ChristianMatch

Forum

Donor week
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 19 maart 2012, 20:36

WILLEMIJN232 schreef:
We zijn wat off topic Gerrit.....Dit ging toch over donor zijn? Knipoog smiley

Precies Verlegen lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 07:48

WILLEMIJN232 schreef:
Weet jij dat hannah, heeft Gerrit een grote tuin?

vast wel, willemijn, en anders mag hij de gemeentegrond ook gerust even meepakken............. Knipoog smiley
daarna kan hij de ramen van cootje nog eens zemen zonder strepen;
en voor jou naar alle markten en dan weer naar huis..........

gerrit verveelt zich voorlopig vast nog niet.......... Knipoog smiley
en aan neuzelen komen we al helemaal niet toe.

ik mag je wel een beetje plagen, toch, gerrit?

eh.......neem voor mij gelijk even eieren mee bij de boer als je wilt?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 20 maart 2012, 07:54
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 08:43

HANNAH810 schreef:
vast wel, willemijn, en anders mag hij de gemeentegrond ook gerust even meepakken............. Knipoog smiley
daarna kan hij de ramen van cootje nog eens zemen zonder strepen;
en voor jou naar alle markten en dan weer naar huis..........

gerrit verveelt zich voorlopig vast nog niet.......... Knipoog smiley
en aan neuzelen komen we al helemaal niet toe.

ik mag je wel een beetje plagen, toch, gerrit?

eh.......neem voor mij gelijk even eieren mee bij de boer als je wilt?

Nou Gerrit ik heb je een handje geholpen... gisteren zijn ze al gedaan... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 09:15

COOTJE711 schreef:
Nou Gerrit ik heb je een handje geholpen... gisteren zijn ze al gedaan... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

He en de mijne zijn ook al schoon wat jammer nu maarre....
Donor week en ramen lappen komen niet echt overeen he Knipoog smiley
dus bietje erg offffffff topic Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 10:33

ERIKA129 schreef:

Laat ze eerst maar eens gaan onderzoeken, hoe ze hersens kunnen overzetten Gefrustreerde smiley
Er zijn op cm al zo wie zo een groot aantal vrouwen die op een donatie zitten te wachten Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 10:39

Er zijn op cm al zo wie zo een groot aantal vrouwen die op een donatie zitten te wachten

Wou je me sponseren Gerrit? Knipoog smiley Dat zijn nu de mannen he? Knipoog smiley
Zal ik je mijn banknummer even mailen? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 11:55

WILLEMIJN232 schreef:
Er zijn op cm al zo wie zo een groot aantal vrouwen die op een donatie zitten te wachten

Wou je me sponseren Gerrit? Knipoog smiley Dat zijn nu de mannen he? Knipoog smiley
Zal ik je mijn banknummer even mailen? Clown smiley

Als dat toch eens zou kunnen he Smiley die vol vragen zit
Hersenen pinnen Clown smiley
Stond jij vast voorop
Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 11:56

ERIKA129 schreef:

Jawel ik zoek een donor voor mijn ramen.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 12:00

COOTJE711 schreef:
Jawel ik zoek een donor voor mijn ramen.... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

in de gouden gids staan er zat Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 12:37

GERRIT084 schreef:
Als dat toch eens zou kunnen he Smiley die vol vragen zit
Hersenen pinnen Clown smiley
Stond jij vast voorop
Engeltje smiley

Waarom doe je nu zo onaardig? Ik maak een grapje en jij moet er weer ze denigrerend op reageren? Is toch nergens voor nodig? weet je wel wat je schrijft?
En maar beweren dat je christen bent...... Verraste, verbaasde smiley Tja, dat kan blijkbaar....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 20 maart 2012, 12:41
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 12:47

GERRIT084 schreef:
Laat ze eerst maar eens gaan onderzoeken, hoe ze hersens kunnen overzetten Gefrustreerde smiley
Er zijn op cm al zo wie zo een groot aantal vrouwen die op een donatie zitten te wachten Engeltje smiley

Tjonge... dat is de opsteker van de dag, had die net nodig... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 13:23

COOTJE711 schreef:
Tjonge... dat is de opsteker van de dag, had die net nodig... Twijfelende smiley

