Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 mei 2011, 13:04
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dat is een persoonlijke ervaring van jou, henk; maar dat betekend niet dat elke vrouw zo is!!! |
Gelukkig niet. Maar zulke gezegden, als eerder genoemd, hebben natuurlijk enige grond, anders worden ze niet verzonnen.
Er ligt bovendien ook nog een verantwoording bij mannen. Mannen kunnen kwijlend kijken (en dit valt altijd op ook al probeer je te verbergen) Of zoals een kennis heel netjes zei: "Mag ik een onbeschaamde opmerking maken? Je hebt een hele mooie vrouw". Zoiets was natuurlijk een compliment voor ons beiden.
In mijn geval was er natuurlijk meer aan de hand, wat ik eigenlijk van tevoren had kunnen weten en eigenlijk ook wist.
Maar een ander gezegde zegt: "Liefde maakt blind"
Dus: "Ëigen schuld, dikke bult".
Laatst aangepast door
|
HENKWAL969
|
op vrijdag 27 mei 2011, 13:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 17:31
|
|
|
Nee Henk, dat mag je niet zeggen. Niet eigen schuld dikke bult. Je hebt waarschijnlijk oprecht van je ex gehouden, dat zij zo deed, is erg, lijkt of haar liefde voor jou niet genoeg was, zij had/ heeft een probleem, misschien was zij ondanks haar mooie uiterlijk een onzekere vrouw. Ik ben van mening dat er in ieder mens iets speciaals zit. De een uit het in het uiterlijk. De ander innerlijk. Waar kies je voor. Ieder mens is uniek en speciaal.want je bent een schepping van de Allerhoogste.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 20:19
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Maar zulke gezegden, als eerder genoemd, hebben natuurlijk enige grond, anders worden ze niet verzonnen. |
ik vind het een ronduit beledigende uitspraak........ want er zijn ook minder goed uitziende mensen met hetzelfde gedrag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKIIE969
|
|
Geplaatst: maandag 13 juni 2011, 22:32
|
|
|
Zo'n mooie vrouw maakt je denk ik zelf ook wel een klein beetje onzeker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 15 juni 2011, 17:46
|
|
|
FRANKIIE969 schreef: | Zo'n mooie vrouw maakt je denk ik zelf ook wel een klein beetje onzeker |
Eigenlijk is dat wel jammer vind ik... als het goed is ga je voor elkaar en dan maakt het toch niet meer uit of ze naar andere mannen kijkt... want als het goed is zal ze voor jou gaan, net zoals een man wel eens naar mooie vrouwen kijkt, maar het liefst toch weer thuiskomt bij zijn eigen vrouw...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 15 juni 2011, 17:47
|
|
|
ik denk maar zo: kijken mag, aankomen niet.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 15 juni 2011, 17:52
|
|
|
TINK100 schreef: | ik denk maar zo: kijken mag, aankomen niet..... |
Als je bedoelt een intieme aanraking, ik vind dat dat zo logisch is dat je dat niet doet bij de vrouw of man van een ander dat dit niet eens een discussie is voor mij... doe je (of denk je) dat wel, dan is er blijkbaar toch iets niet goed met de liefde binnen die relatie... mijn mening...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 15 juni 2011, 18:04
|
|
|
het gaat er om, dat mensen altijd kijken naar de ander.Zowel vrouwen als mannen doen dat.....dat bedoel ik met "kijken". Als je op een terrasje zit, strand of zwembad....kijken en bekeken worden, zo gaat dat nu eenmaal......En aanraken....dat is alleen voorbehouden aan de partner van de man of vrouw.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENNOCH902
|
|
Geplaatst: woensdag 15 juni 2011, 19:16
|
|
|
Je moet zijn van de geest niet van het lichaam.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 15 juni 2011, 20:23
|
|
|
HENNOCH902 schreef: | Je moet zijn van de geest niet van het lichaam. |
uhum, sorry hoor... of je wilt of niet... het uiterlijk is het eerste wat je ziet aan een mens... zegt dat jou dan helemaal niks ? Voor mij is uiterlijk ook verbonden aan uitstraling en daarin kun je al veel zien...
Het eerste wat in mij opkomt is dit... vraag je je nooit af waarom we als mens een lichaam hebben gekregen ? Als dit niet belangrijk zou zijn, waarom denk je dan dat God ons zo geschapen heeft ? Kijk, je kunt wel beweren dat je van de geest zou moeten zijn... het is altijd nog het gezicht en de uitstraling die je ziet als je bijv. met iemand gaat zoenen... dus ja, wat mij betreft is dat ook van belang...
