Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:26
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Als de bijbel het eerste en laatste woord heeft waarom leven we als christenen er anno 2012 niet meer naar? |
Juist, dit is nou precies wat ik bedoel!
Weet je wat het is Daniel, en dat blijkt ook maar weer eens uit deze discussie: alles wijst erop dat de mens niet meer anders wil en dus kan, dan zondig denken en doen. Als dat niet beleeft word dan word het ook nooit wat met ons mensen. De mens wil persé wil marchanderen met de Bijbel omdat hij God vijandig gezind is. Daar zit de angel. Dat geld, voor jou, voor mij, voor iedereen. Vandaar deze verhitte discussie ook. Wij zijn met z'n allen de duivel toegevallen en willen niet anders meer. Tenzij wij krachtdadig door God daaruit gered worden! En zo is het hoor...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zondag 24 juni 2012, 14:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:28
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Haha, ik ben wel goed, maar niet gek |
HEY JOSINA GEK IS EEN AFKORTING VAN GELEERD EN KNAP.. DUS WEES MAAR LEKKER G.E.K. HOOR!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:29
|
|
|
foutje
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 24 juni 2012, 14:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:30
|
|
|
BEUN656 schreef: | Goed, ik mag dus doen met jouw reacties wat ik wil. Nou, dan zeg ik je dus nogmaals aan dat het verboden is! Bovendien lijkt het mij niet logisch dat een kind van God willens en weten wil marchanderen met Zijn Woord. De rest is jouw verantwoording... |
gewist
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 29 juni 2012, 06:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:32
|
|
|
BEUN656 schreef: | Goed, om je eerlijk de waarheid te zeggen: gisteren had ik eigenlijk weinig tijd. Sorry! Maar dat ga ik nu goedmaken. Want, uit de reactie van de Heere Jezus naar de Samaritaanse vrouw toe blijkt, dat Hij het totaal niet eens was met haar relationele moraal en waarschijnlijk ook seksuele moraal. Hij zegt heel scherp en duidelijk: Gij hebt wel gezegd: Ik heb geen man. En ook uit de voorgeleiding van die hoer in de tempel door de Farizeeën blijkt dat de Heere Jezus het gedrag van de vrouw niet goedkeurt. Ik citeer: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer. Hij veroordeeld haar dus niet maar keurt het ook niet goed. Het huwelijksformulier is echter wel heel duidelijk, en dat aan de hand van de Bijbel... |
Hai Beun, jij zegt je mening en dat mag , dat is juist goed, daar is dit forum voor bedoeld!
Groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:34
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Beun, jij zegt je mening en dat mag , dat is juist goed, daar is dit forum voor bedoeld!
Groetjes! |
Goed, maar ik bedoel het meteen ook als appél om niet te marchanderen met de Bijbel. Opscherpen heet dat in Bijbelse termen, en soms is mijn toon dan inderdaad wat scherp.
@ JOL: bij deze dus...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zondag 24 juni 2012, 14:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:35
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja..waarom praten de mensen soms zo gemakkelijk over sex Terwijl het juist in mijn leven zoveel schade heeft aangericht.
En heb ik juist zelf wel zoveel serieuse vragen rond sex. Ik hoor zelfs dat door sex..zoveel huwelijken zijn gestrand? Dat mensen liever nog alleen willen blijven,omdat het vaak toch alleen maar om sex gaat.. Dat ik alleen maar bang bent,alleen misbruikt te worden als genot middel. Dat er veel angst heerst rondom sex,vooral bij vrouwen. Kan ik me nog echt man voor de vrouw voelen en andersom in deze tijd? En wat hou ik mijn kinderen als ik die hebt voor,als ik zelf zo over sex denkt?
Zijn er die ook dit voelen?.. |
Ach ja.
Ik heb gehoord, dat degenen die kinderen verkrachten, pedo's dat niet doen voor de sex, dat dat er niet eens iets mee te maken heeft, maar de macht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:36
|
|
|
het hoofstuk dat net aangerijkt werd heeft heel veel mooi verzen begint heel mooi
1 Blijft vast in de broederliefde.
En eindigt met de woorden :
25 De genade zij met u allen! Amen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:36
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Als de bijbel het eerste en laatste woord heeft waarom leven we als christenen er anno 2012 niet meer naar? |
waarom ? omdat wij het beter weten?
