Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 10:32
|
|
|
HEIDE115 schreef: | waarom mensen een time out winkje onder hun foto ''droppen'' En dan toch reageren,waar het nodig is.......... |
Een time-out op je profiel heeft helemaal niets met het forum te maken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 10:44
|
|
|
Vrijdag 22 Juni, Psalm 76; De tirannie verdreven.
De tirannie verdreven. Die woorden doen mij denken aan ons Wilhelmus denken. ‘Dat ik toch vroom mag blijven, uw dienaar te aller stond, de tirannie verdrijven die mij mijn hart doorwondt.’Dat is het zesde couplet uit ons volkslied en ik zing het graag. Het eerste niet. Per slot van rekening ben ik Wilhelmus niet en de koning van Spanje heb ik nog nooit gediend. Maar ik zing het vooral niet omdat ik niet wil beloven het vaderland trouw te blijven tot in de dood. Als mijn vaderland op een dag mijn vaderland niet meer is, omdat bijvoorbeeld in handen is gevallen van een regering die met God en zijn gebod geen rekening houdt, maar mij wel wenst in de schakelen tegen de strijd tegen een vijand die mijn vriend is, dan wens ik niet mee te doen. Met dat prachtige zesde couplet heb ik die moeite niet. Integendeel, dat zing ik uit volle borst mee, als een indrukwekkende credo. ‘Mijn schuld ende betrouwen zijt Gij, o God, mijn Heer!’ En met de woorden van wat volgt en bid ik om vroomheid, om dapperheid, om de tirannie te mogen verdrijven die nu ook ter sprake komt in de psalm van vandaag. Het psalm staat bol van pijlen en bogen; de schilden en zwaarden rammelen de psalm uit, het is weer een één groot slagveld. Als ooit de geallieerden in de Tweede Wereldoorlog komt God tevoorschijn om de vernederenden te redden. Nee, onze lieve Heer is geen lieverdje. Hij mag iets hebben van een lam, voor de poes is Hij niet. Kom niet aan zijn volk, kom niet aan de minsten van de mensen, kom niet aan zwakken en zieken, aan kinderen en kleintjes in welk opzicht dan ook – dan staat Hij op, dan scheldt Hij je pardoes de wereldtent uit. Dan neemt Hij de wapens op, donder en bliksem is dan niet van de lucht!
Als Gij, ten oordeel opgestaan, het boos geweld hebt weggedaan, wordt door uw sterke hand bevrijd wie wachtte in zachtmoedigheid. Gij hebt de tirannie verdreven en doet uw volk in voorspoed leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:04
|
|
|
Dank je wel, Herman388 voor je gebed!!!
Dat doet mij goed.
En ook bedankt de anderen die voor mij bidden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:10
|
|
|
[quote=XABIA794]
Interessant!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:20
|
|
|
JOL252 schreef: | goed...
Lieve Shanita, ik kan in je reacties mee komen, maar er zit geen luisteren of reflectie in. Op scholen hebben ze een pestbeleid voor kinderen die (volgens hen de) anders denkenden buitensluiten en terroriseren. Hier blijkbaar niet ondanks dat er klachten zijn ingediend.
Ik stel voor niet meer op het getreiter van 2 heren niet nader bij name te noemen want we weten over wie het gaat, in te gaan en het onderwerp trachten aan te houden. Waar waren we gebleven in dit topic waar eerst sprake was van ruimte en respect? |
Quote: | Op scholen hebben ze een pestbeleid voor kinderen die (volgens hen de) anders denkenden buitensluiten en terroriseren. Hier blijkbaar niet ondanks dat er klachten zijn ingediend. |
In het gewone leven kan je dit soort nare figuren ook tegenkomen, ik denk dat dat de reden is. De redactie heeft gewoon geen zin om als een kleuterjuf dat soort kleuters(negatief bedoeld) te vermanen ofzo.
