ChristianMatch

Forum

Ik denk anders over sex!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4033 4034 4035 4036 4037 4038 4039 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:23

WILLEM618 schreef:
verder geen commentaar Smiley met dichtgeplakte mond

Respect!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:28

HEIDE115 schreef:
WILLEMIJN..ik kom reactie's tegen van jou..en ook naar mij toe
dat ik me almeer af ga vragen..wat die foto voor jou zelf betekend op je profiel..als je er niet in zit,lig je er dus uit(vuilnisbak)
Heb je zelf misschien problemen ergens uit geschopt te zijn
Mocht dit zo zijn.stuur dan gewoon een bp..om je hart te luchten
Ipv.hier de boel op te jutten..want zo ga ik het al meer voelen..ja gek he?

Nogmaals: wil je niet iedere keer mij stalken als ik ergens op reageer...

Het forum is een plaats waar een ieder zijn gedachtes op mag schrijven, ook ik......
Daar kan je het niet mee eens zijn maar dan hoef je me niet bij iedere reactie te stalken.....en onzin te verkondigen zoals hierboven staat....
Ik ben nog nooit ergens uitgeschopt....., integendeel zelfs....
Jij wel dat je het zo opvat?
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:32

WILLEMIJN232 schreef:
Nogmaals: wil je niet iedere keer mij stalken als ik ergens op reageer...

Het forum is een plaats waar een ieder zijn gedachtes op mag schrijven, ook ik......
Daar kan je het niet mee eens zijn maar dan hoef je me niet bij iedere reactie te stalken.....en onzin te verkondigen zoals hierboven staat....
Ik ben nog nooit ergens uitgeschopt....., integendeel zelfs....
Jij wel dat je het zo opvat?

verder geen commentaar

Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 27 juni 2012, 15:33
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:40

JANE336 schreef:
dat ik dat nog eens mee mag maken zeg... Een man de mond gesnoerd.... Smiley met dichtgeplakte mond Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zo zie je maar weer, de wonderen zijn de wereld nog niet uit Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE336

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:45

WILLEMIJN232 schreef:
Ben jij in dienst van CM om te kijken of de profielen nog wel kloppen??? Verraste, verbaasde smiley
MM toch maar eens mijn profiel bekijken of mijn haarkleur nog wel klopt..... Engeltje smiley

Zou het eerlijk gezegd niet eens bedenken om dat te controleren.......en al helemaal niet om dat nu op het forum te zetten...... Verraste, verbaasde smiley

Hier gaat het om prioriteiten stellen in je leven Willemijn....ieder z'n hobby toch? Knipoog smiley

Eigenlijk zouden ze in de profielen ook een mogelijkheid moeten zetten of je van wokken houd... scheelt ook weer huiswerk Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:46

WILLEMIJN232 schreef:
Je schrijft mooie woorden op en zo zou het ook moeten zijn.....is het dus vaak niet.Maar hoe komt het dan dat sommige kerken en geloofsgemeenschappen zo veroordelend zijn over seksualiteit tussen het zelfde geslacht en sex voor het huwelijk?Ja hier heb je te maken met wat er gebeurd in een kerk!
Ik zie het ook als iets moois in een relatie van liefde en trouw maar ook niet per definitie gekoppeld aan een huwelijk.. tegenwoordig is dat wel zo.En anno 2012 is het niet meer zo vanzelfsprekend dat je gaat trouwen, ook niet als er kinderen komen / zijn.......Binnen de refoculturen nog wel maar daar blijft naar mijn mening de tijd dan ook een beetje stilstaan vind ik wel prima en werkt men niet echt aan vernieuwing en het doorbreken van grenzen....is wel nodig.en is meer op zichzelf gericht......
En wat je hierboven schrijft geldt dat ook voor Adam en Evert en Ada en Eva?

Ik moet zeggen dat ik het opzich leest en niet als een veroordeling maar een constateren en als een vraag Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
NICKY298
op woensdag 27 juni 2012, 16:13
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 15:56

WILLEMIJN232 schreef:
Als je dat chloor met water en regen doet gaat het mos ook weg......

