Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 16:30
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dat doen 'we' omdat 'we' vinden dat een homo zo geboren is en niemand kwaad doet, en ook recht heeft op een leven. Dus 'we' vinden niet dat seks hebben met mensen van hetzelfde geslacht, mits in een setting van een trouw relatie, een zonde is, of toegeven aan zonde is.
Vandaar! | Weet je wat, we gooien meteen de heiligheid van het huwelijk aan de kant en vergeving enzo, want dat is zo lastig. Het staat weliswaar in de Bijbel maar dat is zo'n verouderd boek, dat moeten we toch maar niet serieus nemen. Wij kunnen zelf wel bepalen wat we belangrijk vinden, die Bijbel is toch maar geschreven door een aantal naieve mensen die lang niet zoveel wisten als wij....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 16:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Weet je wat, we gooien meteen de heiligheid van het huwelijk aan de kant en vergeving enzo, want dat is zo lastig. Het staat weliswaar in de Bijbel maar dat is zo'n verouderd boek, dat moeten we toch maar niet serieus nemen. Wij kunnen zelf wel bepalen wat we belangrijk vinden, die Bijbel is toch maar geschreven door een aantal naieve mensen die lang niet zoveel wisten als wij.... |
Ahum...Wie is in dit geval 'we' ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 16:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nature or nurture is een hele oude discussie. Maar geaardheid alleen is geen argument toch? We gaan er toch vanuit, dat hoewel we een zondige natuur hebben, we dat nooit als argument gebruiken om er wel aan toe te geven? Waarom maken we dan voor dit onderdeel een uitzondering? |
Omdat ik het helemaal niet zo bijzonder vind als iemand mij zegt dat hij homo is, ik hoor het aan als kennisgeving en wie ben ik om de ander te veroordelen op wie hij is? Het zou niet mijn keuze zijn......maar dat is heel wat anders.....en nogmaals, wat is er nu eigenlijk zo zondig aan het homo zijn? Wie doet wie kwaad????? De ander die zich christen noemt en dat haarfijn door teksten uit de Bijbel voor zichzelf kan verantwoorden dat hij de ander daar zelfs op aan mag spreken????? En dat moet je -als je toevallig homo bent- je maar allemaal aan laten leunen?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 19:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Omdat ik het helemaal niet zo bijzonder vind als iemand mij zegt dat hij homo is, ik hoor het aan als kennisgeving en wie ben ik om de ander te veroordelen op wie hij is? Het zou niet mijn keuze zijn......maar dat is heel wat anders.....en nogmaals, wat is er nu eigenlijk zo zondig aan het homo zijn? Wie doet wie kwaad????? De ander die zich christen noemt en dat haarfijn door teksten uit de Bijbel voor zichzelf kan verantwoorden dat hij de ander daar zelfs op aan mag spreken????? En dat moet je -als je toevallig homo bent- je maar allemaal aan laten leunen????? | Ik weet niet of het ligt aan mijn schrijven of aan jouw lezen. Ik zal het dan nog maar eens duidelijk maken. Net als jij zie en behandel ik elk mens als mens, en dan in zijn geheel, met zijn voors en zijn tegens.... Ik weet niet waar je die rare gedachte vandaan haalt dat ik ze apart behandel of dat ik ze afreken op één aspect van hun leven. En idd, de bijbel is duidelijk wat betreft homofilie, en dat vind ik nog altijd het belangrijkste om mijn mening ergens over te bepalen. Persoonlijk vind ik het uiterst zwak om alleen het ene gedeelte van de bijbel centraal te stellen wat ons toevallig uitkomt en het andere af te doen met, dat is niet juist. Bij sommige mensen vraag ik me echt af wat voor betekenis de bijbel heeft....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 19:09
|
|
|
Quote: | chatuliem: En idd, de bijbel is duidelijk wat betreft homofilie |
Vind de bijbel daar helemaal niet duidelijk over zie vorige posting(s).
Dát bedoel ik juist.....
Het zou mijn keuze ook niet zijn, en dat zeggen homo's ook over het andere geslacht... ken ze wel, en die ik ken vooral sommigen homo's zijn zó grappig vol met gevoel voor humor, nou dat vind je niet zo snel bij hetero's hoor!
