Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 11:40
|
|
|
Vriendschap is jezelf bij elkaar kunnen zijn en samen dingen met elkaar delen. Elkaars zwakke punten accepteren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 11:42
|
|
|
Mijn vriendin moet wel christelijk protestants zijn en het liefst ook regelmatig naar de kerk gaan. Ze hoeft niet precies hetzelfde te geloven als ik dat zou ook onmogelijk zijn maar ik wil wel dat ze van Jezus houdt en dat we samen kunnen bidden en Bijbellezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MANNA420
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 11:48
|
|
|
Je mag gewoon teksten uit de Bijbel neerzetten want God doet niet zo moeilijk over Auteursrecht. Hij wil juist dat iedereen waar ter wereld ook Zijn evangeliewoord leest!
Maar de toelichtingen die de auteur van het boek zelf heeft geschreven mag je uiteraard niet publiceren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:16
|
|
|
De Auteurswet (1912) zegt er het volgende over:
Auteursrecht op religieuze werken Bij auteursrecht op religieuze werken is niet altijd duidelijk is wie de rechthebbende is. Wat betreft het auteurschap van religieuze teksten, met de name de teksten die de basis vormen van een geloof, doet zich het geval voor dat de volgers geloven dat hun god het werk geschreven heeft of op zijn minst heeft gedicteerd. Zo geloven sommige christenen dat de Bijbel letterlijk het woord van God is. De oprichter van de De Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen beweerde dat het Boek van Mormon de godsdienstige en wereldlijke geschiedenis van oude beschavingen in Amerika bevatte. De Nederlandse Auteurswet zegt in artikel 6 over het dicteren van werken: Indien een werk is tot stand gebracht naar het ontwerp van een ander en onder diens leiding en toezicht, wordt deze als de maker van dat werk aangemerkt. Veel uitgevers van heilige boeken claimen auteursrechten op deze werken. Als de werken echter niet vervalst zijn of inderdaad door een god zijn gedicteerd, dan is een dergelijke claim echter mogelijk onterecht. Dit zou een rechter in een auteursrechtenzaak in de unieke positie kunnen brengen zich uit te moeten spreken over de vraag of een god wel of niet bestaat. De Urantia Foundation klaagde in 1991 Kristen Maaherra aan voor het kopiëren van Het Urantia boek. Dit werk zou door ruimtewezens aan leden van de stichting in de vorm van een interview zijn gedicteerd. Uiteindelijk verloor Maaherra de zaak, op de grond dat de leden van de kerk door het kiezen en formuleren van vragen een originele richting aan het werk had gegeven. Door deze rare draai aan het oordeel te geven, vermeed de rechtbank een uitspraak te moeten doen over het auteurschap van al dan niet bestaande ruimtewezens.[2] Het auteursrecht op een religieus werk kan ook botsen met het evangelisatiewerk van een kerk. Een Nederlandse zaak die en passant grote invloed had op rechtspraak over het internet, "Scientology tegen Karin Spaink en internetproviders" (zie het Scientology-arrest) was een gewone auteursrechtenzaak, waarbij de kerk ultieme controle over haar heilige documenten wilde behouden. De kerk vraagt grote sommen geld voor het mogen lezen van die documenten, en heeft dus belang bij een stevige grip op haar auteursrechten. In hoger beroep vond de rechter dat het algemeen belang gediend was met het wijzen op het mogelijke gevaar van Scientology, en stelde Spaink in het gelijk. Het grondrecht op vrijheid van religie (en het uitoefenen van die religie) kan botsen met het auteursrecht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:21
|
|
|
Echte vrienden/vriendinnen zijn voor mij: Mensen die je accepteren zoals je bent, en dan nog van je houden
Maar iets minder cliché: Vrienden zijn voor mij mensen die er voor je zijn in goede en minder goede tijden, mensen die je blindelings kunt vertrouwen, bij wie je nooit ongelegen komt, die je kennen van haver tot gort, en met wie je kunt lachen en huilen.
