Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 21:55
|
|
|
AREND003 schreef: | Natuurlijk, ze zijn het van plan, maar heb je er ooit echt realistisch over nagedacht wat "eeuwig in de hemel" betekend? En als ik de evangelisten op straat tegen kom, en een praatje met hun maak, dan ben ik liever in de hel met de mensen waarvan die evangelisten denken dat ze in de hel komen! Is het zo wat duidelijker? Of waren dat evangelisten die het verkeerd hebben uitgelegd? | Ik denk dat je nu aan het spotten bent. Met evangelisten en met God.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 22:00
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat je nu aan het spotten bent. Met evangelisten en met God..... |
En waar baseer je dat op? Is iedere evangelist gelijk? Ik had 1 maand geleden een evangelist die met me wilde bidden dat m'n ziekte over ging! Haha, ik vertelde hem dat ik diabeet ben! Maar daar was geen genezing voor mogelijk! Toen vroeg ik hem of hij een goede vriend van mij kon helpen waar een been bij afgezet was. Dat moest tie even aan de teammanager vragen en dat bleek niet mogelijk te zijn! Wat jammer nou! Sta je daar te evangeliseren, komt het nog niet goed! Maar, misschien evangeliseerden ze wel niet op de juiste manier!? Geen idee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 22:03
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Eerste psalm, eerste vers. Sommige christenen komen zelfs niet zo ver...
GrZing! |
Haha, ik ben al veel verder gekomen! Denk ik, but correct me if I'm wrong!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 22:43
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat je nu aan het spotten bent. Met evangelisten en met God..... |
Jammer! Geen inhoudelijk antwoord!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 22:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is het probleem niet dat anderen juist van je zeggen dat je het niet bent? Zo bedoel ik het? kijk maar eens om je heen wat kerkraden en predikanten wel niet allemaal vinden en waar ze je van kunnen uitsluiten.....dat is niet niks.... Ik ben met je eens dat uit je handelen kan blijken of je een christen bent.......maar een volmaakte christen of denken dat je dat bent????? Dat vind ik nogal wat..... |
Dat is lastig.......maar dat is nu eenmaal zo....in de wereld zal je verdrukking hebben......maar ondanks dat wil ik er zijn voor mn naaste....Jezus navolgen...dat wil ik...omdat Jezeus mij eerst heeft lief gehad....Hem wil ik navolgen......zei Jezus aan het kruis niet Vader reken ze het hen niet toe?....dus ondanks de tegenwerking van sommigen wil ik ook daarin volharden....en ja je wordt het meest gebeten door je eigen neten...veelal is het ploegen op de rotsen....en btw wanneer heb ik gezegd dat ik een volmaakte christen ben.....of dat ik denk dat ik dat ben.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 22:44
|
|
|
AREND003 schreef: | Natuurlijk, ze zijn het van plan, maar heb je er ooit echt realistisch over nagedacht wat "eeuwig in de hemel" betekend?
Ja zeker. Ik ken God en er is geen leven buiten Hem. Eeuwig in de hemel betekent genieten van al die mooie zaken die God geschapen heeft. Eeuwig in de hel is eeuwig niets doen, zonder ook maar 'iets'. Al die dingen waar jij zo graag van geniet krijg je van God, niet van de duivel.
En als ik de evangelisten op straat tegen kom, en een praatje met hun maak, dan ben ik liever in de hel met de mensen waarvan die evangelisten denken dat ze in de hel komen! Is het zo wat duidelijker? Of waren dat evangelisten die het verkeerd hebben uitgelegd?
Dat was me direct al duidelijk, maar jij ontloopt voor de 2e keer mijn vraag wat je hier dan komt doen? Die mensen met wie jij liever wilt zijn zitten niet op CM; wat kom je hier dan doen?
