ChristianMatch

Forum

Het Boek van Mormon... Is het geloof waardig?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3901 3902 3903 3904 3905 3906 3907 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
NAOMI882

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 07:56

MICHAELT930 schreef:
De Mormoonse "kerk" is een WERK VAN DE DUIVEL!! Ik zal een paar feiten noemen die dit bewijzen. De oprichter van de Mormoonse organisatie genaamd Joseph Smith is een bewezen valse profeet met vele valse profetieën. Zwarte/donkere mensen waren niet toegestaan in de "priesterschap" van de Mormoonse kerk, omdat ze geloofden dat God die mensen had vervloekt met "een donkere huidskleur en platte neus". In het boek van Bruce McConkie "Mormon Doctrine" staat dat de mens zelf ook tot "God" kan worden. Brigham Young, 2e (valse!)profeet van de mormonen geloofde dat er wezens in de zon zouden wonen en dat er grote reuzen op de maan zouden wonen. En dat God op een planeet genaamd "Kolob" zou wonen. En zelf had hij meer dan 60 vrouwen(!). Een hoop kolder dus en absoluut een misleiding door Satan.

Ik ben zelf ook op onderzoek gegaan, persoonlijk. Heb hun "kerkdiensten" bezocht en alles onderzocht. En op vele vragen die ik stelde wisten ze geen of geen goed bijbels antwoord. Waaronder, hoe het kan dat het volgens Joseph Smith goed was dat Adam en Eva zondigden(!)

Meer informatie, hier http://carm.org/is-mormonism-christian

Hahahaha.......Kolob? Ik zal meteen aan de Mormonen vragen of ze de klingons van star trek de groetjes doen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 08:18

HERMAN968 schreef:
Beste Willem, volg je écht niet hoor;
Is het beter een privémail te sturen? Mss open je mijn ogen. Thanks. Lachende smiley

hoe ik de boodschap van petra oppik is;
- ga niet boven me staan om op me neer te kijken, dat voelt onrechtvaardig
- ga naast me staan, en accepteer me zoals ik ben

hoe ik de boodschap van willem oppik is;
- stop met het strooien met bijbelteksten en laat je hart spreken.
- voel je niet hoog verheven boven andere mensen.
- ga tot God met de neiging "meneer de domineer" te spelen en wordt weer "als een kind".

@petra,
de Heere Jezus nam ook wel eens afstand, door bijv een nacht op de berg te overnachten, en te bidden.
voor Hem was het belangrijk hoe Zijn Vader hem zag, niet hoe de mensen Hem zagen. (Zijn identiteit werd niet bepaald door Zijn omgeving, maar door God)

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 7 juni 2012, 08:38
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 08:41

Herman, zouden we nu dan weer on-topic mogen van je?
opnieuw een poging...............; Lachende smiley met blinkend witte tanden

PETRA411 schreef:
Ha ha, goeie reactie. En ik vraag me af hoeveel mensen snel trouwen omdat ze dan sex mogen hebben.

