ChristianMatch

Forum

Wat is er mis met volslanke mensen?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 10:27

ZEELAND736 schreef:
IK KAN HET NIET LATEN....
OM DE TEKST HIER TE PLAATSEN....
Kreeg deze vandaag en vond hem geweldig....
Meteen een opkikker voor alle STEVIGE vrouwen...(of mannen)

IK HEB GEEN VET AAN MIJN LICHAAM....
ALLEEN VEEL KNUFFELVLEES!!!!!

Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley Coole smiley met zonnebril geweldig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 10:39

http://www.telegraaf.nl/vrouw/inbeweging/21765648/__Sporten_en_overgewicht__.html

vond 2 dingen in dit artikel wel interessant:
- Een nauwkeuriger manier om te bepalen of er sprake is van overgewicht is door meting van het vetpercentage via de huidplooimeting.
Daarbij wordt niet alleen rekening gehouden met lengte en gewicht, maar ook met de daadwerkelijke lichaamssamenstelling, want hoeveel je weegt wordt natuurlijk sterk beïnvloed door je lichaamsbouw en hoeveelheid spiermassa

Waarheid als een koe. Had vorig jaar een bedrijfskeuring, heb de hometrainer zowat in brand getrapt dus uitstekende conditie (van een duursporter), maar mijn BMI was niet goed. Ik heb de beste man gevraagd waar ik het gewicht dan moest afschrapen Gefrustreerde smiley Woedende smiley
Overigens staat de BMI al heel lang ter discussie.

- Nog opmerkelijker is dat bijna 6% van de sterfte in Nederland wordt veroorzaakt door inactiviteit. Dit betekent dat je eigenlijk beter iets te zwaar, maar actief kunt zijn, dan slank en inactief!
Ik ken slanke mensen met een cholesterol waar je u tegen zegt. Die liggen eerder op de intensive care dan iemand met een wat hogere BMI

Laatst aangepast door
ANNA415
op zondag 28 juli 2013, 10:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 11:11

JOL252 schreef:
Dan maar even een man laten spreken:

Ik zag vanavond een ontroerend filmpje. Dustin Hoffman vertelt hier hoe hij zich voor de film Tootsie (1982) volledig in probeerde te leven in "de vrouw", haar gaan en staan bestudeerde en ook voor de rol die hij moest spelen een mooie vrouw wilde verbeelden. Hij ontdekte toen hoe het heersende ideaalbeeld de vrouw maar ook de samenleving beperkt. Hij raakt helemaal emotioneel als hij vertelt dat hij zoveel interessante vrouwen daardoor in zijn leven niet heeft leren kennen omdat hij door dat beeld wat er heerst gebrainwashed was. Door die "hersenspoeling" bleef de vrouw wanneer zij niet aan dat beeld voldeed, heel lang bij hem buiten beeld.

http://www.upworthy.com/dustin-hoffman-breaks-down-crying-explaining-something-that-every-woman-sadly-already-experienced-3?g=2

Ja, Leuk, er is nog zo'n film waar de man en de vrouw gescheiden zijn en de man wil zijn vrouw terug en verkleed zich als een oudere dame, om te solliciteren om voor de kinderen te zorgen want de vrouw werkt, ja, die was ook zooooooo tof, als ik het me herinner hoe die heet zet ik hem bij 'Goede films'.

Trouwens toffe link, ja, zo waar wat hij zegt...idd...mijn ogen gaan idd ook effetjes open nu...ja, ik wist het al, maar ja, men is zo gehersenspoeld....

Ja, onder 'Leuk' heb ik ff een fragment van de film gezet, voor de duidelijkheid en voor degenen die hem niet hebben gezien.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 28 juli 2013, 11:26
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 11:26

EVERDINA396 schreef:
Wat ik mijzelf afvraag is waarom meestal slanke mensen boven volslanke mensen gekozen worden?
Want iemand kan er nog zo mooi uit zien van buiten, maar oh zo slecht zijn van binnen.
Zelf heb ik het een paar keer mogen ervaren (waar ik mezelf overigens niet door uit het veld laat slaan).
En kreeg dan te horen, je bent toch geen persoon voor mij.
Natuurlijk dat kan, maar soms vroeg ik er weleens op door en kreeg ik dan te horen, ik heb toch liever iemand die slanker is.
Ik kan dan toch zo boos worden, wat heeft een volslank iemand niet, die een slank iemand wel heeft.

