Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 08:23
|
|
|
Een kind van 3 zeker niet... Ik was ook gescheiden...Was??? Zo zie ik dat nog steeds...ik ben het dus... En omdat ik zeker weet dat het voor sommige mannen toch misschien moeilijk ik...wil ik dat ze dat weten... Het is namelijk wel heel anders als je ziet staan ....weduwnaar...gescheiden...of vrijgezel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 10:09
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Een kind van 3 zeker niet... Ik was ook gescheiden...Was??? Zo zie ik dat nog steeds...ik ben het dus... En omdat ik zeker weet dat het voor sommige mannen toch misschien moeilijk ik...wil ik dat ze dat weten... Het is namelijk wel heel anders als je ziet staan ....weduwnaar...gescheiden...of vrijgezel... |
Precies. Als ik op een profiel kom, dat mij wel aanspreekt, met foto en bv alleenstaande. Je mailt een poosje, en dan plots wordt je mee gedeeld mijn oudste (zoon dochter) heeft verkering en ..... sorrie maar dan haak ik af. Waarom, das simpel, als je al van af het begin, begint met een leugentje om best wil, omdat het jou zo uitkomt, welke zekerheid bied dat dan voor de toekomst. Dit is heel anders als iemand tegenkomen op straat, daar loop je niet met een bord voor, met je hele sores er op. Hier bied men zich aan hoe je bent, en wat je wil, en wat je te bieden hebt. En er zijn er die geen kinderen hebben, of ze om wat voor reden niet krijgen kunnen. Die loop je dan ook mis, dus het heeft zijn voor en tegen om echt eerlijk te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:10
|
|
|
SHANITA130 schreef: | CLAUWTJE606 schreef: Heb niet alle reacties gelezen maar ik vind het zelf altijd heel vervelend om het woord gescheiden in te vullen. Ik ben een alleenstaande moeder met kinderen en ja, ik ben getrouwd geweest. Ik wil niet teveel herinnerd worden aan mn ex. Bovendien heb ik een achteraankomertje gekregen via een kortstondige relatie. Er zijn dus ook mensen die zoiets overkomen. En dan kan ik in mijn profiel zetten dat ik alleenstaand ben/ nooit gehuwd.
Ik zou het erger vinden als er zou staan: geen kinderen terwijl hij ze wel heeft
Annette, ik vind wel dat jij Clauwtje hier een beetje onterecht, terecht loopt te wijzen.
Dit topic heet 'Hoe eerlijk is je profiel? en niet "Leg eens uit waarom jij je profiel eerlijk vind?"
Clauwtje legt hier uit waarom ze het heel vervelend vind het woord 'gescheiden' in te vullen.
En dat dáárom niet doet.
Eigenlijk is ze dus wel eerlijk....
En waarom het, naar de letter, niet eerlijk is, dát snapt ze denk ik wel....
Dát snap een kind van drie ook..... |
Shanita, naar mijn idee zeg jij nu dat je best mag liegen.
Het hoe en waarom iemand niet meedeeld gescheiden te zijn terwijl ze dat wel is is totaal onbelangrijk. Je WAS/BENT gescheiden dus als je wat anders invult op je profiel ben je feitelijk een leugenaar.
ik zou zelf het woord ex ook nooit meer willen horen, maar de feiten liggen er, dus kan ik daar ook niet omheen. Inmiddels ben ik in een relatie, dus kon ik dat invullen. Het enige wat dus werkt is het vinden van een relatie zodat je van het predikaat gescheiden af bent.
Persoonlijk ben ik heel allert en allergisch op/voor leugens, en voor mij zou het een reden zijn om een beginnende relatie te verbreken als men bewust niet gescheiden in zou vullen terwijl men dat wel is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:17
|
|
|
Als je niet zou invullen dat je gescheiden bent, ontken je in mijn ogen de situatie waarin je verkeerd.
Je leeft tenslotte gescheiden van je partner waarbij je kinderen hebt gekregen. d.m.v. de kinderen ben je toch enigszin verbonden met je ex: Bezoekregelingen. Alimentatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:17
|
|
|
SHANITA130 schreef: | CLAUWTJE606 schreef: Heb niet alle reacties gelezen maar ik vind het zelf altijd heel vervelend om het woord gescheiden in te vullen. Ik ben een alleenstaande moeder met kinderen en ja, ik ben getrouwd geweest. Ik wil niet teveel herinnerd worden aan mn ex. Bovendien heb ik een achteraankomertje gekregen via een kortstondige relatie. Er zijn dus ook mensen die zoiets overkomen. En dan kan ik in mijn profiel zetten dat ik alleenstaand ben/ nooit gehuwd.
