ChristianMatch

Forum

beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 22:04

JONATHAN890 schreef:
Voor mij zo klaar als een klontje.
Ja ik ben ook gescheiden. Ben er niet trots op, weet dat het niet god's bedoeling is, heb echter ook open en eerlijk de reden hier geschreven.

De reactie van enkelen, heb ik niet zo direct ervaren na mijn scheiding. Wel dat er van de mensen van wie ik het had verwacht medeleven, liefde en steun zou zijn geweest. Velen hebben dat niet gedaan.
Voor mij was dat reden om de kerk 2,5 jaar lang te mijden. Het deed mij verdriet, kon er geen weg in vinden. omwille van de mensen en had moeite met woorden in de dienst, in liederen.
Maar God heeft naar mij omgezien, en er kon genezing komen. Veel tranen zijn er bij mij gevloeid, mijn gebed met waarom's werden gebeden van dankbaarheid, bidden voor de mensen die mij pijn hebben gedaan. Ik heb met die mensen gesproken. Ook tranen zijn er gevloeid, we hebben gebeden, maar vooral er was vergeving.
Ook met mijn ex heb ik goede gesprekken gehad, dingen uitgesproken, en ik heb mijn dingen haar vergeven, die woorden zijn gezegd.

En nu kan ik maar een ding zeggen. Ik ga weer graag naar de kerk, natuurlijk zijn er nog dingen die pijn doen. Paar diensten geleden nog... de dominee haalde ps 68:20 aan. Mijn trouwtekst....auw ..dat doet pijn. Er was een doopdienst...auw dat doet pijn, mijn kinderen gaan met ex niet meer naar kerk. Maar steeds meer ervaar ik God's vrede. Pijn om de scheiding zijn er niet meer, schuldgevoelens ook niet meer, jammer is het wel, had het graag anders gezien.

Een ding bid ik nog wel naar God...Heer wilt u mijn innerlijke gereserveerdheid als t gaat om relaties wegnemen als de tijd daar is.
Vind t helemaal niet erg om voorzichtig te zijn, maar uw wil geschiedde, uw weg wil ik volgen, leid mij, want U bent Liefde.

heel mooi jonathan hoop dat je weer de vrijmoedigheid krijgt om open te staan voor relatie in de toekomst.maar ik heb de afgelopen jaren vaak ervaren in een hokje geplaatst te zijn als gescheiden vrouw en ook door veroordeling vanuit verschillende kerkgemeentes.
ik ben dan ook zeer dankbaar dat ik in een gemeente mocht komen waar plaats was voor herstel en innerlijke genezing en dat ik nu weer stabiel in het leven kan staan en wat anderen beweren zegt iets van hen en niet van mij en /of andere gescheiden mensen en omdat ik dit zo mag en kan zien in de genade en liefde door God gegeven weet ik ik mag en kan verder en dat is iets wat God alleen kan doen geven ,die innerlijke genezing en herstel van vertrouwen en vergeving en dat is waar het dan uiteindelijk om draait in het leven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 23:03

JONATHAN890 schreef:
Voor mij zo klaar als een klontje.
Ja ik ben ook gescheiden. Ben er niet trots op, weet dat het niet god's bedoeling is, heb echter ook open en eerlijk de reden hier geschreven.

De reactie van enkelen, heb ik niet zo direct ervaren na mijn scheiding. Wel dat er van de mensen van wie ik het had verwacht medeleven, liefde en steun zou zijn geweest. Velen hebben dat niet gedaan.
Voor mij was dat reden om de kerk 2,5 jaar lang te mijden. Het deed mij verdriet, kon er geen weg in vinden. omwille van de mensen en had moeite met woorden in de dienst, in liederen.
Maar God heeft naar mij omgezien, en er kon genezing komen. Veel tranen zijn er bij mij gevloeid, mijn gebed met waarom's werden gebeden van dankbaarheid, bidden voor de mensen die mij pijn hebben gedaan. Ik heb met die mensen gesproken. Ook tranen zijn er gevloeid, we hebben gebeden, maar vooral er was vergeving.
Ook met mijn ex heb ik goede gesprekken gehad, dingen uitgesproken, en ik heb mijn dingen haar vergeven, die woorden zijn gezegd.

