Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 04:03
|
|
|
Ik maak me zorgen over de New Yorkers...de bekenste inwoonster van Pietenstad vertoeft daar... ik zal CNN maar goed in de gaten houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 05:34
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | *Houdt haar nu even hééééél (eigen?)wijselijk stil* |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 05:38
|
|
|
JOL252 schreef: | "homo praktijken" what's in a word...
We hebben het over mensen die niet alleen lichaam delen maar meer. We blijven altijd stil staan bij het feit dat men het met elkaar "doet". Ik weet dat ik een open heilig huisje intrap... maar weten we ook dat we het behalve over "verderfelijke onvergeeflijke homoseks" het ook hebben over mannen en vrouwen die zielsveel van elkaar houden?
Ik heb mijn dichtgemetselde veilige meningen en stellingen gehad. Door de jaren heen weet ik alles niet zo stellig meer (Goddank) en durf het open voor Hem te leggen en mijn vragen te hebben. Mag Hij het invullen?
Jo ... door vragen wordt men wija |
[color=#000000] Is zo Jo door vragen wordt men wijzer. Vraag is wanneer men als -Christen- een zondig bestaan heeft ? [/color]
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 24 juni 2012, 06:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 05:49
|
|
|
Ontzag voor de HEER beschermt je leven, je kunt rustig gaan slapen, er overkomt je niets. -- Spreuken 19:23
Dat zonder "sex voor het huwelijk", geen garantie is dat een relatie lukken zal. Wel dat men God eert. En dat je bovenstaande belofte cadeau krijgt !
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 24 juni 2012, 06:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 07:26
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 08:10
|
|
|
FRANKT627 schreef: |
Hoi Lieve Josina,
Ik wil je een heel fijn en ontzettend goed nieuw levensjaar toewensen. Een jaartje waarin geluk, liefde en gezondheid sterk aanwezg mogen zijn. Net zoals Ziijn nabijheid.
Liefs van Floshke en Frank |
Dank je wel, Frank!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 08:22
|
|
|
Het regent...is goed voor het gras tussen het onkruid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 08:31
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Sla Brabant ook maar over want wij hebben niet zoveel met de Middenlanders... |
Wordt tijd dat bij jou het zonnetje eens gaat schijnen ouwe mopperkont
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 08:36
|
|
|
foutje
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op zondag 24 juni 2012, 08:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 08:42
|
|
|
Hey Josina,
Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag een fijne dag gewenst en hopelijk een gezonder nieuw levensjaar.
Lieve groet Erika.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 08:46
|
|
|
ERIKA129 schreef: |
Hey Josina,
Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag een fijne dag gewenst en hopelijk een gezonder nieuw levensjaar.
Lieve groet Erika. |
Dank, Erika!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 08:46
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: |
idd, als een homo mij zou zeggen dat hij een levend geloof in God heeft maar hij gaat door met zijn homo praktijken, tja dan zijn de vruchten van het levend geloof niet zichtbaar in zijn leven als je het mij vraagt.
Een levend geloof veranderd mensen, overtuigt hun van zonde, het spreekt het geweten aan als men zondigt, het geeft een verlangen om rein voor God te leven, Zijn wil te doen en een leven te leiden in lijn met de bijbel.
Dat betekent dan dat als hij idd een levend geloof in God heeft dat hij dan ook wel zal weten dat God niet van die homo praktijken houdt en hij er dan ook verder mee zou stoppen. |
De vruchten van het geloof: liefde, vrede, geloof, geduld, vriendelijkheid, goedheid, zelfbeheersing, zachtmoedigheid.... k heb de indruk dat jij aangeeft dat dit slles dus niet groeien kan in iemand met "homopraktijken"(wat een rotwoord, daar versta ik Sodom en Gomorra onder, iets totaal anders dan 2 mensen die van elkaar houden en elkaar trouw zijn). Wil je de vruchten van het geloof (eigendom uiteindelijk van God) dan nog wel zien bij iemand die homoseksueel is? Ik vraag me af of men in staat is die vruchten te (h)erkennen als iemand toch al ingelijst is met zwarte rand.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 24 juni 2012, 08:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 09:00
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Ontzag voor de HEER beschermt je leven, je kunt rustig gaan slapen, er overkomt je niets. -- Spreuken 19:23
Dat zonder "sex voor het huwelijk", geen garantie is dat een relatie lukken zal. Wel dat men God eert. En dat je bovenstaande belofte cadeau krijgt ! |
het zit wel hoog hé...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 09:02
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dat merkte ik al dat je blij bent, Herman, door die knipoog die ik gisterenochtend van je kreeg. Mijn eerste knipoog van een man trouwens. Helaas ben je mijn type niet, sorry... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 09:47
|
|
|
Van harte gefeliciteerd Josina!!!!
