ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3952 3953 3954 3955 3956 3957 3958 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 22:59

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 19 juni 2012, 23:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 23:00

Slapende smiley Nog Fijne Avond! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 23:04

HARALD940 schreef:
Zondigen is ook een geestelijk iets, is er bij bevrijding en genezing door God hiervan ook genezing van zonde bij de mens? Wie kan er getuigen van genezing van zonde in dit leven?

Alles is eerst geestelijk eer het in het zichtbare zn vruchten afwerpt maar wij hebben daarbij ook een eigen inbreng nl de keus om het te weerstaan of niet.

1petr5:8-9-> Wordt nuchter en waakzaam. Uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden. 9 Wederstaat hem, vast in het geloof, wetende, dat aan uw broederschap in de wereld hetzelfde lijden wordt toegemeten

Zo ook het verhaal van kain en abel waar God zei tegen kain om het te weerstaan, maar kain koos ervoor dat niet te doen en vermoordde abel.

gen 4:8-> Moogt gij het niet opheffen, indien gij goed handelt? Doch indien gij niet goed handelt, ligt de zonde als een belager aan de deur, wiens begeerte naar u uitgaat, doch over wie gij moet heersen.

Getuigen van genezen v zonde: Jezus zelf. Hij gaf het voorbeeld. Imiteer hem zegt de bijbel. En zoals geschreven: hoe meer we op Christus gaan lijken hoe minder wij zullen zondigen totdat wij zonder vlek of rimpel voor hem komen te staan.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 19 juni 2012, 23:09
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 23:08

HEIDE115 schreef:
zo leest jij het..en dat mag!
alleen ben ik niet verantwoordelijk voor hoe jij dit opvat.
wat ik zeg en bedoelt..bedoelt dus!
Is we niet kunnen doen of als er niet zoveel over blijft in het leven en ervan kunnen genieten ..om daarmee direct een vrouw voorbij te lopen!!

is we niet kunnen doen alsof er niet zo veel overblijft?
eh...de huidige situati van de meesten hier?

Als jij woorden op een forum neerzet, ben jij er wel degelijk verantwoordelijk voor.
Mij kwets je er niet mee, maar misschien wel andere vrouwen die hier oprecht schrijven.
Ik lees ook op dit forum vrouwen,die schrijven dat ze geen sex voor het huwelijk willen,ik vind ze niet minder voor een man, ja wel voor mannen die hun ding super belangrijk vinden.
dus laten we vooral doorgaan met dit topic,zoals ik eerder schreef,is best een goede zeef met wie je niet moet daten.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 23:22

PETRA411 schreef:
is we niet kunnen doen alsof er niet zo veel overblijft?
eh...de huidige situati van de meesten hier?

Als jij woorden op een forum neerzet, ben jij er wel degelijk verantwoordelijk voor.
Mij kwets je er niet mee, maar misschien wel andere vrouwen die hier oprecht schrijven.
Ik lees ook op dit forum vrouwen,die schrijven dat ze geen sex voor het huwelijk willen,ik vind ze niet minder voor een man, ja wel voor mannen die hun ding super belangrijk vinden.
dus laten we vooral doorgaan met dit topic,zoals ik eerder schreef,is best een goede zeef met wie je niet moet daten.

Petra..ik denk als iemand zich echt door mijn woorden gekwetst voelde..
Dan was jij denk ik niet hier alleen nog er over aan het woord.
ik nodig de anderen dan voor jou ook hierbij uit.

En wat je schrijft..''ik vindt ze niet minder voor een man''
Ik denk dat dat meer kwetst wanneer je op een christelijke site bent..
waar die antwoorden als ''gewoon'' zouden moeten zijn.
wanneer je tenminste in de zelfde God gelooft..en ZIJN woord wilt proberen na te leven.