En nu kan ik maar een ding zeggen. Ik ga weer graag naar de kerk, natuurlijk zijn er nog dingen die pijn doen. Paar diensten geleden nog... de dominee haalde ps 68:20 aan. Mijn trouwtekst....auw ..dat doet pijn. Er was een doopdienst...auw dat doet pijn, mijn kinderen gaan met ex niet meer naar kerk. Maar steeds meer ervaar ik God's vrede. Pijn om de scheiding zijn er niet meer, schuldgevoelens ook niet meer, jammer is het wel, had het graag anders gezien.

Een ding bid ik nog wel naar God...Heer wilt u mijn innerlijke gereserveerdheid als t gaat om relaties wegnemen als de tijd daar is.
Vind t helemaal niet erg om voorzichtig te zijn, maar uw wil geschiedde, uw weg wil ik volgen, leid mij, want U bent Liefde.

idd. erg mooi Jonathan.
Hoop dat we van jouw verhaal wat leren en doorgeven ... er te zijn voor elkaar, juist ook in dat soort situaties ... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 14:44

SUSANNAH475 schreef:
idd. erg mooi Jonathan.
Hoop dat we van jouw verhaal wat leren en doorgeven ... er te zijn voor elkaar, juist ook in dat soort situaties ... Knipoog smiley

Lieve mensen...lees dit gedicht.....ik hoop dat je elkaar dan begrijpt. Twijfelende smiley

Respect is wat het doet
Het is belangrijk en goed,
Respect is het wat het doet
Hou elkaar daarmee in eer
Want elk hart is teer.
Ook die van jou en mij.
Dat is het beste voor deze maatschappij.

De HEERE zorgt voor jouw en mij,
Zie, hoe goed is Hij?
Wees goed voor elkaar,
En respecteer elkaar.
Wees goed voor alle mensen,
Dat is wat we allemaal wensen.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 14:56

GRACE585 schreef:
pppfff,alles gelezen en werd er moe en verdrietig van.
staat er niet geschreven dat niemand onschuldig is omdat niemand de gehele wet kan houden,op 1 punt verkeerd en je hebt de gehele wet overtreden .
dan kan ik alleeen dankbaar zijn voor het verlossings werk van onze heer Jezus Christus
denk aan de balk en de splinter.
en laat een ieder in zijn waarde .
er wordt hier wel veel veroordeling uitgesproken,wie de schoen past ,trekke hem aan.
ik ben gescheiden ,en dat is verder iets tussen mijn ex en mij en tussen God en mij,dus verder geen discussie over mogenlijk wat mij betrefd.

Goed gesproken Grace. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 15:01

MAR907 schreef:
Ik zou liever het woordje "respect" om willen zetten in "eerbied".
Respect komt bij mij dwangmatig over.
Net zoals de "wet" opdringen bij een ander.
Respect is iets wat iemand afdwingt, eerbied komt vanuit een liefdevol hart en is onbaatzuchtig.

Respect en eerbied zijn synonymen van elkaar. Ze betekenen hetzelfde.

Dat het voor jou een andere gevoelswaarde heeft is een tweede. Dat is dus dan een zeer persoonlijke zaak, die niet iedereen deelt en hoeft te delen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 15:34

PIETER649 schreef:
In mijn ogen is geen een scheiding met een andere te vergelijken, laat staan de "last" die gedragen zou worden.
Best mogelijk dat een ander wel problemen met zn scheiding heeft, voor mij kwam het zo welkom als de hoofdprijs in de staatsloterij... niet echt n zwaar pak/last he! Knipoog smiley

Maar wel in je portemonnaie toch???????????? Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 15:44

Ik las op de website OuderAlleen, het volgende gedicht van Eric.
Vind het een mooi gedicht.

