Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 20:56
|
|
|
JOL252 schreef: | okay I change my view. Voortaan is de doodstraf net als in de USA hip en kunnen we net als in de rechtse politiek aldaar ook hier toepassen met God in onze broekzak. Over genade en vergeving hebben we het dan al niet meer, dat is er niet.
Ik ga vanavond aan de zuup |
Genade is voor iedereen Jol die het aan wil nemen. Vergeving krijgt ook echt iedereen wat ie ook maar gedaan heeft van God als je met oprecht berouw naar Hem toekomt. Maar over het algemeen zul je zelf de gevolgen van je daden moeten dragen. Wat een mens zaait zal hij ook oogsten is ook een nieuw testamentische principe. En daar gaat het in dit topic mijns inziens om. De gevolgen van iemands misdaad de straf die hij/zij daarvoor krijgt en of die misschien ook wat te soft is hier in Nederland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:02
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Genade is voor iedereen Jol die het aan wil nemen. Vergeving krijgt ook echt iedereen wat ie ook maar gedaan heeft van God als je met oprecht berouw naar Hem toekomt. Maar over het algemeen zul je zelf de gevolgen van je daden moeten dragen. Wat een mens zaait zal hij ook oogsten is ook een nieuw testamentische principe. En daar gaat het in dit topic mijns inziens om. De gevolgen van iemands misdaad de straf die hij/zij daarvoor krijgt en of die misschien ook wat te soft is hier in Nederland. |
even tussen de luchtbellen in die nu uit mijn oren komen.. ik ben ook voor rechtvaardige straffen, en ik ben het ook eens dat vaak voor slachtoffers en omgeving cq nabestaanden de straf niet in verhouding staat tot wat de dader heeft uitgevreten. Ik heb alleen zowel binnen mijn werk als in privé sfeer teveel voorbeelden van mensen die voor wat zij uitvraten de doodstraf in de zin zoals hier beschreven verdienen. Zij hebben wel God gevonden versus God vond hen en er zijn geen gewetensvollere mensen dan zij. Mijn maag draait om bij de gedachte dat wanneer deze kostbare mensen die straf ondergaan hadden zij gemist hadden wat God hen nog op aarde wilde leren en geven. En hier wordt zomaar even de vloer daarmee aangeveegd voor mijn idee (laat ik het maar niet over mijn gevoel hebben want dat kun je niet eten).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:03
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | AMEN Had niet verwacht het ooit nog eens zo hardgrondig met je eens te zijn |
Ik ben wel geen leraar maar denk omwat men zegt over geitenwollensokkendragers, fantastische voetbedekkers, s'winters lekker warm en zomers niet te warm.
Ja ik weet het, het ging over geitenwollensokkendragers leraars, maar moest dit wel even kwijt aan jullie beide.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:08
|
|
|
JOL252 schreef: | even tussen de luchtbellen in die nu uit mijn oren komen.. ik ben ook voor rechtvaardige straffen, en ik ben het ook eens dat vaak voor slachtoffers en omgeving cq nabestaanden de straf niet in verhouding staat tot wat de dader heeft uitgevreten. Ik heb alleen zowel binnen mijn werk als in privé sfeer teveel voorbeelden van mensen die voor wat zij uitvraten de doodstraf in de zin zoals hier beschreven verdienen. Zij hebben wel God gevonden versus God vond hen en er zijn geen gewetensvollere mensen dan zij. Mijn maag draait om bij de gedachte dat wanneer deze kostbare mensen die straf ondergaan hadden zij gemist hadden wat God hen nog op aarde wilde leren en geven. En hier wordt zomaar even de vloer daarmee aangeveegd voor mijn idee (laat ik het maar niet over mijn gevoel hebben want dat kun je niet eten). |
Sluit me bij je aan Jol! Gelukkig heb ik ze niet in mijn naaste omgeving (bij mijn weten) Maar als deze mensen idd de doodstraf hadden gekregen konden ze nu niet meer getuigen van de wonderen die Hij doet!!! En dat ze hun straf moeten hebben zeker!! En ja de straffen zijn hier in Nederland vaak te laag, maar ik blijf TEGEN de doostraf!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:10
|
|
|
JOL252 schreef: | even tussen de luchtbellen in die nu uit mijn oren komen.. ik ben ook voor rechtvaardige straffen, en ik ben het ook eens dat vaak voor slachtoffers en omgeving cq nabestaanden de straf niet in verhouding staat tot wat de dader heeft uitgevreten. Ik heb alleen zowel binnen mijn werk als in privé sfeer teveel voorbeelden van mensen die voor wat zij uitvraten de doodstraf in de zin zoals hier beschreven verdienen. Zij hebben wel God gevonden versus God vond hen en er zijn geen gewetensvollere mensen dan zij. Mijn maag draait om bij de gedachte dat wanneer deze kostbare mensen die straf ondergaan hadden zij gemist hadden wat God hen nog op aarde wilde leren en geven. En hier wordt zomaar even de vloer daarmee aangeveegd voor mijn idee (laat ik het maar niet over mijn gevoel hebben want dat kun je niet eten). |
wat bedoel je precies met de vloer aangeveegd voor jou idee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:13
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | wat bedoel je precies met de vloer aangeveegd voor jou idee? |
Naar mijn idee word er van alles overgeslagen als je uitgaat van een rechtspraak waarin je de doodstraf invoert. Wat heeft het dan nog voor zin wat Jezus heeft gedaan en vervult?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:18
|
|
|
JOL252 schreef: | okay I change my view. Voortaan is de doodstraf net als in de USA hip en kunnen we net als in de rechtse politiek aldaar ook hier toepassen met God in onze broekzak. Over genade en vergeving hebben we het dan al niet meer, dat is er niet.