En...de humor is zoals alle goede dingen uit God...humor in het leven iz zooo belangrijk!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 14 juli 2012, 19:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 20:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik weet niet of het ligt aan mijn schrijven of aan jouw lezen. Ik zal het dan nog maar eens duidelijk maken. Net als jij zie en behandel ik elk mens als mens, en dan in zijn geheel, met zijn voors en zijn tegens.... Ik weet niet waar je die rare gedachte vandaan haalt dat ik ze apart behandel of dat ik ze afreken op één aspect van hun leven. En idd, de bijbel is duidelijk wat betreft homofilie, en dat vind ik nog altijd het belangrijkste om mijn mening ergens over te bepalen. Persoonlijk vind ik het uiterst zwak om alleen het ene gedeelte van de bijbel centraal te stellen wat ons toevallig uitkomt en het andere af te doen met, dat is niet juist. Bij sommige mensen vraag ik me echt af wat voor betekenis de bijbel heeft.... |
Het lastige is dat voor een ieder de Bijbel een andere betekenis heeft...... Jij vind de Bijbel duidelijk over homofilie, ik niet.....Het is de blik van kijken he? En als jij het zwak vind om het ene gedeelte van de Bijbel centraal te stellen? Jij doet het wel aardig met je stukken over de vermeende homofilie in de Bijbel......Er staan nog tig andere stukken in dat we moeten omzien in liefde naar elkaar dus die noem je niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 20:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het lastige is dat voor een ieder de Bijbel een andere betekenis heeft...... Jij vind de Bijbel duidelijk over homofilie, ik niet.....Het is de blik van kijken he? En als jij het zwak vind om het ene gedeelte van de Bijbel centraal te stellen? Jij doet het wel aardig met je stukken over de vermeende homofilie in de Bijbel......Er staan nog tig andere stukken in dat we moeten omzien in liefde naar elkaar dus die noem je niet? | Als je nu er eens van uitgaat dat ik geen mens veroordeel, laat me maar eens in mijn bijdrages zien dat ik ze veroordeel, misschien begrijp je dan beter mijn standpunt. En tussen liefhebben en lief doen zit in mijn ogen een heel groot verschil. Lief doen is voor een heel groot gedeelte eigenbelang en egoïstisch van aard.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 21:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je nu er eens van uitgaat dat ik geen mens veroordeel, laat me maar eens in mijn bijdrages zien dat ik ze veroordeel, misschien begrijp je dan beter mijn standpunt. En tussen liefhebben en lief doen zit in mijn ogen een heel groot verschil. Lief doen is voor een heel groot gedeelte eigenbelang en egoïstisch van aard..... |
Bij mij in de kerk is een homofiele ambtsdrager....heeft ook een relatie, prima mens met heel veel kwaliteiten.....Ik heb er geen moeite mee...jij wel? Ik ben een tijd geleden ambtsdrager geweest bij een kerkelijke inzegening van twee vrouwen......hoewel ik het wel bijzonder vond daarbij aanwezig zijn heb ik ook niet het recht om daar wat van te vinden....Als zij dat met God kunnen verantwoorden wie ben ik dan om daar wat te vinden.......als het een relatie is met liefde en trouw? Ik heb toch een beetje het idee dat jij daar wat anders in zou staan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 21:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Weet je wat, we gooien meteen de heiligheid van het huwelijk aan de kant en vergeving enzo, want dat is zo lastig. Het staat weliswaar in de Bijbel maar dat is zo'n verouderd boek, dat moeten we toch maar niet serieus nemen. Wij kunnen zelf wel bepalen wat we belangrijk vinden, die Bijbel is toch maar geschreven door een aantal naieve mensen die lang niet zoveel wisten als wij.... |
Chatuliem, de hele discussie was tot nu toe serieus met verschillen van mening - maar die werden veelal wel gerespecteerd. Wat jij schijft is niet ironisch, ook niet sarcastisch maar zelfs cynisch. Cynisme leidt tot niets, dat is nog nooit anders geweest. Mensen met andere standpunten dan jij hoor je niet zo in de hoek te zetten. Ik vind de slotzin werkelijk bij de beesten af, ook als ik rekening hou met jouw mij wel bekende stijl van schrijven. De Bijbel is ook heilig voor andere mensen dan jij. Hoe durf je zo misprijzend over andersdenkenden te spreken? Bespaar ons deze gevoelloze spot. Je hebt met serieuze christenen te maken die het Woord van God misschien anders lezen maar deze karikatuur niet verdienen. Indertijd nam je wel een standpunt in waat ik het vaak mee oneens was maar had je een fatsoenlijke onderbouwing. Dan gaat het ergens over. Dat ontbreekt hier totaal. Zeg je dit soort dingen ook werkelijk in de rol van voorganger?