sex pas als je getrouwd bent... eh en anderei ntimiteiten zoals tongen is best intiem,mag dat dan wel? En eh er is ook zoiets als een chemische klik, stel je trouwt en dan word je pas echt intiem,maar zo geweldigge minnaar is hij niet? Ik zelf zou het niet durven,met een man trouwen en dan pas ontdekken of hij wel fijn is in bed. En natuurlijk worstel ik met vragen, god wat vind u ervan,het is prachtig,man en vrouw die een zijn, pas met trouwen zich aanelkaar geven, is ook een stukje bescherming tegen relaties die alleen om sex gaan,soa,s ,je hart wat tig keer gebroken kan worden
zelfbevrediging, is iets natuurlijks,niets mis mee,eerder ongezond als ik het me kinderen zou verbieden
Zo denk ik erover..... best interesant om anderen hun mening erover te lezen.
en ohoh,wat is het moeilijk soms, zie je een leuke man denk je......zelfs in de kerk soms.Mensen denken misschien dat ik dan heel heilig zit te bidden,maar ik bid soms in de kerk, oh god vergeef me,dat ik na die man heb zitten te kijken met bepaalde gedachten,hij had geen trouwring om,maar wat bleek later kwam zijn vrouw met kind, duh dan voel ik me schuldig, want kijken doe ik....pffffffffffff 1 ding weet ikwel,ikbenniet geschikt voor non. en doe ik daarmee nou echt kwaad? Als ik kijk na een man en denk...zou ik sex met een man hebben,doe ik daarmee echt kwaad? Misschien eerder mezelf als ik te snel sex met een man zou hebben en blijkt hij meer voor me lichaam gaat en niet serieus is.
Maar ja eerst maar es een man zien te vinden... ik denk niet dat jezus mij zou veroordelen als ik sex heb voor het huwelijk. me begrijpt en misschien best wel vaak moet lachen om me als ik weer eens bid,oh god die man lijkt zo leuk, vergeef me ik na zijn broek keek...en oh oh wat erg dat ik daarna wat stoms deed waardoor die man moest lachen,want zo gaat het meestal als ik een leuke man zie. zou ik mezelf moeten haten omdat ik naar mannen kijk? Ze leuk vind? Nee, god heeft mezelf zo gemaakt toch? en best tevreden alleen, alleen een leukeman wil ikbest wel,duskijk enzit hier en ga metdit soort dingen na jezus ook, jezus ben ik zo slecht ik mannen leuk vind? Ik denk het niet, ik denk dat hij me ook zal helpen een leuke man te vinden en het best zou begrijpen als ik voor het huwelijk wat doe, hij kent me toch, weet warom en geloof niet dat ik daardoor gods liefde voor mij zou kwijtraken. enfin wat gedachten die ik over dit alles heb.... en zeg me niet dat ik de enige ben die wel es in de kerk zit en kijkt en denkt...
mijn vriendinnen zijn getrouwd, begrijpen mij hier niet goed in,vinden wachten tot trouwen,makkelijk alsj e getrouwd bent, omdat te zeggen,maar vraag me wel es af hoe hun zullen zijn naj aren zonder man...

WILLEM618 schreef:
Petra,

Eerlijk stukje, mooi.
Ik denk dat het in het samenleven helemaal niet gaat om allemaal regels die we met elkaar hebben bedacht. Het gaat er in het leven om, dat we waardevol met de schepping omgaan. En laten we eerlijk zijn, iedereen die een relatie achter de rug heeft, heeft ook ervaring met gevoelens delen met een ander. Voor het huwelijk sex hebben is voor een gescheide persoon niet meer mogelijk, want het is in alle gevallen NA het huwelijk. Maar gaat het hier echt om?
Een huwelijk om sex is een huwelijk waarin je de ander geen recht doet, maar ook jezelf niet. Waardevol met het leven van jezelf en van de ander omgaan, dat is het tweede gedeelte van de samenvatting van de wet. Je naaste liefhebben als jezelf. Ik denk, als je echt bewust voor elkaar kan kiezen, en die keuze ook uitspreekt, dan is dat een verbintenis. In heel veel gevallen waar ik van weet, lag de nadruk van geen sex voor het huwelijk er zo dik op, dat de weg om elkaar te leren kennen niet eens bewandeld kon worden. En wat is er nu juist belangrijk om "een verbintenis voor het leven te KUNNEN aangaan?". Het ELKAAR leren KENNEN. En als er door het kennen liefde ontstaat, en vanuit die liefde sex plaats heeft, is dat waardevol met elkaar omgaan, is dat liefde. En dat is niet goedkoop, dat is niet gebasseert op eigen behoeftes alleen, dat is geen pure lust, dat is niet verkeerd. En zondig? Zelfs onze beste werken met zonden bevlekt zijn. Is dat een goedpraten? Nee, een besef. En ik geloof niet, dat we alleen moeten kijken naar wat mag en niet mag. Heel ons leven moet doordrongen zijn van het besef, dat er uit ons geen GOED kan komen, en daarom niet meer ONS leven is, maar dat ons LEVEN Christus is. En dat houd is, dat de Levenden weten dat ze sterven moeten, en de doden weten helemaal niets. En sterven is, niet dood gaan, maar een poort doorgaan, naar het Eeuwige leven. En in dat licht, mag je waardevol genieten van wat God geeft, en wat God ons schenkt. Ook in de omgang met je geliefde.

PETRA411 schreef:
Oke, ik zou een fout maken, als ik te snel sex zou hebben met iemand, maar als je elkaar eerst kent en later.... dan ben ik toch verstandig. Ik doe me best om volwassen te handelen als ezel
Das ook best een interesante discussie, je word verliefd, zoent, je krijgt een leuke relatie, wanneer ga je met elkaar na bed? Na zo,n drie weken,of drie maanden,of langer?? Of gewoon als je er aan toe bent? eh das een moeilijke... wanneer is die stap zover in je relatie? als je verloofd bent? of denkt, hij is de ware?

