ChristianMatch

Forum

Avondmaal
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:42

ARJAN007 schreef:
Uiteraard ben ik het met je eens, Solafide. Maar ik trek het nog wat ruimer: een ieder, die weigert voorzichtig te zijn in het verkeer, en die door zijn eigenbelang een gevaar is voor een ander, pleegt zonde.

Lijkt me ook Arjan. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:48

HENK710 schreef:
Een gevaarlijke suggestie in mijn ogen, Chatuliem. Er zijn ook genoeg mensen die samenwonen en nog gewoon de diensten bezoeken en verder vormgeven aan hun relatie met God samen met anderen in de gemeente.

Sommige kerken keuren samen wonen af, logisch, dat men dan niet meer naar de kerk durft.

Ik hoorde ook, dat als je jarenlang samenwoont, je dan voor GOD bent getrouwd.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:55

ARJAN007 schreef:
Dan blijven er bitter weinig mensen over die aan het Avondmaal kunnen gaan...... geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiterer zijn aardig wat mensen die op geld belust zijn
er zijn veel mensen die af en toe meedoen aan geroddel
er zijn aardig wat mensen die geen maat weten met alcohol
er zijn ook wel wat mensen die de ander uitbuiten.

ik ken eigenlijk maar weinig mensen die zich NIET bezondigen aan één of meer van bovengenoemde zaken......

Laten we toch alsjeblieft niet zo moeilijk doen over toelating tot het Avondmaal!!!

Tja, Arjan...het staat er toch maar. Of heb jij dat uit je bijbel gescheurd?
In de gemeente van Paulus zouden die mensen overigens allang uit de gemeente verwijderd zijn....dus dan hoef je niet moeilijk te doen over de toelating tot het Avondmaal.

Ik denk ook, dat het mensen waren, die heel extreem met deze zaken bezig geweest waren en dus zeer waren opgevallen in het doen van al dat kwaad en zich daarin totaal lieten "gaan" inmiddels...... Zou dat niet kunnen? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:01

SOLAFIDE630 schreef:
Tja, Arjan...het staat er toch maar. Of heb jij dat uit je bijbel gescheurd?

Het staat er wel.... maar als je dat helemaal gaat toepassen op het leven van gelovige mensen, dan kan er niemand, maar ook werkelijk niemand meer aan het Avondmaal. Ook de meest vrome mensen niet, want we zijn allen zondaars, en in moreel opzicht zullen mensen meestal ook niet beter worden dan ze zijn. Ik dacht dat het de bedoeling van God was dat we wel aan het Avondmaal gingen?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:03

Ik ga hier toch ff reageren.
Ik mis hier denk ik de uitspraak van Jezus' woorden: "Doet dit tot mijn gedachtenis" ... binnenkort komt dat in Pasen weer zo dichtbij ...
Ik denk als je Avondmaalt viert en je doet dit tot Jezus' gedachtenis, dat Hij zijn lichaam en bloed gaf voor ons ... als je dat beseft, vraag ik me af of je erna nog bewust wil gaan zondigen ...
Ik geloof in de genade ... en dat je in het besef wat Jezus voor je gedaan heeft graag in die dankbaarheid wilt leven ... dan wil je volgens mij helemaal niet meer gaan inbreken of wat dan ook ...
Als je weet dat iemand het wel doet kun je die persoon daar op wijzen, maar denk niet dat wij mensen zo iemand mogen veroordelen.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:10

[quote=ARJAN007]Het staat er wel.... maar als je dat helemaal gaat toepassen op het leven van gelovige mensen, dan kan er niemand, maar ook werkelijk niemand meer aan het Avondmaal. Ook de meest vrome mensen niet, want we zijn allen zondaars, en in moreel opzicht zullen mensen meestal ook niet beter worden dan ze zijn. Ik dacht dat het de bedoeling van God was dat we wel aan het Avondmaal gingen?[/quote

Ik denk ook dat het de bedoeling nog steeds van God is, dat we aan het avondmaal gaan. Maar ik denk, dat het toch ook een goede zaak is, om op al die dingen te blijven letten en jezelf evt. bij te sturen als je je bewust word van al die zaken......je daarop te bezinnen dus. Kan geen kwaad lijkt me..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:11

Als wij dan eten van dit brood en drinken uit deze beker, verkondigen wij de dood des Heren, totdat Hij komt.

