ChristianMatch
 


Forum

masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 12 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 14:03
 
MAUREEN217 schreef:
Ik geloof dat we makkelijk praten hebben, je zal maar gevoelens hebben en je kan ze niet kwijt, hoe frusterend kan dat zijn vooral voor een man, God heeft zelf die gevoelens in ons geplant, en als je nooit gemeenschap hebt gehad, ga je er anders mee om, dan als je wel gemeenschap hebt gehad, er is dan iets opgewekt in je. Ik geloof niet dat er hier iemand is die daar geen last van heeft de een kan er beter mee omgaan dan de ander, dat is waar, maar die gevoelens zijn er wel. En kunnen knap lastig zijn om daar sterk in te blijven, om niet toe te geven aan je gevoelens.

Hoi Maureen,

Voor een groot deel ben ik het met je eens. Ik vraag me alleen af wat je precies met de rode tekstpassages bedoeld.

Waarom zou het in het bijzonder voor een man extra moeilijk zijn om die gevoelens niet kwijt te kunnen? Wat is daarmee het verschil tussen een man en een vrouw? Welke gevoelens bedoel je dan precies? Heb je het dan over misschien lust? Naar mijn idee zal het voor beide geslachten net zo lastig zijn.

Waarom zou men anders met die gevoelens omgaan als er nog nooit gemeenschap is geweest? Tegenwoordig wordt er in de maatschappij al meer dan genoeg sexualiteit opgewekt. Denk aan billboards, videoclips, internetbanners etc. etc. Ongeacht of er gemeenschap is geweest, zijn er bepaalde verlangens naar intimiteit. Die worden opgewekt en gevoed door alles om ons heen. Misschien is het verlangen en de daarbij behorende gevoelens bij mensen die geen gemeenschap hebben gehad juist groter?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 14:18
 
MAUREEN217 schreef:
Ik geloof dat we makkelijk praten hebben, je zal maar gevoelens hebben en je kan ze niet kwijt, hoe frusterend kan dat zijn vooral voor een man

Ach, dat zijn zo weer van die kromme praatjes die geen steek houden. Als een man toegeeft aan zelfbevrediging is het uit lust en als een vrouw dat doet is het om een spanning weg te werken of welke andere tedere omschrijving men er ook voor gebruikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: maandag 25 april 2011, 14:57
 
FRANKT627 schreef:
MAUREEN217 schreef:
Ik geloof dat we makkelijk praten hebben, je zal maar gevoelens hebben en je kan ze niet kwijt, hoe frusterend kan dat zijn vooral voor een man

Ach, dat zijn zo weer van die kromme praatjes die geen steek houden. Als een man toegeeft aan zelfbevrediging is het uit lust en als een vrouw dat doet is het om een spanning weg te werken of welke andere tedere omschrijving men er ook voor gebruikt.

Dat vermoed ik ook, vandaar dat ik om uitleg vroeg. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 13:14
 
Oké jongens, ik zal het proberen uit te leggen, en dit heb ik niet van mijzelf, maar van mannen uit mijn kring.
Tuurlijk heeft een vrouw ook gevoelens, ik ben niet gek, maar een vrouw kan over het algemeen genomen langer zonder sexueel contact, de behoefte is er wel. Bij een man is het anders, een man uit zijn liefde door sexueel contact, en kom me niet zeggen dat dat niet waar is.

En als je nooit sex bedreven hebt, weet je ook niet wat je mist, de behoefte naar sex is anders, dan bij iemand die wel sexueel contact heeft gehad, daar is het sex gebeuren opgewekt. Ik heb hier veel over gelezen, dus ik weet wat ik zeg, en je hoeft je er niet voor te schamen, het zit in je, zo zit hè in elkaar.
Een vrouw kan haar man helemaal gek draaien door hem sex te ontzeggen, weet je dat daar veel huwelijken aan stuk zijn gegaan. De sex was er niet meer, en de man ging bioten zoeken, wat hij binnen niet meer kreeg, en dan wordt er gezegd, hij heeft overspel gepleegd, of hij is een viezerik, want hij bevredigd zich zelf.zeg me dat dit niet waar is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 13:51
 
[quote=MAUREEN217], een man uit zijn liefde door sexueel contact, en kom me niet zeggen dat dat niet waar is.

