Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:24
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Gewoon je stuurt iedereen een tompoesje op?!.. Ja wel veel werk..hahahaha.. |
Je bent zelf zeker net jarig geweest?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:26
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Gewoon je stuurt iedereen een tompoesje op?!.. Ja wel veel werk..hahahaha.. |
Haha, ik ben wel goed, maar niet gek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:27
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik kan al beter niks meer doen vandaag..alles loopt toch in het honderd...
Ik ben al zo blond als een tomaat |
Goed idee...... ik ga nu maar es een uitsmijterdag ervan maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:28
|
|
|
VISSER278 schreef: | Je bent zelf zeker net jarig geweest? |
Visser..sstt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:28
|
|
|
BEUN656 schreef: | Pertinent niet mee eens! Seks voor het huwelijk is en blijft verboden in Gods Woord en dus fout! Het laatste woord is wat mij betreft dan ook nog niet gevallen. IEDEREEN hier zegt dat de Bijbel zijn/haar maatstaf is en sommigen blijven seks voor het huwelijk gewoon goedkeuren! FOUT!!! Helemaal fout! Want als je niet kan wachten tot in het huwelijk, dan zou het inderdaad nog wel eens alleen voor je lichaam kunnen zijn. Check jezelf maar eens... En dat heeft direct te maken met je haar in de boter zitten, zoals Herman zegt. Wij Nederlanders zeggen "boter op je hoofd hebben", maar in feite is dat hetzelfde! Toch...? |
Nou, ik heb liever een haar in mijn boter, dan boter in mijn haar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:29
|
|
|
VISSER278 schreef: | Goed idee...... ik ga nu maar es een uitsmijterdag ervan maken. |
Tof idee....ik een frietjesdag!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:30
|
|
|
PETRA411 schreef: | ik lees het niet verkeerd hoor heide. Het is ook maf bang zijn voor een klein beestje,maar.... ha ha |
Het is soooooo simpel hè.............stofzuiger aan , weg spin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:32
|
|
|
VISSER278 schreef: | Het is soooooo simpel hè.............stofzuiger aan , weg spin. |
Ja, daaaaag, daar kunnen ze weer uit kruipen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:35
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nou, ik heb liever een haar in mijn boter, dan boter in mijn haar...
|
Dat was zeker een glapje he? HIHI! Leuk ben jij! Zeker in je wiek geschoten door de opmerking van Herman...? Mevrouw heeft de universiteit achter de rug maar snapt nog steeds niet dat er in de Bijbel staat dat je geen seks voor het huwelijk mag hebben!
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 23 juni 2012, 12:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:37
|
|
|
GLORIA404 schreef: | hierbij wil ik graag afscheid nemen. vooral van de mensen die mij zo hebben gesteund vóór mijn doop!! waarom ga ik weg? omdat ik mijn geld liever anders besteed, ik ben ook bij 2 andere christensites, christencontact en funky fish. ik hoop jullie daar te herontmoeten! iedereen het allerbeste! probeer bij het zoeken naar een christelijke partner voor ogen te houden wat de Heer wil!! (al is dat soms zeker moeilijk, want we hebben zelf ook een -vaak sterke- wil....)
ps: ik ben pas over 1 week echt weg hoor.... |
Gloria..de 3 laatste zinnen vooral..mooi! Het idd goed om keuzes te maken..zelf zou ik nooit een paar datings site; s kunnen ''bij houden''... Ik wens je in alles het goede!
Heide
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:41
|
|
|
NICKY298 schreef: | Klopt shanita,
Maar het begint een hype te worden een rage wat ik er uit heb begrepen.
ze willen niet meer een vast relatie , heb je geen gezeur , wel de lusten maar niet de lasten .
Maar ik weet het ook niet , ik probeer ook het goede te doen. |
Ben het helemaal met je eens Nicky.... En dan wil ik het even hebben over ondervindingen van en met onze kinderen... (Wie de jeugd heeft heeft de toekomst...toch?)
Als moeder ondervind ik dat ook met de kinderen... Als je 14....15...of 16 zijn en ze hebben nog geen sex gehad vallen ze al buiten de boot en zijn ze ouderwets!!! Wat kan het hen moeilijk gemaakt worden...als ze IN de wereld willen staan, maar niet VAN de wereld willen zijn...
