ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3912 3913 3914 3915 3916 3917 3918 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:08

YES356 schreef:
Wat mooi helder duidelijk geschreven en een hel mooi voorbeeld dat mensen de zelfde boeken lezen en het op een andere mannier citeren en uitleggen wat mij vooral aanspreekt en tot verdieping brengt in je woorden maak ik ff vet. Heel mooi verwoord (ben wel een beetje jaloers op je haha)

Xabia794 schreef:
Wel apart om even te noemen dat we dan ons in dezelfde boeken verdiepen, en toch ook weer veel verschillen in de interpretatie hiervan...
Wilkins werk is vooral gericht op bevrijding. Ik vind het onterecht dat je dan alles maar plaatst onder de noemer ontucht.
tussen seksverslaving en celibatair leven zijn vele nuances ...
De boeken van Wilkin, Ouweneel, Anderson en zo meer hebben me ook veel geholpen in mijn levenswandel met de Here.
En toch vind ik het strakke denken in hun visie niet terug zoals jij dat interpreteert.
Net als bij het Woord haal je een klein stukje eruit om een bepaalde onderwerp te ondermijnen.
Hun schrijven is vaak een verrijking op Gods Woord, doordat ze hier goed over nadenken, doch is niemand onfeilbaar en heeft niemand de waarheid in pacht.
Het gaat hier vooral ook over onderscheiding in vlees en geest.
Je gooit in jou vorig schrijven (weliswaar tussen haakjes) ook weer allerlei handelingen op als "zonde" terwijl ze er gewoon niet staan.
En voor alle duidelijkheid, het gaat er hier vooral niet om "zonde" goed te spreken. Het gaat hier vooral over het vraagstuk over "zonde" op zichzelf.
Je kan niet zomaar alles onder hoererij plaatsen.

hier waren we gebleven.............. Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:16

HANNAH810 schreef:
hier waren we gebleven.............. Engeltje smiley

Yes mooi verwerkt. Deze keer raak je! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:17

Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:19

XABIA794 schreef:
Wel apart om even te noemen dat we dan ons in dezelfde boeken verdiepen, en toch ook weer veel verschillen in de interpretatie hiervan...
Wilkins werk is vooral gericht op bevrijding. Ik vind het onterecht dat je dan alles maar plaatst onder de noemer ontucht.
De boeken van Wilkin, Ouweneel, Anderson en zo meer hebben me ook veel geholpen in mijn levenswandel met de Here.
En toch vind ik het strakke denken in hun visie niet terug zoals jij dat interpreteert.
Net als bij het Woord haal je een klein stukje eruit om een bepaalde onderwerp te ondermijnen.
Hun schrijven is vaak een verrijking op Gods Woord, doordat ze hier goed over nadenken, doch is niemand onfeilbaar en heeft niemand de waarheid in pacht.
Je gooit in jou vorig schrijven (weliswaar tussen haakjes) ook weer allerlei handelingen op als "zonde" terwijl ze er gewoon niet staan.
En voor alle duidelijkheid, het gaat er hier vooral niet om "zonde" goed te spreken. Het gaat hier vooral over het vraagstuk over "zonde" op zichzelf.

Hier ware we gebleven. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:20

Een sollicitatiegesprek....waarbij nog 6 anderen waren....(groepsgebeuren...pfff)
Vrij druk voor mij...en een overvloed aan informatie...ben er dus nog niet uit...DUURDE 2 UUR!!!

Ook te ingewikkeld om hier allemaal neer te zetten....
Moet het zelf nog even laten bezinken...

Vandaar...nu die hoofdpijn...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:29

lóóóorreh............ Clown smiley

(dat was idd de éénnalaatste reactie, herman Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:56

Maandag 11 Juni, Psalm 71:12-16; Meer dan ik kan denken.