Dit is werkelijk een seksistische nonsen die of wel van een overjarige feministe (en ik veralgemeen niet naar alle feministen toe) of van een erg teleurgestelde en verbitterde vrouw komt. Als alleen dat beeld van de man bestaat dan zou ik als vrouw liever mijn liefde en genot bij een andere vrouw zoeken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 14:09
 
[quote=MAUREEN217] een man uit zijn liefde door sexueel contact, en kom me niet zeggen dat dat niet waar is (einde quote).

Dit ís niet waar. k Vind het erg voor je dat jij liefde zo ziet. Een man uit zijn liefde ook door geborgenheid te geven, veiligheid, er voor je te zijn, interesse te tonen in je en wat er in je om gaat, een probleem op te lossen, je aan het lachen maken enz. enz.


Laatst aangepast door
ANNETTE050
op woensdag 27 april 2011, 10:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 14:13
 
[quote=ANNETTE050][color=FF0000]

Ik ben blij dat je het aanvult, Annette, want zo zie ik het ook maar omdat ik een man ben durfde ik het niet te schrijven. Als je die zaken die je net opnoemde sterk beleeft zal je zien dat het vrijen een mooie en liefdevolle aansluiting is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 15:07
 
En toch..moet alles gewoon kunnen, omdat we onze verlangens altijd bevredigd willen zien? en liefst nog direct ook?

Is dat wat ons gelukkig maakt? het bevredigen van al onze verlangens?

Of is er een manier om hier anders mee om te gaan?

Ik persoonlijk vind het in een relatie passen..en zoek iets om mijn gedachten af te leiden..en voel me daar prima bij..

al heb ik van die momenten... Gefrustreerde smiley


Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 26 april 2011, 15:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 22:22
 
Jullie begrijpen ook niets jammer hoor, het is niet sexsistiesch bedoel maar last maa hoe dom, bah misselijk gewoon, leer lezen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613





Berichten: 788

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 23:22
 
MAUREEN217 schreef:
Jullie begrijpen ook niets jammer hoor, het is niet sexsistiesch bedoel maar last maa hoe dom, bah misselijk gewoon, leer lezen

Maureen, het valt mij op dat jij soms heel moeilijk schrijft (alsof je de nederlandse taal niet altijd machtig bent = moet kunnen dan heb ik respect dat je toch blijft schrijven!),
maar soms schrijf jij heel vlot en foutloos, zodat ik mij soms afvraag of het altijd "jij" bent die schrijft?

sorry maar het valt mij op en ik vraag me dan af of de schrijver Maureen is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 00:35
 
MAUREEN217 schreef:
Jullie begrijpen ook niets jammer hoor, het is niet sexsistiesch bedoel maar last maa hoe dom, bah misselijk gewoon, leer lezen
Maureen, je hebt gewoon gelijk in wat je schrijft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217





Berichten: 101

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 08:40
 
Sorry, ik versta en spreek de Nederlandse taal perfect, dat er tikfouten in zitten, dat weet ik, dat doet iedereen toch, of ben ik de enige?

Dank je wel, Chat, een tijd geleden zei jij, dat de mensen niet goed lezen, dat heb ik nu ook gemerkt, ze pakken twee woorden eruit, die hun prikkelen, en maken vervolgens een eigen verhaal, iets wat je helemaal niet bedoelde. Jammer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHRISTIANMATCH
moderator





Berichten: 481

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 10:57
 
En weer on-topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 16:57
 
MAUREEN217 schreef:
Oké jongens, ik zal het proberen uit te leggen, en dit heb ik niet van mijzelf, maar van mannen uit mijn kring.
Tuurlijk heeft een vrouw ook gevoelens, ik ben niet gek, maar een vrouw kan over het algemeen genomen langer zonder sexueel contact, de behoefte is er wel. Bij een man is het anders, een man uit zijn liefde door sexueel contact, en kom me niet zeggen dat dat niet waar is.

