ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3977 3978 3979 3980 3981 3982 3983 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 19:48

CARMEN073 schreef:
Ik vat het ff niet Shanita; die quote waarop ik kritiek had was van Petra en niet van jou.

Ik volg dit topic al een tijdje, maar ik heb nergens gezien dat Herman iemand anders heeft afgezeken of bewust gekwetst. Bij een heleboel andere mensen zie ik dit wel. Ik begrijp hem niet altijd, maar dat is iets anders. Mogelijk heb ik eroverheen gelezen, maar dan nog vind ik niet dat je kwaad met kwaad moet vergelden. Natuurlijk moet je niet over je heen laten lopen, maar je grenzen trekken door bewust kwetsende opmerkingen te plaatsen is denk ik niet de juiste manier.

Het turven zegt niets omdat het alleen gebeurt bij iemand waarmee men het kennelijk niet eens is. Degenen die voor sex voor het huwelijk zijn hebben (minstens) net zoveel oordelen en vooroordelen als degenen die er tegen zijn. Daarom vind ik het allesbehalve grappig. Het is een manier om anderen in de zeik te zetten en zonder argumenten de discussie te beinvloeden.

Ik zou graag meedoen aan deze discussie; mijn mening over het onderwerp geven gestaafd met bijbelteksten, maar ik heb dit tot nu toe gelaten vanwege de agressie van sommigen. En de reakties die je krijgt zodra je een bijbeltekst aanhaalt. Je wordt hier belachelijk gemaakt als je tegen sex voor het huwelijk bent en je wordt uitgedaagd om je mening met bijbelteksten te bewijzen. Zodra je dat doet wordt je uitgescholden omdat je zogenaamd met 'bijbelteksten' smijt.

Het is jammer dat er geen open en eerlijke discussie kan plaatsvinden zonder dat mensen 'andersdenkenden' meteen in een hokje stoppen.

Ik vind ook dat je moet proberen geen mensen te beledigen.

IK ben van mening dat god niet wil dat je sex heb voor het huwelijk.

Maar ik snap[ ook wel dat het niet makkelijk is om dat te volbrengen.

Mijn mede christenen kan ik goed begrijpen, maar het wil niet zeggen dat we een vrijbrief hebben
wij moeten echt op passen om ook niet te gaan leven als de (heidenen)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 19:59

YES356 schreef:
Vervolg : Tjonge ja ik kon mijn kleedje inderdaad weggooien.
En een nieuwe laten breien.
Allerlei woorden schoten door mn hoofd. Het moest dan wel een kleedje met als basis wel een degelijke
Senseoapparaattrillingneutraliserendkoffiekopjeonderzettatpijtbreiwerkpatroontje hebben

Maar ja wie maakt daar de tijd voor vroeg ik me af. En dacht weer aan mn oude opa.huh??. Hoe kwamen mn gedachten net als de vorige keer weer bij mn opa? Ik zag hem staan in zijn schuurtje met allerlei “rommel om zich heen om te klussen. Diverse dingen schoten door mn hoofd.. Haak brein aai bord uur hoe kwam ik aan die onsamenhangende woorden?
Pfffff ik zette het ff op een rijtje: haakbreinaaiborduur. Oooow toen wist ik het weer! Ja ik moest een ander kleedje.
Hey wat zag ik daar ineens een Belgische Fran©k mooi dat herinnerde me aan de goede oude tijd! De Fran©k zag er op het eerste gezicht (met zn smiley) een beetje somber en dof uit. Maar ik wist dat als je die munt doorzaagd die er van binnen heel mooi en glimmend uit ziet.
Okay maar ik moest verder. Pakte een appel nam een hap en verslikte me!!! De buurvrouw vroeg gaat het goed?? ......
Ik sprak terug happend naar adem. mokt es stoemetaten en da deek vandaug deu trug oep Cm te komme... mau ( #$##@ !!!trapte ik de kat ook nog op haar staart) allee et kan nog mee valle...we zulle wel zien watet geft gelukkig begreep ze het pffffff.
Dat was ff schrikken. Ik liep even helemaal naar buiten voor wat frisse lucht. En zag dat de buurvrouw de was buitenstebinnen met plastiek knijpers aan het ophangen was. Geen idee waarom ze dat deed.
Ik wist wel dat ze flink pijn konden doen mijn opa deed dat wel eens bij me als ik weer eens wat had uitgespookt. Dan deed hij voor straf een wasknijper aan mijn oorlel dat waren van die mooie degelijke houten knijpers. Ik dacht dat hoef ik later bij mijn kleinkinderen niet te doen! Dat is nu kindermishandeling. Zon vlek blijft wel 3 dagen zitten.
mn opa had wel meer rare dingen naar mijn idee hij zei dat er bijzondere dingen in zijn kast stonden in het schuurtje die kast die altijd op slot zat. En waar ik als kind dan juist van wilde weten wat er in zou zitten. Mn opa zei altijd dat er ooievaarskuitenvet, aardbeienladdertjes en een vergiet zonder gaatjes... en ook bougievonkjes in zaten. En een plinten trap om bij het bovenste schap te kunnen komen Maar ik zal het nooit weten of dat waar was.
Man!!! Wat zat ik te mijmeren! Ik had een kleedjes probleem!! Ik hoeste nog een keer flink na van het verslikken in die appel ging weer naar binnen en wilde haast de groenteman uit Scheveningen er de schuld van geven.
Ik ga net als de vorige keer maar weer eens ff google dacht ik omdat ik daar ook al mijn oplossing had gevonden voor mijn vorige huishoudelijke vraag.
dus nu ging ik ff kijken voor een nieuw Senseoapparaattrillingneutraliserendkoffiekopjeonderzettatpijtbreiwerkpatroontje en kijken of iemand die zou kunnen maken. Ik ging maar weer zoeken onder HUISHOUDELIJKE VRAGEN.