Gerrit lijkt wel een beetje gefrustreerd over vrouwen te zijn......Hoe lelijker je doet des te leuker denkt hij.....triest......
Hij kan beter zijn tuin gaan schoffelen , spitten of wat dan ook ipv hier van dit soort opmerkingen te plaatsen.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 20 maart 2012, 13:25
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 14:50

GERRIT084 schreef:

ga jij me jouw hersenen doneren, gerrit? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 15:08

Ja...ook ik lees vaak hoe Gerrit zich afstompt...op mensen...de wereld en de maat schappij...(en ook de vrouwen)

Maar...als er dan(wat ik ook weleens deed) zoveel commentaar wordt gegeven....lees ik....

""ALS JE DAN ZEGT EEN CHRISTEN TE ZIJN""

Kijk...juist als je laat voorkomen DAT...je er een bent...(ik zeg altijd probeert... te zijn)

ZEG JE AL ZELF ZULKE DINGEN NIET!!!!!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 17:11

ZEELAND736 schreef:
Ja...ook ik lees vaak hoe Gerrit zich afstompt...op mensen...de wereld en de maat schappij...(en ook de vrouwen)

Maar...als er dan(wat ik ook weleens deed) zoveel commentaar wordt gegeven....lees ik....

Kijk...juist als je laat voorkomen DAT...je er een bent...(ik zeg altijd probeert... te zijn)

Vermanen mag Zeeland.......dat is toch je christenplicht?????????? Knipoog smiley
Wij moeten elkander vermanen las ik vandaag nog ergens, weet niet meer waar.......
En ik zeg zelf zulke dingen rustig hoor en beweer ook nog een christen te zijn........(misschien niet in jouw ogen maar dat terzijde)
En als iemand zich af wil stompen zou het prettig zijn als hij/zij daar niet CM voor kiest.....
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 20:55

WILLEMIJN232 schreef:
Vermanen mag Zeeland.......dat is toch je christenplicht?????????? Knipoog smiley
Wij moeten elkander vermanen las ik vandaag nog ergens, weet niet meer waar.......
En ik zeg zelf zulke dingen rustig hoor en beweer ook nog een christen te zijn........(misschien niet in jouw ogen maar dat terzijde)
En als iemand zich af wil stompen zou het prettig zijn als hij/zij daar niet CM voor kiest.....

Nu komen we ergens, volgens het O.T maar ook het N.T, hoort de vrouw zich ondergeschikt op te stellen, en zeker niet in het voor gestoelte plaats te nemen .
En emancipatie is geen Bijbelse leer, alleen binnen het huwelijk, ben je elkaars gelijke, dus daar buiten niet.
Dus ook op het vermanende gebeuren, wens ik niet beleerd, nog onderwezen, of vermanend toe gesproken te worden door een vrouw.

alle gekheid op een stokje, ik doneer niets, daar ging het hier om geloof ik.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 21 maart 2012, 08:21

GERRIT084 schreef:
Nu komen we ergens, volgens het O.T maar ook het N.T, hoort de vrouw zich ondergeschikt op te stellen, en zeker niet in het voor gestoelte plaats te nemen .
En emancipatie is geen Bijbelse leer, alleen binnen het huwelijk, ben je elkaars gelijke, dus daar buiten niet.
Dus ook op het vermanende gebeuren, wens ik niet beleerd, nog onderwezen, of vermanend toe gesproken te worden door een vrouw.

als je deze intermenselijke "bijbelse" structuren toe wilt passen, dan moet je ze wel juist weergeven, gerrit;

iedere vrouw zou zich dan moeten voegen naar HAAR man, (en dus gelukkig niet naar elke man!! en zij wordt zeker niet monddood verklaard; haar man zou in dit geval haar mening in de gemeente voor haar inbrengen.

mag ik je een vraag stellen n.a.v. jouw visie op mannen en vrouwen?
hoe zie jij dan een bijbeltekst als;
wees elkander onderdanig.....
of
ook een man heeft geen macht over zijn eigen lichaam, maar de vrouw?
daar komt toch wel erg duidelijk het woord macht in voor, toch? Verraste, verbaasde smiley

hannah.........als mens zijn we allen gelijkwaardig en houd het toch maar even bij haar eigen hersenen.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 21 maart 2012, 08:37
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 21 maart 2012, 09:01