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 22:52
|
|
|
Nog steeds zoekend! Is daar iets mis mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 22:55
|
|
|
AREND003 schreef: | En waar baseer je dat op? Is iedere evangelist gelijk? Ik had 1 maand geleden een evangelist die met me wilde bidden dat m'n ziekte over ging! Haha, ik vertelde hem dat ik diabeet ben! Maar daar was geen genezing voor mogelijk! Toen vroeg ik hem of hij een goede vriend van mij kon helpen waar een been bij afgezet was. Dat moest tie even aan de teammanager vragen en dat bleek niet mogelijk te zijn! Wat jammer nou! Sta je daar te evangeliseren, komt het nog niet goed! Maar, misschien evangeliseerden ze wel niet op de juiste manier!? Geen idee! |
ik evangeliseer zelf ook, maar... sinds wanneer worden ook meteen dubbele taken toebedeeld?
ps: er zijn wel degelijk mensen door gebedsgenezing van diabetes afgekomen! nog even ter info: en van een afgezet been ben je al vanzelf af...
Laatst aangepast door
|
BART817
|
op donderdag 16 december 2010, 22:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 23:02
|
|
|
AREND003 schreef: | Nog steeds zoekend! Is daar iets mis mee? |
Nee joh; zeg dat dan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 23:03
|
|
|
AREND003 schreef: | Je kunt ook de volgende psalm 1 serieus nemen:
Quote:
Psalm 1 van de 21ste eeuw
Gelukkig de mens die niet meegaat met wie wedergeboren denkt te zijn. die de weg van de ware gelovigen niet betreedt, die bij vrome antwoordapparaten niet aan tafel zit, maar vreugde vindt in altoos voor nieuwe raadsels te staan en altijd recht wil doen aan zijn oprechte eigen menszijn, of nu de zon schijnt, of de maan.
Hij zal zijn als een boom, geplant aan stromend water. Iedere dag draagt hij vrucht, zijn bladeren zijn altijd vers. Alles wat hij aanraakt, komt tot bloei, overal waar hij ademt is frisse lucht.
Zo niet de verlosten! Zij zijn als kaf, dat hier op aarde zaad van verdeeldheid rondpreekt, dat in een hiernamaals betaald wil worden voor liefde, en nooit verzuimt een God te prediken van straf.
Vromen houden niet stand in het gezelschap van waarachtig menszijn, Bijbelaars niet waar eerlijkheid van denken heerst. Zegen vindt men op de weg van de mens die zijn God kastijdt, maar de weg van de deugdzamen loopt dood, en die van de zekerweters is het hardleerst.
Zomaar een mening!en absoluut niet spottend bedoeld, maar geplaatst vanuit een realistisch nadenken! |
noem je dat realistisch nadenken en tevens niet spottend??? of toch verdraaid en honend!?
ik mag hopen dat je beter weet, en Gods weg wel mag kennen...!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 16 december 2010, 23:13
|
|
|
Is het in de hemel saai ??
Wat ik me afvraag, of je wel een lichaam, zoals we nu kennen, krijgt.
Een andere vraag, is trouwens een redelijk geaccepteerde uitleg, kennen we elkaar naar de mens of naar de geest.
We zullen onze geliefden kennen, maar ik denk dat we dat geestelijk moeten zien, geliefden in Jezus Christus. Mijn ex is niet meer mijn geliefde hier op aarde, maar in Jezus Christus heb ik haar wel lief ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 00:32
|
|
|
AANGENAAM334 schreef: | Dat is lastig.......maar dat is nu eenmaal zo....in de wereld zal je verdrukking hebben......maar ondanks dat wil ik er zijn voor mn naaste....Jezus navolgen...dat wil ik...omdat Jezeus mij eerst heeft lief gehad....Hem wil ik navolgen......zei Jezus aan het kruis niet Vader reken ze het hen niet toe?....dus ondanks de tegenwerking van sommigen wil ik ook daarin volharden....en ja je wordt het meest gebeten door je eigen neten...veelal is het ploegen op de rotsen....en btw wanneer heb ik gezegd dat ik een volmaakte christen ben.....of dat ik denk dat ik dat ben....... |
Heb je helemaal niet gezegd maar ik kwam erop nav psalm 1, mijn gedachten gingen er even mee op de loop........en toen dacht ik bovenstaande.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 06:14
|
|
|
AREND003 schreef: | Je kunt ook de volgende psalm 1 serieus nemen:
Zomaar een mening!en absoluut niet spottend bedoeld, maar geplaatst vanuit een realistisch nadenken! |
Dit vind ik een mooie persiflage op de psalm en stemt zeker tot nadenken.