Maar het laatste woord is als je voor god staat! en hij heeft een heel leven de tijd met je!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:37
|
|
|
Beun, het was een serieuze vraag van mij dat ik graag wou weten wat er in de vertaling die jij leest staat! Ik wou daar ook graag een serieus antwoord op!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:41
|
|
|
JANS221 schreef: | Beun, het was een serieuze vraag van mij dat ik graag wou weten wat er in de vertaling die jij leest staat! Ik wou daar ook graag een serieus antwoord op! |
De Statenvertaling. Er is maar één. Dus, das makkelijk. De tekst waarop ik mijn mening baseer, is dit: Hebreeen 13:4 Het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed onbevlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:42
|
|
|
NICKY298 schreef: | waarom ? omdat wij het beter weten?
Maar het laatste woord is als je voor god staat! en hij heeft een heel leven de tijd met je! | maar als christen heb ik wel mn leven lang aan Gods Woord te houden en daar staat ook de door mijn aangehaalde tekst in en daar wil ik me als christen houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:42
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nee, het gaat om Bijbelse waarheidsvinding. |
dat snap hier iedereen , iedereen vind hier dat sex voor in het huwelijk is.
maar er zit aan elke ja een nee!!!! want wij zijn mensen , als kinderen !!!
vanwaar dit debat is opgestart.
alleen er zijn mensen die niet relativeren en alles op scherp zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:45
|
|
|
Dank je Beun! Maar dit vers gaat over het huwelijk. En daar ging mijn vraag niet over! Mijn vraag was waar er in de bijbel gesproken werd over het verbod op sex VOOR het huwelijk.
de tekst die jij noemt is een mooie tekst, maar zegt mijns inziens hier niets over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:46
|
|
|
NICKY298 schreef: | dat snap hier iedereen , iedereen vind hier dat sex voor in het huwelijk is.
maar er zit aan elke ja een nee!!!! want wij zijn mensen , als kinderen !!!
vanwaar dit debat is opgestart.
alleen er zijn mensen die niet relativeren en alles op scherp zetten. |
Nou, een appél om Bijbels te leven mag ook wel eens scherp gebracht worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:48
|
|
|
JANS221 schreef: | de tekst die jij noemt is een mooie tekst, maar zegt mijns inziens hier niets over. |
Tja, dan kan ik er ook niks aan doen. Ik denk namelijk van wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:48
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, een appél om Bijbels te leven mag ook wel eens scherp gebracht worden. |
Waar Beun..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:53
|
|
|
BEUN656 schreef: Nou, een appél om Bijbels te leven mag ook wel eens scherp gebracht worden.
Waar Beun..
fijn Heide, in de kerk. op dt gij elke week het woord ga horen en er naar gaat leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:57
|
|
|
YES356 schreef: | het hoofstuk dat net aangerijkt werd heeft heel veel mooi verzen begint heel mooi
1 Blijft vast in de broederliefde.
En eindigt met de woorden :
25 De genade zij met u allen! Amen. |
YES, God is niet alleen liefde. God is ook rechtvaardig en vertoornt zich over de zonde. TOORN=Getergde liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 14:57
|
|
|
Het is voor mij om over deze dingen na te denken.. Tegelijk wil ik zeggen dat de topic ook is aangepast. willen jullie dit niet over het hoofd zien.bvd.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 26 juni 2012, 19:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:00
|
|
|
Beun, je schrijft dat jij denkt dat die tekst wel over sex voor het huwelijk gaat. Kan jij mij uitleggen waar je dat uit op maakt?
Ik denk namelijk dat deze tekst over het huwelijk gaat, ook zoals het staat in de vertaling die jij leest. De zin begint met: Het huwelijk.... en dan ; maar.... Dat wat achter de ; en ``maar`` staat, gaat dus ook over het huwelijk.