En mijn stelling is toch echt: beter een hand vol echte vrienden, als een land vol kennissen. Gelukkig weet ik me rijk met die handvol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:22
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar) mar608, regio 0182, 51 jaar qsjes546, regio 035, 43 jaar xabia794, regio belgie, 48 jaar tink100, regio 072, 44 jaar nicky298, regio 0345, 46 jaar met haar moeder gina238, regio 030, 47 jaar riatjuuuh149, met zoon van 12 jaar tineke986, regio 072, 49 jaar mamaloe463, regio 0522, 38 jaar, met twee kinderen (4 en 14 jaar)
harald940, regio 038, 37 jaar jan578, regio 0172, 53 jaar marsjg370, regio 0346, 44 jaar willem618, regio , 43 jaar met vier kinderen (15, 13, 9, 3) leonard480, regio 0184, 44 jaar visser278, regio 0113, 44 jaar jojada952, regio 0512, 48 jaar ludovis284, regio 0184, 55 jaar xander435 regio...., 38 jaar? mar907, regio 0596, 49 jaar
BBQ en houtskool worden meegenomen door; - jan578 neemt BBQ mee - - -
feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door; -leonard480 - - - |
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 27 mei 2012, 12:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:28
|
|
|
Vriendschap is vaak alleen te behouden,wanneer men elkaar vrij laat In beslissingen nemen ect.. Vriendschap bieden vindt ik daarom vaak ook een mooiere gedachte. Het betekend voor mij..als vriend in het leven staan tot je naaste.
Hoewel we zoals ik eerder zei,we zoveel kwijt zijn na het paradijs. Is alles soms zo betrekkelijk in alles naar de beleving. Je weet het zelf ook wel..we gunnen soms.. als mensen.. elkaar het licht in de ogen niet.(ja.. zelf het ECHTE LICHT niet)
Maar goed.. Je kan in een ECHTE vriendschap denk ik alleen maar je zelf zijn
God in Jezus biedt ons ware vriendschap!
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 27 mei 2012, 13:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:29
|
|
|
Voor mij is geloofsovertuiging essentieel bij het kiezen van een date. Let wel: geloofsovertuiging is iets anders als kerkgenootschap. Een geloofsovertuiging is bijv. Christen, moslim, Hindoe etc. Die kun je dan vervolgens wel weer uitsorteren in stromingen etc. Ik vermoed dat jij kerkgenootschap bedoelt
Geloven is voor mij iets heel bewusts. Iets wat in heel veel aspecten van mijn leven terugkomt. Ik zoek dan ook heel bewust naar iemand met wie ik de grote lijnen daarvan kan delen. We hoeven het niet over alles compleet eens te zijn, maar als je op wezenlijke zaken met elkaar verschilt, lijkt het samengaan voor mij erg ingewikkeld te worden. Ik zal daar bij voorbaat dan ook op letten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:35
|
|
|
De uitstorting van de Heilige Geest
Handelingen 2
1 En toen de dag van het Pinksterfeest vervuld werd, waren zij allen eensgezind bijeen. 2 En plotseling kwam er uit de hemel een geluid als van een geweldige windvlaag en dat vervulde heel het huis waar zij zaten. 3 En aan hen werden tongen als van vuur gezien, die zich verdeelden, en het zat op ieder van hen. 4 En zij werden allen vervuld met de Heilige Geest en begonnen te spreken in andere talen, zoals de Geest hun gaf uit te spreken.
Is God niet te wonderlijk? Het moet doorgeven over de gehele wereld dat Jezus voor ons bidt en Hij zit aan de rechterhand Zijns Vader. Of wij behoren mogen zijn tot Zijn kinderen.
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op zondag 27 mei 2012, 12:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:37
|
|
|
MANNA420 schreef: | Mijn vriendin moet wel christelijk protestants zijn en het liefst ook regelmatig naar de kerk gaan. Ze hoeft niet precies hetzelfde te geloven als ik dat zou ook onmogelijk zijn maar ik wil wel dat ze van Jezus houdt en dat we samen kunnen bidden en Bijbellezen. |
Voortaan goed opletten wat op haar profiel staat van haar kerkelijke levenswandel. Staat er niet in? Vragen via mail
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:43
|
|
|
Heer, uw licht en uw liefde schijnen (bron: Evangelische Liedbundel 382, Opwekking 334, Youth for Christ 127, Zangbundel uitgeverij Boekhout lied 72)
Heer, uw licht en uw liefde schijnen, waar U bent zal de nacht verdwijnen. Jezus, licht van de wereld, vernieuw ons. Levend Woord, ja uw waarheid bevrijdt ons. Schijn in mij, schijn door mij.
