Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 13:02
|
|
|
Los daarvan: het is echt een redeneerfout van Daaf: Als God het niet nadrukkelijk heeft toegestaan, is het dus verboden? Dat is toch volstrekt onhoudbaar. Dan zou je niet eens meer mogen fietsen.
Verder is er geen plek in de Bijbel te vinden waar zelfbevrediging wordt verboden.
Dat er mensen zijn die vanuit hun opvoeding niet met seksuele gevoelens om kunnen gaan, is al triest. Het koppelen van zonde/schuldbesef en zelfbevrediging is ronduit onbijbels. Als je het wel doet is dat een uiting van cultuur van je kerk, niet van het Christelijk geloof.
Het lijkt wel of de Bijbel zich moet aanpassen aan inzichten van sommige mensen hier. Er is echt een verschil tussen gewoontes en opvattingen die in sommige kerken bestaan en het Christendom zelf. Kerkelijke cultuur is niet hetzelfde als het Christendom. Als je bijvoorbeeld met bepaalde gewoontes en opvattingen in de oud-gereformeerde gemeente moeite hebt dan val je het Christendom zelf niet aan maar de kerkelijke cultuur daar.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 1 juni 2012, 14:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 13:21
|
|
|
PIETER619 schreef: | Vriendelijk dank, soms wil de URl niet in één keer als ik hem plaats, nu heb ik de link met extra spatie vrij gezet met d eUrl er bij en toen deed hij het wel
Terwijl ik dit typ ff Jim Reeves er op
http://www.youtube.com/watch?v=jD81hw-uZTA |
Dat is toch wel echt uit de oude doos Pieter......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 13:31
|
|
|
Om op je laatste vraag een antwoord te geven...Een Alfahulp doet namelijk hetzelfde als een huishoudelijke hulp...En zeer zeker niet rustiger, want je moet als het ware zelf je hulp zoeken...en het papierenwerk is ook voor eigen rekening... Maar als we dan weer even kijken naar de bezuinigingen.... Er wordt nu meer gekeken wat de client nog zelf kan... Maar ook wat de mantelzorger nog kan doen... Bezuinigen is de client die nu 3 uur krijgt...een uur minder te geven... Ik weet het...ik ken ook clienten die 2x3uur krijgen waarvan ik zeg...ONNODIG!!!
Natuurlijk is het mooi om te zien als mevr nog wel een uur kan Nordic-Walking...(84!!!) Maar vervolgens bij de indicatie zegt.. niets meer of weinig te kunnen...en daar mee 2x3 uur hulp krijgt!!!! Ik weet het...het is een zaak van WMO...en mijn organisatie verwijd ik niets..
Als het een landelijk gebeuren is zal ik ook elders moeilijk meer aan de slag komen... Maar ook weten dat tomaten plukken geen optie is... Als het kan....niet de WW in...natuurlijk niet, maar ik heb al gehoord dat als men hoort dat je weigert om als alfahulp aan de slag te gaan, je toch al niet in aanmerking komt...dus je MOET...
(Dank Roelande voor je raad en advies!!)
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op vrijdag 1 juni 2012, 13:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 13:32
|
|
|
HANNAH810 schreef: | de discussie ging vooral tussen YES en DAAF, roelande........ YES gaf aan dat hij geen aanleiding ziet in de bijbel, om zelfbevrediging af te keuren, waarop DAAV aan YES vroeg; als je de vraag eens omdraait; waar zie je dan in de bijbel dat het toegestaan is; ook dat ziet hij nergens staan.
in bovenstaande stukje uit kollossensen 2 probeer ik aan te geven, dat daar ten diepste staat, dat wat God niet duidelijk verbied DUS "toegestaan" is. (ik weet even geen betere woorden te vinden, en hoop dat je de strekking van mijn woorden begrijpt)
in de hannah's-hollands-vertaling staat er; als je nu bij de Heere Jezus hoort, waarom laat je je dan nog door mensen van die (onzin-)wetjes opleggen van "je mag niet pakken, proeven en aanraken". het lijkt allemaal o zo verstandig, maar het is alleen maar ontkenning van je lichamelijke behoeften; het slaat nergens op, en dient alleen maar om je poepie-vroom te voelen".