Met uiterlijk alleen ben je er natuurlijk niet... het is zeker belangrijk hoe iemand van binnen is, en voor mij als christen is het zeker van belang dat de ander ook gelooft in Jezus/ God... Het lichaam hoort erbij... ik denk niet dat God zou willen dat je dat wegredeneert... en volgens mij is daar niks mis mee, zolang je dat in de juiste verhouding ziet met het innerlijke.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 15 juni 2011, 20:39
|
|
|
HENNOCH902 schreef: | Je moet zijn van de geest niet van het lichaam. | Eerlijk gezegd geloof ik niet in dat gnostische gedachtengoed. Elkaars lichaam begeren is even belangrijk als geestelijk op één lijn zitten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENNOCH902
|
|
Geplaatst: woensdag 15 juni 2011, 21:28
|
|
|
Stel dat je een aandoening krijgt, of door ongeluk ben je je ledematen kwijt, of door een brand je huid verbrand?
Je lichaam zal rotten in de grond met je skelet erbij en het enige wat je over houdt is je geest. Vind het ook moeilijk om alleen naar het innerlijk te kijken maar ik probeer het gewoon want nu komt het..
Er zijn 2 vrouwen welk vrouw krijgt het meest hulp aangeboden van mannen?
De ene vrouw is minder aantrekkelijk en de andere vrouw is aantrekkelijk.
Zie je wat ik hiermee bedoel? elk mens is gelijk we moeten gewoon leren om alleen naar het innerlijk te kijken en uiterlijk buiten te houden.
Vraag zelf wel eens om tips en advies maar bij deze is het andersom. Ieder mens verdient het om gelijk te worden behandelt het uiterlijk is onzin de geest heeft een verblijfplaats nodig in vorm van lichaam meer niet. Het gaat om de functie niet om het uiterlijk.
Een christen hoort dit te weten verder niet in discussie gaan met mij hierover het is zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 15 juni 2011, 22:54
|
|
|
HENNOCH902 schreef: | Stel dat je een aandoening krijgt, of door ongeluk ben je je ledematen kwijt, of door een brand je huid verbrand?
Je lichaam zal rotten in de grond met je skelet erbij en het enige wat je over houdt is je geest. Vind het ook moeilijk om alleen naar het innerlijk te kijken maar ik probeer het gewoon want nu komt het..
Zie je wat ik hiermee bedoel? elk mens is gelijk we moeten gewoon leren om alleen naar het innerlijk te kijken en uiterlijk buiten te houden.
Vraag zelf wel eens om tips en advies maar bij deze is het andersom. Ieder mens verdient het om gelijk te worden behandelt het uiterlijk is onzin de geest heeft een verblijfplaats nodig in vorm van lichaam meer niet. Het gaat om de functie niet om het uiterlijk.
Een christen hoort dit te weten verder niet in discussie gaan met mij hierover het is zo. |
Ten eerste beoordeel je dus zelf al, "de ene vrouw is aantrekkelijk de andere vrouw minder aantrekkelijk ..." De vraagstelling "welke vrouw dan de meeste hulp krijgt" is geheel afhankelijk van de situatie ....
En dat een christen dat behoort te weten en dus niet met je in discussie mag gaan, omdat jij het weet ... sorry hoor, maar zo werkt het niet.
Vertel mij eens hoe wil je bepalen hoe de binnenkant eruit ziet als je beide vrouwen niet kent, waar laat je je dan door leiden ... Of laat je de meest aantrekkelijke lijden, omdat de buitenkant toch maar schone schijn is ...
Ik ben trouwens heel benieuwd wie je als eerste je hulp zou aanbieden, als beide vrouwen even aantrekkelijk zijn ... Of bij een ongeluk zijn 2 vrouwen betrokken, de meest aantrekkelijke vrouw ligt bloedend op de grond, de minder aantrekkelijke vrouw zit stil en versuft voor zich uit te staren ...
Nu weet ik ook waarom ik zo aantrekkelijk ben, ik zit goed in mijn vel ... (alleen dat buikkie ...)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juni 2011, 09:17
|
|
|
Als je goed in je vel zit, dan straal je dat uit.....dan is dat te zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENNOCH902
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juni 2011, 16:40
|
|
|
Wie ik zou helpen? de vrouw die bloed natuurlijk want dan zie je er minder aantrekkelijk uit haha.
