Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:15
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hihi, en dat is nou net hoe het bedoeld is griffin; dan is t stikdonker, en kan het Licht pas aan gaan!! |
heel scherp hannah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hihi, en dat is nou net hoe het bedoeld is griffin; dan is t stikdonker, en kan het Licht pas aan gaan!! |
leuk gevonden, maar niet echt wat ik ermee bedoelde
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | lhoe leg je dan de graankorrel uit... |
ik leg dat net zo uit als jij, naar verwachting, maar dat is een zijspoor. ik nodig je nogmaals uit om toch eens naar de bekering te kijken van lydia, de stokbewaarder en henoch....... kun je daar je intepretatie van "het recht leren kennen van God" op toepassen?
(het kan hoor; maar de gevoelswaarde van de doodsteek blijft dan wel achterwege........ )
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 28 april 2010, 22:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 22:35
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik heb nergens overheen gelezen. God kennen kun je ondermeer via de wet. Dat is wat in die tekst duidelijk wordt gemaakt. Dus Chatuliem, ik begrijp niet goed waarom je niet gewoon zegt, he, daar heb ik overheen gelezen. | Als je Gods wetten kent, omdat die universeel in onze harten gelegd zijn, betekent dat nog niet dat je JHWH kent. God is meer dan Zijn wetten. En de tekst gaat nog steeds niet over het kennen van God maar over de beoordeling die God geeft aan hen die Hem niet kennen. Dus je interpretatie dat iedereen God kent is gewoon onjuist.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 28 april 2010, 23:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je Gods wetten kent, omdat die universeel in onze harten gelegd zijn, betekent dat nog niet dat je JHWH kent. God is meer dan Zijn wetten. En de tekst gaat nog steeds niet over het kennen van God maar over de beoordeling die God geeft aan hen die Hem niet kennen. Dus je interpretatie dat iedereen God kent is gewoon onjuist. |
Rom 2: 14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.
Ergens is dit best een apart ding wat Paulus hier verteld. Ik heb t daar wel eens moeilijk mee, als ik er teveel over nadenk.
Wat gebeurt er met mensen die vóór Jezus leven en nog nooit van JHWH hebben gehoord en Zijn wet??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:29
|
|
|
HANNAH810 schreef: | een andere omschrijving van "recht leren kennen" is om de Heere God "te leren kennen zoals Hij werkelijk is" recht leren kennen is een "bevindelijk gereformeerde" term, die in reformatorische gemeenten wel vaker gebruikt wordt, mar. |
...dank je Hannah...ik zocht het antwoord mss te ver...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:33
|
|
|
HANNAH810 schreef: | Inderdaad...aan de vruchten herkent men de boom... Maar wat zijn volgens jou de vruchten van een waarzaligmakendgeloof?
dat kun je in de bijbel vinden in galaten 5 vers 22; (en in efeze 5 vers 9) de vrucht van de Geest is; - blijdschap - vrede - lankmoedigheid/geduld - goedertierenheid/het goede zoekend - goedheid - geloof - zachtmoedigheid - matigheid
je kunt het ook eens nakijken in de brieven van Johannes, nisha.... daar staan enorm veel kenmerken op rij; 1 JOH 1; - indien we in het Licht wandelen zo hebben wij gemeenschap met elkaar. - belijden wij dat wij zonden hebben.
1 JOH 2 - hieraan kennen wij dat wij Hem gekent hebben, zo wij zijn geboden bewaren. - zo wie Zijn woord bewaart, in die is de liefde Gods volmaakt geworden hieraan kennen wij (weten wij zeker), dat wij in Hem zijn! - die in het licht is, heeft zijn broeder lief en geen ergernis is in hem...(oeps, ik heb het er echt niet om gedaan!! wie de schoen past......) - wie deze wereld liefheeft, de liefde van de Vader is niet in hem, want deze wereld gaat voorbij - als je weet dat HIj rechtvaardig is, dan weet je dat een ieder die rechtvaardig doet, uit Hem geboren is.