Ik ga vanavond aan de zuup |
neem maar een dubbelle dan
de doodstraf word wereldwijd vooral in landen met linkse politiek uitgesproken.. met het maoistische China voorop...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:20
|
|
|
PIETER649 schreef: | neem maar een dubbelle dan
de doodstraf word wereldwijd vooral in landen met linkse politiek uitgesproken.. met het maoistische China voorop... |
proost. is ook zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:21
|
|
|
PIETER649 schreef: | neem maar een dubbelle dan
de doodstraf word wereldwijd vooral in landen met linkse politiek uitgesproken.. met het maoistische China voorop... |
Dan is er als Christen, nog een hoop werk te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:22
|
|
|
SVEN797 schreef: | Dan is er als Christen, nog een hoop werk te doen. |
China is ook niet het beste voorbeeld op het gebied van mensenrechten...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 18 oktober 2012, 07:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:22
|
|
|
en jij denkt dat als God de bedoeling heeft dat die persoon nog tot bekering komt, Hij dit niet voor het executiemoment zal laten gebeuren?? denk jij echt dat als die persoon voor de rechterstoel komt dat God zegt: ow zonde dat ze je al geexecuteerd hebben... Ik had nog n ander plan met jou...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:24
|
|
|
PIETER649 schreef: | en jij denkt dat als God de bedoeling heeft dat die persoon nog tot bekering komt, Hij dit niet voor het executiemoment zal laten gebeuren?? denk jij echt dat als die persoon voor de rechterstoel komt dat God zegt: ow zonde dat ze je al geexecuteerd hebben... Ik had nog n ander plan met jou... |
Ik kan niet voor God spreken en denken. Wie ben ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:25
|
|
|
[quote=ROELANDE345]
er staat ergens dat als uw oog u tot zonden verleid, ruk het uit en gooi het in het vuur.....en mocht je hand iets nemen wat niet van jou is, het is dan beter te leven met een hand minder...vrije vertaling word het dus.....
God is niet alleen liefde, Hij zegt zelf Mj komt de wrake toe....en Hij vernietigde Sodom en Gomorra......Wij denken graag dat God liefde is, maar Hij heeft ook een andere kant, 1 die Hij liever niet laat zien, maar als het gaat om het beschermen van Zijn kinderen( en zeg nu zelf, hoe ver gaat onze zorg naar onze kids/ naaste?) gaat Hij ver, gelukkig héél ver!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:27
|
|
|
Op de eerste plaats moeten we niet vergeten dat God de doodstraf in Zijn Woord heeft ingesteld; daarom zou het vooringenomen zijn als we zouden denken dat wij een hogere standaard dan Hem zouden kunnen instellen of dat wij zachtmoediger zouden kunnen zijn dan Hij is. God hanteert de hoogste standaard want Hij is perfect. Denk je niet dat Hij die alle dingen leidt het niet ook zo kan leiden dat die mens die tot Hem komt dat voor de uitvoering van het vonnis doet. daar heeft God toch geen extra tijd voor nodig om die mens te zoeken en te vinden
Op de tweede plaats moeten we herkennen dat God de regering de autoriteit heeft gegeven om te bepalen of de doodstraf toegepast moet worden (Genesis 9:6; Romeinen 13:1-7). Het is volgens mij niet juist om te beweren dat God in alle gevallen tegen de doodstraf zou zijn.We hoeven niet blij te zijn als iemand de doodstraf zou krijgen, maar ik kan me wel voorstellen dat de regering die in bepaalde gevallen zou geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SVEN797
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:28
|
|
|
PIETER649 schreef: | en jij denkt dat als God de bedoeling heeft dat die persoon nog tot bekering komt, Hij dit niet voor het executiemoment zal laten gebeuren?? denk jij echt dat als die persoon voor de rechterstoel komt dat God zegt: ow zonde dat ze je al geexecuteerd hebben... Ik had nog n ander plan met jou... |
Naast de Heere Jezus hing een moordenaar die genade heeft gekregen tijdens zijn kruizeging, je kan niet zeggen dat het niet of nooit zal gebeuren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:30
|
|
|
[quote=TINK100]
oh bedoel je dat stukje uit de Bijbel, ja had ik niet zo gauw aan gedacht> Staat er ook inderdaad denk wel dat dat overdrachtelijk bedoelt wordt.