Toen ik nog een kind was, dacht ik dat ik God wel begrijpen kon. Ik had Hem niet in mijn vingers, laat staan in mijn broekzak – je liet het wel uit je hoofd zo over God te denken en te praten; maar in feite kwam het er wel op neer. Met behulp van bepaalde dogmatiekjes kon je toch in grote lijnen wel vaststellen hoe God moest zijn. Hoe God dacht en wat God deed en waaróm Hij zo dacht en waarom Hij zo deed – dat meende ik als kind toch allemaal vrij nauwkeurig te kunnen weten. En waren per slot van rekening indrukwekkende boeken van gerenommeerde schrijvers en al even indrukwekkende preken van beroemde predikers – en als je alles wat deze theologen beweerden bij elkaar optelde, had je toch een behoorlijk precieze omschrijving van God.
De dichter van psalm 71 is zo zeker niet van zijn zaak. Dat God hem ziet en dat God hem kent, van de wieg tot het graf, vanaf baarmoeder tot moeder aarde, dat staat voor hem vast. Dat is dan ook de reden waarom hij zo hoog opgeeft van de Eeuwige. Hij heeft elke dag de mond vol van Hem! Maar voor het overige is de dichter ervan overtuigd dat hij de omtrekken van Gods grootheid onmogelijk kan narekenen. Niet te meten, ondoorgrondelijk, groter en hoger dan ons deken reikt – zo is God. Je wordt er niet kleiner van zo groot van God te denken. Je krijgt steeds meer oog voor de kleine en grote zegeningen van elke dag. Vingers hen je te kort om die allemaal te tellen. En ondanks tegenslagen blijf je daarom zingen:

Maar ik blijf, Here, op U wachten
en ik gewaag altijd
van uw gerechtigheid.
Uw heil is nooit uit mijn gedachten;
want wat Gij mij kunt schenken
is meer dan ik kan denken.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 20:57

ESTHER420 schreef:
Duidelijk hoe God er over denkt, volgens Zijn woord.
Maar toch ook zo de realiteit van deze dag.
Veel huwelijken houden geen stand meer in deze maatschappij.
Wordt er minder waarde aan gehecht? Geven mensen makkelijker op?
De maatschappij is tegenwoordig een maatschappij met veel veranderingen, vernieuwingen (niet altijd ten goede).
Helaas hebben we daarbij steeds meer met scheidingen te maken.

Het valt my op dat op deze site cq forum erg veel gescheiden mensen discusseren
Wat op het forum schrijft is ook bijna alleen maar 40+

volgen jullie ook deze serie?
http://www.rtl.nl/xl/#/u/8c555018-8c1f-37db-b8bb-e477dee1bb2c
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 21:01

Wat mooi helder duidelijk geschreven en een hel mooi voorbeeld dat mensen de zelfde boeken lezen en het op een andere mannier citeren en uitleggen wat mij vooral aanspreekt en tot verdieping brengt in je woorden maak ik ff vet. Heel mooi verwoord (ben wel een beetje jaloers op je haha)

Xabia794 schreef:

Het is denk ik ook voor ons onmogelijk om de Bijbel helemaal juist te lezen en in te vullen in je eigen leven. Zelfs het feit als men theologie hebt gestudeerd of zelfs een Christelijk ambt uitoefent oid, hoeft nog geen garantie te zijn dat je de bijbel op de juiste mannier leest/leeft en/of uitlegt. Een voorbeeld van de verschillende opvattingen lees ik bv in de bijbel zelf. Jezus bad: ”Laat nu zien hoe groot Uw naam, Vader”. De Hemelse vader antwoordde met een luide stem. Lees vervolgens het verschil in interpretatie: de aanwezige menigte reageerde met: “Een donderslag!” Maar er waren er ook die zeiden dat het een engel was die tegen hem gesproken had.” Iedereen hoorde hetzelfde – een begrijpelijke uitspraak vanuit de hemel- toch hoorde een ieder voor zich wat hij/zij zelf wilde horen. Veel van de vertaal-/interpretatiefouten zijn gemaakt door een vers uit zijn onmiddelijke context te verwijderen of gebruiken kan de bedoeling van een vers enorme schade berokkenen. Geen rekening houden met de bredere context van het hoofdstuk en boek, of niet naar de historische/culturele context kijken kunnen beide problemen veroorzaken. Apollos was een krachtig en welsprekend prediker, maar hij kende alleen de doop van Johannes. Hij wist niet van Jezus en Zijn Zaligmaking en dus was zijn boodschap niet volledig. Aquila en Priscilla namen hem terzijde “en legden hem uit wat de Weg van God precies inhield” Hierna predikte Apollos Jezus Christus. Sommige groepen en individuen hebben tegenwoordig een onvolledige boodschap, omdat ze zich concentreren op bepaalde Bijbelgedeelten met uitsluiting van anderen. Ze vergeten om de Bijbelstukken met elkaar te vergelijken Sommige kerkelijke gemeenschappen lezen en leven (naar) de bijbel gefilterd door gevestigde tradities binnen hun gemeenschap. Waar traditie en Bijbelleer met elkaar in conflict (kunnen) komen .

Dit doet allemaal afbreuk aan effectief gezag van Gods Woord. (dit is mijn mening)
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 21:01

SHANITA130 schreef:
HELP!!!!

Ik heb een heel groot pc probleem(een vriend van me, dus ook mijn probleem).

Hij zat zijn toestenbord schoon te vegen met een kwastje, en nu staat het beeld op het beeldscherm ondersteboven.

WIE WEET HOE DAT KAN EN WAAROP JE MOET KLIKKEN OM DAT WEER GOED TE KRIJGEN. (en wie weet dus wat voor knopje hij wellicht heeft aangeraak per ongeluk waardoor dat kon gebeuren?)
Smiley die vol vragen zit
ALVAST BEDANKT!!!!!

Fijn dat het is opgelost Shanita maar anders was het euvel wel snel verholpen hoor ...... gewoon kwestie van beeldscherm om draaien. Lachende smiley

Visser , die het écht niet kón laten.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 21:05

XABIA794 schreef:
zo "hot" is het hier allemaal niet Smiley met dichtgeplakte mond

dat komt omdat alle energie in andere zaken kan zitten, dat kunnen zaken zijn als sport, muziek, wetenschap, kunst of ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 11 juni 2012, 21:10
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 21:09

GERTRUDE431 schreef:
Nou mannen, kom op!!! Geef je ook eens snel op!!! 't Zal voor jullie vast nog niet vol zitten!!
Weet je hoe heerlijk het is om met elkaar op een ontspannen manier, tijdens een heerlijke wandeling, kennis te maken! Als je dat weet: dan boek je nu! Als je dat nog niet weet: dan boek je ook nu, om het snel te gaan ontdekken Lachende smiley

Heb je die stapel pannekoeken al eens gezien op die foto?
En die moet je dan óók nog zien weg te werken? Huilende smiley, smiley in tranen

vissermotternieandinke
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 21:09

HENK393 schreef:
Het valt my op dat op deze site cq forum erg veel gescheiden mensen discusseren
Wat op het forum schrijft is ook bijna alleen maar 40+

volgen jullie ook deze serie?
http://www.rtl.nl/xl/#/u/8c555018-8c1f-37db-b8bb-e477dee1bb2c

maar ik ben mijn trouwe viervoeter helemaal niet kwijt, henk!! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEKE228

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 21:11

Ja Flowerful, leuk leuk leuk!!!
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 21:18

BEUN656 schreef:
At your service... Maar mensen, mocht het nou niet lukken om met een paar simpele maatregelen de temperatuur onder controle te houden, dan raad ik aan om naar de computerwinkel te gaan om hardware-matig de temperatuur onder controle te houden.

zeg Beun...

als jij nu eens gaat solliciteren bij bij Christian Match?

dan krijgen we misschien ook nog eens een keer een normale chatbox,die hopelijk dan niet meer in de testfase zit!!
ze zijn al een paar jaar aan het testen en zo te zien maken ze weinig vorderingen... Lachende smiley Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEKE228

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 21:22

Alles met mate en niet te hysterisch doen. Echt puur natuur eten is er niet meer bij these days, dus gewoon je gezonde verstand gebruiken!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 21:23

Vorige week overleden, aan prostaatkanker, Harm Breemer alias Alexander Curly (14 augustus 1962)

http://www.youtube.com/watch?v=MCnebAvna40

En deze voor de wedstrijd van een woensdag:

http://www.youtube.com/watch?v=ZVcP3G-40YU
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 21:34

FLOWERFUL304 schreef:
Wat zal ik zeggen Petra. Ik weet waar ik het over heb mbt zielse banden, het geestelijke dus. De geestelijke wereld is heel complex. Dat is een hele studie op zich. Te complex om in een note dop te schrijven. God heeft genade, Satan niet. Gezien de bijbel voor ons best wil is geschreven en ons als voorbeeld is gegeven ligt het aan ons wat we ermee willen doen.

Er zijn boeken te vinden over zielse banden als je erin wil verdiepen bv Zielse banden. De onzichtbare (verkeerde) bindingen door david cross. Bevrijd van banden door wilken van de kamp zie www.bevrijdingspastoraat.nl Wilken van de kamp is een pastoor die heel veel mensen pastoraal begeleid heeft. Hij weet dus waar hij het over heeft. Hij trekt het hele land door om mensen te informeren. kijk of je een keer een bijeenkomst van hem kan bijwonen. Altijd goed om te doen.
Zijn boeken zijn ook goed en leerzaam.

God oordeelt hoererdeers, ongelovigen etc mits zij zich bekeren, Jezus aannemen en een leven in gehoorzaamheid aan Christus leven. Daar is de bijbel ook heel duidelijk in. Let wel, ik zeg niet dat jij hoereert. Het is algemeen bedoeld opgeschreven vanuit bijbels oogpunt. het is ook niet geschreven om iemand te veroordelen. Ik hoef dat niet te doen dat heeft de bijbel al gedaan. Ik citeer alleen.

Hoe vloeken werken en hoe ze hun ingang in iemands leven vinden dan zou men zich meer in het geestelijk van de bijbel gaan verdiepen. Ook een hele studie op zich die ook niet in een note dop te schrijven is. Voor mij is het een jarenlange studie geweest en nog is. Er valt heel heel veel te leren over de geestelijke wereld vanuit de bijbelse verhaaltjes maar ook van degene die ervaring daarin hebben door hun boeken te lezen. Ook de boeken van wilken van de kamp zijn mij tot zegen geweest.

Ik zou zeggen ga je verdiepen in het geestelijk dan kom je er vanzelf wel achter. Ik heb dat ook gedaan en ben nog steeds mee bezig.

Ik ken die boeken flowerfull , verdiep me er ook in.en begrijp waar je het over hebt, wees eerlijk,als je met ex 20 jaar geleefd hebt, heb je een bepaalde band met elkaar, met me kinderen heb ik ook een bepaalde zielsband,met een eventuele nieuwe partner ook. Zie er niets verkeerds in. Tenzij ik met een verkeerd iemand een zielsband heb.

wat betreft hoereerders, wat ik probeer duidelijk te maken is dat het over hoer eerders gaat, mensen uit de kerk niet te snel hoeren moeten veroordelen zonder het hoe of wat van hun te weten.
tuurlijk is hoererij zondig, en ja ook de gedwongen hoeren hebben ongewild deel aan die zonde,en door gemeenschap met allerlei mannen,verkeerde bindingen via hun. Ik heb de indruk dat veel cristenen ze allemaal nog veroordelen, vandaag de dag. teksten lezen van hoererij is zondig,dus die mensen denken houd me ver daar van. terwijl ik het idee heb dat jezus heel blij zou zijn als we ons iets meer inzette om die mensen te helpen,
maar das een hele afdwaling van het originele onderwerp.
wat zielsbanden betreft; stel je hebt een zielsband waardoor je gebondenheid hebt met zonde, dan kan je die in jezus naam verbreken.

om op de kern terug tekomen,stel ik word verliefd, de relatie groeit,we beginnen aan sex,natuurlijk ook met godszegen daarbij gevraagd. terwijl we niet getrouwd zijn,maar wel serieus met elkaar verder willen,zonde of niet? ik denk het niet. verkeerde zielsband? Nee een mooie denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 22:09

Dat ik volledig wil vertrouwen op de HEER en zojuist cm heb opgezegd
wil niet zoeken God zal me geven wat ik nodig heb.

Ik wens wel alle anderen Gods zegen die een man of vrouw gaan ontmoeten of al hebben ontmoet .

Groet Anita
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 22:11

bijbel verschillend geinterpreteerd: dat is nou net het probleem. Omdat we het allemaal zo verschillend interpreteren is het zo een zooitje aldus Flowerfull, ik ben alleen bang dat jij jouw mening de enige juiste vindt...... Knipoog smiley
Ik lees de Bijbel toch heel wat anders dan jij dat doet, gelukkig maar want ik zou met zo'n angst geloof en dat naar de letter lezen van de Bijbel niet kunnen leven.....
En een zooitje? Waarom? Omdat iemand er misschien anders over denkt dan jij dat doet?
Met een star geloof doe je het nooit goed besef dat wel.....en maak je je leven veel moeilijker dan het hoeft te zijn en dat vind ik dan zo jammer voor je.....
Probeer eens te geloven in de onvoorwaardelijke liefde in God, een God van liefde en niet van al die zelf opgelegde regeltjes die je letterlijk in de Bijbel leest....Kijk naar het verhaal wat er achter zit, wat er mee bedoelt wordt en vergeet niet dat het in die tijd geschreven is.......ook opgeschreven door mensen die weer hun eigen insteek hadden...

