht en liefde duurt een eeuwigheid. Voor dit samenzijn heb Ik je bevrijd.
Ik zal je corrigeren omdat Ik van je hou. Ik wil geen slaafs volgen, maar wederzijdse trouw. Ik ben trots op jou, want je bent een Koningskind. Daarom stuur Ik je uit: ga en weet je bent bemind.
Als een kind door moeder net gezoogd. Lig maar stil, rust maar uit op Mijn schoot. Ik zorg voor jou, genees je angst en pijn Je bent nu thuis waar je altijd wilde zijn.
auteur: Rolof Mulder
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op donderdag 28 juni 2012, 16:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 16:49
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja dat kan inderdaad dat is mij overkomen met mn vorige relatie. Het was meteen raak bij de 1e keer dat ik hem zag. Of de bliksem insloeg. Gelukkig was het wederzijds. Ik heb de raarste dingen gedaan in het begin zo verliefd was ik.Op mn werk kwamen ze niet meer bij van het lachen. Het is echt een super ervaring. Helaas, helaas heb ik deze relatie moeten verbreken om andere redenen |
ik ben er te lang uit,om er een voorstelling van te maken hoe jij dit hebt ervaren..de eerste x..maar..nee laat ik het hier maar bij houde..ook.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 28 juni 2012, 16:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 17:20
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Oke, Frank je kan het ook hier bespreekbaar maken zien ik
Ik zeg niets
laterz! |
nee hoor Shanita je hebt gelijk dit topic gaat alleen om een heel zieke man
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 17:27
|
|
|
Ja.. De meeste zullen die uitspraak wel kennen, Het glas is half vol,of half leeg.
Maar hoe wordt dit door ons persoonlijk vaak ervaren, Wanneer er toch misschien ook rede is om niet altijd blij te zijn. En is er geen rede om positief te kunnen denken.
Wanneer we de bijbel openslaan,lezen we van vertroostingen de bemoedigingen..voor diegenen die ook met neerslachtigheid te doen hadden. Natuurlijk stijgt dit boven de uitspraak uit..het glas is halfvol. Het is ook een gedachte,die in ''sommige'' therapieen gebruikt wordt. Als ik het zo voorzichtig mag uitdrukken.
En toch, mogen we ook als mensen elkaar op de gewoonste manier in het leven bijstaan. Sommige kunnen ook met hun humor.. op hun manier dus ook anderen opkrikken..zelf maak ik dit ook mee hier.
Soms dus,..het halfvolle glas voor houden..en om daar mee te zeggen. Blijf ook uit ieder negatief gebeuren,ook het positieve eruit halen. misschien gemakkelijk gezegd..maar ik zegt dit ook..zoals ik het nu beleeft..en al heel lang zo in het leven sta.
Kortom; Waar haal ik mijn positieve gedachte's uit?
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op donderdag 28 juni 2012, 17:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 17:33
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Lieve Frank, ik weet precies wat je bedoeld met die woestijnperiode en alles wat je er verder over toelicht.
Ik denk dat 'ze' bedoelen van dat je daar beter zelf een gebedstopic van kan maken Omdat hier in dit topic gaat het over een héél erg zieke man, snappie?
Dat heeft mij ook geholpen, een gebedspunt voor mezelf maken, Uitleggen waar ik het moeilijk mee heb en waarom etc. kijk maar, op één reactie na, waar ik veel last van had(blauw), maar verder heeft 't mij erg goed geholpen, de keren dat ik erover schreef in een zelf opgestart onderwerp in het forum "Gebed".
Snappie?
Nb: ik wéét heel goed wat een woestijnperiode is....doe aub je eigen topic maken |
Shanita, ik wist niet dat het over een zieke man ging. Daarmee geef ik ook aan dat ik niet alles lees in een topic. Het is soms ook onbegonnen werk om alles te lezen.
Ik ben toch blij dat jij weet wat een woestijnperiode is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 17:37
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Wat ik gedaan heb?
Ik moet boodschappen doen voor mijn kersverse vrouw |
Je bent amper een dag getrouwd en je moet al van alles doen. Waarom geen huwelijksreis naar één of ander exotisch land? Jullie moeten je effe laten bedienen...
Moet ik dan als Belg alles uitleggen??? En maar mopperen dat Belgen dom zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 17:38
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Eten bij de Griek...verrassing dus.... Met mijn jarige zoon...27...waar blijft de tijd!!! |
Wat ga je eten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 17:41
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Je bent amper een dag getrouwd en je moet al van alles doen. Waarom geen huwelijksreis naar één of ander exotisch land? Jullie moeten je effe laten bedienen...
Moet ik dan als Belg alles uitleggen??? En maar mopperen dat Belgen dom zijn... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 17:49
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Shanita, ik wist niet dat het over een zieke man ging. Daarmee geef ik ook aan dat ik niet alles lees in een topic. Het is soms ook onbegonnen werk om alles te lezen.
Ik ben toch blij dat jij weet wat een woestijnperiode is. |
Frank, ik denk dat de meesten hier op CM wel weten wat een woestijnperiode is............
en nu on-topic maar weer....
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 28 juni 2012, 17:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 17:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wat ga je eten? |
Geen idee...Grieks...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE866
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 17:56
|
|
|
Moooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 17:59
|
|
|
JANS221 schreef: | Frank, ik denk dat de meesten hier op CM wel weten wat een woestijnperiode is............ |
dat denk ik ook. heide heeft toevallig net een goed nieuw topic geopend, over of het glas half vol is of half leeg. beter daar op verder communiceren, dit topic gaat over vrijgezel,ik persoonlijk vind het off topic sommigge reacties hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: donderdag 28 juni 2012, 18:14
|
|
|
Er moet echt wel een klik zijn , en die moet uit groeien.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op zaterdag 30 juni 2012, 08:05
|
|
Naar boven |
|
|