Ik zou het erger vinden als er zou staan: geen kinderen terwijl hij ze wel heeft
Annette, ik vind wel dat jij Clauwtje hier een beetje onterecht, terecht loopt te wijzen.
Dit topic heet 'Hoe eerlijk is je profiel? en niet "Leg eens uit waarom jij je profiel eerlijk vind?"
Clauwtje legt hier uit waarom ze het heel vervelend vind het woord 'gescheiden' in te vullen.
En dat dáárom niet doet.
Eigenlijk is ze dus wel eerlijk....
En waarom het, naar de letter, niet eerlijk is, dát snapt ze denk ik wel....
Dát snap een kind van drie ook..... |
Shanita, we zitten hier op een forum, op een forum voer je discussies en deel je meningen. Dit is mijne, die erboven is de mening van clauwtje. En weet je wat het leuke is, die mogen we allebei hebben. Je hoeft het namelijk niet altijd eens te zijn.
Een kind van 3 snapt ook dat je iemand niet zomaar aanvalt als een mening je niet aanstaat, daar kan jij dan weer wat van leren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:18
|
|
|
Maar nu ff een andere vraag waar ik erg veel moeite mee had om in te vullen: de kinderwens... ik heb nee ingevuld omdat er geen kinderen meer kunnen komen, maar de wens is er wel. Moet ik dan toch "ja" invullen en dan later uitleggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 11:34
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Maar nu ff een andere vraag waar ik erg veel moeite mee had om in te vullen: de kinderwens... ik heb nee ingevuld omdat er geen kinderen meer kunnen komen, maar de wens is er wel. Moet ik dan toch "ja" invullen en dan later uitleggen? |
Je kan wel, ja invullen als je het bv op prijs zou stellen dat die ander kinderen heeft, in ieder geval geen bezwaar. Nee geen kinderen, kan je e.v.t later wel verklaren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 12:38
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Maar nu ff een andere vraag waar ik erg veel moeite mee had om in te vullen: de kinderwens... ik heb nee ingevuld omdat er geen kinderen meer kunnen komen, maar de wens is er wel. Moet ik dan toch "ja" invullen en dan later uitleggen? |
Ja, daar zat ik ook mee. als ik 'ja' invul, krijg ik mannen die op de valreep een kind willen met mij. Vul ik 'nee' in, dan zijn vele verbaasd, ook het feit dat ik ook geen kinderen héb.
Zelfde heb ik met opleiding. zet ik 'niets afgemaakt' of zo, kan iemand denken van lui, geen ambitie en motivatie ed.
Daarom is het zo belangrijk, voor mij, dat ik enigszins mijn levensverhaal neer heb kunnen schrijven, naar aanleiding van 'vergeving'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:10
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Precies. Als ik op een profiel kom, dat mij wel aanspreekt, met foto en bv alleenstaande. Je mailt een poosje, en dan plots wordt je mee gedeeld mijn oudste (zoon dochter) heeft verkering en ..... sorrie maar dan haak ik af. Waarom, das simpel, als je al van af het begin, begint met een leugentje om best wil, omdat het jou zo uitkomt, welke zekerheid bied dat dan voor de toekomst. Dit is heel anders als iemand tegenkomen op straat, daar loop je niet met een bord voor, met je hele sores er op. Hier bied men zich aan hoe je bent, en wat je wil, en wat je te bieden hebt. En er zijn er die geen kinderen hebben, of ze om wat voor reden niet krijgen kunnen. Die loop je dan ook mis, dus het heeft zijn voor en tegen om echt eerlijk te zijn. |
Je gaat hier op de site op een profiel af en dan ga je er idd vanuit dat die persoon eerlijk is en dat wat er staat klopt. Eerlijkheid staat bij mij bovenaan dat heb ik ook op mijn profiel staan en als je dan heen en weer mailt en er blijkt toch een ander persoon achter te zitten maakt mij dat een beetje boos maar nog meer verdrietig want die persoon kan je goed kwetsen!! Helaas die ervaringen heb ik hier gehad, gelukkig zijn er ook zat eerlijke en lieve mensen hier op cm En ook al scheel je veel in jaren daarom kan er wel een mooie vriendschap ontstaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:12
|
|
|
Idd Josina dat is ook zo'n vraag ik heb ja ingevuld maar wie zegt mij dat ik kinderen kan krijgen?? Voor hetzelfde geld wordt het me niet gegeven het is nog altijd de Heere die kinderen geeft,maar met de ja had ik ook zoiets van ik sta ook open voor kinderen dan de ander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 15:12
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als je niet zou invullen dat je gescheiden bent, ontken je in mijn ogen de situatie waarin je verkeerd.
