ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3877 3878 3879 3880 3881 3882 3883 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 13:22

JOL252 schreef:
pfff lees Hooglied es... allemaal redelijk verregaand gezwijmel voor het huwelijk ...

@Yes dankjewel voor je balans aanbrengen... niks erger dan een gelovige met onnodige schuldgevoelens.

[i][color=#0000FF][i]

1 Kor 13:5 is interessant om ff erop na te slaan:
de liefde
zij kwetst niemands gevoel (ook dat van mij niet);
zij zoekt zichzelf niet;
zij wordt niet verbitterd (of is belastend).

Is volgens mij altijd een goede graadmeter met hoe we met onszelf omgaan, hoe we met de andere omgaan.

[/i][/i][/color]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 31 mei 2012, 13:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAAF423

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 13:41

Hi Jol,

Het gaat mij er niet om om schuldgevoelens aan te praten. Ik denk dat iedereen hier op zijn eigen wijze een strijd mee heeft (ik ook). En niet alleen nu maar ook in de tijd toen de Bijbel geschreven is. Getuige de vele teksten die in de Bijbel te vinden zijn en de aandacht die God blijkbaar ook voor dit onderwerp heeft gehad. Hoezo een oud boek:)

In Hooglied (leuk dat je dit aanhaald want dat is echt een gaaf boek) staat vol romantiek. Maar daar staat echt niets in over dat je sex voor het huwelijk mag hebben en dat zelfbevrediging mag! Ik kan het niet vinden in iedergeval maar je mag mij het stukje mailen als jij het wel hebt gevonden.

Het is niet 'ik' die het zegt maar Gods woord. Laten we er ook niet te makkelijk over denken of het dilemma weg wuiven of balans er in proberen te brengen.

Geloven en daar naar handelen is geen handjeklap of een gulle middenweg zoeken. Dat doen wij (en ik betrap mijzelf daar ook wel eens op) als mensen om onze fouten goed te praten of te bagatelliseren. Geloven is radicaal! Gelukkig is Jezus voor ons aan het kruis gestorven en mogen wij altijd bij hem komen. Hoe vaak (voor het zelfde probleem) dan ook. Dat onderscheid ons ook van de niet christenen. Dus ook voor onze sexuele probleempjes.

Het is dan ook niet wij die Pffff moeten doen maar Jezus als wij weer voor de zoveelste keer voor het zelfde bij hem komen om vergeving te vragen. Dat Pfff doet hij gelukkig niet :)

Maar dat neemt niet weg dat we met heel ons hart, met al ons kracht Jezus lief moeten hebben en als Christen wil je toch ook in de voetstappen lopen van Jezus? Dus dan ook de dingen doen die Hij deed en de dingen laten die Hij niet heeft gedaan.

Ik schrijf dit overigens niet omdat ik zelf z'n goed voorbeeld ben. Ik heb al veel dingen gedaan waarvan ik weet dat God dat niet leuk vindt (ook op dit vlak) maar als ik de Bijbel goed lees (niet lezen zoals je de tekst het beste uitkomt) kan ik niet anders concluderen dat sex voor het huwelijk en zelfbevrediging niet ligt in de lijn zoals God het bedoeld heeft.

Het is niet anders. Sorry...

Gr
Daaf
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 14:48

PAULUS636 schreef:
Kennen jullie onderstaand christelijk lied?
Ik kwam het zonet tegen op You Tube.
Ik heb veel moeite moeten doen om de lyrics
van het lied Lord I want to know You more te vinden,
maar ik heb ze dan uiteindelijk toch gevonden:

Ik kon geen versie vinden welke met christelijke plaatjes was,
dus ik heb deze versie voor jullie opgezocht:

http://www.youtube.com/watch?v=a28-Zb7Twf0

Hoi Paulus, je kunt als je een link hebt, deze met Met linkermuisknop vasthoudend en er over de link te gaan, tot de link zwart is, muisknop loslaten en daarna rechtsboven op URL te klikken, er een link van maken die iedereen gewoon kan aanklkken.