alles wat niet door God is ingesteld, zijn menselijke verzinsels........en vallen dus "overbodige regels". dát is wat ik hiermee zeggen wil; begrijp je me nu beter, roelande? | Oh oke nu volg ik je En ben het met je eens Zelfbevrediging staat niet in de Bijbel omdat God dat niet belangrijk genoeg vind, denk ik. Soms zie je zelfs kleine kinderen het al doen als ze hun lichaampje aan het ontdekken zijn. Die hebben verder helemaal geen 'ontuchtige" gedachten. het is gewoon iets menselijks. Voor de rest (verslaving er aan evt verkeerde fantasieën) daarvoor staat nu weer wel genoeg in de Bijbel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 14:25
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Oh oke nu volg ik je En ben het met je eens Zelfbevrediging staat niet in de Bijbel omdat God dat niet belangrijk genoeg vind, denk ik. Soms zie je zelfs kleine kinderen het al doen als ze hun lichaampje aan het ontdekken zijn. Die hebben verder helemaal geen 'ontuchtige" gedachten. het is gewoon iets menselijks. Voor de rest (verslaving er aan evt verkeerde fantasieën) daarvoor staat nu weer wel genoeg in de Bijbel |
Mee eens Roelande Volgens een onderzoek van Langfeldt uit 1990 masturbeert 10% van de kinderen tussen de 4 tot 10 jaar tot een orgasme;(Hoe gaan we daar mee om als ouders geven w ze dan mee dat dat niet goed en verkeerd is op basis van de bijbel?) ook op jongere leeftijd komt het geregeld voor. Alle baby's betasten hun geslachtsorgaan. Jongetjes doen het wat vaker. Vroeger of later merkt iedere baby dat het vasthouden van zijn/haar geslachtsdelen een plezierig gevoel geeft; het is duidelijk anders dan het vasthouden van zijn/haar eigen knie. In het begin zal het prettige gevoel niet veel verschillen van de gevoelens die het kind krijgt bij het zuigen en meer sensueel dan seksueel zijn. Sommige baby's merken eerder dat het prikkelen van het genitaal opwindend is en dus de moeite waard om met opzet te doen. Baby's van een paar maanden oud wrijven zich soms ritmische tegen hun bed. Het zit dus IN ons. Door God bedacht en gemaakt. Ik geloof niet dat we deze dingen ontgroeien. Integendeel. Leg daarnaast de cijfers hoeveel singles er zijn. Zou het ontkennen,wegdrukken,op een andere mannier dan masturberen ontladen God wil zijn? Ik lees vaak “dat kost strijd om niet toe te geven aan die gevoelens” Ik denk dat het ook strijd kost om op een gezonde mannier er met God mee om te gaan. Ik vraag me af hoe mensen die vinden dat het Bijbels niet zou mogen(en “de gave der onthoudeing”) niet hebben dat dan praktisch invullen. En Gog heeft toch ons onze lichamen ook sexueel bedacht en gemaakt! Met de daarbij behorende stimulerende hormonen?Die niet alleen met ons lichaam maar zeker ook met onze geest veel doen. Het lijkt me dat die spanning zonder ontlading zich opbouwt en de gedachten vergelijkbaar daarin mee gaan. Dus ik ben wel benieuwt naar die mannier hoe die mensen hun fantasieën en mogelijk verkeerde gedachten(waarvan is aangetoond (en je misschien herkend in je eigen leven) dat die zich opbouwen naar “langere”tijd) dat praktisch invullen en daar een ontlading in weten te vinden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 14:39
|
|
|
Ik bracht mijn zorgen bij de Heer om ze aan Hem te geven Ik bad voor wat moeilijk was Ik wilde graag blij leven
Maar toen ik daarna verder ging en alles had beleden Toen voelde ik een groot verdriet mijn last was niet verdwenen
Waarom nam U mijn zorg niet weg? Heer, wilt U niet verhoren wat ik vroeg in mijn gebed?
