ChristianMatch

Forum

Dit vraag ik me af vandaag..
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3941 3942 3943 3944 3945 3946 3947 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 15:58

Wat ik me afvraag?

Ik krijg net een mail van een ex cmmer op mijn privé mail. Iemand die ik eigenlijk niet zo goed ken en ook niet de behoefte heb om beter te leren kennen.....
Oh, heb ik even aan .........(zal geen namen noemen) van cm gevraagd en die had het?
Lieve mensen, je gaat toch geen privé mail adres doorgeven aan derden? Om wat voor reden dan ook?
Ik ben er in ieder geval niet blij mee.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 16:13

@ Willemijn:
Dat is idd knap balen Boze smiley .
Privacy is een groot goed...... alleen jammer dat het steeds minder vanzelsprekend blijkt te zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 16:23

XABIA794 schreef:
mooi openhartig stukje
Een voorbeeld waarin vergeving mogelijk kan plaats hebben.
Mij heeft het ook geholpen gebeurde feiten onder een andere benadering te plaatsen. Als men soms de achtergronf van de dader bekijkt...
Wat niet wil zeggen dat het daarom veroorloofd is natuurlijk, maar het helpt wel jezelf terug op de rit te krijgen.
Vergeving is inderdaad en proces, en vooral gericht naar eigen bevrijding... zoals verbittering

Dat probeer ik nou duidelijk te maken hier, al die lange verhalen schrijf ik voor als slachtoffers het lezen,met de hoop dat ze begrijpen dat vergeven goed is voor jezelf om te herstellen. Verbitterd, met boosheid,haat, verder gaan in je leven is vernietigend voor jezelf. Heeft de dader alniet genoeg je aangedaan,kapot gemaakt? probeer het touw los te laten,waar ik eerder over schreef, dat je niet gevangen blijft door het gebeurde.
Het is een lang en moeilijk proces vergeven,maar erg helend voor je zelf.

Met alle begrip geschreven voor mensen die denken vergeven? echt niet.
ik zeg ook niet dat je moet vergeven, alleen dat als je het ooit kan het goed voor jezelf is.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 16:29

Het is vast al te laat om om sla te gaan...( ik eet het namelijk)
lekker met tomaatje erdoor...augurkie en uitje...gekookt eitje...mmm

Met gewoon aardappeltjes en een slavink...

(KHeb een mee-eter die dit graag lust...)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 16:40

ZEELAND736 schreef:
Ik heb een mee-eter die dit graag lust...)

Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 17:06

HANNAH810 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley
Of heet het dan mede-eter???
Jij dacht natuurlijk weer aan die dingen in je gezicht???

Die hebben we niet meer hoor!!! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 18 juni 2012, 17:06
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 17:22

WILLEM618 schreef:
Hij was helemaal niet star. En je mag van mij genieten waar je van genieten wil, maar dat wil niet zeggen dat je niets mag. Sober leven, oke, ik denk als je uitziet naar het toekomende leven, en het niet van dit aardse leven verwacht, dat je dan anders leeft als wanneer je nog even moet genieten, want als het voorbij is dan is het voorbij.
En je blijft hameren op de zwaren of behoudenden kanten, maar vergeet niet dat heel de samenleving hier de basis heeft in het calvinisme. En daarin was Nederland altijd met kop het tolerantste land van de wereld.
En wie hij is om iemand van het avondmaal te weren? Hij was daar dominee, hij stond daar in het ambt, en als iemand zich te buiten gaat aan openbare dronkenschap, dan heeft een ambtsdrager wel degelijk het recht om iemand te weren. Het is een sacrament, wat heilig is, en dat er niet voor iemand die dronken zijn status komt vastleggen.
En zie je zijn houding terug in de refocultuur? Mijn mening is van niet, dat is een doorslaan in een vasthouden aan uiterlijkheden.
Ik vind dat je ieder christen gelijk moet behandelen, en niet moet neerkijken op de ene kant, maar ook niet richting een andere kant. Een Christelijk leven is in mijn beleving te leven in het besef dat we alles van Hem krijgen, en we in afhankelijkheid aan Hem ook mogen genieten van alles wat Hij ons geeft. Wat niet wil zeggen dat we het allemaal krijgen zoals wij dat graag willen, en zeker niet dat we er maar op los leven. We hebben wel degelijk de verantwoording om bewust met de schepping, ons leven, onze naaste om te gaan, en die ook vanuit liefde te benaderen. En we zullen voor alles wat we gedaan hebben wel degelijk verantwoording moeten afleggen na onze dood.
En altijd maar die zonde, ik vind eigenlijk dat je hier erg makkelijk over praat. Zonden zijn onze werken, die door God gezien worden als werken die de straf verdienen. En voor hen, die in de Heere Jezus geloven, zijn die zonden gedragen en voldaan. Maar dat betekend niet dat je daar makkelijk mee omgaat. De rijke man en de arme Lazarus zijn een voorbeeld, waarin Jezus door een gelijkenis aangeeft dat er twee mensen waren die geloofden. De ene leefde alle dagen vrolijk en prachtig, de andere in diepe armoede. En de rijke liet de arme niets toe, maar de arme stierf, en werd gedragen in de hemel. En de rijke, die niemand nodig had, kende wel Abraham, dus je mag veronderstellen dat hij gelovig was, en zijn familie had mozus en de profeten, dus de bijbel was in huis. Maar hij was in de pijn, en zag Abraham van verre, en lazarus in zijn schoot. Dus hoe we leven, doet er wel degelijk toe, al is het geen basis van een angst geloof. Geloof geeft juist, dat angst geen basis heeft.