Je leeft tenslotte gescheiden van je partner waarbij je kinderen hebt gekregen. d.m.v. de kinderen ben je toch enigszin verbonden met je ex: Bezoekregelingen. Alimentatie. |
het is ook nog mogelijk wel gescheiden te zijn, zonder bezoekregelingen of alimentatie, mariska.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 16:53
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Shanita, we zitten hier op een forum, op een forum voer je discussies en deel je meningen. Dit is mijne, die erboven is de mening van clauwtje. En weet je wat het leuke is, die mogen we allebei hebben. Je hoeft het namelijk niet altijd eens te zijn.
Een kind van 3 snapt ook dat je iemand niet zomaar aanvalt als een mening je niet aanstaat, daar kan jij dan weer wat van leren. |
Val je niet aan.
Geef mijn mening.
Ik heb járen op hele kleine kinderen van twee verdieners gepast.
Een kind van drie snapt wel als iets niet eerlijk is. Bijvoorbeeld, aan een lamp hangen, als ze weet dat dat verboden is.
Ik bedoelde dat als voorbeeld, kinderen van drie begrijpen eenvoudige dingen, wat betreft goed en slecht, eerlijk en niet eerlijk; wat wel mag en wat niet mag.
Ik kan het wel begrijpen, als iemand het vervelend vind om 'gescheiden' aan te vinken. Het kan bijvoorbeeld ook zo zijn, dat iemand wettelijk wél getrouwd is geweest, maar dat dat niet zo aanvoelt.
Of andersom, dat iemand een zodanige diepe relatie heeft gehad, dat 'gescheiden' dat veel beter illustreert dan de andere opties bij de meerkeuze vraag.
Ja, of de ex heeft nog contact met de kinderen, na een scheiding....maar ja, dan nog, kan het de keus zijn van iemand, om het daar later over te hebben...geldt voor alles, by the way.
Als een eventuele toekomstige partner dáárover valt.....(dan zou het, wat míj betreft al helemaal ophouden van mijn kant...)
En ik ben het met Clauwtje eens, het is erg als iemand zegt dat ie geen kinderen heeft, terwijl die ze wel heeft...
Dat is wezenlijk iets heel anders.
Maar bij 'kinderen' is er toch in de meeste gevallen sprake (geweest) van een relatie of een huwelijk, kan je van uitgaan.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen, van vrouwen die wel een kind, of kinderen hebben, en geen man.
:)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 20 oktober 2011, 16:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 17:44
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Shanita, naar mijn idee zeg jij nu dat je best mag liegen.
Het hoe en waarom iemand niet meedeeld gescheiden te zijn terwijl ze dat wel is is totaal onbelangrijk. Je WAS/BENT gescheiden dus als je wat anders invult op je profiel ben je feitelijk een leugenaar.
ik zou zelf het woord ex ook nooit meer willen horen, maar de feiten liggen er, dus kan ik daar ook niet omheen. Inmiddels ben ik in een relatie, dus kon ik dat invullen. Het enige wat dus werkt is het vinden van een relatie zodat je van het predikaat gescheiden af bent.
Persoonlijk ben ik heel allert en allergisch op/voor leugens, en voor mij zou het een reden zijn om een beginnende relatie te verbreken als men bewust niet gescheiden in zou vullen terwijl men dat wel is. |
Ja, en als iemand dan met een heel plausibele verklaring komt, van wáárom die het een en ander wel of niet heeft aangevinkt?
Was dat om te liegen en daar voordeel mee te doen?
Of is er een begrijpelijke verklaring voor.