Ik hoop dat je er lekker van kan genieten vandaag!
En een gezegend Nieuwjaar!
Ik las dat je wel goed was maar niet gek! Tompoezen zijn best lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 09:49
|
|
|
JOL252 schreef: | De vruchten van het geloof: liefde, vrede, geloof, geduld, vriendelijkheid, goedheid, zelfbeheersing, zachtmoedigheid.... k heb de indruk dat jij aangeeft dat dit slles dus niet groeien kan in iemand met "homopraktijken"(wat een rotwoord, daar versta ik Sodom en Gomorra onder, iets totaal anders dan 2 mensen die van elkaar houden en elkaar trouw zijn). Wil je de vruchten van het geloof (eigendom uiteindelijk van God) dan nog wel zien bij iemand die homoseksueel is? Ik vraag me af of men in staat is die vruchten te (h)erkennen als iemand toch al ingelijst is met zwarte rand. |
Een zonde is een zonde, moeten er dan voor bepaalde zonden wel een uitzondering worden gemaakt? Veroordelen is niet voor ons weg gelegd, maar alleen voor God net als vergeven van zonden. Iets wat ons is aangedaan, mogen (moeten) wij die ander wel vergeven want wij zijn immers volgelingen van Jezus Christus. Maar ook hij heeft gezegd ook door Zijn komst, ik voeg niets toe en haal niets weg aan de wetten van de Vader. Dus mogen wij dan de lat van tolerantie ten opzichten van homoseksualiteit hoger of lager leggen? neen
Ik vraag me wel eens af, als ons uur der waarheid aan zou breken, of de tolerantie dan net zo hoog is als nu. ( voor sommigen komt die nooit, en anderen weer wel, ligt er maar net aan welke beleving je aanhangt, maar volgens mij voor iedereen. Dus wordt er ook verschillend gedacht over dit onderwerp)
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zondag 24 juni 2012, 09:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 09:53
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Heb je koffiedik met caffeine of zonder caffeine? |
Ik zou oploskoffie nemen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 10:10
|
|
|
Uhh...heel voorzichtig zou ik het volgende willen delen! Waarom blijven we niet gewoon bij het onderwerp van Yes? En negeren we negatieve reactie's! Mijn meneing is als we op iets reageren wat niet in dit onderwerp hoort, verlagen wij onszelf tot dat niveau en voedde de ander zijn /haar mening, of geven we aandacht aan negatieve! Waardoor dus vervolgens het hele goedbedoelde onderwerp negatief word. Zelf kijk ik altijd of een reactie een toegevoegde waarde heeft,zo ja reageer ik soms.. zo nee reageer ik niet,omdat ik vind dat het dan alsnog de negatieve aandacht voedt die degene juist graag wil ! Daarom is mijn mening als we niet reageren blijven we gewoon bij het onderwerp in deze ...
maak dus bij deze maar gelijk gebruik van dit topic als ik iemand hiermee kwets mijn exuses!...
Laatst aangepast door
|
DJES101
|
op zondag 24 juni 2012, 14:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 10:11
|
|
|
Mijn intentie is: Dat mensen zich zelf veilig moeten kunnen voelen om op CM dingen te zeggen en te schrijven.
Onbewust en onbedoeld kan je door dingen te zeggen in de chatroom of te schrijven op het openbaar forum mensen persoonlijk kwetsen,in een moeilijke positie brengen,beschadigen. veroordelen. je kan dingen schrijven op het forum die een ander diep raken zonder dat je dat zelf weet!
Misschien wel om dat die ander niet wil of durft te reageren in een openbaar forum. Of de chatroom
Omdat de verzender soms niet kan weten wie er allemaal meelezen en er daardoor mensen met een verdriet,pijn, veroordeeld gevoel,teleurstelling,ect.ect kunnen blijven zitten. Lijkt me dit een mooie plek een aanzet te geven om tot een mogelijke oplossing te komen.
En het samen met de ander uit te spreken ( dus niet hier maar bv via een privé chat (mail) en er in eerste instantie de mogelijkheid te bieden.
1. Door te vragen of je misschien iemand met boven genoemde dingen hebt laten zitten.
2. De ander de mogelijkheid te bieden of een zetje in de rug te geven om ( in eerste instantie) daar naar jou toe privé kan en durft te vertellen. wat hem of haar (nog) dwarst zit of wat niet goed voelt.