Nog aangevuld;
ik zal niet ontkennen dat mijn woorden iemand kunnen kwetsen.
maar dat het kwetsen pas zijn kracht doet,wanneer ik tegen God in dit geval in spreekt(tegeningaat) over wat Hij wel van ons vraagt..
Want dan kan iemand zich wel gekwetst voelen..maar dan laat ik aan God over of het gekwetst voelen terecht was.
Verder zag ik nog dat je me hier en daar al niet goed begreep.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 20 juni 2012, 01:02
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 23:33

"De voorbijgaande, die zich vertoornt in een twist, die hem niet aangaat, is gelijk een die een hond bij de oren grijpt". Spreuken 26:17

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 19 juni 2012, 23:42
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 23:48

Het gebed in het hart;laat ons niet hulploos varen O God!
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 23:49

zaterdag 14 sept 2012

tijd 10:00-17:00 uur (incl. pauzes)

plaats: LEG aan de Kruisweg 55 ,Aalsmeerderbrug

tijd: 10:00-17:00 uur

onderwerp: Demonie en psychiatrie

door: ps Wilken van de Kamp

Kosten: GRATIS

Inschrijven op:

http://bevrijdingspastoraat.nl/index.php?option=com_rsevents&view=events&layout=show&cid=38&Itemid=377

vol is vol.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 21 juni 2012, 19:25
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 23:54

8 december 2012

plaats: Ede

seminar: sex voor het huwelijk.
door: Willem Ouweneel

tijd:10:00 tot 17:00 uur.

kosten: €15,=

zie voor meer info:
http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars

De behandelende onderwerpen zullen zijn:

•Het huwelijk
•Seks voor het huwelijk
•Samenwonen
•Homoseksualiteit
•Echtscheiding en hertrouwen
•Hoe ga je om met seksualiteit indien niet getrouwd?

Inschrijving via: http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 19 juni 2012, 23:55
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 01:08

YES356 schreef:
Om hier iets neer te zetten kan ik denk ik de mensen die het aangaat heel makkelijk kwetsen,in een hokje plaatsen oid. Ik las wel een mooi artikel dat ik graag met hen wil delen. Knipoog smiley

Homo en Christen, ja dat kan!

Homoseksualiteit is binnen Christelijk Nederland nog altijd een lastig onderwerp. Er rust nog altijd een soortement taboe op dit onderwerp. De redenen hiervoor zijn: onwetendheid over het onderwerp, onzekerheid over eigen identiteit of kennis over het onderwerp en homohaat.

Vanuit deze redenen geredeneerd is het voor een Christen homo haast onmogelijk om deel te hebben aan het gemeentelijke leven. Mag een homo met partner zondagsschoolactiviteiten doen? Mag een homo deelnemen aan het Heilig Avondmaal? Mag een homo zich laten dopen? Mag een homo preken? Of de stoelen klaar zetten en corveediensten draaien?

Ik denk dat de Bijbel heel duidelijk is over wat wel en niet mag. Maar voor we op deze vragen een eerlijk antwoord kunnen geven, moeten we eerst het een en ander uiteenzetten. Als heteroman vind ik de bovenstaande vragen eigenlijk bespottelijk. Want wat maakt een hetero, die zondigt, zo verschrikkelijk anders dat hij, zo zondig als hij is, wel al die dingen mag, en een homo die ook zondigt, niet? Ik bedoel wie bepaalt gradaties in de zonde? Is een leugen minder erg dan stelen? Is slaan erger dan schoppen? Is een hetero minder zondig dan een homo? Nee. Elke zonde leidt tot de dood en de Here God haat elke zonde.

Homo’s en hetero’s zijn allen even zondig en kunnen beiden het Koninkrijk van God niet ingaan, zonder Wedergeboorte. Wedergeboorte is er voor homo’s en hetero’s, namelijk alle mensen.

Joh. 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

DAT bedoelde ik met mijn reaktie eerder hier, Yess.
Mooi verwoord , tnx
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 01:08

HEIDE115 schreef:
Petra..ik denk als iemand zich echt door mijn woorden gekwetst voelde..
Dan was jij denk ik niet hier alleen nog er over aan het woord.
ik nodig de anderen dan voor jou ook hierbij uit.

En wat je schrijft..''ik vindt ze niet minder voor een man''
Ik denk dat dat meer kwetst wanneer je op een christelijke site bent..
waar die antwoorden als ''gewoon'' zouden moeten zijn.
wanneer je tenminste in de zelfde God gelooft..en ZIJN woord wilt proberen na te leven.

