Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:44
|
|
|
dit vind ik mooi om te lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:46
|
|
|
regel maar effies een topic, frank!!
het is tenslotte zomervakantie!
ik heb wel overwogen eens naar "het kwekkeltje" in rosmalen te gaan met elkaar; https://sites.google.com/site/hetkwekkeltjee/foto-s-1 een gratis toegankelijke, leuke speeltuin; maar de ligging is niet centraal in nederland. dus ik denk dat de groep dan veel minder groot zou zijn.
mochten er mensen zijn die interesse hebben, dan hoor ik dat graag in mijn mailbox. hier dus liever niet; anders wordt het een beetje te verwarrend voor het regelen van de picknick.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 24 juni 2012, 15:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:48
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, een tergend onderwerp is het inmiddels wel geworden ja. En inderdaad: het gaat hoofdzakelijk over tergende antwoorden van tergende mensen tegenover een getergde God. |
Wie het dan ook zegt..dit is gezegd Met je eens Beun..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:49
|
|
|
Maar mensen, we zijn nu al een hele tijd bezig met een discussie over een heel duidelijk Bijbels aspect. De Bijbel is hier heel duidelijk over: geen seks vóór het huwelijk. Maar mijn vraag is inmiddels: hoe onderbouwen de mensen die dat graag zo willen, dat seks wél vóór/buiten het huwelijk mag???
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zondag 24 juni 2012, 15:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:50
|
|
|
BEUN656 schreef: | Maar mensen, we zijn nu al een hele tijd bezig met een discussie over een heel duidelijk Bijbels aspect. De Bijbel is hier heel duidelijk over: geen seks vóór het huwelijk. Maar mijn vraag is inmiddels: hoe onderbouwen de mensen die dat graag zo willen, dat seks wél vóór/buiten het huwelijk mag??? |
Open er ff een topic over..Beun?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:52
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Open er ff een topic over..Beun?
| Nee, want ik vind dat een terechte vraag binnen dit topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:54
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij leest de Bijbel zo dat God niet van homo praktijken houdt......Gelukkig zijn er kerken die homo huwelijken inzegenen voor Gods aangezicht......Wat is er mooier dan twee mensen die van elkaar houden? En wie ben jij omdat met je starre geloof te veroordelen? Terwijl die mensen misschien wel een levender geloof hebben dan dat jij nu zo invult..... |
Zoals gewoonlijk worden we dus weer persoonlijk. Blijkbaar kunnen jullie geen discussie voeren zonder dat te worden. Dat is jammer, maar goed.
Een homo huwelijk inzegenen voor Gods aangezicht, is voor de gek houderij als je het mij vraagt. God zegent dat niet. Tja, zoals ik al eerder zei: "we kunnen mensen voor de gek houden maar God niet". Willen ze dat doen en zichzelf voor de gek houden dan doen ze dat maar, ik wens ze veel succes! Zo ook met hun levendiger geloof!
Voor mij persoonlijk maakt het niet uit wat men allemaal wil doen met/in zn lichaam hier op aarde. Om je eerlijk te zeggen ik geef er niet om! Wat de ander wil doen moet die helemaal zelf weten en is daar zelf ook helemaal verantwoordelijk voor. Als ik maar weet wat ik doe want ook ik ben daar zelf verantwoordelijk voor.
Als je zegt dat ik met mn vlgs jouw starre geloof aan het veroordelen ben dan mag men blij zijn dat ik dat doe en niet God! Weet je waarom? Ik kan ze niet de Hel in sturen! Als je mijn geloof star noemt dan noem je de bijbel star maar dat maakt mij ook niet uit. Ik hoef God en de bijbel gelukkig niet te verdedigen, daar is Hij zelf wel toe in staat.
Maar ik weet heel goed waar de bijbel voor staat en de bijbel is duidelijk. Dat sommige mensen dat niet willen accepteren en er een draai aangeven om alles waar God niet van houdt dat ze doen te rechtvaardigen, mogen ze van mij ook zelf weten en doen. Ik geef er niet om, is niet mijn pakkie aan.
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op zondag 24 juni 2012, 15:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:55
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nee, want ik vind dat een terechte vraag binnen dit topic. |
volgens mij kwam ik het woord onderbouwen 365 keer tegen Beun;)..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 24 juni 2012, 15:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:02
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Zoals gewoonlijk worden we dus weer persoonlijk. Blijkbaar kunnen jullie geen discussie voeren zonder dat te worden. Dat is jammer, maar goed.