Thomas, die ook wel eens naar de mis gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:12

SUSANNAH475 schreef:
Ik ga hier toch ff reageren.
Ik mis hier denk ik de uitspraak van Jezus' woorden: "Doet dit tot mijn gedachtenis" ... binnenkort komt dat in Pasen weer zo dichtbij ...
Ik denk als je Avondmaalt viert en je doet dit tot Jezus' gedachtenis, dat Hij zijn lichaam en bloed gaf voor ons ... als je dat beseft, vraag ik me af of je erna nog bewust wil gaan zondigen ...

Helemaal mee eens, susannah!
Probleem is alleen dat veel mensen er vanuit kunnen gaan dat ze zelf over een jaar (of misschien enkele jaren) weer een zonde plegen, ook al doen ze dat niet bewust en al helemaal niet gepland. Wie eerlijk is, erkent dat de kans op een nieuwe zonde er gewoon is.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:15

[quote=SOLAFIDE630]

Bezinnen.... prima! Maar het besef dat we zondige mensen zijn, en dus in de toekomst wellicht een nieuwe zonde begaan, maakt het gaan naar het Avondmaal extra ingewikkeld. Toch speelt dat volgens mij wel mee.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:28

Ik ben van mening dat de "kerk" eens leert om hun regels en wetten dusdanig opstellen zodat een ander tot Gods doel gaat komen.
En dat inplaats van hoe hou ik iemand tegen.

God heeft zijn geboden ook geven op een dusdanige wijze zodat wij als mens weer tot Gods doel kunnen komen (naar zijn beeld).
Inderdaad leven wij in de genade van God en daar horen we niet omheen te gaan. Dat is wat "wetten" wel doen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:46

HARALD285 schreef:
Bekijk het eens van Gods/Jezus kant, Hij roept ons(mensen) tot Zijn avondmaal (beproef uzelf en eet dan van het brood en wijn).

En is Jezus niet voor de zonden van de hele mensheid gestorven, om daardoor de hele mensheid als zijn bruid te kunnen roepen?
Hij maakt zijn tafel gereed, en roept mensen aan Zijn tafel tot de hele tafel gevuld is om met zijn eeuwig avondmaal te beginnen.

Prachtige foto en prachtig verwoord, dat is de uitnodiging tot het avondmaal met voluit de betekenis zoals we die mogen horen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 00:24

THOMAS968 schreef:
Als wij dan eten van dit brood en drinken uit deze beker, verkondigen wij de dood des Heren, totdat Hij komt.

Thomas, die ook wel eens naar de mis gaat.

Wat een krachtige woorden vol hoop, voor ieder van ons, imperfecte mensen.
We zondigen tegen beter weten in, zonder het te willen, hoe we ook ons best doen. Zo zijn we gemaakt als mensen, imperfect.
God biedt ons Zijn Liefde en vergeving aan.
Bewust deel te nemen aan het Avondmaal is Zijn uitgestoken hand pakken, ons Leven in Zijn handen leggen en ons laten leiden door Zijn Geest, wetende dat Christus voor onze zonden stierf. Daarmee doe je je uiterste best zo goed mogelijk naar Zijn Wil te leven om Hem niet te beschamen. Tegelijkertijd in de blijdschap dat je die kans keer op keer krijgt. Hij maakt alles nieuw.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:54

Jammer dat er niemand is die de oorsprong van het avondmaal kent. Twijfelende smiley

De Joodse wijze de Pesach maaltijd (avondmaal) vieren, de uitleg van de Joodse tradities. Maar vooral de Bijbelse betekenis, wijzend naar de vervulling in de Here Jezus, Het Paaslam voor ons geslacht.

Als men dat kent, valt de hele discussie hier volledig weg. Wijsheid uit de joodse traditie`s doet ogen openen en laat de Geest van God spreken.

Shalom.

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 31 maart 2010, 02:05
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 09:09

wie zegt dat niemand de achtergronden kent, mar?
ik ken de achtergronden, en ik weet van meer mensen dat zij die kennen;
dus je doet een onjuiste aanname, ben ik bang.......

de hele offerdienst is overigens erg leerzaam, de enige verplichte offers waren offers, waarvan de symboliek onmisbaar is voor de verlossing van de mens; de offers die God zelf eren, waren vrijwillig.
dat vond ik persoonlijk een nadenker!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 09:10

de hele offerdienst is overigens erg leerzaam, de enige verplichte offers waren offers, waarvan de symboliek onmisbaar is voor de verlossing van de mens; de offers die God zelf eren, waren vrijwillig.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 31 maart 2010, 13:55

HANNAH810 schreef:

Waar ik op doel is de sedermaaltijd welke in elk joodse huisgezin werd gehouden en daar de diepere betekenis van.
Deze avondmaal hield de Here Jezus ook met zijn discipelen.