Nog aangevuld;
ik zal niet ontkennen dat mijn woorden iemand kunnen kwetsen.
maar dat het kwetsen pas zijn kracht doet,wanneer ik tegen God in dit geval in spreekt(tegeningaat) over wat Hij wel van ons vraagt..
Want dan kan iemand zich wel gekwetst voelen..maar dan laat ik aan God over of het gekwetst voelen terecht was.
Verder zag ik nog dat je me hier en daar al niet goed begreep.

als ik het lees zie ik twee mensen die vanuit god hoier dingen zeggen< maar nu misschien wel langs elkaar heen praten. en misschien wel herzelde bedoelen!!!! het zou jammer zijn dat dat verwijdering of onbegrip zou opleveren Gods zegen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 20 juni 2012, 01:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 01:12

Ja, dat zou jammer zijn Yes.

Woorden op internet komen veel harder aan en dus ook als er een misverstand is, dan in real-life.
Dit is vreemd, maar is waar, is onderzoek naar gedaan.
Naar boven

Auteur Bericht
WILMA729

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 01:17

het is een feit, Shanita, dat een goede communicatie met een ander voor 80% luit ichaamstaal bestaat. Dat betekent dus dat bij een forum als deze maar 20% van de communicatie echt goed overkomt.
Misschien wel handig om je daar zo af en toe van bewust te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 01:24

Ik denk dat jullie nog even terug moeten kijken naar ALLE reactie's
Wanneer iemand opkomt voor mensen die niet voor sex kiezen voor het huwelijk uit respect voor hun die mensen..
En de persoon zelf er wel voor kiest dat te doen voor het huwelijk
dan kan zo iemand meer door uit het respect naar anderen..ook zelf respect afdwingen haar/hem te begrijpen.
op een site als deze denk ik dat de meeste kijken naar wat GOD ons hierover zegt?...hoop ik!
Dat zie ik hier eerlijk gezegd meer gebeuren momenteel
Maar goed..stof om over na te denken misschien.

En wanneer we het woord niet meer kunnen laten spreken.
Is er dan nog zegen te verwachten?

*maar bedankt voor het meeleven..

Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 20 juni 2012, 01:42
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 01:52

HEIDE115 schreef:
Ik denk dat jullie nog even terug moeten kijken naar ALLE reactie's
Wanneer iemand opkomt voor mensen die niet voor sex kiezen voor het huwelijk uit respect voor hun die mensen..
En de persoon zelf er wel voor kiest dat te doen voor het huwelijk
dan kan zo iemand meer door uit het respect naar anderen..ook zelf respect afdwingen haar/hem te begrijpen.
op een site als deze denk ik dat de meeste kijken naar wat GOD ons hierover zegt?...hoop ik!
Dat zie ik hier eerlijk gezegd meer gebeuren momenteel
Maar goed..stof om over na te denken misschien.

En wanneer we het woord niet meer kunnen laten spreken.
Is er dan nog zegen te verwachten?

*maar bedankt voor het meeleven..

Ik ga er gewoon van uit dat alles door de anderen en door jou UIT LIEFDE geschreven is!! en dan komt alles goed!

HUGS broeder
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 03:50

HERMAN968 schreef:
Taalgevoeligheid speelt ook Heide, kunne we weinig aan doen.

Dit klopt , taal gevoeligheid , Die kleur blauw is wel duidelijk.

deze kleur is wel prettiger te lezen voor mij.

maar als er een boek geschreven is en tien mensen leze hem dan heeft iedereen een andere kijk er op.

soms denk ik echt .... ik lees wat anders.

maar ik vind nog steeds dat

wat de 10 geboden zeggen . zo is het en wil God het.

en .. maar... de overkoepeling is . Heb de Heere lief met alles in je en heb de anderlief als je zelf.

En daar hebben wij nu zoveel bladzijden voor vol geschreven.

Maar ook ik heb af en toe in een deuk gelegen.

Laatst aangepast door
NICKY298
op woensdag 20 juni 2012, 03:51
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 05:29

WILMA729 schreef:
het is een feit, Shanita, dat een goede communicatie met een ander voor 80% luit ichaamstaal bestaat. Dat betekent dus dat bij een forum als deze maar 20% van de communicatie echt goed overkomt.
Misschien wel handig om je daar zo af en toe van bewust te zijn.

Misschien wel handig om me daar zo af en toe bewust van te zijn.... Smiley die vol vragen zit

Dat had ik in mijn studie.

Uitdrukking van het gezicht bepaald voor 55% hoe iets overkomt , de toon van de stem 38% en de woorden slechts 7%.

Dat had ik hier ook een keer eerder al opgezet.