Meestal als je de titel van een lied hebt kun je bij, You Tube er veel clips van vinden bijvoorbeeld
http://www.youtube.com/watch?v=emZyman_jic of http://www.youtube.com/watch?v=YNmTVGli_P4

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 31 mei 2012, 14:55
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 15:08

Hallo Daaf
Je zin “'ontucht' heeft overigens een diepere betekenis.” En welk verband wordt deze zin gebruikt in dit hoofdstuk? Welke problematiek speel de er die reden was voor het scgrijven van deze brief? En wat is de definitie van ontucht op deze plaats in in de bijbel? Mag ik hier uit opmaken dat je zelfbevrediging ziet als ontucht en dat leest in dit hoofdstuk en het vers dat je citeerd? Omdat je de vet gedrukt hebt staan neem ik aan dat je dit belangrijk vind. Gaat het in de Bijbelgedeelten over sex binnen een relatie of voor iemand die alleen door het leven gaat?
Nog een zin die je citeerde:” want het is beter te trouwen dan te branden van begeerte.” die me aan het denken zette. Dus de bijbel is er duidelijk over dat mensen( kunnen) branden van begeerte. De praktijk van het leven wijst uit dat er veel mensen alleen door het leven gaan. Al af niet naar eigen keuze. En dan is het aan diegene die alleen is om daar Gods weg in te vinden om die” brand te blussen”. Het is niet iedereen gegeven “ maar gewoon te trouwen” en klaar is kees toch? Weg brand einde “probleem” dan geloof ik meer in mijn eerdere verhaal dat ik voorgaande schreef. Oa:” Als je God buiten je seksualiteit sluit, zal het altijd een leeg en donker gebied blijven, dat oorzaak is van schuld, schaamte en andere ziekmakende gevoelens. Hoewel God seks in de eerste plaats heeft bestemd voor de unieke relatie tussen een gehuwde man en vrouw, geloof ik met heel mijn hart dat God vol begrip is voor mensen die alleen zijn en die de hormonale drang naar bevrediging niet altijd kunnen weerstaan. Is het mogelijk om God te eren door zelfbevrediging? In zekere zin geloof ik van wel. Hij heeft immers ons lichaam gemaakt, met alles erop en eraan! Hij heeft ons gemaakt als seksuele mensen, met seksuele verlangens, en met hormonen die dat versterken. “
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:02

HERMAN968 schreef:
[i][color=#0000FF][i]1 Kor 13:5 is interessant om ff erop na te slaan:
de liefde
zij kwetst niemands gevoel (ook dat van mij niet);
zij zoekt zichzelf niet;
zij wordt niet verbitterd (of is belastend).

Is volgens mij altijd een goede graadmeter met hoe we met onszelf omgaan, hoe we met de andere omgaan.

[/i][/i][/color]

Ik snap even niet hoe ik dit moet plaatsen bij het onderwerp...

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 31 mei 2012, 16:02
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:06

Ontucht betekent: verkeerde seksuele handelingen. Heb ff op Biblija alle teksten nagekeken hierover. Volgens mij gaat het altijd over seksuele handelingen tussen mensen en heeft dus niet iets met zelfbevrediging te maken.
Maar als je vindt dat dat verkeerd is kun je het er wel in lezen. En dan kun je ook maar beter Rom 14:23 toepassen
Naar boven

Auteur Bericht
DAAF423

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:11

Hi Yes,

Je stelt wel heel veel vragen :) Dat is goed hoor... maar het gaat mij te ver om ze allemaal stuk voor stuk te beantwoorden. In de Bijbel (die geeft ook betere en betrouwbare antwoorden dan ik) staat genoeg te lezen over dit onderwerp. Korintiers 7 1-8 bijvoorbeeld is daar denk ik wel duidelijk over. Om ze in de juiste contekst te kunnen plaatsen heb ik ook het gehele stuk er bij gedaan en niet alleen de tekst waar het om gaat. Even googlen en je komt meer bijbelteksten tegen.

Wel wil ik graag op de onderste opmerking ingaan waarin je aangeeft dat God ons gemaakt heeft met sexuele gevoelens en al er op. Dat klopt maar het gaat ook niet om dat we de sexuele gevoelens hebben, maar hoe we daar mee om gaan. Homo of lesbiene zijn is geen zonde op zich. Maar wel als je daar uitvoering aan geeft.

Het gaat er dus niet om wat we voelen of wat we zijn maar hoe we er mee omgaan. Ieder zijn kruis en nood om telkens weer bij God aan te kloppen en afhankelijk te zijn van Hem. Dat wil God ook. Ieder zijn last maar die last is ook tegelijk een zegen. Die last zorgt er ook voor dat we telkens weer naar God gaan om vergeving te vragen of om ons er tegen te bewapenen en om ons 'klein en afhankelijk' te houden. Dat is toch ook mooi!

Ook (ik dacht) Paulus had een bepaalde last waar hij graag van af wilde. Hij bidde daar ook voor om die last door God weg te laten halen. Welke last wordt verder niet omschreven in de Bijbel. Maar God weigerde deze last weg te halen. Dat deed God niet om hem te pesten maar om hem afhankelijk van God te houden. Dan is een last ook een zegen en voor ons een troost dat we mogen weten dat God ons ook op deze wijze er voor laat zorgen dat we iedere keer weer naar Hem toe gaan. Net zo als bij Paulus.

Gr
Daaf
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:25

Dat vind ik wel erg jammer dat je die vragen niet bandwoord! Het zijn wezenlijke vragen naar aanleiding van een argumentatie vanuit jou inzicht op de bijbel over dit onderwerp. Lijk me dat je die teksten weloverwogen hebt gebruikt. daarom is het van groot belang om de bijbel en zijn teksten goed en op zijn plaats te gebruiken en daar met zijn allen duidelijkheid over te krijgen vandaar mijn vragen aan jou. Dus zou die vragen graag beantwoord zien. Niet allen voor me zelf maar ook voor de mensen die meelezen en er hun weg met God in proberen te vinden. En niet in de laatste plaats om mogelijk God woord niet te kort te doen door het gebruik er van. daar kunnen we allen ons voordeel mee doen
Naar boven

Auteur Bericht
DAAF423

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:37

@Roelande

Rom 14 is zeker een mooie tekst. Helemaal mee eens. Deze tekst geeft ook aan dat we beter naar ons eigen leven kunnen kijken dan naar het leven (lees fouten) van een ander.

Maar laten we de tekst niet als een vrijbrief zien om maar te leven zoals het ons goeddukt en bijbelteksten interpreteren zoals het ons uitkomt. Het is wel de bedoeling dat we onderzoek doen naar onze eigen levenswandel en onderzoeken (in de Bijbel) hoe God iets bedoeld heeft.

Gr
Daaf
Naar boven

Auteur Bericht
RODJER101

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:39

MARTHA725 schreef:
Luister,
wees stil
broeder en zuster
hoor zijn stem
luister, stil, luister

Luister
wees stil, luister
naar de merel die zingt
vogels die fluiten
het geluid van wind door de bomen, bloemen
en het gras

Luister
wees stil,
de specht, de koekkoek
hun geluiden
is uitdaging aan jou

Luister
wees stil
Hoor Zijn stem
door alles heen
stilte, beloften
liefde en vreugd

Luister
wees stil
Hij heeft je beloofd
vreugde, liefde
blijdschap en kracht

Luister
wees stil,
Dank voor zijn genade
hij houdt van jou,
Zijn armen zijn om je heen

( mooi gedicht van Joke van der Lelie )

Hoi allemaal,

Morgen alweer de laatste dag van de maand, dan wordt de heerlijke meimaand afgesloten, en gaan we richting zomer Lachende smiley

We nodigen je uit om met ons mee te bidden en te danken,
we dragen zieken, ziekten, noden, problemen aan Hem op, zeker staat dank, lof en ere op de 1e plaats Lachende smiley

We houden bidstond elke donderdagavond van 20.00 tot 21.00 in de gebdsroom,
je kan gebedsroom vinden als je bovenaan de balk de Chat aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en gebedsroom aanklikken Smiley die vol vragen zit

Getuigenissen naar aanleiding van gebed zijn altijd fijn om te horen, we ervaren steeds weer Gods kracht, liefde en aanwezigheid , en delen dat graag met je.

Vrij ben je om je/een naam onderaan de voorbedelijst te zetten.

Voorbedelijst;
Voorbede voor;

Marjo
Sander
Cees
Dirk en Corrie
Peter
Ad
Clasien
Jeanettte
2 families die grote noden hebben

Op de voorbedelijst staan namen van mensen die daar om hebben gevraagd, en hun toestemming hebben gegeven.

We bidden je Gods rijke zegen en nabijheid toe,

Warme lentegroetjes,

Martha Lachende smiley
Herman Verlegen lachende smiley
Rodjer Verlegen lachende smiley

en medebidders Lachende smiley

Opwekking 713 - Als U het huis niet bouwt

http://youtu.be/ZYa6CRsyVlo

Laatst aangepast door
RODJER101
op donderdag 31 mei 2012, 17:17
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:44

DAAF423 schreef:
@Roelande

Rom 14 is zeker een mooie tekst. Helemaal mee eens. Deze tekst geeft ook aan dat we beter naar ons eigen leven kunnen kijken dan naar het leven (lees fouten) van een ander.

Maar laten we de tekst niet als een vrijbrief zien om maar te leven zoals het ons goeddukt en bijbelteksten interpreteren zoals het ons uitkomt. Het is wel de bedoeling dat we onderzoek doen naar onze eigen levenswandel en onderzoeken (in de Bijbel) hoe God iets bedoeld heeft.

Gr
Daaf

Helemaal mee eens Daaf dat we de bijbel niet te pas en te onpas moeten gebruiken. Vandaar ook mijn vragen
[b]Je zin “'ontucht' heeft overigens een diepere betekenis.” En welk verband wordt deze zin gebruikt in dit hoofdstuk?
Welke problematiek speel de er die reden was voor het schrijven van deze brief?
En wat is de definitie van ontucht op deze plaats in in de bijbel?
Mag ik hier uit opmaken dat je zelfbevrediging ziet als ontucht en dat leest in dit hoofdstuk en het vers dat je citeert?
Gaat het in de Bijbelgedeelten over sex binnen een relatie of voor iemand die alleen door het leven gaat?[/b
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:45

DAAF423 schreef:
@Roelande

Gr
Daaf

ik volg de discussie met belangstelling, daaf, maar ben dan wel benieuwd wat je kunt antwoorden op de redenatie van YES.
de motivatie van zijn visie is namelijk wel steekhoudend, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
DAAF423

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:48

@Yes,

Ik snap je vraag. Maar het gaat niet om mijn argumentatie maar wat Gods woord is. Hoe God hierover denkt. Daarom verwijs ik naar de bijbel in de hoop dat je de antwoorden daar zoekt.

Maar ik zal de vraag omdraaien: kan jij mij in de bijbel aangeven waarin staat dat sex voor het huwelijk wel mag of waar staat dat zelfbevrediging wel mag? Ik kan het niet vinden in iedergeval.

Gr
Daaf
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:51

DAAF423 schreef:
@Yes,

Ik snap je vraag. Maar het gaat niet om mijn argumentatie maar wat Gods woord is. Hoe God hierover denkt. Daarom verwijs ik naar de bijbel in de hoop dat je de antwoorden daar zoekt.

Maar ik zal de vraag omdraaien: kan jij mij in de bijbel aangeven waarin staat dat sex voor het huwelijk wel mag of waar staat dat zelfbevrediging wel mag? Ik kan het niet vinden in iedergeval.

Gr
Daaf

Jammer!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 16:55

DAAF423 schreef:
@Yes,

Gr
Daaf

Zoals er zoveel niet is te vinden in de bijbel.... Het valt me wel op dat in de korte tijd dat je hier bent het vooral gaat over wat er niet zou mogen en het woord rechtsnijden en einde discussie... inmiddels ken ik het onderscheid tussen een dolk en een tweesnijdend zwaard ... Ik denk dat het voor een gelovige essentieel is om samen met God de zaken te bespreken en ja inderdaad, Gods woord is dus van het grootst belang, daar heb je helemaal gelijk in.. maar ik denk dat dit een hele persoonlijke invulling is en dat je dit niet op iedereen kunt leggen. Ieder zij voor zijn eigen geweten ten volle overtuigd, fijn dat jij dit bent voor jouw interpretaties. Ik denk overigens dat je over het item zelfbevrediging niet veel tegen komt behalve dan het veel misbruikte verhaal over Onan. Jij past de teksten toe vanuit jouw visie. Zoals Yes het doet is het ook vanuit zijn visie, omgaan met Gods woord en hoe het leven in elkaar zit, in zijn visie proef ik geen vrijgeleide om er dan maar gelijk op los te leven, integendeel...

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 31 mei 2012, 16:57
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 17:18

Mijn excuus aan jou Daaf voor mn korte antwoord “jammer” ik reageerde zo omdat ik teleurgesteld was omdat ik naar mijn idee mijn visie over wat de bijbel daar van vraagt en mogelijkheden geeft aan mij. Ik heb daarin bewust geen Bijbelteksten gebruikt maar ze zijn gebaseerd op wat ik Biddend en afhankelijk van God in de bijbel lees. En dat was:

Nergens zegt de Bijbel dat het verkeerd is om een bepaalde plaats van je lichaam aan te raken, daarvan te genieten en tot een orgasme te komen. Bij veel mensen is zelfbevrediging echter veel meer dan slechts een lichamelijke ervaring. De fantasie komt er vaak bij, en dan begeef je je in een heel ander gebied, waarover de Bijbel wel heel scherpe, waarschuwende dingen zegt.

Sommige mensen denken in de bijbel te lezen dat zelfbevrediging zowat het ergste is wat je met je lichaam kunt doen. Dat geloof ik niet, omdat de Bijbel dat nergens zegt. Het is niet gezond om krampachtig je lichaam te ontkennen en te doen alsof Gods schepping verkeerd is.

Door je seksuele verlangens te aanvaarden en God er volkomen in te betrekken, kunnen verkeerde gedachten juist geen invloed meer op je hebben. Ook zul je veel minder gekweld worden door onnodige schuldgevoelens. Je zult Gods liefde en begrip veel meer gaan ervaren. En dat is de vrijheid die Jezus je wil geven.

Als je God buiten je seksualiteit sluit, zal het altijd een leeg en donker gebied blijven, dat oorzaak is van schuld, schaamte en andere ziekmakende gevoelens. Hoewel God seks in de eerste plaats heeft bestemd voor de unieke relatie tussen een gehuwde man en vrouw, geloof ik met heel mijn hart dat God vol begrip is voor mensen die alleen zijn en die de hormonale drang naar bevrediging niet altijd kunnen weerstaan. Is het mogelijk om God te eren door zelfbevrediging? In zekere zin geloof ik van wel. Hij heeft immers ons lichaam gemaakt, met alles erop en eraan! Hij heeft ons gemaakt als seksuele mensen, met seksuele verlangens, en met hormonen die dat versterken.

Hij wil dat we ons hele leven aan Hem onderwerpen. Dus ook onze seksualiteit! God houdt van ons zoals we zijn , ook zonder je kleren... Hij heeft ons lief, naar geest, ziel en lichaam. God vindt ons lichaam niet vies!

Jij vond dat er veel meningen van mensen en te weinig van uit de bijbel gereageerd werd. Ik denk dat dat alle twee kan Bijbelteksten citeren en een visie hebben op het leven zonder daar direkt Bijbelteksten voor te hebben. Maar die viesie vanuit de hele bijbel te hebben. Als er dan Bijbelteksten voorbij komen dan wil ik altijd wel graag weten of die op de juiste plek en mannier geciteerd worden en of die gaan over het onderwerp. anders heeft het voor mij geen waarde En dat wilde ik graag van je horen

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 31 mei 2012, 17:20
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 17:37

DAAF423 schreef:
@Yes,

Gr
Daaf

ik denk dat je redenatie niet opgaat, daaf;
als ik de kolossensenbrief lees, zie ik iets anders, nl in kolossensen 2 vers 20 - 23

ik lees statenvertaling dus zal die als eerste weergeven;

20 Indien gij dan met Christus de eerste beginselen der wereld zijt afgestorven, wat wordt gij, gelijk of gij in de wereld leefdet, met inzettingen belast?
21 namelijk raak niet, en smaak niet, en roer niet aan.
22 Welke dingen alle verderven door het gebruik, ingevoerd naar de geboden en leringen der mensen;
23 Dewelke wel hebben een schijnrede van wijsheid in eigenwilligen godsdienst en nederigheid, en in het lichaam niet te sparen, doch zijn niet in enige waarde, maar tot verzadiging van het vlees.

voor anderen, die dit wat moeizaam vinden lezen de herziene statenvertaling;

20 Als u dan met Christus de grondbeginselen van de wereld bent afgestorven, waarom laat u zich dan, alsof u nog in de wereld leeft, bepalingen opleggen
21 als: Pak niet, proef niet en raak niet aan?
22 Dit zijn allemaal dingen die door het gebruik vergaan; ze zijn ingevoerd volgens de geboden en leringen van de mensen.
23 Deze dingen hebben wel een schijnreden van wijsheid, door eigenwillige godsdienst en nederigheid, en verachting van het lichaam, maar ze zijn zonder enige waarde en dienen tot verzadiging van het vlees

hier lees ik dat wanneer God niet duidelijk iets verbied, dat dus een toegevoegde wet is, tot bevrediging van het vlees..........
grappige woordspeling overigens Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 31 mei 2012, 17:38
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE009

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 17:57

1 kor 13 is een prachtig stuk. Als wij als christenen zo zouden gaan leven dan wordt de wereld een stuk mooier. Dan wordt Jezus zelf in ons zichtbaar.
Ik werd heel blij dat Herman hierover begon Want daarvoor leven wij toch Jezus is ons grote voorbeeld.

Laatst aangepast door
MARIEKE009
op donderdag 31 mei 2012, 18:11
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 18:08

MARIEKE009 schreef:
1 kor 13 is een prachtig stuk. Als wij als christenen zo zouden gaan leven dan wordt de wereld een stuk mooier. Dan zou Jezus zelf in ons zichtbaar worden.

en wat lees je daar (wat dit topic-onderwerp betreft) dan, marieke?
Naar boven

Auteur Bericht
DAAF423

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 18:22

Hi Yes,

Geen probleem. Ik moest er wel om lachen. Je had al een smile er neergezet.

Ik zit op mijn werk en eigenlijk is het te druk om steeds te reageren maar gezien je liefde die ik proef uit je post wil ik toch graag een reactie geven.

Het is ook een lastig onderwerp denk ik. Het heeft te maken met onze diepste gevoelens en behoeftes. Laat ik voorop stellen dat ik het zelf ook een lastig onderwerp vindt waar ik ook dagelijks mee strijd.

Dat neemt niet weg dat we de dingen moeten zien zoals ze bedoeld zijn en niet zoals wij als mensen, met al onze creativiteit, de dingen gaan gebruiken of doen zoals wij denken dat we ze ook kunnen doen. Hiermee bedoel ik te zeggen dat wij mensen met al onze creativiteit dingen bedenken wat ook kan. Het gevolg is dat we (langzaam) afdwalen van het geen zoals God het bedoeld heeft.

Los van het geloof wordt zelfbevrediging ook binnen de psychologie niet als positief beschouwd. Het komt voort uit egoisme (tja bij mij dus ook). Ik kan je geen antwoord geven op de vraag als er nou helemaal geen fantasie bij komt hoe het dan is. Maar ik kan mij niet voorstellen dat iemand tijdens de daad denkt, das een leuk behangetje op de muur! kom op Yes.

Dat je de behoefte hebt is natuurlijk nog geen reden om er ook aan toe te geven.

Wel ben ik het eens dat God van ons houdt en zal houden of we nu wel of niet aan zelfbevrediging doen. Er is er geen één zonder zonde en één troost alle zonden zijn gelijk. Dus of je nu een rolletje snoep steeld of iets anders doet. Dat maakt dus voor God niet uit.

Als je het doet en je bent er echt van overtuigd dat het mag? tja, ik weet dan niet hoe God dan zal reageren. Ook dan blijft (ook al doe je het als je denkt en weet dat het niet mag) Jezus onze redding. Hij is voor onze zonden aan het kruis genageld. Ik denk dat dat voor ons alle het belangrijkste is.

Maar ik ben erg benieuwd hoe jij (en andere) denkt over Korintiers 7 waar ik eerder over gepost heb.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 18:44

Fijn dat je reageert en mijn Knipoog smiley had gezien!

Ik denk dat het wel kan en mag! (overigens heb ik best leuk behang op mijn slaapkamer) Knipoog smiley en verkeerde gedachten dringen buiten mijn slaapkamer eerder op als daar binnen. Vooral nu het mooi weer is!
Waar het om gaat is denk ik. Dat als je vogels ziet vliegen daar kan je niets aan doen! Maar dat ze een nest gaan maken op je hoofd wel!
De intensie van mijn menig wat God van mij wil hierin over dit onderwerp is: Gebaseerd op wat ik weet van de Bijbel en van Gods Geest, geloof ik dat het niet per definitie verkeerd is om af en toe jezelf te bevredigen. Het kan immers een normale ontlading zijn van de hormonale spanning die zich om de zoveel tijd ophoopt in je lichaam. Vooral bij mannen is dat zo. Je hebt je hormonen niet zelf gemaakt, God heeft ze gemaakt. Daarom geloof ik niet dat het verkeerd is deze realiteit te erkennen en er samen met God gezond en ontspannen mee om te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 18:48

Beste broeders, en ik bid,:"God help me, houdt me in evenwicht". Engeltje smiley Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 31 mei 2012, 19:13
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 18:50

gewist

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 28 juni 2012, 23:26
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 18:52

HERMAN968 schreef:
Beste broeders, en ik bid,:"God help me, houdt me in evenwicht". Engeltje smiley Engeltje smiley
sorry Herman ik pak hem even niet leg eens uit wat bedoel je?
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS636

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 18:57

ik ben ´s avond s doorgaans actiever dan ´s ochtends.
Ik kom moelijk op gang ´s ochtends.
Als ik mij gedoucht heb ´s ochtends ben ik meestal wel goed wakker
Naar boven

Auteur Bericht
DAAF423

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:02

YES356 schreef:
Fijn dat je reageert en mijn Knipoog smiley had gezien!

Dat als je vogels ziet vliegen daar kan je niets aan doen! Maar dat ze een nest gaan maken op je hoofd wel! [/b]

Die is goed. Die gebruik ik ook wel eens. Maar dan in de andere context :)

Ik heb helaas geen behang en opgewonden kan ik er ook niet van worden. Misschien dat je een stukje van jouw patroont naar mij kan opsturen :)

Weet je Yes, ik vindt het ook lastig en zou graag willen dat ik het ook anders kon zien zoals jij en sommige andere er ook over denken. Ook ik wil ook best overtuigd worden dat het wel mag. Maar iedere onderzoek die ik hierna doe kom ik juist het tegenovergestelde tegen.

Voor wat betreft de hormonen zegt de bijbel in (kom ik weer) Koriniers 7 vers 1-8 dat je aan een vouw moet en andersom. Zo heeft Hij het ook bedoeld toch? Niet pak je hand en..... dat lees ik er niet en kan het er ook niet uithalen.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:12

HERMAN968 schreef:

en ook
"Leer me zien waar vermenging is, waar ik begin te dwalen"

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:15

Helaas heb ik geen stukje behang meer! Knipoog smiley

Ik respecteer je zienswijze en je redenen er voor!!! Ik denk en hoop dat deze twee zienswijze naast elkaar kunnen blijven staan Omdat God en wat hij van ons wil de leidraad is. Het gaat niet om wie er gelijk heeft of wat mensen onderling goed of fout vinden. Het gaat om onze persoonlijke relatie met God. En dat we ons geen schuldgevoel oid aan laten praten door wat “men “vind. Maar wat HIJ vind en wil van ons doen en laten en dat blijft heel persoonlijk
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:15

DAAF423 schreef:

Voor wat betreft de hormonen zegt de bijbel in (kom ik weer) Koriniers 7 vers 1-8 dat je aan een vrouw moet en andersom. Zo heeft Hij het ook bedoeld toch? Niet pak je hand en..... dat lees ik er niet en kan het er ook niet uithalen.

brrrrr dus beter een vrouw nemen dan jezelf te bevredigen... nee dat is de juiste "insteek" voor een liefdesrelatie...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:16

HERMAN968 schreef:
Beste broeders, en ik bid,:"God help me, houdt me in evenwicht".

en ook
"Leer me zien waar vermenging is, waar ik begin te dwalen" Engeltje smiley

Geschokte, onthutste smiley gij spreekt in raadselen......................(voor mij althans)

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 31 mei 2012, 19:24
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3877 3878 3879 3880 3881 3882 3883 ... 6194 Volgende
Pagina 3880 van 6194