En als je nooit sex bedreven hebt, weet je ook niet wat je mist, de behoefte naar sex is anders, dan bij iemand die wel sexueel contact heeft gehad, daar is het sex gebeuren opgewekt. Ik heb hier veel over gelezen, dus ik weet wat ik zeg, en je hoeft je er niet voor te schamen, het zit in je, zo zit hè in elkaar.
Een vrouw kan haar man helemaal gek draaien door hem sex te ontzeggen, weet je dat daar veel huwelijken aan stuk zijn gegaan. De sex was er niet meer, en de man ging bioten zoeken, wat hij binnen niet meer kreeg, en dan wordt er gezegd, hij heeft overspel gepleegd, of hij is een viezerik, want hij bevredigd zich zelf.zeg me dat dit niet waar is.

Zonder je tegen je hoofd te willen stoten, wil ik toch inhoudelijk op je bericht ingaan. Ik zal proberen om het geheel in je verhaal te kunnen tegenspreken, niet alleen een paar woorden. En dan hou ik in het achterhoofd dat het topiconderwerp over masturberen gaat, niet over sex of lust.

Je eerste alinea: Dat mannen minder lang zonder sex zouden kunnen laat ik maar in het midden. Dat mannen hun liefde zouden uiten door sexueel contact, is dan best een probleem voor voor mannen die geen sex hebben. Die leiden dan een liefdeloos bestaan? Of wordt de liefde geuit in het luchtledige tijdens masturbatie? Ik denk toch echt dat jij je veel meer richt op het onderwerp lust, dan op masturbatie.

Je tweede alinea: Wat versta jij onder "het sex gebeuren opgewekt"? Ik geef je gelijk als je hiermee wederzijde liefde bedoeld. Want dat kan iemand die nog nooit sex heeft gehad ook niet hebben ervaren. Maar in jouw uitleg lijkt het wel alsof er tijdens de eerste keer sex een knopje wordt omgeschakeld die een mens naar sex doet verlangen. Is dat dan ook zo met masturbatie?

Tot slot: Dat laatste wat je zegt gebeurt alleen omdat een vrouw een man sex ontzegt? Gebeurt dat dan nooit andersom? De realiteit is dat zowel mannen als vrouwen verlangen naar liefde en genegeheid. Daar komen de verlangens naar masturbatie en sex vandaan. De realiteit is ook dat mensen om de meest uitlopende relaties of vriendschappen beëindigen. Jouw voorbeeld is er één uit duizenden. En is, in jouw voorbeeld, dan echt alleen het onthouden van sex de reden of zal het het gebrek aan wederzijdse liefde de emmer doen overlopen?


Laatst aangepast door
MVV749
op donderdag 28 april 2011, 14:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 17:26
 
MVV749 schreef:
Zonder je tegen je hoofd te willen stoten, wil ik toch inhoudelijk op je bericht ingaan. Ik zal proberen om het geheel in je verhaal te kunnen tegenspreken, niet alleen een paar woorden. En dan hou ik in het achterhoofd dat het topiconderwerp over masturberen gaat, niet over sex of lust.

Je eerste alinea: Ik heb geen idee welke mannen jij in je kring hebt, maar dan raad ik je aan om andere mannen te leren kennen. Dat mannen minder lang zonder sex zouden kunnen laat ik maar in het midden. Dat mannen hun liefde zouden uiten door sexueel contact, is dan best een probleem voor voor mannen die geen sex hebben. Die leiden dan een liefdeloos bestaan? Of wordt de liefde geuit in het luchtledige tijdens masturbatie? Ik denk toch echt dat jij je veel meer richt op het onderwerp lust, dan op masturbatie.