Op de link kun je o.a. iets meer van lezen: http://www.stadopeenberg.nl/html/downloads/joodse%20wortels/sedermaaltijd-achtergronden.pdf

Het laatste avondmaal was een Sedermaaltijd

De Sedermaaltijd komt ook in het Nieuwe Testament voor, omdat dit de maaltijd was die men gewoon was te vieren.
Wanneer Jezus met zijn discipelen het “laatste avondmaal” viert, is dit
een Sedermaaltijd. Het is immers het begin van het feest der ongezuurde broden (Luc.22:7, Matth.26:17) en dat begin wordt gevierd met de Sedermaaltijd.

De tekst “Toen het uur was aangebroken” slaat op de in Leviticus genoemde avondschemering waarop het Pascha moest worden gehouden.
Jezus zegt aan het begin van de maaltijd: "Ik heb vurig begeerd dit pascha
met jullie te eten, eer Ik lijd” (Lucas 22:14,15). Dat dit pascha een Sedermaaltijd was blijkt ook uit wat er tijdens die maaltijd gebeurt.
Zo worden er in Lucas ten minste twee bekers genoemd, terwijl in het avondmaal zoals wij dat kennen er maar één beker is (Lucas 22;17 en 20).
In de Sedermaaltijd worden er in totaal vier bekers gedronken worden, elk met een eigen betekenis. Er staat ook dat Jezus “de dankzegging” uitsprak bij het brood en de beker. In de Sedermaaltijd wordt er bij het breken van het brood en bij elke beker een dankzegging uitgesproken. Door de liturgie van de Sedermaaltijd weten we zelfs welke dankzegging er bij het brood en de beker wordt uitgesproken; De zegenbede bij het brood luidt: Gezegend bent U, HERE, onze God, Koning voor eeuwig, U
die het brood uit de aarde doet voorkomen.
(in het Hebreeuws: Baruch Atah Adonai Eloheinu Melech ha-olam4 ha-motzi lehem min ha-aretz)
De zegenbede en bij de beker luidt: Gezegend bent U, HERE, onze God, Koning voor eeuwig, Schepper van de vrucht van de wijnstok .
(in het Hebreeuws: Baruch Atah Adonai Eloheinu Melech ha-olam borei p’ri ha-gafen)

Wat Jezus doet is na de dankzegging een nieuwe betekenis aan de beker(s) geven, om te wijzen op Zijn lijden; “Deze beker is het nieuwe verbond in mijn bloed, die voor u uitgegoten wordt” (Lucas 22:20).
De voetwassing zoals Johannes die verhaalt was ook een bijzondere invulling door de Heer van een vast onderdeel van de Sedermaaltijd, namelijk het wassen van de handen door iedereen (Joh.13:1-15).
Jezus wilde hiermee zijn discipelen nog een laaste boodschap meegeven: weest nederig en laat de leider onder u dienen.

Het aanzeggen van het verraad van Judas vindt plaats door het indopen van het brood in de sausschaal met de bittere kruiden, die tijdens de Sedermaaltijd klaar staat.
Er worden (alleen) op die avond bittere kruiden gegeten.De Sedermaaltijd wordt tenslotte afgesloten met het hallel, vertaald de lofzang.
Er staat dat zij na het hallel naar de Olijfberg gingen (Mat.26:30, Marc.14:26)5.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 21:12

Vanavond was er een dienst in de Hervormde Gemeente en ik ontmoette toen ik daar langs fietste een ouderling denk ik waar ik een gesprek mee had.
De Goede Vrijdag-dienst bleek hier tevens Avondmaalsdienst te zijn en hij zei dat als je geen lid was van die kerk je niet aan het Avondmaal kon.
Ik vond het gesprek boeiend en zo kwamen we ook op het Avondmaal, ik dacht namelijk (en dit zei ik hem ook Knipoog smiley)... stel nou dat Jezus in die kerk zou zijn, zou Hij dan bijv. willen dat ik in die stoel bleef terwijl de wel leden aan het Avondmaal zouden mogen ?