Ik denk dat het verschil is tussen ons dat jij de refo leer nog als juist beschouwd en dat ik die leer al lang achter me heb gelaten en er met een andere blik naar kijk.
Ik vind het niet kunnen als iemand een keer dronken is en dan buiten het Avondmaal wordt gehouden....Dat is iemands eigen verantwoordelijkheid met God en niet die van een predikant......Doet me denken aan het Censura Morum (zo heet het toch) wat je vroeger had......Eerst kijken of het wel allemaal door de beugel kon en dan pas aan het Avondmaal.......
Als je gescheiden bent mag het toch ook niet?
Het is een zaak van jezelf en God en niemand anders.......
Want veel zaken spelen zich ook binnenkamers af Willem en daar ziet niemand van van...
En dat ik makkelijk over de zonde praat? Klopt helemaal.....
Het zonde en angst geloof heeft -in mijn ogen- zoveel leed aangericht, hele families ontwricht en mensen onnodig leed aangedaan dat ik me afvraag wat God daar van zou vinden.....Een liefdevolle God zou er erg verdrietig om zijn denk ik.....
En als je mensen ziet overlijden met al die angst of ze toch niet te zondig zijn geweest? Ik vind het triest en vooral onnodig maar anderen vinden dat weer juist de kern van het geloof......
En als jij zegt dat angst geen basis is? Ik ben het niet met je eens.....angst en zondebesef is juist de basis van de refo cultuur....
En dan heb ik het ook nog maar niet over de manier hoe ze met vrouwen omgaan, geen stemrecht, alleen de man mag stemmen, vrouwen in het ambt? Onacceptabel......De man het hoofd van het gezin? Geen samen de kar trekken op basis van gelijkwaardigheid?
Ik kan je eigenlijk wel zeggen dat het hele refo geloof mij ontzettend veel verdrietige dingen heeft gebracht ipv mooie dingen.......en -in mijn ogen- onnodig verdriet.
Blijkt uiteindelijk toch allemaal een persoonlijke keus, iemand is lid van een geloofsgemeenschap of kerk waar je je zelf prettig en gedragen door voelt.....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 17:34

WILLEMIJN232 schreef:
Bedoel je zo'n Perculator Pieter, waar je de koffie zo naar boven zag pruttelen? Die was inderdaad wel lekker.....
Al het oude wordt weer modern dus misschien dit ook wel weer....

Ja zo'n koffiepot Met een glaasje bovenop kom je d ekoffie zien pruttelen.
Je moest ver van te voren al het vuur (kleinste pit) onder de pot aanzetten wat het mocht niet te snel gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 17:43

WILLEMIJN232 schreef:
Bijzonder reactie van en door vrouwen..... ....en een typische calvinistische reactie.......,De mannen kunnen het wij niet......
Kom op zeg......het is 2012......

daar gaat het niet om... wil best men theologische schoolboeken wel eens terug boven halen. Alleen heb ik kerkgeschiedenis niet zo overdreven zien passeren bij de evangelische theologische faculteit Knipoog smiley
wij Belgen hebben niet zoveel met Calvijn als ik het goed bekijk hier.
Ik vind het wel bijzonder dat er hier goed kan gesproken worden zonder enige strijd van gelijk
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 17:55