De kunst is, en dat is helemaal niet zo moeilijk, om 'het' gewoon naast je neer te leggen: je ziet ze tenslotte niet...en je hebt niets met ze te maken in het dagelijkse leven. Je kan eroverheen lezen wat ze schrijven, of een korte reactie en verdergaan. Je kan ze zelfs blokkeren, zodat je niet steeds van die flauwe afgezaagde, niets zeggende mails krijgt.
Dus vandaar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:20
|
|
|
Tot op dit moment het stukje van Mario216 gelezen
WAT EEN TROOST WOORDEN!
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 22 juni 2012, 11:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:22
|
|
|
HEIDE115 schreef: | waarom mensen een time out winkje onder hun foto ''droppen'' En dan toch reageren,waar het nodig is..........
(uit zonderingen daar gelaten) |
Een time-out heeft meer te maken met het feit dat diegene dan niet op de CM-datingmarkt is, omdat hij/zij nader contact met een man/vrouw heeft, maar dat maakt het forum nog niet tot no go-zone voor hem/haar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:38
|
|
|
JOL252 schreef: | helemaal waar. |
Klopt, kleurRIJK gezelschap
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:49
|
|
|
WILMA729 schreef: | Bedoel je hiermee te zeggen dat een praktiserende homo geen oprecht geloof kan hebben?? |
een praktiserenden homo kan een oprecht geloof hebben, ook de duivel heeft een oprecht geloof in God en tevens kent de duivel de bijbel als de beste.
jakobus 2:19>U gelooft dat God de enige is? Daar doet u goed aan. Maar de demonen geloven dat ook, en ze sidderen. 20 Dwaas, wilt u het bewijs dat geloof zonder daden nutteloos is?
Een praktiserende homo is niet wedergeboren uit God. Want de wedergeboorte uit God is iets wat de mens van binnen uit veranderd. Sommige gevallen op bepaalde gebieden doet God dat ineens en daarna gaat God verder met die persoon als in een proces. Laag voor laag.
Gal 5:24-> Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd > dit is een geestelijke zaak.
God is heilig en zijn geest kan niet in een tempel vertoeven die zich met onreinheid blijft vervuilen.
We hebben de oude mens uit te trekken en de nieuwe aan te doen.
efez 4:22-> dat gij, wat uw vroegere wandel betreft, de oude mens aflegt, die ten verderve gaat, naar zijn misleidende begeerten
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op dinsdag 26 juni 2012, 10:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:50
|
|
|
Ik zelf vind dat Yes verder moet gaan met posten.
Want ik mis zijn posts.
En dan gewoon niet meer reageren op... Je herkent hem ook aan dat rottige blauwe kleurtje, dus eroverheen lezen is makkelijk....
Maar, ik begrijp ook wel, als Yes daar eventjes mee wacht, en respecteer dat ook.
Fijne dag!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 22 juni 2012, 18:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 11:51
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Iedereen doet seks op zijn of haar manier voor het huwelijk. Zoenen, orale seks is ook seks, soloseks al dan niet met een speeltje . Penetratie alleen valt niet alleen onder de noemer seks hoor...laten we gewoon eerlijk zijn. Niet hypocriet zijn...we kunnen ons zelf en de medemens beliegen maar God niet...we mogen het wel ter zijner tijd uitleggen bij Hem |
He Frank leuk dat je weer terug bent! En een mooie eerlijke reactie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 12:07
|
|
|
Forum en in het algemeen:
JA..waarom op cm,of waarom weg gaan.
Sinds januari'12 zit ik nu zelf ook op deze cm site. En langzaam zie je dingen samen komen. Er wordt vanuit een verleden gekeken van cm,en zo nodig ook mee gereageerd. Natuurlijk voel je daarover de spanning wel is op lopen. Iedereen mag zo zijn gedachte's hebben over de site cm. Maar is het tot opbouw? Ook stel ik deze vraag meteen aan mij zelf.
Een ding wil ik nu alvast zeggen. dat ook ik niet zal zwijgen,waar ik spreken wilt. er zal ook voor mij een keertje de tijd komen weer van cm afstand te gaan doen.