Waarom
Waarom is het na al die jaren
Nog steeds niet makkelijker geworden
En blijft het missen van mijn dochters
Zo veel pijn doen, blijft de leegte bestaan?

Waarom stopt het nooit eens een keer
En blijf ik het gemis voelen, keer op keer
Het gevoel hebben dat ik alles mis
Dat het zonder me voort gaat?

Waarom denk ik zo vaak “wat heb ik gedaan”
Want het voelt soms als een straf
Terwijl het niet eens zo is
Omdat ik ze gewoon zo ontzettend mis?

Waarom blijven herinneringen pijn doen
En volgt het telkens weer dat pijnlijke pad
Van weten dat zij daar zijn en ik hier
Zonder precies te weten wat ze doen?

Waarom is het zo dat ik me schuldig voel
Alsof ik hen in de steek heb gelaten
Alsof ik ze zomaar achter liet
En ik verder ging zonder hen bij me?

Waarom, in het donker van de avond
Overvalt het me telkens weer keihard
En voel ik me soms eenzamer dan ooit
En zo ver weg van mijn eigen vlees en bloed?

Waarom wordt het na al die jaren
Niet makkelijker om te dragen
Om er te leren mee om te gaan
En de pijn te leren verzachten?

Omdat zij mij zo na aan het hart liggen
Omdat zij zijn waarvoor ik knok en leef
Omdat zij mijn kinderen zijn
Omdat zij zijn waarvoor ik zonder denken
Mijn eigen leven geef.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 15:48

.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:23
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 februari 2010, 16:34

JONATHAN890 schreef:
Daarna schreef ik zelf t volgende gedicht,
omdat kinderen ook verdriet en emotie hebben na een scheiding

Liefde hier en liefde daar

Soms zo ver weg, dan weer nabij,
waarom toch niet allebei?
Liefde hier en liefde daar.

In gedachten altijd bij beiden
Toch is t niet te vermijden

Kan maar niet kiezen,
toch steeds weer verliezen.

Daar een plekje weer gevonden,
achterlaten hier 'n nieuwe wonde.

Hier ben ik heel vertrouwd,
daar ligt stuk waarvan ik houd.

Hier moet ik weer verdwijnen,
daar ga ik weer verschijnen.

Terugkomen, bij die ene lach,
achtergelaten voor een enkele dag.

Dan weer bij de ander komen,
toch weer tranen voelen stromen

Verborgen heimwee naar die ene,
stiekem missen van diegene.

Denkend aan vervlogen tijd,
wetend, ik ben beiden niet kwijt.

Hier en daar ontmoet ik vreugd,
zo ga ik door mijn jeugd.

Soms zo ver weg, dan weer nabij,
waarom toch niet allebei?

Liefde hier en liefde daar

pff even kippevel zo verschrikkelijk mooi en helaas zo verschrikkelijk waar
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 20:36

ROBBEDOES873 schreef:
pff even kippevel zo verschrikkelijk mooi en helaas zo verschrikkelijk waar

dank je wel.

Voor kinderen is een scheiding helemaal niet fijn, alhoewel er ook wel situaties zijn, helaas genoeg, waar t voor de kinderen beter is.

Mijn scheiding was helemaal geen leuke tijd, maar ik heb t verwerkt, een plekkie gegeven in mijn leven. Maar mijn kinderen zouden zo graag willen dat t weer goed zou zijn. Iedere x als ik ze thuis breng, vragen ze of ik een bakkie koffie kom drinken bij hun moeder.