Mssch een goeie tip

boek
"Mensen leren begrijpen"
van Larry Crapp

Wanneer men zich inderdaad eens verplaatst en inleeft in de situatie van de andere persoon, dan zou oordelen snel verdwijnen.
Gelieve ook niet snel te zijn in "vermanen in liefde" Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 18:06

dit wou ik net plaatsen bij kreet van de week, maar hier past het ook mooi!! (dan maar twee keer plaatsen)

Don`t judge my choices, if you don`t know my reasons!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 18:07

Don`t judge my choices, if you don`t know my reasons!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 18:12

XABIA794 schreef:
Mssch een goeie tip

boek
"Mensen leren begrijpen"
van Larry Crapp

Wanneer men zich inderdaad eens verplaatst en inleeft in de situatie van de andere persoon, dan zou oordelen snel verdwijnen.
Gelieve ook niet snel te zijn in "vermanen in liefde" Knipoog smiley

goed gezegd
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 18:32

Hallo lieve mensjes van cm....
Bedankt voor alle reactie s.
Even een klein voorbeeldje..
Ik loop met mijn broer over straat,door de wijk heen waar ook mijn werk is.
Vele ouders kom ik dan tegen en zegt ze vriendelijk gedag..
Op en dag heb ik een gesprek met een ouder,
tussen het gesprek door zegt ze tegen me ..joh ik zag je van de week nog lopen met je MAN.
Ik kijk haar verbaast aan ,en zeg tegen haar ohh nou dat is vreemd want mijn man is al 6 jaar overleden....
Dit is natuurlijk geen oordelen maar ik bedoel er mee te zeggen ga niet zomaar wat invullen als je iets ziet,of hoort.....
Dit maak ik heel veel mee ..als ik ergens loop of iets aan iemand vraag is soms het antwoord of vraag..waar is je man ..of vind je man dat goed ...zomaar van iets uitgaan is soms niet goed .
Natuurlijk kan men niet weten dat mijn man is overleden ,maar mijn antw is vaak wel heel direct mijn man is overleden .
Om zo te laten zien dat men soms moet opletten HOE men de vragen stelt.
Achter elk persoon schuilt een verhaal/verleden....
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 18:34

HANNAH810 schreef:
nahhhh seg; wie gaat er dan ook naar het BUITENLAND op vacantie, joh!! Clown smiley

tja...wie plant de volgende picknick dan ook in de omervakantie??? Knipoog smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 18:49

DJES101 schreef:
Hallo lieve mensjes van cm....
Bedankt voor alle reactie s.
Even een klein voorbeeldje..
Ik loop met mijn broer over straat,door de wijk heen waar ook mijn werk is.
Vele ouders kom ik dan tegen en zegt ze vriendelijk gedag..
Op en dag heb ik een gesprek met een ouder,
tussen het gesprek door zegt ze tegen me ..joh ik zag je van de week nog lopen met je MAN.
Ik kijk haar verbaast aan ,en zeg tegen haar ohh nou dat is vreemd want mijn man is al 6 jaar overleden....
Dit is natuurlijk geen oordelen maar ik bedoel er mee te zeggen ga niet zomaar wat invullen als je iets ziet,of hoort.....
Dit maak ik heel veel mee ..als ik ergens loop of iets aan iemand vraag is soms het antwoord of vraag..waar is je man ..of vind je man dat goed ...zomaar van iets uitgaan is soms niet goed .
Natuurlijk kan men niet weten dat mijn man is overleden ,maar mijn antw is vaak wel heel direct mijn man is overleden .
Om zo te laten zien dat men soms moet opletten HOE men de vragen stelt.
Achter elk persoon schuilt een verhaal/verleden....

Mooi open stukje DJES .

Een mooi stuk dat ik ook las kwam dit in voor:
“Een goede manier om niet in deze valkuil te vallen is kennis. Door mensen of een groep mensen beter te leren kennen wordt vaak duidelijk dat de (voor)oordelen op onjuiste veronderstellingen berusten en niet waar zijn”
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 18:53

Ha Ha helemaal fijn maar ik lust geen bier drink wel af en toe wijn (tje) Dus maar eens een strandfeest bouwen leuke mensen toevertrouwen Sixpack mee aan de zee genieten van de schepping het vergezicht van de zee dat vind ik fijn zonneschijn de horizon waar alles begon aarde en hemel samen komen dat is één van mijn grootste dromen.
En ja dan heb je geen last van vlekken meer in je huis hooguit wat zand tussen je tenen en een leuk dag waar je nog lang van genieten mag
En ja alvast wat tips voor je vraagt hoe je zand tussen je tenen weg haalt gewoon douchen spoelen drogen en klaar.
zomaar van mij een leuk gebaar een tip van de sluier nee dat niet ik weet dat ik op het strand alleen maar geniet.