Uiterlijk is bij iedereen verschillend het is subjectief de een kan hem/haar mooi vinden de ander vind weer van niet dus je moet wel vanuit het innerlijk kijken.
Probeer zelf verandering te brengen door mensen op 1 lijn te zetten en niet naar het uiterlijk te kijken want je kan een uitstraling hebben van hier tot egypte en de een een wat mindere dus ja..
Het is hetzelfde als dat je iemand eten geeft die zelf al eten heeft terwijl de ander honger lijdt omdat die persoon geen eten heeft.
Diamanten die stralen die schitteren maar sommige diamanten moet je een beetje schoon vegen en die zullen dan ook schitteren.
Voel me soms niet zo op mijn gemak als ik een aantrekkelijke vrouw aanspreek terwijl het maar een mening is, ze kan voor een ander juist onaantrekkelijk zijn dus het hangt er vanaf.
Het is beter om gewoon naar het innerlijk te kijken en niet een boek te oordelen door uiterlijk daardoor wordt een knap persoon eerder aangenomen bij een sollicitatie dan iemand die niet zo knap is.
Je begrijpt me toch wel een beetje? ik probeer niet gelijk te krijgen maar vertel gewoon hoe het zit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juni 2011, 20:38
|
|
|
HENNOCH902 schreef: | Stel dat je een aandoening krijgt, of door ongeluk ben je je ledematen kwijt, of door een brand je huid verbrand?
Een christen hoort dit te weten verder niet in discussie gaan met mij hierover het is zo. | Wat je nu schrijft is in mijn ogen grote onzin. Degene die het er het ergst aan toe is, zal je natuurlijk helpen. Dan speelt uiterlijk totaal geen rol. Verder is het heel moeilijk om objectieve criteria aan te leggen voor aantrekkelijkheid. Een vrouw die ik aantrekkelijk vind, vind jij vast en zeker niet aantrekkelijk, en geloof me, dat geldt andersom net zo goed. Iedere vrouw of man is aantrekkelijk, alleen voor de een is de groep wat kleiner dan voor de ander..daar is op zichzelf niks op tegen. En wat me ook stoort, is dat je er een christelijk tintje aan probeert te geven. Het is nu eenmaal gelegen in de menselijke natuur om iemand anders aantrekkelijk te vinden. God geeft nl. de mens het verlangen het leven met een ander te delen, en de manier om dat tot stand te brengen is door aantrekkingskracht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juni 2011, 20:43
|
|
|
het uiterlijk zegt niks over het innerlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juni 2011, 20:45
|
|
|
MARISKA601 schreef: | het uiterlijk zegt niks over het innerlijk. |
Er zijn wel dingen in de uiterlijke verzorging die iets over het innerlijke gevoel kúnnen zeggen.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 16 juni 2011, 20:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENNOCH902
|
|
Geplaatst: donderdag 16 juni 2011, 21:25
|
|
|
Oke, nou dan sluit ik me wel aan bij chatuliem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AMGELA759
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 15:22
|
|
|
Ja dat is zeker jammer dat mensen beoordeeld worden op hun uiterlijk.
En de binnenkant van iemand is ook veel belangrijker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 15:33
|
|
|
AMGELA759 schreef: | Ja dat is zeker jammer dat mensen beoordeeld worden op hun uiterlijk.
En de binnenkant van iemand is ook veel belangrijker. |
Ik trek jouw woorden zeker niet in twijfel want dat recht heb ik niet.
Veronderstel nu eens, en die vraag is niet alleen aan jou gericht, Amgela, dat we op CM en andere sites alleen maar een profielfoto (een foto van het gezicht of van het hele lichaam) zouden hebben met alleen de leeftijd en eventuele regio vermeld. Wie zou er de meeste aandacht, in de vorm van contacten, mails, vragen,..., krijgen, denk je? De mooie mensen of de minder mooie mensen? Bij wie zou jij, jullie, het eerste gaan informeren?
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 15:41
|
|
|
AMGELA759 schreef: | Ja dat is zeker jammer dat mensen beoordeeld worden op hun uiterlijk.