Een hoge druk spuit is ook handig en leuk Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 16:01

Hoe groot is de kans, wanneer je op een Christelijke dating site stapt,
Om toch met andere christenen in verwarring te komen over bepaalde onderwerpen..wat we als topic's tegen komen.
Iedereen mag iets of meer zeggen wat persoonlijk een vraag of antwoordt voor zichzelf inhoudt,
Maar wanneer moet ik op komen voor mij zelf,wanneer we uiteindelijk toch de zelfde bijbel lezen?

Een korte vraag, die wel een discussie zou kunnen uitdagen,
Hopelijk kunnen we samen in dit topic ook meer duidelijkheid krijgen,
waarom we als christen ook heel persoonlijk op ''onze manier'' een band met God hebben..en het leven er ook naar..en de gevolgen daaruit?...

Aangepast..

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 28 juni 2012, 17:31
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 16:06

NICKY298 schreef:
Ik moet zeggen dat ik het opzich leest en niet als een veroordeling maar een constateren en als een vraag Smiley die vol vragen zit

oke!
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 16:12

Mooie stukjes zijn er al geschreven!!

Toen ik de zin las “Ja..waarom praten we als mensen soms zo ''gemakkelijk'' over sex” dacht ik meteen.
Praten we wel “makkelijk”over sex? Of doen we het “gewoon makkelijk” ?

in mijn omgeving werd over sex praten vaak gezien als een dat doe je niet.(er over praten) “gemakkelijk” over sex praten is niet moeilijk denk ik. Ik zie het woord zoals iemand al eerder hier schreef in verband staan met lust en macht.
Iets dat heel makkelijk in alle vaak negatieve beelden en geluid tot ons komt of kan komen. Via radio tv en internet. Daarom vind ik sex een andere betekenis en inhoud hebben dan de liefde berdrijven.
Dat is namelijk in mijn ogen het bedrijven van de liefde! En liefde werkt een diep,intens diep! Gevoel van verlangen op omde ander te geven en van de ander te ontvagen. En vandaar uit samen helemaal een willen zijn met elkaar.
Met als bekroning het bedrijven van die liefde Daar praten we niet zo “gemakkelijk” over denk ik. En dat “doe” je ook niet maar zo naar mijn idee.
Daar praat je dan liefdevol over naar anderen of je kinderen(als je die hebt gekregen) Dat kan een mooie en waarde volle tegenhanger zijn tov wat zij en wij daarover te horen en te zien krijgen via de media.
En over zon teer en mooi onderwerp met anderen praten is lang altijd niet gemakkelijk. Dus ik denk een beetje anders over sex. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 27 juni 2012, 16:15
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 16:13

WILLEMIJN232 schreef:
Je schrijft mooie woorden op en zo zou het ook moeten zijn......Maar hoe komt het dan dat sommige kerken en geloofsgemeenschappen zo veroordelend zijn over seksualiteit tussen het zelfde geslacht en sex voor het huwelijk?
Ik zie het ook als iets moois in een relatie van liefde en trouw maar ook niet per definitie gekoppeld aan een huwelijk...En anno 2012 is het niet meer zo vanzelfsprekend dat je gaat trouwen, ook niet als er kinderen komen / zijn.......Binnen de refoculturen nog wel maar daar blijft naar mijn mening de tijd dan ook een beetje stilstaan en werkt men niet echt aan vernieuwing en het doorbreken van grenzen.....en is meer op zichzelf gericht......

Ook in de evangelische kringen is (gelukkig)trouwen nog de norm Willemijn. Maar misschien vind je dat de tijd daar ook stilstaat?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 16:25

JANE336 schreef:
dat ik dat nog eens mee mag maken zeg... Een man de mond gesnoerd.... Smiley met dichtgeplakte mond Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Jaja en dan ook 's Frank hè Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 16:30

HEIDE115 schreef:
Ja..
Hoe groot is de kans, wanneer je op een Christelijke dating site stapt,
Om toch met andere christenen in verwarring te komen over bepaalde onderwerpen..wat we als topic's tegen komen.
Iedereen mag zeggen wat persoonlijk wat een vraag of antwoordt voor zichzelf inhoudt
Maar wanneer moet ik op komen voor mij zelf,wanneer we uiteindelijk toch de zelfde bijbel lezen?