Bij mij in huis hangt het gebed van een moeder op... Wat heeft dat veel betekent in mijn leven...en wat lees ik het nog vaak... Ik kan er niets aan doen...ik moet altijd huilen...eigenlijk omdat ik het zo mooi vind... Daar staat het ook zo duidelijk in!!!!!!! U WEET HOE MATELOOS DE WERELD HEN ZAL HATEN... ALS ZE NIET IN HET SCHEMA VAN DE WERELD ZULLEN GAAN!!!! Ik heb het met een eigen zoon ondervonden..
En het eindigt met de woorden... LAAT DAN TOCH ALTIJD UW KRACHT... BOVEN HUN ZWAKHEID STAAN....
Ik leg de namen van mijn kinderen in Uw handen!!!! Een betere plaats is er niet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:42
|
|
|
waarom zeggen mensen vaak:ik zeg wat ik denk!
Hoe wilde ze het anders doen dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:48
|
|
|
Soms zijn we zo druk bezig met het krijgen van wat we willen, dat we ons niet afvragen waarom we het willen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICOLETTE565
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:49
|
|
|
vele mensen en christenen praten hun gedrag goed. ontzettend wat een veel mensen hun vlees niet willen doden om Christus wil God is duidelijk. ik vond het eerst ook hard. en verzetten me. ik wilden juist mezelf zijn zijn! . maar lieve mensen God weet het beste hoe mensen in elkaar zitten ;Hij heeft gegronde goed reden om te vragen wat het kost,om te zeggen hoe je echt vrij wordt.en gelukkig wordt. en dat is nog steeds niet mijn wil maar uw wil doen.en willen. Als mannen hun vrouw lief hebben als Christus dan zien de huwlijken er heel anders uit. kent u de bi9jbel wel? kent u God wel;Hij is zoooo Goed!!!! als u zaait op de akker van uw vleselijke verlangens,oogst u vleselijkheid. als u uw ik aan God geeft.en zegt niet meer mijn wil maar uw wil geschiede!!!! wat zou de wereld er dan anders uit gaan zien. De mensen hebben de verantwoordelijkheid en autoritiet gekregen om over de schepping te regeren !!! niet de schepping over hen!. dus als u door laat dringen :ik ben de regeerder over mijn leven over mijn keuzes. over mijn lichaam en wat ik voed dat zal baren waar mee je het gevoed hebt als u zich met de HEILIGE Geest VOED,en uw wil er op zet God te gehoorzamen,dan hebt u ontzag voor de Levende Almachtige God en dan komen de werken van de Geest uit u naar buiten. uit God en van God komt niks slechts.iin hem is geen spoor van duisternis. 1joh1, rom 6,7,8 de bijbel staat vol met dat de mens zelf macht heeft gekregen over zich zelf ;ergens staat u heb nog niet tot bloedens toe gestreden tegen de zonde . dat is heftig. en wie expres toch doet wat God niet wil, die zondigt bewust tegen Gods Geest.dan jrijg je dat de Hn Geest bedroeft is en zich terugtrekt in u /je, en t gevolg is,dat u op eigen kracht verder moet.en zo ontstaat een visieuze cirkel naar werelds denken en leven. er staat met vele zinnen in de bijbel: wordt niet gelijkvormig aan de wereld.want wt heeft Licht met duisternis te maken?.en hoe kan u de wereld overwinnen zonder de kracht van Christus? en hoe je vijanden liefhebben? mensen hebben zoveel kracht ookk om zelf te kiezen om vrede en openheid te kiezen boven ik wil mezlf niet opzij zetten. mar hoe meer je je niet laat regeren door je ego maar door christus in ales te zoeken. DAN zijn alle beloften van God ook voor u /jou!. vele mensen voelen niet eens meer dat ze ver van God zijn. kinderen die met vele jongens naar bed zijn geweest hebben bij elke jongen een deel van zich zelf achter gelaten en zijn van binnen niet echt zichzelf. door bekering en alles in gebed terug te vragen kan het genezen maar pas na bekering. en dat is met alles zo ;bekering is serieus ! en niet van nou als ik volgende maand de mooiste vrouw tegen kom en ze wil met me naar bed dan doe ik dat toch. nee bekering is je hele wil en hele kracht God dienen. wie de zonde doet is slaaf van de zonde en niet vrij.God biedt ware vrijheid aan. en het huwlijk is een legale levensvorm van God. ik spreek niet over iets wat we niet kunnen. Als God het vraagt dan vraagt Hij niet iets wat wij niet kunnen. bekeerde die Jezus in zich vragen krijgen ook de Geest in Zich van Jezus de OPstandingskracht is dan in u/jou in ons!!. het nieuw testament zegt ook wel geheimenis geopenbaard. ja Dit is zo byzonder!! en wie zich zo inzet, heeft niks te vrezen.want God is voor Hem of Haar.Gods Geest is dan in je als je dat gelooft en wil. zorgt voor Zijn kinderen.