Mijn vraag is, hoe denken jullie hierover?
dan rijst bij mij de vraag als ik deze openingstopic zo lees van wat is er zogenaamd mis met gezette en dikke mensen? De eeuwige vooroordeel die mensen over een ander hebben misschien voordat ze iemand kennen of willen kennen?

Laatst aangepast door
DANIEL777
op zondag 28 juli 2013, 11:31
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 13:36

ANNA415 schreef:
http://www.telegraaf.nl/vrouw/inbeweging/21765648/__Sporten_en_overgewicht__.html

vond 2 dingen in dit artikel wel interessant:
- Een nauwkeuriger manier om te bepalen of er sprake is van overgewicht is door meting van het vetpercentage via de huidplooimeting.
Daarbij wordt niet alleen rekening gehouden met lengte en gewicht, maar ook met de daadwerkelijke lichaamssamenstelling, want hoeveel je weegt wordt natuurlijk sterk beïnvloed door je lichaamsbouw en hoeveelheid spiermassa

Waarheid als een koe. Had vorig jaar een bedrijfskeuring, heb de hometrainer zowat in brand getrapt dus uitstekende conditie (van een duursporter), maar mijn BMI was niet goed. Ik heb de beste man gevraagd waar ik het gewicht dan moest afschrapen Gefrustreerde smiley Woedende smiley
Overigens staat de BMI al heel lang ter discussie.

- Nog opmerkelijker is dat bijna 6% van de sterfte in Nederland wordt veroorzaakt door inactiviteit. Dit betekent dat je eigenlijk beter iets te zwaar, maar actief kunt zijn, dan slank en inactief!
Ik ken slanke mensen met een cholesterol waar je u tegen zegt. Die liggen eerder op de intensive care dan iemand met een wat hogere BMI

Ja klopt, de BMI wordt heel voorzichtig toch wat los gelaten. Ook omdat duidelijk is dat een iets hoger BMI ook voordelen heeft. Kijk heel sterk overgewicht is natuurlijk niet gezond en geeft meer kans op allerlei ziekten. Maar het idee dat iedereen jong en oud met verschillende lichaamsbouw en levenstijl in dezelfde BMI groep zou moeten zitten is natuurlijk vreemd
Naar boven

Auteur Bericht
KIM256

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 13:40

EVERDINA396 schreef:
@Natascha, ik laat mij er ook niet door uit het veld slaan (zoals ik ook al in het berichtje zei) Heb maling aan die mensen die alleen maar slanke mensen mooi vinden Lachende smiley

Als je er maling aan hebt, wat "zeur" je dan? (sorry, ff bot gezegd)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 13:43

KIM256 schreef:
Als je er maling aan hebt, wat "zeur" je dan? (sorry, ff bot gezegd)

Hai Mevrouwtje minder dan 50 kilo, het is voor heel veel mensen, ook voor mij, heel moeilijk om af te vallen. Vandaar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 13:49

ROLF230 schreef:
Ik zag wat over een chemische reden dat mensen aankomen.
Dat komt vaker voor dan men denkt.
Zelf woog ik altijd hetzelfde totdat ik een bepaald medicijn kreeg. In zeer korte tijd kwam ik bijna 15 kilo aan. Medicijn weg, kilo's ook zo weer weg.

Een leuk boek wat dit ook wel bevestigd is geschreven door Julia Kang, iemand die jarenlang worstelde met overgewicht. Door gifvrij te eten en te leven vlogen de kilo's eraf en die kwamen er nooit meer aan. Terwijl ze 2500 tot 3000 calorieën per dag eet.

Ja klopt Rolf, ben ook zo gaan eten en viel toen heel makkelijk 5 kilo af. Maar helaas stopte het daar. Heb toen dus toch nog een dieet moeten doen. Maar eet wel 90% biologisch en suiker en Enr vrij. En dat helpt heel goed!!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 19:26

ERIKA129 schreef:
Vandaar dat vele voetballers het waarschijnlijk niet bij hun eigen vrouw kunnen houden want ze scheiden bij bosjes Geschokte, onthutste smiley En beroemdheden gaan voor mijn gevoel helemaal voor het oog want let maar op degene waar je niks of weinig over hoort hebben niet de "knapste " vrouwen om het maar even zo te zeggen!