HANNAH810 schreef:
als je deze intermenselijke "bijbelse" structuren toe wilt passen, dan moet je ze wel juist weergeven, gerrit;

iedere vrouw zou zich dan moeten voegen naar HAAR man, (en dus gelukkig niet naar elke man!! en zij wordt zeker niet monddood verklaard; haar man zou in dit geval haar mening in de gemeente voor haar inbrengen.

mag ik je een vraag stellen n.a.v. jouw visie op mannen en vrouwen?
hoe zie jij dan een bijbeltekst als;
wees elkander onderdanig.....
of
ook een man heeft geen macht over zijn eigen lichaam, maar de vrouw?
daar komt toch wel erg duidelijk het woord macht in voor, toch? Verraste, verbaasde smiley

hannah.........als mens zijn we allen gelijkwaardig en houd het toch maar even bij haar eigen hersenen.

Maar dat zei ik toch, alles is mogelijk binnen het huwelijk, ik zal mij dus nooit onderschikken aan een vrouw, buiten het huwelijk.
Aldus zoals het er nu voorstaat, eigenlijk nooit, ik heb dus ook nooit gewerkt voor een bedrijf, waar een vrouw met de scepter zwaaide.
En mocht er ooit hier een vrouwelijke president komen, ga ik emigreren .
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 21 maart 2012, 12:45

GERRIT084 schreef:
Maar aangezien vrouwen, tegenwoordig, de zelfde functies willen bekleden als mannen, zie ik het duister in.
Ik heb ze dan ook nog nooit gezien, als schilder (renovatie), dokwerker, stratenmaker, bouwvakker, maar wel als directrice van een bouwbond.

nou, mag ik u voorstellen;
de buitenboel heb ik altijd geschilderd, want dat vond "hij" teveel werk, en zo eng hóóg...
straatjes leggen kan ik prima, alleen zo jammer dat ik het bijna elk jaar over moet doen......... Clown smiley
en ja, men maakt me inderdaad uit voor bouwvakker, wegens twee rechter handjes; als er ergens in de buurt een kast moet worden verzet of er een klus te klaren is, bijvoorbeeld.

hannah.........duisturrrr....... Lachende smiley met blinkend witte tanden

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 21 maart 2012, 12:50
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 21 maart 2012, 13:16

[quote=HANNAH810]nou, mag ik u voorstellen;
de buitenboel heb ik altijd geschilderd, want dat vond "hij" teveel werk, en zo eng hóóg...
straatjes leggen kan ik prima, alleen zo jammer dat ik het bijna elk jaar over moet doen......... Clown smiley
en ja, men maakt me inderdaad uit voor bouwvakker, wegens twee rechter handjes; als er ergens in de buurt een kast moet worden verzet of er een klus te klaren is, bijvoorbeeld.

hannah.........duisturrrr....... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Tuurlijk, uitzonderingen daar gelaten, eerlijk gezegd heb ik nooit getwijfeld aan jou, in dezen.
Je zou als geroepen komen, er moet nog een koel-vriezer uit mijn kelder naar boven gesjouwd worden. Stap voor stap, hij is best wel zwaar.

.[/quot

Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 22 maart 2012, 13:27
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator

BerichtGeplaatst: woensdag 21 maart 2012, 22:57

Er zijn wat reacties verwijderd, graag weer on-topic en gepast!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 22 maart 2012, 08:43

CHRISTIANMATCH schreef:
Er zijn wat reacties verwijderd, graag weer on-topic en gepast!