Kom, Jezus kom, vul dit land met uw heerlijkheid. Kom Heil'ge Geest stort op ons uw vuur. Zend uw rivier, laat uw heil heel de aard' vervullen. Spreek, Heer uw woord dat het licht overwint.
Heer, 'k wil komen in uw nabijheid. Uit de schaduwen in uw heerlijkheid. Door het bloed mag ik U toebehoren. Leer mij, toets mij, uw stem wil ik horen. Schijn in mij, schijn door mij. Kom, Jezus kom, vul dit land met uw heerlijkheid. Kom Heil'ge Geest stort op ons uw vuur. Zend uw rivier, laat uw heil heel de aard' vervullen. Spreek, Heer uw woord dat het licht overwint.
Staan wij oog in oog met U Heer. Daalt uw stralende licht op ons neer. Zichtbaar, tastbaar wordt U in ons leven. U volmaakt wie volkomen zich geven. Schijn in mij, schijn door mij. Kom, Jezus kom, vul dit land met uw heerlijkheid. Kom Heil'ge Geest stort op ons uw vuur. Zend uw rivier, laat uw heil heel de aard' vervullen. Spreek, Heer uw woord dat het licht overwint.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLORIA404
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:54
|
|
|
PIETER619 schreef: | Ten eerste van harte gefeliciteerd met deze stap.
Natuurlijk wil ik er voor bidden, mijn ex had het zelfde als jij, maar je mag je neus wel dichtknijpen als het zover is. Ik weet hoe ze het bij jullie doen maar bij ons gaat de dominee en nog iemand mee het water in en die hebben je beide vast en helpen je weer overeind. Bij mij zelf was het alleen de dominee en hij kreeg mij ook overeind ondanks dat ik toen ook al een "gewichtig" figuur was. |
dank je voor je zwaarwegende bemoediging pieter! en de rest ook natuurlijk. bij ons gaan er ook twee mannen mee het water in. maar mijn neus dichtknijpen kan niet, want op het moment supreme wordt er een camera op me gericht en zien de gemeenteleden me groot op een scherm. dus dat is dan geen gezicht... maar idd, de Heer is erbij. maar ik heb dus vaker dat ik keihard tegen mezelf kan zeggen: maak je niet druk!! maar onbewust gaat de angst verder en nestelt zich.... t is te hopen dat het iig op die dag niet zo heel warm is.... blijf aub bidden tot 10 juni!
dank jullie wel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLORIA404
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 12:55
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Wanneer word je gedoopt? |
10 juni, dus over 2 weken, bij leven en welzijn..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:01
|
|
|
GLORIA404 schreef: | 10 juni, dus over 2 weken, bij leven en welzijn.. |
Oke ik bid voor je kun je aangeven wat je nu precies zo moeilijk vindt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLORIA404
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:02
|
|
|
SILVIA267 schreef: | ik geloof dat je het wel erg zwart in ziet jongen . je zit wel erg diep in de put geloof ik kijk is naar buiten , naar de zon , de natuuur , trek er is op uit , zet de soris is naast je , en kijk is naar de goedheid van God die je iedere dag weer krijgt .. |
nou ja, ik vind dit een wat vervelende reactie, silvia, sorry dat ik het zo zeg. maar mijns inziens ziet manna de dingen helemaal niet zwart. zijn oproep tot gebed heeft niks met "in de put zitten" te maken. er ís gewoon veel lauwheid onder christenen. en er zijn veel familierelaties kapot! ik denk dat manna heus ook wel de goede dingen zien die gebeuren, maar hij mag toch gewoon oproepen tot gebed?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:02
|
|
|
Zelf heb ik ook even nagedacht over je onderwerp. Ik vindt het in zoverre belangrijk wanneer je het hebt over geloven en dan hoe,wanneer waar,en waarom en..in wie of wat..