Kom ik weer op dit topic uit en wordt me alles weer helemaal duidelijk. Als ik dit topic niet had??!!!!!

dus als ik het goed begrijp ...........voor vragen wat betreft huishouden , Yes heeft de oplossing? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:00

LEANNE226 schreef:
Een ongelovige of anders gelovende heeft ook normen en waarden,die gooien niet allemaal hun eigenwaarde overboord.
Jouw beeld van mensen die totaal geen seksuele rem hebben is volslagen uit de lucht gegrepen en wereldvreemd

Ik wacht nog steeds op Bijbelteksten waaruit blijkt dat lichamelijk contact voor een huwelijk uitgesloten is,ik kijk er naar uit.

Steeds als ik hier iets lees komt het Hooglied bij me op,een zeer verrassende tekst(bomvol fantasieen!).Ik veronderstel dat God een tekst over uitsluiting van seks voor het huwelijk in de Bijbel had laten plaatsen als Hij het zo belangrijk vond............
[i]
Beste Leanne, heb je de Bijbel al eens doorheen gelezen van A tot Z van Genesis tot Openbaring ? Is een aanrader. Dan merk je hoe we steeds als Gods kinderen verleid worden om mee te gaan inzake sexualiteit met wat wij willen, wat wij denken. God zegt echter "Ik wil dit speciaal bewaren voor het huwelijk die diamant. Koester hetgeen ik geef en speel geen spelletjes met Mij".
Ik heb nooit beweert dat dit makkelijk is voor mensenkinderen, en ik strompel ook hoor. Maar één ding weet ik, heb ik geleerd, ik stel mijn grenzen tot eere en glorie van Hem (zie voorheen in dit forum). Ik wil er voor gaan als man in "mijn" geloof. En -wil ik je wel vertelle- heb al een relatie verbroken omdat men mij hierin niet wilde aux seriue nemen. En ik kan je zeggen -dat is mijn verhaal- ik ben er niet rauwig om. Integendeel ik ben nog dichter bij God en weet dat Hij mij kracht geeft. Alleluja
Engeltje smiley [/i]
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:02

ERIKA129 schreef:
Wat ik vandaag heb gedaan is weer een abbo genomen op cm na 10 weken weg te zijn geweest Lachende smiley

Hoop dat ik er geen spijt van krijg Knipoog smiley

Ik denk ...ik denk....ik denk ....

dat je je best wel kunt vermaken . Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:02

CARMEN073 schreef:
Ik vat het ff niet Shanita; die quote waarop ik kritiek had was van Petra en niet van jou.

