ChristianMatch

Forum

veel christenen zijn niet bekeerd
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3992 3993 3994 3995 3996 3997 3998 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:00

Nicollete heeft gelijk..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:03

WILMA729 schreef:
ik lees veel heel goedbedoelde reakties.
Ik hou het even heel simpel:
Ik weet voor mezelf wel, dat wanner een praktiserende homo mij zegt een levend geloof te hebben in God, dat ik dat nooit ga ontkennen. En ik zal de laatste zijn om tegen die persoon te zeggen dat dat onmogelijk/onwaar is.

O, ik zeg het ook niet tegen die persoon, hooorrr. Het heeft geen zin of nut om dat te doen.

Maar als iemand mij zegt dat hij een levend geloof heeft in God, en hij praktiseert nog steeds zijn homo activiteiten jaar in jaar uit. Dat spreekt dan elkaar tegen gezien wat er daarover in de bijbel geschreven staat.

Aan de vruchten van de boom kan men ziet met wat voor een boom men te maken heeft.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 00:03
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:04

YES356 schreef:
De rambam? Clown smiley leuke woorden!!! inspiri

Ach ja...... "de hele rambam" klinkt toch vriendelijker dan "de hele reutemeteut"? Clown smiley Knipoog smiley
Maar zou een Belsie dat wel kunnen vatten? Engeltje smiley

Laatst aangepast door
STEENTJE178
op zondag 24 juni 2012, 00:05
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:05

bedoel je daarmee dat het ergens niet kan?? klopt??
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:09

I've finally discovered what is wrong with my brain, on the left side there is nothing right, on the right side, there is nothing left
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:10

HERMAN968 schreef:
Toch goed dat je beseft dat goeie christen de loop nemen. Opletten dat cm niet leegloopt is de boodschap. Laat hen ook hun woordje doen, en zit er niet op te kappen. Zet aub die tam tam eens in gang...

....

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 24 juni 2012, 01:51
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:13

Maar ff ontopic......

Werkt koffiedik in je gootsteen idd ontstoppend, of juist verstoppend?
(voor ik het zelf uitprobeer...... Knipoog smiley)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:14

Ik ken wel de uitspraak....

KRIJG DE RAMBAM....maar dat is geen leuke uitspraak!!!
Dat is vaak kwaad bedoeld...
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:15

STEENTJE178 schreef:
Maar ff ontopic......

ontstoppend dacht ik zelf steentje..

Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:16

STEENTJE178 schreef:
Maar ff ontopic......

Werkt niet verstoppend Steen...
Ik heb het weleens gedaan, maar of het nu echt helpt...

Maar kwaad zal het niet kunnen...immers koffiedik lost samen met water toch weer op???

Ik hou het op soda...met heet water...
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:18

Gefeliciteerd die jarig zijn,ik zag een paar taartjes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:20

HEIDE115 schreef:
Wanneer ik blader naar de eerste bladzijde van de topics,dan is niet alles van deze man?

Knappe bol, je hebt het duidelijk begrepen Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:22

STEENTJE178 schreef:
Maar ff ontopic......

Ik zou het niet te dik maken!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:23

HEIDE115 schreef:
Gefeliciteerd die jarig zijn,ik zag een paar taartjes Knipoog smiley

Haha, dank je wel!! Lachende smiley

En van mij ook naar alle anderen jarigen: Gefeliciteerd, maak er een mooie dag van en Gods zegen voor het komende jaar toegewenst!

Laatst aangepast door
JOSINA022
op zondag 24 juni 2012, 00:24
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:31

WILMA729 schreef:
bedoel je daarmee dat het ergens niet kan?? klopt??

idd, als een homo mij zou zeggen dat hij een levend geloof in God heeft maar hij gaat door met zijn homo praktijken, tja dan zijn de vruchten van het levend geloof niet zichtbaar in zijn leven als je het mij vraagt.

Een levend geloof veranderd mensen, overtuigt hun van zonde, het spreekt het geweten aan als men zondigt, het geeft een verlangen om rein voor God te leven, Zijn wil te doen en een leven te leiden in lijn met de bijbel.