Maar ik hoop toch dat wedergeboren ook echt wedergeboren is in mijn leven. En dat voor raadsels staan........tja, ws wordt dit door velen herkent..hoe ouder je wordt hoe meer vragen je krijgt. Ik althans wel... Hoe minder zaken vreselijk belangrijk gaan worden en hoe meer de kern belangrijk wordt. Dus ..des te meer ga ik naar mijzelf kritisch kijken ipv naar de ander.. balk en splinter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 06:17
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Is het in de hemel saai ??
Wat ik me afvraag, of je wel een lichaam, zoals we nu kennen, krijgt.
Een andere vraag, is trouwens een redelijk geaccepteerde uitleg, kennen we elkaar naar de mens of naar de geest.
We zullen onze geliefden kennen, maar ik denk dat we dat geestelijk moeten zien, geliefden in Jezus Christus. Mijn ex is niet meer mijn geliefde hier op aarde, maar in Jezus Christus heb ik haar wel lief .... |
Als je gelooft dat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komt dan zullen we denk ik wel een lichaam hebben Een nieuw zoals in openbaring staat. Volmaakt is volmaakt dus ook het liefhebben van elkaar. Heeeeeeerlijk idee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 09:51
|
|
|
AREND003 schreef: | Je kunt ook de volgende psalm 1 serieus nemen: Zomaar een mening!en absoluut niet spottend bedoeld, maar geplaatst vanuit een realistisch nadenken! | Arend, in mijn ogen ben je de weg kwijt. Je wijst wedergeboorte af, je wijst evangelisten af, je wijst Gods Woord af. Je wijst Gods authoriteit af, je wijst in feite alles af wat de kern van het evangelie is en je vult het op jouw eigen manier in, wanneer jijzelf centraal staat. je DENKT DAT JE God hebt vervangen DOOR JEZELF als god
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 17 december 2010, 10:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:09
|
|
|
AREND003 schreef: | Haha, ik ben al veel verder gekomen! Denk ik, but correct me if I'm wrong! |
that's the problem I think; you're thinking you know more about truth than God knows Himself!! but He's the one Who created us, made the world, and being Truth!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 10:25
|
|
|
AREND003 schreef: | Jammer! Geen inhoudelijk antwoord! | Ik hoef niet in te gaan op jouw gespot. Dat laat ik liever aan Iemand anders over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 12:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Arend, in mijn ogen ben je de weg kwijt. Je wijst wedergeboorte af, je wijst evangelisten af, je wijst Gods Woord af. Je wijst Gods authoriteit af, je wijst in feite alles af wat de kern van het evangelie is en je vult het op jouw eigen manier in, wanneer jijzelf centraal staat. je DENKT DAT JE God hebt vervangen DOOR JEZELF als god |
Je schrijft dat Arend de weg kwijt zou zijn........ik betwijfel of dit zo is..ik betwijfel of je de persiflage van ps. 1 zo moet lezen. Ik denk nl. dat je deze psalm moet lezen , juist vanuit een kritisch kijken naar de zgn. gelovigen.
Zou het zo kunnen zijn dat Arend teleurgesteld is door christenen die zo "vroom "proberen de ander te bekeren???
Ik hoor heel vaak van mensen: je zegt dat God liefde is dus waarom maakt hij me dan niet beter. Behalve proclameren zullen we, denk ik, meer en meer Gods liefde moeten laten zien.
Ik heb iemand meegemaakt die nb. tegen zn eigen broer zei: Als jij je hart aan Jezus geeft ZAL hij je genezen. Deze broer was zoekend en door deze opmerking kapot gemaakt/teleurgesteld omdat er zo weinig liefde school in deze opmerking. Het is niet zo dat je : ALS je je hart geeft je dan ook persé geneest. God geneest ook niet gelovigen.
Ik lees de psalm anders, ik lees juist een gevoel erin dat je beter niet met zgn. christenen kunt omgaan. Net als vroeger Jezus ageerde tegen de farizeeërs...maar dit is mijn idee hierover.