Toen hoorden ik deze woorden:
Ik wil je helpen,o,Mijn kind je last mag je Mij geven Al je zorgen neem ik op Mij Op heel je weg door het leven
Maar weet een ding,onthoud het goed Jouw tobben zal niet baten Jouw lasten kan ik dragen slechts als jij ze los wil laten
Waarom wil ik altijd zelf mijn weg kiezen, terwijl U veel beter weet Waarom luister ik niet gewoon naar U U die het beste met mij voor heeft
Alles moet op mijn manier lopen Maar dat kan vaak niet Op mijn manier loopt alles naar de knoppen, Maar dat zie ik schijnbaar niet
Ik wil niet meer mijn eigen zin doen, Ik wil niet meer luisteren naar wat mij het beste lijkt Ik wil doen wat U het beste vind, Zodat ik eenmaal kan leven in Uw heerlijkheid
Ik laat mijn lasten los Ik geef ze geheel aan U Niet morgen of straks Maar NU!
Verder wil ik U danken U danken voor alles wat U al heeft gedaan Dat U telkens zo goed voor mij zorgt Want daar denk ik niet vaak aan
Terwijl U altijd al voor mij zorgt De dingen die U doet zie ik vaak niet Ik zie alleen de nieuwe zorgen De angst en het verdriet
Maar ik wil juist op de mooie dingen letten Zodat ik kan zien wat U voor mij doet De zorgen in Uw Handen leggen Want ik weet dan komt het goed
Vader daarom wil ik U nu danken, Danken voor alles wat U heeft gedaan Mijn zonden gedragen, Zodat ik een schone weg op kan gaan
Leven zonder zorgen en pijn, Dat bestaat op aarde niet Hier is nog oorlog Hier is nog lijden en verdriet
Maar U komt snel terug Heer Eenmaal komt die tijd Dan zijn er geen zorgen en verdriet meer Dan leef ik in Uw Eeuwigheid
Ik leef uit naar die dag En die dag komt snel Geen verdriet meer Dat wil ik wel!
Kom snel Heer Jezus Kom vlug! Ik wil U zien Heer Ik wil naar huis terug!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 15:52
|
|
|
Vrijdag 1 Juni, Psalm 68: 1-7; Het samenzijn ervaren.
Over wat voor een god praten we dan? Over een van de vele goden die volkerenwereld rijk is? Nee, we hebben het over de Ene, de Eeuwige, de enige God die een Naam mag hebben – hoewel nu juist Hij degene is die geen naam dragen wil. Hem kun je niet in een hokje stoppen. Hij wil geen naam hebben, Hij wil een Naam zijn. Ik ben er bij, zo wil Hij heten. Waaruit dat blijkt? Hij is degene die zorgdraagt voor de armen. Eenzamen geeft Hij een thuis, gevangen doet Hij in vrijheid en voorspoed wonen. Mooi gezegd, hoor ik u denken. Prachtige poëzie, die psalm. Maar wat is de link met de realiteit? Staat al wat je om je heen ziet niet haaks op dit plaatje. Ja zeker, vaak wel, dat geef ik toe. Dus als u liever het kamp van de vijand kiest, ga gerust uw gang. Als ik maar mag blijven zingen, tegen de klippen op:
Draagt op een lied, aan Hem gewijd die spoorslags op de wolken rijdt; hoog is de Naam verheven! Hij, vader van ’t verweesde kind, bij wie een vrouw bescherming vindt in haar vereenzaamd vindt in haar vereenzaamd leven. Hij, Here in zijn heiligdom, doet wie verlaten was, weerom het samenzijn ervaren. Wie was gevangen wordt bevrijd, maar Hij verbant in eenzaamheid al wie weerspannig waren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAAF423
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 16:32
|
|
|
Hi die Hi,
Voor de liefhebbers twee boeken over dit onderwerp: 1). Ds van Kooten, het zevende gebod "gij zult niet echtbreken" 2). Walter & Ingrid Trobisch, Mijn hart blijft onbevredigd.
De eerste heb ik gelezen en Bijbel goed onderbouwd en de 2e ken ik zelf nog niet maar wordt wel door vele aanbevolen.