Een homo huwelijk inzegenen voor Gods aangezicht, is voor de gek houderij als je het mij vraagt. God zegent dat niet. Tja, zoals ik al eerder zei: "we kunnen mensen voor de gek houden maar God niet". Willen ze dat doen en zichzelf voor de gek houden dan doen ze dat maar, ik wens ze veel succes! Zo ook met hun levendiger geloof!
Voor mij persoonlijk maakt het niet uit wat men allemaal wil doen met/in zn lichaam hier op aarde. Om je eerlijk te zeggen ik geef er niet om! Wat de ander wil doen moet die helemaal zelf weten en is daar zelf ook helemaal verantwoordelijk voor. Als ik maar weet wat ik doe want ook ik ben daar zelf verantwoordelijk voor.
Als je zegt dat ik met mn vlgs jouw starre geloof aan het veroordelen ben dan mag men blij zijn dat ik dat doe en niet God! Weet je waarom? Ik kan ze niet de Hel in sturen! Als je mijn geloof star noemt dan noem je de bijbel star maar dat maakt mij ook niet uit. Ik hoef God en de bijbel gelukkig niet te verdedigen, daar is Hij zelf wel toe in staat.
Maar ik weet heel goed waar de bijbel voor staat en de bijbel is duidelijk. Dat sommige mensen dat niet willen accepteren en er een draai aangeven om alles waar God niet van houdt dat ze doen te rechtvaardigen, mogen ze van mij ook zelf weten en doen. Ik geef er niet om, is niet mijn pakkie aan. |
Jij zegt en vind dit nu wel zo mooi maar wat mijn ervaring is: mensen met een star geloof willen toch vaak alles wat ze stuk gemaakt hebben en veroordeelt hebben in hun leven toch wel weer goedmaken als hun tijd gekomen is om dit aardse te verlaten...en dat is wel een beetje hypocriet vind je niet......Jammer dat je daar eerst voor moet sterven vind ik altijd, waarom niet bij leven? Pure angst.... Ik weet trouwens ook heel goed waar de Bijbel voor staat en dat accepteer ik op een andere manier dan jij dat doet..... Ik geloof gelukkig in een liefdevolle God en daar ben ik blij mee....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:05
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [color=#000000]Is zo Jo door vragen wordt men wijzer. Vraag is wanneer men als -Christen- een zondig bestaan heeft ? [/color] |
Ach herman, een christen heeft vlgs de meeste hier op het forum een zondig bestaan als men vlgs bijbelse normen en waarde probeert te leven en te geloven. Bijvoorbeeld: als men niet voor sex voor het huwelijk bent, of als men niet voor christelijke homo praktijken is, als men niet voor een christen bent die naar de discotheek gaat, geen bioscoop etc etc. Alles wat men als christen niet doet wat in hun straatje past is een zondig, star en oordelend leven en geloof, als je het mij vraagt vlgs de meeste hier. Is het je nog niet opgevallen!
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op zondag 24 juni 2012, 16:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:07
|
|
|
YES356 schreef: | Stel nu dat je (Nick) naam hier op CM ECHTWEL-FLAPDROLl is! En je plaatst iets Vb:
ECHTWEL.-FLAPDROL schreef: Hai, ik zoek leuke respectvolle mensen hier op CM! zijn die er? Of Stel ik een vreemde vraag?
GEINTJE-MIJNNAAMISHAAS schreef: Ja wat denk je zelf!!! Flapdrol!!!!
ECHTWEL-.FLAPDROL schreef: Je mag mij wel bij de voornaam noemen hoor.
GEINTJE-MIJNNAAMISHAAS schrijft:
Okay!!! Respecteer ik jij mag mij ook wel bij mijn voornaam noemen! |
Hoe verzint tie het weer he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:13
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ja dat geloof ik ook , de macht die wij zo graag hebben! zelfs lucifer en 1 kwart van de engelen van god vochten om de macht!
