Auteur |
Bericht |
|
NICOLETTE565
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 16:45
|
|
|
ja IEdereen die de bijbel serieus neemt en niet kijkt naar wat wil IK,maar naar lees dan het stuk eens in vriendschap en relaties over niet bekeerd zijn. ik ben er zelf erg mee geconfronteerd ik weet hoe alles voelt .maar Geloven is Jezus aannemen HIJ IN MIJ. velen WILLEN GODS WIL NIET DOEN. omdat ze hun oude ik niet willen kruisigen mede met Christus . maar als e het wel doet.= Er wel voor kiest niet meer een vleselijk christen te zijn maar een Geestelijk dat krijg je ook de beloning of dan krijg je Alles wat Christus heeft gekregen!!! ook in je .beseffen jullie dat wel?niet meer mijn ik maar Christus in mij ;dan ben ik meer dan overwinnaar.dan geeft Hij me macht om op slangen en schorpioenen te treden!! en dan ben je vrij!.en zijn last is ligt!.Jezus is niet gekomen je ego op te krikken. om oprechte bekering vergeving te schenken. het hart is archlistig om zijn wil goed te bedenken.ipv toegeven dat je eigen wil wil doen. daarom zijn de ongelovigen . HET DRAAIT OM KEUZES; en als je t zelf niet kunt ga je naar God en kun je bijvoorbeeld zeggen Here Jezus,Ik zeg Here omdat u de Heerschappij heeft,ik kan niet goed mezelf beheersen ,MAAR ik kies er voor om toch mezelf te beheersen. wilt U me helpen daarmee. en als je je richt op Jezus enof God dan zal het je wel lukken.oefeing in zelfbeheersing baart zegen!!!!.
en zo is het met alles Als je christen wilt zijn.bijvoorbeeld IK kies er voor altijd in liefde met de ander om te gaan. en beun je hebt gelijk; sommigen moet zelf leren naar God te luisteren zelf de bijbel met een volledig overgegeven houding naar God toe lezen. Jezus Zelf leerde Zijn discipelen dat ze dan hun stof van hun kleren mogen kloppen en verder trekken. Gods ZEgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 16:58
|
|
|
Er staat nergens: gij zult geen seks voor het huwelijk hebben.
Ik ken rottige christelijke huwelijken, en ik ken hele goede relaties van 'ongelovigen', die samenwonen.
Ongelovigen zet ik tussen aanhalingstekens, want vaak hebben die mensen meer normen en waarden dan christenen, is mijn levenservaring.
Feit dát ze niet geloven komt omdat ze zien wat er zich allemaal in groepen en vroeger in kerken afspeeld(de).
Mensen die goed leven, hébben geen zin om elke keer dreigementen te horen dat ze naar de hel gaan omdat ze niet geloven. zo werkt God niet. Van als en dan...Daar bereiken mensen juist het tegendeel mee, denk ik.
Aan mijn vrienden en vriendinnen heb ik regelmatig uitgelegd wat het geloof voor mij betekend als een vanzelfsprekendheid. En als de gelegenheid zich voordeed. Staat ook ergens in Het NT, dat je over het geloof moet beginnen als de gelegenheid zich voordoet, ik zoek het later even op...Het moet me ff te binnen schieten, kan het even echt niet vinden... Er zijn daardoor al enkele vriendinnen van mij gaan geloven..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:05
|
|
|
HEIDE115 schreef: | als ik even terug gaat naar je vraag Inge Leest ik over beeld krijgen van je nieuwe partner
waarom zou je over hem/haar info moeten inwinnen?
