Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 22:22
|
|
|
AREND003 schreef: | Je vergevingsgezindheid bepaalt de kwaliteit van de rest van je leven! | Ook als je ergens iemand niet vergeven kunt, kan de kwaliteit van de rest van je leven wel goed zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 22:24
|
|
|
HENK710 schreef: | Slechte ervaring in het verleden De chatbox is eigenlijk net als het forum: kan gewoon over koetjes/kalfjes gaan, maar ook serieuze gesprekken komen voor en ja, meningen zijn ook daar verdeeld |
Welnee, ik kwam regelmatig in de chatbox en ik spreek heus wel uit ervaring........ Ik vind het absoluut niet te vergelijken met het forum.........gelukkig niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 22:26
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Welnee, ik kwam regelmatig in de chatbox en ik spreek heus wel uit ervaring........ Ik vind het absoluut niet te vergelijken met het forum.........gelukkig niet |
Er zijn mindere periodes (geweest), maar ja, dat geldt ook voor het forum. Als je niet in de chatbox wilt zijn, prima, maar waarom meteen zoiets benoemen als kul???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 22:28
|
|
|
HENK710 schreef: | Ook als je ergens iemand niet vergeven kunt, kan de kwaliteit van de rest van je leven wel goed zijn! |
Maar vergeven hoort toch bij de christelijke moraal? 70 maal 7 maal! Toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 22:42
|
|
|
HENK710 schreef: | Er zijn mindere periodes (geweest), maar ja, dat geldt ook voor het forum. Als je niet in de chatbox wilt zijn, prima, maar waarom meteen zoiets benoemen als kul??? |
ieder zijn woordkeuze, zij noemt het kul, een ander noemt het gezellig....mag toch? lekker belangrijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 22:43
|
|
|
AREND003 schreef: | Maar vergeven hoort toch bij de christelijke moraal? 70 maal 7 maal! Toch? |
tuurlijk arend, maar christenen zijn soms net mensen, vergeven kan weleens moeilijker zijn als alleen de woorden uitspreken...ik vergeef je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 22:59
|
|
|
JOLAN931 schreef: | tuurlijk arend, maar christenen zijn soms net mensen, vergeven kan weleens moeilijker zijn als alleen de woorden uitspreken...ik vergeef je |
Soms moet je de realistische kant boven de emotionele kant zetten, en dan.....wordt het een stuk makkelijker, want verder moeten we toch!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 23:01
|
|
|
AREND003 schreef: | Maar vergeven hoort toch bij de christelijke moraal? 70 maal 7 maal! Toch? |
Is het moeilijkste wat er is....ook buiten het christelijke moraal....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 23:05
|
|
|
MAR907 schreef: | Is het moeilijkste wat er is....ook buiten het christelijke moraal.... |
Minder moeilijk, zoals ik al eerder aangaf, door realistisch na te denken! Gooi die persoonlijke emoties is voor 1 keer overboord! Verder moet je toch, en in het geleden blijven hangen biedt nooit een toekomst! Denk! En denk vooral vrij!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 23:14
|
|
|
AREND003 schreef: | Minder moeilijk, zoals ik al eerder aangaf, door realistisch na te denken! Gooi die persoonlijke emoties is voor 1 keer overboord! Verder moet je toch, en in het geleden blijven hangen biedt nooit een toekomst! Denk! En denk vooral vrij!! |
Het zijn niet alleen emotie's maar ook wonden en littekens van binnen bij iemand....dat is levenservaring!!!.....
Daarom wordt het moeilijk.... Vooral als het om de juwelen gaat.
I Know Who Holds Tomorrow
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 december 2010, 23:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 23:20
|
|
|
MAR907 schreef: | Het zijn niet alleen emotie's maar ook wonden en littekens van binnen bij iemand....dat is levenservaring!!!.....
Daarom wordt het moeilijk.... |
Dat is geen realisme! Dat zijn en blijven emoties! Levenservaring is een combinatie van realisme en emoties, je moet alleen op de juiste momenten een keuze weten te maken! Dat is het verschil! En blijf vooral niet hangen in het verleden! Dat biedt je geen toekomst! Iedereen wil toch verder?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 23:30
|
|
|
AREND003 schreef: | Dat is geen realisme! Dat zijn en blijven emoties! Levenservaring is een combinatie van realisme en emoties, je moet alleen op de juiste momenten een keuze weten te maken! Dat is het verschil! En blijf vooral niet hangen in het verleden! Dat biedt je geen toekomst! Iedereen wil toch verder? |
Klopt, ben met je eens, het verleden is dood. Je kan er niet iets aan toevoegen of eraf halen.....Alleen de toekomst kun je beinvloeden.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 december 2010, 23:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 23:34
|
|
|
AREND003 schreef: | Dat is geen realisme! Dat zijn en blijven emoties! Levenservaring is een combinatie van realisme en emoties, je moet alleen op de juiste momenten een keuze weten te maken! Dat is het verschil! En blijf vooral niet hangen in het verleden! Dat biedt je geen toekomst! Iedereen wil toch verder? |
blijven hangen in het verleden is niet slim. maar om er nu emotieloos mee om te gaan??? ik ben een mens vol emoties, en ik ben er blij om dat ik ze uiten kan. de wereld zou dood zijn zonder emoties.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 00:20
|
|
|
JOLAN931 schreef: | blijven hangen in het verleden is niet slim. maar om er nu emotieloos mee om te gaan??? ik ben een mens vol emoties, en ik ben er blij om dat ik ze uiten kan. de wereld zou dood zijn zonder emoties. |
Dat kan alleen als je erg oppervlakkig bent. Of er voor kiest oppervlakkig door het leven te gaan.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 09:08
|
|
|
weet ik niet zinga; ik denk dat je ook een emotie-mens kunt zijn, en toch vanuit een verstandelijke kant in het leven staan. maar niet iedereen is hetzelfde; en gelukkig hoeft dat ook niet;
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 09:23
|
|
|
HANNAH810 schreef: | weet ik niet zinga; ik denk dat je ook een emotie-mens kunt zijn, en toch vanuit een verstandelijke kant in het leven staan. maar niet iedereen is hetzelfde; en gelukkig hoeft dat ook niet; |
Dat denk ik ook, Hannah.
Ik ben een echt emotie-mens, maar kan hierin ook wel de knop omzetten wanneer het nodig is en dan ff heel nuchter naar de dingen kijken. Ik heb wel geleerd te relativeren, juist door alle negatieve dingen die ik heb meegemaakt.
José
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 10:02
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dat denk ik ook, Hannah.
Ik ben een echt emotie-mens, maar kan hierin ook wel de knop omzetten wanneer het nodig is en dan ff heel nuchter naar de dingen kijken. Ik heb wel geleerd te relativeren, juist door alle negatieve dingen die ik heb meegemaakt.
José |
volg je hart en gebruik je verstand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LORETTA033
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 10:03
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dat denk ik ook, Hannah.
José |
volg je hart en gebruik je verstand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|