Een lange vraag die een grote discussie zou kunnen uitdagen
Hopelijk kunnen we samen in dit topic ook meer duidelijkheid krijgen,
waarom we als christen ook heel persoonlijk op ''onze manier'' een band met God hebben..en het leven er ook naar..en de gevolgen daaruit?...

weet niet zeker of ik helemaal snap waar jij naar toe wilt met dit topic.
Waarom we als christen zo verschillend over dingen kunnen denken en allemaal zo heel persoonlijk op onze eigen manier mat God een band hebben.
Tja we hebben allemaal onze eigen unieke achtergrond en levenservaring, die ons gevormd heeft. Waardoor we allemaal met onze eigen bril op die Bijbel lezen. Want die Bijbel blijft natuurlijk hetzelfde en onze God blijft Dezelfde tot in eeuwigheid. Ik heb 8 kinderen die zijn allemaal door dezelfde moeder opgevoed, daarom zijn er flink wat overeenkomsten. Sommige mensen herkennen ons aan onze specifieke gevoel voor droge humor bijv. Maar er zijn nog veel meer verschillen daar kan ik me ook wel eens over verbazen. En dat binnen zo'n close groepje mensen. Dus laat staan als je het dan over christenen hebt van allerlei denominatie. Aan de ene kant is dit juist heel mooi God is ook een veelkleurige God. Maar aan de andere kant ook wel lastig omdat veel van die christenen datgene wat ze doen uit overtuiging doen en ook anderen hierin proberen over de streep te krijgen
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 16:37

ROELANDE345 schreef:
weet niet zeker of ik helemaal snap waar jij naar toe wilt met dit topic.
Waarom we als christen zo verschillend over dingen kunnen denken en allemaal zo heel persoonlijk op onze eigen manier mat God een band hebben.
Tja we hebben allemaal onze eigen unieke achtergrond en levenservaring, die ons gevormd heeft. Waardoor we allemaal met onze eigen bril op die Bijbel lezen. Want die Bijbel blijft natuurlijk hetzelfde en onze God blijft Dezelfde tot in eeuwigheid. Ik heb 8 kinderen die zijn allemaal door dezelfde moeder opgevoed, daarom zijn er flink wat overeenkomsten. Sommige mensen herkennen ons aan onze specifieke gevoel voor droge humor bijv. Maar er zijn nog veel meer verschillen daar kan ik me ook wel eens over verbazen. En dat binnen zo'n close groepje mensen. Dus laat staan als je het dan over christenen hebt van allerlei denominatie. Aan de ene kant is dit juist heel mooi God is ook een veelkleurige God. Maar aan de andere kant ook wel lastig omdat veel van die christenen datgene wat ze doen uit overtuiging doen en ook anderen hierin proberen over de streep te krijgen

verwijderd.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 28 juni 2012, 12:06
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 16:54

STEENTJE178 schreef:
Ach..... ik ben gelovig, niet bijgelovig.
Dus kan ik rustig op elke dag van de maand met een rotgang gehaktballen draaien, zonder enkele dagen waar dan ook maar op te moeten wachten.
Ik denk niet in beperkingen, ik denk in mogelijkheden. Coole smiley met zonnebril

Ik denk in gehaktballen....
Ze werden gedraaid en gegeten....en ware4n lekker...
Geen problemen dus...ook ik ben niet bijgelovig!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 16:58

BART347 schreef:
dit is offtopic: Twijfelende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

jullie zeurpieten horen in t topic: 'HUMEUR' Gefrustreerde smiley

JIJ mag dat vinden...ik kan er mee leven...
Gelukkig ben je 1 van de weinige die het zegt...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 17:21

ROELANDE345 schreef:
Ook in de evangelische kringen is (gelukkig)trouwen nog de norm Willemijn. Maar misschien vind je dat de tijd daar ook stilstaat?