Arend, jij kan hier antwoord op geven...en zoekenden zijn ook welkom En Gods woord zegt: wie zoekt die vindt.
Daarnaast ervaar ik deze discussie een beetje als off topic.
In Petrus staat dat in de hemel gerechtigheid zal zijn. Heerlijk lijkt me dat.
En God is een God van vrede dus zal daar ook vrede zijn en zullen we met elkaar kunnen spreken in en met liefde.
Hier kunnen we vast oefenen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 13:07
|
|
|
AREND003 schreef: | Nog steeds zoekend! Is daar iets mis mee? |
Nee, je reist van oost naar west en niks gevonden....je reist in cirkels....
Doe eens goeie koers correctie hetzij naar het zuiden of naar het noorden. Dan kom je altijd ergens uit op den duur.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 17 december 2010, 13:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 17:08
|
|
|
Is het werkelijk spotten? Of reageren vanuit de teleurstellende manier van omgaan met deze dingen door diverse mensen die zich christen noemen? Het is toch zo dat bepaalde mensen die zich christen noemen helaas een verkeerde voorstelling van zaken geven als het omGod en Zijn manier van werken (door mensen heen) gaat? Dat is toch waar een oprecht christen ook altijd weer mee te maken krijgt? Wellicht is dat ook de reden dat we in ons christen zijn al snel wat allergisch kunnen reageren op medechristenen die toch net even anders over dingen denken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 21:45
|
|
|
HENK710 schreef: | Is het werkelijk spotten? Of reageren vanuit de teleurstellende manier van omgaan met deze dingen door diverse mensen die zich christen noemen? Het is toch zo dat bepaalde mensen die zich christen noemen helaas een verkeerde voorstelling van zaken geven als het omGod en Zijn manier van werken (door mensen heen) gaat? Dat is toch waar een oprecht christen ook altijd weer mee te maken krijgt? Wellicht is dat ook de reden dat we in ons christen zijn al snel wat allergisch kunnen reageren op medechristenen die toch net even anders over dingen denken... |
medechristenallergie???
=> het lichaam van christus met jeuk? werkt zalving met de HG dan nog...?
(sorry, moet toch ff lachen hoor. niet om Henk, maar om de term als reactie)
Laatst aangepast door
|
BART817
|
op vrijdag 17 december 2010, 21:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 22:24
|
|
|
HENK710 schreef: | Is het werkelijk spotten? Of reageren vanuit de teleurstellende manier van omgaan met deze dingen door diverse mensen die zich christen noemen? Het is toch zo dat bepaalde mensen die zich christen noemen helaas een verkeerde voorstelling van zaken geven als het omGod en Zijn manier van werken (door mensen heen) gaat? Dat is toch waar een oprecht christen ook altijd weer mee te maken krijgt? Wellicht is dat ook de reden dat we in ons christen zijn al snel wat allergisch kunnen reageren op medechristenen die toch net even anders over dingen denken... |
In mijn ervaringen en wat ik, in diverse kerken/ gemeentes, heb meegemaakt, is er geen intoleranter volk dan christenen. Iedere christen heeft het gelijk ( en God) aan zijn of haar kant. Lees het forum hier er maar op na.... Het is geen incident dat een kind van chr. ouders dat de religie de rug toekeert, of zelfs naar een andere richting overstapt, min of meer verstoten word uit de familie. Ook medekerkgangers kunnen opeens helemaal geen vrienden blijken te zijn, of zelfs maar vage kennissen. Het "zoeken" waar Arend aan refereerd, word dan erg lastig. Het zal je maar gebeuren dat je als zoekende op een chr.site ( cm bijvoorbeeld) komt, daar controversionele uitspraken doet en direct naar de hel verwezen wordt.... spreekt echt naastenliefde uit....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 22:33
|
|
|
PIETER649 schreef: | In mijn ervaringen en wat ik, in diverse kerken/ gemeentes, heb meegemaakt, is er geen intoleranter volk dan christenen. Iedere christen heeft het gelijk ( en God) aan zijn of haar kant. Lees het forum hier er maar op na.... Het is geen incident dat een kind van chr. ouders dat de religie de rug toekeert, of zelfs naar een andere richting overstapt, min of meer verstoten word uit de familie. Ook medekerkgangers kunnen opeens helemaal geen vrienden blijken te zijn, of zelfs maar vage kennissen. Het "zoeken" waar Arend aan refereerd, word dan erg lastig. Het zal je maar gebeuren dat je als zoekende op een chr.site ( cm bijvoorbeeld) komt, daar controversionele uitspraken doet en direct naar de hel verwezen wordt.... spreekt echt naastenliefde uit.... |
Dat is inderdaad het intrieste waar ik op doel Zoeken word je welhaast onmogelijk gemaakt... ...en dan vooral ook door mensen die er al denken te zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 22:40
|
|
|
BART817 schreef: | ik evangeliseer zelf ook, maar... sinds wanneer worden ook meteen dubbele taken toebedeeld?