de mensen die net als de wereldse mensen leven die hoor je overal wel. die krijgen wel bijstand van gelijkgestemden ,maar de reinen de bekeerden die treden vaak niet zo op de voorgrond. ik ben wel benieuwd wie is het met de bijbel eens?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:51
|
|
|
BEUN656 schreef: | Pertinent niet mee eens! Seks voor het huwelijk is en blijft verboden in Gods Woord en dus fout! Het laatste woord is wat mij betreft dan ook nog niet gevallen. IEDEREEN hier zegt dat de Bijbel zijn/haar maatstaf is en sommigen blijven seks voor het huwelijk gewoon goedkeuren! FOUT!!! Helemaal fout! Want als je niet kan wachten tot in het huwelijk, dan zou het inderdaad nog wel eens alleen voor je lichaam kunnen zijn. Check jezelf maar eens... En dat heeft direct te maken met je haar in de boter zitten", zoals Herman zegt. Wij Nederlanders zeggen "boter op je hoofd hebben", maar in feite is dat hetzelfde! Toch...? |
reageer je hier op Ludovis? als hij zegt Seks is voor het huwelijk interpreteer ik dat niet als : go met seks voor het huwelijk maar dat het voor binnen het huwelijk is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:52
|
|
|
Klopt shanita,
Maar het begint een hype te worden een rage wat ik er uit heb begrepen.
ze willen niet meer een vast relatie , heb je geen gezeur , wel de lusten maar niet de lasten .
Maar ik weet het ook niet , ik probeer ook het goede te doen.
Ben het helemaal met je eens Nicky.... En dan wil ik het even hebben over ondervindingen van en met onze kinderen... (Wie de jeugd heeft heeft de toekomst...toch?)
Als moeder ondervind ik dat ook met de kinderen... Als je 14....15...of 16 zijn en ze hebben nog geen sex gehad vallen ze al buiten de boot en zijn ze ouderwets!!! Wat kan het hen moeilijk gemaakt worden...als ze IN de wereld willen staan, maar niet VAN de wereld willen zijn...
Bij mij in huis hangt het gebed van een moeder op... Wat heeft dat veel betekent in mijn leven...en wat lees ik het nog vaak... Ik kan er niets aan doen...ik moet altijd huilen...eigenlijk omdat ik het zo mooi vind... Daar staat het ook zo duidelijk in!!!!!!! U WEET HOE MATELOOS DE WERELD HEN ZAL HATEN... ALS ZE NIET IN HET SCHEMA VAN DE WERELD ZULLEN GAAN!!!! Ik heb het met een eigen zoon ondervonden..
En het eindigt met de woorden... LAAT DAN TOCH ALTIJD UW KRACHT... BOVEN HUN ZWAKHEID STAAN....
Ik leg de namen van mijn kinderen in Uw handen!!!! Een betere plaats is er niet....
En hier voor moeten wij elkaar waarschuwen!!!!!!
Ook zie ik de toekomst moeilijk!
Ik heb veel kids leren kennen , door mijn werk.
En veel gehoord.
Wij moeten de toekomst beschermen van onze KINDEREN, maar ook die van ons zelf!