Het zevende gebod gaat over de relatie man en vrouw en over de sexualiteit in het algemeen, ook als je alleenstaand of weduwe bent (goed Bijbels onderbouwdl) en over zelfbevrediging. Echt een aanrader. 207 pagina's
Kijk maar
Gr Daaf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 17:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat is toch wel echt uit de oude doos Pieter...... |
Ja inderdaad leuk! Dit zong ik voeger in het meisjeskamp bij het kampvuur
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 17:06
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Oh oke nu volg ik je En ben het met je eens Zelfbevrediging staat niet in de Bijbel omdat God dat niet belangrijk genoeg vind, denk ik. Soms zie je zelfs kleine kinderen het al doen als ze hun lichaampje aan het ontdekken zijn. Die hebben verder helemaal geen 'ontuchtige" gedachten. het is gewoon iets menselijks. Voor de rest (verslaving er aan evt verkeerde fantasieën) daarvoor staat nu weer wel genoeg in de Bijbel |
God ziet het hart aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 17:13
|
|
|
Bedankt Hendrika,
voor het plaatsebn van dit mooie, voor mij zo herkenbare gedicht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DAAF423
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 17:14
|
|
|
@ Herman,
Helemaal mee eens. Grappig, ik zat daar net aan te denken. Ik denk ook niet dat of je het nou wel of niet met je zelf aan de gang gaat, je het moeilijker moet maken dan het is.
Mijn overtuiging is dat je het beter niet kan doen maar als je het wel doet, al zou het niet goed zijn, God kijkt het hart aan. En voor God is iedere zonde gelijk en er zal er geen in de Hemel komen zonder zonden en het is allemaal uit genade alleen. Gelukkig. Wat willen we nog meer. Zelfs voor de moordenaar aan het kruis.
Maar aan de andere kant onder zoek de geschriften en vraag God over wijsheid hierover. Dan ligt het ook in Zijn hand en zal Hij je hier ook bij helpen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 17:21
|
|
|
MANNA420 schreef: De Bijbel zegt dat ik als alleenstaande man niet mag trouwen met een vrouw die door haar man verlaten is om een andere reden dan overspel. Ik wil leven naar het Woord van God en dus ook naar dit gebod.
Toch zie ik om me heen dat veel christelijke mannen en vrouwen dit wel doen. Ik begrijp het natuurlijk ten zeerste, want maar weinigen hebben de gave gekregen om alleen te kunnen zijn en geen verlangen te hebben naar een partner. En als je dan je ''droompartner'' tegen het lijf loopt dan wil je bij diegene zijn en volg je al snel je eigen hart/gevoel.
Toch vraag ik me wel af waarom God dit gebod instelde en waarom het lijkt alsof we dat nu niet meer zo nauw nemen. Heeft dat met de tijdsgeest te maken?
He Manna, Ik vind het zeer in je te prijzen dat je als jonge man wilt leven naar Gods Woord. En natuurlijk doe je dat dan naar het inzicht dat je nu hebt. dat doet trouwens iedereen. Ik denk dat je als je dit verlangen bij God bekend maakt Hij je wel helpt en wijsheid geeft als je ooit in zo'n moeilijke situatie komt. En ik kan je gedachten gang ook best wel volgen Bijbels gezien en ik vind het ook logisch dat jij op jouw leeftijd nog niet zo genuanceerd denkt Dit bedoel ik niet neerbuigend hoor het is gewoon een feit dat je meer zwart wit denkt als je jong bent Maar ja roepen dat je niet met een gescheiden vrouw mag trouwen op het CM forum met al die gescheiden mensen is net zoiets als roepen dat roken ongezond is te midden van een groep verstokte rokers; die zijn het allemaal helemaal niet met je eens. Een scheiding is niet goed dat weten we allemaal en de gescheiden mensen onder ons hebben dat zelf onder vonden. Ik ben zelf gescheiden en kan heel goed begrijpen dat God zegt 'Ik haat de echtscheiding" Maar soms is het het beste van 2 kwaden. En als iemand zich dan herstelt en God geeft een nieuw begin tussen 2 mensen dan kan ik me alleen maar verheugen. en ik denk Hij met ons. God is veel groter in Zijn denken dan wij en in de bijbel vinden we ook voorbeelden dat Hij van Zijn eigen wetten afwijkt. He ik hoop dat je nog vaak van je laat horen
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op vrijdag 1 juni 2012, 17:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 17:32
|
|
|
HERMAN968 schreef: | God ziet het hart aan. |
dat is een vrij algemene stelling, herman; wat wil je daarmee zeggen, in het kader van deze discussie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 17:38
|
|
|