Het Gaat dus om dingen die er onbewust voor jou, bij een ander kunnen liggen, en een ander direct persoonlijk negatief hebben geraakt.
Hopend en biddend op de zegen van God Yes Naar boven Deze reactie is niet okee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 11:02
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wordt tijd dat bij jou het zonnetje eens gaat schijnen ouwe mopperkont |
Hee T, je moet niet altijd die zon weggeven, we willen hem ook wel es houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 11:10
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wordt tijd dat bij jou het zonnetje eens gaat schijnen ouwe mopperkont |
mijn bips moppert niet...en in de mooiste en beste provincie des lands schijnt de zon het meeste...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 11:11
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik zou oploskoffie nemen.. |
Ja Anna, maak ze nog wat gekker...Steentje is een Friesje hoor en die hebben niet veel nodig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 11:14
|
|
|
Een beetje terecht boosheid op Zijn tijd is ook gezond!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 24 juni 2012, 11:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 11:15
|
|
|
JOL252 schreef: | het zit wel hoog hé... |
Ik vraag me af of Herman het zou kunnen weerstaan indien de kans op 'seks voor het huwelijk' zich bij hem zou voordoen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 11:27
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik vraag me af of Herman het zou kunnen weerstaan indien de kans op 'seks voor het huwelijk' zich bij hem zou voordoen. |
Sommige vragen blijven helaas vaak onbeantwoord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 11:34
|
|
|
Zondag 24 Juni, Psalm 77: 11-16; Terugdenken.
Heimwee. Voor je het weet, heb je er last van. Weet je nog van toen? Je bladert in vergeelde fotoalbums. Ach ja, hier waren we op vakantie. Daar hadden we dat feest. Wat zagen we er nog goed uit. Wat waren we nog jong! En hier staat hij nog op. En daar was zij nog niet overleden. Ach jam weet je nog, weet je nog van toen? Wordt de dichter van de psalm die we vandaag weer lezen, ook geplaagd door heimwee? Ja en nee. Ongetwijfeld heeft hij gevoelens die daar op lijken; anders werd hij niet zo sterk aangegrepen door de overtuiging dat God hem vergeten is. Toch koestert hij dat heimwee niet en wentelt hij zich niet als een varken in de modder van een verregend verleden. Nee, hier is iets anders gaande. De dichter van deze psalm telt zijn zegeningen. En dan niet eens zijn eigen, persoonlijke, kleine zegeningen, maar de zegeningen die zijn volk heeft mogen ondervinden in de loop der eeuwen. De dichter kijkt om in de geschiedenis en ziet aanleiding genoeg om God te prijzen. En dat is dan zijn manier om te ontkomen aan het afschuwelijke vermoeden dat God wel eens omgedraaid zou kunnen zijn als een blad aan de boom. Eerst vol liefde en genade, nu keihard en onbarmhartig. Midden in de nacht staakt hij zijn wild geraas en begint hij te tellen, een voor een, de grote daden die God deed in de geschiedenis van Israël. Schepping en uittocht, Genesis en Exodus, het komt hem allemaal in gedachten. En dankzij die gedachten kan hij leven, ademen, zingen, slapen.
God, op wat Gij eens verrichtte, wil ik mijn betrouwen stichten. Wat Gij eens gedaan hebt is Steeds in mijn gedachtenis. Heel de wereld zag uw sterkte, zag de wondren die Gij werkte, toe Gij, groot in heiligheid, Jakobs volk hebt uitgeleid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 11:45
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 24 juni 2012, 11:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 11:53
|
|
|
Vraag voor de heren(?)......... Hoe verwijder ik aluminiumroest van stenen?Mijn brievenbus heeft forse witte strepen/plekkern gelekt op de palen van mijn toegangshek en het lijkt zo goor Ik heb een staalborstel aangeschaft voor op de flex maar ben bang dat ik de stenen beschadig........
Helaas behoort dit ook tot mijn huishoudelijke taken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 11:54
|
|
|
MARIA830 schreef: | Als ik ze niet meer spreek wis ik hun nummer uit mijn mobiel. Soms als mannen vervelend zijn in gesprekken blokkeer ik ze en daarna verwijder ik ze. Geen zin in gedoe met mannen. |
Vrouwen verwijder je om die zelfde redenen niet das ook geen emancipatie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 24 juni 2012, 11:58
|
|
|
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Josina. Heel veel fijne, gezonde en vooral ook gezegende jaren erbij toegewenst!En voor vandaag, ondanks de regen, toch een hele fijne verjaar-dag toegewenst!
|
|
Naar boven |
|
|