Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:37
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Pfffffff ik ben ruim twee maanden weg geweest van CM maar met stijgende verbazing met regelmaat het forum gelezen....
Mijn gevoel hierbij? het lijkt wel een kleuterschool geworden het liedje wat in mijn hoofd omhoog kwam was: Klein klein kleutertje wat doe je in mijn hof
Zoals een volwassen man een andere man zo gigantische loopt af te zeiken op zijn eerlijke en oprechte reacties in dit topic (en andere topics)is ronduit zielig te noemen!! Dan zeggen kom eens voor je mening uit terwijl jezelf alleen maar met teksten kan gooien en met ouweneel loopt te knallen!!
Herman ik kan maar 1 ding zeggen! Ga bij jezelf te rade gedraag je als een volwassen man en draag bij aan de topics maar niet om een ander ontzettend te zieken!
YES ga vooral door met je bijdrage's de jouwe dragen welzeker heel veel bij en ik weet dat je je echt verdiept in een topic voordat je wat plaatst!
Yep ik ben er weer |
Whaaa, go, go, go, Erika....wb!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:38
|
|
|
Wat ik vandaag heb gedaan is weer een abbo genomen op cm na 10 weken weg te zijn geweest
Hoop dat ik er geen spijt van krijg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:40
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wat ik vandaag heb gedaan is weer een abbo genomen op cm na 10 weken weg te zijn geweest
Hoop dat ik er geen spijt van krijg |
Da's mooi, eerst Frankt terug, nu Erika. Leuk om de "oude garde" terug te zien.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 22 juni 2012, 13:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:47
|
|
|
YES356 schreef: | Mijn slechtste! Wat ik vanavond heb meegemaakt op het forum Ik heb veel gebeden vanavond en hoop van God duidelijkheid te krijgen of ik morgen [b]mijn lidmaatschap van deze christelijke site voortijdig te laten beëindigen. Om zodoende ruimte te geven aan anderen om hum mening hier vrij te kunnen geven. En me te laten verwijderen op cm kan ik misschien voorkomen dat mooie onderwerpen na een posting van mij veranderen in afschuwelijke toestanden en daar door volledig hun doel gaan missen. Wie weet wat de morgen brengen zal. God weet het[/b] |
Bovenstaande (Vet gedrukte) ga ik dus niet doen! En heb de oplossing gevonden. aangereikt door de lieve mensen hier!!!! Dank!!
Ps Dit hoort niet onder het topic slechtste……. Exuus daar voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:54
|
|
|
YES356 schreef: | Bovenstaande (Vet gedrukte) ga ik dus niet doen! En heb de oplossing gevonden. aangereikt door de lieve mensen hier!!!! Dank!!Ps Dit hoort niet onder het topic slechtste……. Exuus daar voor |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:56
|
|
|
soms begrijp ik heel goed warom sommigge mannen maar geen levenspartner kunnen vinden
Moest me effe van het hart,ook al is het offtopic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:11
|
|
|
YES356 schreef: | Bovenstaande (Vet gedrukte) ga ik dus niet doen! En heb de oplossing gevonden. aangereikt door de lieve mensen hier!!!! Dank!!Ps Dit hoort niet onder het topic slechtste……. Exuus daar voor |
fijn, dus binnenkort kan ik weer goede bijdragen van jou lezen. En weggaan heeft geen nut, dan gaat herman gewoon met een ander verder. Ik heb de indruk dat frank het nieuwe slachtoffer gaat worden op het topic sex voor het huwelijk. herman vraagt hoe hij god kan eren en tegelijkertijd.....blabla dus zie het al aankomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:12
|
|
|
PETRA411 schreef: | soms begrijp ik heel goed warom sommigge mannen maar geen levenspartner kunnen vinden
Moest me effe van het hart,ook al is het offtopic |
Quote: | soms begrijp ik heel goed warom sommigge mannen maar geen levenspartner kunnen vinden |
Ja, dat had ik ook, dat ik dat dacht....