Ik volg dit topic al een tijdje, maar ik heb nergens gezien dat Herman iemand anders heeft afgezeken of bewust gekwetst. Bij een heleboel andere mensen zie ik dit wel. Ik begrijp hem niet altijd, maar dat is iets anders. Mogelijk heb ik eroverheen gelezen, maar dan nog vind ik niet dat je kwaad met kwaad moet vergelden. Natuurlijk moet je niet over je heen laten lopen, maar je grenzen trekken door bewust kwetsende opmerkingen te plaatsen is denk ik niet de juiste manier.

Het turven zegt niets omdat het alleen gebeurt bij iemand waarmee men het kennelijk niet eens is. Degenen die voor sex voor het huwelijk zijn hebben (minstens) net zoveel oordelen en vooroordelen als degenen die er tegen zijn. Daarom vind ik het allesbehalve grappig. Het is een manier om anderen in de zeik te zetten en zonder argumenten de discussie te beinvloeden.

Ik zou graag meedoen aan deze discussie; mijn mening over het onderwerp geven gestaafd met bijbelteksten, maar ik heb dit tot nu toe gelaten vanwege de agressie van sommigen. En de reakties die je krijgt zodra je een bijbeltekst aanhaalt. Je wordt hier belachelijk gemaakt als je tegen sex voor het huwelijk bent en je wordt uitgedaagd om je mening met bijbelteksten te bewijzen. Zodra je dat doet wordt je uitgescholden omdat je zogenaamd met "bijbelteksten smijt".

Het is jammer dat er geen open en eerlijke discussie kan plaatsvinden zonder dat mensen 'andersdenkenden' meteen in een hokje stoppen.

Dat is jou mening, ik reageerde, omdat ik ook op Perta had gereageerd, bevestigend.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 20:09
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:07

LEANNE226 schreef:
GOEIEMORREGUH!!!!!!! Lachende smiley

Ik ga werken,heerlijk,geen huishouden,geen kids..........Ik kleed me altijd naar mn humeur,vandaag ben ik in het knalroze afgerond met mn hoogste hakken Coole smiley met zonnebril

Fijne dag...enneh zorg goed voor jezelf!

Helaas.........zo zien wij de dames nooit op het werk. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:07

CARMEN073 schreef:

Ik zou graag meedoen aan deze discussie; mijn mening over het onderwerp geven gestaafd met bijbelteksten, maar ik heb dit tot nu toe gelaten vanwege de agressie van sommigen. En de reakties die je krijgt zodra je een bijbeltekst aanhaalt. Je wordt hier belachelijk gemaakt als je tegen sex voor het huwelijk bent en je wordt uitgedaagd om je mening met bijbelteksten te bewijzen. Zodra je dat doet wordt je uitgescholden omdat je zogenaamd met "bijbelteksten smijt".

Carmen, je hebt gelijk met wat je zegt. Niet te verschieten dat er veel christenen gewoonweg niet op dit forum komen. Ik krijg zelfs mijn verhaal nog niet kwijt Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:09

HERMAN388 schreef:
Net thuis uit het ziekenhuis, hechtingen is eraf.
Geen gips verder en 10 augustus terugkomen. Lachende smiley

Niet doen Herman....niet doen .... nieeeeeet doen. Gefrustreerde smiley

Straks smeren ze je weer opnieuw een nieuwe gipslaag aan.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:10

Nou Carmen, het klikt wel meteen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:11

“Het is jammer dat er geen open en eerlijke discussie kan plaatsvinden zonder dat mensen 'andersdenkenden' meteen in een hokje stoppen.”

Deze zin las ik even terug als iedereen zich daar voor 100% voor in zet. Geloof ik dat er niet geturfd hoefde te worden.

Ik weet van veel mensen die alleen (nog maar) maar mee durven lezen. Die geen vragen durven stellen. Die bang zijn een reactie te geven. Omdat ze misschien geen Bijbelteksten paraat hebben. Of er juist bang voor zijn om er mee beschoten te worden. Ik ben het volkomen eens met de mening die hier al een duidelijk door iemand is neer geschreven dat daar GODS woord niet voor bedoeld is. En dit topic ook niet! Lees de eerst pagina nog maar eens waar dit eigenlijk over gaat. Als ik dan sommige paginas lees denk ik “waar gaat het over” ik hoop van harte dat we die pagina’s achter ons hebben nu!!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:14

YES356 schreef:
“Het is jammer dat er geen open en eerlijke discussie kan plaatsvinden zonder dat mensen 'andersdenkenden' meteen in een hokje stoppen.”