Gr Anita
Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 18:55

YES356 schreef:
Mooi open stukje DJES .

“Een goede manier om niet in deze valkuil te vallen is kennis. Door mensen of een groep mensen beter te leren kennen wordt vaak duidelijk dat de (voor)oordelen op onjuiste veronderstellingen berusten en niet waar zijn”

amen
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 18:58

YES356 schreef:
Mooi open stukje DJES .

Is wel zo Yes maar je hebt toch ook je eigen normen en waarden? Nu we toch zo calvinistisch bezig zijn?
Als iemand van CM mijn email aan iemand geeft vind ik dat niet kunnen en een vertrouwen dat men toch misbruikt......Ik vind dat een hele vervelende ervaring en een ander denkt waar heb je het over?
Sommige dingen doe je gewoon niet.....en daar kan je hele theorieën over houden waarom en wanneer maar daar kom je toch niet mee weg?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 18 juni 2012, 19:01
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 19:01

Gelukkig heb ik zeil op de vloer geen naden die bol staan van een glas drinken dat valt een doekje erover en klaar.
Huishouden van jan steen nee hoor gewoon en alleen een makkie om bij te houden.
Niet verklappen ben een grote poetsdoos maar vlekken die verwijder ik niet knip ik er uit haha grapje of gooi het weg nieuw truitje bij Hema kost niet zoveel toch ?
Heb van de winter een nieuw kleed gekocht créme nog wel als ik bezoek krijg rol ik het op en zet ik m weg haha zo hou ik t schoon en anders leg ik het er neer schoenen uit uit voorzorg voor de vlekken.
Hoelang zou ik het mooi schoon houden ??

Groet Anita
Naar boven

Auteur Bericht
VRIJGEZEL390

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 19:14

Goei avond,

Bij deze ff een berichtje van de vrijgezel zelf.
Het levens gevaar is inmiddels weer geweken.
Vind de reacties en mailtjes die ik krijg hartverwarmend.
De infectie in mijn knie is wel degelijk serieus.
Morgen word ik rond de middag weer opnieuw geopereerd.
Dit om mijn knie weer schoon te maken en tegelijkertid
mijn kraakbeen te inventariseren.
De bacterie blijkt mijn kraakbeen aan te vreten.
Aangezien het door eerdere beschadigingen en operaties al in slechte staat was, baart dat toch wel enige zorg.
Gelukkig is onze grote arts er ook nog.
Bedankt voor alle gebed en bemoedeging.
Voel me rustig en ben vol vertrouwen.

Gr Ernst.
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 19:20

ROBBEDOES873 schreef:
Mijn inziens kunnen homo's wel christelijk zijn...
Ik zou niet weten waarom niet...
Maar ja dat ben ik weer Knipoog smiley
En als men het dan als "fout" of "zonde" wil zien,
Wie van ons is er zonder "fouten" of "zonden"?

Inderdaad
Homo, hetero of lesbienne, we zijn toch allemaal kinderen van God?
Homo, hetero of lesbienne, Jezus is toch voor de zonden van iedereen gestorven?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 19:23

HARALD940 schreef:
Inderdaad

Wijze woorden Harald..... Knipoog smiley En ook voor de praktiserende homo's, hetero's en lesbiennes hoop ik......
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 19:23

Dat is inderdaad erg vervelend !! en ongehoord!
Zo iets doe je niet!
Misschien kan je BEUN ff raadplegen? Die weet daar wel raad op denk ik. die heeft vestand van pc s en weet hij een mannier om herhaling te voorkomen

Laatst aangepast door
YES356
op maandag 18 juni 2012, 20:54
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 19:28

HARALD940 schreef:
Inderdaad

Amen
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 19:29

XABIA794 schreef:
Ik zit op het EMC in Duitsland, mega grote picknick met allemaal coole christen bikers vanuit geheel europa
Clown smiley Coole smiley met zonnebril

En die bikers zijn vast wel in voor een ritje naar de Grote Ginkelse Heide!!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 19:37

Hoeveel chocolade is er nodig voor een overdosis??