Dat betekent dan dat als hij idd een levend geloof in God heeft dat hij dan ook wel zal weten dat God niet van die homo praktijken houdt en hij er dan ook verder mee zou stoppen.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 00:31
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:33

of toeval bestaat...
Ik ging vandaag naar een conferentie, alles goed gepland, maar toch nog wat hektisch bij het vertrekken, zoals steeds moeten vrouwen altijd nog wat doen aleer ze vertrekken toch?
ik had de route al op routeplanner bekeken voor de afstand en tijd te bepalen. Normaal 1 uur en een kwart.
steek ik mijn tomtom in en stuurt hij me andere kant uit.. Twijfelende smiley
weergave 3 kwartier Verraste, verbaasde smiley wow, dat is heel wat beter...
richting eindhoven en dan richting maaseik
eenmaal de ring van eindhoven voorbij stond hij ineens weer op 3 kwartier Smiley die vol vragen zit
Dat kon toch niet?
begon ik me daar toch te ergeren. ik wou op tijd zijn.
Gelukkig waren we er net op tijd toen de spreker het Woord nam. tijdens de lunch hoorde ik vage verhalen over files van meer dan een uur.
Nadien, toen ik dan weg naar huis nam, langs de andere weg die ik normaal 's morgens had willen nemen, zag ik een kilometers lange file op de andere rijstrook... maw
ik kwam ineens tot het besef, dat als ik vanmorgen niet naar men tomke had geluisterd dan had ik daar ook ingestaan.

Zeg nu eerlijk.. toeval?
God zorgt echt in alle details voor je Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:43

FLOWERFUL304 schreef:

idd, als een homo mij zou zeggen dat hij een levend geloof in God heeft maar hij gaat door met zijn homo praktijken, tja dan zijn de vruchten van het levend geloof niet zichtbaar in zijn leven als je het mij vraagt.

Een levend geloof veranderd mensen, overtuigt hun van zonde, het spreekt het geweten aan als men zondigt, het geeft een verlangen om rein voor God te leven, Zijn wil te doen en een leven te leiden in lijn met de bijbel.

Dat betekent dan dat als hij idd een levend geloof in God heeft dat hij dan ook wel zal weten dat God niet van die homo praktijken houdt en hij er dan ook verder mee zou stoppen.

Toch even aanhalen dat dit een proces is van jaaaaren... en ALLEEN God kan die verandering brengen. op één klap? Nee!!! zo werkt God niet persé. Bij de ene wel en bij de andere niet. En in al die jaren van herstel, is er nog vaak terugval. en het gebeurt zelfs dat het niet verandert.
Om te stellen dat hij geen kind van de Here is.
Inderdaad overtuigd de Geest van zonde. maar uit eigen kracht zal dat niet lukken.
God gaat met ieder een eigen weg, dat is nu net die unieke identiteit die je in Hem hebt. Daarom dat alles in Zijn hand is, en een ander in Zijn plaats dit niet kan bepalen;
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:44

FLOWERFUL304 schreef:
mat 5:18>18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. 19 Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen. 20 Want Ik zeg u: Indien uw gerechtigheid niet overvloedig is, meer dan die der schriftgeleerden en Farizeeën, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan.

2 tim 3:16-17> 16 Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven, 17 zodat een dienaar van God voor zijn taak berekend is en voor elk goed doel volledig is toegerust.

2 tim 3:1-7> En weet dit, dat in de laatste dagen ontstaan zullen zware tijden. 2 Want de mensen zullen zijn liefhebbers van zichzelven, geldgierig, laatdunkend, hovaardig, lasteraars, den ouderen ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig.3 Zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, achterklappers, onmatig, wreed, zonder liefde tot de goeden, 4 Verraders, roekeloos, opgeblazen, meer liefhebbers der wellusten dan liefhebbers Gods; 5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben. Heb ook een afkeer van deze. 6 Want van dezen zijn het, die in de huizen insluipen, en nemen de vrouwkens gevangen, die met zonden geladen zijn, en door menigerlei begeerlijkheden gedreven worden; 7 Vrouwkens, die altijd leren, en nimmermeer tot kennis der waarheid kunnen komen.

idd

idd thanks

Lachende smiley
Het hele stuk en,
Met name: 5 Hebbende een gedaante van godzaligheid, maar die de kracht derzelve verloochend hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 00:45

HERMAN968 schreef:
Knappe bol, je hebt het duidelijk begrepen Knipoog smiley Lachende smiley

Als jij je letterbak bewust anders gaat gebruiken...