1 JOH 3 - die de zonde doet, heeft Hem niet gekent... - die de rechtvaardigheid doet is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is. - die uit God geboren is, zondigt niet; hij kan niet zondigen want hij is uit God geboren - die de rechtvaardigheid niet doet is niet uit God geboren, en die zijn broeder niet liefheeft. - wij weten dat wij van de dood overgegaan zijn in het leven, omdat wij de broeders liefheben. die zijn broeder niet liefheeft blijft in de dood. - zo wie het goed in de wereld heeft, en ziet zijn broeder gebrek lijden, en sluit zijn hart toe voor hem, hoe blijft de liefde van God in hem? - laat ons niet liefhebben met de tong, maar met daad en waarheid, hierdoor zullen wij onze harten verzekeren voor Hem - hieraan weten wij, dat ;Hij in ons blijft, namelijk uit de Geest die Hij ons gegeven heeft.
1 JOH 4 - een ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God (dat stelt God zelf dus vast; ruim he nisha? )Jaaaa!!!!Hannah- indien we elkaar liefhebben, zo (ver)blijft God in ons, en de liefde van God is in hem volmaakt - hieraan kennen wij dat wij in Hem bljven en Hij in ons, omdat Hij ons van Zijn Geest gegeven heeft. en wij getuigen dat de Vader Zijn Zoon gezonden heeft tot een zaligmaker der wereld. - zo wie beleden zal hebben, dat Jezus de zoon van God is, God blijft in hem en hij in God - indien iemand zegt; ik heb God lief en haat zijn broeder die is een leugenaar - een ieder die gelooft dat Jezus is de Christus, die is uit God geboren - al wat uit God geboren is, overwint de wereld (door het geloof) - wij weten dat een ieder die uit God geboren is, niet zondigt
en dan het allermooiste stukje uit de hele brief; de reden dat Johannes deze brief geschreven heeft, prachtig gewoon
deze dingen heb ik u geschreven, opdat gij wéét, dat gij het eeuwige leven hebt, en opdat gij gelooft in de Naam van de zoon van God.
(dus wij hoeven niet aan de genade van God te twijfelen, omdat ons gevoel zo slecht mee wil werken in ons geloofsleven, zodat wij het idee hebben dat God zo ver van ons vandaan is; wij mogen vertrouwen op wat de Heere God spreekt, en wéten, dat wij geloven en in het eeuwige leven met Hem mogen zijn: dat is pas een rotsvaste basis onder ons leven, en garantie op een heerlijke toekomst!!)
bedankt voor je vraag nisha; k heb mn stille tijd weer gehad; en kan er weer even van jubelen!! | De dank komt in het geheel God toe!!! Amen
[b]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 00:35
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | onder het recht Gods, leren buken en buigen, nergens recht op, de doods steek ontvangen,we zullen eerst moeten sterven,wil christus zich in ons kunnen openbaren. |
Precies een rechtenloos mens word je...
Het recht komt geheel bij God vandaan, oh wat een genade!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 09:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je Gods wetten kent, omdat die universeel in onze harten gelegd zijn, betekent dat nog niet dat je JHWH kent. God is meer dan Zijn wetten. En de tekst gaat nog steeds niet over het kennen van God maar over de beoordeling die God geeft aan hen die Hem niet kennen. Dus je interpretatie dat iedereen God kent is gewoon onjuist. |
Door de werking van Zijn leefregels in de harten van alle mensen KAN ieder God kennen (dit is wat ik tot nu toe steeds gezegd heb). Mensen KUNNEN in elk geval Zijn leefregels houden, ook zonder zich direct bewust te zijn van Zijn bestaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 10:39
|
|
|
Is hier nog een hokje voor mij vrij?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:33
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Rom 2: 14 Wanneer namelijk heidenen, die de wet niet hebben, de wet van nature naleven, dan zijn ze zichzelf tot wet, ook al hebben ze hem niet. 15 Ze bewijzen door hun daden dat wat de wet eist in hun hart geschreven staat; en hun geweten bevestigt dit, omdat ze zichzelf met hun gedachten beschuldigen of vrijpleiten. 16 Dit alles zal blijken op de dag waarop, volgens het evangelie dat ik verkondig, God door Christus Jezus oordeelt over wat er in de mens verborgen is.