---
Leuk dat je er weer bent, Erika!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:19
|
|
|
Mijn intentie is: Dat mensen zich zelf veilig moeten kunnen voelen om op CM dingen te zeggen en te schrijven.
Onbewust en onbedoeld kan je door dingen te zeggen in de chatroom of te schrijven op het openbaar forum mensen persoonlijk kwetsen,in een moeilijke positie brengen,beschadigen. veroordelen. je kan dingen schrijven op het forum die een ander diep raken zonder dat je dat zelf weet!
Misschien wel om dat die ander niet wil of durft te reageren in een openbaar forum. Of de chatroom
Omdat de verzender soms niet kan weten wie er allemaal meelezen en er daardoor mensen met een verdriet,pijn, veroordeeld gevoel,teleurstelling,ect.ect kunnen blijven zitten. Lijkt me dit een mooie plek een aanzet te geven om tot een mogelijke oplossing te komen.
En het samen met de ander uit te spreken ( dus niet hier maar bv via een privé chat (mail) en er in eerste instantie de mogelijkheid te bieden.
1. Door te vragen of je misschien iemand met boven genoemde dingen hebt laten zitten.
2. De ander de mogelijkheid te bieden of een zetje in de rug te geven om ( in eerste instantie) daar naar jou toe privé kan en durft te vertellen. wat hem of haar (nog) dwarst zit of wat niet goed voelt.
Het Gaat dus om dingen die er onbewust voor jou, bij een ander kunnen liggen, en een ander direct persoonlijk negatief hebben geraakt.
Hopend en biddend op de zegen van God Yes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:20
|
|
|
Laat ik zelf de aftrap geven,
Als iemand zich gekwets voelt (of……. 1 van de andere dingen die hier boven staan), door wat ik op het forum heb geschreven. mail dat gerust naar me. Groet Yes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:22
|
|
|
PETRA411 schreef: | soms begrijp ik heel goed warom sommigge mannen maar geen levenspartner kunnen vinden
Moest me effe van het hart,ook al is het offtopic |
Doe dat dan ook maar van de vrouwen hoor Petra!!!!! Het zijn niet alleen de mannen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:25
|
|
|
wauw goed geschreven. respect!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:25
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Gelukkig hangt het niet van een ''groepje mensen'' af
Het glas is half vol
God kijkt mee in alles wat ook hier gebeurt Dus hand in eigen boezem..en samen handen in vandaag stoppen;))
dit is geen aanval,zo moet je dit niet voelen..nee! maar wel wat ook ik er even over kwijt wil.
Bij ons zelf beginne..zoals die appel in die mand. |
Inderdaad in alles iets possitiefs zoeken. ik moet toegeven dat ik door het forum best wat oefening ervaar in geduld en nederigheid. De keren dat mijn vingers jeuken om te reageren vanuit frustratie (zou ik in mijn oude ik al lang gedaan hebben ) en het gebeurt nog wel eens. Ken je die uitdrukking? Je krijgt moeilijke mensen op je weg om van te leren. ik heb nog heel wat lesjes nodig, maar ik ga er op vooruit ten opzichte van 10 jaar terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:26
|
|
|
Yes...hoe goed bedoeld het waarschijnlijk van je is....
WEER EEN TOPIC OPEN GOOIEN!!!!
Is er al niet genoeg...veelal over die grote ergernissen... Dat je mee praat en mee schrijft over de reeds geopende topics PRIMA...!!!
Geeft dit dan nog steeds een meerwaarde aan wat je al HEBT...geschreven???