Meestal krijg je veel in je opvoeding mee. En raakt of ben je nu geworteld in de belijdenis van je geloof.
Wanneer iemand je raakt in meerdere opzichten Dan kan je terecht komen in de liefde maakt blind fase Begrijpelijk..maar niet altijd zonder gevolgen..nee..er zijn altijd gevolgen.
Het is vaak moeilijk om via chat of op een digitale methode goed op te merken..hoe gevoelig sommige uitspraken liggen. ook wanneer je het ook geloof hebt.. Ik bedoel te zeggen..wanneer je met iemand aan een tafeltje zou zitten dan kan je elkaar vaak door het elkaar aankijken of de evt. gebaren te weten komen Hoe diep en hoe gevoelig iets ligt voor of in de persoon.
Samen geloven! Een vaak ook moeilijk iets..kan gelukkig ook gemakkelijk gemaakt worden. God stuurt aan op ZIJN eer,wat door HEM gewerkt en bewerkt is.
(Ja ook bijvoorbeeld voor of na een scheiding)
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op zondag 27 mei 2012, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:05
|
|
|
LINNY170 schreef: | volgens mij kun je dan toch gewoon de gemeente tippen waarin ze wonen?
maar ja...of je dat nu echt zou moeten willen?
Elk mens wordt ooit een keer ter verantwoording geroepen...en ik weet dat er mensen zijn, die in een uitkering situatie zitten, maar door bepaalde redenen, niet eens door hun schuld in de problemen zitten en daardoor soms gewoon geeneens eten kunnen kopen voor hun kindjes (3 kids) . En hulp krijgen ze niet, worden van kastje naar de muur gestuurd..en tsjah...dan vind ik het niet erg als ze een keer zwart bij verdienen hoor ;)
Zijn ook mensen die inderdaad uitkering trekken, de hele dag feesten, en de nieuwste dingen in huis hebben staan :S tsjah dat klopt ook weer niet...
Niet kunnen en niet willen zijn 2 heel verschillende dingen :D |
Kijk, ik zal 't ff uitleggen. als iemand je flink getackeld heeft in het verleden, pas nog, kan ook. Dan kan je woedend zijn. Zeker als degene fijn loopt te ontkennen ook naar anderen toe die je kent...
Dan zoek ik dus de gemeente op, en zie dat er niet alle gemeenten in staan op google. Dan denk ik van laat maar zitten ook dan.
Want ff op internet het een en ander aangeven is vele malen makkelijker, als daadwerkelijk naar een intstantie toe stappen.
Maar waarom je dat zou willen doen, nou, als iedereen iedereen eventjes zou aangeven, zou dat ten goede komen aan gasten die wel eerlijk zijn en niet fraude plegen.