Als die er nog wel is!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE009
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:57
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Galaten 5
De christelijke vrijheid 5 1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen. 2 Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal Christus u geen nut doen. 3 Nogmaals betuig ik aan ieder, die zich laat besnijden, dat hij verplicht is de gehele wet na te komen. 4 Gij zijt los van Christus, als gij door de wet gerechtigheid verwacht; buiten de genade staat gij. 5 Wij immers verwachten door de Geest uit het geloof de gerechtigheid, waarop wij hopen. 6 Want in Christus Jezus vermag noch besnijdenis iets, noch onbesneden zijn, maar geloof, door liefde werkende. 7 Gij liept goed. Wie is u in de weg gekomen, dat gij aan de waarheid niet meer gehoorzaamt? 8 Die overreding kwam niet van Hem, die u roept. 9 Een weinig zuurdeeg maakt het gehele deeg zuur. 10 Ik voor mij ben van u overtuigd in de Here, dat gij geen andere mening zult hebben. Maar wie u in verwarring brengt, zal zijn straf hebben te dragen, wie hij ook zij. 11 Wat mij echter betreft, broeders, indien ik nog de besnijdenis predik, waarom word ik dan nog vervolgd? Dan is immers het aanstotelijke van het kruis van kracht beroofd. 12 Zij moesten zich maar laten snijden, die u verontrusten! |
gaat verder:
Galaten: 5:13
Broeders en zusters: U bent geroepen om vrij te zijn. Misbruik die vrijheid niet om uw eigen verlangens te bevredigen , maar dien elkander in de liefde.
Voor mij betekend dat dienen van elkander in de liefde: o.a. Elkaar respecteren. Ik geloof zelf dat sex binnen het het huwelijk thuishoort. Kan me goed voorstellen dat velen, ook christenen, hier moeite mee hebben. We leven in een wereld waar vrijheid een andere betekenis heeft.
Maar ik.... Geheel anders! Ik heb Christus leren kennen en ik wil Hem dienen volgen en gehoorzamen! Voor mij geen sex voor het huwelijk!
Laatst aangepast door
|
MARIEKE009
|
op zaterdag 23 juni 2012, 14:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 13:01
|
|
|
MARIEKE009 schreef: | gaat verder:
Galaten: 5:13
Broeders en zusters: U bent geroepen om vrij te zijn. Misbruik die vrijheid niet om uw eigen verlangens te bevredigen , maar dien elkander in de liefde.
Voor mij betekend dat dienen van elkander in de liefde: o.a. Elkaar respecteren. Ik geloof zelf dat sex binnen het het huwelijk thuishoort. Kan me goed voorstellen dat velen, ook christenen, hier moeite mee hebben. We leven in een wereld waar vrijheid een andere betekenis heeft. |
De KRACHT VAN DE GEEST Marieke..dank voor je woorden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICOLETTE565
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 13:16
|
|
|
maar t gaat niet om wat uw MENING IS maar toch om wat Gods mening is!?. wat heerst hier zwakte ;zo van we kunnen er niks aan doen en zo van het is zo zielig voor onze kinderen. nee ik ken kinderen die heeeel gelukkig zijn .en rein zijn .en mannen ook .
het is een grote LEUGEN dat je kinderen of je zelf gelukkig wordt van de algemeen geldende regels over sex hebben. of het is een leugen,dat je ongelukkig wordt van Gods wil doen . waar staat dat in de bijbel? weet u wel Hoe God is? HIJ is VREUGDE ,LIefde (geen wereldse liefde)HIJ is GOed ,Hij wil dat Zijn Kinderen gelukkig zijn.laat u goed onderwijzen hoe te krijgen wat HIJ heeft!!!!.Je krijgt Alles. (maar het kost je je ego) in zoveeeeeeeel plaatsen is God niet meer te voelen. sinds ik God voel......... vraag er om . raad ik iedereen aan. groetjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 13:29
|
|
|
JOL252 schreef: | reageer je hier op Ludovis? als hij zegt Seks is voor het huwelijk interpreteer ik dat niet als : go met seks voor het huwelijk maar dat het voor binnen het huwelijk is... |
[color=#0000FF][i] Je hebt gelijk Jo, seks binnen het huwelijk zo is de Geest van de Bijbel. Spijtig dat anderen zz goed willen praten.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 23 juni 2012, 13:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 13:32
|
|
|
NICOLETTE565 schreef: | maar t gaat niet om wat uw MENING IS maar toch om wat Gods mening is!?. wat heerst hier zwakte ;zo van we kunnen er niks aan doen en zo van het is zo zielig voor onze kinderen. nee ik ken kinderen die heeeel gelukkig zijn .en rein zijn .en mannen ook .