Ergens is dit best een apart ding wat Paulus hier verteld. Ik heb t daar wel eens moeilijk mee, als ik er teveel over nadenk.
Wat gebeurt er met mensen die vóór Jezus leven en nog nooit van JHWH hebben gehoord en Zijn wet?? | Het antwoord staat toch voor je? de wet staat in hun hart geschreven en op grond daarvan zullen ze beoordeeld worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 13:37
|
|
|
HENK710 schreef: | Door de werking van Zijn leefregels in de harten van alle mensen KAN ieder God kennen (dit is wat ik tot nu toe steeds gezegd heb). Mensen KUNNEN in elk geval Zijn leefregels houden, ook zonder zich direct bewust te zijn van Zijn bestaan. | En dat is dus onjuist. Je kunt Zijn wetten kennen, maar dat wil niet zeggen dat je JHWH de God van Abram Isaak en Jakob kunt leren kennen. Daarvoor is het nodig dat je mensen over hem vertelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 18:53
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het antwoord staat toch voor je? de wet staat in hun hart geschreven en op grond daarvan zullen ze beoordeeld worden. |
Dat zou dus betekenen dat als je leeft naar 'een wet' die God in je hart gelegd heeft, je daardoor beoordeeld wordt. Daardoor dus behoudenis mogelijk is? Geldt dit dan ook voor moslims, die ergens in een land, waar Jezus Evangelie verboden is, maar waar diegene, een bijna gelijke wet naleeft? Geld dit ook voor een Boedhist , een Hindoe, mensen die nooit met het evanglie bereikt zijn? Die vraag stel ik me dan dus. En als dat antwoord ja zou zijn, dan geldt dat ook voor iemand die nauw de 10 geboden naleeft, maar geen zonde belijdt en geen vergeving vraagt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DRUIFJE096
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 20:11
|
|
|
wat een diepgaande discussie, maar ik denk als mensen nooit van Jezus gehoord hebben en dus niet zijn vergeving kennen, ze toch behouden kunnen worden. Als mensen wel van hem gehoord hebben en bewust iets anders kiezen is het een ander verhaal. Maar dan is het niet aan mij om over hun te oordelen.
Maar volgens mij ging deze discussie over welk geloof iemand op zijn profiel heeft staan of niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 21:34
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Dat zou dus betekenen dat als je leeft naar 'een wet' die God in je hart gelegd heeft, je daardoor beoordeeld wordt. Daardoor dus behoudenis mogelijk is? Geldt dit dan ook voor moslims, die ergens in een land, waar Jezus Evangelie verboden is, maar waar diegene, een bijna gelijke wet naleeft? Geld dit ook voor een Boedhist , een Hindoe, mensen die nooit met het evanglie bereikt zijn? Die vraag stel ik me dan dus. En als dat antwoord ja zou zijn, dan geldt dat ook voor iemand die nauw de 10 geboden naleeft, maar geen zonde belijdt en geen vergeving vraagt. |
Is dat niet eerder een uitzondering dan regel Jonathan ? Ik geloof in elk geval niet dat het ook geldt voor iemand die nauw de 10 geboden naleeft, maar geen zonde belijkdt en geen vergeving vraagt... al vraag ik me dan ook weer af hoe de mensen in de tijd van het O.T. behouden werden, misschien door geloof alleen ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 21:41
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Is dat niet eerder een uitzondering dan regel Jonathan ? Ik geloof in elk geval niet dat het ook geldt voor iemand die nauw de 10 geboden naleeft, maar geen zonde belijkdt en geen vergeving vraagt... al vraag ik me dan ook weer af hoe de mensen in de tijd van het O.T. behouden werden, misschien door geloof alleen ? |
...Ja Susannah, het was een vooruit zien naar het kruis, idd door het geloof, wij mogen terugblikken, is eigenlijk beter verklaarbaar, dan voor degenen die onder het OT leefden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 21:59
|
|
|
NISHA834 schreef: | ...Ja Susannah, het was een vooruit zien naar het kruis, idd door het geloof, wij mogen terugblikken, is eigenlijk beter verklaarbaar, dan voor degenen die onder het OT leefden... |
Dat snap ik Nisha, maar ik bedoel in verband met mensen die nooit met het Evangelie bereikt zijn, op grond waarvan zouden zij behouden/ veroordeeld worden... ? Mijns inziens is Jezus je redding, maar wat als je nog nooit van Jezus gehoord hebt... ???