Begrijpelijk zit aan jou vraag een verhaal vast in de praktijk
De reden voor mij zou zijn dat ik mijn eigen intuitie niet vertrouw en bang ben om weer met een psychiatrisch patient te trouwen. Ik heb bij sommige dates me regelmatig afgevraagd wat hun ex vrouw van het verhaal van hun voormalig man zou vinden. Even voor de duidelijkheid, ik date alleen met mannen De mop is nu wel dat ik nog geen enkele behoefte voel om de ex van mijn lief te bellen. En is een antwoordt geven hierop wel erg moeilijk lijkt mij?
heb ik je niet begrepen,zeg het dan gewoon even;) |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:09
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Bedankt voor je reactie.. |
graag gedaan, ook al ben je een spin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:09
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ik heb het ontdekt over het trillende kopje op m'n senseo apparaat Hier naast zijn ze palen aan't hije |
Genoeg stof voor Yes om weer te schrijven!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:10
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ik heb het ontdekt over het trillende kopje op m'n senseo apparaat Hier naast zijn ze palen aan't hije |
Haha...Heide dat had je eerder kunnen bedenken....
(Trouwens...heien op zaterdag???)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:12
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Gloria, als je weggaat omdat je bij die 2 anderen sites lid bent denk ik eerder dat deze site te druk is voor jou. Op CC en FF is immers maar weinig leven te bekennen.
Wat de Heer wilt is dat we gelukkig zijn en leven naar Zijn voorbeeld. We moeten er dus zelf werk van maken. Ook werk van maken in het vinden van een partner. Daarbij heeft iedereen een eisenpakket, te beginnen al met het vinden van een uiterlijke mooie partner. |
Nee...Frank...schoonheid zit nog steeds van binnen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:13
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Ik geloof niet dat ik iemand zou benaderen die erg gekleurd is. En wie bij een ex gaat vragen hoe iemand is, om nadere gegevens voor een relatie te krijgen, die kan volgens mij van te voren al weten dat het antwoord niet echt onafhankelijk is.
En bidden, dat geld voor alles. Maar in het aangaan van een relatie denk ik toch vooral dat er veel energie en tijd in geïnvesteerd moet worden om eerst is iemand echt te leren kennen. En vanuit kennen komt in ieder geval een eerlijk beeld naar voren. Eigenschappen van iemand kunnen bij de één erg afstoten, terwijl het juist bij de ander een klik vormt.
Ik zou dus niet direct een ex vragen naar een mening. Als ik voor een contact al in de gelegenheid zou zijn om de gegevens van die ex te krijgen. Zie me nog niet bij een eerste contact vragen, wat is telefoonnummer van je ex, dan kan ik even vragen hoe je ben, of navragen hoe hij over je denkt? |
Ik zelf bedoelde het zo: alleen de ex bellen als je intuïtie of gevoel zegt dat er iets niet klopt, that's all. Normaal doe je dat natuurlijk niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:15
|
|
|
Het is idd denk ik beter om een stukje beleving uit je eigen leven hier neer te zetten..als de topic toch blijft bezocht worden..ook door mij..voor ik hier een antwoord op krijg. dan iedere keer weer elkaar tegen te staan,want als het zulke vaste meningen waren en bleven..dan konden we wel met onze eigen mening rustig verder leven.. en hebben we de kijk van een ander op dit terrein echt niet nodig denk ik.
Zelf lees ik meer ''eigen ervaringen'' inmiddels. ik bedoel daarmee,mensen die iets willen DOORGEVEN. Ik zet eigen ervaringen bewust tussen de haakjes omdat geleid worden door ZIJN GEEST en de daad in de praktijk hierin,alleen God de ere in toekomt.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 23 juni 2012, 17:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:16
|
|
|
WILMA729 schreef: | Ik vind het een vreemd advies van een psycholoog. Wanneer je leeft met een flinke dosis achterdocht, zit dat naar mijn mening in jezelf, wellicht je eigen ervaring uit het verleden. Als je een nieuwe relatie niet vertrouwt vanwege zijn gedrag, of andere signalen die je oppikt, kan je er ook gewoon open en eerlijk over praten lijkt mij. Het zou bij mij heel vreemd overkomen als de nieuwe vriendin van mijn ex mij zou bellen om informatie. Ik denk dat je gewoon alle tijd moet nemen om elkaar te leren kennen. Niet alleen blindvaren(staren) op de vlinders in je buik, maar ook je gezond verstand gebruiken. |
Als je een relatie niet vertouwd, dan kan je er dus niet eerlijk en open over praten, vanwege het gebrek aan vertrouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:17
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik word non...is minder pijnlijk als ik ga zitten...ik zal ook niet zwanger worden want er was maar 1 onbevlekte ontvangenis... |
Nou minder pijnlijk.........ben je al begonnen met hormonen te slikken???????? In het ziekenboegje horen we wel wat de docteur allemaal van plan is te opereren. Maar welkom bij de vrouwen hooor.....en ik vind mannnen ook veel leuker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:18
|
|
|
Heb het al eerder geschreven...ontkalken dat apparaat!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:30
|
|
|
INGE721 schreef: | |
Omdat je mijn woorden mij gelijk toespeelt,voel ik dat het idd dieper zit.. Of misschien is je reactie tussen mijn reactie terecht gekomen?
