Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:52
|
|
|
1 vers is genoeg...of op zijn gewone nederlands: spreken is zilver maar zwijgen is goud..... Amos 5 : 13......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 00:17
|
|
|
TINK100 schreef: | 1 vers is genoeg...of op zijn gewone nederlands: spreken is zilver maar zwijgen is goud..... Amos 5 : 13...... |
Wie verstandig is zwijgt in deze tijd, want het is een kwade tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 00:39
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | De eerste vrucht van Zijn Geest is Liefde voor de broeders en zusters. Verder is er als vrucht, de onderscheiding der geesten, altijd gegeven tot opbouw van het Lichaam van Christus en niet alleen tot afbraak, De Waarheid wordt aangevallen en aangepast en Paulus spreekt dan over een ieder, die dat doet en daardoor een andere Jezus predikt, vervloekt is opdat de zuiverheid van het Evangelie bewaard blijve voor onjuiste toevoegingen of weglatingen door mensen in gang gezet, die de ware Jezus Christus wil inpakken met hun eigen denkbeelden en filosofie van onjuiste uitleg van het Evanngelie en de Christus der Schriften en over de Christus! | Even ter aanvulling twee opmerkingen...a. Er is onderscheid tussen gaven...overigens meervoud...zie 1 korr 12 en vrucht...enkelvoud..van de geest..zie Galaten 5:22. En b. Van de vrucht..liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing kan iedere christen meerdere aspecten tegelijkertijd hebben...de gaven daarentegen zijn niet voor iedere christen. 2 korr 12:7-11 Aan de een wordt dor de geest een woord van wijsheid gegeven en aan de ander een woord van kennis, door dezelfde geest; en aan een ander geloof, dor dezelfde geest en aan een ander genadegaven van genezingen, dor dezelfde geest; en aan een ander werkingen van krachten, en aan een ander profetie en aan een ander het onderscheiden van geesten, en aan een ander allerlei talen, en aan een ander uitleg van talen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 02:38
|
|
|
HANNAH810 schreef: | bedankt voor de moeite; het is me nu volledig duidelijk!!
inderdaad toch wel van belang om te weten of iemand die op een dating-site staat, al dan niet gehuwd is, ja! |
Ach Hannah, da's ook weer relatief. Christen is gehuwd, dus je gaat niet met hem daten. En als Christen straks niet meer gehuwd is... volgens mij ga jij dan ook niet met hem daten, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 07:15
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | Even ter aanvulling twee opmerkingen...a. Er is onderscheid tussen gaven...overigens meervoud...zie 1 korr 12 en vrucht...enkelvoud..van de geest..zie Galaten 5:22. En b. Van de vrucht..liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, zelfbeheersing kan iedere christen meerdere aspecten tegelijkertijd hebben...de gaven daarentegen zijn niet voor iedere christen. 2 korr 12:7-11 Aan de een wordt dor de geest een woord van wijsheid gegeven en aan de ander een woord van kennis, door dezelfde geest; en aan een ander geloof, dor dezelfde geest en aan een ander genadegaven van genezingen, dor dezelfde geest; en aan een ander werkingen van krachten, en aan een ander profetie en aan een ander het onderscheiden van geesten, en aan een ander allerlei talen, en aan een ander uitleg van talen. | ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Johannesbrief geeft expliciet aan om de geesten, die er zijn en op je " afkomen" en je willen be-invloeden, te beproeven, dat is individueel maar ook binnen de gemeente(n).
1 Johannes 4:1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 10:21
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Johannesbrief geeft expliciet aan om de geesten, die er zijn en op je " afkomen" en je willen be-invloeden, te beproeven, dat is individueel maar ook binnen de gemeente(n).
1 Johannes 4:1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
|
Dus dat wist je al... een gewaarschuwd mens telt voor 2 he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 10:35
|
|
|
LISA610 schreef: | Ach Hannah, da's ook weer relatief. Christen is gehuwd, dus je gaat niet met hem daten. En als Christen straks niet meer gehuwd is... volgens mij ga jij dan ook niet met hem daten, toch? |
ik heb nog geen afspraak met hem in t agenda staan, lisa....
jij al wel dan? even geduld nog he....... .......voor je afspraken gaat plannen!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 5 augustus 2011, 10:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 10:36
|
|
|
Hij wilde eigen zonde niet erkennen. Wat David ook gezegd heeft tegen de profeet Nathan dat hij spijt heeft gehad, maar hij beleed zijn zonden.
Vele profeten werden gedood door koningen wat de Heere gezien en gehoord heeft, omdat zij wilden niet weten wat ze gedaan hebben tegenover God. Laat de anderen maar beschuldigen, zo zouden ze denken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 10:45
|
|
|
oeps; traag internet heeft zo zijn gevaren...........
voor je het weet reageer je dubbel......
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 5 augustus 2011, 10:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTEN307
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 11:37
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dus dat wist je al... een gewaarschuwd mens telt voor 2 he |
Je neemt toch niet aan, als ik iets van God ontvang om neer te schrijven, dat ikzelf dat dan niet be-oefen ook op mijzelf, want zo ben je goed bezig, eerst zelf dat woord ter harte nemen en geloven en dan naar buiten toe in de prakktijk be-oefenen Alles wat de Schrift schrijft is ten eerste voor mij bestemd en vervolgens ook voor iedereen...wel of geen christen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 11:47
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Je neemt toch niet aan, als ik iets van God ontvang om neer te schrijven, dat ikzelf dat dan niet be-oefen ook op mijzelf, want zo ben je goed bezig, eerst zelf dat woord ter harte nemen en geloven en dan naar buiten toe in de prakktijk be-oefenen Alles wat de Schrift schrijft is ten eerste voor mij bestemd en vervolgens ook voor iedereen...wel of geen christen... |
Tja, dat zeg je nu wel zo keurig en politiek correct, maar hoe WEET jij dat datgene dat je ontvangt, al dan niet van God afkomstig is? Per slot van rekening dacht je ook een BEELDSCHONE vrouw van God te hebben ontvangen, maar naderhand viel dat ff vies tegen. Wie garandeerd dus dat al die andere dingen waarvan jij denkt dat je ze van God hebt WEL echt van God zijn??