En ik heb 't niet over een bijstandsmoeder die een tientje bijverdient, door iets voor de zieke buurvrouw te doen, ik doel op degenen die duizenden euro's naast de uitkering erbij verdienen per maand en dat niet opgeven en dan ook nog járen lang.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 27 mei 2012, 19:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLORIA404
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:09
|
|
|
LINNY170 schreef: | God centraal in elkaars leven..en dat samen kunnen delen...iets mooiers is er toch niet :D |
ik zou niet zonder kunnen!! de eerlijkheid gebied mij te vertellen dat ik het wél geprobeerd heb! op een niet chr site had ik iemand ontmoet. we gingen samen uit eten en ik vond hem wel leuk. ik wilde eigenlijk niet vertellen dat ik christen was. maar voor ik het wist (werking van de Heilige Geest?) zat ik het gewoon te vertellen aan tafel. later zei hij dat hij vond dat ik het er veel te veel over had (was ik me niet bewust van) en dat hij daarom verder contact niet zag zitten. is dit bescherming van God of niet?? pas antwoorde iemand me nog:"dat wij van een ander geloof zijn heeft er geen fuck mee te maken (wát een woordkeuze ), als er maar liefde is...." daar ben ik het dus níet mee eens, dat moge duidelijk zijn.... ik ga voor een drievoudig snoer!!! (en anders maar niet....)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLORIA404
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:15
|
|
|
MARIANNE378 schreef: | ik vind van niet, want ik doe het ook af en toe. Alleen maar om de spanning er even af te halen. Maar hoe denk je te kunnen verantwoorden tegen over God met betrekking tot de sex???? |
ik wil ook wel reageren hierop. ik vind het soms heeeel moeilijk om geen seks te mogen hebben. nu heb ik al 3 jaar geen echte relatie meer. maar als ik geen christen was, dan zou ik er geen moeite mee hebben om af en toe bij een goede kennis ofzo, ff in zijn armen te duiken (incl vervolg.. ) nu ik wel christen ben (prijs Zijn grote naam!) weet ik dat ik me daar achteraf heel schuldig om zou voelen en beschermt de Heer me ook, want ik heb wel degelijk kansen gehad... maar wat zelfbevrediging aangaat: ik denk dat de Heer dat niet erg vind als je geen relatie hebt. anders zou je nooit meer die bevrediging kunnen voelen.. ikzelf voel me daar iig niet schuldig over. ik denk dat we elkaar daar ook geen schuldgevoel over moeten aanpraten.
iedereen sterkte ermee, want ik wéét dat het moeilijk is!! soms raak ik gefrustreerd: hoe lang duurt het nog, Heer? momenteel heb ik geen relatie, mocht ik er binnenkort eentje krijgen, dan duurt het nog minstends 1 jaar voordat ik trouw en dus "weer mag"!! niet dat het alleen dáárom gaat hoor, maar je mist het weleens.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLORIA404
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je zoiets zegt, ben je in mijn ogen aan het vloeken. God heeft nl. niks met de geslachtsdaad te maken voor het huwelijk. En als je God daarmee in verband brengt, gebruik je Zijn naam ijdel. En dat is de definitie van vloeken. Er zijn veel mensen die Gods naam hiermee in verband brengen en zeggen: nu ben ik getrouwd, dus dan mag ik nog wel een keertje. Deze term heeft voor heel veel verwarring gezorgd en veel ongelukkige gezinnen en partners. De mensen die zich verplicht voelden te trouwen, omdat ze zich gewoon niet hadden kunnen beheersen. Laten we het gewoon noemen zoals het is, zonde. En voor zonde is vergeving mogelijk. Dan houden we de discussie zuiver en ons geweten ook. |
ben ik mee eens....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLORIA404
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:21
|
|
|
THOMAS968 schreef: | In het topic 'Sex voor het huwelijk' schreef ik dit over masturberen op 23 april om 23.05. Er is toen ook een beetje op gereageerd.
Waarom zou dat een probleem zijn? Alle alleenstaande mannen doen het en verreweg de meeste vrouwen ook. Er is geen Bijbelse grond te vinden die het verbiedt, de daad van Onan was geen zelfbevrediging. Gewoon voor het zingen de kerk uit, populair gezegd, terwijl hij een opdracht had. Deze bijbeltekst is vaak misbruikt om zelfbevrediging als zonde te betitelen maar had daar niets mee te maken. Over vrouwelijke sexualiteit spreekt de Bijbel haast niet. Er is ook niks mis mee. Verdringing is vooral bepaald slecht voor je geestelijke gezondheid. Sexueel verlangen is niet fout, het fantaseren erover ook niet en als er geen partner is dan is masturbatie volstrekt normaal. Dat de meesten liever de liefde bedrijven met een partner is evident, maar je moet je er geen schuldgevoel over laten aanpraten als die er even niet is. Onbevredigde verlangens zijn in ieder geval niet goed voor een mens. En je schaadt met masturbatie echt niemand, ook jezelf niet. Mensen die je schuldgevoelens willen aanpraten op dit punt zijn pas een gevaar voor de geestelijke volksgezondheid.
