Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 11:10
|
|
|
Is het boek ook online te lezen? Geloof, zekerheid, groei ISBN10: 9063535449 ISBN13: 9789063535445 Auteur: Ouweneel, W.J. Categorie: Geloofsopbouw Uitgever: Medema, Uitgeverij Aantal pagina's: 382
[size=9]Alle rechten voorbehouden. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd,opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt. In iedere vorm of zijn wijze,hetzij elektronisch. mechanisch,door fotokopieën,opnamesof enig andere mannier zonder voorgaande toestemming van de uitgeven.[/size]
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op zaterdag 2 juni 2012, 11:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 11:26
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Meer zelfs, Jol, overwinnaars ! Is ons geloof zo groot, dat we dit aanneme ? |
Ik begrijp je nog steeds niet in je reactie. Het ene hoeft toch niet het andere uit te sluiten...? of versta ik je niet goed...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 11:28
|
|
|
YES356 schreef: | Is het boek ook online te lezen? Geloof, zekerheid, groei ISBN10: 9063535449 ISBN13: 9789063535445 Auteur: Ouweneel, W.J. Categorie: Geloofsopbouw Uitgever: Medema, Uitgeverij Aantal pagina's: 382
[size=9]Alle rechten voorbehouden. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd,opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt. In iedere vorm of zijn wijze,hetzij elektronisch. mechanisch,door fotokopieën,opnamesof enig andere mannier zonder voorgaande toestemming van de uitgeven.[/size] |
Lees je ook de kleine letterkes Herman?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 11:31
|
|
|
YES356 schreef: | Is het boek ook online te lezen? Geloof, zekerheid, groei ISBN10: 9063535449 ISBN13: 9789063535445 Auteur: Ouweneel, W.J. Categorie: Geloofsopbouw Uitgever: Medema, Uitgeverij Aantal pagina's: 382
[size=9]Alle rechten voorbehouden. Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd,opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt. In iedere vorm of zijn wijze,hetzij elektronisch. mechanisch,door fotokopieën,opnamesof enig andere mannier zonder voorgaande toestemming van de uitgeven.[/size] |
@Yes Als Herman het boek uit heeft, mag je'm lenen van me... Maar ik vrees dat ik men boek niet meer terug krijg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 11:47
|
|
|
Ik kom deze woorden alleen tegen in Romeinen 8 (vers 37)
“Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars, door Hem, Die ons liefgehad heeft”. “In al deze dingen” omvat elke mogelijke gebeurtenis. Het is in deze onderdelen van het leven dat wij “meer dan overwinnaars gemaakt worden door Hem Die ons liefgehad heeft”. Wie wij zijn is gebaseerd op wie God ons heeft gemaakt in Christus. Dit geeft ons een onveranderlijke identiteit die wij ons door geloof moeten toe-eigenen. Als onze omstandigheden ongunstig zijn , en dat zijn ze veelal, dan kunnen we rusten in de identiteit die God ons heeft gegeven in Christus Jezus. Als onze gevoelens niet achter God’s standpunt staan, dan kan ons geloof toch rusten in de realiteit dat wij ook dan “meer dan overwinnaars zijn” door Hem Die ons liefgehad heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 12:27
|
|
|
XABIA794 schreef: | @Yes Als Herman het boek uit heeft, mag je'm lenen van me... Maar ik vrees dat ik men boek niet meer terug krijg. |
Ooooooooooooowwwww!!!!!!!!!!! Haha hij heeft het boek nu bijna gedigitaliseerd dus blijf hopen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LINNY170
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 12:27
|
|
|
@Shanita, nee hoor ik snap je helemaal! Als je duizenden euro's naast je uitkering verdiend, dan heb je de uitkering inderdaad helemaal niet nodig ;) Heb zelf ergens gewoond waar genoeg van zulke mensen woonden...echt, je ergert je eraan kapot..want het gaat ten koste van de mensen die het wel echt nodig hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LINNY170
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 12:33
|
|
|
@Jolan, over jou reactie ben ik het dus absoluut niet met je eens. Er zijn mensen die willen werken, maar niet overal ligt het werk voor het oprapen...en ook is het soms zelfs zo, dat als je werkt, je echt slechter af bent, dan als je een uitkering zou hebben. En dat is best moeilijk als je een gezin moet onderhouden met 3 kinderen. En nee, als zo iemand dan een keer iets bijverdiend, boeien? Die kinderen moeten ook eten. En het is niet zo dat iedereen die thuis zit en niet werkt, het hun eigen schuld is.