verder ben ik het met je eens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:32
|
|
|
Ben jij nu voor de doodstraf Pieter??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:36
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ben jij nu voor de doodstraf Pieter?? |
ik ben er geen supporter van... maar ik accepteer wel dat de mogelijkheid er zou moeten zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:37
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik ben er geen supporter van... maar ik accepteer wel dat de mogelijkheid er zou moeten zijn. |
Oké is het mij duidelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:51
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Doodstraf is itt tot het beleid wat in dit land wordt gevoerd veel effectiever.
Maar omdat ik het nogmaals zeg , dat de meesten hier , ik ook , vanuit de gemakkelijke stoel alles gade slaan , is het veel hypothetisch en weinig praktisch.
het is wel heel bijzonder dat ik weer van van alles en nog wat word beschuldigd ...... liefdeloos etc etc etc
heeft iemand hier wel door wat een moord teweegbrengt bij de nabestaanden ?
afgezien nog van het feit , dat het een absolute farce is , als iemand 8 jaar de gevangenis in gaat voor een moord ,is het ook een belediging van de nabestaanden.
maar zoals ik al zei , als je het niet meemaakt , kun je gemakkelijk zeggen dat doodstraf onzinnig is en dat de dader een tweede kans moet hebben en wat dies meer zij. |
Wat dacht je van de ongeboren kinderen die vermoord worden??? Het kan je eigen geliefde zijn.....
"heeft iemand hier wel door wat een moord teweegbrengt bij de nabestaanden ?"
Wat dacht je van suicide dan??? Waarvan de nabestaanden ook achter blijven met "schuldgevoel"!!! Kinderen dat van de een op andere moment half wees en/of wees geworden zijn, ouderloos??
Je weet totaal niet waar je het over hebt!!! “Probeer de dader uit je hoofd te krijgen.”
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 17 oktober 2012, 22:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:55
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Wat dacht je van de ongeboren kinderen die vermoord worden??? Het kan je eigen geliefde zijn..... |
tja... koningin bea vond het goed en tekende de wet waarmee jaarlijks 30.000 ongeboren onderdanen van haar vermoord worden... tof wijf he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:56
|
|
|
JOL252 schreef: | Naar mijn idee word er van alles overgeslagen als je uitgaat van een rechtspraak waarin je de doodstraf invoert. Wat heeft het dan nog voor zin wat Jezus heeft gedaan en vervult? |
Ik snap niet helemaal wat het een met et ander te maken heeft? Jezus heeft voor ons de straf gedragen voor een ieder die geloofd in Zijn verzoenend werk. Hij wil ieder vergeven wat hij/zij misdaan heeft wat je ook gedaan hebt als je oprecht berouw hebt. Maar daarmee zul je toch wel de gevolgen moeten dragen van je daden? En in sommige landen is dat op bepaalde ernstige misdaden de doodstraf maar dat geld natuurlijk voor elke straf. Als mijn kind mijn raam ingooit word ik boos en moet hij een nieuw raam betalen. Als hij spijt heeft en mij dat zegt ben ik niet meer boos maar moet hij nog wel een nieuw raam betalen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:57
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Wat dacht je van de ongeboren kinderen die vermoord worden??? Het kan je eigen geliefde zijn..... |
ja het is vreselijk dat dat mag in ons land
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 22:01
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | omdat jullie het weer helemaal op de persoon spelen. Ja ik zou dat kunnen.
Ik zou een verrader kunnen executeren. Een kindermoordernaar een dodelijke injectie toedienen.
Wat deed de Profeet met Koning Agag? Toen Saul hem in leven liet?