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 19:44

PIETER619 schreef:
Waar in de Bijbel staat da twij als Nederlanders onze naaste moge uitsluiten tenzij hij of zij bewezen hulp nodig heeft?

Waar in de Bijbel staat dat jij hier in weelde mag leven en hen die omkomen van honger (econimische slachtoffers) of oorlogsgeweld niet hier een fatsoenlijk leven mogen opbouwen?

Welk recht verschaft ons dat op grond van de Bijbel dus, of staat die onder onze eigen wetten?

Als hier iemand komt omdat het in zijn/haar land hopeloos is, waarom mag men dan elders op Gods gebied (deze wereld dus) het niet beter krijgen?

Gewoon even om over na te denken alvorens een persoon met lichte kuif met donkere tint, achterna te hollen

Heb jij mijn postings wel goed gelezen?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 19:50

WILLEMIJN232 schreef:
Dat snap ik nog net..... Knipoog smiley maar waarom gebruikt Visser de term glasgordijnen?

Okeeeee, ........dan zal het wel een zeeuws woord zijn . Weet ik veel Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 19:52

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat het verschil is tussen ons dat jij de refo leer nog als juist beschouwd en dat ik die leer al lang achter me heb gelaten en er met een andere blik naar kijk.

je geeft dus een verschil in visie/beleving aan;
dat je aangeeft dat willem de refo-leer "nog als juist beschouwt" is een teken dat je voorgaande bijdragen niet in zijn geheel hebt opgepikt, want daar staat toch echt iets anders; wellicht ben je (door je ervaringen) van visie veranderd? dat klinkt voor mij iets gelijkwaardiger en respectvoller.
of je het "achter je gelaten" hebt is voor mij een vraag; vind je jezelf zo ver vóórlopen op een mede-christen?

willemijn232 schreef:
Ik vind het niet kunnen als iemand een keer dronken is en dan buiten het Avondmaal wordt gehouden....Dat is iemands eigen verantwoordelijkheid met God en niet die van een predikant......Doet me denken aan het Censura Morum (zo heet het toch) wat je vroeger had......Eerst kijken of het wel allemaal door de beugel kon en dan pas aan het Avondmaal.......

het ligt er maar net aan in welk kerkverband je kijkt naar het feit of iets de verantwoordelijkheid van een predikant is, willemijn;
in dit geval zal het zeker in de taak-omschrijving van de predikant hebben gestaan!!
overigens bestaat het censura morum nog steeds; niet om te keuren, maar als mogelijkheid evt blokkade's te bespreken. over het algemeen wordt er geen/nauwelijks gebruik van gemaakt.

willemijn232 schreef:
Als je gescheiden bent mag het toch ook niet?
Het is een zaak van jezelf en God en niemand anders.......
Want veel zaken spelen zich ook binnenkamers af Willem en daar ziet niemand van van...
En dat ik makkelijk over de zonde praat? Klopt helemaal.....
Het zonde en angst geloof heeft -in mijn ogen- zoveel leed aangericht, hele families ontwricht en mensen onnodig leed aangedaan dat ik me afvraag wat God daar van zou vinden.....Een liefdevolle God zou er erg verdrietig om zijn denk ik.....
En als je mensen ziet overlijden met al die angst of ze toch niet te zondig zijn geweest? Ik vind het triest en vooral onnodig maar anderen vinden dat weer juist de kern van het geloof......
En als jij zegt dat angst geen basis is? Ik ben het niet met je eens.....angst en zondebesef is juist de basis van de refo cultuur....

ik denk niet dat je kunt stellen dat angst en zondebesef de basis is van de kerk cultuur; ik denk wel dat de zonde-beleving binnen een reformatorische gemeente verschilt met de jouwe in een wat meer vrijzinnige kerkgemeenschap.
behoefte aan een vrije godsdienstbeleving kan overigens ook angst of negatieve ervaringen als basis hebben, he?

inderdaad; het is een persoonlijke voorkeur voor een kerkgenootschap om je bij aan te sluiten. al denken christenen dan verschillend; als mens zijn we gelijkwaardig en is de ene mens de ander niet "vooruit", maar mogen we (als het goed is) na dit leven met elkaar rond de troon staan, met alle neuzen dezelfde kant op; richting het Lam!!

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 18 juni 2012, 22:09
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3941 3942 3943 3944 3945 3946 3947 ... 6194 Volgende
Pagina 3944 van 6194