het is een grote LEUGEN dat je kinderen of je zelf gelukkig wordt van de algemeen geldende regels over sex hebben. of het is een leugen,dat je ongelukkig wordt van Gods wil doen . waar staat dat in de bijbel? weet u wel Hoe God is? HIJ is VREUGDE ,LIefde (geen wereldse liefde)HIJ is GOed ,Hij wil dat Zijn Kinderen gelukkig zijn.laat u goed onderwijzen hoe te krijgen wat HIJ heeft!!!!.Je krijgt Alles. (maar het kost je je ego) in zoveeeeeeeel plaatsen is God niet meer te voelen. sinds ik God voel......... vraag er om . raad ik iedereen aan. groetjes |
Dank je wel Nicolette voor je inbreng.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 13:33
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [color=#0000FF][i] Je hebt gelijk Jo, seks binnen het huwelijk zo is de Geest van de Bijbel. Spijtig dat anderen zz goed willen praten. |
ik vatte even samen hoe ik Ludovis begrijp.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 13:37
|
|
|
ALLEMAAL OP DE BRANDSTAPEL DIE KETTERS.
Nog steeds gaan we op de troon van Jezus zitten met de Bijbel hoog boven ons hoofd een ander te veroordelen. Gods woord is er om ons te leren, meer niet, de enige die weet wie "goed" doet, of "fout" is, weet God alleen.
We halen ons gelijk uit de Bijbel en dat is Gods woord, dit gebruiken we als excuus om een ander pijn te doen. Jij bent fout ik doe lekker alles goed want ik weet wat er in de Bijbel staat.
Zou iemand niet geheel volgens de Bijbel leven, kunnen we hem/haar opdragen in gebed bij God. we mogen getuigen van Gods Liefde en "fout e"mesne zo nieuwsgeirig, verlngend maken naar Gods wil, gelijk de kamerling na uitleg te hebben gekregen, vroeg van daar is water wat verhindert mij om gedoopt te worden.
Als wij ons als christenen willen profileren, zulen wij Hem gehoorzaam moeten zijn en vanuit Zijn liefde gehoorzaam zijn aan hoe Hij ons heeft voorgeleefd. Hij heeft vooral het dienende gedeelte laten zien, niets voor Hem zelf maar alles, zelfs Zijn leven, geven voor jou.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 13:44
|
|
|
Het spreekt ook over onzen zonden(val) Niet meer met onze eigen roertje raad weten alle twijfels,alle vragen rondom al onze vragen zouden ons bij Hem moeten brengen
Wat ik ook persoonlijk zo gevoeld hebt in de afgelopen dagen ja,ik ben een mens van vlees en bloed mijn vonnis in het woord over wie ik ben in Gods ogen is al bekend God zegt;ik zocht op de aarde of iemand goed doet Maar God zei;en ik vond er geen.
Kan ik mij beroemen in iets van mij zelf? of mag k dat doen?
Ver van God vandaan,ga ik tastend in het duister maar God is machtig,zo dat Hij mij niet laat varen in mijn ongeluk Hij zoekt dwaalende schapen op Breng ze aan Zijn voeten
Ook de vrienden van Jezus,waren het lang niet met elkaar eens Ook David vroeg misschien pas na de daad,wie zou er mee gekeken hebben vanaf een ander dak?..ik bedoel het serieus hier.