Nee hoor Roelande......je hebt mij ook nergens horen zeggen dat het mijn persoonlijke norm is.......het was een constatering dat het in 2012 allemaal niet meer zo vanzelfsprekend is om te trouwen.....en zeker niet de norm om sex te bewaren tot na het huwelijk......
Bij sommige kerkgemeenschappen en gemeentes(ja, ook de evangeliegemeentes) is dat nog wel de norm.....
Maar anno 2012 is het niet meer zo vanzelfsprekend dat het huwelijk er is.....en ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet weet of ik nog wel een keer ga trouwen........

ik las vandaag een heel stuk in het Nederlands dagblad over dat veel kerken stilstaan in de tijd en dat het de bedoeling van God is dat je mee verandert met de tijd....ook kerken mogen aan verandering onderhevig zijn en niet stil blijven staan.....Ik vond het wel een boeiend artikel en vond er wel wat van waarheid inzitten.......vandaar dat ik op de term stilstaan in de tijd kwam......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 17:31

JANE336 schreef:
Hier gaat het om prioriteiten stellen in je leven Willemijn....ieder z'n hobby toch? Knipoog smiley

Eigenlijk zouden ze in de profielen ook een mogelijkheid moeten zetten of je van wokken houd... scheelt ook weer huiswerk Smiley met dichtgeplakte mond

Heb je helemaal gelijk in.....en is ook zo.....

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 17:33

PETRA411 schreef:

Maar wel veel meer werk.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 17:35

NICKY298 schreef:

Dan heb je het goed gelezen Nicky.......het was ook meer een vraag.....

Dit soort dingen ontstaan gauw als je naar de letter leest en niet de boodschap van het verhaal leest......
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 18:01

MARIO216 schreef:
We gaan gewoon met zijn drieen carpoolen naar W'tje thuis. Eens wat anders he. Zal ze heus niet erg vinden. Coole smiley met zonnebril

Neem aan dat visser dan de chauffeur is want ook Mario geraakt niet overal nogal even makkelijk he Mario Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 18:02

PETRA411 schreef:

Heel handig , heel leuk maarre
A ik hedde nie no'n ene ding
B gelijk al mn zand ook tussen de voegen uit Boze smiley
C mot ik nog meer in mn tuin aan de gang Gefrustreerde smiley

nehhhh dah ga hum nie worre nie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 18:17

WILLEMIJN232 schreef:
Je schrijft mooie woorden op en zo zou het ook moeten zijn......Maar hoe komt het dan dat sommige kerken en geloofsgemeenschappen zo veroordelend zijn over seksualiteit tussen het zelfde geslacht en sex voor het huwelijk?
Ik zie het ook als iets moois in een relatie van liefde en trouw maar ook niet per definitie gekoppeld aan een huwelijk...En anno 2012 is het niet meer zo vanzelfsprekend dat je gaat trouwen, ook niet als er kinderen komen / zijn.......Binnen de refoculturen nog wel maar daar blijft naar mijn mening de tijd dan ook een beetje stilstaan en werkt men niet echt aan vernieuwing en het doorbreken van grenzen.....en is meer op zichzelf gericht......

Quote:
Ja, daarom lopen onder andere zoveel kerken leeg.

Quote:
Ik zie het ook als iets moois in een relatie van liefde en trouw maar ook niet per definitie gekoppeld aan een huwelijk...En anno 2012 is het niet meer zo vanzelfsprekend dat je gaat trouwen, ook niet als er kinderen komen / zijn.......
Het was 20 jaar geleden al helemaal niet vanzelfsprekend.
Idd, behalve de kerk, groeperingen eiste dat anders zou je in zonde leven.
O, had mij en hoop ellende bespaard, als ik was gaan samenwonen.

Quote:
Binnen de refoculturen nog wel maar daar blijft naar mijn mening de tijd dan ook een beetje stilstaan en werkt men niet echt aan vernieuwing en het doorbreken van grenzen.....en is meer op zichzelf gericht......

Ook binnen de zgnde vrije groepen.....

Quote:

Ik zelf zou die vraag niet stellen, omdat ik zelf vind en denk, dat het dat impliceert, natuurlijk ook voor Adam en Evert en Ada en Eva.