Gellukkig heeft god alle macht! |
Dat zei mijn reformatorische psycholoog....ja, die man heeft daarvoor gestudeerd, dat dat niets met seks te maken heeft en alles met macht..., in de vorm van seks dat wel...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 24 juni 2012, 16:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:15
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij zegt en vind dit nu wel zo mooi maar wat mijn ervaring is: mensen met een star geloof willen toch vaak alles wat ze stuk gemaakt hebben en veroordeelt hebben in hun leven toch wel weer goedmaken als hun tijd gekomen is om dit aardse te verlaten...en dat is wel een beetje hypocriet vind je niet......Jammer dat je daar eerst voor moet sterven vind ik altijd, waarom niet bij leven? Pure angst.... Ik weet trouwens ook heel goed waar de Bijbel voor staat en dat accepteer ik op een andere manier dan jij dat doet..... Ik geloof gelukkig in een liefdevolle God en daar ben ik blij mee.... |
Ik geloof ook in een genadige liedevolle God. Er is niemand die zoveel liefde heeft dat hij zn leven voor ons heeft gegeven. Maar ik weet ook dat Hij zn grenzen heeft. Hij is ook een God van toorn. Hij is ook een God met gevoelens.
En wat hebben we toch zo weining waardering daarvoor. Het is niet aan mij om Hem uit te dagen door maar te doen waar Hij niet van houdt of in strijd is met de bijbel. Vroeg of laat zal men daar de vruchten van plukken.
En hypocriet zijn we allemaal van star gelovig tot vrij gelovig, tot alles-kan gelovig, tot ongelovig m.a.w niemand uitgezonderd ook jij niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:15
|
|
|
Josina,
van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en we wensen Gods zegen toe voor nieuw levensjaar.
Groetjes van aanstaande bruidspaar Herman en Brigit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:16
|
|
|
Quote: | En het is het perfecte anti schoonmoeder wonder, die toevallig van sterke koffie houd |
Dat had ik eerder moeten weten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:17
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Stralend weer vandaag! |
Waar ben je dan? Op de zonnenbank soms
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:18
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Sorry harald, het is mij duidelijk dat jij mij totaal niet begrijpt wat ik bedoel of probeer te vertellen. Maakt niet uit. Aan de vruchten van de boom kan men zien met wat voor boom met te maken heeft.
En ik denk dat jij beter je suggesties over mijn muren opzetten en open meningen etc maar beter voor je zelf kunt houden over wat ik denk of doe of zeg of luister. Wat jij niet allemaal suggereert wat ik wel of niet doe of zeg of luister,gaat mij wat te ver! En gezien jij mij ook helemaal niet kent ben jij zeer zeker niet in staat om dat te beoordelen of te suggereren! Dus wordt niet persoonlijk !
En zoals ik al zei: Roelande mag en heeft zijn eigen overtuigen te volgen . En dat ik dat niet geloof is mijn recht toe . En idd ook ik en ieder ander mag zn eigen mening hebben dus houdt het op een informatie uitwisselen over het onderwerp, niet om de ander te zeggen wat die wel of niet moet doen of moet zeggen of denken of luitster of muren , whatever! Ik ben niet op dit forum om mensen te overtuigen. M.a.w. wordt aub niet persoonlijk!
Maar gezien je persoonlijk uitingen naar mijn adres wil ik daar dan ook even op reageren: "iemand die zulke uitingen naar mijn adres uit, getuigd van hoogmoed en van zo iemand kan ik zeer zeker niets van leren!". En zal ik even nog persoonlijker worden, van jouw kan ik zeer zeker niets leren!! |
Mijn reactie was niet om je persoonlijk aan te vallen, maar je tot nadenken te stemmen. Jou geloof is je recht inderdaad, maar geen wet van Meden en Perzen, waar niet aan te tornen valt, een geloof is geen vaststaand iets, maar moet juist groeien.
In je reactie heb je het over oordelen, en noem je een paar teksten die daar over zouden gaan. 1kor6: 3+5, 1kor 6 :9> 10, 1kor5:11, efe2:1-3. En je zegt daarop, kijk in de bijbel veroordelen ze, dus mogen wij het ook.
Mijn reactie daarop aan jou was om daar de verantwoordelijkheden aan te geven die bij veroordelen horen, want als Jezus zegt in Matt 7:1 en 2: Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden En Rom 12:19b Het is aan Mij om wraak te nemen, Ik zal vergelden. Wraak nemen is gelijk aan (ver)oordelen.
Wie zijn jij en ik dan om tegen iemand te zeggen; met deze levensstijl en toch in God gelovend word je niet behouden. Daarbij kunnen wij mensen niet altijd een goed oordeel over iemand vellen, wij zien de buitenkant aan van een geloof, God ziet het hart aan van een geloof. Jezus zei in Joh 8:11 Ik veroordeel u ook niet, als Jezus, terwijl Hij ook het hart kan aanzien, al het oordelen aan de Vader overlaat, voor wie maakt het dan rechtsgeldig om te oordelen over de mens?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:18
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Ik geloof ook in een genadige liedevolle God. Er is niemand die zoveel liefde heeft dat hij zn leven voor ons heeft gegeven. Maar ik weet ook dat Hij zn grenzen heeft. Hij is ook een God van toorn. Hij is ook een God met gevoelens.