Hoe zie jij dat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:00
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ach ja.
Ik heb gehoord, dat degenen die kinderen verkrachten, pedo's dat niet doen voor de sex, dat dat er niet eens iets mee te maken heeft, maar de macht. |
Ja dat geloof ik ook , de macht die wij zo graag hebben! zelfs lucifer en 1 kwart van de engelen van god vochten om de macht!
Gellukkig heeft god alle macht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:04
|
|
|
DJES101 schreef: | HEY JOSINA GEK IS EEN AFKORTING VAN GELEERD EN KNAP.. DUS WEES MAAR LEKKER G.E.K. HOOR! |
Kijk, met jou kan ik praten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:06
|
|
|
BEUN656 schreef: | YES, God is niet alleen liefde. God is ook rechtvaardig en vertoornt zich over de zonde. TOORN=Getergde liefde. |
als ik je dus goed begrijp, bedoel je te zeggen;
God is LIEFDE én God is getergde LIEFDE?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:31
|
|
|
HANNAH810 schreef: | als ik je dus goed begrijp, bedoel je te zeggen;
God is LIEFDE én God is getergde LIEFDE? |
Ja, en al twee jaar een getoornd onderwerp, met de zelfde getergde antwoorden En zo ontstond de toornige mens, die reeds in getergde houding, zijn toornig ei niet meer kwijt kan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:32
|
|
|
we willen dus op zaterdag 4 augustusvoor de twaalfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810 met pleegdochter qsjes546, 44 jaar, regio 035 mieke962, 41 jaar, regio 0181
harald940, 37 jaar, regio 038 ...... ...... ......
bij regen wordt een feest-tent meegenomen door; ..... ..... .....
BBQ wordt meegenomen door; ..... ..... .....
houtskool wordt meegenomen door; - harald940 ..... ..... .....
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 27 juni 2012, 18:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:38
|
|
|
JANS221 schreef: | Beun, je schrijft dat jij denkt dat die tekst wel over sex voor het huwelijk gaat. Kan jij mij uitleggen waar je dat uit op maakt?
Ik denk namelijk dat deze tekst over het huwelijk gaat, ook zoals het staat in de vertaling die jij leest. De zin begint met: Het huwelijk.... en dan ; maar.... Dat wat achter de ; en ``maar`` staat, gaat dus ook over het huwelijk.
Hoe zie jij dat? |
Goed, ik beloof daar op terug te komen. Ik moet morgen even wat informatie inwinnen. Maar vind jij, en ik heb het ook tegen andere criticasters, dat hedonisme bij een Christelijke levensstijl hoort? Ik dacht van niet... Mogelijk is de volgende tekst nog veel duidelijker hierover: 1 Korinthe 6:19 Of weet gij niet, dat ulieder lichaam een tempel is van den Heiligen Geest, Die in u is, Dien gij van God hebt, en dat gij uws zelfs niet zijt? Dat heeft alles te maken met de waarschuwing tegen zondige lusten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:39
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 4 augustusvoor de twaalfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810 met pleegdochter ...... ...... ......
bij regen wordt een feest-tent meegenomen door; ..... ..... .....
BBQ wordt meegenomen door; ..... ..... .....
houtskool wordt meegenomen door; ..... ..... ..... |
als die stomme A59 nog is afgesloten geraak ik er niet...kunnen we eens een keertje in Breda gaan pn-en?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:40
|
|
|
HANNAH810 schreef: | als ik je dus goed begrijp, bedoel je te zeggen;
God is LIEFDE én God is getergde LIEFDE? |
Ik zou zeggen: zie het antwoord van Gerrit. Je wilt het verstaan of niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:43
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ja, en al twee jaar een getoornd onderwerp, met de zelfde getergde antwoorden En zo ontstond de toornige mens, die reeds in getergde houding, zijn toornig ei niet meer kwijt kan |
Nou, een tergend onderwerp is het inmiddels wel geworden ja. En inderdaad: het gaat hoofdzakelijk over tergende antwoorden van tergende mensen tegenover een getergde God.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|