Maahaar, je hebt nog de 'gevoelswaarde' van woorden. Hoe iets gezegd wordt, hoe iets overkomt. bijvoorbeeld, heel vaak, als iemand zegt 'als je het niet erg vindt', ergens achter aan, dan kan dat vaak een beetje ironisch zijn.

Zo van als iemand bij je slaapt en die zit maar te praten en ondertussen kom je maar niet in slaap daardoor en het is al laat en je moet vroeg op.
Dan zou je kunnen zeggen van dat je nu wilt slapen want je moet morgen vroeg op, want het is al laat, 'als je het niet erg vindt', tegen diegene.

En natuurlijk vindt diegene dat niet erg. Het kan dan voor jou een manier zijn om te zeggen van 'kop dicht'.

Je zou ook kunnen zeggen van zou je willen stoppen met praten want ik wil slapen, omdat ik zo vroeg op moet.
Dat kan dan vriendelijker zijn, om het zo te zeggen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 20 juni 2012, 05:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 05:34

YES356 schreef:
Ik ga er gewoon van uit dat alles door de anderen en door jou UIT LIEFDE geschreven is!! en dan komt alles goed!

HUGS broeder

Ik ook... Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 20 juni 2012, 05:53
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 05:52

PETRA411 schreef:
Nakorte tijd snel trouwen zodat je sex mag hebben,snel je kinderen met je nieuwe liefde de hele dag laten omgaan, die hun niet hebben uitgekozen,jij bent er verliefd op geworden je kinderen niet, en eh.. dan moetje ook helemaal niks doen eigenlijk en niet zoals sommigge doen wel sex, maar zolang het geen geslachtgemeen schap is,vind god het goed?
Wat zou jezus ervan vinden?
optie 1, snel trouwen,kids bij elkaar gooien overhaast, eh misschien zelfs verhuizen,zodat hun leven op alle gebieden verandert. en dan maar hopen dat ie echt de ware is voor je met je kids een nieuwe plek moet zien tevinden weer omdat hij toch de ware niet is

of optie 2, vraag jezus je zegen ook al leef je niet samen,maar je hebt wel een mooie relatie, met ieder een eigen woning en sex voor het huwelijk? En later trouwen niet overhaast, wat mensen volgens mij wel gauw doen als je dan pas sex mag hebben.

optie 3 ofassexalsje verloofd bent,en danlange tijdeerst verloofd?

optie 4 heel lang met elkaar omgaan zonder sex?

ppffffffffffffffffffffffff jeetje wat een denk werk,gelukkig heb iknog geen slachtoffer dus scheelt een probleem weer,haha

Ik vertrouw ermaar op dat jezus met me mee gaat en ik me weg er wel in vind,mocht ik een relatie krijgen

Ja, er zijn zoveel verschillende opties en keuzes die je kan maken.

Ik zelf denk gewoon de keuze maken die goed aanvoelt, waarbij je vrede in je hart bij hebt.

Ik heb een keer gehoord, dat iemand zei dat als je er zelf vrede bij hebt, bij een keuze en het naar God kan verantwoorden, dat het dan oke zit.

En als het je niet lekker zit, een beslissing, dat je het dan niet moet doen.

Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 20 juni 2012, 05:53
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 06:20

Ik heb jaren terug jaren overal die seminars afgelopen.

Genezingsdiensten, bevijdingsdiensten...

Het heeft mij niets geholpen.
Ja, het heeft mij van een hoop geld afgeholpen...

Als je als kind trauma's hebt opgelopen bén je nu eenmaal beschadigd, Dan kan je alle bevijdingsdiensten aflopen. Er zijn nu eenmaal andere verbindingen in je hersenen tot stand gekomen dan bij kinderen met een harmonieuze kindertijd.
De kunst is om ermee te leren leven en ermee te leren omgaan.

Als je door het skien tegen een boom je been hebt verbrijzeld, kan je alle genezingsdiensten aflopen, het blijft zo: er komen operaties, je krijgt een stalen pin in je been, en je blijft zeker een half jaar in het ziekenhuis.

Het heeft mij niets geholpen: eerder nog, van de wal in de sloot. Mijn geloof was niet groot genoeg werd er gezegd daar, er zullen nog wel zonden in mijn leven zijn, anders zou God mij allang hebben genezen zeiden zij. ja, mensen van de kerk...

Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 20 juni 2012, 09:25
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 06:37

Daarom dan, laten ook wij, nu wij zulk een grote wolk van getuigen rondom ons hebben, afleggen alle last en de zonde, die ons zo licht in de weg staat, en met volharding de wedloop lopen, die vóór ons ligt.

Heb 12:1

En dan met name voor mezelf dat rottige gerook van sigaretten/shag.
Zelfs mensen die net tot bekering zijn gekomen en zijn gestopt met roken, daar ga ik bij zitten roken...Da's dus totaal geen getuigenis, plus dat ik er zelf een hekel aan heb, dat ik rook, kost mij me conditie ook. en ik weet zelfs uit ervaring als je trek hebt en je rookt niet, dan gebeurd er niets...het trek-gevoel gaat gewoon elke keer weg na een minuut of tien...
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 07:39

[quote=DJES101]

Laatst aangepast door
DJES101
op woensdag 20 juni 2012, 07:39
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 08:00

Nederlands

Het meervoud van slot is sloten.
Maar toch is het meevoud van pot geen poten.
Evenzo zegt men altijd: een vat, twee vaten,
... maar zal men zeggen: Een kat, twee katen?
Wie gisteren ging vliegen, zegt heden: Ik vloog,
dus zegt u misschien van wiegen: Ik woog.
Nee, pardon, want ik woog is afkomstig van wegen,
maar...is nu : ik voog, een vervoeging van vegen?
En dan een woord zoeken, vervoegt men : ik zocht,
en dus hoort bij vloeken misschien ook : ik vlocht.
Alweer mis, want dit is afkomstig van vlechten,
maar "ik hocht" is geen juiste vervoeging van hechten.
Bij roepen hoort riep, maar bij snoepen geen sniep.
Bij lopen hoort liep, maar bij kopen geen kiep.
En evenmin hoort bij slopen, ik sliep!
Want dat is afkomstig van het schone woord "slapen".
maar zet nu niet weer "ik riep" bij het rapen.
Want dit komt van roepen en u ziet terstond;
Zo draaien we vrolijk in een kringetje rond.
Van raden, komt ried, maar van baden geen bied.
Dit komt weer van bieden, ik hoop dat u 't ziet.
Ook komt hiervan "bood" , maar van wieden geen "wood".
U ziet, de verwarring is akelig groot. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 08:01

HEIDE115 schreef:
Het gebed in het hart;laat ons niet hulploos varen O God!

Dank Heide.
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 08:19

De weg voor je, ontvouwt zich langzaam.
Stukje voor stukje.
Soms zie je een volgende bocht of heuveltje door een tegenligger of iemand die voor je rijdt.
Maar het is laat, dus bijna niemand op die weg.
Joúw weg.
Je moet er dus maar op vertrouwen dat die weg doorgaat en niet plotseling stopt.
Je moet goed opletten en je concentreren, zodat je geen bocht mist, en iedereen in zijn of haar tempo laat rijden om botsingen te voorkomen.
Het is een onbekende weg.
Het komt je af en toe bekend voor, maar je weet niet waar de nieuwe bocht zich aandient, wat er achter de volgende heuvel ligt.
Maar je bent niet aan je lot overgelaten.
Overal staan wegwijzers.
Borden met namen die zeggen waar je naar toe kunt.
De kunst is dan om te weten waar je heen wilt en welke stappen daarvoor nodig zijn.
Je hebt een routebeschrijving nodig.
Maar die routebeschrijving zegt niet altijd wat je tegenkomt onderweg.
De bochten, heuvels, hobbels in de weg zijn er. Het gaat er maar net om hoe jij ze neemt.
Soms kan je wat sneller, soms moet je afremmen. Maar wat blijft is Vertrouwen.
Vertrouw dat je het kan.
Vertrouw dat je er komt.
Vertrouw dat wat je onderweg ook tegenkomt, jou nooit van je doel zal kunnen afhouden.
Vertrouw dat alles samenwerkt om Daar te komen.
Ook al lijkt het soms onmogelijk door alle problemen, ongelukken, omleidingen op je weg

ZIE SLECHTS OP HEM
GEHOORZAAM ZIJN STEM
BLIJF MAAR RUSTIG VERTROUWEN
ALTIJD ZIENDE OP HEM.!
Naar boven

Auteur Bericht
VRIJGEZEL390

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 08:37

Even een update.