Wat ik o.a nu ook kwijt wil,is dat er vooral kan gekeken worden.. naar de nieuwe leden..die op een site komen. deze proeven een sfeer net als de vaste leden..denk je dat dit bevordelijk is voor verdere groei van de cm site? gelukkig wordt er een hoop met elkaar weer goed gemaakt..dat is rede om te danken. mensen willen elkaar toch ontmoeten hier..iedereen toch?
En dan zouden we de indruk gaan wekken, nou hier moet je ook niet zijn hoor,je ziet het.
Nee..een site als deze behoeft ''niet dood te bloeden''neeh.. dit kan wel wat overdreven over komen bij sommige..hoe ik dit zeg. maar er zullen met mij zijn,die dat zonder te reageren dit beamen.
De sfeer kan gemaakt worden Maar leef je in,dat je daar zelf een stukje van bent..dat ook te willen?
Over reactie's of topics bijvoorbeeld dit waarom willen meerdere mensen geen opbouwende topic openen Het behoeft toch niet altijd met de bijbel in de hand te zijn. Natuurlijk komt dit ook niet in alle topics voor ..oke' Maar het is maar tot aanscherping..hopelijk wordt dit begrepen.
Een voorbeeld is..dat ik plezier hebt in de topic over de huishoudelijke vragen. mensen..zet gewoon iets van uit het dagelijkse leven van jou ervaring er in. al wil je weten in welke olie je oilebolle het beste kan bakken. Maar de keuze is aan jou..het is niet een opleggen van iets.
Er zijn zoveel dingen die een site mooi kunnen maken en houden. nee..dan niet gaan kijken wat geweest is. Ik denk juist dat we in ons persoonlijk leven dit ook liever niet altijd willen doen.. dus,waarom dan wel hier blijven terug willen kijken..hoe mooi het ooit allemaal niet was..? Ik spreek hier niet iedereen in aan..laat dit wel duidelijk zijn. want ik geloof dat er zijn,die zich op hun manier best ''thuis'' voelen hier. en dit zonder wat te zeggen in het openbaar gewoon dit voor zichzelf willen houden..dat kan ook zeker..en zal geen schade doen op cm..integendeel
Vooruit blijven zien dus!
CM voor jou en voor mij..maar;
- alleen dating? - wat doe ik er zelf aan? - wil ik er wat aan doen? - gun ik die andere plek hier?. - welke God dienen wij samen? - wat zoek ik hier? - wat zoek ik hier niet? -... -...
Een paar dingen,waar we misschien samen even over kunnen na denken. En hebben we dit gedaan in het verleden? Dan denk meteen..is dit aan tijd gebonden..ik denk zelf van niet.
Heide
aangepast; ps,reactie's zijn niet perse' nodig.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 26 juni 2012, 12:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 12:19
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | een praktiserenden homo kan een oprecht geloof hebben, ook de duivel heeft een oprecht geloof in God en tevens kent de duivel de bijbel als de beste.
Een praktiserende homo is niet wedergeboren uit God. Want de wedergeboorte uit God is iets wat de mens van binnen uit veranderd. Sommige gevallen op bepaalde gebieden doet God dat ineens en daarna gaat God verder met die persoon als in een proces. Laag voor laag.
Gal 5:24-> Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd > dit is een geestelijke zaak.
God is heilig en zijn geest kan niet in een tempel vertoeven die zich met onreinheid blijft vervuilen.
We hebben de oude mens uit te trekken en de nieuwe aan te doen.
efez 4:22-> dat gij, wat uw vroegere wandel betreft, de oude mens aflegt, die ten verderve gaat, naar zijn [url]misleidende begeerten[/url] |
Oei lijkt me een gevaarlijke opmerking. Trouwens met een oprecht geloof wordt natuurlijk een oprecht geloof in het verlossende werk van de Heer Jezus bedoelt. Kun je niet vergelijken met de duivel die heeft helemaal geen geloof die weet gewoon dat God bestaat Als mens hebben we allemaal wel zo onze eigen eigenaardigheden en zwakheid. Er zijn christenen die wat sneller liegen, die snel boos worden, die vaker roddelen enz. Christenen zijn daarin echt niet anders dan andere mensen. Daarom allemaal niet wedergeboren? Natuurlijk moeten we de oude mens uittrekken en de nieuwe aandoen. Maar ook als wedergeboren christen gaan we weleens de fout in en hebben we zo onze zwakheden, waarmee we vaker de fout in gaan. Dus zelfs als je homoseksualiteit althans de praktisering ervan zonde vindt. Kun je nog niet stellen dat die persoon niet wedergeboren kan zijn.