Je tweede alinea: Wat versta jij onder "het sex gebeuren opgewekt"? Ik geef je gelijk als je hiermee wederzijde liefde bedoeld. Want dat kan iemand die nog nooit sex heeft gehad ook niet hebben ervaren. Maar in jouw uitleg lijkt het wel alsof er tijdens de eerste keer sex een knopje wordt omgeschakeld die een mens naar sex doet verlangen. Is dat dan ook zo met masturbatie?
Het lijkt wel alsof je van een andere planeet komt MVV...idd, het is heel anders als je seks gehad hebt, dan dat je nooit ervaring op dat gebied hebt. Is dat zo vreemd voor te stellen voor je? Weet je wat er met je gebeurt als je seks hebt? Wat voor invloed dat heeft op je hele wezen? Hoe je verbonden raakt met de ander? Er is een groot verschil tussen masturbatie en seks met je partner, en daar is gewoon niks mis mee. Het verdiept je relatie met de ander.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 28 april 2011, 11:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 19:24
 
MVV749 schreef:
Je tweede alinea: Wat versta jij onder "het sex gebeuren opgewekt"? Ik geef je gelijk als je hiermee wederzijde liefde bedoeld. Want dat kan iemand die nog nooit sex heeft gehad ook niet hebben ervaren. Maar in jouw uitleg lijkt het wel alsof er tijdens de eerste keer sex een knopje wordt omgeschakeld die een mens naar sex doet verlangen. Is dat dan ook zo met masturbatie?

Ik sta te klapperen met mijn oren, te knipperen met mijn ogen, mijn adem stokt .....
Weten de meisjes niet wat ze over jongens moeten weten. (En omgekeerd natuurlijk!) Volgens mij is dit toch echt wel behandeld in de les "sexuele voorlichting voor puberssss" Twijfelende smiley

Het grote verschil

Het eerste verschil Wanneer een jongen in de puberteit komt en volwassen begint te worden, krijgt hij vanzelf te maken met de seksuele gevoelens die erbij horen. Het kwijtraken van zijn overproductie bijvoorbeeld is op zich geen onprettige ervaring, integendeel. Dat is normaal. Daar hoeft hij niets voor te doen. De hele wereld van seksuele beleving gaat in principe vanzelf voor hem open. Bij meisjes is dat anders. Die hebben dat helemaal niet. Wanneer ze de eerste menstruatie meemaken, dan geeft dat ze geen bijzondere seksuele ervaringen. Het is een min of meer onaangename gebeurtenis, dat is alles. De rest blijft op non-actief, is wel aanwezig, maar het slaapt. Ja, zelfs het allergevoeligste plekje dat ze heeft, blijft onopgemerkt verborgen totdat ze seksueel tot ontwaken wordt gebracht. Normaal gesproken gebeurt dat bij een meisje niet zomaar vanzelf. Dat komt door het tweede verschil.

De rest van de les kunnen jullie lezen door op onderstaande link te klikken. Het gaat vooral om de eerste alinea's, maar de rest is ook wel aardig om te lezen.... Knipoog smiley

http://www.schreeuwomleven.nl/seksualiteit/het_grote_verschil.htm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 00:01
 
CROSSROAD317 schreef:
http://www.schreeuwomleven.nl/seksualiteit/het_grote_verschil.htm

Zeer verhelderend ..en een eerlijke handreiking voor een ieder die met vragen over dit ond. zit.. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 12:51
 
MARIAN519 schreef:
Zeer verhelderend ..en een eerlijke handreiking voor een ieder die met vragen over dit ond. zit.. Lachende smiley

Maar wat is je eigen mening over dit onderwerp, Marian?
Heb je een schuldgevoel nadien indien je 'het' hebt gedaan?
Of heb je een truckje om die bepaalde gevoelens en behoeften te onderdrukken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 14:57
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik sta te klapperen met mijn oren, te knipperen met mijn ogen, mijn adem stokt .....
Weten de meisjes niet wat ze over jongens moeten weten. (En omgekeerd natuurlijk!) Volgens mij is dit toch echt wel behandeld in de les "sexuele voorlichting voor puberssss" Twijfelende smiley

Het grote verschil

Het eerste verschil Wanneer een jongen in de puberteit komt en volwassen begint te worden, krijgt hij vanzelf te maken met de seksuele gevoelens die erbij horen. Het kwijtraken van zijn overproductie bijvoorbeeld is op zich geen onprettige ervaring, integendeel. Dat is normaal. Daar hoeft hij niets voor te doen. De hele wereld van seksuele beleving gaat in principe vanzelf voor hem open. Bij meisjes is dat anders. Die hebben dat helemaal niet. Wanneer ze de eerste menstruatie meemaken, dan geeft dat ze geen bijzondere seksuele ervaringen. Het is een min of meer onaangename gebeurtenis, dat is alles. De rest blijft op non-actief, is wel aanwezig, maar het slaapt. Ja, zelfs het allergevoeligste plekje dat ze heeft, blijft onopgemerkt verborgen totdat ze seksueel tot ontwaken wordt gebracht. Normaal gesproken gebeurt dat bij een meisje niet zomaar vanzelf. Dat komt door het tweede verschil.