Tja ze weten niet wat ze missen aan een vollere dame Knipoog smiley
(niet dat ik voetbalvrouw zou willen zijn, moet er niet aan denken Smiley met dichtgeplakte mond)

Een uitzondering is Piere Brosnan. Ik heb een tijd terug een intervieuw met hem gelezen. Zijn tweede vrouw(eerste is na een ernstig ziekbed overleden) is nogal gezet, maar hij neemt haar gewoon altijd mee. Dit is in de filmkringen toch wel een beetje "ongewoon". De intervieuwster vroeg hem of het hem niets deed dat er nogal over gesproken werd. Z'n antwoord was dat hij heel veel van z'n vrouw hield en dat hij dus ook superveel van elk kilo'tje te veel hield!

Dus ja, Zeeland, super dat knuffelvlees. Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 21:56

Dus ja, Zeeland, super dat knuffelvlees.....

(Ja Mamy...en dan ook nog zeeuws knuffelvlees....!!)
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 22:22

ZEELAND736 schreef:

(Ja Mamy...en dan ook nog zeeuws knuffelvlees....!!)

Zeeuws spek is zaaaaaaalig ! Knipoog smiley

Leanne,ook weelderig gebouwd.......
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 23:02

LEANNE226 schreef:
Zeeuws spek is zaaaaaaalig ! Knipoog smiley

Leanne,ook weelderig gebouwd.......

Ik wilde het OOK neer schrijven...dat zeeuwse grillspek...maar DAT...ging voor mijn gevoel iets TE ver...maar LEKKER is het!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: zondag 28 juli 2013, 23:31

NATASCHA642 schreef:
ik wil even kwijt dat jij vrij direct oordeel velt over iets waar van jij de kern niet weet. Wie ben jij daar over te oordelen omdat jij wat heb meegemaakt moet dat voor iedereen gelden Smiley die vol vragen zit

uitzonderingen daar gelaten die verslaafd zijn aan maar je kan niet iedereen over 1 kam scheren.

Rolf velt hier geen oordeel, maar noemt zijn ervaring. Hij zegt ook niet dat dat voor iedereen moet gelden. Graag goed lezen anders wordt het een geval 'pot verwijt de ketel' Twijfelende smiley

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 00:45

Natascha schreef oa.:

Soms heb je geen keuze en wil je graag een aangenaam leven en moet dit helaas zo, want niemand lijkt mij graag iets te nemen maar wees blij dat het er is.

Oke, je hebt niet altijd een keuze idd. Maar dat geldt dan alleen voor het moment waar je je op bevind. Je kunt altijd de keuze maken dat je het niet meer wilt zoals het is. En dat is dan een startpunt om te gaan werken.
Iedereen wil een aangenaam leven ja. Vaak is het ook onwetendheid. En mensen weten niet wat er allemaal mogelijk is en sowieso vaak uberhaupt niet hoe de vork in de steel zit. (om een voorbeeld te noemen bijna iedereen gelooft dat het wel meevalt met gif in groenten en fruit en in het huishouden enzo. Iedereen koopt en gebruikt het en er wordt reclame voor gemaakt, dus....hoe kan het dan slecht zijn, ze vergiftigen ons toch niet (opzettelijk?). uhuh, think twice. Ja, maar ik zie ze met bosjes omvallen van kanker. En mensen leggen de link niet.......)
Ik heb zelf medicijnen gehad, zit nu in de laatste fase van het afbouwen. De psychiater zei letterlijk tegen me "hardlopen doet meer voor je dan alles wat we hier kunnen doen". (dus ook medicijnen). Een probleem waar ik tegenaan liep was het geloof in medicijnen. Iedereen zou me voor gek verklaren als ik ze niet nam en dit was een geestelijke macht die sterker was dan mij helaas ("geen keuze") dus ging ik er mee akkoord, MAAR....ik nam mezelf voor zsm af te bouwen en te stoppen en dat is me ook gelukt.
Ik hoop dat het laatste stuk te begrijpen is anders moet ik het misschien wat beter uitleggen even.

Fijne nacht
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 00:51

Natascha schreef:

Soms heb je geen keuze en wil je graag een aangenaam leven en moet dit helaas zo, want niemand lijkt mij graag iets te nemen maar wees blij dat het er is.