ps: er zijn wel degelijk mensen door gebedsgenezing van diabetes afgekomen! nog even ter info: en van een afgezet been ben je al vanzelf af... |
Kun je me van diabetusgenezingen referenties geven? Wel type 1 he! En van de opmerking "van een afgezet been ben je al vanzelf af" dat zegt genoeg over jou! Ooit gelezen? whywontgodhealamputees.com
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 22:41
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Nee joh; zeg dat dan! |
Sorry dat ik dat niet goed heb aangegeven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 22:43
|
|
|
BART817 schreef: | noem je dat realistisch nadenken en tevens niet spottend??? of toch verdraaid en honend!?
ik mag hopen dat je beter weet, en Gods weg wel mag kennen...! |
Waarom is dat geen realistisch nadenken? En bedoel je beter weten op jou manier? Is dat zaligmakend?
Edit, typefout hersteld!
Laatst aangepast door
|
AREND003
|
op vrijdag 17 december 2010, 22:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 22:47
|
|
|
ALOUS961 schreef: | Dit vind ik een mooie persiflage op de psalm en stemt zeker tot nadenken.
Maar ik hoop toch dat wedergeboren ook echt wedergeboren is in mijn leven. En dat voor raadsels staan........tja, ws wordt dit door velen herkent..hoe ouder je wordt hoe meer vragen je krijgt. Ik althans wel... Hoe minder zaken vreselijk belangrijk gaan worden en hoe meer de kern belangrijk wordt. Dus ..des te meer ga ik naar mijzelf kritisch kijken ipv naar de ander.. balk en splinter |
Dat is een mooi bericht van iemand die echt nadenkt! Niks is vanzelfsprekend en zelfs dat niet! Je hebt gelijk, hoe ouder je wordt, hoe meer vragen! En hoe ouder je wordt, hoe korter het duurt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 22:48
|
|
|
ALOUS961 schreef: | Als je gelooft dat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komt dan zullen we denk ik wel een lichaam hebben Een nieuw zoals in openbaring staat. Volmaakt is volmaakt dus ook het liefhebben van elkaar. Heeeeeeerlijk idee. |
Maar het blijft tot nu toe bij een idee! Das wel weer jammer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 22:50
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Arend, in mijn ogen ben je de weg kwijt. Je wijst wedergeboorte af, je wijst evangelisten af, je wijst Gods Woord af. Je wijst Gods authoriteit af, je wijst in feite alles af wat de kern van het evangelie is en je vult het op jouw eigen manier in, wanneer jijzelf centraal staat. je DENKT DAT JE God hebt vervangen DOOR JEZELF als god |
Dat heb je verkeerd! Ik wijs helemaal niks af! Ik wijs alleen de manier af zoals het gebracht wordt! Maar dat begreep je toch wel??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 december 2010, 22:56
|
|
|
HANNAH810 schreef: | that's the problem I think; you're thinking you know more about truth than God knows Himself!! but He's the one Who created us, made the world, and being Truth! |
Nee! Hoe kan ik meer of beter weten dan God over zichzelf weet? Onmogelijk! Being truth! Voor wie dan? Iig geval niet voor iemand die realistisch nadenkt! Realiteit is iets, dat als je stopt met er in geloven, niet weggaat!
|
|
Naar boven |
|
|