Ik bedoel dit absoluut niet als bemoeizuchtig... Zeg het uit liefde....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:26
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt een leuke reactie van Frank. Mogelijk kun hij ook aangeven hoe je als Christen hierin je weg zoekt. Zoals bv. de vraag kan je je sexualiteit beleven buiten het huwelijk en tegelijkertijd God eren ? [i] Natuurlijk als je geen christen bent, vormt er zich geen probleem. Me dunkt want dan is alles wat dit betreft veroorlooft. Toch [/i] |
Er komt een andere vraag in me op. Hoe kun je een relatie ingaan, samen met iemand en God als schepper van man/vrouw erbij betrokken, en de seksualiteit er buiten laten?! Hij schiep mannen en vrouwen met mogelijkheden en verlangens en als mensen een relatie aan gaan is daar onherroepelijk ook de mogelijkheid om liefde te delen op diverse niveau's dus ook het fysieke. Seksualiteit speelt zowel binnen als buiten het huwelijk een rol. Immers, die hormonen beginnen niet pas na je ja-woord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:28
|
|
|
Mooi verwoord, Yes en ik kan mij er helemaal in vinden!
Idd zelf de verantwoordelijkheid nemen voor wat je hier schrijft en daarbij niet de bal bij de ander neerleggen door te zeggen dat iemand zich niet zo snel aangevallen moet voelen.
Ben je bewust van het feit wat woorden kunnen aanrichten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:32
|
|
|
JOL252 schreef: | Er komt een andere vraag in me op. Hoe kun je een relatie ingaan, samen met iemand en God als schepper van man/vrouw erbij betrokken, en de seksualiteit er buiten laten?! Hij schiep mannen en vrouwen met mogelijkheden en verlangens en als mensen een relatie aan gaan is daar onherroepelijk ook de mogelijkheid om liefde te delen op diverse niveau's dus ook het fysieke. Seksualiteit speelt zowel binnen als buiten het huwelijk een rol. Immers, die hormonen beginnen niet pas na je ja-woord. |
goeie vraag, ben heel benieuwd naar de antwoorden.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:34
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Yes...hoe goed bedoeld het waarschijnlijk van je is....
WEER EEN TOPIC OPEN GOOIEN!!!!
Is er al niet genoeg...veelal over die grote ergernissen... Dat je mee praat en mee schrijft over de reeds geopende topics PRIMA...!!!
Geeft dit dan nog steeds een meerwaarde aan wat je al HEBT...geschreven???
Ik bedoel dit absoluut niet als bemoeizuchtig... Zeg het uit liefde.... |
ik vind het juist een heel possitief topic. uiteindelijk is het moedig om na een gebeurde situatie een open deur te plaatsen voor herstel. Dat is ook de houding die men als christen zou moeten kunnen stellen. We hebben hier al zo vaak de ervaring gehad, dat er onenigheden komen door onuitgesproken frustraties of interpretaties, die dan achteraf gezien op tijd hadden kunnen voorkomen worden. We zijn hier met een hele hoop mensen die allen verschillen in beleving, interpretaties, grenzen en ............. meningsverschillen zijn onvermijdelijk, maar ze zijn wel nuttig om als christen te oefenen in bijvoorbeeld communicatie
we moeten toch niet gaan verwachten dat we alleen nog maar mogen praten over welke saus we op onze pattaten hebben gedaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:38
|
|
|
XABIA794 schreef: | ik vind het juist een heel possitief topic. uiteindelijk is het moedig om na een gebeurde situatie een open deur te plaatsen voor herstel. Dat is ook de houding die men als christen zou moeten kunnen stellen. We hebben hier al zo vaak de ervaring gehad, dat er onenigheden komen door onuitgesproken frustraties of interpretaties, die dan achteraf gezien op tijd hadden kunnen voorkomen worden. We zijn hier met een hele hoop mensen die allen verschillen in beleving, interpretaties, grenzen en ............. meningsverschillen zijn onvermijdelijk, maar ze zijn wel nuttig om als christen te oefenen in bijvoorbeeld communicatie
we moeten toch niet gaan verwachten dat we alleen nog maar mogen praten over welke saus we op onze pattaten hebben gedaan |
Haha, 1 patat oorlog graag..