Wat de een begrijpelijk vindt, is voor de ander niet begrijpelijk.
Bijvoorbeeld, als iemand getrouwd is geweest, en dat voelt niet als getrouwd geweest zijn. Bijvoorbeeld, omdat het ´moest´ van de kerk, omdat men wel met elkaar sliep of had geslapen.
Omdat samenwonen niet werd getolereerd.
Of als men veel te snel is getrouwd, en niet alles kon overzien, zoals een objectieve buitenstaander dat soms beter kan. En alsnog alles misliep na verloop van tijd, terwijl de liefde er ´an sich´ wel was.
Of mensen die veel te jong trouwen en kinderen nemen of krijgen.
Of die door ouders werden gemanipuleerd om te trouwen...
Of om de verkeerde reden zijn gaan trouwen, om nooit meer alleen te hoeven zijn.
Enzovoort.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 17:59
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, en als iemand dan met een heel plausibele verklaring komt, van wáárom die het een en ander wel of niet heeft aangevinkt?
Bijvoorbeeld, als iemand getrouwd is geweest, en dat voelt niet als getrouwd geweest zijn. Bijvoorbeeld, omdat het ´moest´ van de kerk, omdat men wel met elkaar sliep of had geslapen.
Of als men veel te snel is getrouwd, en niet alles kon overzien, zoals een objectieve buitenstaander dat soms beter kan. En alsnog alles misliep na verloop van tijd, terwijl de liefde er ´an sich´ wel was.
Of om de verkeerde reden zijn gaan trouwen, om nooit meer alleen te hoeven zijn.
Enzovoort. |
Bovenstaand geef je redenen op om te scheiden, dat je een reden hebt om te scheiden, maakt nog steeds niet dat je niet getrouwd bent geweest.
Waarom zou iemand die in het verkeerde lichaam is geboren niet een ander geslacht aan mogen vinken? Dat is dus ook niet liegen?? Omdat het AANVOELD als vrouw zijnde, gewoon jezelf als vrouw profileren ondanks je fysieke kenmerken
Met bovenstaand voorbeeld zie je hopelijk in dat je complete onzin uit loopt te kramen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:03
|
|
|
Voor mijn gevoel...gaan we wel erg ver...zie ik het verkeerd???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:15
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, en als iemand dan met een heel plausibele verklaring komt, van wáárom die het een en ander wel of niet heeft aangevinkt?
Enzovoort. |
Voorbode, ik zal wel verwijten krijgen dat ik het met een auto vergelijk, maar doe het toch Je koopt een nieuwe auto, rijd er 999.9 km mee. Je zet hem voor de deur, je kijkt er 2 jaar niet meer naar om,wordt wakker, kijkt naar buiten, en denkt, jakkies wat staat daar nu, die mot i niet meer. Je zet hem in de krant. Te koop nieuwe auto, geen km mee gerede. Denk jij nu waarlijk dat iemand onder deze conditie hem moet hebben Ze stappen er in, en er weer uit, en zeggen keurig netjes ik mot hem niet, u heeft.....gelogen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:18
|
|
|
PIETER649 schreef: | Bovenstaand geef je redenen op om te scheiden, dat je een reden hebt om te scheiden, maakt nog steeds niet dat je niet getrouwd bent geweest.
Waarom zou iemand die in het verkeerde lichaam is geboren niet een ander geslacht aan mogen vinken? Dat is dus ook niet liegen?? Omdat het AANVOELD als vrouw zijnde, gewoon jezelf als vrouw profileren ondanks je fysieke kenmerken
Met bovenstaand voorbeeld zie je hopelijk in dat je complete onzin uit loopt te kramen. |
Ja, en als zo iemand is omgebouwd. ìk zie dat niet hoor, dat zo iemand eerst bijvoorbeeld een man was...
Ja, of als ik dat hoor, na een tijd van iemand, dat ie is omgebouwd, dan zie ik het wel, dan ga ik erop letten...
Ik denk dat er wel een verschil tussen zit, of iemand in een verkeerd lichaam is geboren, én wel getrouwd is geweest, maar dat niet zo voelt.