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 23 juni 2012, 17:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:32
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Haha...Heide dat had je eerder kunnen bedenken....
(Trouwens...heien op zaterdag???) |
nee..gelukkig heb ik vandaag een ongetrilttt bakkie op sealover;)))))
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:33
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Heb het al eerder geschreven...ontkalken dat apparaat! |
Josien je begrijpt het niet,wacht maar tot er bij jou wat trilttttt!!!!
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 23 juni 2012, 17:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:38
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Er staat nergens: gij zult geen seks voor het huwelijk hebben.
Ik ken rottige christelijke huwelijken, en ik ken hele goede relaties van 'ongelovigen', die samenwonen.
Ongelovigen zet ik tussen aanhalingstekens, want vaak hebben die mensen meer normen en waarden dan christenen, is mijn levenservaring.
Feit dát ze niet geloven komt omdat ze zien wat er zich allemaal in groepen en vroeger in kerken afspeeld(de).
Mensen die goed leven, hébben geen zin om elke keer dreigementen te horen dat ze naar de hel gaan omdat ze niet geloven. zo werkt God niet. Van als en dan...Daar bereiken mensen juist het tegendeel mee, denk ik.
Aan mijn vrienden en vriendinnen heb ik regelmatig uitgelegd wat het geloof voor mij betekend als een vanzelfsprekendheid. En als de gelegenheid zich voordeed. Staat ook ergens in Het NT, dat je over het geloof moet beginnen als de gelegenheid zich voordoet, ik zoek het later even op...Het moet me ff te binnen schieten, kan het even echt niet vinden... Er zijn daardoor al enkele vriendinnen van mij gaan geloven.. |
ik ben het met je eens......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:43
|
|
|
Slepend naar de auto met de boodschappen zeg ik: "Pfff er was es een serie op tv waarin er een auto kon worden opgeroepen met je horloge, kwam ie gewoon aangereden..."
Zegt dochterlief van 17: "In mijn tijd hadden we gewoon Zorro met het paard" ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 23 juni 2012, 17:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:45
|
|
|
Als in naar mijzelf kijk, had ik niet de behoefte om de ex-vrouw van mijn (inmiddels ex-) vriend te vragen om informatie, ik vertrouwde hem dat hij alles verteld had en ook omdat hij voornl alle schuld bij hemzelf neerlegde. Echter later bleek anders... En toen kwam er wel de behoefte om met zijn ex te praten, maar meer om ervaringen uit te wisselen.
Een nog grotere behoefte had ik om zijn nieuwe vriendin te informeren over de persoon met wie zij in zee stapte. Sterker nog...ik had het wel van de daken af willen schreeuwen over wat hij allemaal aangericht had.
Uiteindelijk heb ik niets van deze dingen gedaan, omdat mij al snel duidelijk werd gemaakt dat ik dat wilde puur om wraak te nemen en dat dat absoluut niet goed was.