Daarom ben ik ook zo nieuwsgierig naar de antwoorden op de vragen die ik had God heeft toch ons onze lichamen ook sexueel bedacht en gemaakt! Met de daarbij behorende stimulerende hormonen?Die niet alleen met ons lichaam maar zeker ook met onze geest veel doen. Het lijkt me dat die spanning zonder ontlading zich opbouwt en de gedachten vergelijkbaar daarin mee gaan. Dus ik ben wel benieuwt naar die mannier hoe die mensen hun fantasieën en mogelijk verkeerde gedachten(waarvan is aangetoond (en je misschien herkend in je eigen leven) dat die zich opbouwen naar “langere”tijd) dat praktisch invullen en daar een oplossing met god in weten te vinden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 17:48
|
|
|
Vandaag in een Ned. Gereformeerde gemeente een begrafenisdienst meegemaakt. Dat werd een onverwachts feessie... Bij het lievelingslied van moeders: "Wat een plezier heeft het meisje in de reidans" gingen de kids en kleinkinderen aan de zwier dwars door de kerk heen... zoals ze gewoon waren tijdens familieweekenden...omdat ze wisten dat er een jong meissie in de hemel voor haar God danste... Als erfenis laat deze moeder/oma haar nakroost en kerk na: J O Y !!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 1 juni 2012, 17:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 18:19
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | MANNA420 schreef: De Bijbel zegt dat ik als alleenstaande man niet mag trouwen met een vrouw die door haar man verlaten is om een andere reden dan overspel. Ik wil leven naar het Woord van God en dus ook naar dit gebod.
Toch zie ik om me heen dat veel christelijke mannen en vrouwen dit wel doen. Ik begrijp het natuurlijk ten zeerste, want maar weinigen hebben de gave gekregen om alleen te kunnen zijn en geen verlangen te hebben naar een partner. En als je dan je ''droompartner'' tegen het lijf loopt dan wil je bij diegene zijn en volg je al snel je eigen hart/gevoel.
Toch vraag ik me wel af waarom God dit gebod instelde en waarom het lijkt alsof we dat nu niet meer zo nauw nemen. Heeft dat met de tijdsgeest te maken?
He Manna, Ik vind het zeer in je te prijzen dat je als jonge man wilt leven naar Gods Woord. En natuurlijk doe je dat dan naar het inzicht dat je nu hebt. dat doet trouwens iedereen. Ik denk dat je als je dit verlangen bij God bekend maakt Hij je wel helpt en wijsheid geeft als je ooit in zo'n moeilijke situatie komt. En ik kan je gedachten gang ook best wel volgen Bijbels gezien en ik vind het ook logisch dat jij op jouw leeftijd nog niet zo genuanceerd denkt Dit bedoel ik niet neerbuigend hoor het is gewoon een feit dat je meer zwart wit denkt als je jong bent Maar ja roepen dat je niet met een gescheiden vrouw mag trouwen op het CM forum met al die gescheiden mensen is net zoiets als roepen dat roken ongezond is te midden van een groep verstokte rokers; die zijn het allemaal helemaal niet met je eens. Een scheiding is niet goed dat weten we allemaal en de gescheiden mensen onder ons hebben dat zelf onder vonden. Ik ben zelf gescheiden en kan heel goed begrijpen dat God zegt 'Ik haat de echtscheiding" Maar soms is het het beste van 2 kwaden. En als iemand zich dan herstelt en God geeft een nieuw begin tussen 2 mensen dan kan ik me alleen maar verheugen. en ik denk Hij met ons. God is veel groter in Zijn denken dan wij en in de bijbel vinden we ook voorbeelden dat Hij van Zijn eigen wetten afwijkt. He ik hoop dat je nog vaak van je laat horen |
Het is geen stellingname die ik hier poneer. Het is een vraag. Ik weet nu dat er veel gescheiden mannen en vrouwen op dit forum zitten en daarom ook de vraag: Hoe lees je dit bijbelgedeelte? Hoe lees je de opmerkingen van Paulus hierover? Daar ben ik benieuwd naar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 19:08
|
|
|
Het bestaan van lichaam en geest is een Griekse vorm van denken. Paulus leefde in de Griekse cultuur. We weten nu dat je ze wel kunt onderscheiden maar scheiden is niet mogelijk. Lichaam en geest worden tegenwoordig vaak als psychosomatische eenhied aangeduid. Onder invloed van medicijnen of door het ontbreken ervan, gaat ons lichaam anders reageren. De geest en het lichaam hangen samen. Denk hierbij ook aan overspannenheid, depressie en bijvoorbeeld uitval door een gebrek aan glucose bij diabetes. Het feit dat lichaam en geest niet gescheiden zijn en kunnen worden, wil overigens nog niet zeggen dat er geen (immateriele) ziel zou kunnen zijn. En we zijn ook als seksuele wezens geschapen. En wat hier ook beweerd wordt door sommigen: God heeft zich, ook op dit punt, echt niet vergist bij de Schepping.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 1 juni 2012, 19:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 19:23
|
|
|
maar eh.........dan blijft nog steeds de vraag van YES staan hoe men het oplost, wanneer men zich het vervullen van lichamelijke behoeften ontzegt en het gedachten-leven zuiver wil houden................