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op vrijdag 22 juni 2012, 14:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:43
|
|
|
[quote=XABIA794]
Komen ze net vandaag hier aan men dak werken gekluisterd aan men huis, alleen morgen nog de optie om "onbevangen" te worden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:43
|
|
|
XABIA794 schreef: | Inderdaad in alles iets possitiefs zoeken. ik moet toegeven dat ik door het forum best wat oefening ervaar in geduld en nederigheid. De keren dat mijn vingers jeuken om te reageren vanuit frustratie (zou ik in mijn oude ik al lang gedaan hebben ) en het gebeurt nog wel eens. Ken je die uitdrukking? Je krijgt moeilijke mensen op je weg om van te leren. ik heb nog heel wat lesjes nodig, maar ik ga er op vooruit ten opzichte van 10 jaar terug |
Klopt Xabia, wijze woorden;
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:44
|
|
|
[quote=XABIA794]
Out of topic.Be cool !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:57
|
|
|
JOL252 schreef: | Deze raakt me elke keer weer diep... We zijn onderweg en er is nog zoveel te leren.. te geven.. te ontvangen. Zowel de ander de voeten wassen als het bij jou laten gebeuren.. woeps...
http://youtu.be/LWFBzXt81OE |
Wow wat een ontzettend mooi lied !
zowel de muziek de beelden maar voor al de tekst!!!!! Ik hoor wel eens “tranen trekkers” maar deze wekt tranen op! Heel mooi! En het gejuig op het eind klonk oor door in mijn hart
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:12
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | De duivel heeft ook een oprecht geloof in het verlossende werk van God. Hij weet dat hij daar verslagen is waarom denk je dat hij zo zn best doet om de mens zo ver mogelijk daar vandaan te houden door misleiding erin te brengen.? En iemand kan een oprecht geloof hebben maar nog niet wedergeboren zijn, daar is ook voorbeeld van in de bijbel in hand 8:15. En zelf ken ik ook het verschil. Ik was ook niet gelijk gedoopt in de HG. Ik moest nog even met het een en ander afrekenen wat dat tegenhield, eer ik de doop in HG van God ontving.
hand 8: 15-17->Toen nu de apostelen te Jeruzalem hoorden, dat Samaria het woord Gods had aanvaard, zonden zij tot hen Petrus en Johannes, 15 die, daar aangekomen, voor hen baden, dat zij de heilige Geest mochten ontvangen. 16 Want deze was nog over niemand van hen gekomen, maar zij waren alleen gedoopt in de naam van de Here Jezus. 17 Toen legden zij hun de handen op en zij ontvingen de heilige Geest.
zonder zonde: zoals ik al eerder zei staat er in de bijbel imiteer Christus. En zoals geschreven: hoe meer we op Christus gaan lijken hoe minder wij zullen zondigen totdat wij zonder vlek of rimpel voor hem komen te staan. Het is dus wel de bedoeling dat men naarmate men met de jaren met God wandelt men steeds minder zal zondigen, men dus verandert en steeds meer gaat denken, doen en handelen als Christus.
En ik vind het knap irritant worden dat mensen zich geroepen voelen om mij iedere keer te vertellen dat ik aan het veroordelen ben terwijl ik gewoon citeer wat er in de bijbel staat en informatie aan het uitwisselen ben. Dat jullie het verschil daarin niet kunnen zien, vind ik jammer!