Dat is geen vergelijkbaar iets.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:20
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Voorbode, ik zal wel verwijten krijgen dat ik het met een auto vergelijk, maar doe het toch Je koopt een nieuwe auto, rijd er 999.9 km mee. Je zet hem voor de deur, je kijkt er 2 jaar niet meer naar om,wordt wakker, kijkt naar buiten, en denkt, jakkies wat staat daar nu, die mot i niet meer. Je zet hem in de krant. Te koop nieuwe auto, geen km mee gerede. Denk jij nu waarlijk dat iemand onder deze conditie hem moet hebben Ze stappen er in, en er weer uit, en zeggen keurig netjes ik mot hem niet, u heeft.....gelogen. |
Hier moet ik nog even over denken....
Later.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:21
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, en als zo iemand is omgebouwd. ìk zie dat niet hoor, dat zo iemand eerst bijvoorbeeld een man was...
Ja, of als ik dat hoor, na een tijd van iemand, dat ie is omgebouwd, dan zie ik het wel, dan ga ik erop letten...
Ik denk dat er wel een verschil tussen zit, of iemand in een verkeerd lichaam is geboren, én wel getrouwd is geweest, maar dat niet zo voelt.
Dat is geen vergelijkbaar iets. |
ik heb t woord omgebouwd niet gebruikt, niks erbij verzinnen he
enne.. tis VOLKOMEN vergelijkbaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:31
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Voor mijn gevoel...gaan we wel erg ver...zie ik het verkeerd??? |
nee je ziet het goed! dit topic begint behoorlijk uit het verband te schieten
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op donderdag 20 oktober 2011, 19:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:41
|
|
|
Heel veel mensen die gescheiden zijn, noemen zich alleenstaand. En dat is niet gelogen want dat ben je ook. Het is een kwestie van gevoelswaarde: als je zegt gescheiden te zijn, laat je de typering van je burgerlijke staat nog steeds afhangen van degene van wie je nou juist gescheiden bent en bepaalt die dus nog steeds dingen in je leven. Sommige mensen willen dat niet. Ook dat is te respecteren en de grote datingsites doen dat ook.
Op CM heb je een kleine groep die eigenlijk geen gescheiden partner wil. Als je dan zegt dat je alleenstaand met kinderen bent, is het wel helder dat je gehuwd of samenwonend bent geweest en dus gescheiden. Liegen is bewust de zaken verdraaien. Daar hoeft met de term alleenstaand dus geen sprake van te zijn. Maar of dat nou gebeurt vanwege de groep die geen gescheiden partner wenst, vraag ik me af. Het is toch niet te verbloemen?
Thomas, gescheiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 18:54
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Voor mijn gevoel...gaan we wel erg ver...zie ik het verkeerd??? |
Het gaat nog steeds over het profiel of toch niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 19:33
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Op CM heb je een kleine groep die eigenlijk geen gescheiden partner wil. Als je dan zegt dat je alleenstaand met kinderen bent, is het wel helder dat je gehuwd of samenwonend bent geweest en dus gescheiden. Liegen is bewust de zaken verdraaien. Daar hoeft met de term alleenstaand dus geen sprake van te zijn. Maar of dat nou gebeurt vanwege de groep die geen gescheiden partner wenst, vraag ik me af. Het is toch niet te verbloemen?
Thomas, gescheiden. |
Die optie heeft CM niet,je bent of "vrijgezel,nooit getrouwd geweest" óf "gescheiden".........
Leanne,die het allemaal worst zal zijn,een relatie laat je niet afhangen van 1 optie op een ontmoetingssite(dat laat ik over aan de kortzichtigen )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 20:14
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Die optie heeft CM niet,je bent of "vrijgezel,nooit getrouwd geweest" óf "gescheiden".........
Leanne,die het allemaal worst zal zijn,een relatie laat je niet afhangen van 1 optie op een ontmoetingssite(dat laat ik over aan de kortzichtigen ) |
Dat zegt een kortzichtige, die reeds aan een nieuwe relatie begonnen was, en is Das snel een oordeel, met een voordeel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 20:15
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Die optie heeft CM niet,je bent of "vrijgezel,nooit getrouwd geweest" óf "gescheiden".........