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 11 juni 2012, 22:27
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 22:15

http://www.youtube.com/watch?v=MGnjt0s5KW0&feature=autoplay&list=UU-50UbY2dbStWSxGojXE7fw&playnext=2
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 22:34

WILLEMIJN232 schreef:
bijbel verschillend geinterpreteerd: dat is nou net het probleem. Omdat we het allemaal zo verschillend interpreteren is het zo een zooitje aldus Flowerfull, ik ben alleen bang dat jij jouw mening de enige juiste vindt...... Knipoog smiley
Ik lees de Bijbel toch heel wat anders dan jij dat doet, gelukkig maar want ik zou met zo'n angst geloof en dat naar de letter lezen van de Bijbel niet kunnen leven.....
En een zooitje? Waarom? Omdat iemand er misschien anders over denkt dan jij dat doet?
Met een star geloof doe je het nooit goed besef dat wel.....en maak je je leven veel moeilijker dan het hoeft te zijn en dat vind ik dan zo jammer voor je.....
Probeer eens te geloven in de onvoorwaardelijke liefde in God, een God van liefde en niet van al die zelf opgelegde regeltjes die je letterlijk in de Bijbel leest....Kijk naar het verhaal wat er achter zit, wat er mee bedoelt wordt en vergeet niet dat het in die tijd geschreven is.......ook opgeschreven door mensen die weer hun eigen insteek hadden...

1. wie zegt dat flowerfull angst heeft met hààr geloof?
2. het is jou interpretatie om te zeggen dat het een star geloof is.... Omdat het omdat het anders is dan jy geloofd?
3. de mensen die het scheven waren wel geïnspireerd door God zelf....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 22:38

ziet er goed uit herman Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 22:45

WILLEMIJN232 schreef:

Mooi verwoord.
flowerfull, ik heb ook de indruk dat jouw geloof een beetje een angst geloof is,misschien zie ik het verkeerd,
maar weet je,er is geneen cristen die het goed doet, we zijn allemaal mensjes,maken allemaal fouten, en we zijn allemaal heilig.
dat we heilig zijn houd in dat we net zoals een nederlander een paspoort hebben, een nederlandse nationalietijd, we rechten hebben als nederlander zoals bv een uitkering,
Zo hebben wij een nationalieteit dat we bij het koningkrijk van god horen,als we zondiggen, dan kunnen we dankzij ons paspoort, dat we geheiligd zijn door jezus met onze zonden na jezus gaan.
ook kunnen we jezus om de heilige geest vragen voor wijsheid,inzicht,ons te laten leren.
En ook zijn we vrije mensen door onze heiligheid.
Waar jezus is is vrijheid, geen gebondenheid door strakke regels opgelegd door religie. en religie is wat anders dan jezus in je hart hebben,religie is meer, naar een kerk gaan en de kerk heeft wetten,regels gemaakt. En dat is anders,niet echt in vrijheid met je geloof omgaan.

liefs voor je,met de hoop dat ikme goed verwoord heb
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 22:52

PETRA411 schreef:
Ik ken die boeken flowerfull , verdiep me er ook in.en begrijp waar je het over hebt, wees eerlijk,als je met ex 20 jaar geleefd hebt, heb je een bepaalde band met elkaar, met me kinderen heb ik ook een bepaalde zielsband,met een eventuele nieuwe partner ook. Zie er niets verkeerds in. Tenzij ik met een verkeerd iemand een zielsband heb.

wat betreft hoereerders, wat ik probeer duidelijk te maken is dat het over hoer eerders gaat, mensen uit de kerk niet te snel hoeren moeten veroordelen zonder het hoe of wat van hun te weten.
tuurlijk is hoererij zondig, en ja ook de gedwongen hoeren hebben ongewild deel aan die zonde,en door gemeenschap met allerlei mannen,verkeerde bindingen via hun. Ik heb de indruk dat veel cristenen ze allemaal nog veroordelen, vandaag de dag. teksten lezen van hoererij is zondig,dus die mensen denken houd me ver daar van. terwijl ik het idee heb dat jezus heel blij zou zijn als we ons iets meer inzette om die mensen te helpen,
wat zielsbanden betreft; stel je hebt een zielsband waardoor je gebondenheid hebt met zonde, dan kan je die in jezus naam verbreken.

om op de kern terug tekomen,stel ik word verliefd, de relatie groeit,we beginnen aan sex,natuurlijk ook met godszegen daarbij gevraagd. terwijl we niet getrouwd zijn,maar wel serieus met elkaar verder willen,zonde of niet? ik denk het niet. verkeerde zielsband? Nee een mooie denk ik.