Thomas, reageert doorgaans gematigd maar hier wordt wel een erg denigrerend beeld geschapen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 14 juli 2012, 23:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 22:31
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je nu er eens van uitgaat dat ik geen mens veroordeel, laat me maar eens in mijn bijdrages zien dat ik ze veroordeel, misschien begrijp je dan beter mijn standpunt. En tussen liefhebben en lief doen zit in mijn ogen een heel groot verschil. Lief doen is voor een heel groot gedeelte eigenbelang en egoïstisch van aard..... |
Quote: | En tussen liefhebben en lief doen zit in mijn ogen een heel groot verschil. Lief doen is voor een heel groot gedeelte eigenbelang en egoïstisch van aard..... |
Nou, ik kan alleen maar lief doen als ik lief heb....anders gaat dat niet!
Niets met egoïsme te maken juist niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 22:44
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nou, ik kan alleen maar lief doen als ik lief heb....anders gaat dat niet!
Niets met egoïsme te maken juist niet. |
Shanita, Iris Murdoch zei dat zo mooi: liefhebben leer je door lief te hebben...........vind ik altijd nog een prachtige quote....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 23:04
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Shanita, Iris Murdoch zei dat zo mooi: liefhebben leer je door lief te hebben...........vind ik altijd nog een prachtige quote.... |
Ja, dat is het zeker mooi...oefening baart kunst he, ik zal dr even opgoogelen zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 23:13
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Chatuliem, de hele discussie was tot nu toe serieus met verschillen van mening - maar die werden veelal wel gerespecteerd. Wat jij schijft is niet ironisch, ook niet sarcastisch maar zelfs cynisch. Cynisme leidt tot niets, dat is nog nooit anders geweest. Mensen met andere standpunten dan jij hoor je niet zo in de hoek te zetten. Ik vind de slotzin werkelijk bij de beesten af, ook als ik rekening hou met jouw mij wel bekende stijl van schrijven. De Bijbel is ook heilig voor andere mensen dan jij. Hoe durf je zo misprijzend over andersdenkenden te spreken? Bespaar ons deze gevoelloze spot. Je hebt met serieuze christenen te maken die het Woord van God misschien anders lezen maar deze karikatuur niet verdienen. Indertijd nam je wel een standpunt in waat ik het vaak mee oneens was maar had je een fatsoenlijke onderbouwing. Dan gaat het ergens over. Dat ontbreekt hier totaal. Zeg je dit soort dingen ook werkelijk in de rol van voorganger?
Thomas, reageert doorgaans gematigd maar hier wordt wel een erg denigrerend beeld geschapen. |
Ontzettend mooi geschreven!!!!! waardevo!! om le lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 23:21
|
|
|
Is ze ook, zij heeft Alzheimer gekregen en daar heeft haar man een prachtig boek over geschreven.....kom zo gauw niet op de naam van die man....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 23:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is ze ook, zij heeft Alzheimer gekregen en daar heeft haar man een prachtig boek over geschreven.....kom zo gauw niet op de naam van die man.... |
John Bayley
Ja, ik heb de link van Wikipedia er even ingezet, ja , ik ben gek op alles wat te lezen is en goed is en ook verfilmingen en films!
Ja, ik ga om met een verzamelaar van oude en goede nieuwe films, meeste nieuwe films is crap, uitzonderingen daar...en goede oude en nieuwe boeken...