'Als wij zeggen dat wij geen zonde hebben misleiden wij ons zelf en is de waarheid niet in ons. staat in 1 Johannes1 vers 8 en in vers 9: Als wij onze zonde belijden: Hij is getrouw en rechtvaardig om ons de zonde te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid." Dat geld voor jou en mij, en onze mede broeder of zuster om die ouderwetse term maar eens te gebruiken, met welke geaardheid dan ook. Het is niet aan jou om iemand te veroordelen die je helemaal niet kent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GEA148
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 12:21
|
|
|
Hallo broeders en zusters
Zouden jullie willen bidden voor mijn speciale vriend Henrie735(28). Henrie gelooft er niet meer zo in door alles wat hij heeft meegemaakt(kijk maar op zijn profiel dan kunnen jullie zien wie Henrie is) en aangezien onze hulp van boven komt kunnen we misschien bidden voor Henrie dat hij God weer mag ervaren in zijn leven!
Ik denk dat hij het ook wel leuk zou vinden als hij eens een keer een mailtje mocht ontvangen van jullie?!
Bij voorbaat dank lieve mensen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 12:38
|
|
|
Net thuis uit het ziekenhuis, hechtingen is eraf. Geen gips verder en 10 augustus terugkomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 12:47
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Net thuis uit het ziekenhuis, hechtingen is eraf. Geen gips verder en 10 augustus terugkomen. |
oh dat klinkt goed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 12:55
|
|
|
GEA148 schreef: | Hallo broeders en zusters
Zouden jullie willen bidden voor mijn speciale vriend Henrie735(28). Henrie gelooft er niet meer zo in door alles wat hij heeft meegemaakt(kijk maar op zijn profiel dan kunnen jullie zien wie Henrie is) en aangezien onze hulp van boven komt kunnen we misschien bidden voor Henrie dat hij God weer mag ervaren in zijn leven!
Ik denk dat hij het ook wel leuk zou vinden als hij eens een keer een mailtje mocht ontvangen van jullie?!
Bij voorbaat dank lieve mensen! |
Zullen we zeker doen Gea. Dank voor Uw oproep !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BLUEEYES500
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 12:59
|
|
|
PIETER619 schreef: | Christen en homo zijn is dus weldegelijk mogelijk. We kunnen er gelijk Bijbelteksten gaan bij halen waar mee we op de stoel van God gaan zitten en hen gaan veroordelen. WWJD in het Nederlands WZJD (wat zou Jezus doen), ik denk dat we eerst dat we van uit dat standpunt maar eens moeten gaan denken, ipv het af te kappen of wat dan ook. Gebed is een heel groot wapen tegen het kwaad, dus ook voor ons vooringenomenheid. Laat ons in Gods Liefde met elkaar omgaan en hen die dat nodig hebben steunen in wat er op hun pad terecht komt. Mocht men menen dat iemand fout handeld, is eerst God vragen of die dat ook vind en dat Hij dan de oplossing maar wil geven. | Ik ben nog in de ontdekkingsfase van het geloof, maar ik weet zeker dat er vele met mij zijn die dit (o.a.) een heikel punt vinden! Er zijn dus veel christenen die het zelf VEROORDELEN, zoals in de reacties hierboven te lezen, maar in de bijbel staat toch echt: gij zult niet oordelen, het laatste oordeel is aan GOD... Dus, is het zo moeilijk om een ander te accepteren én vertrouwen te hebben in God dat hij het zelf wel regelt? Mensen hebben tegenwoordig een chronisch gebrek aan inlevingsvermogen en respect... Dat valt me weer een beetje tegen, dat zelfs christenen zo denken (is overigens ook een zonde: anderen veroordelen, dus dan zijn ze net zo "zondig" als de homo's ) Iedereen heeft zijn zwakheden en iedereen begaat zonde's dus waarom een ander op de zijne "aanvallen"/pakken als je zelf ook niet perfect bent... (Ik wil niemand kwetsen, maar dat is mijn gevoel hierover, moest het gewoon even kwijt omdat dit voor mij toch wel een punt is of ik de stap kan nemen naar het geloof)
Pieter ik ben blij dat je er zo'n goede en gezonde kijk op hebt, wekt toch nog een beetje vertrouwen...