Sorry dat ik je er weer uitpik Natascha. Is niets persoonlijks. Mijn blik viel op deze schuingedrukte woorden. Dat is iets wat ik zo vaak hoor nl. :"het is nou eenmaal zo". Bedenk dan wel als je dat zegt, dat je in feite dus opgegeven hebt.

Denk verder: waarom moet het zo? Moet het wel echt zo?

Goed, misschien is dit wat off-topic en iemand geef maar een gil als ik te ver ga of ik me misschien uberhaupt niet meer met dingen moet bemoeien (op deze manier). Het is midden in de nacht en het is vakantie en ik ben blijkbaar in een filosofische bui ofzo. Pak me niet op een woord. Ik bedoel het alleen maar goed en oordeel niemand. Ik hoop alleen dat we samen ergens naartoe kunnen werken ipv...........nu is het wel genoeg.

Slaap wel.
Naar boven

Auteur Bericht
NATASCHA642

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 14:56

CHRISTIANMATCH schreef:
Rolf velt hier geen oordeel, maar noemt zijn ervaring. Hij zegt ook niet dat dat voor iedereen moet gelden. Graag goed lezen anders wordt het een geval 'pot verwijt de ketel' Twijfelende smiley

Redactie CM

oke geen oordeel maar zo kwam het wel over maar neem mijn woorden terug overigens dit had ook anders gekund bijv. via de mail toch ?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 17:57

ROELANDE345 schreef:
Ja klopt, de BMI wordt heel voorzichtig toch wat los gelaten. Ook omdat duidelijk is dat een iets hoger BMI ook voordelen heeft. Kijk heel sterk overgewicht is natuurlijk niet gezond en geeft meer kans op allerlei ziekten. Maar het idee dat iedereen jong en oud met verschillende lichaamsbouw en levenstijl in dezelfde BMI groep zou moeten zitten is natuurlijk vreemd

Quote:
Maar het idee dat iedereen jong en oud met verschillende lichaamsbouw en levenstijl in dezelfde BMI groep zou moeten zitten is natuurlijk vreemd

Hai Roelande,

Er zijn tegenwoordig al sites waar je je BMI kan laten uitrekenen, door, inderdaad, ook je leeftijd en je geslacht in te vullen, naast je hoogte en je gewicht.
En het is inderdaad een richting, die niet voor iedereen op hoeft te gaan.

Zonder BMI berekening weet ik ook wel dat ik te zwaar ben, maar ja, bij mij klopt het precies, als ik nog tussen de 6 en 8 kilo kwijtraak, ja dan voel ik me beter en is mijn buik weg. (Ja, een klein buikje blijf ik altijd wel houden, das niet erg, voor mij dan. Nou is het sowieso niet erg, te dik, maar ja, ik voel me zelf beter als ik zit op wat ik, maximaal, mag wegen.

Ik lees net terug en zie dat Thomas al de link naar zon site heeft gegeven Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 29 juli 2013, 18:54
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 19:11

THOMAS968 schreef:

Geslacht, lengte, leeftijd en gewicht inbrengen en je krijgt je BMI en een omschrijving van hoe je er voor staat:

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/bmi-meter.aspx

Een gezonde waarde is onder de 25. Boven de 30 ben je echt te zwaar. tussen de 25 en 30 is wat afvallen wenselijk. Overigens moet je bij 25 of 26 nou ook weer niet meteen in de stress schieten. Als wat groffe maat geldt dat bij elke kilo die je afvalt, je BMI met ongeveer 0,3 punt daalt.

Thomas, BMI -1,5.

Mijn BMI is 27, 3 Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 21:27

SHANITA130 schreef:
Mijn BMI is 27, 3 Twijfelende smiley

De mijne is 26,3, haal ik er 5kg af, dan krijg ik de melding dat m'n gewicht goed bij m'n lengte hoort en "houden zo!" Verder de opmerking: krijg je ook genoeg vitamines en mineralen binnen? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 22:29

Ik heb mijn strakke wasbord gecamoufleerd met een volslank, flink buikje Smiley die vol vragen zit
Soms zit ik ermee (aan tafel), soms niet (de rest van de dag). Ik bedenk altijd maar: bij mij kan je overal aan vasthouden! Smiley die vol vragen zit Blijf jezelf, blijf lachen!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 22:43

Quote:
Blijf jezelf, blijf lachen!