Maar ja, lieve Willemijn, met dat taboe erop, ik las net nog in een homo-topic dat dat soort mensen God de rug hebben toegekeert, en als ik dan iets vraag krijg ik ook een antwoord dat kant nog wal slaat.

Sommigen voelen zich denk ik superieur als ze kunnen zeggen over anderen dat die God de rug hebben toegekeerd.

Groetjes en Fijne Avond, Willemijn!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 27 juni 2012, 18:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 18:40

.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 18:48

YES356 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond

ps. dat spul op mn mond Smiley met dichtgeplakte mond is niet wat het lijkt.

Wat dat je nooit eens je mond houd? Clown smiley das algemeen bekent Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar je zit WEER op een topic voor ALLEEN vrouwen he Boze smiley
Hardleers mannetje Slapende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 18:49

ANNA415 schreef:
Tja ze kunnen mensen naar de maan sturen, maar dit alle'daagse'kwaaltje hebben ze nog telkens geen oplossing voor Huilende smiley, smiley in tranen

Moeten wij maar eens gaan brainstormen dan Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 18:50

WILLEMIJN232 schreef:
Nee hoor Roelande......je hebt mij ook nergens horen zeggen dat het mijn persoonlijke norm is.......het was een constatering dat het in 2012 allemaal niet meer zo vanzelfsprekend is om te trouwen.....en zeker niet de norm om sex te bewaren tot na het huwelijk......
Bij sommige kerkgemeenschappen en gemeentes(ja, ook de evangeliegemeentes) is dat nog wel de norm.....
Maar anno 2012 is het niet meer zo vanzelfsprekend dat het huwelijk er is.....en ik moet je eerlijk zeggen dat ik ook niet weet of ik nog wel een keer ga trouwen........

ik las vandaag een heel stuk in het Nederlands dagblad over dat veel kerken stilstaan in de tijd en dat het de bedoeling van God is dat je mee verandert met de tijd....ook kerken mogen aan verandering onderhevig zijn en niet stil blijven staan.....Ik vond het wel een boeiend artikel en vond er wel wat van waarheid inzitten.......vandaar dat ik op de term stilstaan in de tijd kwam......

Oh ja ik snap je best en ik kan me ook heel goed voorstellen dat je wilt gaan samenwonen i.p.v trouwen. dat is een persoonlijke keuze natuurlijk.
Een zoon van mij woont ook samen, maar ze houden van elkaar en zijn elkaar trouw dus respecteer ik hun keuze. Zelf zou ik wel voor een huwelijk willen kiezen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 18:52

YES356 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Barst in je plaat Yes?
Haal dat maand verband maar even van je mond dan kun je weer iets zinnigs zeggen. ben je goed in.
Wel op een ander topic

ps. dat spul op mn mond Smiley met dichtgeplakte mond is niet wat het lijkt.
Naar boven

Auteur Bericht
NICOLETTE565

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 18:56

even kort ,want er zijn al zoveel lappen text.

ik vind het SUPER FIJN DAT JE DEZE CONFERENTIES AAN ONS DOOR GEEFT.
HEEL NUTTIG VOOR IEDEREEN..

MIJN VOLK GAAT TEN ONDER AAN GEBREK AAN KENNIS .
en
als kun je het nu niet direkt VOELEN ,het onderrwijs zet je op de rechte sporen !.
en het toepassen geeft effect is het niet vroeg dan laat.
is het niet voor jeelf dan kan het wel voor een dwalend medechriasten zijn!.
de CONFERENTIES ZELF BEVRIJDEN OF LEIDEN JE OP DE BIJBELS WEG OMHOOG, MAAR GOD DOET HET DOOR OA CONFERENTIES HEEN.

HET IS NIET VAN GOD OM GEZALVDEN EN GOED ONDERWIJS ZO NEGATIEF TE MAKEN.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 19:01

EHHHHHHHHHHHH eten spinnen mieren? Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4033 4034 4035 4036 4037 4038 4039 ... 6194 Volgende
Pagina 4036 van 6194