Dus aanvallen mag, en verdedigen niet?
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 22 maart 2012, 09:17

ZEELAND736 schreef:

Ten eerste stomp ik nergens op af, ik heb wel mijn vraagtekens op of om heel veel dingen.
Tegenwoordig worden heel veel dingen maar klakkeloos aangenomen, ben je dan in jou ogen, alleen een goed Christen, als je met al die dingen meeloopt?!
En als je tegen dingen aanloopt, die niet in je straatje vallen, is iemand geen goed Christen.
Vooralsnog worden er hier op CM heel wat dingen, in mijn ogen, bedekt onder een wel heel grote mantel der liefde.
En als je dan in mijn ogen, of mijn beleving, daar commentaar op geeft, ben je in ene geen goed Christen meer?
Eigenlijk wel een beetje een vreemde veronderstelling, wie gaat dan bepalen dat iemand wel, of geen Christen is?!
Ten eerste zitten we hier met een heel grote verscheidenheid aan belevingen, dus zo wie zo niet op 1 lijn.
Ten tweede ook met een heel grote verscheidenheid van verschillende zonden, en tekortkomingen.
En natuurlijk mag je commentaar leveren, maar ga dan ook eens inhoudelijk ergens op in, geef ook eens je mening over een onderwerp.
En niet altijd op de persoon spelen, maar gewoon ook iets doneren in het zakje van het onderwerp.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 22 maart 2012, 09:50

ZEELAND736 schreef:

Eerlijk gezegd word ik moe van dit soort opmerkingen. Waarom wordt het feit dat men christen is altijd op een negatieve manier gebruikt. Waarom wordt er zo snel een vermanend vingertje gewezen naar de ander? De term christen zijn is een negatieve term geworden, en het wordt heel zelden positief gebruikt. Het maakt de beleving van christen zijn heel negatief en zeker niet aantrekkelijk voor de buitenwacht.
Ik ga ervan uit, dat als men op CM zit, christen is. Een gewaagde stelling, maar dat is wel mn uitgangspunt. En als men zich dan op een bepaalde manier uit, vind ik dat je daar niet mee moet spotten.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 22 maart 2012, 09:50
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 22 maart 2012, 10:12

WILLEMIJN232 schreef:
Waarom doe je nu zo onaardig? Ik maak een grapje en jij moet er weer ze denigrerend op reageren? Is toch nergens voor nodig? weet je wel wat je schrijft?
En maar beweren dat je christen bent...... Verraste, verbaasde smiley Tja, dat kan blijkbaar....

Kijk...hier werd die opmerking geplaatst...dat kon wel...??

We zullen alles moeten zien als een grapje??? Niet TE serieus??
Zoals ik al meer las...er is veel nep...
Of ik dan wel???
Nee maar dat heb ik ook nooit beweert...

Ik struikel dagelijks...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 22 maart 2012, 19:04

GERRIT084 schreef:
Dus aanvallen mag, en verdedigen niet?

Je trekt nu een conclusie Gerrit.
Ik ga er verder niet op in want ik mail tegenwoordig al meer met cm dan met mn vrouw.
Maar t onderwerp is wel samen te vatten in jouw stelling.

ff ontopic: donorweek is voorbij en mn nederlandse codocil is hier niet geldig.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 22 maart 2012, 19:56

ZEELAND736 schreef:
Kijk...hier werd die opmerking geplaatst...dat kon wel...??

We zullen alles moeten zien als een grapje??? Niet TE serieus??
Zoals ik al meer las...er is veel nep...
Of ik dan wel???
Nee maar dat heb ik ook nooit beweert...

Ik struikel dagelijks...

Wat bedoel je nu te zeggen Zeeland......Het is mij niet geheel duidelijk.... Smiley die vol vragen zit Vooral met dat kon wel wat ik schreef?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 11:09

Jammer dat als je reageert op een reactie mensen dan niet terug reageren maar wel van alles denken te kunnen schrijven....
Als je een reactie neerzet over iemand en diegene reageert daarop neem dan ook de verantwoordelijkheid voor je schrijfsels.......lijkt mij......maar ja, wie ben ik... Engeltje smiley
Wel makkelijk trouwens.....lekker van alles schrijven en niet terug reageren.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 23 maart 2012, 11:12
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 11:20

Ik wist niet dat reageren op iets wat gezegd is verplicht is.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 11:31

MARISKA601 schreef:
Ik wist niet dat reageren op iets wat gezegd is verplicht is.

Ik vind als je op personen reageert met opmerkingen je daarniet mee weg komt door een reactie daarop te negeren.......
Niets is verplicht maar het is wel makkelijk om over iemand te spreken en te schrijven en er vervolgens niet op te reageren als diegene om helderheid vraagt?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Pagina 5 van 6