Thomas. |
wauw, ik had het niet beter kunnen zeggen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:21
|
|
|
GLORIA404 schreef: | ik wil ook wel reageren hierop. ik vind het soms heeeel moeilijk om geen seks te mogen hebben. nu heb ik al 3 jaar geen echte relatie meer. maar als ik geen christen was, dan zou ik er geen moeite mee hebben om af en toe bij een goede kennis ofzo, ff in zijn armen te duiken (incl vervolg.. ) nu ik wel christen ben (prijs Zijn grote naam!) weet ik dat ik me daar achteraf heel schuldig om zou voelen en beschermt de Heer me ook, want ik heb wel degelijk kansen gehad... maar wat zelfbevrediging aangaat: ik denk dat de Heer dat niet erg vind als je geen relatie hebt. anders zou je nooit meer die bevrediging kunnen voelen.. ikzelf voel me daar iig niet schuldig over. ik denk dat we elkaar daar ook geen schuldgevoel over moeten aanpraten.
iedereen sterkte ermee, want ik wéét dat het moeilijk is!! soms raak ik gefrustreerd: hoe lang duurt het nog, Heer? momenteel heb ik geen relatie, mocht ik er binnenkort eentje krijgen, dan duurt het nog minstends 1 jaar voordat ik trouw en dus "weer mag"!! niet dat het alleen dáárom gaat hoor, maar je mist het weleens..... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GLORIA404
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:23
|
|
|
MANNA420 schreef: | Afgelopen dinsdag kreeg ik een inzicht van God. Hij liet me inzien dat mijn verlangen naar een vriendin me in feite had verblind en ik het tot mijn hoogste doel had gesteld in plaats van God. Ik dacht altijd dat God op een stond maar dat was niet zo. Ik wilde een vrouw, ik wilde geliefd worden, ik zocht naar een aanvulling in mijn leven. Maar ik kreeg het niet, hoeveel ik ook bad. Maar ik bad verkeerd. En ik was jaloers. Stikjaloers op mensen die wel een vrouw/man hadden en kinderen. Ik wilde ook zo graag!!
Oh ja ik heb een vriendin gehad nog wel via deze site, maar God liet me inzien dat dat niet was wat ik nodig had. God liet me door een teleurstelling gaan om te laten inzien dat Hij en alleen Hij de eerste plaats in mijn leven moet hebben. Ik dacht altijd als ik eerst maar een vriendin had dan ben ik intens gelukkig, dan komt het allemaal wel goed. Nee, zo was het niet. Ik was/ben er nog lang niet aan toe. Ik ben dankbaar dat God mij dat deed inzien, dat Hij deze korte relatie wilde gebruiken om mij inzicht te geven en te disciplineren.
Nu ik ben gaan inzien dat mijn hele leven er zowat omdraaide en ik dus telkens teleurgesteld werd voel ik mij bevrijd. Ik mag weten dat God voor me zorgt, of ik nu alleen blijf of toch een vrouw mag ontmoeten. Maar ik weet nu dat Hij de enige is die ik nodig heb en dat ik Hem toebehoor.
Ik bid dat iedereen die alleen is en hongert naar een partner dat God jullie geduld schenkt om te wachten tot het juiste moment en dat die tijd dat je alleen bent juist mag besteden om dichterbij God te komen. Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God. |
MANNA, WAT EEN SCHITTEREND GETUIGENIS!! IK KAN ALLEEN MAAR ZEGGEN: AMEN!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 13:27
|
|
|
GLORIA404 schreef: | ik wil ook wel reageren hierop. ik vind het soms heeeel moeilijk om geen seks te mogen hebben. nu heb ik al 3 jaar geen echte relatie meer. maar als ik geen christen was, dan zou ik er geen moeite mee hebben om af en toe bij een goede kennis ofzo, ff in zijn armen te duiken (incl vervolg.. ) nu ik wel christen ben (prijs Zijn grote naam!) weet ik dat ik me daar achteraf heel schuldig om zou voelen en beschermt de Heer me ook, want ik heb wel degelijk kansen gehad... maar wat zelfbevrediging aangaat: ik denk dat de Heer dat niet erg vind als je geen relatie hebt. anders zou je nooit meer die bevrediging kunnen voelen.. ikzelf voel me daar iig niet schuldig over. ik denk dat we elkaar daar ook geen schuldgevoel over moeten aanpraten.