Hij hieuw hem in stukken ......
Was Samuel toen een moordenaar ? Ja absoluut. |
Lees je Tora ofzo? Het komt nogal liefdeloos over.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 22:01
|
|
|
ja das ook moord en uiteindlijk net zo verwerpelijk als moord op een geboren wezen.
ik zeg niet dat er verschil is. een vrouw die een kind laat aborteren is een moordenaar. en ik denk dat in de bijbel daar , als het mogelijk was geweest , in het oude testament ook de doodstraf op had gestaan.
Ik heb op mn netvlies gegrift staan de moord op Rowena , het meisje van strand Nulde.
Ik heb als ik er aan denk wat die onschuldige stakker heeft gleden , de tranen in de ogen staan. Mijn eerste reactie toen, maar nog steeds is :
Ophangen die zwijnen die dat kind hebben gemarteld en vermoord. Zou ik dat kunnen ? JAAAA ik zou dat kunnen , ben ik dan een beul? ja heb ik daar moeite mee ? neee en dat krijg ik ook nooit.
waarom niet ? omdat dit soort uitschot weg moet uit de maatschappij. en daarmee is de zaak af.
wellicht kan ik het puur zakelijk bezien. net als het liquideren van NSBers in de wo 2 ook geen enkel probleem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 22:06
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: |
wellicht kan ik het puur zakelijk bezien. net als het liquideren van NSBers in de wo 2 ook geen enkel probleem. |
tja... en daar gaan we de mist in. achteraf is van diverse liquidaties bekend geworden dat het onterecht was.
en daarom is het juist zo belangrijk dat de overheid middels de rechtbank, trias politica dus, het zwaard draagt. en niet een paar particulieren die wellicht van goede wil zijn, maar nooit de mogelijkheid hadden om alles te overzien.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 22:14
|
|
|
ja iemand de doodstraf geven mag nooit een particulier initiatief zijn. het si aan de overheid va de rechterlijke macht om de straf op te leggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 22:32
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ja das ook moord en uiteindlijk net zo verwerpelijk als moord op een geboren wezen.
ik zeg niet dat er verschil is. een vrouw die een kind laat aborteren is een moordenaar. en ik denk dat in de bijbel daar , als het mogelijk was geweest , in het oude testament ook de doodstraf op had gestaan.
Ik heb op mn netvlies gegrift staan de moord op Rowena , het meisje van strand Nulde.
Ik heb als ik er aan denk wat die onschuldige stakker heeft gleden , de tranen in de ogen staan. Mijn eerste reactie toen, maar nog steeds is :
Ophangen die zwijnen die dat kind hebben gemarteld en vermoord. Zou ik dat kunnen ? JAAAA ik zou dat kunnen , ben ik dan een beul? ja heb ik daar moeite mee ? neee en dat krijg ik ook nooit.
waarom niet ? omdat dit soort uitschot weg moet uit de maatschappij. en daarmee is de zaak af.
wellicht kan ik het puur zakelijk bezien. net als het liquideren van NSBers in de wo 2 ook geen enkel probleem. |
oog om oog tand om tand!!! Wij zijn zo stoont als een garnaal Stoont als een garnaal Neem nog maar een haal Want stoont als een garnaal Zijn we allemaal...
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 17 oktober 2012, 22:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 22:59
|
|
|
een hele diepe Maritime !
is een echte verheldering.
Que loco !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 18 oktober 2012, 06:46
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ja das ook moord en uiteindlijk net zo verwerpelijk als moord op een geboren wezen.
ik zeg niet dat er verschil is. een vrouw die een kind laat aborteren is een moordenaar. en ik denk dat in de bijbel daar , als het mogelijk was geweest , in het oude testament ook de doodstraf op had gestaan. |
Ja op de keeper beschouwd heb je gelijk: zij brengt haar kind om door een bewuste actie dit uit te voeren of dit te laten doen. Naar de letter is dit moord.
Er zijn situaties waarin vrouwen: - geen uitgestoken hand hebben tot hulp (in ons land heb je o.a. de VBOK die meisjes helpt door met ze mee te denken, maar dat moet je als meissie van 14, 15 of 16 dan maar net weten) - gedwongen worden door de omgeving - gedwongen worden door omstandigheden - geen uitzicht zien en geen andere mogelijkheid - etcetera.
Zucht... en dit is maar gelijk mijn laatste bijdrage aan dit topic... we staan in ieder geval ver uit elkaar wat betreft zienswijze en insteek.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op donderdag 18 oktober 2012, 06:50
|
|
Naar boven |
|
|