En de binnenkant van iemand is ook veel belangrijker. | Eerlijk gezegd begrijp ik hier niks van. Waarom moet iedereen zo'n waardeoordeel geven aan iets waar je niks aan kunt doen? Het uiterlijk hoort net zo goed bij jou als het innerlijk. Geef me een foto en ik kan je een heleboel over je innerlijk vertellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KLAPROOS940
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 juni 2011, 18:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Geef me een foto en ik kan je een heleboel over je innerlijk vertellen. |
Volgens mij kun je dan vooral veel over je vooroordeel vertellen. Op een site als dit wordt toch veel op eerste indruk afgegaan. Als je iemand beter leert kennen kan blijken dat je vooroordeel klopt of dat je toch een ander beeld hebt gekregen van die persoon. Natuurlijk zegt een foto wel wat, maar om daar helemaal op af te gaan lijkt me ngoal kort door de bocht.
Laatst aangepast door
|
KLAPROOS940
|
op vrijdag 17 juni 2011, 18:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 00:44
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd begrijp ik hier niks van. Waarom moet iedereen zo'n waardeoordeel geven aan iets waar je niks aan kunt doen? Het uiterlijk hoort net zo goed bij jou als het innerlijk. Geef me een foto en ik kan je een heleboel over je innerlijk vertellen. |
Hallo Chatuliem , denk je dat echt dat je aan de hand van een foto het innerlijke kan peilen ? Laat me toe dat toch wel in twijfel te trekken ... in ieder geval niet bij iedereen ... foto's zijn een momentopname en kan zo anders zijn dan in levende lijve .. mijn mening hé
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 10:40
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Hallo Chatuliem , denk je dat echt dat je aan de hand van een foto het innerlijke kan peilen ? Laat me toe dat toch wel in twijfel te trekken ... in ieder geval niet bij iedereen ... foto's zijn een momentopname en kan zo anders zijn dan in levende lijve .. mijn mening hé | Ik begrijp je verbazing, maar toch werkt het wel zo. Een foto zegt nl. heel veel over jezelf. bv. de ogen zijn een spiegel van de ziel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 10:42
|
|
|
KLAPROOS940 schreef: | Volgens mij kun je dan vooral veel over je vooroordeel vertellen. Op een site als dit wordt toch veel op eerste indruk afgegaan. Als je iemand beter leert kennen kan blijken dat je vooroordeel klopt of dat je toch een ander beeld hebt gekregen van die persoon. Natuurlijk zegt een foto wel wat, maar om daar helemaal op af te gaan lijkt me ngoal kort door de bocht. | Nou Klaproos, voor een vooroordeel heb je geen foto voor nodig. Een foto laat eenmaal toch meer zien, dan dat je op het eerste gezicht denkt.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 18 juni 2011, 11:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 04:04
|
|
|
maar met de techniek van tegenwoordig(= fotoshoppen) kun je een heel vertekend beeld krijgen....dus een foto zegt ook niet alles
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 09:39
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik trek jouw woorden zeker niet in twijfel want dat recht heb ik niet.
Veronderstel nu eens, en die vraag is niet alleen aan jou gericht, Amgela, dat we op CM en andere sites alleen maar een profielfoto (een foto van het gezicht of van het hele lichaam) zouden hebben met alleen de leeftijd en eventuele regio vermeld. Wie zou er de meeste aandacht, in de vorm van contacten, mails, vragen,..., krijgen, denk je? De mooie mensen of de minder mooie mensen? Bij wie zou jij, jullie, het eerste gaan informeren? Frank |
Dus???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 18:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik begrijp je verbazing, maar toch werkt het wel zo. Een foto zegt nl. heel veel over jezelf. bv. de ogen zijn een spiegel van de ziel. | kunnen we bij jou reserveren voor een persoonsbeschrijving, ik ben benieuwd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 19 juni 2011, 20:21
|
|
|
TINK100 schreef: | maar met de techniek van tegenwoordig(= fotoshoppen) kun je een heel vertekend beeld krijgen....dus een foto zegt ook niet alles |
Ik vind dat als je gaat fotoshoppen je wel erg ver gaat... vind dat je dan niet helemaal eerlijk bent. Het gaat niet alleen om de foto, de uitstraling is zeker zo belangrijk en ik vind zelf dat je dat pas het beste kan weten als je de persoon in levende lijve hebt gezien.
(Dan zie je trouwens ook gelijk de mimiek, houding en hetgene wat aanzienlijk belangrijk is namelijk de non verbale communicatie en verder hoe je op elkaar reageert. Lijkt mij niet onbelangrijk).
|
|
Naar boven |
|
|