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zaterdag 2 juni 2012, 09:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 19:32
|
|
|
JOL252 schreef: | Hey Gloria,
Even een praktische opmerking... Achterover vallen is best heftig, misschien mag je hier zelf ook invloed op uitoefenen en vragen of je ipv achterover naar voren onder water mag (het water is vast niet te hoog om op je knieën te zakken, zo heb je ook meer grip). Dan houd je er zelf de controle over en het resultaat is hetzelfde . Het moet toch jouw en Gods feestje blijven?
Succes, Jo - altijd in voor alternatief |
interessante opmerking gloria,ik denk dat het in de praktijk ook wel zo toegepast wordt hoor,er staat nergens in de bijbel hoe het precies moet,als je maar onder water gaat toch?
ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die achterover in het water niet prettig vinden,wel een punt van discussie dus...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 19:41
|
|
|
Kennen jullie deze film:
The Courageous Heart of Irena Sendler.
Ik heb deze zonet gezien. Ik heb de gehele film gehuild van verdriet.
Deze film is te bestellen bij:
http://geloofshop.gospel7.com/index.php?id=230&tx_ttproductsv2_pi1[224][product]=70446&tx_ttproductsv2_pi1[224][showFrom]=107&cHash=8a2f1527fb
Sociaal werker Irena Sendler werkt tijdens de Duitse bezetting in de getto's van de Poolse stad Warschau, waar de Joodse bevolking onder zware omstandigheden moet zien te overleven. Wanneer ze de dochter van een Joodse vriend weet te redden en onder te brengen bij een katholiek gezin, komt ze erachter dat nog duizenden andere kinderen groot gevaar lopen. Met de hulp van vrienden en collega's begint ze kinderen uit de getto naar een veilig onderkomen te smokkelen.Terwijl Irena's leven steeds meer gevaar loopt, bedenkt ze steeds inventievere manieren om de kinderen langs de Nazi's te smokkelen.
Irena Sendler, die vaak de "vrouwelijke Schindler" werd genoemd, wist maar liefst 2500 Joodse kinderen te redden uit de handen van de nazi's, en werd daarmee een van de meest opmerkelijke helden van de Tweede Wereldoorlog.
In deze onvergetelijke verflming van het waargebeurde verhaal van Irena Sendler schitteren Oscar winnaars Anna Paquin (The Piano, Amistad) en Marcia Gay Harden (Mystic River, Into The Wild) met Goran Visnjic (ER).Uitvoering Limited edition, Dvd, 1 disk, speelduur 92:00 minuten
Taal orig. Versie Engels Overige talen Engels Audio Dolby Digital 5.1 Ondertiteling Nederlands
Prijs: € 8,99
Ik hoor graag of er zijn die deze film al eens hebben gezien en wat ze er van vinden.
Groeten van Paulus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 19:45
|
|
|
PAULUS636 schreef: | Kennen jullie deze film:
The Courageous Heart of Irena Sendler.
Ik heb deze zonet gezien. Ik heb de gehele film gehuild van verdriet.
Deze film is te bestellen bij:
http://geloofshop.gospel7.com/index.php?id=230&tx_ttproductsv2_pi1[224][product]=70446&tx_ttproductsv2_pi1[224][showFrom]=107&cHash=8a2f1527fb
Sociaal werker Irena Sendler werkt tijdens de Duitse bezetting in de getto's van de Poolse stad Warschau, waar de Joodse bevolking onder zware omstandigheden moet zien te overleven. Wanneer ze de dochter van een Joodse vriend weet te redden en onder te brengen bij een katholiek gezin, komt ze erachter dat nog duizenden andere kinderen groot gevaar lopen. Met de hulp van vrienden en collega's begint ze kinderen uit de getto naar een veilig onderkomen te smokkelen.Terwijl Irena's leven steeds meer gevaar loopt, bedenkt ze steeds inventievere manieren om de kinderen langs de Nazi's te smokkelen.
