ChristianMatch

Forum

Klaagmuur
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 13 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 november 2012, 15:15

Ooooh, gelukkig...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 19:32

Vanavond brand ik een kaarsje van verwachting en hoop ...
voor jou ...

http://www.youtube.com/watch?v=_vEjt280PDo

Jol

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 14 december 2012, 19:32
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 19:43

JOL252 schreef:
Vanavond brand ik een kaarsje van verwachting en hoop ...
voor jou ...

http://www.youtube.com/watch?v=_vEjt280PDo

Jol

Een mooi gebaar...een mooie intentie...zo brandt er hier ook al dagen een kaarsje voor iemand die ik graag heb...een kaarsje symboliseert het licht of het Licht...het licht van een kaarsje kan doorgeven worden zonder dat het eerste kaarsje er onder lijdt.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 19:47

Dan hoort het zeker niet thuis onder de klaagmuur...

Het is juist een weg naar vrede...vriendschap...verdraagzaamheid en liefde...

Mooi!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 19:49

ZEELAND736 schreef:
Dan hoort het zeker niet thuis onder de klaagmuur...

Het is juist een weg naar vrede...vriendschap...verdraagzaamheid en liefde...

Mooi!!!!

Ik zette het bewust onder de klaagmuur. Dat kan heel goed samen. Ik brand het in een klacht en in een gebed om hoop voor degene die ik even mee draag ... De muur zit vol met briefjes van hoop, verwachting... vandaar.
Soms steek je een lichtje aan als de ander het zelf even niet kan. Daarom..
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 21:53

We hadden vandaag kerstmarkt. Precies toen het begon begon het te regenen en we hadden geen dak boven de stands. Toen de markt voorbij was (ook al waren we toen al weer weg), stopte het met regenen.
Na 2 uur regen zijn we maar patat gaan eten en thuis een warm bad. Zucht...wat is het leven toch zwaar.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 23:06

ROLF230 schreef:
We hadden vandaag kerstmarkt. Precies toen het begon begon het te regenen en we hadden geen dak boven de stands. Toen de markt voorbij was (ook al waren we toen al weer weg), stopte het met regenen.
Na 2 uur regen zijn we maar patat gaan eten en thuis een warm bad. Zucht...wat is het leven toch zwaar.

En wat had je in de aanbieding? Toch geen suikerspinnen hoop ik? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 23:15

ROLF230 schreef:
We hadden vandaag kerstmarkt. Precies toen het begon begon het te regenen en we hadden geen dak boven de stands. Toen de markt voorbij was (ook al waren we toen al weer weg), stopte het met regenen. Na 2 uur regen zijn we maar patat gaan eten en thuis een warm bad. Zucht...wat is het leven toch zwaar.

Wij hadden gister kerstmarkt. het was mooi helder weer wel koud maar er waren vuurkorven. We stonden lekker beschut in partytenten. het was gezellig druk en we hebben lekker veel verkocht. Na 4 uur was de markt afgelopen en ging iedereen voldaan naar huis.
Zucht....Wat is het leven toch mooi Lachende smiley

sorry kon het niet laten
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 december 2012, 23:34

Roelande schreef:

Wij hadden gister kerstmarkt. het was mooi helder weer wel koud maar er waren vuurkorven. We stonden lekker beschut in partytenten. het was gezellig druk en we hebben lekker veel verkocht. Na 4 uur was de markt afgelopen en ging iedereen voldaan naar huis.

Hee, dit is wel een klaagmuur ja? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 04:58

ROLF230 schreef:
Roelande schreef:

Hee, dit is wel een klaagmuur ja? Knipoog smiley

Triest dat een serieus topic weer om zeep wordt geholpen door jullie "dramatische" gebeurtenissen. Is het nu zo moeilijk om eens ergens serieus op in te gaan? Jol vertelde wat een klaagmuur betekende voor haar en daar geef je dan maar dit soort reacties op??!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 08:38

WILLEMIJN232 schreef:
Triest dat een serieus topic weer om zeep wordt geholpen door jullie "dramatische" gebeurtenissen. Is het nu zo moeilijk om eens ergens serieus op in te gaan? Jol vertelde wat een klaagmuur betekende voor haar en daar geef je dan maar dit soort reacties op??!