Laatst aangepast door
|
BLUEEYES500
|
op vrijdag 22 juni 2012, 13:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:04
|
|
|
BLUEEYES500 schreef: | Ik ben nog in de ontdekkingsfase van het geloof, maar ik weet zeker dat er vele met mij zijn die dit (o.a.) een heikel punt vinden! Er zijn dus veel christenen die het zelf VEROORDELEN, zoals hierboven te lezen, maar in de bijbel staat toch echt: gij zult niet oordelen, het laatste oordeel is aan GOD... Dus, zijn die christenen dan in de war, zoeken ze een zondebok voor hun eigen frustraties, of is het zo moeilijk om een ander te accepteren én vertrouwen te hebben in God dat hij het wel regelt??? dat is wat mij het meest tegenstaat in de samenleving tegenwoordig; het egoïsme en de veroordeling. Mensen hebben een chronisch gebrek aan inlevingsvermogen en respect... Hoopte dat het bij christenen anders zou zijn, maar dat valt me weer een beetje tegen als ik de reacties zo lees... |
Bleueeyes, het is zo dat we als christenen goed weten wat God wil, als je werdergeboren bent in de Geest. Het is echter niet altijd gemakkelijk om dit na te leven als je ver van God leeft. Enkel door dagelijks God te zoeken door bijbellezen, door gebed, samenkomsten, studie, ... kan men groeien in het geloof. Je kunt ook eens zien naar forum van Ouweneel inzake studie. Je zult altijd zien dat er christenen zijn die nog als baby leven (ook al hebben ze veel noten op hun zang) en andere die hun geloof uitleven hetgeen je ziet in hun werken. In feite altijd kijken naar de maturiteit van iemands geloofsleven. Laat je niet ontmoedigen verschillen mogen er zijn, is de veelkleurigheid van God. Altijd naslaan of hetgeen gezegd wordt ook door God zo bedoeld is. Dicht bij God wandelen en er kan niets gebeuren, zou ik zeggen. Zoek steun bij je medebroeders en zusters van je kerk !. Veel liefde en zegenrijke wandel met God toegewensd.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 22 juni 2012, 13:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:18
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | He Frank leuk dat je weer terug bent! En een mooie eerlijke reactie |
Klopt een leuke reactie van Frank. Mogelijk kun hij ook aangeven hoe je als Christen hierin je weg zoekt. Zoals bv. de vraag kan je je sexualiteit beleven buiten het huwelijk en tegelijkertijd God eren ? [i] Natuurlijk als je geen christen bent, vormt er zich geen probleem. Me dunkt want dan is alles wat dit betreft veroorlooft. Toch [/i]
Frank, het antwoord is nog altijd achterwege. De pot verwijt de ketel dat hij zwartziet.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 22 juni 2012, 18:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:23
|
|
|
Er veel forumpolutie is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:24
|
|
|
Of het allemaal tot opbouw is, vroeg ik me zelf ook al af. Ook twijfel ik over mijn aanwezigheid hier, Zoals vaak overheerst het negatieve, krijgt dat veel aandacht, maar er zijn ook mooie bijdrage om te lezen en daar probeer ik maar voortaan na te kijken, het zijn allemaal mensjes hier, sommigge vind ik ongelooflijk, sommigge moeten me aan farizeeers denken, zoals ze overkomen. Hoe ik zelfoverkom????????? ha ha ? Voorlopig zit ik hier nog effe,volgende maand loopt me lidmaatschap af en lees hier en daar wat,misschien kan ik er nog wat van leren En of ik hier een man tegenkom die bij me past? kans is groter in het echte leven denk ik. heb al geleerd dat communiceren via internet moeilijker is dan in het echt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:30
|
|
|
YES356 schreef: | Om hier iets neer te zetten kan ik denk ik de mensen die het aangaat heel makkelijk kwetsen,in een hokje plaatsen oid. Ik las wel een mooi artikel dat ik graag met hen wil delen.