De pijn, verdriet, zijn niet fijn geweest. t Leven weer oppakken hierna is ook niet al te makkelijk. Ergens heb ik nog wel een gereserveerdheid. verblind in verliefdheid zal mij niet snel gebeuren, hahaha hoop ik, misschien dat er een dame is die dat wel voor mekaar krijgt.
En misschien gebeurt t wel, als God de match made in heaven op mijn weg brengt.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 20:47

JONATHAN890 schreef:
De pijn, verdriet, zijn niet fijn geweest. t Leven weer oppakken hierna is ook niet al te makkelijk. Ergens heb ik nog wel een gereserveerdheid.

Heel gezond hoor, Jonathan. Laat je in elk geval nooit iets opdringen alsof je er al overheen zou moeten zijn. Ontwikkel je in je eigen tempo! Want de pijn is voor ieder mens weer anders, net als de weg eruit...

JONATHAN890 schreef:
als God de match made in heaven op mijn weg brengt.

Die match met Hem heb je al te pakken! Da's toch geweldig! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 28 februari 2010, 20:49
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 28 februari 2010, 21:23

HENK710 schreef:
Heel gezond hoor, Jonathan. Laat je in elk geval nooit iets opdringen alsof je er al overheen zou moeten zijn. Ontwikkel je in je eigen tempo! Want de pijn is voor ieder mens weer anders, net als de weg eruit...

JONATHAN890 schreef:
als God de match made in heaven op mijn weg brengt.

Die match met Hem heb je al te pakken! Da's toch geweldig! Knipoog smiley

en die andere loopt vast al rond ergens..... misschien ken ik haar al, misschien wel niet....God weet t Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 13:41

haha de vraag is alleen; waar o waar........ Clown smiley
wist je dat maar.....
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:00

HANNAH810 schreef:
haha de vraag is alleen; waar o waar........ Clown smiley
wist je dat maar.....

k heb net gelezen dat jij miss CM bent....... hahaha t hoogst haalbare ?? Clown smiley

wanneer gaan we trouwen?
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:10

JONATHAN890 schreef:
k heb net gelezen dat jij miss CM bent....... hahaha t hoogst haalbare ?? Clown smileywanneer gaan we trouwen?
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

zou je even aan een waarzegger kunnen vragen, jonathan;
weet die t niet; dan misschien een medium raadplegen;
ben je er dan nog niet uit, misschien een astrologe inschakelen.....
of gewoon de libelle even pakken voor je horoscoop........?....... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:21

HANNAH810 schreef:
of gewoon de libelle even pakken voor je horoscoop........?....... Clown smiley

eh.....waarzeggerij....gevaarlijke bezigheid, brengt scheiding aan tussen God en de mens, omdat je ruimte maakt voor demonen en kwaadaardige geesten. Is God vrij duidelijk in. Kijk maar in leven van Saul. Daarna ging t ook niet helemaal goed met hem.

medium.....(betekenis in het midden) dus komt tussen mens en andere machten in te staan. Ik geloof in één ware God, en geloof ook in het kwaad, haal echter mijn kracht bij God vandaan en wil t niet halen bij t kwaad. Medium raadplegen wordt t ook niet.

Astrologe inschakelen.....tja ..... wil deze toch plaatsen in t zelfde rijtje als de andere 2.

Al deze dingen kunnen heel erg de 'waarheid' laten zien, heel veel van jezelf laten zien, omdat t duveltje donders goed weet hoe je denkt, waar je gevoelig voor bent, wat je van God kan brengen.

Allemaal machten die die niet van mijn dimensie zijn, maar van een geestelijke wereld, waar gelukkig iemand anders de strijd voert voor mij.
En...... ik weet wie de winnaar is.

Horoscoop.... goedlachse reclame voor andere wereld, vriendelijk verzoek om eens verder te kijken in de verkeerde geestelijke wereld. Horoscoop klopt bijna altijd wel, dus waarom niet eens astrologie gaan doen, is makkelijke volgende stap.

Nee die worden t allemaal niet.

Kijk liever iemand in de ogen, daarin spreekt veel meer... misschien zie ik er dan wel ..... Verliefde smiley in
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 21:52

HANNAH810 schreef:
of gewoon de libelle even pakken voor je horoscoop........?.......