Deze zin las ik even terug als iedereen zich daar voor 100% voor in zet. Geloof ik dat er niet geturfd hoefde te worden.

Ik weet van veel mensen die alleen (nog maar) maar mee durven lezen. Die geen vragen durven stellen. Die bang zijn een reactie te geven. Omdat ze misschien geen Bijbelteksten paraat hebben. Of er juist bang voor zijn om er mee beschoten te worden. Ik ben het volkomen eens met de mening die hier al een duidelijk door iemand is neer geschreven dat daar GODS woord niet voor bedoeld is. En dit topic ook niet! Lees de eerst pagina nog maar eens waar dit eigenlijk over gaat. Als ik dan sommige paginas lees denk ik “waar gaat het over” ik hoop van harte dat we die pagina’s achter ons hebben nu!!

Gelijk heb je jo.
Yes, hoe ga jij om met je Christen zijn en de sex die op je afkomt als je iemand leert kennen ? Ook grenzen ? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:14

CARMEN073 schreef:

Dit is apart... dit is dan over en weer het gevoel hé, en ook het idee dat je je standpunt te vuur en te zwaard zou moeten verdedigen plus gelijk dekking zoeken omdat of de hele wet van Mozes om je oren wordt geslagen met het NT ernaast of omdat men je al te recht snijdend ervaart. Daarbij is volgens mij het ook nog es heel zwart wit hoe er wordt gedacht namelijk dat je óf voor of tegen seks voor het huwelijk bent en daartussen in zit heulemaal niks nada. Dit topic is begonnen om de discussie er over open te breken en er vrij met elkaar over na te denken.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 22 juni 2012, 20:15
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:21

HERMAN968 schreef:
Gelijk heb je jo.
Yes, hoe ga jij om met je Christen zijn en de sex die op je afkomt als je iemand leert kennen ? Ook grenzen ? Smiley die vol vragen zit

Dat heb ik al eerder geschreven hier zoals je weet dus dat lijkt me duidelijk
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:22

JOL252 schreef:
Dit is apart... dit is dan over en weer het gevoel hé, en ook het idee dat je je standpunt te vuur en te zwaard zou moeten verdedigen plus gelijk dekking zoeken omdat of de hele wet van Mozes om je oren wordt geslagen met het NT ernaast of omdat men je al te recht snijdend ervaart. Daarbij is volgens mij het ook nog es heel zwart wit hoe er wordt gedacht namelijk dat je óf voor of tegen seks voor het huwelijk bent en daartussen in zit heulemaal niks nada. Dit topic is begonnen om de discussie er over open te breken en er vrij met elkaar over na te denken.

Volledig met je eens JOL. Hoe werkt het bij U die hormonen. Hou hou je ze in de hand met het oog op het dienen van God ? Als Christen moet ons dat -oo- toch bezighouden. Ik denk dat ik veel kan leren hoe God werk bij Yes of bij jou, of bij Chanita om toch Zijn wil te laten geworden. Mag ik uberhaut (? tufje bij denk ik) deze vraag hier stellen ? En wil men er over nadenken hoe God werkt, heeft uitgered in moeilijke omstandigheden als je't zelf niet meer in de hand hebt. Benieuwd ernaar, ikzelf kan hier pas mee komen als de site veilig genoeg is en elke chirsten die een duidelijk standpunt (ik ben Heilig wees Heilig) ineemt. Iedereen voor zichzelf natuurlijk, geen verhaaltjes van hoe goed we het allemaal doen. Nee, direct to the point, theoriën heb ik al genoeg gelezen. Twijfelende smiley Ben benieuwd.
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:23

HERMAN968 schreef:
Gelijk heb je jo.
Yes, hoe ga jij om met je Christen zijn en de sex die op je afkomt als je iemand leert kennen ? Ook grenzen ?

Dat heb ik al eerder geschreven hier zoals je weet dus dat lijkt me duidelijk

doe ff plakke en knippe , zo moelijk is dt niet toch yes???