Helemaal waar! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 23:10

BAPPI605 schreef:
Ik heb mijn strakke wasbord gecamoufleerd met een volslank, flink buikje Smiley die vol vragen zit
Soms zit ik ermee (aan tafel), soms niet (de rest van de dag). Ik bedenk altijd maar: bij mij kan je overal aan vasthouden! Smiley die vol vragen zit Blijf jezelf, blijf lachen!

Je bent dus een moderne kerel.
Ipv een wasbord heb je een wastrommel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALIJA166

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 23:20

EVERDINA396 schreef:
Wat ik mijzelf afvraag is waarom meestal slanke mensen boven volslanke mensen gekozen worden?
Want iemand kan er nog zo mooi uit zien van buiten, maar oh zo slecht zijn van binnen.
Zelf heb ik het een paar keer mogen ervaren (waar ik mezelf overigens niet door uit het veld laat slaan).
En kreeg dan te horen, je bent toch geen persoon voor mij.
Natuurlijk dat kan, maar soms vroeg ik er weleens op door en kreeg ik dan te horen, ik heb toch liever iemand die slanker is.
Ik kan dan toch zo boos worden, wat heeft een volslank iemand niet, die een slank iemand wel heeft.

Mijn vraag is, hoe denken jullie hierover?

Het is jammer dat er zo geoordeeld wordt over uiterlijk. Ik zag op you tube het volgende filmpje...een aanrader voor iedereen die er wel eens onzeker van het oordeel van andere wordt!Everyone needs to hear this, I guarantee this will make your day
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 23:21

KLUS667 schreef:
De mijne is 26,3, haal ik er 5kg af, dan krijg ik de melding dat m'n gewicht goed bij m'n lengte hoort en "houden zo!" Verder de opmerking: krijg je ook genoeg vitamines en mineralen binnen? Twijfelende smiley

Mijn BMI is 25,3 ik krijg de opdracht om nog wat af te vallen als ik gezondheidsproblemen in de familie heb
Smiley die vol vragen zit welke problemen hebben ze het dan over, mn opa had een lintworm is dat er een Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 23:29

BAPPI605 schreef:

Haha...blijf ik dus lachen...
Immers...ik heb geen hekel aan een man met een ""buik(je)""
Zoals die man...(of EEN man) dan ook zegt tegen mij...
""Jouw kan ik tenminste beetpakken zonder dat ik je pijn doe""
Zo zeg ik op mijn beurt..ik heb liever iets om vast te pakken..
Stiekem(of juist eerlijk) vind ik dat er ook niks mis is met een volslanke man...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 23:30

ANNA415 schreef:
Je bent dus een moderne kerel.
Ipv een wasbord heb je een wastrommel Knipoog smiley

Das weer eens anders geformuleerd...die houden we erin!!!
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 23:38

ALIJA166 schreef:
Het is jammer dat er zo geoordeeld wordt over uiterlijk. Ik zag op you tube het volgende filmpje...een aanrader voor iedereen die er wel eens onzeker van het oordeel van andere wordt!Everyone needs to hear this, I guarantee this will make your day

Ff de link: https://www.youtube.com/watch?v=tR9plmBSOFQ
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 23:48

ROELANDE345 schreef:
Mijn BMI is 25,3 ik krijg de opdracht om nog wat af te vallen als ik gezondheidsproblemen in de familie heb
Smiley die vol vragen zit welke problemen hebben ze het dan over, mn opa had een lintworm is dat er een Knipoog smiley

Ik zou zeggen: slik er eentje door dan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 29 juli 2013, 23:48

ALIJA166 schreef:

Een hele mooie!!!
Mijn therapie bestond daar ook uit!!!
Ga voor de spiegel staan...en zeg tegen jezelf...je mag er zijn!!!
Zeg: IK HOU VAN JOU!!!!

Dan moet dat ook een acceptatie zijn van ALLES..
Dan zullen dat misschien ook je TE grote oren zijn..die TE grote neus..
Laten we toch gaan voor de binnenkant.
Leer die kennen van een ander...en alles zal wegvallen.
God houd van je...zoals je bent.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 30 juli 2013, 00:00

KLUS667 schreef:
Ik zou zeggen: slik er eentje door dan Knipoog smiley

ja haha heb jij ze in de aanbieding? Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties