ChristianMatch

Forum

ga je zaterdag 16 juni mee picknicken+BBQ in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3918 3919 3920 3921 3922 3923 3924 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 21:44

VISSER278 schreef:
Ja , van mij mag je . Maar als jij weet waar dat stomme ding ligt ...ik heb me gisteren al suf gezocht. Voor 't zelfde geld ligt ie nog ergens in Scheveningen. Knipoog smiley

vraag iemand je te bellen; dan verraad dat ding zich wel met rammelen!

06 25 31 59 92

(hoe moet ik nou weten waar jij je rammel-toestanden opbergt?)

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 12 juni 2012, 21:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 21:54

HERMAN968 schreef:
Thomas, ben je Bijbels?
Of van de wereld. Je weet toch dat vermenging heelwat problemen met zich meebracht bij het Israëlisch volk. Doe maar jonge, ik hou je toch niet tege.
Ik volg de bijbel hierin, gewoon. Dit heeft niks met veroordeling te maken.
Is mijn keuze, wat zit je hier allemaal toch te verkondigen. Je pint -en ook anderen- direct iemand een labeltje op, steek iedereen in een kastje, en durft dan nog te spreken van respect. Foei ! Boze smiley

Nou ik ga toch echt niet in de hoek staan. Je leest ook niet geweldig want je doet het nog een keer. Kijk maar: Ben je Bijbels of van de wereld? Impliciet zeg je dat jij Bijbels bent en ik van de wereld. Zoals je tegen Willemijn impicliet zegt: Ik volg Gods Woord en jij jezelf. Het klinkt wel heel mooi dat je de Bijbel volgt en ik neem ook aan dat je dat meent maar dat geldt voor anderen net zo goed. Willemijn kijkt er anders tegenaan en ik ook maar dat betekent niet dat we de Bijbel niet volgen. Jouw interpretatie misschien niet maar dat is toch echt wat anders. Het lijkt me essentieel dat je ziet dat jouw opvattingen over de inhoud van de bijbel niet de enige juiste hoeven te zijn.

Je persoonlijke aanval slaat al helemaal nergens op. Ik toon aan dat jij labelt: eigen inzicht en van de wereld zijn, zijn aantoonbaar jouw woorden, lees maar terug. Als je medechristenen van de wereld noemt of als mensen beschouwt die eigen inzichten hebben in plaats van die van God, steek je mensen pas in een kastje, al is die categorisering niet mijn normale taalgebruik.

Lezen is wel het eerste wat je moet doen als je een reactie krijgt waar je het niet mee eens bent. Dat heb je duidelijk niet gedaan. Het in het persoonlijke trekken, is in iedere discussie het zwakste wat je kunt doen. Het zou je sieren dat je eens inhoudelijk reageerde met eigen argumenten.

Verder wijs ik je er op dat je een pure redeneerfout maakt in je verhaal over de vermenging en het in geen enkel opzicht te maken heeft met mijn bijdrage. Het klinkt mogelijk indrukwekkend bij mensen die dit soort dingen niet doorzien. Ik wijs je er overigens op dat het volk van Israel na Christus dood 'niet altijd open stond voor het Evangelie. De heidenen later des te meer. En die hoefden geen Jood te worden voordat ze christenen konden zijn. Wij stammen in overgrote meerderheid van deze heidenen af, die uit vele etnische volkeren bestonden maar samen wel Gods volk vormden.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 14 juni 2012, 19:07
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 21:55

THOMAS968 schreef:
Pardon? Volg je jezelf of Gods Woord vind ik een uitspraak waar je wat voorzichtig mee moet zijn. Er komen snel brokken van en die zijn lastiger te helen dan dat op het eerste gezicht lijkt. Verschillen van inzicht zullen er altijd zijn en het getuigt van enige wijsheid om eerst eens te kijken hoe die verschillen van inzicht zijn ontstaan. Willemijn is qua theologische achtergrond niet de eerste de beste en is het niveau van stenengooierij met vroom klinkende kreten en mogelijk verkeerd geinterpreteerde bijbelteksten echt wel ontstegen. Het is aan niemand en ook niet aan jou om de waardevolheid van andermans geloof in twijfel te trekken. Dat hoort niet bij het omgaan van christenen onder elkaar. De waarheid vinden zal niet altijd meteen lukken maar de zoektocht is de moeite waard. In dat proces passen dit soort beoordelingen niet.

Thomas

Ik lees dit niet al respectloos of labels plakken op in een hokje stoppen hij begint zelfs met "padon?"

Met stijgende verbazing lees ik de reactie(s)!

Laatst aangepast door
YES356
op dinsdag 12 juni 2012, 21:56
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:06

HERMAN968 schreef:
[color=#0000FF][i]Willemijn, de Bijbel zegt anders hoor ! Volg je jezelf of Gods woord. Hoe waardevol is je geloof ?i Engeltje smiley [/i][/color]

Ik neem je maar niet serieus Herman anders ging ik me ook nog aan de bovenstaande vermaning of opmerking ergeren...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:07

Dinsdag 12 Juni, Psalm 71: 17-24; In mijn grijsheid.

Een kleine glimlach kan ik niet onderdrukken, nu ik deze psalmtekst overschrijf. Tegelijkertijd voel ik een sterk gevoel van dankbaarheid in me opkomen. Juist in de afgelopen jaren ben ik niet alleen ouder en grijzer geworden, maar ook grootvader van het ene na het andere kleinkind! In elk geval kan ik mij meer dan ooit verplaatsen in de wereld van de psalmdichter. Hij ziet de last van de oude dag op zich afkomen. En nu is hij bang dat hij die last binnenkort niet meer dragen kan. In elk geval, hij bidt om Gods nabijheid, ook en juist in de ouderdom.
Jonge mensen kunnen zich daarop verkijken. Je denkt: opa en oma zijn oud en wijs, gelovige mensen die dicht bij God leven. Maar vergis je niet! Niet voor niets zegt het spreekwoord: hoe ouder hoe kouder. Dat geldt echt niet alleen voor de temperatuur in de slaapkamer; dat geldt ook en vooral voor wat leeft (of langzaamaan doodgaat) in je hart. Juist naarmate je ouder wordt, is de ervaring van Gods aanwezigheid niet meer zo vanzelfsprekend als vroeger. Je hebt zoveel meegemaakt, zo veel gezien, je bent zo vaak teleurgesteld, in mensen, in de kerk – en misschien, in de kerk – en misschien ook wel in God… Daarom kan het geen kwaad om te bidden: ‘Nu ik oud en grijs ben, verlaat mij niet, o God.’
Hoe je weer warm kunt worden? Door een opgroeiende generatie wegwijs te maken. Soms is een enkel woord, een klein gebaar genoeg. De wijsvinger omhoog!

Maak m’ in mijn grijsheid niet onmondig.
Verlaat mij niet te zeer,
maar gun mij stem, o Heer,
dat ik een nieuw geslacht verkondig
uw grootheid en uw sterkte,
al wat uw arm bewerkte.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:11

HERMAN968 schreef:
Thomas, ben je Bijbels?
Of van de wereld. Je weet toch dat vermenging heelwat problemen met zich meebracht bij het Israëlisch volk. Doe maar jonge, ik hou je toch niet tege.
Ik volg de bijbel hierin, gewoon. Dit heeft niks met veroordeling te maken.
Is mijn keuze, wat zit je hier allemaal toch te verkondigen. Je pint -en ook anderen- direct iemand een labeltje op, steek iedereen in een kastje, en durft dan nog te spreken van respect. Foei ! Boze smiley

Herman, één opmerking....Je zit hier op een forum met volwassen mensen..
Doe dan ook de moeite om volwassen terug te praten....je zegt niet tegen iemand van jouw leeftijd: Foei.....
Jouw Bijbelvisie mag wat anders zijn maar geeft je zeker niet het recht om zo kinderachtig en belerend tegen de ander te spreken......
Ik neem je echt niet serieus als je zo praat.....scheelt zoals ik al eerder schreef een hoop ergenis....
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:14