Dus ja, die interesse is op mij overgekomen
Dat is echt ongelofelijk, ja die man is boekhandelaar die weet echt elke titel, uitgeverij, auteur etc. uit zijn hoofd. Ook hetzelfde bij films, alle regisseurs, acteurs, actrices, spelers, producenten etc.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 15 juli 2012, 00:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 23:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik weet niet of het ligt aan mijn schrijven of aan jouw lezen. Ik zal het dan nog maar eens duidelijk maken. Net als jij zie en behandel ik elk mens als mens, en dan in zijn geheel, met zijn voors en zijn tegens.... Ik weet niet waar je die rare gedachte vandaan haalt dat ik ze apart behandel of dat ik ze afreken op één aspect van hun leven. En idd, de bijbel is duidelijk wat betreft homofilie, en dat vind ik nog altijd het belangrijkste om mijn mening ergens over te bepalen. Persoonlijk vind ik het uiterst zwak om alleen het ene gedeelte van de bijbel centraal te stellen wat ons toevallig uitkomt en het andere af te doen met, dat is niet juist. Bij sommige mensen vraag ik me echt af wat voor betekenis de bijbel heeft.... |
MET DEZE WOORDEN BEN IK HET HEEL ERG EENS!!! IK DEEL JE MENING CHAT!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 23:59
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is ze ook, zij heeft Alzheimer gekregen en daar heeft haar man een prachtig boek over geschreven.....kom zo gauw niet op de naam van die man.... |
John Bayley De bezige bij
En een engelstalige link uit Wikipedia over John Bayley
Ja, er zijn zoveel goede boeken en films die kan je nooit allemaal zien en lezen in één leven
Je zal een keus moeten maken
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 15 juli 2012, 00:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 00:28
|
|
|
JOL252 schreef: | Naast alles wat er al is gezegd en gereageerd... vraag ik me af of je homofilie wel gelijk kunt stellen aan of vergelijken met psychische klachten en psychiatrie... het zou dus zo moeten zijn volgens jou dat je het evenals depressie etc. kunt behandelen met therapie en medicatie...??
In sommige gevallen kan er sprake zijn van gebeurtenissen in het verleden die invloed hebben op relaties... en ben ik het met je eens dat hier met goede en deskundige hulp men tot zijn eigen oorspronkelijke geaardheid komt... |
Ja, in sommige gevallen...maar dan moet je wel zo diep gaan, en dan moet degene dat ook willen en aankunnen. en bepaalde dingen onder ogen moeten kunnen zien die te pijnlijk kunnen zijn.
En dan zou je jong met die therapie moeten beginnen mijns inziens, want die therapie kan járen duren.
Ja, en dit gaat dus, mijns inziens voor sommigen gevallen op....Net wat jij ook zegt....
Bijvoorbeeld: Een jongen die in zijn jeugd ziet hoe zijn zusje stelselmatig wordt mishandeld, ja die kan Homo worden als een soort afweer, heb ik weleens gelezen...
Die therapieen zijn zo duur en zo tijdrovend, dat de hulpverlenig er niet meer aan begint. Even los ervan, dat bijna niemand die homo is dat zo ziet al zou dat zo zijn.
Iig, ik vind hoe dan ook, of het nu aangeboren is of iets psyschisch is, kan beide mijns inziens. en ja, ik zie het niet (meer) als zonde.
Net wat Willemijn zegt: Altijd hebben zaken uit je verleden gevolg en invloed op je relaties dat is niet specifiek bij homofilie denk ik.......Dat maakt wie je bent en vormt je ook in wie je gaat worden......
En ik zou er nog aan toe willen voegen, niet alleen passief hebben zaken van het verleden invloed, je kan zelf ook actief kiezen voor andere dingen. ja, sommigen dingen blijven nu eenmaal onbewuste reakties uit een verleden.
Gaat mij erom, ik kan het zelf niet uit bijbelteksten halen....Zie het derhalve niet als zonde.
En mijns inziens zijn dat uitzonderingen, bijna alle homo's zijn zo geboren..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 15 juli 2012, 00:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 08:55
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | MET DEZE WOORDEN BEN IK HET HEEL ERG EENS!!! IK DEEL JE MENING CHAT!!! |
Dan ben je samen met Chat wel een beetje hoogmoedig om zelfs al te suggereren dat de Bijbel voor anderen minder betekent dan voor jullie......... En als je een andere mening bent toegedaan dit dus inhoudt dat anderen minder christen zijn......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 09:17
|
|
|
Je mag je eigen mening hebben, daar is niets mis mee, integendeel zou ik zeggen, maar om vervolgens je af te vragen welke betekenis de bijbel voor mensen met een andere mening (over welke onderwerp dan ook) heeft, vind ik te ver gaan. Iemand mag van mij een heel andere mening hebben, maar dan nog kunnen we allebei dezelfde betekenis aan de bijbel geven! Die meningen mogen van mij gewoon naast elkaar blijven bestaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 12:54
|
|
|
Helemaal mee eens Jans, mooi verwoord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:46
|
|
|
Dat holebies (schrijf je dat zo ? ) christen zijn vindt geen punt . Maar ik vindt vindt wel , we zijn niet voor niks verschillend geschapen , een uitgang is immers geen ingang , anders waren we wel allemaal het zelfde gemaakt.