Leanne,die het allemaal worst zal zijn,een relatie laat je niet afhangen van 1 optie op een ontmoetingssite(dat laat ik over aan de kortzichtigen ) |
Dat is het punt ook en CM heeft hier kennelijk voor gekozen. Ik vind dat alleenstaand ook een optie zou moeten zijn. Het kindertal kun je dan gewoon net als nu invullen. Ik vind overigens ook dat men in die kringen waar men kennelijk geen gescheiden partner wil, ook zou moeten beseffen dat we in een andere tijd leven. Ik respecteer het standpunt maar denk er duidelijk anders over. Wat een onnodige druk legt een dergelijke geloofsgemeenschap op de eigen kerkleden. |En wat een leed en schuldgevoel wordt er mee veroorzaakt. Het geeft een verdriet dat nergens voor nodig is. Geloofsgemeenschappen die gescheiden mensen negeren of een trap nageven, verdienen de naam christelijke kerk niet en zijn kille wetstempels zonder begrip voor de broeder of zuster die het met de scheiding toch al moeilijk heeft. Ze kunnen van Christus nog wel wat leren, denk ik wel eens. Die trapte niet na.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 20 oktober 2011, 20:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 20:22
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Dat is het punt ook en CM heeft hier kennelijk voor gekozen. Ik vind dat alleenstaand ook een optie zou moeten zijn. Het kindertal kun je dan gewoon net als nu invullen. Ik vind overigens ook dat men in die kringen waar men kennelijk geen gescheiden partner wil, ook zou moeten beseffen dat we in een andere tijd leven. Ik respecteer het standpunt maar denk er duidelijk anders over. Wat een onnodige druk legt een dergelijke geloofsgemeenschap op de eigen kerkleden. |En wat een leed en schuldgevoel wordt er mee veroorzaakt. Het geeft een verdriet dat nergens voor nodig is.
Thomas |
In een andere tijd leven?? En hoe moet ik daar dan een idee van hebben, ten opzichte van wat? En naar wiens gedachte goed moet dit dan ingesteld zijn volgens u. Ik denk toch wel dat die invulling iets persoonlijks is. Niet iedereen denkt of doet het zelfde, of is daarin het zelfde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 20:52
|
|
|
ERIKA129 schreef: | nee je ziet het goed! dit topic begint behoorlijk uit het verband te schieten | Straks gaan ze het omgebouwde profielen noemen..... Wat er allemaal niet uit voort kan komen... Ik heb er niet veel meer mee...sorry
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 20:52
|
|
|
Je kunt eromheen draaien wat je wil, je kan redenen hebben waar iedereen de tranen van in de ogen krijgt...
maar je zit op cm!
Dat houd in dat je VERPLICHT een profiel in moet vullen. Een gedeelte van dat profiel bestaat uit FEITEN. Een feit is onomstotelijk, das geen gevoel.
Er is verder ruimte zat in je profiel waar je met bloemen, tranen, bijbelteksten, youtube filmpjes, fotoos van je hond kip kat lama tijgerphyton jezelf helemaal kunt laten gaan.
Vul de feiten nou gewoon in zoals ze zijn, is eerlijk zijn nu ook al teveel gevraagd????
Pieter, ziet er nog steeds uit als 28 maar geeft eerlijk toe ietsje ouder te zijn... want dat is een FEIT
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 20:54
|
|
|
Heel simpel Gerrit. De kerken die een gescheiden man of vrouw negeren of uitstoten, domweg omdat men het menseljk arsenaal kennelijk niet heeft om hier goed mee om te gaan, moeten een antwoord vinden op het feit dat in deze tijd ook gescheiden mensen in deze behoudende kerken leven en dat daar een volwaardige plaats voor moet zijn. Je hoeft op CM niet zo hard te zoeken als je mensen en met name vrouwen wilt vinden, die door hun kerk tijdens en na hun scheiding slecht behandeld zijn. En ik vind nadrukkelijk dat dat in deze gemeenschappen moet veranderen. Vlak op dit punt sommige evangelische gemeenten ook niet uit. De meer gematigde evangelische groepen doen het op dit punt beter, is mijn indruk. Maar we leven in een samenleving met veel echtscheidingen en dan kan de opvang niet bestaan uit een aantal naar mijn mening misplaatste bijbelteksten, die vooral een veroordeling inhouden.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 20 oktober 2011, 21:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 20 oktober 2011, 20:56
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dat zegt een kortzichtige, die reeds aan een nieuwe relatie begonnen was, en is Das snel een oordeel, met een voordeel |
Dat staat daar helemaal los van.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|