Ik ben blij dat ik geloof in een liefdevolle God, maar Hij is tevens rechtvaardig, gelukkig hoef ik er niet over te beslissen, maar 't blijft een lastig iets... Misschien iets voor een nieuw topic, dit was 't topic "hokjes" toch ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 29 april 2010, 22:15
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Dat zou dus betekenen dat als je leeft naar 'een wet' die God in je hart gelegd heeft, je daardoor beoordeeld wordt. Daardoor dus behoudenis mogelijk is? Geldt dit dan ook voor moslims, die ergens in een land, waar Jezus Evangelie verboden is, maar waar diegene, een bijna gelijke wet naleeft? Geld dit ook voor een Boedhist , een Hindoe, mensen die nooit met het evanglie bereikt zijn? Die vraag stel ik me dan dus. En als dat antwoord ja zou zijn, dan geldt dat ook voor iemand die nauw de 10 geboden naleeft, maar geen zonde belijdt en geen vergeving vraagt. |
Lees dan eens de laatste zin van de tekst, daar is het antwoord. Dit alles zal blijken..........Ik zelf kan daar geen oordeel over geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 01:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En dat is dus onjuist. Je kunt Zijn wetten kennen, maar dat wil niet zeggen dat je JHWH de God van Abram Isaak en Jakob kunt leren kennen. Daarvoor is het nodig dat je mensen over hem vertelt. |
Ik zeg nergens dat de wet alleen genoeg is...er staat in deze tekst gewoon te lezen dat God wel anders werkt dan wij wellicht zouden denken... Dat doet Hij dus ondermeer ook door het schrijven van Zijn leefregels in de harten van de mens. Niets meer, niets minder!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 01:41
|
|
|
Ik denk dat je hier in de kern de tekst uit de Romeinenbrief raakt. God meet blijkbaar op een andere manier dan wij wellicht verwachten. Hoe Hij dat precies doet, blijft ergens een vraag. Of we dit moeten gaan uitspitten of het gewoon bij Hem moeten laten is dan voor ons de vraag. Ik denk daarbij dat het goed is het bij God te laten hoe of wat. Daarbij heb ik zelf wel een gedachte over de manier waarop God de door jou genoemde mensen toch Zijn Weg (Jezus) voor weet te leggen ter keuze. Dat zou wel eens kunnen zijn op het moment dat we voor Hem staan. Keuzeruimte tot het allerlaatste moment...wat een genade!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 08:58
|
|
|
ik verbaas me over je standpunt, henk hoe zie jij dan een tekst als; die Jezus Christus niet liefheeft is een vervloeking; Maranatha of psalm 3 kus de Zoon opdat Hij niet toorne
dergelijke bijbelgedeelten lijken mij alle twijfel uit te sluiten; je bent óf in Christus, óf buiten Christus, meer mogelijkheden kan ik in de hele bijbel nog niet ontdekken!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 09:18
|
|
|
[quote=HANNAH810]ik leg dat net zo uit als jij, naar verwachting, maar dat is een zijspoor. ik nodig je nogmaals uit om toch eens naar de bekering te kijken van lydia, de stokbewaarder en henoch....... kun je daar je intepretatie van "het recht leren kennen van God" op toepassen?
(het kan hoor; maar de gevoelswaarde van de doodsteek blijft dan wel achterwege........ )[/quote
Laatst aangepast door
|
DIKKIE717
|
op woensdag 1 juni 2011, 09:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 09:27
|
|
|
[quote=DIKKIE717]
dank je dikkie....
ik had het overigens wel over de bekering van lydia, de stokbewaarder en henoch, waar kun je daar de doodsteek bij hun bekering terug vinden; en ik had het niet over de visie op een graankorrel;... op die vraag heb ik dus geen antwoord ontvangen. en dat komt ook niet verwacht ik???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 12:58
|
|
|
[quote=DIKKIE717]
...Volgens mij wordt die doodsteek eerder gevoel...Je eigen ik moet onderuit en plaatsmaken voor God in je leven. Hieruit ga je God recht leren kennen, zoals wij dat inderdaad noemen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:03
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Dat snap ik Nisha, maar ik bedoel in verband met mensen die nooit met het Evangelie bereikt zijn, op grond waarvan zouden zij behouden/ veroordeeld worden... ? Mijns inziens is Jezus je redding, maar wat als je nog nooit van Jezus gehoord hebt... ???