Laatst aangepast door
NICKY298
op vrijdag 22 juni 2012, 20:32
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:30

HERMAN968 schreef:
Volledig met je eens JOL. Hoe werkt het bij U die hormonen. Hou hou je ze in de hand met het oog op het dienen van God ? Als Christen moet ons dat -oo- toch bezighouden. Ik denk dat ik veel kan leren hoe God werk bij Yes of bij jou, of bij Chanita om toch Zijn wil te laten geworden. Mag ik uberhaut (? tufje bij denk ik) deze vraag hier stellen ? En wil men er over nadenken hoe God werkt, heeft uitgered in moeilijke omstandigheden als je't zelf niet meer in de hand hebt. Benieuwd ernaar, ikzelf kan hier pas mee komen als de site veilig genoeg is en elke chirsten die een duidelijk standpunt (ik ben Heilig wees Heilig) ineemt. Iedereen voor zichzelf natuurlijk, geen verhaaltjes van hoe goed we het allemaal doen. Nee, direct to the point, theoriën heb ik al genoeg gelezen. Twijfelende smiley Ben benieuwd.

ehmmm, als je een bladzij terug leest heb ik een stuk geknipt en geplakt voor Frank. Daar staat ongeveer wat ik hierop zou antwoorden.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:30

NICKY298 schreef:
doe ff plakke en knippe , zo moelijk is dt niet toch yes???

Ach, ik had me vergist, hij quote zijn eigen, dus dan werkt dat quoten niet natuurlijk....

En verder, ach, dat is het voordeel, ik herken dit uit mijn jeugd, mijn vader wist dingen vaak ook zo geraffineerd te spelen dat 't net leek alsof ik het rotkind was, naar anderen toe, en hij alleen het beste voorhad...

Gewoon even een woordje anders: zo van yes, dat is niet ok.

Als je niet doordenkt, dan weet je niet dat hij met 'yes' gewoon Yes bedoelt, en andere van deze dingen...ga zo maar door....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 22 juni 2012, 20:36
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:35

Ann Christy
een ontzettend grote dame
die ons te vroeg ontgaan is

The rose

http://youtu.be/aIe0KngUTXI
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:45

Je hebt nu de keuze verder ingaan op je fantasiën hetgeen de goegemeente van cm niets liever heeft,...

1111 1111 1111 1111 1111 (ik kan die romeinse cijfers even niet vinden op mijn toestenbord, dan maar zo.)

En nu...vrijdagavond....:)

Fijne Avond!
Naar boven

Auteur Bericht
HANS767

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 21:07

Nou ik heb alle ontroerende en verdrietige verhalen gelezen en heb met iedereen te doen die uit elkaar of gescheiden is. Ik heb mijn uit elkaar ( klinkt wat beter!) net afgerond en het doet pijn erg veel pijn. Het kwam deels door het geloof de bijbel waarschuwd ook dat een ongelijk span niet goed is.
Ik denk ook ( sorry vrouwen) dat het door onze regering het te makkelijk gemaakt wordt om te scheiden! De drempel is erg laag, als het in een relatie niet gaat dan gaat het natuurlijk echt niet meer. Maar de man moet 12 jaar!!! Partneralimentatie betalen en kinderalimentatie en de bedragen die daar bij horen zijn vaak niet rieel. Niet in alle gevallen natuurlijk! Maar een beetje zwart bijklussen en ze krijgen meer geld dan ooit.!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 21:12

HERMAN968 schreef:
Beste Leanne, heb je de Bijbel al eens doorheen gelezen van A tot Z van Genesis tot Openbaring ? Is een aanrader. Dan merk je hoe we steeds als Gods kinderen verleid worden om mee te gaan inzake sexualiteit met wat wij willen, wat wij denken. God zegt echter "Ik wil dit speciaal bewaren voor het huwelijk die diamant. Koester hetgeen ik geef en speel geen spelletjes met Mij".
Ik heb nooit beweert dat dit makkelijk is voor mensenkinderen, en ik strompel ook hoor. Maar één ding weet ik, heb ik geleerd, ik stel mijn grenzen tot eere en glorie van Hem (zie voorheen in dit forum). Ik wil er voor gaan als man in "mijn" geloof. En -wil ik je wel vertelle- heb al een relatie verbroken omdat men mij hierin niet wilde aux seriue nemen. En ik kan je zeggen -dat is mijn verhaal- ik ben er niet rauwig om. Integendeel ik ben nog dichter bij God en weet dat Hij mij kracht geeft. Alleluja

De Farizeer, staande, bad dit bij zichzelven: O God! ik dank U, dat ik niet ben gelijk de andere mensen, rovers, onrechtvaardigen, overspelers; of ook gelijk deze tollenaar.