Als de muren oren hadden ... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 15 december 2012, 08:39
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 10:33

JOL252 schreef:
Als de muren oren hadden ... Knipoog smiley

Het viel mij persoonlijk wat verkeerd, de bovenstaande reacties......
Het was zo mooi en liefdevol geschreven wat jij en Frank deden, het was voor mij en de spannende situatie die ik inga....na bestralingen starten met fikse chemokuren......een onzekere toekomst en dan zet men eronder dat iemand natgeregend is op de kerstmarkt.....moet dat nu net op dit topic denk ik dan.....kies daar een luchtiger topic voor bv bij het slechtste moment van de dag.....luchtige topics ten over denk ik dan....
En als je de essentie van jou stukje begrijpt reageer dan niet met dit soort zaken.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET739

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 10:54

WILLEMIJN232 schreef:
Het was zo mooi en liefdevol geschreven wat jij en Frank deden, het was voor mij en de spannende situatie die ik inga....na bestralingen starten met fikse chemokuren......een onzekere toekomst en dan zet men eronder dat iemand natgeregend is op de kerstmarkt.....moet dat nu net op dit topic denk ik dan.....kies daar een luchtiger topic voor bv bij het slechtste moment van de dag.....luchtige topics ten over denk ik dan....
En als je de essentie van jou stukje begrijpt reageer dan niet met dit soort zaken.....

Willemijn, ik ken je niet persoonlijk, hoewel ik dat best zou willen. Ik lees tussen de regels door dat je in je leven in moeilijk water terecht gekomen bent. Dat is heel ingrijpend. Ik weet van heel nabij, hoe ingrijpend. En dan is het soms heel moeilijk, dat het leven voor andere mensen gewoon doorgaat. terwijl jezelf het gevoel hebt, dat jouw leven het ene moment stil staat en het andere moment in een stroomversnelling lijkt te gaan. Bekijk de forums wat luchtiger.
Ik ken je nu alleen van de forums en wat me opvalt, is dat je over veel zaken struikelt. Je kritiek is soms zo ontzettend scherp. En over sommige zaken heb je best gelijk, maar probeer het wat genuanceerder te bekijken. De forums zijn openbaar en je schrikt heel veel mensen af.
Het is maar een advies.
Het wens en bid voor je veel kracht en sterkte toe, dat het iig een betere kant met je op mag gaan, en dat de kuren aan zullen slaan.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 10:59

WILLEMIJN232 schreef:

In zulke momenten kan dat precies een koude douche zijn. Ik weet zeker dat men dat niet bedoelde maar ik snap heel goed dat dit voor jou wel zo werkt. Willemijn ik ga je de komende tijd op CM missen. De komende tijd als ik kaarsen aansteek doe ik dat symbolisch voor jou.

Hierbij een briefje voor jou in de muur:
U bent mijn schuilplaats Heer
U vult mijn hart steeds weer
met een verlossingslied
telkens als ik angstig ben
steun ik op U.
Ik vertrouw op U.
Als ik zwak ben ben ik sterk
in de kracht van mijn Heer.

http://youtu.be/aegt4SfGLHo

Liefs en shalom ...

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 15 december 2012, 11:03
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 11:01

Van hier ook een lichtje.........

Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 11:16

WILLEMIJN232 schreef:

Ik reageerde helemaal niet op Jol maar op Rolf. Dat mag toch wel hoop ik. Als het je niet aanstaat lees je het toch gewoon niet??
Je doet nu net of Rolf en ik nooit ergens serieus op in gaan maar das onzin natuurlijk. Ik begrijp ook best dat je het nu heel moeilijk hebt maar je kunt niet verwachten dat we daar de hele tijd aan denken.

Maar ik bid regelmatig voor je hoor

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op zaterdag 15 december 2012, 11:20
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 11:24

ROELANDE345 schreef:
Ik reageerde helemaal niet op Jol maar op Rolf. Dat mag toch wel hoop ik. Als het je niet aanstaat lees je het toch gewoon niet??
Je doet nu net of Rolf en ik nooit ergens serieus op in gaan maar das onzin natuurlijk. Ik begrijp ook best dat je het nu heel moeilijk hebt maar je kunt niet verwachten dat we daar de hele tijd aan denken

Dat verwacht ik helemaal niet dat is klinkklare onzin......doe het op een ander topic schreef ik......dit topic is wat serieuzer van toon en dat bedoelde ik te zeggen
Enne trek je van mij niet teveel aan hoor, en denk er vooral niet aan......Dat zijn echt bemoedigende woorden waar je wat aan hebt Roelande......Omzien naar elkaar heet dat geloof ik? Dus of je het werkelijk begrijpt vraag ik me af....
Het gebrek aan serieus zijn is wel degelijk aan de orde op CM, voor mij althans.......voor jou is het waarschijnlijk belangrijk om te horen wat iedereen eet op CM.....maar verpest dan niet de wat serieuze topics met een wat diepere ondergrond..........en dat heeft niets met mij en mijn situatie te maken.....
En met dit soort teksten hoef je zeker niet voor me te bidden.......stel ik in ieder geval geen prijs op...