Als je met de auto kunt rijden, wordt dan taxi chauffeur...Als je wel in de auto kunt zitten, maar niet lang achter elkaar?Ik bedoel, ga zelf maar eens een hele lange rit doen in de auto. Dan kan taxi-chauffeur dus al niet.
Als je kunt lopen, neem dan een folderwijk? Dan verdiend vast bakken met geld!
Bewust thuis gaan zitten, om geld te vangen, nee daar ben ik ook niet voor, maar het is een beetje makkelijk om iedereen over 1 kam te gaan scheren vind ik ;) En niet iedereen kan werken, en dan heb ik het over gezondheidsklachten. En ook aan die mensen kun je soms niet zien of ze iets mankeren, maar dat doen ze dan wel, en die worden dan wel weer aangekeken als 1 van die mensen die niet wil werken.
Ben je gezond? Dan kun je inderdaad best werken, maar ook dan is het niet altijd makkelijk om werk te vinden. En nee, ik zou ook niet gaan werken als ik er veel op achteruit zou gaan, want heb ook rekeningen die doorgaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 13:02
|
|
|
Ik zal voor jullie bidden, voor wellicht een mogelijke genezing. Want voor God is geen enkel woord onmogelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 13:22
|
|
|
Wat jammer dat er in dit onderwerp regelmatig zo ontzettend negatief over Taizé en haar liederen wordt gesproken! Ik ben er zelf nog nooit geweest, in Taizé, maar ik weet me gedragen door Taizé muziek. Ik vind het heel jammer dat er maar weinig positieve berichten over Taizé en haar liederen gepost zijn. Wat ik wel kan begrijpen is dat mensen de liederen uit Taizé, die telkenmale herhaald worden niet fijn vinden vanwege de herhaling ervan. Ik vind echter dat de Taizé liederen , juist door hun herhaling, zoveel innerlijke rust geven en helpen om tot gebed te komen. Ik zie Taizé als een bijzondere mogelijkheid om tot ware oecumene te komen.
Ik heb zelf enige tijd geleden 5 dubbel cd´s gekocht met als titel Songs of Taizé. Ik vind de muziek werkelijk prachtig gezongen en uitgevoerd. Ik weet niet of deze nog te bestellen zijn. Ik heb ze destijds besteld via www.gospel.nl
Ik kan deze cd´s van harte aanbevelen bij jullie, als je van Taizé liederen en haar muziek houd. Het zijn studio opnames op de 5 dubbel cd´s gezongen door The Paul Leddington Wright Singers en is uitgegeven door Kingsway Music.
Zijn jullie wel eens naar een Taizé viering in Nederland geweest. Ik ben er één keer geweest. Het was een mooie viering. Deze viering was toen destijds in Den Bosch.
Ik vraag me af hpoe kun je een Taizé viering combineren met een Lofprijzing. Of gaat dat wellicht niet zo heel goed samen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 13:36
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Hannah,
Ja.
Wat een ontzettend leuk, goed idee!
Je kan ook kratjes nemen dan... |
als je daar het geld voor hebt kan dat inderdaad, shanita.... nog meer creatieve ideeen nodig?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 14:01
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hier weer zo'n ontzettend stomme domme reactie.
Zolang je elke maand moet overwegen : wel of geen abonnement verlengen van CM, dan heb je bijna geen geld. K@#@#$%$
Ik ben er ook achter waarom 'arme' mensen soms zo'n ontzettende puinhoop hebben. Ja, ff geen geld voor normale overzichtelijke opbergruimtes.