Ik vast tweemaal per week; ik geef tienden van alles, wat ik bezit.

....want een ieder, die zichzelven verhoogt, zal vernederd worden, en die zichzelven vernedert, zal verhoogd worden.

Laatst aangepast door
WILLEM618
op vrijdag 22 juni 2012, 21:14
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 21:20

ERIKA129 schreef:
Wat ik vandaag heb gedaan is weer een abbo genomen op cm na 10 weken weg te zijn geweest Lachende smiley

Hoop dat ik er geen spijt van krijg Knipoog smiley

Boze smiley dat zelfde deed ik gisteren Erika...en ik maak me al serieus druk om bepaalde schrijfsels op het forum.
Naar boven

Auteur Bericht
LUDOVIS284

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 21:22

Goeie help 87 pagina's over dit onderwerp dat moet wel een discussiepunt zijn. Er worden bijbelteksten gebruikt en zelfs geschreven om argumenten kracht bij te zetten...
Hoe moet het dan niet met seks NA het huwelijk want dat is waar veel mensen hier mee te maken hebben.... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 21:26

Na alles eens goed gelezen te hebben op het forum en na enkele ernstige tegenslagen te hebben gehad met vrouwen (uit Drenthe) waarvan één lieve en mooie vrouw, heb ik besloten om homo te worden. Ik ga dus een schriftelijke cursus 'Hoe word ik Homo?' volgen. Ik behoor immers graag tot een minderheidsgroep. Engeltje smiley

Het is maar dat je het weet...voila...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zaterdag 23 juni 2012, 05:19
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 21:36

FRANKT627 schreef:
Na alles eens goed gelezen te hebben op het forum en na enkele ernstige tegenslagen te hebben gehad met vrouwen (uit Drenthe) waarvan één lieve en mooie vrouw, heb ik besloten om homo te worden. Ik ga dus een schriftelijke cursus 'Hoe word ik Homo?' volgen. Ik behoor immers graag tot en minderheidsgroep. Engeltje smiley

Hoezo Frank, volgt de rest de practische opleiding? Boze smiley

Laatst aangepast door
WILLEM618
op vrijdag 22 juni 2012, 21:44
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 21:38

FRANKT627 schreef:
Na alles eens goed gelezen te hebben op het forum en na enkele ernstige tegenslagen te hebben gehad met vrouwen (uit Drenthe) waarvan één lieve en mooie vrouw, heb ik besloten om homo te worden. Ik ga dus een schriftelijke cursus 'Hoe word ik Homo?' volgen. Ik behoor immers graag tot en minderheidsgroep. Engeltje smiley

ik zeg je frank,bij de laatste les haak je af..vat het aub als een geintje op;))
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 21:40

FRANKT627 schreef:

Pfft, jij weet ook niet wat je wilt hè? Eerst wilde je non worden en nu weer homo... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 21:41

JOSINA022 schreef:
Pfft, jij weet ook niet wat je wilt hè? Eerst wilde je non worden en nu weer homo... Gefrustreerde smiley

soms is het beter om je zelf te blijven toch Josien;))
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 21:43

ROELANDE345 schreef:
Ben benieuwd waar de tekst in de Bijbel staat dat de liefde nooit beledigd raakt? Een paar keer vind je in de Bijbel dat God zegt dat iemand/mensen Hem beledigen. De Liefde kan dus blijkbaar wel beledigd worden.

Jij citeert gewoon wat in de Bijbel staat zeg je. Dan zou ik graag de tekstverwijzing hebben van jouw citaat:
een praktiserende homo is niet wedergeboren uit God

Overigens ben ik het wel met je eens dat er in de Bijbel alleen maar teksten tegen homoseksualiteit staan. Ik vind het dan ook een heel lastig onderwerp en zou niet zomaar durven zeggen dat het goed is. Moet eerlijk zeggen dat ik heel blij ben dat geen van mijn kinderen homoseksueel is. Maar om iemand die die geaardheid wel heeft en met God wil wandelen te zeggen dat het niet wedergeboren kan zijn gaat mij veel te ver

staat in:
1 kor 13: 5-6-> 5 zij kwetst niemands gevoel, zij zoekt zichzelf niet,
(is niet egoïstisch)
zij wordt niet verbitterd (in het boek, een oudere vertaling staat nooit beledigd, helaas kan ik je niet zeggen welk jaartal want mn kaft is weg. het is idg een oudere vertaling van het boek van +15jr).

zij rekent het kwade niet toe(zij neemt niemand iets kwalijk). 6 Zij is niet blijde over ongerechtigheid, maar zij is blijde met de waarheid.