De rest van de les kunnen jullie lezen door op onderstaande link te klikken. Het gaat vooral om de eerste alinea's, maar de rest is ook wel aardig om te lezen.... Knipoog smiley

http://www.schreeuwomleven.nl/seksualiteit/het_grote_verschil.htm



Ik heb het gelezen en vind het een mooi en duidelijk artikel!!

Het zou mooi zijn als iedereen dit zou lezen. Ik denk dat je zo een hoop onbegrip weg zou kunnen nemen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:09
 
CHATULIEM619 schreef:
Het lijkt wel alsof je van een andere planeet komt MVV...idd, het is heel anders als je seks gehad hebt, dan dat je nooit ervaring op dat gebied hebt. Is dat zo vreemd voor te stellen voor je? Weet je wat er met je gebeurt als je seks hebt? Wat voor invloed dat heeft op je hele wezen? Hoe je verbonden raakt met de ander? Er is een groot verschil tussen masturbatie en seks met je partner, en daar is gewoon niks mis mee. Het verdiept je relatie met de ander.

Ik kan goed begrijpen waarom er op het forum nogal wat onenigheid ontstaat. Wat een opening Cahtuliem, helemaal niet aanstootgevend ofzo! Ik begrijp dat ik (door onwetendheid) verkeerd overkwam, maar dat is nog geen reden om iemand op deze manier de les te willen lezen.

On topic:
Dat waarover nu wordt gesproken heeft idd met wederzijdse liefde te maken. Iets wat ik ook had benoemd. Dat heeft uitendelijk niets te maken met het verlangen naar masturberen of sex.

Laat ik het zo benoemen: Er is ook een groot onderscheid tussen de liefde bedrijfen en sex om een andere reden te hebben. Dit topic gaat over masturberen, dus dit valt onder de tweede categorie. Jij hebt het over de eerste categorie en daarmee heb je helemaal gelijk. Heb je mij horen zeggen dat er iets mis mee is?


Laatst aangepast door
MVV749
op donderdag 28 april 2011, 15:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:18
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik sta te klapperen met mijn oren, te knipperen met mijn ogen, mijn adem stokt .....
Weten de meisjes niet wat ze over jongens moeten weten. (En omgekeerd natuurlijk!) Volgens mij is dit toch echt wel behandeld in de les "sexuele voorlichting voor puberssss" Twijfelende smiley

Het grote verschil

Het eerste verschil Wanneer een jongen in de puberteit komt en volwassen begint te worden, krijgt hij vanzelf te maken met de seksuele gevoelens die erbij horen. Het kwijtraken van zijn overproductie bijvoorbeeld is op zich geen onprettige ervaring, integendeel. Dat is normaal. Daar hoeft hij niets voor te doen. De hele wereld van seksuele beleving gaat in principe vanzelf voor hem open. Bij meisjes is dat anders. Die hebben dat helemaal niet. Wanneer ze de eerste menstruatie meemaken, dan geeft dat ze geen bijzondere seksuele ervaringen. Het is een min of meer onaangename gebeurtenis, dat is alles. De rest blijft op non-actief, is wel aanwezig, maar het slaapt. Ja, zelfs het allergevoeligste plekje dat ze heeft, blijft onopgemerkt verborgen totdat ze seksueel tot ontwaken wordt gebracht. Normaal gesproken gebeurt dat bij een meisje niet zomaar vanzelf. Dat komt door het tweede verschil.