[quote=JOL252] Smiley met dichtgeplakte mond Verraste, verbaasde smiley Jij vraagt in 1 avond aan de één: hoe waardevol is je geloof (oftewel je betwijfelt) en de ander vraag je : ben jij bijbels en lees zelf je reacties maar na. Dat is hoe dan ook impliciet veroordeling en geen mening meer... en de opmerking: ik geef alleen maar de mening van hetgeen in de bijbel staat vind ik linke soep. Daarmee is in de geschiedenis van de mensheid/kerk veel onrecht geschiedt. God en het recht aan jouw kant scharende geeft jou daarmee alle recht van spreken en de ander niet.[/quote
[color=#0000FF][i]
Ik heb geen enkele moeite met je opmerking Willemijn.
[/i][/color]
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:15

[quote=HERMAN968]

Doe er dan wat positiefs mee Herman.....Het is maar een tip.....
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:21

[quote=WILLEMIJN232]
[i]
Doe zelfs geen moeite meer Willemijn om op dit forum nog iets in te brengen. Bedankt voor jullie openheid
[/i]
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:27

Ouwe tante Neel rijdt op de snelweg Plotseling hoort zij een waarschuwing op de radio: "Opgepast! Op de snelweg is een spookrijder gesignaleerd." Wat, één?!" zegt ze. "Ik zie er wel honderd!" (had ook een man kunnen zijn! Knipoog smiley) Maar in haar ogen had ze gelijk! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:29

WILLEMIJN232 schreef:
Lees het nu pas Inge.....Inderdaad het Nederlands is te mooi om er maar te pas en te onpas van die Engelse termen doorheen te gooien maar.....soms ga ik ook mee met de flow-oh nee, stroming- net een echt mens he? Knipoog smiley

right! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:30

LIENTJE810 schreef:
zo te zien heeft iemand de organisatie overgenomen;)
hoor wel hoe het afloopt

inderdaad lientje Twijfelende smiley
maar organiseer gewoon je ding hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:32

HANNAH810 schreef:
vraag iemand je te bellen; dan verraad dat ding zich wel met rammelen!

06 25 31 59 92

(hoe moet ik nou weten waar jij je rammel-toestanden opbergt?)

eehh....altijd handig voor je prive om je nummer hier neer te zetten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:33

WILLEKE228 schreef:
Alles met mate en niet te hysterisch doen. Echt puur natuur eten is er niet meer bij these days, dus gewoon je gezonde verstand gebruiken!!

ben ik met je eens willeke!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:38

HENK393 schreef:
right! Lachende smiley
Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:40

HENK393 schreef:
eehh....altijd handig voor je prive om je nummer hier neer te zetten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

beter lezen henk; het is het rammelding van visser, he? Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:45

HANNAH810 schreef:
beter lezen henk; het is het rammelding van visser, he? Lachende smiley met blinkend witte tanden

okee, beter schrijven... ik bedoel een mobiel nummer Knipoog smiley
kryg tie het nog druk als ieder em gaat bellen Smiley met dichtgeplakte mond
want weinig mensen hebben 2 telefoons Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:46

HENK393 schreef:
okee, beter schrijven... ik bedoel een mobiel nummer Knipoog smiley
kryg tie het nog druk als ieder em gaat bellen Smiley met dichtgeplakte mond
want weinig mensen hebben 2 telefoons Smiley die vol vragen zit

dit is het reserve-rammelding van visser dat hij al eerder bij uitjes van cm gebruikte om bereikbaar te zijn; vandaar;

(met zijn toestemming geplaatst dus; zelf zou ik geen prive info van anderen doorgeven en al helemaal niet via een forum.)