Voor mij was het interessant omdat ik nu van plan ben om gewoon eens te gaan informeren naar hoe ze tegenover bepaalde dingen staan en hoe een kerk in het algemeen denkt... misschien vind ik er dan wel een waarvan ik geloof dat die het dichtst bij mijn beleving staat en waar ik me in kan vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 21:20

SUSANNAH475 schreef:
Vanavond was er een dienst in de Hervormde Gemeente en ik ontmoette toen ik daar langs fietste een ouderling denk ik waar ik een gesprek mee had.
De Goede Vrijdag-dienst bleek hier tevens Avondmaalsdienst te zijn en hij zei dat als je geen lid was van die kerk je niet aan het Avondmaal kon.
Ik vond het gesprek boeiend en zo kwamen we ook op het Avondmaal, ik dacht namelijk (en dit zei ik hem ook Knipoog smiley)... stel nou dat Jezus in die kerk zou zijn, zou Hij dan bijv. willen dat ik in die stoel bleef terwijl de wel leden aan het Avondmaal zouden mogen ?

Voor mij was het interessant omdat ik nu van plan ben om gewoon eens te gaan informeren naar hoe ze tegenover bepaalde dingen staan en hoe een kerk in het algemeen denkt... misschien vind ik er dan wel een waarvan ik geloof dat die het dichtst bij mijn beleving staat en waar ik me in kan vinden.

Ik kom net uit de kerk waar we vanavond t Avondmaal hebben gevierd.
Ter nagedachtenis aan t lijden en sterven van Jezus. Zijn dood, Zijn lijden wat Hij voor ons heeft gedaan hebben we gevierd. De opgestane Heer zelf was er ook.
Jezus nodigt ons zelf, als we geloven in Zijn lijden en sterven, dat Hij dit voor ons heeft gedaan.
De voorganger zei speciaal voor de mensen die gast waren in onze gemeente, dat als ze dit in hun hart geloofde, dat beleden, ze ook welkom waren om dit met ons te vieren.
Ik denk dat God dat wil, dat Jezus je zou vragen ook naar Hem toe te komen, bij Hem te zitten, met Hem te delen, van Hem te ontvangen.
God maakt geen onderscheidt in kerken, in mensen.

Jezus vroeg de kinderen bij Hem te komen, Jezus vraagt ons ook aan Zijn tafel met de woorden: Doe dit tot Mijn gedachtenis. Ik zou niet kunnen blijven zitten in een kerk waar ik niet zou mogen, voor mij zou dit zijn als geen gehoor geven aan Zijn oproep.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 21:40

SUSANNAH475 schreef:

Mooi om zo spontaan tot zulke geweldige ideeën te komen voor je eigen zoektocht! Succes op die zoektocht!
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 21:42

Even delen met jullie.....vanavond ben ik voor het eerst weer naar het Avondmaal geweest, na járen niet in de kerk te zijn geweest. Heftig....! Het was emotioneel, het was verdrietig..om Zijn dood...voor mij...én het was alsof ik ná het avondmaal helemaal 'opgeruimd' was van binnen! Ik ben het nóg aan het verwerken.
Het mooist? Vond ik de reactie van mijn dochter van 8 jaar: toen ik terugkwam...danste zij op haar stoel heen en weer en klapte in haar handen! Zó blij was ze! (ze vind het avondmaal zó mooi dat ze er uitgelaten van wordt!) Ik dacht nog: "Kijk eens naar haar! zó mag je dus reageren als je het Avondmaal gevierd hebt....zie dit kind!"
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 21:44

ARIENNEZ498 schreef:
Even delen met jullie.....vanavond ben ik voor het eerst weer naar het Avondmaal geweest, na járen niet in de kerk te zijn geweest. Heftig....! Het was emotioneel, het was verdrietig..om Zijn dood...voor mij...én het was alsof ik ná het avondmaal helemaal 'opgeruimd' was van binnen! Ik ben het nóg aan het verwerken.
Het mooist? Vond ik de reactie van mijn dochter van 8 jaar: toen ik terugkwam...danste zij op haar stoel heen en weer en klapte in haar handen! Zó blij was ze! (ze vind het avondmaal zó mooi dat ze er uitgelaten van wordt!) Ik dacht nog: "Kijk eens naar haar! zó mag je dus reageren als je het Avondmaal gevierd hebt....zie dit kind!"

Wow! Toch heerlijk zo'n reactie! Inderdaad, avondmaal mag iets geweldigs zijn om te beleven...al zien we dat zelf niet altijd even scherp. Zo zie je maar weer hoe God zelfs kinderen wil gebruiken om ons iets te leren!
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 21:45

ARIENNEZ498 schreef:

Hier word ik blij van... Lachende smiley Dank je wel Arienne dat je dit wilde delen!
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 21:48

HENK710 schreef:
Wow! Toch heerlijk zo'n reactie! Inderdaad, avondmaal mag iets geweldigs zijn om te beleven...al zien we dat zelf niet altijd even scherp. Zo zie je maar weer hoe God zelfs kinderen wil gebruiken om ons iets te leren!