Ik vind de Hypotheek aftrek afschaffen!!!! |
Ten diepste heeft Jolan gelijk hoor Shanita...al zijn uitzonderingen daar gelaten, maar je kunt niet altijd verwachten dat alleen op basis van zieligheid het gelijk aan jouw kant staat. Zolang secundaire levensbehoefte voor een hoop mensen primair blijken te zijn is het logisch dat je vraagtekens kunt zetten. Wat belangrijker is de vraag hoe ga je als christenen maar ook de samenleving als geheel om met echte armoede en is het egocentrische van de mens nu op dat niveau dat we niet meer omkijken naar je medemens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 14:15
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ten diepste heeft Jolan gelijk hoor Shanita...al zijn uitzonderingen daar gelaten, maar je kunt niet altijd verwachten dat alleen op basis van zieligheid het gelijk aan jouw kant staat. Zolang secundaire levensbehoefte voor een hoop mensen primair blijken te zijn is het logisch dat je vraagtekens kunt zetten. Wat belangrijker is de vraag hoe ga je als christenen maar ook de samenleving als geheel om met echte armoede en is het egocentrische van de mens nu op dat niveau dat we niet meer omkijken naar je medemens. |
maar secundaire en primaire behoeften hebben helaas ook weer een schemerige gebied. neem bijvoorbeeld als voorbeeld de auto. voor veel mensen is een auto noodzakelijk om op het werk te komen maar als je 4-6 auto's gaat kopen terwijl je er maar 2 nodig hebt dan dan ben je toch wel raar bezig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 14:18
|
|
|
Ik kreeg eens van iemand te horen dat het belangrijk is om te variëren in het gebed en niet steeds dezelfde geloofsactiviteiten te bezoeken. Ik kan mij er maar ten dele in vinden. Ik ga bijv. graag elke week op zondag ochtend naar de Latijnse Hoogmis in Utrecht.
Verder is mijn gebedstijd en dan voolral de Lofprijzing bij mij altijd vrij gestructureerd.
Ik zing twee liederen van Lofprijzing, daarna twee liederen van Aanbidding, daarna een lied van Overgave aan God, dan een lied tot de H. Geest, de Bijbel openslaan en een Bijbeltekst lezen dan spontane Voorbede en afsluiten met zingen van het Onze Vader.
Ook probeer ik om variatie aan te brengen in het bidden van de rozrenkrans. Ook daarin houd ik vast aan een bepaalde structuur. Maar gelukkig zijn de voorbede bij mij heel spontaan, zowel tijdens de Lofprijzing als het rozenkrans bidden.
Ik bid altijd alvorens een Lofprijzimg te houden tot de H. Geest. Ik bid dan dat Hij mij de liederen mag doen zien welke ik dan in de Lofprijzing kan gaan gebruiken. Dit doe ik door het liedboek steeds open te slaan en dan van de desbetreffende bladzijde een bepaald lied te kiezen. Ik besef mij dat ik hierin mij wel meer laat leiden door de H. Geest en door God.
Hoe is dit voor jullie: Hebben jullie ook een vaste structuur in jullie gebedstijd? Combineren jullie ook spontaan bidden met een vaste structuur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 14:19
|
|
|
HANNAH810 schreef: | als je daar het geld voor hebt kan dat inderdaad, shanita.... nog meer creatieve ideeen nodig? |
Ja, ideeën zijn altijd oké! Dan ga ik googelen en krijg ik nog meer ideeën, die ik anders niet zou hebben
Dit plaatje vind ik wel iets hebben ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 14:25
|
|
|
Vanmorgen op de braderie.....(Roelande!!!!!!!!!!!!!!!!)
Een kraampje van....BUURTZORG!!!
Ze starten hier 18 juni...en wat zoeken ze...huishoudelijke hulpen!!!
De persoon die ik moest hebben had net de kraam verlaten maar ik kreeg al direct papieren in mijn handen gedrukt en er werd gezegd..dat wanneer ik tijd had maar gelijk contact moest opnemen...
Zojuist is er een mail weggegaan en heb ik ook al een positief gesprek gehad met de desbetreffende persoon...Wat fijn he??? En mijn clienten kunnen mee als ze dat willen...(uhmmmm...steel ik nu niet klanten van mijn huidige thuiszorg??)