En wat hebben we toch zo weining waardering daarvoor. Het is niet aan mij om Hem uit te dagen door maar te doen waar Hij niet van houdt of in strijd is met de bijbel. Vroeg of laat zal men daar de vruchten van plukken.
En hypocriet zijn we allemaal van star gelovig tot vrij gelovig, tot alles-kan gelovig, tot ongelovig m.a.w niemand uitgezonderd ook jij niet. |
Met het onderste heb je helemaal gelijk maar ik vind het altijd zo verdrietig dat pas bij het sterven vaak de inkeer en de liefde komt om dingen te helen.....waarom niet bij leven vraag ik me dan af.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:21
|
|
|
EVEN !!!!
Lesley opende dit onderwerp...... Dit onderwerp "C(h)ristenlijke homo's" is al heel vaak geplaatst op het Forum en we reageren allemaal WEER hetzelfde.......( zie in voorgaande pagina's) Lesley reageerd zelf NIET meer!!!!! Leest het misschien wel.....STEL>>>>>.....hij is terleurgesteld in ons als leden van CM....Had wat anders verwacht .......
of lacht in zijn vuistje.....
Ook nu word je op de proef gesteld van wat je opschrijft.....
God kent je (ons) beter, dan wie ook !!!
Laatst aangepast door
|
LIEKE000
|
op zondag 24 juni 2012, 16:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:22
|
|
|
Ik vind dat iedereen recht heeft op respect.
De een vind bijvoorbeeld dat sex alleen in een huwelijk thuishoort, daar heb ik respect voor. diegene staat voor zijn mening.
Ook voor degenen die denken dat sex in een relatie thuishoort, daar heb ik ook respect voor. Vaak worden huwelijken gesloten omdat men snel seks kan hebben.
En nog meer varianten. ik vind, ook al denkt iemand anders, dat hij dat gewoon moet kunnen neerzetten. en dan kan je discussieeren, en naar de ander luisteren. en rustig uiteenzetten waarom jij dit denkt en de ander dat.
Ik wil hier nog verder op ingaan, maar ja, ik ga weg, zondagavond he
Laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:22
|
|
|
HEIDE115 schreef: | volgens mij kwam ik het woord onderbouwen 365 keer tegen Beun;).. |
Ok, fijn... Wil je dan ook even de mensen tellen die vinden dat sex buiten het huwelijk wel moet kunnen? Dank u!
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zondag 24 juni 2012, 16:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:23
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Waar ben je dan? Op de zonnenbank soms |
Ik zit te wachten op mijn vlucht in een Engels sprekend (nou ja, knauwend ) land op mijn terugvlucht naar Nederland.....wachten is saai, mijn mede reisgenoten zijn aan het wordfeuden of zo.....en ik ben mijn mail aan het checken en lees oppervlakkig het forum....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:29
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wordt tijd dat bij jou het zonnetje eens gaat schijnen ouwe mopperkont |
Heej Erika, leuk dat je terug bent! Is er soms een aanbieding dat er ineens zoveel oude leden nieuw binnenkomen? ik had het toevallig nog met Yes over jou en prompt ben je er weer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:30
|
|
|
BEUN656 schreef: | De Statenvertaling. Er is maar één. Dus, das makkelijk. De tekst waarop ik mijn mening baseer, is dit: Hebreeen 13:4 Het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed onbevlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.
|
Hai Beun,
Ik lees als er Huwelijk staat, relatie.
Want in de bijbelse tijden was een huwelijk iets heel anders dan nu, nu hoef je alleen enkelt even naar het stadhuis, en 2 getuigen en hupakee, klaar, getrouwd.
Met relatie bedoel ik wederzijds liefde en wederzijds respect. Of dat nu een huwelijk heet, of een samenwonen.