De rest van de les kunnen jullie lezen door op onderstaande link te klikken. Het gaat vooral om de eerste alinea's, maar de rest is ook wel aardig om te lezen.... Knipoog smiley

http://www.schreeuwomleven.nl/seksualiteit/het_grote_verschil.htm

Zulke artikelen versterken alleen maar het schuldgevoel bij anderen. Jammer, dat mensen er zo over schrijven...nog even hij biedt therapie aan. Welke kant gaan we op mensen???
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:22
 
MVV749 schreef:
Ik kan goed begrijpen waarom er op het forum nogal wat onenigheid ontstaat. Wat een opening Cahtuliem, helemaal niet aanstootgevend ofzo! Ik begrijp dat ik (door onwetendheid) verkeerd overkwam, maar dat is nog geen reden om iemand op deze manier de les te willen lezen.
Zullen we het dan eens hebben hoe je op Maureen reageerde?? Het is nogal wat wat je neer durft te schrijven tegenover een vrouw met heel wat meer levenservaring.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:27
 
CROSSROAD317 schreef:
Ik sta te klapperen met mijn oren, te knipperen met mijn ogen, mijn adem stokt .....
Weten de meisjes niet wat ze over jongens moeten weten. (En omgekeerd natuurlijk!) Volgens mij is dit toch echt wel behandeld in de les "sexuele voorlichting voor puberssss" Twijfelende smiley
(....)
De rest van de les kunnen jullie lezen door op onderstaande link te klikken. Het gaat vooral om de eerste alinea's, maar de rest is ook wel aardig om te lezen.... Knipoog smiley

http://www.schreeuwomleven.nl/seksualiteit/het_grote_verschil.htm

Leerzaam stuk. Maar ik begrijp niet helemaal wat dat met mijn reactie te maken heeft. Ik probeerde 'on topic' de link naar het masturberen te leggen. Daar ben ik blijkbaar niet in geslaagd. Helaas wordt er nu gedaan alsof ik een onbenullige puber ben. Dat vind ik jammer, omdat het in dit topic helemaal niet over sexualiteit gaat.

Ik had ook diversen links kunnen plaatsen, maar naar mijn idee gaat het in dit topic om persoonlijke meningen. Ik gaf mijn mening op de reactie van Maureen en vraag haar om haar mening. Zoals ik al zei deed ik dat met het topiconderwerp in het achterhoofd.

Jammer dat een gevoelige discussie als deze, direct de kop wordt ingedrukt met allemaal weetjes en feiten die niets over de persoonlijke mening zeggen. En dan ook nog op zo'n denigrerende manier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MVV749





Berichten: 138

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:29
 
CHATULIEM619 schreef:
Zullen we het dan eens hebben hoe je op Maureen reageerde?? Het is nogal wat wat je neer durft te schrijven tegenover een vrouw met heel wat meer levenservaring.

Dan had ik me misschien verkeerd geuit, of jij had het verkeerd begrepen?? Want wat durf ik dan precies te schrijven over haar?

Ik ken haar niet, dus het was absoluut niet persoonlijk bedoeld. Kwam ik zo over, dan bied ik mijn excuses daarvoor aan.


Laatst aangepast door
MVV749
op donderdag 28 april 2011, 15:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THIRZA120





Berichten: 163

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 16:29
 
MVV749 schreef:
Leerzaam stuk. Maar ik begrijp niet helemaal wat dat met mijn reactie te maken heeft. Ik probeerde 'on topic' de link naar het masturberen te leggen. Daar ben ik blijkbaar niet in geslaagd. Helaas wordt er nu gedaan alsof ik een onbenullige puber ben. Dat vind ik jammer, omdat het in dit topic helemaal niet over sexualiteit gaat.

Zie jij masturbatie dan niet als een vorm van seksualiteit Smiley die vol vragen zit

Ik had ook diversen links kunnen plaatsen, maar naar mijn idee gaat het in dit topic om persoonlijke meningen. Ik gaf mijn mening op de reactie van Maureen en vraag haar om haar mening. Zoals ik al zei deed ik dat met het topiconderwerp in het achterhoofd.

Jammer dat een gevoelige discussie als deze, direct de kop wordt ingedrukt met allemaal weetjes en feiten die niets over de persoonlijke mening zeggen. En dan ook nog op zo'n denigrerende manier.