JONATHAN890 schreef:
eh.....waarzeggerij....gevaarlijke bezigheid, brengt scheiding aan tussen God en de mens, omdat je ruimte maakt voor demonen en kwaadaardige geesten. Is God vrij duidelijk in. Kijk maar in leven van Saul. Daarna ging t ook niet helemaal goed met hem.

medium.....(betekenis in het midden) dus komt tussen mens en andere machten in te staan. Ik geloof in één ware God, en geloof ook in het kwaad, haal echter mijn kracht bij God vandaan en wil t niet halen bij t kwaad. Medium raadplegen wordt t ook niet.

Astrologe inschakelen.....tja ..... wil deze toch plaatsen in t zelfde rijtje als de andere 2.

Al deze dingen kunnen heel erg de 'waarheid' laten zien, heel veel van jezelf laten zien, omdat t duveltje donders goed weet hoe je denkt, waar je gevoelig voor bent, wat je van God kan brengen.

Allemaal machten die die niet van mijn dimensie zijn, maar van een geestelijke wereld, waar gelukkig iemand anders de strijd voert voor mij.

Horoscoop.... goedlachse reclame voor andere wereld, vriendelijk verzoek om eens verder te kijken in de verkeerde geestelijke wereld. Horoscoop klopt bijna altijd wel, dus waarom niet eens astrologie gaan doen, is makkelijke volgende stap.

Kijk liever iemand in de ogen, daarin spreekt veel meer... misschien zie ik er dan wel ..... Verliefde smiley in

Nu staat mevroUUUUUwtje niet zo vaak met haar mond vol tanden, maar ik denk dat je haar nUUUUU even stil hebt gekregen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:13

CROSSROAD317 schreef:
HANNAH810 schreef:

Nu staat mevroUUUUUwtje niet zo vaak met haar mond vol tanden, maar ik denk dat je haar nUUUUU even stil hebt gekregen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tjonge wat is het stil aan de overkant......
k heb eigenlijk liever dat ze reageert. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:45

JONATHAN890 schreef:
Tjonge wat is het stil aan de overkant......
k heb eigenlijk liever dat ze reageert. Knipoog smiley

-------------------------------------------------------------------------------------

ze is thuis bezig met saus en verf gebeuren.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 00:31

HANNAH810 schreef:

JONATHAN890 schreef:

Nu staat mevroUUUUUwtje niet zo vaak met haar mond vol tanden, maar ik denk dat je haar nUUUUU even stil hebt gekregen (nee, cross, zelfs nu nog niet!!)

haha, tja........lievere koekjes eh............*kuch, kuch*
dus als ik goed begrijp ben je niet op zoek naar een waarzegger, een medium, een astrologe of een libelle;
misschien een is het dan een idee om een lief bakstertje te zoeken? Clown smiley
(en inderdaad roeltje, je hebt gelijk; ik heb het plafond in de keuken gewit.....)
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 01:18

HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:

Nu staat mevroUUUUUwtje niet zo vaak met haar mond vol tanden, maar ik denk dat je haar nUUUUU even stil hebt gekregen (nee, cross, zelfs nu nog niet!!)

haha, tja........lievere koekjes eh............*kuch, kuch*
dus als ik goed begrijp ben je niet op zoek naar een waarzegger, een medium, een astrologe of een libelle;
misschien een is het dan een idee om een lief bakstertje te zoeken? Clown smiley
(en inderdaad roeltje, je hebt gelijk; ik heb het plafond in de keuken gewit.....)

bakkertje....jij bent echt een droomvrouw Clown smiley
helemaal goed in haar rol, dat is waar ik van hou Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nee ben niet op zoek naar al die vage dingen en de libel Zieke smiley
Maar wat dan wel? Twijfelende smiley
De tijd zal t leren Verraste, verbaasde smiley
en zal alles eens omkeren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 01:40

nou nou jona.... jij hebt lef!!
mijn appeltaarten zijn niet half gaar
mijn koekjes smaken raar
en mijn croissantjes zijn te klef....