Ik ben blij dat ik geloof in een liefdevolle God, maar Hij is tevens rechtvaardig, gelukkig hoef ik er niet over te beslissen, maar 't blijft een lastig iets... Misschien iets voor een nieuw topic, dit was 't topic "hokjes" toch ? |
Ja Sussannah, dit blijft aan de ene kant heel lastig, maar aan de andere kant is het wel duidelijk. In Gods raad heeft Hij Zijn uitverkorenen van eeuwigheid. Die mensen komen, hoe dan ook met Hem in aanraking. Misschien kun je iets met dit antwoord?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 13:34
|
|
|
[quote=NISHA834]
nogmaals; waar vind je die doodsteek terug bij henoch, lydia en de stokbewaarder, vele discipelen, etc etc etc (wilhelmus a brakel heeft in het boek "de redelijke godsdienst" heel andere inzichten. terwijl dat boek toch veel in "bevindelijk gereformeerde boekenkasten" staat, hihi, vraag me niet hoe zo'n boekenkast eruit ziet, meestal is hij donker eiken, denk ik.... )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 15:00
|
|
|
[quote=HANNAH810]
Laatst aangepast door
|
DIKKIE717
|
op woensdag 1 juni 2011, 09:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 15:08
|
|
|
[quote=HANNAH810]
- Henoch... Hij wandelde met God. (Gen. 5 v 24)
Voor dat er gezegd wordt dat je met God wandeld, moet je Hem wel kennen. Aan de kennis gaat een weg vooraf. Het sterven van de eigen ik, de doodsteek...
- Lydia...Welker hart de Heere heeft geopend. (Hand. 16 v 14)
Hij kwam in haar leven. Heeft plaatsgemaakt voor Zichzelf in haar hart. Moest ook haar eigen ik eerst er uit... de doodsteek...
- de Stokbewaarder...En hij nam hen tot zich in dezelve ure des nachts, en wies hen van de striemen (Hand. 16 v 33)
Hij dacht door de aardbeving dat de gevangen vrij waren. Dat betekende zijn dood. Maar het wonder was dat er niemand weg was, dat vertelde Paulus, een van de grootste misdadigers. Dus de grootste steeds kleinere. Juist uit de mond van Paulus moest hij dat horen. Kreeg dus betrekking op Paulus en op zijn boodschap, prediking. Kon evn het wonder niet bevatten, dat hij niet gedood zou worden. Ineens vonden de woorden en gezangen van Paulus en Silas ingang in zijn hart. En vroeg hoe kan ik zalig worden. Hij ging hun striemen wassen. Dit was tegen het bevel van de keizer. Dus hierin werd de Stokbewaarder onderuit gehaald...doodsteek...
Is het nu misschien wat duidelijker voor je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:37
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik verbaas me over je standpunt, henk hoe zie jij dan een tekst als; die Jezus Christus niet liefheeft is een vervloeking; Maranatha of psalm 3 kus de Zoon opdat Hij niet toorne
dergelijke bijbelgedeelten lijken mij alle twijfel uit te sluiten; je bent óf in Christus, óf buiten Christus, meer mogelijkheden kan ik in de hele bijbel nog niet ontdekken!! |
Ik zeg ook nergens dat er een weg tot behoud buiten Jezus Christus is. Dus wat verbaast je dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 april 2010, 19:57
|
|
|
Elk mens gelovig of niet gelovig een ieder krijgt hem of haar loon. Elk ander die in het Boek des Levens staan hebben het eeuwig leven. Die niet in het Boek des Levens staan heeft het leven niet en verliest. Elk ander is zelf verantwoordelijk in hun doen en laten. Ga elkaar niet contenu te lijf. Als een trechter in iemand keel douwen krijgt de ander des te meer afkeer waarop het niets met geloof te maken wil hebben. Je mag een waarschuwing geven en elkaar onderwijzen maar niet iemand de grond in boren dat zijn niet de ware vruchten van een christenen.