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 15 december 2012, 11:26
Naar boven

Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 12:59

Ja, ik geef het toe, ik ben wat simpel van geest. Ik ging even de topics langs en zag toen "klaagmuur" en omdat ik 2 uur in de stromende regen had gestaan dacht ik, kom, ik zal eens wat klagen. Dat had verder niets te doen met wat voor reactie dan ook die daarvoor kwam, die heb ik helemaal niet gelezen, dus staat er helemaal los van. Sommige onderwerpen kunnen toch wel door elkaar lopen?

Dit is hoe het is gegaan. Een ieder denkt er het zijne van.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 13:11

WILLEMIJN232 schreef:
Dat verwacht ik helemaal niet dat is klinkklare onzin......doe het op een ander topic schreef ik......dit topic is wat serieuzer van toon en dat bedoelde ik te zeggen
Enne trek je van mij niet teveel aan hoor, en denk er vooral niet aan......Dat zijn echt bemoedigende woorden waar je wat aan hebt Roelande......Omzien naar elkaar heet dat geloof ik? Dus of je het werkelijk begrijpt vraag ik me af....
Het gebrek aan serieus zijn is wel degelijk aan de orde op CM, voor mij althans.......voor jou is het waarschijnlijk belangrijk om te horen wat iedereen eet op CM.....maar verpest dan niet de wat serieuze topics met een wat diepere ondergrond..........en dat heeft niets met mij en mijn situatie te maken.....
En met dit soort teksten hoef je zeker niet voor me te bidden.......stel ik in ieder geval geen prijs op...

Ben het eens met je Willemijn, dat veel goede topics worden vervuild met flauwe onzin die best op een luchtig topic kunnen worden uitgewisseld.
Ik vind echter ook dat je vaak onnodig scherp bent naar mensen en uithaalt waar het ook milder had gekund. Je kwetst daarmee.

Je warmte en je vriendschap hier is echter van veel meer waarde en niemand heeft alleen maar goede eigenschappen, ik net zo min.

In mijn yogagroepen heb ik een aantal mensen die deze ziekte te boven zijn gekomen, zelfs bij wie het twee keer terugkwam. Ik hoop voor je dat je er zo goed mogelijk doorheen komt.

Yoga en meditatie kunnen goede hulpmiddelen zijn om je door moeilijke momenten heen te helpen, ik wens je toe dat je er gebruik van kunt maken en dat het je helpt en steunt.

Wens je goede moed en kracht toe, Willemijn, van harte.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 13:22

ROELANDE345 schreef:
Je doet nu net of Rolf en ik nooit ergens serieus op in gaan maar das onzin natuurlijk. Ik begrijp ook best dat je het nu heel moeilijk hebt maar je kunt niet verwachten dat we daar de hele tijd aan denken.

Maar ik bid regelmatig voor je hoor

Dit was en is een klaagtopic...en als zodoende was het een ""klacht"" van Rolf...(of iemand het nu echt een klacht vind of niet!!!)

Roelande daarentegen heeft gedacht....laat ik die klacht omdraaien en er iets positiefs van maken....(niks mis mee)

Ok Jol deed haar bijdrage hieraan....(ook in de positieve zin!!!)

En ik denk dat iedereen op zijn of haar manier een ""klacht"" heeft....
Lees het topic maar eens door....

En dan komen we bij het punt...wat ik een klacht vind ...zegt een ander over:...""Je moet niet zo klagen!!""

Zo zal het blijven....maar laten we nu alsjeblieft niet gaan denken in MEER EN MINDER...ERG OF NIET ERG....

Als ik dan zie dat er hier gepunnikte poppetjes te zien waren op het topic...(ik ergerde me er niet aan hoor!!!)
Dat ging ook niet meer over een klacht!!!!

Dan openen we nu een topic over ZEGENINGEN!!!!

Tel ze allen en vergeet er geen!!!