Dan..inkeer tot God,waar we met al onze vragen terecht kunnen Hij kent ons tot de bodem van ons hart. Hij kent mijn worstelingen,ook rondom de begeerte's van het vlees
tot zo ver voor nu..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zaterdag 23 juni 2012, 15:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 13:46
|
|
|
JOL252 schreef: | ik vatte even samen hoe ik Ludovis begrijp. |
Moet ik dan begrijpen dat jij voor "sex voor het huwelijk" bent ? Of hoe pak jij het christenleven op dit vlak aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 13:50
|
|
|
JOL252 schreef: | reageer je hier op Ludovis? als hij zegt Seks is voor het huwelijk interpreteer ik dat niet als : go met seks voor het huwelijk maar dat het voor binnen het huwelijk is... |
Nee, in het algemeen. Men probeert hier de laatste woorden aan dit topic te leggen met als ondertoon dat seks voor het huwelijk gewoon moet kunnen. Fout! PUNT! Maar ik heb Ludovis' reactie gelezen en achteraf vind wel dat hij gelijk heeft. Het huwelijk is inderdaad niet voor de seks maar de seks wel voor in het huwelijk.
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zaterdag 23 juni 2012, 13:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 13:55
|
|
|
NICOLETTE565 schreef: | maar t gaat niet om wat uw MENING IS maar toch om wat Gods mening is!?. wat heerst hier zwakte ;zo van we kunnen er niks aan doen en zo van het is zo zielig voor onze kinderen. nee ik ken kinderen die heeeel gelukkig zijn .en rein zijn .en mannen ook .
het is een grote LEUGEN dat je kinderen of je zelf gelukkig wordt van de algemeen geldende regels over sex hebben. of het is een leugen,dat je ongelukkig wordt van Gods wil doen . waar staat dat in de bijbel? weet u wel Hoe God is? HIJ is VREUGDE ,LIefde (geen wereldse liefde)HIJ is GOed ,Hij wil dat Zijn Kinderen gelukkig zijn.laat u goed onderwijzen hoe te krijgen wat HIJ heeft!!!!.Je krijgt Alles. (maar het kost je je ego) in zoveeeeeeeel plaatsen is God niet meer te voelen. sinds ik God voel......... vraag er om . raad ik iedereen aan. groetjes |
Helemaal gelijk Nicolette!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 13:57
|
|
|
GLORIA404 schreef: | hierbij wil ik graag afscheid nemen. vooral van de mensen die mij zo hebben gesteund vóór mijn doop!! waarom ga ik weg? omdat ik mijn geld liever anders besteed, ik ben ook bij 2 andere christensites, christencontact en funky fish. ik hoop jullie daar te herontmoeten! iedereen het allerbeste! probeer bij het zoeken naar een christelijke partner voor ogen te houden wat de Heer wil!! (al is dat soms zeker moeilijk, want we hebben zelf ook een -vaak sterke- wil....)
ps: ik ben pas over 1 week echt weg hoor.... |
Gloria, nie weggaan. De meeste die weggaan komen nadien toch teug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Moet ik dan begrijpen dat jij voor "sex voor het huwelijk" bent ? Of hoe pak jij het christenleven op dit vlak aan. |
ik ben niet voor zwart wit denken. Uit elkaar trekken van wat God in de schepping heeft gelegd en bedoeld is mijns inziens van de diablos, de uiteenrukker... hoe je het ook wendt of keert : seksualiteit speelt hoe dan ook een rol, of je nu getrouwd bent of niet. Hoe zou je je anders aangetrokken voelen tot die ander. Daar speelt ook het lichamelijke in mee. Ik hoef alleen maar naar mijn dochter te kijken om te weten hoe zij zich aangetrokken voelt tot haar vriend op allerlei gebieden en ook op het lichamelijke vlak. Zo heeft God dat ook bedoeld.
Al eerder schreef ik (zie 4 juni) dat er een verlangen is, een begeren, een dromen... en dat wil ik: leven, spelen, dromen... en hierin dichtbij God blijven en dichtbij mijn kern. God wil mijn vrijheid en ja die mag ik niet misbruiken. Daarom ook stevig in mijn schoenen en gaan voor waarheid in relatie en leven.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 23 juni 2012, 14:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
|
|
|
NICOLETTE565 schreef: | maar t gaat niet om wat uw MENING IS maar toch om wat Gods mening is!?.
groetjes |
Precies, Gods mening zou hier eigenlijk gezaghebbend moeten zijn. En God zegt: geen seks voor het huwelijk! PUNT!
|
|
Naar boven |
|
|