Mooie en waardevolle reacties en vragen !!![/quote]

YES365 schreef:
Ik irriteer mij alleen mateloos aan opmerkingen die ik in geen enkel verband kan brengen of afbreuk doen aan dit onderwerp; en wil die discussie best met je aan maar dan pv; dan kan het hier over het onderwerp sex voor het huwelijk gaan. Dus ik hoop dat je dat respecteert. Zodat het onderwerp dat weer zo mooi ter sprake komt door kan gaan

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 7 juni 2012, 14:19
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 08:48

HERMAN968 schreef:
Kan er nog ingeschreven worden voor de pic nic ? Knipoog smiley Lachende smiley

ja hoor; zelfs zonder in te schrijven, ben je welkom!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 08:52

HANNAH810 schreef:
Herman, zouden we nu dan weer on-topic mogen van je?
opnieuw een poging...............; Verliefde smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden

Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 09:02

Beter laat dan nooit mijn reactie maar dan djes precies op tijd voor mij dat ik dit lees balans daar gaat het om maar vraag me nog steeds af hoe en waarom dat even zonder te klagen mijn ellende zelf te dragen ? .
Hij zegt in zijn woord dat ik voeger als belijdenis deed neem je kruis op en volg mij dat wil ik graag doen met alle klaagliederen van toen nu en toekomende tijd wil ik gaan met de Heer biddend leg ik alles voor Hem neer en ja hoor de zegeningen kan ik eindelijk tellen er is balans t voelt als een mooie dans een dans op een koord aan t eind een gouden oort
Daar zie ik naar uit Mijn klagen te dragen Mijn handen te vouwen en stil op mijn Heer te vertrouwen

Groet Anita
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 09:23

MANNA420 schreef:
Ik vroeg me zo eens af dames. Klopt het dat jullie nooit telefoonnummers uit jullie mobiel wissen? Ook al spreek je diegene nooit meer en ook al vind je hem of haar een grote ( vul zelf maar in) ?

Misschien geldt het wel alleen voor de vrouwen die ik ken, maar vroeg het me zo af.

Hallo manna

Ja ik doe dat wel niet dat ik ze niet mag maar de telefoonlijst te lang word en er nooit iemand terug belt wat moet je er dan mee ??

VERWIJDEREN DUS

En heb nu een vaste telepraatluisterlijn met mijn hemelse Vader
die stoort niet, geen ruis op de lijn , geen valse meningen , of uitgesproken rebelse woorden .

Hij luistert geeft mij rust zonder lust met Hem kan ik uren praten en zo vul ik mijn lege gaten omdat Hij mij geeft wat de wereld niet geven kan ik luister naar zijn plan niet naar mensen met wensen in hun hart en steeds weer een nieuwe start even bellen afspreken hier of daar wat is dat een groot gevaar.
Teleurstellingen te over wat is het het mijn wil of Zijn wil geschiede.
Ik stel mijn vertrouwen volledig op Hem geen tel nummers er bij hoef ik ze ook niet te verwijderen .
En ga nu dat doen wat Hem welgevallig is blind vertrouwen gaan in Jezus naam en de telefoon bij me elke minuut van de dag hang ik aan de lijn en dat vind ik heel fijn .
Zijn tel nummer kan ik niet verwijderen want dan belt Hij mij en zegt
Ik hou van jou luister je nou heb t goede met je voor maar luisteren is zo moeilijk hoor open je ogen je oor en je hart , maak vandaag net als ik een nieuwe start bel met de lijn naar boven want alle vreugde liefde en rust en geluk komt van boven ..

wens je dat allemaal toe in je leven omgeven door mensen dat blijven mooie wensen ga niet alleen maar in Jezus naam Hij gaat voor je aan

groet anita
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 10:13

HANNAH810 schreef:
dat is toch wat ik probeer te zeggen, tineke; of mis ik je bedoeling misschien?

eerst overgave; dan volgen, stap voor stap, aanwijzing voor aanwijzing, opdracht na opdracht.............