Je hebt jezelf hier geprofileerd als een slecht en onbetrouwbaar doorgeefluik, ik lees je bijdragen wel, maar zal daarbij niet snel denken en geloven dat jij dat van God hebt ontvangen.
Sorry, maar daar heb je t zelf naar gemaakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 11:49
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Je neemt toch niet aan, als ik iets van God ontvang om neer te schrijven, dat ikzelf dat dan niet be-oefen ook op mijzelf, want zo ben je goed bezig, eerst zelf dat woord ter harte nemen en geloven en dan naar buiten toe in de prakktijk be-oefenen Alles wat de Schrift schrijft is ten eerste voor mij bestemd en vervolgens ook voor iedereen...wel of geen christen... | Begin dan maar eerst met vergeving vragen aan je laatste vrouw...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 11:53
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Je neemt toch niet aan, als ik iets van God ontvang om neer te schrijven, dat ikzelf dat dan niet be-oefen ook op mijzelf, want zo ben je goed bezig, eerst zelf dat woord ter harte nemen en geloven en dan naar buiten toe in de prakktijk be-oefenen Alles wat de Schrift schrijft is ten eerste voor mij bestemd en vervolgens ook voor iedereen...wel of geen christen... | Ik adviseer je de tekst m.b.t. het beproeven...in de context te lezen; Hieraan leert u de Geest van God kennen; elke geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God; en elke geest die niet belijdt dat Jezus in het vlees gekomen is, is niet uit God...etc. Dat is m.i. de toetsteen van de door jou aangehaalde tekst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 12:47
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Je neemt toch niet aan, als ik iets van God ontvang om neer te schrijven, dat ikzelf dat dan niet be-oefen ook op mijzelf, want zo ben je goed bezig, eerst zelf dat woord ter harte nemen en geloven en dan naar buiten toe in de prakktijk be-oefenen Alles wat de Schrift schrijft is ten eerste voor mij bestemd en vervolgens ook voor iedereen...wel of geen christen... |
De bijbel is dus alleen voor jou geschreven... en dan pas voor ons?
Ik geloof er niks van dat jij van God boodschappen ontvangt, en dat jij dat even aan ons mag vertellen.
De bijbel waarschuwt ons voor valse profeten....
DE BIJBEL IS GESCHREVEN VOOR IEDEREEN. IEDEREEN MAG ER IN LEZEN.
Ik heb een hekel aan mensen die vertikken om nederig te zijn. Ik heb een hekel aan mensen die alleen maar hoogmoedig kunnen zijn. Ik heb een hekel aan mensen die denken dat ze zonder zonde zijn. Ik heb een hekel aan mensen die denken alles beter te weten.
Hier aan kan men zien, dat ik mijn fouten en gebreken heb.
lees het niet verkeerd.. ik bedoel alleen het gedrag van zulke mensen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 5 augustus 2011, 12:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 12:49
|
|
|
zèlfs Heidenen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 12:53
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | zèlfs Heidenen
|
vergeet de valse profeten niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 15:58
|
|
|
MARISKA601 schreef: | vergeet de valse profeten niet... |
Mag ik een grotere spuugbak AUB??? Wordt hier echt zeer beroerd van dit alles te lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 16:07
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Mag ik een grotere spuugbak AUB??? Wordt hier echt zeer beroerd van dit alles te lezen |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 16:08
|
|
|
MARISKA601 schreef: | |
Is deze voor alle cm leden????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 16:10
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Is deze voor alle cm leden???? |
ja .. kunnen we met zijn allen tegelijk bovenhangen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 17:35
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ja .. kunnen we met zijn allen tegelijk bovenhangen |
Mag ik beginnen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 17:38
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ja .. kunnen we met zijn allen tegelijk bovenhangen |
wordt wel gezellie dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 17:41
|
|
|
JOSINA022 schreef: | wordt wel gezellie dan |
He...HALLO...het stonk al zo..... Door met zijn alle boven die bak te gaan hangen zal de lucht er niet beter op worden!!!!!!!!!!!!!
Maar ja...met iedereen wel gezelliger ja...voel je je niet zo zielig alleen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 17:51
|
|
|
moet ik ook nog even gasmaskers leveren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 17:53
|
|
|
MARISKA601 schreef: | moet ik ook nog even gasmaskers leveren? |
wat is de prijs, Mariska?
graag per minuut
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 17:56
|
|
|
AARTJE289 schreef: | wat is de prijs, Mariska?
graag per minuut |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 17:57
|
|
|
AARTJE289 schreef: | wat is de prijs, Mariska?
graag per minuut |
helemaal gratis...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 17:58
|
|
|
MARISKA601 schreef: | helemaal gratis...
|
Maar hoe moet we dan met dat ding op?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 18:00
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Maar hoe moet we dan met dat ding op? |
eerst maar effe afzetten dan... en dan vlug weer op doen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 18:01
|
|
|
kZie nog gaatjes....zeven we het gewoon...we moeten toch al afval scheiden..
Effe zere neus...WE GAAN OFFTOPIC!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 5 augustus 2011, 18:02
|
|
Naar boven |
|
|