Vreselijk...als je schrijft voor iemand te zullen bidden....en dat bidden HOEFT niet...
Dat kan heel zeer doen...

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zaterdag 15 december 2012, 13:24
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 13:27

ROLF230 schreef:
Ja, ik geef het toe, ik ben wat simpel van geest. Ik ging even de topics langs en zag toen "klaagmuur" en omdat ik 2 uur in de stromende regen had gestaan dacht ik, kom, ik zal eens wat klagen. Dat had verder niets te doen met wat voor reactie dan ook die daarvoor kwam, die heb ik helemaal niet gelezen, dus staat er helemaal los van. Sommige onderwerpen kunnen toch wel door elkaar lopen?

Hou jij even op!!! ( in alle liefde Rolf)
God houd ook van de simpele van geest!!!
Maar je bent gewoon een waardig en waardevol mens voor God!!!
Niks simpel...allemaal uniek..met gaven en talenten...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 13:30

Iemand geeft aan het heel moeilijk te hebben en dit als een serieus onderwerp te zien.Ik vind dat dit gerespecteerd moet worden,kijk door de harde woorden heen.

We kunnen toch wel omzien naar elkaar zonder eisen te stellen?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 13:46

LEANNE226 schreef:
Iemand geeft aan het heel moeilijk te hebben en dit als een serieus onderwerp te zien.Ik vind dat dit gerespecteerd moet worden,kijk door de harde woorden heen.

We kunnen toch wel omzien naar elkaar zonder eisen te stellen?

JUIST!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 13:53

ZEELAND736 schreef:
Dit was en is een klaagtopic...en als zodoende was het een ""klacht"" van Rolf...(of iemand het nu echt een klacht vind of niet!!!)

Roelande daarentegen heeft gedacht....laat ik die klacht omdraaien en er iets positiefs van maken....(niks mis mee)

Ok Jol deed haar bijdrage hieraan....(ook in de positieve zin!!!)

En ik denk dat iedereen op zijn of haar manier een ""klacht"" heeft....
Lees het topic maar eens door....

En dan komen we bij het punt...wat ik een klacht vind ...zegt een ander over:...""Je moet niet zo klagen!!""

Zo zal het blijven....maar laten we nu alsjeblieft niet gaan denken in MEER EN MINDER...ERG OF NIET ERG....

Als ik dan zie dat er hier gepunnikte poppetjes te zien waren op het topic...(ik ergerde me er niet aan hoor!!!)
Dat ging ook niet meer over een klacht!!!!

Dan openen we nu een topic over ZEGENINGEN!!!!

Tel ze allen en vergeet er geen!!!

Vreselijk...als je schrijft voor iemand te zullen bidden....en dat bidden HOEFT niet...
Dat kan heel zeer doen...

Weet je wat zeer doet? Als iemand je leed zo bagatiliseert en dan zegt ik bid zo af en toe wel voor je.......
Maar ach? Zo hebben we allemaal wel wat he? Dat je dat invoelingsvermogen niet hebt is me wel duidelijk.......en omzien naar de ander doe je ook alleen naar mensen die je mag begrijp ik......En je hebt duidelijk niet de essentie van dit topic begrepen......maar oordeelt vervolgens wel vrij grenzeloos....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 15 december 2012, 14:01
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 13:57

ROLF230 schreef:

Natuurlijk Rolf, het is ook vreselijk als je nat regent, heb je het wel overleefd?

Engeltje smiley Ik fiets wel eens door de stromende regen maar doe daar gelukkig niet zo dramatisch over.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 15 december 2012, 15:16
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 14:15

Een kaarsje branden en even zwijgen is helemaal geen slecht idee.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 15:47

THOMAS968 schreef:
Een kaarsje branden en even zwijgen is helemaal geen slecht idee.

Thomas

Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 17:22

Ik doe met Jol mee... Brand vaak een kaarsje! Vooral in deze tijd denkende aan degene die er niet meer zijn of die het moeilijk hebben...
Willemijn denk aan je! Kussende smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op zaterdag 15 december 2012, 17:24
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 17:40

Willemijn, ik had je al een mail gestuurd, mijn kaarsjes zitten in één of andere verhuisdoos, maar morgen zal ik er één voor je aansteken in de kerk!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 december 2012, 19:23

ROLF230 schreef:

Vervelend voor je dat je nog een koude douche na kreeg en dat mensen wat je schreef anders hebben geïnterpreteerd.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 13 Volgende
Pagina 5 van 13