dus ja, of je daar nu zo gelukkig van worden zou,
is zeer de vraag voor jou.....
je zou beter eens voor een bakstertje rond kunnen zien
in regio nul tien!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 01:44

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 9 maart 2010, 08:42
Naar boven

Auteur Bericht
APPELTJE084

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 15:35

Schuldgevoel na een relatie?
Hangt er van af hoe en wat..
Maar meestal: Is het niet mijn hoofdpijn.. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:53

HANNAH810 schreef:
nou nou jona.... jij hebt lef!!
mijn appeltaarten zijn niet half gaar
mijn koekjes smaken raar
en mijn croissantjes zijn te klef....

dus ja, of je daar nu zo gelukkig van worden zou,
is zeer de vraag voor jou.....
je zou beter eens voor een bakstertje rond kunnen zien
in regio nul tien!

weet je wat t lekkerste is van appeltaarten bakken?????
... van t deeg snoepen , stiekem een stukje pakken.... Lachende smiley met blinkend witte tanden

dus half gaar is heeeeeel lekker en voordat t half gaar is
....is t nog veel lekkerder, weet je niet wat je mist.

Dus kom maar op met je half gare taart en t deeg er vooraf....mmmm
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:57

JONATHAN890 schreef:
weet je wat t lekkerste is van appeltaarten bakken?????
... van t deeg snoepen , stiekem een stukje pakken.... Lachende smiley met blinkend witte tanden

dus half gaar is heeeeeel lekker en voordat t half gaar is
....is t nog veel lekkerder, weet je niet wat je mist.

Dus kom maar op met je half gare taart en t deeg er vooraf....mmmm
Knipoog smiley

Kun je niet beter een nieuw topic openen ? bijv. de kookkunsten van Hannah en Jonathan ? Knipoog smiley
Volgens mij ging het hier over wat anders ... Verlegen lachende smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:57

APPELTJE084 schreef:
Schuldgevoel na een relatie?
Hangt er van af hoe en wat..
Maar meestal: Is het niet mijn hoofdpijn.. Gefrustreerde smiley

sommige dingen moet je meegemaakt hebben, om de diepgang van pijn te ervaren, hoe rot t ook is.
De kunst erna is er sterker uit te komen, en dat kan zeker.

Ben er heel veel door gegroeid, mijzelf ontmoet op de bodem van de put.
Terug geklommen, terug gevallen, de weg naar boven was vol verdriet.
Maar t uitzicht boven is t zelfde als jij misschien ziet, maar t ervaren van dat uitzicht kan zoveel adembenemender zijn.
Ik geniet van mijn leven zoals t nu is, en die put.....ja de littekens zitten er.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELTJE813

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:58

doe je dat vaak jonathan?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 00:13

ROELTJE813 schreef:
doe je dat vaak jonathan?

wat?
Naar boven

Auteur Bericht
JILL658

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:34

JONATHAN890 schreef:
sommige dingen moet je meegemaakt hebben, om de diepgang van pijn te ervaren, hoe rot t ook is.
De kunst erna is er sterker uit te komen, en dat kan zeker.

Ben er heel veel door gegroeid, mijzelf ontmoet op de bodem van de put.
Terug geklommen, terug gevallen, de weg naar boven was vol verdriet.
Maar t uitzicht boven is t zelfde als jij misschien ziet, maar t ervaren van dat uitzicht kan zoveel adembenemender zijn.
Ik geniet van mijn leven zoals t nu is, en die put.....ja de littekens zitten er.

Ook littekens vervagen na verloop van tijd Knipoog smiley
En komt er een huidje tevoorschijn, als of er niets is gepasseerd Lachende smiley
Papa heelt en onder Zijn Vleugels vinden wij bescherming en in Zijn Tent mogen wij wonen.

Jill
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 5 van 6