Ik wil er nog verder op ingaan maar ik moet nu weg, ja, zondagavond
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik zit te wachten op mijn vlucht in een Engels sprekend (nou ja, knauwend ) land op mijn terugvlucht naar Nederland.....wachten is saai, mijn mede reisgenoten zijn aan het wordfeuden of zo.....en ik ben mijn mail aan het checken en lees oppervlakkig het forum.... |
Ik zou daar nog maar twee dagen blijven Willemijn..... .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:35
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Ach herman, een christen heeft vlgs de meeste hier op het forum een zondig bestaan als men vlgs bijbelse normen en waarde probeert te leven en te geloven. Bijvoorbeeld: als men niet voor sex voor het huwelijk bent, of als men niet voor christelijke homo praktijken is, als men niet voor een christen bent die naar de discotheek gaat, geen bioscoop etc etc. Alles wat men als christen niet doet wat in hun straatje past is een zondig, star en oordelend leven en geloof, als je het mij vraagt vlgs de meeste hier. Is het je nog niet opgevallen! |
Christenen lopen niet in een straatje..ze willen lopen op de WEG ten LEVEN! Ook met hun gebreken..is je dat nog niet opgevallen?
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 24 juni 2012, 17:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:47
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Beun,
Ik lees als er Huwelijk staat, relatie.
Want in de bijbelse tijden was een huwelijk iets heel anders dan nu, nu hoef je alleen enkelt even naar het stadhuis, en 2 getuigen en hupakee, klaar, getrouwd.
Met relatie bedoel ik wederzijds liefde en wederzijds respect. Of dat nu een huwelijk heet, of een samenwonen.
Ik wil er nog verder op ingaan maar ik moet nu weg, ja, zondagavond |
Sorry hoor, ik had van jou meer niveau verwacht. Een beetje kinderachtig om te denken dat ze vroeger in Israel net zo trouwden als wij nu hier in Nederland. Hoe kun je dat nou ooit met elkaar vergelijken? Dus de stelling dat een huwelijkssluiting toen anders was als bij ons nu vind ik veel te simpel bedacht. Helemaal door jou! Knappe meid hoor! En samenwonen? Heb jij nooit begrepen dat God juist het huwelijk heeft ingesteld als verbintenis tussen man en vrouw? Hoe lees jij je Bijbel eigenlijk? Sjonge, jonge... Alsof de stelling dat sex buiten het huwelijk mag al niet erg genoeg is! Krijg je dat ook nog: samenwonen... Mensen, alsjeblieft... We zitten hier op een Christelijke datingsite...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zondag 24 juni 2012, 17:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:47
|
|
|
Neem dan TOCH maar HONING .........!!!!!! Dat is heerlijk zoet en bevat GEEN verkeerde stoffen ......sterker nog !!!!
Het is goed voor je !!!! .... ..... ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:51
|
|
|
[quote=VIOOL689]lees eens het boekje De Hemelse voedselbank, van drs.Noordermeer daar staat zoveel in wat Gods bedoeling met voedsel is .Als je zoveel mogelijk puur eet heb je die vieze aspartaam en alle rommel niet meer nodig.Met al de voedsel toevoegingen eet je beslist niet gezond.
heb je toevallig een isdn nummer voor me, viool?
ik heb al wel van een dergelijk boek gehoord, maar kende de titel niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 16:53
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Met het onderste heb je helemaal gelijk maar ik vind het altijd zo verdrietig dat pas bij het sterven vaak de inkeer en de liefde komt om dingen te helen.....waarom niet bij leven vraag ik me dan af..... |
Ik denk misschien omdat gezien wij allemaal verwonde mensen zijn wij elkaar maar blijven verwonden van generatie op generatie en er eigenlijk niet bij stil staan dat we dat doen omdat we het te goed hebben. Maar ook omdat wij het leven, mensen en de natuur niet waarderen, kijk maar wat we ervan maken, ermee omgaan en hoe we soms met elkaar omgaan. En bij het heengaan beseffen we dat het over is en dan gaan we ons realiseren waar we mee bezig waren. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.
Zij die het te goed hadden hier op aarde kijken naar en staan anders in het leven en tegenover mensen dan zij die in armoede hebben geleefd. Zij die meer pijnen en verdriet hebben gehad in hun leven staan ook weer anders in het leven dan zijn die dat niet tot minder hebben gehad in hun leven. En daar heb je dan ook weer uitzonderingen natuurlijk.
En het is natuurlijk ook weer zo dat sommigen het al in het leven goed maken en niet wanneer ze op hun sterfbed liggen. Maar bij plots overlijden, bijvoorbeeld hart stil stand, krijgt men niet eens de kans om ook maar iets goed te maken.
Dat is het leven hier op aarde helaas! De zondeval, zich afwendend van God, de liefdeloosheid, de verblindheid, de doofheid en de hardheid van het hart van de mens en de mens zelf met zn keuzes, maakt er een potje van in deze wereld. De aarde kreunt.....
|
|
Naar boven |
|
|