Laatst aangepast door
HANNAH810
op woensdag 13 juni 2012, 08:41
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 22:54

[quote=HERMAN968][quote=JOL252] Jij vraagt in 1 avond aan de één: hoe waardevol is je geloof (oftewel je betwijfelt) en de ander vraag je : ben jij bijbels en lees zelf je reacties maar na. Dat is hoe dan ook impliciet veroordeling en geen mening meer... en de opmerking: ik geef alleen maar de mening van hetgeen in de bijbel staat vind ik linke soep. Daarmee is in de geschiedenis van de mensheid/kerk veel onrecht geschiedt. God en het recht aan jouw kant scharende geeft jou daarmee alle recht van spreken en de ander niet.[quote]

Ik heb geen enkele moeite met je opmerking Willemijn.

Jo is de naam. Engeltje smiley

Overigens beetje flauw als je je op deze manier terugtrekt uit de discussie.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 13 juni 2012, 00:12
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 23:23

IEDER mens mag zichzelf zijn, jol.............. Engeltje smiley

ook herman. Lachende smiley met blinkend witte tanden
dit is zijn manier, toch?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 12 juni 2012, 23:23
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 23:27

YES356 schreef:
Ouwe tante Neel rijdt op de snelweg;
Plotseling hoort zij een waarschuwing op de radio:
"Opgepast! Op de snelweg is een spookrijder gesignaleerd."
"Wat, één?!" zegt ze. "Ik zie er wel honderd!"
(had ook een man kunnen zijn! Knipoog smiley)
Maar in haar ogen had ze gelijk! Knipoog smiley

hahaha, geweldig!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 00:11

HANNAH810 schreef:
IEDER mens mag zichzelf zijn, jol.............. Engeltje smiley

ook herman. Lachende smiley met blinkend witte tanden
dit is zijn manier, toch?

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 00:22

BEUN656 schreef:
Goed plan, als jij alvast ff gaat lobbyen voor mij, graag! Clown smiley

Het grote lobby campagne voor Beun ...om zijn toekomstige baan als hoofd IT of ICT van Christianmatch te verwezenlijken.

Steunbetuigingen van:

Bert,
Leonard,
.....
.....
vul je steunbetuiging in...
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 02:39

HENK393 schreef:
dat is jou invulling...

Thanks buddy!
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 02:42

LEONARD480 schreef:
Het grote lobby campagne voor Beun ...om zijn toekomstige baan als hoofd IT of ICT van Christianmatch te verwezenlijken.

Steunbetuigingen van:

Bert,
Leonard,
.....
.....

Geweldig, dit vind ik echt humor!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 04:41

WILLEMIJN232 schreef:
Herman, één opmerking....Je zit hier op een forum met volwassen mensen..
Doe dan ook de moeite om volwassen terug te praten....je zegt niet tegen iemand van jouw leeftijd: Foei.....
Jouw Bijbelvisie mag wat anders zijn maar geeft je zeker niet het recht om zo kinderachtig en belerend tegen de ander te spreken......
Ik neem je echt niet serieus als je zo praat.....scheelt zoals ik al eerder schreef een hoop ergenis....

Dat zeg je zelfs niet tegen kinderen.... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 04:43

HERMAN968 schreef:
Mooi gezegd jo. Vraagt echter om wat meer uitleg. Zeker nadat ik je reactie las op Ouweneel dat ik hem de hemel inprijs Knipoog smiley ?

Ik heet geen Jo.

En,

Wat bedoel je?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 05:30

Maakt me niets uit gelovig of niet.

'Ongelovigen kunnen ook normen en waarden hebben'.

Wel meer...
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 06:12

LEONARD480 schreef:

Steunbetuigingen van:

Bert,
Leonard,
.....
.....

Herman,
is dit geen nieuwe topic waard ? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 06:22

Hoe blind kan een mens toch zijn?

(Gelukkig was God in de nabijheid van de bizarre "profeet" Beleam én sprak via zijn ezel. De ezel was slimmer dan Bileam !. Zijn volk werd gezegend ipv vervloekt).

Laatst aangepast door
HERMAN968
op woensdag 13 juni 2012, 06:55
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3918 3919 3920 3921 3922 3923 3924 ... 6194 Volgende
Pagina 3921 van 6194