Ik ben inmiddels geopereerd. Het was een forse ingreep. Heb het gelukkig in vertrouwen en met innerlijke rust mogen ondergaan. Voel me nog flink zwak maar er word hier geweldig voor me gezorgd. Ben God ook dankbaar voor de lieve mensen om me heen in dit ziekenhuis. Voor mijn hestel zal eer nog wel een aardige weg te gaan zijn maar ook daar in zal God voorzien in alles wat ik nodig heb. Nogmaals bedankt voor alle steun en gebed.

Gr Ernst.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 08:48

DJES101 schreef:
De weg voor je, ontvouwt zich langzaam.
Stukje voor stukje.
Soms zie je een volgende bocht of heuveltje door een tegenligger of iemand die voor je rijdt.
Maar het is laat, dus bijna niemand op die weg.
Joúw weg.
Je moet er dus maar op vertrouwen dat die weg doorgaat en niet plotseling stopt.
Je moet goed opletten en je concentreren, zodat je geen bocht mist, en iedereen in zijn of haar tempo laat rijden om botsingen te voorkomen.
Het is een onbekende weg.
Het komt je af en toe bekend voor, maar je weet niet waar de nieuwe bocht zich aandient, wat er achter de volgende heuvel ligt.
Maar je bent niet aan je lot overgelaten.
Overal staan wegwijzers.
Borden met namen die zeggen waar je naar toe kunt.
De kunst is dan om te weten waar je heen wilt en welke stappen daarvoor nodig zijn.
Je hebt een routebeschrijving nodig.
Maar die routebeschrijving zegt niet altijd wat je tegenkomt onderweg.
De bochten, heuvels, hobbels in de weg zijn er. Het gaat er maar net om hoe jij ze neemt.
Soms kan je wat sneller, soms moet je afremmen. Maar wat blijft is Vertrouwen.
Vertrouw dat je het kan.
Vertrouw dat je er komt.
Vertrouw dat wat je onderweg ook tegenkomt, jou nooit van je doel zal kunnen afhouden.
Vertrouw dat alles samenwerkt om Daar te komen.
Ook al lijkt het soms onmogelijk door alle problemen, ongelukken, omleidingen op je weg

ZIE SLECHTS OP HEM
GEHOORZAAM ZIJN STEM
BLIJF MAAR RUSTIG VERTROUWEN
ALTIJD ZIENDE OP HEM.!

Wat is de practijk daarvan vaak moeilijk, maar wat kunnen de wegwijzers veel zeggen.

Mooi stuk Djes, Dank
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 08:59

HARALD940 schreef:
God geeft ieder het geloof, en geeft daarbij ook ieder de keus dit geloof te aanvaarden, en geeft daarnaast ook nog eens de Heilige Geest om ieder te helpen die keus te maken voor of tegen God.

Ben het hierin niet met je eens, Harald. Als God geloof geeft, dan heb je geloof. Want Hij spreekt als machthebbende, niet als schriftgeleerde.
Dat de Heilige Geest je helpt om een keus te maken tegen God, kan mijns inziens niet. Dan zou voor God hetzelde gelden, als wat Jezus tegen de farizeën zei: Een ieder koninkrijk, dat tegen zichzelf verdeeld is, wordt verwoest; en een iedere stad, of huis, dat tegen zichzelf verdeeld is, zal niet bestaan.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 09:14

VRIJGEZEL390 schreef:
Even een update.

Ik ben inmiddels geopereerd. Het was een forse ingreep. Heb het gelukkig in vertrouwen en met innerlijke rust mogen ondergaan. Voel me nog flink zwak maar er word hier geweldig voor me gezorgd. Ben God ook dankbaar voor de lieve mensen om me heen in dit ziekenhuis. Voor mijn hestel zal eer nog wel een aardige weg te gaan zijn maar ook daar in zal God voorzien in alles wat ik nodig heb. Nogmaals bedankt voor alle steun en gebed.

Gr Ernst.

Oke dan, wat fijn voor jou, dat je bent geopereerd, en dat met innerlijke rust en vertrouwen!
Ik blijf bidden vor jou, elke dag, zovaak als ik aan je denk!

Sterkte
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 20 juni 2012, 09:18

VRIJGEZEL390 schreef:
Even een update.

Gr Ernst.

Mooi om je update te lezen! Heel veel sterkte nog de komende tijd. Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3952 3953 3954 3955 3956 3957 3958 ... 6194 Volgende
Pagina 3955 van 6194