(Dank U...dit was een lichtstraaltje van U van Boven!!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 14:28
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ten diepste heeft Jolan gelijk hoor Shanita...al zijn uitzonderingen daar gelaten, maar je kunt niet altijd verwachten dat alleen op basis van zieligheid het gelijk aan jouw kant staat. Zolang secundaire levensbehoefte voor een hoop mensen primair blijken te zijn is het logisch dat je vraagtekens kunt zetten. Wat belangrijker is de vraag hoe ga je als christenen maar ook de samenleving als geheel om met echte armoede en is het egocentrische van de mens nu op dat niveau dat we niet meer omkijken naar je medemens. |
Hahaha, Leonard, als er iets is wat ik niet ben is 't zielug.....
Kijk, je kan aan me stem niet horen hoé ik iets zeg. Ik zei van: dat ik snap waarom veel arme mensen zo'n rommel hebben, omdat ze geen geld hebben om fatsoenlijke opbergruimte te kopen, op dat moment.
Dat zei ik niet zielug, maar als een nuchtere constatering. Ben namelijk in me eigen huis bezig, heb een tijdje gespaard + vakantiegeld. Dus oude meuk eruit, en dan zie ik dus, wát een rommel. En maak ik die constatering. Want het was toch echt wel nu en dan zo, van dat ik wist, als ik het normaal op kan bergen zou het niet daar en daar liggen.
Maar ja, nu is 't eigenlijk net alsof ik verhuis, huppakee, nieuwe vloer erin, en (tweede hands) spulletjes kijken, en creatief zijn Schilderen, ook plinten ;)
Soort uitdaging.
Soort tweede kans
Zo van dingen doe ik nu, en ga ik anders dan eerst doen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 2 juni 2012, 15:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 14:56
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je moet je dus letterlijk en figuurlijk overgeven.....en vertrouwen hebben....... Wel een mooie gedachte toch? Zeker bij een doop..... |
zo is het ook wiilemijn,als je dat vertrouwen hebt komt het achterover vallen in het water ook wel goed. het water wat in de neus komt,loopt er gewoon weer uit,niks aan't handje.
ik kan me het overigens wel voorstellen dat iemand watervrees kan hebben,aangezien ik het vroeger zelf ook heb gehad. dat was in mijn tienerjaren weet ik nog. dat kwam doordat ik wist dat ik onder water geen ademhalen kon,en die gedachte bezorgde me een soort angst eingelijk.
totaal ongegrond,want toen ik die drempel over was en even heeeel snel met mn hoofd onder water ging,(neus dicht en ogen dicht,) merkte ik dat mn angst voor het onbekende 100% meeviel! het duurde dus ook maar even dat ik onder water ging zwemmen,en even later al van de hoge duikplank durfde met allerlei kunstjes,bommetje etc..haha
dus Gloria,ik wens je veel succes,en laat het maar gewoon over je heenkomen-letterlijk en figuurlijk- dat gaat zeker goedkomen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 15:38
|
|
|
Zolang je oprecht bid maakt het niet uit als je daar een structuur voor hebt, daar is helemaal niets mis mee. Zelf werk ik sinds kort ook met een lijst van gebedsonderwerpen, maar ik vul daar ook mijn eigen gebedsonderwerpen bij in. Wel begin ik mijn gebed altijd met een dankgebed en ik eindig meestal met het vragen van vergeving.
Het Onze Vader is trouwens een goed voorbeeld van hoe je je gebed zou kunnen inrichten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 15:41
|
|
|
Als iemand met mij een privechat begint dan zie ik dat nergens staan. Diegene moet mij dan eerst een mailtje sturen en ik kan dan vervolgens op privechatten klikken bij die persoon. Dan pas kan ik zien dat diegene een gesprek begonnen is.