Ik heb de rest van reactie voor vandaag maar weg gehaald.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op zondag 24 juni 2012, 01:28
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 01:05

"homo praktijken" what's in a word...

We hebben het over mensen die niet alleen lichaam delen maar meer. We blijven altijd stil staan bij het feit dat men het met elkaar "doet".
Ik weet dat ik een open heilig huisje intrap... maar weten we ook dat we het behalve over "verderfelijke onvergeeflijke homoseks" het ook hebben over mannen en vrouwen die zielsveel van elkaar houden?

Ik heb mijn dichtgemetselde veilige meningen en stellingen gehad. Door de jaren heen weet ik alles niet zo stellig meer (Goddank) en durf het open voor Hem te leggen en mijn vragen te hebben. Mag Hij het invullen?

Jo ...
door vragen wordt men wija

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 24 juni 2012, 01:21
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 01:10

ZEELAND736 schreef:
Benaderen...oke...er moet toch ook een klik zijn???

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 01:49

STEENTJE178 schreef:
Maar ff ontopic......

Heb je koffiedik met caffeine of zonder caffeine? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 02:19

FRANKT627 schreef:
Waar is de CM-sfeer van enkele jaren geleden??? Een leuk forum en een gezellige chatroom...er blijft niets meer van over...

Blij dat je terug bent Frank ! Lachende smiley

Blij als jij oprot H.

Door jou is de sfeer zo Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 02:20

Hoi Lieve Josina,

Ik wil je een heel fijn en ontzettend goed nieuw levensjaar toewensen. Een jaartje waarin geluk, liefde en gezondheid sterk aanwezg mogen zijn. Net zoals Ziijn nabijheid.

Liefs van Floshke en Frank
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 02:23

HERMAN968 schreef:
Blij dat je terug bent Frank ! Lachende smiley

Dat merkte ik al dat je blij bent, Herman, door die knipoog die ik gisterenochtend van je kreeg. Mijn eerste knipoog van een man trouwens. Helaas ben je mijn type niet, sorry... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 03:21

FLOWERFUL304 schreef:

Jij leest de Bijbel zo dat God niet van homo praktijken houdt......Gelukkig zijn er kerken die homo huwelijken inzegenen voor Gods aangezicht......Wat is er mooier dan twee mensen die van elkaar houden?
En wie ben jij omdat met je starre geloof te veroordelen? Terwijl die mensen misschien wel een levender geloof hebben dan dat jij nu zo invult.....
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 03:53

FLOWERFUL304 schreef:

Als we nu eens de Bijbel effe negeren en ons als mensen gedragen alsof we de Bijbel nooit hebben gelezen, tevens werden opgevoed in een menslievende en verdraagzame omgeving met alle begrip voor anders denkende, anders-geaarde. Waarom zouden we de homo's dan niet alle liefde, geluk, genegenheid, lichamelijke affectie en zo veel meer toewensen?

Is liefde omgezet in daden alleen maar bestemd voor de hetero's? Zijn we dan niet aan het discrimineren? Ons alle geluk en affectie toewensen en mensen met een andere seksuele geaardheid niets gunnen. Is dat liefde en begrip voor onze medemens? We zijn hier in die zogenaamde beschaafde westerse wereld maar een stapje verwijderd van wat ze in de Arabische wereld doen met homoseksuelen. Of erger nog: een stapje verwijderd van dat enge korporaaltje dat 70 jaar geleden een jaagt maakte op de zogenaamde 'untermensch'. Mooie christenen, mensen, zijn jullie. Bravo...moest er een Nobelprijs zijn voor de domste onmenselijkste gedachten zouden vele christenen (?) in aanmerking komen.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 24 juni 2012, 12:27
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 03:55

Ik kan niet slapen... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 03:57

ERIKA129 schreef:
Jazker visser maar ik sla Zeeland graag over heb daar niet zoveel mee Clown smiley

Sla Brabant ook maar over want wij hebben niet zoveel met de Middenlanders... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 03:59

STEENTJE178 schreef:
*Houdt haar nu even hééééél (eigen?)wijselijk stil* Coole smiley met zonnebril

Boze smiley deed je dat maar meer...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3992 3993 3994 3995 3996 3997 3998 ... 6194 Volgende
Pagina 3995 van 6194