Irena Sendler, die vaak de "vrouwelijke Schindler" werd genoemd, wist maar liefst 2500 Joodse kinderen te redden uit de handen van de nazi's, en werd daarmee een van de meest opmerkelijke helden van de Tweede Wereldoorlog.
In deze onvergetelijke verflming van het waargebeurde verhaal van Irena Sendler schitteren Oscar winnaars Anna Paquin (The Piano, Amistad) en Marcia Gay Harden (Mystic River, Into The Wild) met Goran Visnjic (ER).Uitvoering Limited edition, Dvd, 1 disk, speelduur 92:00 minuten
Taal orig. Versie Engels Overige talen Engels Audio Dolby Digital 5.1 Ondertiteling Nederlands
Prijs: € 8,99
Ik hoor graag of er zijn die deze film al eens hebben gezien en wat ze er van vinden.
Groeten van Paulus |
niet gezien maar ik ga hem wel even zoeken lijkt me mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 20:28
|
|
|
Misschien dat mensen zich er eens in moeten verdiepen wat het betekent voor het welbevinden, het zelfbeeld en de gezondheid om bij elk door God zelf geschapen seksueel gevoel een schuldgevoel te voelen ontstaan. Tel eens op: Schuldgevoel bij seksueel verlangen, schuldgevoel bij seksuele fantasieen, schuldgevoel bij seks met de partner omdat je nog niet getrouwd bent, schuldgevoel omdat je masturbeert, angst om verder te gaan voor een vrouw in haar fantasieen dan de daad zelf en dan haar man dus maar zijn gang te laten gaan, angst om aan scheiden te denken wanneer de relatie niet werkt, angst om je niet volgens de norm te kleden omdat het je te aantrekkelijk maakt, zwijgen terwijl je weet dat er incest plaatsvindt omdat je je vader moet eren...
Willen we dat nou echt? Zou een wat gezondere kijk op het fenomeen seksualiteit niet veel ellende voorkomen? Wat doet angst en schuldgevoel allemaal wel met mensen? Moeten we ons niet eens afvragen wat dit soort opvattingen aan geestelijke schade toebrengt bij Christenen, met bovendien alle llichamelijke gevolgen van dien?
Thomas, opvattingen kunnen vromer klinken dan ze in de praktijk uitwerken.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 1 juni 2012, 21:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 21:02
|
|
|
PAULUS636 schreef: | Bedankt Hendrika,
voor het plaatsebn van dit mooie, voor mij zo herkenbare gedicht. |
Graag gedaan Paulus....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 21:23
|
|
|
Ik vind het jammer dat als ik een pv chat met iemand heb er vaak wordt gezegd door een cm lid offline te gaan,, terwijl men wel gesprek keurig heeft afgesloten in de pv chat. Maar deze blijft dan toch online. Herkennen jullie dit? Ik wil hiermee niemand persoonlijk aanvallen, maar het is iets wat mij opvalt en wat ik jammer vind.
Laatst aangepast door
|
PAULUS636
|
op vrijdag 1 juni 2012, 21:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 21:53
|
|
|
PAULUS636 schreef: | Ik vind het jammer dat als ik een pv chat met iemand heb er vaak wordt gezegd door een cm lid offline te gaan,, terwijl men wel gesprek keurig heeft afgesloten in de pv chat. Maar deze blijft dan toch online. Herkennen jullie dit? Ik wil hiermee niemand persoonlijk aanvallen, maar het is iets wat mij opvalt en wat ik jammer vind. |
Ik denk dat het dan duidelijk is...men wil met jouw de privechat beeindigen...maar toch online blijven... Is dat vreemd??? Ik denk het niet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 22:00
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik denk dat het dan duidelijk is...men wil met jouw de privechat beeindigen...maar toch online blijven... Is dat vreemd??? Ik denk het niet.... |
Nee, vreemd is het niet, maar dan moet iemand niet zeggen offline te gaan en dan toch online blijven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 juni 2012, 22:18