En als iemand zich veroordeelt voelt door wat ik alleemaal citeer uit de bijbel of dat mijn menig jullie niet aan staat over het onderwerp, dan als je het mij vraagt, schiet die persoon behoorlijk te kort in de liefde want zoals in de bijbel staat raakt liefde nooit beledigd en is zij juist blij met de waarheid. |
Nogmaals is het jammer dat je je steeds aangesproken voelt als we reageren op jou bijdrages. net zoals jij je mening geeft kan en mag ieder dat doen. De manier hoe je de dingen brengt komen vaak best oordelend over. vaak op een bepaald bijbelvers gericht, terwijl Gods Woord één geheel is. Zoals nu uit handelingen 8, lijkt het of je wilt vertellen dat je een 2de doop MOET hebben, de doop van de Heilige Geest. Dus dan moeten we veronderstellen dat je met de doop door water, er nog niet bent, of dat je dan nog een 2de doop nodig hebt? je eerst nog ZELF met vanalles moet afrekenen voor de Heilige Geest komt? Lijk je te zeggen dat de Heilige Geest pas komt als je vanalles hebt opgeruimd? Oprecht geloof, is voor mij een geloof dat God zelf in jou innerlijk herkent als zijnde oprecht Hem willen volgen. satan heeft alleen het geloof dat God er is, geen oprechtheid schuilt in de tegenstander, daarom is hij afvallig. Het vlees is mee gestorven aan het kruis. en de Geest is werkzaam in je, overtuigd je van goed en kwaad. (en dat is een groeiproces, wat je zelf ook toegeeft) Als we het hebben over zonde, dan sorry, maar dat heeft ieder van ons. en het is inderdaad ernstig oordelend als je een homo er wilt mee afrekenen, dat hij geen wedergeboren christen kan zijn. Want dan geef je ergens aan dat je ZELF MET JOU ZONDEN hebt afgerekend om herboren te kunnen zijn Zou het ook niet mogen dat ik bijvoorbeeld de interpretatie heb dat wanneer we een volgeling van Jezus worden, Hij met ons door de Geest als sturing, met ons op weg gaat, en ons zelf helpt met veranderingen en afleggen van hetgeen in ons leven in de weg staat? Sommige veranderingen nemen soms 10 jaar tijd in beslag, en ja, vaak doet God dingen in een oogwenk, maar ze zijn geen regel. (net zoals bij ziekte)
Het bijzonderste voorbeeld van Jezus is dat Hij voor de zondaars kwam. Hen niet oordeelde, en je Hem "mocht" volgen. Niet omdat we het zelf zouden kunnen, maar vanuit genade... met als hoogste doel, bouwen aan Zijn Koninkrijk. Heiliging komt door Hem zelf, niet door ons. En als we ons elke dag met ons VLEES moeten bezig houden (wetjes en regels en bijbelversstenen zoeken) dan heeft de Geest ook geen ruimte meer om aan het werk te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:18
|
|
|
XABIA794 schreef: | ik vind het juist een heel possitief topic. uiteindelijk is het moedig om na een gebeurde situatie een open deur te plaatsen voor herstel. Dat is ook de houding die men als christen zou moeten kunnen stellen. We hebben hier al zo vaak de ervaring gehad, dat er onenigheden komen door onuitgesproken frustraties of interpretaties, die dan achteraf gezien op tijd hadden kunnen voorkomen worden. We zijn hier met een hele hoop mensen die allen verschillen in beleving, interpretaties, grenzen en ............. meningsverschillen zijn onvermijdelijk, maar ze zijn wel nuttig om als christen te oefenen in bijvoorbeeld communicatie
we moeten toch niet gaan verwachten dat we alleen nog maar mogen praten over welke saus we op onze pattaten hebben gedaan |
Juist Xabia volledig met je eens!... Ik vind het een goede en open houding en getuigd zeker van menselijkheid...' Hoe vaak gebeurt het niet dat je perongeluk iemand kwetst? of dat iemand je gaat mijden?? ik volg Yes zijn voorbeeld en als ik onbewust iemand kwets mail me gerust!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:28
|
|
|