Heel vervelend. Weet iemand waar dit aan ligt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 16:01
|
|
|
Bij onze PKN kerk (Gereformeerde Bond) doen we zo op zondagochtend en namiddag
Verloop van de eredienst: Kerkenraad komt binnen 01. Mededelingen (o.a. collectedoelen) en welkom worden gedaan door een kerkenraadslid. Deze geeft ook de voorzang op. Na de voorzang is er gelegenheid tot stil gebed. 02. De dienst vangt aan met votum en groet door predikant 03. De gemeente zingt een psalm 04. Wetslezing (vm) of apostolicum (nm) 05. De gemeente zingt een psalm 06. Gebed 07. Schriftlezing 08. De gemeente zingt een psalm 09. Preek 10. De gemeente zingt een psalm 11. Dankgebed en voorbeden 12. Slotpsalm (De collecten worden gehouden tijdens het voorspel van de slotpsalm) 13. Zegen Duurt ongeveer 1 uur en kwartier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VERTROUW937
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 16:10
|
|
|
[quote=SHANITA130]Hahaha, Leonard, als er iets is wat ik niet ben is 't zielug.....
Kijk, je kan aan me stem niet horen hoé ik iets zeg. Ik zei van: dat ik snap waarom veel arme mensen zo'n rommel hebben, omdat ze geen geld hebben om fatsoenlijke opbergruimte te kopen, op dat moment.
Dat zei ik niet zielug, maar als een nuchtere constatering. Ben namelijk in me eigen huis bezig, heb een tijdje gespaard + vakantiegeld. Dus oude meuk eruit, en dan zie ik dus, wát een rommel. En maak ik die constatering. Want het was toch echt wel nu en dan zo, van dat ik wist, als ik het normaal op kan bergen zou het niet daar en daar liggen.
Maar ja, nu is 't eigenlijk net alsof ik verhuis, huppakee, nieuwe vloer erin, en (tweede hands) spulletjes kijken, en creatief zijn Schilderen, ook plinten ;)
Laatst aangepast door
|
VERTROUW937
|
op zondag 3 juni 2012, 00:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 16:13
|
|
|
Voor een aantal mensen is een andere vorm of beleving dan de eigen van het Christendom fout en als dat niet helpt, roept men dat het van Satan is. Dat komt ook op CM voor en veelal vanuit dezelfde achtergrond. En dat terwijl de gebruikte teksten in Taize vanuit de Christeljke traditie komen. Kennelijk is er buiten de eigen kerkmuren geen christelijk geloof. Of iemand charismatisch door de kerk huppelt of reformatorisch lang stil zit of - zoals de meesten - er wat tussen in, voor mij maakt het niet zoveel uit. Met Taize is niks mis.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 17 augustus 2012, 21:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 16:45
|
|
|
Bedankt: Het probleem is nu opgelost!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 16:46
|
|
|
jojada wil graag komen naar de picknick, maar zou vanaf het station nog 53 minuten nodig hebben om op de picknick plaats te komen.
wie kan jojada van het station in ede afhalen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 17:13
|
|
|
MANNA420 schreef: | Bedankt: Het probleem is nu opgelost! |
Jaja...Thom is van de pc hoor!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 17:43
|
|
|
PAULUS636 schreef: | Wat jammer dat er in dit onderwerp regelmatig zo ontzettend negatief over Taizé en haar liederen wordt gesproken! Ik ben er zelf nog nooit geweest, in Taizé, maar ik weet me gedragen door Taizé muziek. Ik vind het heel jammer dat er maar weinig positieve berichten over Taizé en haar liederen gepost zijn. Wat ik wel kan begrijpen is dat mensen de liederen uit Taizé, die telkenmale herhaald worden niet fijn vinden vanwege de herhaling ervan. Ik vind echter dat de Taizé liederen , juist door hun herhaling, zoveel innerlijke rust geven en helpen om tot gebed te komen. Ik zie Taizé als een bijzondere mogelijkheid om tot ware oecumene te komen.
Ik heb zelf enige tijd geleden 5 dubbel cd´s gekocht met als titel Songs of Taizé. Ik vind de muziek werkelijk prachtig gezongen en uitgevoerd. Ik weet niet of deze nog te bestellen zijn. Ik heb ze destijds besteld via www.gospel.nl
Ik kan deze cd´s van harte aanbevelen bij jullie, als je van Taizé liederen en haar muziek houd. Het zijn studio opnames op de 5 dubbel cd´s gezongen door The Paul Leddington Wright Singers en is uitgegeven door Kingsway Music.