Homo en Christen, ja dat kan!
Homoseksualiteit is binnen Christelijk Nederland nog altijd een lastig onderwerp. Er rust nog altijd een soortement taboe op dit onderwerp. De redenen hiervoor zijn: onwetendheid over het onderwerp, onzekerheid over eigen identiteit of kennis over het onderwerp en homohaat.
Vanuit deze redenen geredeneerd is het voor een Christen homo haast onmogelijk om deel te hebben aan het gemeentelijke leven. Mag een homo met partner zondagsschoolactiviteiten doen? Mag een homo deelnemen aan het Heilig Avondmaal? Mag een homo zich laten dopen? Mag een homo preken? Of de stoelen klaar zetten en corveediensten draaien?
Ik denk dat de Bijbel heel duidelijk is over wat wel en niet mag. Maar voor we op deze vragen een eerlijk antwoord kunnen geven, moeten we eerst het een en ander uiteenzetten. Als heteroman vind ik de bovenstaande vragen eigenlijk bespottelijk. Want wat maakt een hetero, die zondigt, zo verschrikkelijk anders dat hij, zo zondig als hij is, wel al die dingen mag, en een homo die ook zondigt, niet? Ik bedoel wie bepaalt gradaties in de zonde? Is een leugen minder erg dan stelen? Is slaan erger dan schoppen? Is een hetero minder zondig dan een homo? Nee. Elke zonde leidt tot de dood en de Here God haat elke zonde.
Homo’s en hetero’s zijn allen even zondig en kunnen beiden het Koninkrijk van God niet ingaan, zonder Wedergeboorte. Wedergeboorte is er voor homo’s en hetero’s, namelijk alle mensen.
Joh. 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe. |
Mooi stuk Yes, en idd erg waar zijn wij als hetero zoveel beter dan homo's?? Ik mag dit stuk liever lezen dan alles van ouweneel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:33
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Waar ben je Yes,k'had wat koffie voor je;)) |
Ik ben er weer ! En heb de oplossing gevonden. aangereikt door de lieve mensen hier!!!! Dank!!
En Heide!! Kom maar op met je bakkie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:34
|
|
|
YES356 schreef: | Ik ben er weer ! En heb de oplossing gevonden. aangereikt door de lieve mensen hier!!!! Dank!!En Heide!! Kom maar op met je bakkie |
Fijn! Welkom weer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:35
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Oei lijkt me een gevaarlijke opmerking. Trouwens met een oprecht geloof wordt natuurlijk een oprecht geloof in het verlossende werk van de Heer Jezus bedoelt. Kun je niet vergelijken met de duivel die heeft helemaal geen geloof die weet gewoon dat God bestaat Als mens hebben we allemaal wel zo onze eigen eigenaardigheden en zwakheid. Er zijn christenen die wat sneller liegen, die snel boos worden, die vaker roddelen enz. Christenen zijn daarin echt niet anders dan andere mensen. Daarom allemaal niet wedergeboren? Natuurlijk moeten we de oude mens uittrekken en de nieuwe aandoen. Maar ook als wedergeboren christen gaan we weleens de fout in en hebben we zo onze zwakheden, waarmee we vaker de fout in gaan. Dus zelfs als je homoseksualiteit althans de praktisering ervan zonde vindt. Kun je nog niet stellen dat die persoon niet wedergeboren kan zijn.