XABIA794 schreef: | Nogmaals is het jammer dat je je steeds aangesproken voelt als we reageren op jou bijdrages. net zoals jij je mening geeft kan en mag ieder dat doen. De manier hoe je de dingen brengt komen vaak best oordelend over. vaak op een bepaald bijbelvers gericht, terwijl Gods Woord één geheel is. Zoals nu uit handelingen 8, lijkt het of je wilt vertellen dat je een 2de doop MOET hebben, de doop van de Heilige Geest. Dus dan moeten we veronderstellen dat je met de doop door water, er nog niet bent, of dat je dan nog een 2de doop nodig hebt? je eerst nog ZELF met vanalles moet afrekenen voor de Heilige Geest komt? Lijk je te zeggen dat de Heilige Geest pas komt als je vanalles hebt opgeruimd? Oprecht geloof, is voor mij een geloof dat God zelf in jou innerlijk herkent als zijnde oprecht Hem willen volgen. satan heeft alleen het geloof dat God er is, geen oprechtheid schuilt in de tegenstander, daarom is hij afvallig. Het vlees is mee gestorven aan het kruis. en de Geest is werkzaam in je, overtuigd je van goed en kwaad. (en dat is een groeiproces, wat je zelf ook toegeeft) Als we het hebben over zonde, dan sorry, maar dat heeft ieder van ons. en het is inderdaad ernstig oordelend als je een homo er wilt mee afrekenen, dat hij geen wedergeboren christen kan zijn. Want dan geef je ergens aan dat je ZELF MET JOU ZONDEN hebt afgerekend om herboren te kunnen zijn Zou het ook niet mogen dat ik bijvoorbeeld de interpretatie heb dat wanneer we een volgeling van Jezus worden, Hij met ons door de Geest als sturing, met ons op weg gaat, en ons zelf helpt met veranderingen en afleggen van hetgeen in ons leven in de weg staat? Sommige veranderingen nemen soms 10 jaar tijd in beslag, en ja, vaak doet God dingen in een oogwenk, maar ze zijn geen regel. (net zoals bij ziekte)
Het bijzonderste voorbeeld van Jezus is dat Hij voor de zondaars kwam. Hen niet oordeelde, en je Hem "mocht" volgen. Niet omdat we het zelf zouden kunnen, maar vanuit genade... met als hoogste doel, bouwen aan Zijn Koninkrijk. Heiliging komt door Hem zelf, niet door ons. En als we ons elke dag met ons VLEES moeten bezig houden (wetjes en regels en bijbelversstenen zoeken) dan heeft de Geest ook geen ruimte meer om aan het werk te gaan. |
Mooi stuk! Toen ik het las dacht ik meteen Jezus is JUIST voor die mensen gekomen De “zieken” de zwakken de hoeren de tollenaars…….. enz enz
Over “nette” Kerkmensen in die tijd had Hij een heel duidelijk oordeel! Ergens staat (yes vertaling) zij wie niet “ziek” zijn hebben geen dokter nodig.
Ik ben best wel “ziek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:38
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Bijna weekend, bijna maandag, maar eerst zondag nog...het is maar dat jullie het ff weten... |
dank je wel voor deze uiteenzetting, Josina...Wat zouden we zonder jou doen? Nou ja, we zouden veel gelukkiger zijn...
Zo, en binnen 14 dagen zijn we alweer twee weken verder...Kerstmis komt zo steeds dichter bij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:40
|
|
|
JOL252 schreef: | Er komt een andere vraag in me op. Hoe kun je een relatie ingaan, samen met iemand en God als schepper van man/vrouw erbij betrokken, en de seksualiteit er buiten laten?! Hij schiep mannen en vrouwen met mogelijkheden en verlangens en als mensen een relatie aan gaan is daar onherroepelijk ook de mogelijkheid om liefde te delen op diverse niveau's dus ook het fysieke. Seksualiteit speelt zowel binnen als buiten het huwelijk een rol. Immers, die hormonen beginnen niet pas na je ja-woord. |
je houd je gewoon in jol en rust roest,probleem opgelost.
ha ha ,meen het niet serieus hoor. mensen houden zich in met een enorme zelfbeheersing denk ik en als ze getrouwd zijn,barst de bom. Vind het knap als mensen dat kunnen,ik zou het denk ik niet kunnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:41
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Hahaha...volgens mij kan ik beter wijselijk m'n houden |
Het zou ook goed zijn indien je je vingers stil hield
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:42
|
|
|
PETRA411 schreef: | je houd je gewoon in jol en rust roest,probleem opgelost.
ha ha ,meen het niet serieus hoor. mensen houden zich in met een enorme zelfbeheersing denk ik en als ze getrouwd zijn,barst de bom. Vind het knap als mensen dat kunnen,ik zou het denk ik niet kunnen. |
haha rust roest... lekker mens ben je ook..
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|