Ik respecteer hun gevoelens maat sta er absoluut niet achter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan ben je samen met Chat wel een beetje hoogmoedig om zelfs al te suggereren dat de Bijbel voor anderen minder betekent dan voor jullie......... En als je een andere mening bent toegedaan dit dus inhoudt dat anderen minder christen zijn...... | Wmijn, wat lees je toch slecht de laatste tijd. Ik vraag me af wat de bijbel voor je betekent, dat is heel wat anders dan dat ik je er om veroordeel.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:52
|
|
|
JANS221 schreef: | Je mag je eigen mening hebben, daar is niets mis mee, integendeel zou ik zeggen, maar om vervolgens je af te vragen welke betekenis de bijbel voor mensen met een andere mening (over welke onderwerp dan ook) heeft, vind ik te ver gaan. Iemand mag van mij een heel andere mening hebben, maar dan nog kunnen we allebei dezelfde betekenis aan de bijbel geven! Die meningen mogen van mij gewoon naast elkaar blijven bestaan. | En waarom mag je je dat niet afvragen? Als mensen zelf maar hun eigen normen gaan stellen, mag je je dat toch afvragen? Dat jij daar meteen een veroordeling in leest, kan ik niet veel aan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 15:37
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En waarom mag je je dat niet afvragen? Als mensen zelf maar hun eigen normen gaan stellen, mag je je dat toch afvragen? Dat jij daar meteen een veroordeling in leest, kan ik niet veel aan doen. |
Ik heb het niet gehad over mensen die hun eigen normen gaan stellen, als jij dat uit mijn woorden opmaak, dan heb ik het waarschijnlijk niet duidelijk geschreven. Ik had het over mensen die dezelfde betekenis aan de bijbel geven als jij, -dus hun normen ook uit de bijbel halen-, maar vervolgens tot een andere mening komen. Ik denk toch wel dat je het met mij eens bent dat voor mensen met een andere mening de bijbel dezelfde betekenis kan hebben als dat de bijbel voor jou heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 17:09
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wmijn, wat lees je toch slecht de laatste tijd. Ik vraag me af wat de bijbel voor je betekent, dat is heel wat anders dan dat ik je er om veroordeel..... |
Laten we het daar maar ophouden, ik lees slecht.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 18:02
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik heb het niet gehad over mensen die hun eigen normen gaan stellen, als jij dat uit mijn woorden opmaak, dan heb ik het waarschijnlijk niet duidelijk geschreven. Ik had het over mensen die dezelfde betekenis aan de bijbel geven als jij, -dus hun normen ook uit de bijbel halen-, maar vervolgens tot een andere mening komen. Ik denk toch wel dat je het met mij eens bent dat voor mensen met een andere mening de bijbel dezelfde betekenis kan hebben als dat de bijbel voor jou heeft. | En ik heb het erover, dat je al meteen boos reageert als ik dus een oprechte vraag stel. Vragen stellen is niet verboden dunkt mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 18:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En ik heb het erover, dat je al meteen boos reageert als ik dus een oprechte vraag stel. Vragen stellen is niet verboden dunkt mij. |
Sorry Chatuliem, maar ik reageerde niet boos, hoor! En ik ben het helemaal met je eens dat vragen stellen niet verboden is.
Jans, is zelden boos
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zondag 15 juli 2012, 18:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 22:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan ben je samen met Chat wel een beetje hoogmoedig om zelfs al te suggereren dat de Bijbel voor anderen minder betekent dan voor jullie......... En als je een andere mening bent toegedaan dit dus inhoudt dat anderen minder christen zijn...... |
Ik zou hoogmoedig zijn??? Gelukkig zijn er dat niet veel die dat zeggen over mij... Maar ja dat zijn mensen die me...ECHT...goed kennen... Anderen minder christen??? Waar haal je het vandaan.... Ik schat mezelf niet hoger in dan een ander.... Ook een homo is mijn medemens...en daar ga ik net zo mee om als met ieder ander....
|
|
Naar boven |
|
|