'Als wij zeggen dat wij geen zonde hebben misleiden wij ons zelf en is de waarheid niet in ons. staat in 1 Johannes1 vers 8 en in vers 9: Als wij onze zonde belijden: Hij is getrouw en rechtvaardig om ons de zonde te vergeven en ons te reinigen van alle ongerechtigheid." Dat geld voor jou en mij, en onze mede broeder of zuster om die ouderwetse term maar eens te gebruiken, met welke geaardheid dan ook. Het is niet aan jou om iemand te veroordelen die je helemaal niet kent. |
De duivel heeft ook een oprecht geloof in het verlossende werk van God. Hij weet dat hij daar verslagen is waarom denk je dat hij zo zn best doet om de mens zo ver mogelijk daar vandaan te houden door misleiding erin te brengen.? En iemand kan een oprecht geloof hebben maar nog niet wedergeboren zijn, daar is ook voorbeeld van in de bijbel in hand 8:15. En zelf ken ik ook het verschil. Ik was ook niet gelijk gedoopt in de HG. Ik moest nog even met het een en ander afrekenen wat dat tegenhield, eer ik de doop in HG van God ontving.
hand 8: 15-17->Toen nu de apostelen te Jeruzalem hoorden, dat Samaria het woord Gods had aanvaard, zonden zij tot hen Petrus en Johannes, 15 die, daar aangekomen, voor hen baden, dat zij de heilige Geest mochten ontvangen. 16 Want deze was nog over niemand van hen gekomen, maar zij waren alleen gedoopt in de naam van de Here Jezus. 17 Toen legden zij hun de handen op en zij ontvingen de heilige Geest.
zonder zonde: zoals ik al eerder zei staat er in de bijbel imiteer Christus. En zoals geschreven: hoe meer we op Christus gaan lijken hoe minder wij zullen zondigen totdat wij zonder vlek of rimpel voor hem komen te staan. Het is dus wel de bedoeling dat men naarmate men met de jaren met God wandelt men steeds minder zal zondigen, men dus verandert en steeds meer gaat denken, doen en handelen als Christus.
En ik vind het knap irritant worden dat mensen zich geroepen voelen om mij iedere keer te vertellen dat ik aan het veroordelen ben terwijl ik gewoon citeer wat er in de bijbel staat en informatie aan het uitwisselen ben. Dat jullie het verschil daarin niet kunnen zien, vind ik jammer!
En als iemand zich veroordeelt voelt door wat ik alleemaal citeer uit de bijbel of dat mijn menig jullie niet aan staat over het onderwerp, dan als je het mij vraagt, schiet die persoon behoorlijk te kort in de liefde want zoals in de bijbel staat raakt liefde nooit beledigd en is zij juist blij met de waarheid.
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op vrijdag 22 juni 2012, 13:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
|
|
God heeft ons geen kalme reis beloofd, wel een behouden aankomst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
Pfffffff ik ben ruim twee maanden weg geweest van CM maar met stijgende verbazing met regelmaat het forum gelezen....
Mijn gevoel hierbij? het lijkt wel een kleuterschool geworden het liedje wat in mijn hoofd omhoog kwam was: Klein klein kleutertje wat doe je in mijn hof
Zoals een volwassen man een andere man zo gigantische loopt af te zeiken op zijn eerlijke en oprechte reacties in dit topic (en andere topics)is ronduit zielig te noemen!! Dan zeggen kom eens voor je mening uit terwijl jezelf alleen maar met teksten kan gooien en met ouweneel loopt te knallen!!
Herman ik kan maar 1 ding zeggen! Ga bij jezelf te rade gedraag je als een volwassen man en draag bij aan de topics maar niet om een ander ontzettend te zieken!
YES ga vooral door met je bijdrage's de jouwe dragen welzeker heel veel bij en ik weet dat je je echt verdiept in een topic voordat je wat plaatst!
Yep ik ben er weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:37
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Er veel forumpolutie is. |
En die voor sommige mensen ook echt nodig zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:37
|
|
|
[quote=ERIKA129]Pfffffff ik ben ruim twee maanden weg geweest van CM maar met stijgende verbazing met regelmaat het forum gelezen....
Leuk dat je er terug bent. Gaan we veel kunnen lezen
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 22 juni 2012, 13:38
|
|
Naar boven |
|
|
|