Oordelen:oordelen:
En dan moet ik denken aan de zaak waarin paulus oordeelt velt over de man die met zn stiefmoeder leeft in 1kor5. Zo ik uit de bijbel kan opmaken zijn de dingen die dit leven aangaan, dat we die wel mogen oordelen met de bijbel als maatstaf en als je het zelf niet doet. Oordelen heeft de bijbel al gedaan, ik hoef het alleen maar te citeren, samen te vatten of de conclusie eruit te halen.

Zegt paulus niet in:

1kor6: 3+5->Weet gij niet, dat wij de engelen oordelen zullen? Hoeveel te meer de zaken, die dit leven aangaan?
5 Ik zeg u dit tot schaamte. Is er dan alzo onder u geen, die wijs is, ook niet één, die zou kunnen oordelen tussen zijn broeders?

Dus velt hij ook zn oordeel in:
1kor 6 :9> 10 Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het Koninkrijk Gods beërven (m.a.w komen niet in de hemel).

En wie komen in de hemel? joh 3:5>
Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan.

1kor5:11->GNB 5 Nee, ik bedoelde dat u niet moest omgaan met iemand die zich een christen noemt en toch onzedelijk leeft of een geldschraper is, een afgodendienaar, een kwaadspreker, een dronkaard, of een uitbuiter. Met zo iemand moet u ook niet samen eten. 12 Is het soms mijn taak te oordelen over buitenstaanders? U oordeelt toch ook alleen over hen die tot uw gemeente behoren!

oordeel in efe2:1-3>Ook u, hoewel gij dood waart door uw overtredingen en zonden, 2 waarin gij vroeger gewandeld hebt overeenkomstig de loop dezer wereld, overeenkomstig de overste van de macht der lucht, van de geest, die thans werkzaam is in de kinderen der ongehoorzaamheid, 3 – trouwens, ook wij allen hebben vroeger daarin verkeerd, in de begeerten van ons vlees, handelende naar de wil van het vlees en van de gedachten, en wij waren van nature, evenzeer als de overigen, kinderen des toorns –,

m.a.w. een homo die zegt gelovig te zijn maar nog in zn oude levenstijl door gaat is niet wedergeboren. Hij leeft vanuit zn vlees en vlees is geen geest. Dat staat niet als zodanig zo in de bijbel maar 1+1=2! gezien 1 kor 6:9, 1 kor5:11 en efe 2:1-3 en ergens anders in de bijbel staan nog meer vergelijkbare versen.

Maaaarrrr Roelande, als jij wilt geloven dat een praktiserende homo wel wedergeboren is dan moet je dat zeker geloven maar ik geloof dat niet.
Ieder moet zn eigen overtuigen volgen zoals paulus in rom 14 zegt.

rom 14:22> Behoud intussen je eigen overtuiging, ten overstaan van God. Gelukkig is hij die zich bij zijn beslissing niets heeft te verwijten.

rom14:5>De een maakt onderscheid tussen de dagen, voor de ander zijn ze alle gelijk. Gun ieder zijn eigen overtuiging.

Dus als jullie vinden dat mijn overtuigen die niet in jullie straatje past, bepaalde mensen oordeelt, tja jammer dan. Ook ik heb recht om mn eigen overtuiging te hebben en te volgen! Wie zijn jullie dan om mij te komen zeggen dat ik aan het oordelen ben. Doordat jullie zeggen dat ik aan het oordelen ben zijn jullie zelf ook bezig met oordelen nl jullie oordelen en veroordelen mij en mijn soort!

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op vrijdag 22 juni 2012, 22:38
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 21:46

HEIDE115 schreef:
soms is het beter om je zelf te blijven toch Josien;))

Helemaal mee eens hoor! Soms dan hè? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOSINA022
op vrijdag 22 juni 2012, 21:47
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3977 3978 3979 3980 3981 3982 3983 ... 6194 Volgende
Pagina 3980 van 6194