Volgens mij was deze bijdrage helemaal niet denigrerend bedoeld (maar dat is mijn mening).

Ik ben juist blij met deze bijdrage. Doordat er meerdere meningen zijn wordt de discussie juist interessant...
want waarom zou iemand zich schuldig moeten voelen als hij zichzelf bevredigt en dit artikel leest???
Tegenwoordig wordt er maar vanuit gegaan dat iedereen aan zelfbevrediging doet. En als je het niet doet word je raar aangekeken. Gezien het artikel is het dus niet vanzelfsprekend!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 20:00
 
CHATULIEM619 schreef:
Zulke artikelen versterken alleen maar het schuldgevoel bij anderen. Jammer, dat mensen er zo over schrijven...nog even hij biedt therapie aan. Welke kant gaan we op mensen???


Soms vraag ik me echt af wat jij leest, of wilt lezen .... Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley

* schuldgevoel bij anderen ??
* wie biedt therapie aan ??
* welke kant gaan we op mensen ??


Als het gaat over masturberen dan is het juist goed om te weten, over de verschillen tussen jongens/mannen en meisjes/vrouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317





Berichten: 2463

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 20:05
 
MVV749 schreef:
Leerzaam stuk. Maar ik begrijp niet helemaal wat dat met mijn reactie te maken heeft. Ik probeerde 'on topic' de link naar het masturberen te leggen. Daar ben ik blijkbaar niet in geslaagd. Helaas wordt er nu gedaan alsof ik een onbenullige puber ben. Dat vind ik jammer, omdat het in dit topic helemaal niet over sexualiteit gaat.

Ik had ook diversen links kunnen plaatsen, maar naar mijn idee gaat het in dit topic om persoonlijke meningen. Ik gaf mijn mening op de reactie van Maureen en vraag haar om haar mening. Zoals ik al zei deed ik dat met het topiconderwerp in het achterhoofd.

Jammer dat een gevoelige discussie als deze, direct de kop wordt ingedrukt met allemaal weetjes en feiten die niets over de persoonlijke mening zeggen. En dan ook nog op zo'n denigrerende manier.


Ik reageerde op jouw zin "Maar in jouw uitleg lijkt het wel alsof er tijdens de eerste keer sex een knopje wordt omgeschakeld die een mens naar sex doet verlangen. Is dat dan ook zo met masturbatie?"
Verder helemaal niets, dus niets denigrerends, kop indrukkend of wat dan ook.
Ik verwonder me er alleen over dat veel mensen dit blijkbaar niet weten ...
Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610





Berichten: 1309

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 20:16
 
CHATULIEM619 schreef:


Zulke artikelen versterken alleen maar het schuldgevoel bij anderen. Jammer, dat mensen er zo over schrijven...nog even hij biedt therapie aan. Welke kant gaan we op mensen???

Zullen we het dan eens hebben hoe je op Maureen reageerde?? Het is nogal wat wat je neer durft te schrijven tegenover een vrouw met heel wat meer levenservaring.


Moet dit nou zo Smiley die vol vragen zit Twijfelende smiley

Back on topic mensen: de vraag is: mag je als christen masturberen?


Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 28 april 2011, 20:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELBOY999





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:08
 
ik vind van niet, maar dit betekent niet dat ik dit niet zou doen. Ik voel altijd een diepe schaamte als ik masturbeer. Dat wil niet zeggen dat je je seksualiteit moet gaan onderdrukken! Je kunt die gevoelens ook toelaten zonder te moeten masturberen. Net zoals met verdriet. Als je dit toelaat geef je er een positieve uiting aan.

Ik geloof dat masturbatie ingaat tegen onze menselijke waardigheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANGELBOY999





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:11
 
Is het dan een kwestie van mogen of niet? De Heer heeft ons een vrije wil gegeven, een vrije keuze, een eigen verantwoordelijkheid dus, Het gaat eerder om ik wil en niet zozeer om ik moet dit of dat doen van de Heer. Hij nodigt ons altijd uit, en laat ons in onze vrijheid (waardigheid) om zelf te beslissen of te kiezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 12 Volgende
Pagina 5 van 12