Ik begin het verband een beetje kwijt te raken.
zielsbanden zijn er mijns inziens met mensen van een gelijke strekking. Broeders en zusters in Christus zijn mijns inziens met een zielsband aan elkaar verbonden, al voel je die niet altijd. Maar ook de natuurlijke mens heeft een zielsband, in vijandschap tegen God.
En heel het oordelen en veroordelen, geeft aan dat een mens nog wat is. Weten we wie we zijn, en waartoe we in staat zijn, dan geloof ik er niet in, dat er nog behoefte is aan oordelen en veroordelen. Dan word het een wonder, dat we nog voor zoveel bewaard worden.
En een stempel geven aan zonde, alles wat een mens doet uit zichzelf, is zonde. Er is niemand die God zocht, ook niet één. Maar God maakt, en geeft, dat Hij zoekt, en die mens gaat ook zoeken. Maar dat is genade, nooit iets wat we op onze naam kunnen zetten. Dus waarom geoordeeld over een ander?

over hoe ik denk over sex, ben ik al uitgebreid op ingegaan, dus is duidelijk denk ik. En anders hoor ik het graag
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:02

FLOWERFUL304 schreef:
Wat zal ik zeggen Petra. Ik weet waar ik het over heb mbt zielse banden, het geestelijke dus. De geestelijke wereld is heel complex. Dat is een hele studie op zich. Te complex om in een note dop te schrijven. God heeft genade, Satan niet. Gezien de bijbel voor ons best wil is geschreven en ons als voorbeeld is gegeven ligt het aan ons wat we ermee willen doen.

Er zijn boeken te vinden over zielse banden als je erin wil verdiepen bv Zielse banden. De onzichtbare (verkeerde) bindingen door david cross. Bevrijd van banden door wilken van de kamp zie www.bevrijdingspastoraat.nl Wilken van de kamp is een pastoor die heel veel mensen pastoraal begeleid heeft. Hij weet dus waar hij het over heeft. Hij trekt het hele land door om mensen te informeren. kijk of je een keer een bijeenkomst van hem kan bijwonen. Altijd goed om te doen.
Zijn boeken zijn ook goed en leerzaam.

God oordeelt hoererdeers, ongelovigen etc mits zij zich bekeren, Jezus aannemen en een leven in gehoorzaamheid aan Christus leven. Daar is de bijbel ook heel duidelijk in. Let wel, ik zeg niet dat jij hoereert. Het is algemeen bedoeld opgeschreven vanuit bijbels oogpunt. het is ook niet geschreven om iemand te veroordelen. Ik hoef dat niet te doen dat heeft de bijbel al gedaan. Ik citeer alleen.

Hoe vloeken werken en hoe ze hun ingang in iemands leven vinden dan zou men zich meer in het geestelijk van de bijbel gaan verdiepen. Ook een hele studie op zich die ook niet in een note dop te schrijven is. Voor mij is het een jarenlange studie geweest en nog is. Er valt heel heel veel te leren over de geestelijke wereld vanuit de bijbelse verhaaltjes maar ook van degene die ervaring daarin hebben door hun boeken te lezen. Ook de boeken van wilken van de kamp zijn mij tot zegen geweest.

Ik zou zeggen ga je verdiepen in het geestelijk dan kom je er vanzelf wel achter. Ik heb dat ook gedaan en ben nog steeds mee bezig.

Misschien snap je nu het verband willem?
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:12

PETRA411 schreef:

flowerful: Ja, je hebt idd een zielsband met je ex vanaf het moment van sex (2 zullen 1 vlees zijn). Ik hoop dat je die inmiddels verbroken hebt en dat wat van jouw ziel naar hem is gegaan bevolen hebt terug naar jouw te komen en omgekeerd. De band die je nu met je ex hebt is een vriendschapsband( is ook ziels) ook hebben jullie een band omdat jullie kinderen hebben. Maar die zijn anders. Je bent niet meer 1 vlees met hem als het goed is. En idd met je kinderen heb je ook een zielseband maar die is ook anders dan wanneer je man en vrouw bent en sex met elkaar hebt. Samengevat: de zielse band tussen man en vrouw met sex maakt ze tot 1 vlees of te wel 1 lichaam. En dat is niet het geval met vrienden of kinderen of familieleden.