(overigens denk ik niet in oude en nieuwe verbond, alleen in werk- en genade verbond)

ik heb je stukje nog eens goed doorgelezen en kom idd tot de conclusie dat je hetzelfde bedoelde als wat ik zei.
het moest even indalen. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 10:26

ROELANDE345 schreef:
Wat bedoel je Herman met jij niet waardig om zijn kind genaamd te worden?
Joh 1:12 Maar allen die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven kinderen van God te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;

zo staat het in het Woord van God toch

Dat klopt Roelande,

God kijkt niet graag naar hoogmoedige mensen maar juiste naar degene die zchzelf moeten schamen.
We moeten niet op de straten lopen te pronken voor zichzelf, kijk maar naar mensen, die in de Bijbel staat, die zuchten en wenen onder het smeken en bidden en zo verhoort God dit gebed.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 10:28

Paulus zegt Bidt zonder ophouden
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 10:29

SHANITA130 schreef:
Hij verhoort het gebed, als het gebed naar Zijn wil is.

Dat klopt, maar als we bijvoorbeeld kijken naar Abraham die nam de vrijmoedigheid om steeds aan God te vragen of Hij Sodom niet voor minder dan tien rechtvaardigen wilde sparen. Het begon met vijftig, en steeds ging Abraham verder en God verhoorde hem.
Naar boven

Auteur Bericht
MARC212

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 13:01

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg jullie, de ure komt en is nu, dat de doden naar de stem van de Zoon van God zullen horen, en die haar horen, zullen leven. Want gelijk de Vader leven heeft in Zichzelf, heeft Hij ook de Zoon gegeven, leven te hebben in Zichzelf. Johannes 5:25-26
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 13:31

ROOS423 schreef:

Juist omdat elke scheiding anders verloopt, is deze dag erop gericht dat je als moeder altijd in relatie blijft met de vader van de kinderen, en dat je daar iets mee moet.

De dag is niet zozeer gericht op het verwerken van emoties, maar op het nemen van je verantwoordelijkheid als moeder:
over je eigen leven en dat van je kinderen.

Het belooft een stevige en inhoudelijke dag te worden met leuke verrassingen en een goede verzorging.

Hans Groeneboer (therapeut) geeft een lezing over hoe God in je gebrokenheid toch met jou tot Zijn doel kan komen.
Er zijn workshops, en er is tijd voor ontmoeting met elkaar.

Datum: zaterdag 27 oktober 2012
Plaats: Doorn, Landgoed Zonneheuvel
kosten: €32,50 incl. lunch, koffie en thee (excl. reseveringskosten)
Meer info en reserveren: EO.nl/eva

God bless,
Roos

Is erg interessant ! Aan te bevelingswaardig. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 13:33

WILLEM618 schreef:
Herman, ga nu is ons het voorbeeld geven, en zondig is niet meer. Op iedereen kritiek hebben, en vervolgens maar blijven oordelen, is dat Liefde uitstralen naar een mede christen?
En niet Gods richtlijnen volgen, ik zou ze niet weten te vinden, maar in afhankelijkheid je werpen voor Zijn voeten, en zeggen dat je het is niet meer weet. Zou meer liefde en werkelijkheid uitstralen, dan telkens mensen wijzen op een leeg antwoord, vol van teksten en versen, die alleen maar de letter vertegenwoordigen.
Ga heen, en zondig niet meer broeder. Dat het in eigen kracht onmogelijk is, kom je vanzelf achter dan

Helemaal mee eens Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 13:45

Helemaal mee eens met het bovenstaande!

Herman, je laatste glimlach onder het topic vind ik wel erg karig naar Petra toe! Je hebt in het openbaar nog al dingen gesuggereerd (als zijnde de waarheid) en er een oordeel over gegeven!!!! Mensen moeten zich hier wel veilig voelen!
Lees de onderstaande reacties van haar als je wil eens heel goed na. Dat waren reacties op de dingen die jij beweerd. lees dat als je wil ook nog eens goed na. Dan kan je er in het openbaar misschien meer mee dan alleen een glimlach op de vraag van Hannah om gewoon weer ontopic te gaan en doen als of er niets aan de hand en veroorzaakt is vind ik. niet passend. (niets tegen jou Hannah) .Ik vind dat Petra daar recht op heeft! Omdat ze om reden van jou reacties/oordelen een nacht wakker heeft gelegen en er toe gebracht een time out op dit topic te nemen. Wat ik erg jammer vind!!. Het kan zijn dat je haar dat al pv hebt laten weten (dat hoop ik)maar dit is in het openbaar gezegd en geschreven. Dat hebben en lezen dus heel veel mensen. En kan mensen onterecht beschadigen.(en is (misschien) al gebeurd). Of het waar of onwaar was wat je over een ander geschreven hebt weet alleen jij zelf. Ik hoop dat je er met Gods hulp iets mee kan.
Wat in het openbaar gezegd of gedaan is en niet klopt (dus onwaar) moet in het openbaar recht gezet worden
Groet Yes