Ja! Inderdaad, zo heb ik het ook ervaren! Alsof háár blijdschap van God zélf kwam!
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 21:49

LIESBETH326 schreef:
Hier word ik blij van... Lachende smiley Dank je wel Arienne dat je dit wilde delen!

Fijn dat ik dit mocht delen met jullie! Dank je wel Liesbeth voor jouw reaktie! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 21:58

JONATHAN890 schreef:
Ik kom net uit de kerk waar we vanavond t Avondmaal hebben gevierd.
Ter nagedachtenis aan t lijden en sterven van Jezus. Zijn dood, Zijn lijden wat Hij voor ons heeft gedaan hebben we gevierd. De opgestane Heer zelf was er ook.
Jezus nodigt ons zelf, als we geloven in Zijn lijden en sterven, dat Hij dit voor ons heeft gedaan.
De voorganger zei speciaal voor de mensen die gast waren in onze gemeente, dat als ze dit in hun hart geloofde, dat beleden, ze ook welkom waren om dit met ons te vieren.
Ik denk dat God dat wil, dat Jezus je zou vragen ook naar Hem toe te komen, bij Hem te zitten, met Hem te delen, van Hem te ontvangen.
God maakt geen onderscheidt in kerken, in mensen.

Jezus vroeg de kinderen bij Hem te komen, Jezus vraagt ons ook aan Zijn tafel met de woorden: Doe dit tot Mijn gedachtenis. Ik zou niet kunnen blijven zitten in een kerk waar ik niet zou mogen, voor mij zou dit zijn als geen gehoor geven aan Zijn oproep.

hmmm ... is die kerk ook in Ede ?

Toen ik hoorde dat ik zou moeten blijven zitten, was dat wel voor mij een reden om niet naar die kerk te gaan.
Ik geloof ook zeker dat je als je als belijdend lid met je hart gelooft het onzin zou zijn om daar in die stoel te blijven zitten en niet naar voren te mogen.
Vind dat persoonlijk een regeltje van de kerk, maar is mijns inziens niet een regel van God en daar zouden we toch naar moeten luisteren, denk ik.
Ben het met je eens dat het Avondmaal ter gedachtenis is aan Jezus' lijden en sterven (en opstanding).
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 22:05

ARIENNEZ498 schreef:

Bijzonder dat je het zo ervaren hebt en fijn dat het zo positief voor je was.
k Hoop dat dat ook zo zal zijn als ik weer na een hele tijd een kerk zou instappen ...
Lijkt me ook super om je dochter zo te zien Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 22:23

morgenavond stillezaterdag viering in de pkn bovenbuurtweg suus.
word ook avondmaal gevierd.
dienst begint om 21.00 uur
Naar boven

Auteur Bericht
ARIENNEZ498

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 22:28

SUSANNAH475 schreef:
Bijzonder dat je het zo ervaren hebt en fijn dat het zo positief voor je was.
k Hoop dat dat ook zo zal zijn als ik weer na een hele tijd een kerk zou instappen ...
Lijkt me ook super om je dochter zo te zien Lachende smiley

Ja! Ik hoop voor jou dat, wanneer jij weer aan het Avondmaal zal gaan...er een meisje met blonde haren en blauwe ogen zal klappen en stralen! Het was zó mooi Susannah...ik wou dat ik het beeld hier kon projecteren! Ik hoop ook dat je een fijne gemeente mag vinden! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 22:29

MARISKA601 schreef:
morgenavond stillezaterdag viering in de pkn bovenbuurtweg suus.
word ook avondmaal gevierd.
dienst begint om 21.00 uur

oke ... denk toch dat het verstandig is om eerst eens te informeren ... weet nog dat ik in de vrijgemaakte kerk zat en het Avondmaal niet eens meer meemaakte omdat ik huilend de kerk uitging tijdens een preek ... die preek hadden ze beter na het Avondmaal kunnen doen... dan had ik dat nog kunnen beleven ...
Denk dat het beter is het rustig op te bouwen dus eerst maar informeren, maar toch bedankt Maris... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 april 2010, 22:30

ARIENNEZ498 schreef:
Ja! Ik hoop voor jou dat, wanneer jij weer aan het Avondmaal zal gaan...er een meisje met blonde haren en blauwe ogen zal klappen en stralen! Het was zó mooi Susannah...ik wou dat ik het beeld hier kon projecteren! Ik hoop ook dat je een fijne gemeente mag vinden! Lachende smiley

tnx !!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 5 van 6