En deze, enorm eigenwijze, dame heeft die raad ter harte genomen. Makkelijk? Nee, absoluut niet! De behoefte is er af en toe nog steeds, ik moet hem echt niet tegenkomen, maar ik merk wel dat ik rustiger ben nu ik het voor een groot gedeelte los kan laten.
Hierdoor kan ik mij beter richten op wat goed voor mij is: verwerken wat er allemaal gebeurd is; verwerken wat hij aangericht heeft en vooral ook mijn lichamelijke genezing, want ook dat stond hij (figuurlijk dan) in de weg. En nog wel het allerbelangrijkste: ik kan mij nu weer volledig richten op God!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:45
|
|
|
WILMA729 schreef: | Bedoel je hiermee te zeggen dat een praktiserende homo geen oprecht geloof kan hebben?? |
of....als een homo maar hard genoeg geloof en bidt, dat hij er dan vanaf komt??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:50
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Josien je begrijpt het niet,wacht maar tot er bij jou wat trilttttt!!!! |
Helppppppppppppppp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:52
|
|
|
HERMAN968 schreef: | De tendens die ik merk is dat diegene die opkomen voor pro sex voor het huwelijk, ook pro homo en lesbiennerelaties zijn ? |
het enige wat in het oude testament staat is dat degen die met een persoon van het zelfde geslacht gemeenschap heeft zoals het hoort te zijn tussen man en vrouw, zondig is en gestraft moet worden......let wel! er staat nix over het feit of iemand wel of niet homo mag zijn, alleen dat hij het niet mag praktiseren!!! en dus kan ook een homo of lesbienne een levend geloof hebben! ( ergens in leviticus......)
Laatst aangepast door
|
TINK100
|
op zaterdag 23 juni 2012, 17:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:52
|
|
|
PETRA411 schreef: | en dan legt hij buiten tig eitjes en komen er over een jaar nog meer spinnen? kleine laat ik wel leven,maar grote dikke zwarte enge neeee enfin ben maar weg hier voor ik metmijn woorden dit topic verziek, volgens mij heb ik een aanleg voor miscommunicaties, zokomt er heel gedoe nog ik spinnen vermoord en na spygiater moet. |
whahahha gewoon lekker blijven petra veel mensen zijn ERGENS bang voor ..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:59
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zaterdag 23 juni 2012, 17:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 18:01
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Josien je begrijpt het niet,wacht maar tot er bij jou wat trilttttt!!!! |
Ik heb wel een idee wat zou kunnen trillen bij Josina maar dat vertel ik maar liever niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 18:14
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb wel een idee wat zou kunnen trillen bij Josina maar dat vertel ik maar liever niet |
Pfft, ga jij nu maar heeeeeel gauw beginnen met non worden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 18:17
|
|
|
PETRA411 schreef: | graag gedaan, ook al ben je een spin |
Zo Heide weet alweer dat hij een spin is en is tevens gewaarschuwd om uit de buurt van Petra te blijven. Het risico dat hij bespoten wordt met haarlak om daarna vermorzeld te worden is te groot. CM is dus blijkbaar geen geschikte site voor spinnen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 18:20
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Pfft, ga jij nu maar heeeeeel gauw beginnen met non worden... |
Dan neem ik ook een trilding mee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 18:30
|
|
|
INGE721 schreef: | Nou minder pijnlijk.........ben je al begonnen met hormonen te slikken???????? In het ziekenboegje horen we wel wat de docteur allemaal van plan is te opereren. Maar welkom bij de vrouwen hooor.....en ik vind mannnen ook veel leuker |
Tja, hormonen slikken??? Pfffff, ik heb meer borsten dan sommige vrouwen.
Opereren??? Veel valt er niet weg te halen... alles is al euh verdort door het weinige gebruik ...als ik nog even wacht word ik zo wel een vrouw zonder al die ingrepen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 18:30
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dan neem ik ook een trilding mee... |
Haha, doe dat maar, lekker rustig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 18:31
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Haha, doe dat maar, lekker rustig |
Ohja??? Word jij daar rustig van, Josina???
|
|
Naar boven |
|
|