PETRA schreef:

grommmmmmm wat ben jij irritant. Als je bedoelt over het schaap die in de modder afdwaalde, jij weet niet over welke verleiding ik het had. ten twede reageer ik inderdaad op mannen dat ik niet meteen aan een date doe,omdat ik het rustig aandoe,niet meteen met iedereen ga daten die zegt,je ziet er leukuit wil je daten.ik twijfel over het daten via internet, ik toch blijf omdat ik het forum zat te volgen en wie weet misschien via internet wel leuke vrienden of een leuke partner ontmoet eh je leest zorgen hier en daar???? eh waar schrijf ik over zorgen die ik heb?herrinner me wel ik heb geschreven ik me geen zorgen maak over financiele dingen,ikweet door ervaring dat god erin voorziet. oh ja en heb ergens geschreven bij iemand die schreef dat ze bang voor iets was,dat je niet bang hoeft te zijn,je rustig op god kan vertrouwen.Ik zelf met gods woord straatangst heb overwonnen,zonder medicijnen.
knap van je dat jij daar de dingen uithaalt die je schrijft over mij.
je vervolgens geroepen voelt om in het openbaar met te wijzen op me zonde,over me schrijft ik een relatie niet zie zitten,eh ik zorgen heb.
knap ook zoals je goedbedoeld irriterend een discussie kan verknallen. Ik zou zeggen ga zo door en tegen medelezers, eh wat hij over me schrijft klopt niet, dus oordeel me niet op zijn schrijven en bedankt herman, ja ik zoek serieus een mooie relatie, zal nu nog vast makkelijker worden als je zulk soort dingen over me schrijft.

Dankje,ik kan er gewoonniet door slapen, ben geirriteerd naar bed gegaan, boos en me afvragend ishet wel zo verstandig om op deze site te staan, wat zitten er voor mensen op? En bedenk me, mensen met verschillende geloofsfases, ideeen, waar je wat van kan leren en sommigge mensen lezen je woorden misschien verkeerd.Lezen erandere dingen misschien uit dan je bedoelt misschien. bedoelen het misschien goed maar brengen het verkeerd over. Enfin we zijn allemaal mensjes en ook eenieder zo met zijn,haar fouten. Me boosheid is weg, ha ha nu kan ik slapen, maar schrijf maar even niet meer hier. Even een time out,want hoe vervelend is deze hele discusie geworden, en ja had er natuurlijk ook niet opkunnen ingaan....maar me trots, voelde me gekwetst, boos en geroepen ommezelf te verdediggen. hoe zou jezus gereageerd hebben? zoiets van, dat zie je verkeerd zoals je over me oordeelt? Klaar, vergeven? Ook door deze woordewisseling die ik had vanavond leer ik weer wat over mezelf....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 14:04

Ik denk dat het goed is alle persoonsgerichte info/invulling/etc. richting Petra te wissen.

Dan kunnen we weer met schone lei verder.

Jo

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 7 juni 2012, 14:21
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 15:43

JOL252 schreef:
Ik denk dat het goed is alle persoonsgerichte info/invulling/etc. richting Petra te wissen.

Dan kunnen we weer met schone lei verder.

Jo

weet je, dit forum, zou mooi zijn, als we van meningen kunnen wisselen, daar leren we van,elkaar kunnen opbouwen op een liefdevolle manier.Wat is het nu,een ruzie tussen herman en mij, andere mensen lezen het,worden er door betrokken.
Herman heeft een mening overmij, wou me, ik ga er van uit goed bedoeld op me zonden,fouten wijzen. Dat zijn informatie over mij niet klopt, is ja vervelend,maar zie hem geen fout toegeven. Dus wel dan denkt hij maar zo over mij. Blijkbaar leest hij half,vormt een oordeel en vervolgens voelt hij zich geroepen om de ander op zijn fouten te wijzen.
deze ruzie is iets voor herman vind ik om over na te denken, over zijn eigen manier zoals hij hier met mensen omgaat.
En zo hebben we allemaal veel te leren, zo onze fouten, geven onze fouten niet graag toe.
En ikvind laat het allemaal rusten, zonde om hier op door te gaan met over en weer beschuldigingen na elkaar toe.
laten we elkaar vergeven, en gewoon door gaan met het onderwerp waar we gebleven waren, ik laat herman met rust en hopende laat herman mij met rust. en kan dit forum gewoon normaal verder verlopen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 15:55