Zijn jullie wel eens naar een Taizé viering in Nederland geweest. Ik ben er één keer geweest. Het was een mooie viering. Deze viering was toen destijds in Den Bosch.
Ik vraag me af hpoe kun je een Taizé viering combineren met een Lofprijzing. Of gaat dat wellicht niet zo heel goed samen |
Ik ben een periode bij de CWN conventies (combi van RK/Oud Katholiek/gereformeerde kerk etc.) geweest en juist de meditatieve diensten met Taizéliederen maakten het meest indruk op me, de rust en de diepte ervan brachten weer een heel ander aspect naar voren in een intieme vorm van Lofprijzing.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 18:06
|
|
|
PAULUS636 schreef: | Wat jammer dat er in dit onderwerp regelmatig zo ontzettend negatief over Taizé en haar liederen wordt gesproken! Ik ben er zelf nog nooit geweest, in Taizé, maar ik weet me gedragen door Taizé muziek. Ik vind het heel jammer dat er maar weinig positieve berichten over Taizé en haar liederen gepost zijn. Wat ik wel kan begrijpen is dat mensen de liederen uit Taizé, die telkenmale herhaald worden niet fijn vinden vanwege de herhaling ervan. Ik vind echter dat de Taizé liederen , juist door hun herhaling, zoveel innerlijke rust geven en helpen om tot gebed te komen. Ik zie Taizé als een bijzondere mogelijkheid om tot ware oecumene te komen.
Ik vraag me af hpoe kun je een Taizé viering combineren met een Lofprijzing. Of gaat dat wellicht niet zo heel goed samen |
Er worden regelmatig in diverse kerken speciale Taizediensten gehouden en lofprijzing zoals jij die kent is daar niet aan de orde..... Bij Taizé diensten gaat het meer om de rust in jezelf, verstilling en meditatie om contact te maken met God...... Je hebt tegenwoordig ook veel muziek uit Iona, een Schotse geloofsgemeenschap waar het ook gaat om meditatieve momenten en inkeer in jezelf om zo in verbinding te komen met de Eeuwige...... Ik weet niet of lofprijzing en Taizé en Iona diensten niet samen gaan, het zijn twee verschillende vormen van je geloof beleven en het is net wat je aanspreekt...De boodschap is hetzelfde en daar gaat het toch om?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 18:19
|
|
|
[quote=VERTROUW937]
Ik vind jou ook aardig oordelen over de andere kant van de samenleving......maar dat terzijde..... Iedereen in Nederland moet werken voor zijn/haar geld dat is nu eenmaal een gegeven.....Mensen komen altijd met hun levensverhalen waarom ze niet kunnen werken en vergeten daarbij gemakshalve dat veel hardwerkende mensen ook een verleden hebben dat misschien nog wel erger is . Als je niet kan werken, prima, dan kan het niet en houdt het op en daar is ook helemaal niets mis mee...Maar ook een werkend gedeelte van Nederland heeft het arm omdat het gewoon moeilijk is om rond te komen is met een paar opgroeiende kinderen......of zij maken verkeerde keuzes en hebben veel schulden......en kom er dan maar eens uit..... Als werkgever mag je toch ook eisen stellen aan je werknemers......of je nu christelijk bent of niet? Ik heb weleens het idee dat de basisnormen van wat moet op de werkvloer ook weleens weg zijn..... En ik heb het nu met name over jongere werkloze mensen.....die hebben eisen wat ze willen doen en gaan niet zo maar aan de lopende band werken omdat ze dat te minderwaardig vinden... Ik kan me voorstellen dat als je ouder bent dat niet meer gaat doen en ook niet meer hoeft te doen net zoals tomaten plukken...... Maar zo als jij het stelt Vertrouwen is het allemaal wel erg sielug voor die mensen en ik hoor je niet over eigen verantwoordelijkheden....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|