flowerful: Ik denk niet dat mensen die deze citaten proclameren dit doen om de hoeren te veroordelen. Ik idg niet. Er zijn idd onder de christenen die dat misschien wel doen. Maar hoe je het ook draait of keert het staat in de bijbel geschreven dat hoererij zondig is. Het staat er geschreven om mensen bewust te maken van waar ze mee bezig zijn zodat zij zich kunnen bekeren en het op Gods manier kunnen gaan doen, Want het doet God geen plezier om mensen verloren te zien gaan. En als mensen het niet citeren dan wordt het niet gehoord en worden ze er ook niet bewust van. En er zijn genoeg mensen en kerken die zich voor deze mensen inzetten zover ik weet. In idg wel in de pinkster kringen. Je moet er voor geroepen zijn om deze mensen te kunnen helpen want het zijn zwaar emoitioneel beschadigde mensen.

flowerful: En idd als je bekeerd hebt dan kunnen die banden in de naam van Jezus verbroken worden mits je het daarna op Gods manier gaat doen.

Flowerful: Zoals ik al eerder had geschreven God zegent sex voor het huwelijk niet al vraag je hem zijn zegen erover. Waarom: omdat het buiten het verbond van een huwelijk plaats vindt dus is het zondig en niet in overeenstemming met Zijn wil. God is een God van verbond. Hij heeft sex voor in het huwelijk bestemd. Daar heb ik ook al eerder wat over geschreven. Zoals je ook al eerder over die samaritaans vrouw schreef: waar Jezus tegen haar zei dat zij 5 keer getrouwd was maar de man waar zij nu mee is is niet haar man. Dus God maakt duidelijk onderscheidt als het je man is of niet.

Hoe komt het verbond tot stand?: doordat de overheid er is zijn er wetten in het land ingesteld die wij beter kunnen gehoorzamen, zegt Paulus. God kan niet om de overheid heen omdat die in dienst staat van God, staat geschreven. 1. Dus is men pas getrouwd als het bij de wet (bij de overheid) is vast gesteld. 2.En we krijgen de zegen als we voor de troon van God komen om het verbond (huwelijk) te voltrekken en 3.door elkaar de eed af te leggen waarna door de dienaar van God men man en vrouw wordt verklaart. Voor de wet (overheid) en voor de troon van God door de eed af te leggen, verklaart worden man en vrouw door dienaar God dan zijn we legaal voor God getrouwd en kan Hij de sex in dit legaal verbond zegenen.

Wijkt men hiervan af en men doet sex voor het huwelijk is sex buiten het verbond om dan voldoet men niet aan het gehoorzamen van de overheid (God), Het niet voor de troon van God de eed afleggen naar elkaar, de dienaar God niet verklaart man en vrouw te zijn dan schept men een illegaal verbond en daarmee een ongeoorloofde onreine band. Niet gehoorzamen is zondig.

Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 11 juni 2012, 23:16
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:31

tja flowerfull , wij beiden hebben een andere kijk op bepaalde dingen.
Jij denkt ik zondig als ik sex voor het huwelijk heb, ik niet
Jij vind dat cristenen zich genoeg inzetten voor hoeren,ik niet
Jij denkt anders over zielse banden,dan ik
ik denk dat jij een beetje een angst geloof heb,jij vind van niet
Jij vind zelfbevrediging een zonde,ik vind het ongezond om zo te denken

We houden allebei wel van jezus,dat hebben we gemeen met elkaar en we doen allebei ons best als cristen Lachende smiley
en allebei verdiepen we ons in de mening van andere cristenen,
allebei zijn we ook lerende.

liefs en gods zegen toegewenst Lachende smiley

Laatst aangepast door
PETRA411
op maandag 11 juni 2012, 23:32
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:33

Lijkt me wel leuk om ook te komen. Ben wel zo'n halleluja-type... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA830

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:34

HENK393 schreef:
Blijkbaar is dit wèl een hot item onder de 40+ ers Smiley met dichtgeplakte mond

Ik ben nog geen 40 + maar vind dit idd ook een hot item, vooral omdat er in de kerk veel te weinig over gesproken wordt. Tenminste ik ervaar dit.
Daarom heb ik het topic toendertijd ook geopend.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3912 3913 3914 3915 3916 3917 3918 ... 6194 Volgende
Pagina 3915 van 6194