PETRA411 schreef:
weet je, dit forum, zou mooi zijn, als we van meningen kunnen wisselen, daar leren we van,elkaar kunnen opbouwen op een liefdevolle manier.Wat is het nu,een ruzie tussen herman en mij, andere mensen lezen het,worden er door betrokken.
Herman heeft een mening overmij, wou me, ik ga er van uit goed bedoeld op me zonden,fouten wijzen. Dat zijn informatie over mij niet klopt, is ja vervelend,maar zie hem geen fout toegeven. Dus wel dan denkt hij maar zo over mij. Blijkbaar leest hij half,vormt een oordeel en vervolgens voelt hij zich geroepen om de ander op zijn fouten te wijzen.
deze ruzie is iets voor herman vind ik om over na te denken, over zijn eigen manier zoals hij hier met mensen omgaat.
En zo hebben we allemaal veel te leren, zo onze fouten, geven onze fouten niet graag toe.
En ikvind laat het allemaal rusten, zonde om hier op door te gaan met over en weer beschuldigingen na elkaar toe.
laten we elkaar vergeven, en gewoon door gaan met het onderwerp waar we gebleven waren, ik laat herman met rust en hopende laat herman mij met rust. en kan dit forum gewoon normaal verder verlopen.

Want ik heb een hekel aan ruzie, heel lief komen mensen voor me op.Spreken herman er op aan, die niets toegeeft,zo kunnen we dagen doorgaan, ruzie creeeren op een plek, waar godsgeest eigenlijk hoort te overheersen. We elkaar eerder liefdevol horen optebouwen, dus hoop dat we gewoon verder kunnen gaan,waar we gebleven waren,voordat de communicatiemis ging. en quete de mooie reactie van willen maar nog een keer Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 15:57

WILLEM618 schreef:
Petra,

Eerlijk stukje, mooi.
Ik denk dat het in het samenleven helemaal niet gaat om allemaal regels die we met elkaar hebben bedacht. Het gaat er in het leven om, dat we waardevol met de schepping omgaan. En laten we eerlijk zijn, iedereen die een relatie achter de rug heeft, heeft ook ervaring met gevoelens delen met een ander. Voor het huwelijk sex hebben is voor een gescheide persoon niet meer mogelijk, want het is in alle gevallen NA het huwelijk. Maar gaat het hier echt om?
Een huwelijk om sex is een huwelijk waarin je de ander geen recht doet, maar ook jezelf niet. Waardevol met het leven van jezelf en van de ander omgaan, dat is het tweede gedeelte van de samenvatting van de wet. Je naaste liefhebben als jezelf. Ik denk, als je echt bewust voor elkaar kan kiezen, en die keuze ook uitspreekt, dan is dat een verbintenis. In heel veel gevallen waar ik van weet, lag de nadruk van geen sex voor het huwelijk er zo dik op, dat de weg om elkaar te leren kennen niet eens bewandeld kon worden. En wat is er nu juist belangrijk om "een verbintenis voor het leven te KUNNEN aangaan?". Het ELKAAR leren KENNEN. En als er door het kennen liefde ontstaat, en vanuit die liefde sex plaats heeft, is dat waardevol met elkaar omgaan, is dat liefde. En dat is niet goedkoop, dat is niet gebasseert op eigen behoeftes alleen, dat is geen pure lust, dat is niet verkeerd. En zondig? Zelfs onze beste werken met zonden bevlekt zijn. Is dat een goedpraten? Nee, een besef. En ik geloof niet, dat we alleen moeten kijken naar wat mag en niet mag. Heel ons leven moet doordrongen zijn van het besef, dat er uit ons geen GOED kan komen, en daarom niet meer ONS leven is, maar dat ons LEVEN Christus is. En dat houd is, dat de Levenden weten dat ze sterven moeten, en de doden weten helemaal niets. En sterven is, niet dood gaan, maar een poort doorgaan, naar het Eeuwige leven. En in dat licht, mag je waardevol genieten van wat God geeft, en wat God ons schenkt. Ook in de omgang met je geliefde.

tadaaaaaa.... hier een mooi stuk over het onderwerp, om over na te denken
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 15:58

Ik vind het beneden alle peil dat Herman zijn excuses niet aanbied.