Shalom,
Een zuster
Openbaring 20:11-13 En ik zag een groten witten troon, en Dengene, Die daarop zat, van Wiens aangezicht de aarde en de hemel wegvloden, en geen plaats is voor die gevonden. 12 En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken. 13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken.
Openbaring 21:24 - 27 En de volken, die zalig worden, zullen in haar licht wandelen; en de koningen der aarde brengen hun heerlijkheid en eer in dezelve. 25 En haar poorten zullen niet gesloten worden des daags; want aldaar zal geen nacht zijn. 26 En zij zullen de heerlijkheid en de eer der volken daarin brengen. 27 En in haar zal niet inkomen iets, dat ontreinigt, en gruwelijkheid doet, en leugen [spreekt]; maar die geschreven zijn in het boek des levens des Lams.
Openbaring 22 1 En hij toonde mij een zuivere rivier van het water des levens, klaar als kristal, voortkomende uit den troon Gods, en des Lams. 2 In het midden van haar straat en op de ene en de andere zijde der rivier was de boom des levens, voortbrengende twaalf vruchten, van maand tot maand gevende zijne vrucht; en de bladeren des booms waren tot genezing der heidenen. 3 En geen vervloeking zal er meer tegen [iemand] zijn; en de troon Gods en des Lams zal daarin zijn, en Zijn dienstknechten zullen Hem dienen; 4 En zullen Zijn aangezicht zien, en Zijn Naam zal op hun voorhoofden zijn. 5 En aldaar zal geen nacht zijn, en zij zullen geen kaars noch licht der zon van node hebben; want de Heere God verlicht hen; en zij zullen als koningen heersen in alle eeuwigheid. 6 En hij zeide tot mij: Deze woorden zijn getrouw en waarachtig; en de Heere, de God der heilige profeten, heeft Zijn engel gezonden, om Zijn dienstknechten te tonen, hetgeen haast moet geschieden. 7 Zie, Ik kom haastiglijk zalig is hij, die de woorden der profetie dezes boeks bewaart. 8 En ik, Johannes, ben degene, die deze dingen gezien en gehoord heb. En toen ik ze gehoord en gezien had, viel ik [neder] om aan te bidden voor de voeten des engels, die mij deze dingen toonde. 9 En hij zeide tot mij: Zie, dat gij het niet [doet]; want ik ben uw mededienstknecht, en uwer broederen, der profeten, en dergenen, die de woorden dezes boeks bewaren; aanbid God. 10 En hij zeide tot mij: Verzegel de woorden der profetie dezes boeks niet; want de tijd is nabij. 11 Die onrecht doet, dat hij nog onrecht doe; en die vuil is, dat hij nog vuil worde; en die rechtvaardig is, dat hij nog gerechtvaardigd worde; en die heilig is, dat hij nog geheiligd worde. 12 En zie, Ik kom haastiglijk en Mijn loon is met Mij, om een iegelijk te vergelden, gelijk zijn werk zal zijn. 13 Ik ben de Alfa, en de Omega, het Begin en het Einde; de Eerste en de Laatste. 14 Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad. 15 Maar buiten zullen zijn de honden, en de tovenaars, en de hoereerders, en de doodslagers, en de afgodendienaars, en een iegelijk, die de leugen liefheeft, en doet. 16 Ik, Jezus, heb Mijn engel gezonden om ulieden deze dingen te getuigen in de Gemeenten. Ik ben de Wortel en het geslacht Davids, de blinkende Morgenster. 17 En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet. 18 Want ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn. 19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en [uit] hetgeen in dit boek geschreven is. 20 Die deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom haastiglijk. Amen. Ja, kom, Heere Jezus! 21 De genade van onzen Heere Jezus Christus [zij] met u allen. Amen.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|