En ik vind ´t grootmoedig van jou dat je wilt vergeten en doorgaan! Lachende smiley Knipoog smiley

Dit heeft betrekking op je stuk Geplaatst: donderdag 7 juni 2012, 15:43

Laterz! Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 7 juni 2012, 16:02
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 16:35

HERMAN388 schreef:
Dat klopt Roelande,

God kijkt niet graag naar hoogmoedige mensen maar juiste naar degene die zchzelf moeten schamen.
We moeten niet op de straten lopen te pronken voor zichzelf, kijk maar naar mensen, die in de Bijbel staat, die zuchten en wenen onder het smeken en bidden en zo verhoort God dit gebed.

Maar...was ik dan hoogmoedig...nee toch???
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 16:40

SHANITA130 schreef:
Daar kan je hulp voor krijgen, na een indicatie van de CIZ. Hulp bij administratie.

Knipoog smiley Lachende smiley

Het zou er niet omgaan dat ik mijn eigen administratie niet bij kan houden hoor....maar als ik Alfahulp zou worden...wordt er wel verwacht dat je dat doet en kan....ook de client....
Voor de clienten die allemaal al vallen onder de ouderen...is dat al helemaal geen doen...voor mij ook niet.
Vandaag kreeg ik warempel een mailtje van mijn huidige thuiszorg...

OF WE CLIENTEN WILLEN GAAN WERVEN!!!!!!!!!!We zitten in de ...MIN....

Mijn kontrakt wordt niet verlengd...wat denken jullie...ga ik nog clienten opzoeken????

Wat jammer toch....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 16:43

Die telefoonlijn is niet verkeerd Anita, maar manna bedoelde de AARDSE telefoonnummers.....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 16:44

ROELANDE345 schreef:
Volgens mij verhoort God niet al onze gebeden, Hij hoort ze wel allemaal

Juist...helemaal waar!!!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 17:42

ZEELAND736 schreef:
Maar...was ik dan hoogmoedig...nee toch???

Natuurlijk niet.
Dat weet je veel van de preek van Ds Tanis, Meeuse, Moens.
Dat heb je toch geleerd?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 18:18

Nee die telefoonlijn is juist heel goed!! Maar daar gaat het hier niet om.
Ik vrees dat ik schuldig ben ik wis een telefoon nr ook pas na een lange tijd. Want ja je kan nooit weten.......
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 18:26

THOMAS968 schreef:
Arsenicum is rattenvergif. Het zit in Heinekenbier. In Duitsland kent men het Reinheitsgebot en dat omschrijft precies wat er in bier mag zitten. en arsenicum hoort daar echt niet bij. Het eten van zoet- en kleurstoffen is voor de ene mens schadelijker dan voor de andere. Mijd suiker en vet, eet zo weinig mogelijk bewerkt voedsel, vermijd alle ballastvoer, vervang varkensvlees door vis en spring af en toe ook eens uit de band, dan is het wel vol te houden. Meegenomen is dat je afvalt. Het is een goede gedachte je lichaam gezond te houden maar praat jezelf ook niet een te groot plichtsgevoel aan en geniet gewoon ook eens van wat lekkers. Verzuren is voor niemand goed en bewaak je geestelijk evenwicht net zo goed als je lichamelijke: ze hangen samen want zo zitten we in elkaar.

Thomas.

Dank je Thomas jij kunt altijd zo lekker balans aanbrengen in het forum
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 18:43

ROELANDE345 schreef:
Ik vrees dat ik schuldig ben ik wis een telefoon nr ook pas na een lange tijd. Want ja je kan nooit weten.......

En wat voor schuldigs zou er dan aan zijn? Het is toch je eigen telefoon?

Visser vat het allemaal niet zo.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 18:48

ROELANDE345 schreef:

(Uhhhh...ummm...ikke ook!!)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 18:49

HERMAN388 schreef:
Natuurlijk niet.
Dat weet je veel van de preek van Ds Tanis, Meeuse, Moens.
Dat heb je toch geleerd?

Van die niet alleen hoor!!!!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3901 3902 3903 3904 3905 3906 3907 ... 6194 Volgende
Pagina 3904 van 6194