iedereen sterkte ermee, want ik wéét dat het moeilijk is!! soms raak ik gefrustreerd: hoe lang duurt het nog, Heer? momenteel heb ik geen relatie, mocht ik er binnenkort eentje krijgen, dan duurt het nog minstends 1 jaar voordat ik trouw en dus "weer mag"!! niet dat het alleen dáárom gaat hoor, maar je mist het weleens..... |
Geen overwinning zonder strijd, toch. We hebben als christen toch wel wat om naar uit te kijken!
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 27 mei 2012, 13:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 14:06
|
|
|
mooie reactie lekker eerlijk en ik sluit me hierbij aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 14:13
|
|
|
Ik dacht dat je in je ondertrouw .... mag als proefje
Maar ik vind het een mooie bijdrage , netjes verwoord . vriendelijk en duidelijk. Ik geloof dat de meeste dit ook zo zien.
Maar veel bang zijn voor het schuldgevoel dat wij elkaar aanpraten.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op maandag 28 mei 2012, 08:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 14:18
|
|
|
Mooie bijdrage hoor Gloria! Open en persoonlijk! Geen vage algemene mening/ideeën maar die van je zelf. Fijn zulke bijdrages te lezen. De bijbel en andere boeken er over nalezen en citeren kan makkelijk. Dat kan een ieder dan ook weer op zijn of haar mannier uitleggen en in praktijk brengen denk ik. Hoe christenen het persoonlijk zien,ervaren , vinden en er mee omgaan niet zo makkelijk. Hier kan iedereen zijn voordeel mee doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 14:21
|
|
|
MIjn mooiste moment was ... dat ze belden dat ik aangenomen ben voor de opleiding niveau C in de zorg.
mijn week maand kan niet meer stuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VERTROUW937
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 14:45
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Kijk, ik zal 't ff uitleggen. als iemand je flink getakeld heeft in het verleden, pas nog, kan ook. Dan kan je woedend zijn. Zeker als degene fijn loopt te ontkennen ook naar anderen toe die je kent...
Dan zoek ik dus de gemeente op, en zie dat er niet alle gemeenten in staan op google. Dan denk ik van laat maar zitten ook dan.
Want ff op internet het een en ander aangeven is vele malen makkelijker, als daadwerkelijk naar een intstantie toe stappen.
Maar waarom je dat zou willen doen, nou, als iedereen iedereen eventjes zou aangeven, zou dat ten goede komen aan gasten die wel eerlijk zijn en niet fraude plegen.
En ik heb 't niet over een bijstandsmoeder die een tientje bijverdient, door iets voor de zieke buurvrouw te doen, ik doel op degenen die duizenden euro's naast de uitkering erbij verdienen per maand en dat niet opgeven en dan ook nog járen lang. |
Het is o zo makkelijk om te oordelen in de trant van als je wil werken is er altijd werk. Vooral als je niet weet waar je het over hebt en het zelf goed hebt. En ieder mens wil graag werken. Ga altijd uit van het goede in de mens.
Laatst aangepast door
|
VERTROUW937
|
op zondag 27 mei 2012, 17:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: zondag 27 mei 2012, 14:51
|
|
|
Kennen jullie onderstaand christelijk lied? Ik kwam het zonet tegen op You Tube. Ik heb veel moeite moeten doen om de lyrics van het lied Lord I want to know You more te vinden, maar ik heb ze dan uiteindelijk toch gevonden:
Ik kon geen versie vinden welke met christelijke plaatjes was, dus ik heb deze versie voor jullie opgezocht:
http://www.youtube.com/watch?v=a28-Zb7Twf0
Just the time I feel That I've been caught in the mire of self. Just the time I feel My mind's been bought by worldly wealth That's when the breeze begins To blow I know, the Spirit's Call. And all my worldly wanderings Just melt into His Love.
Chorus 1: Lord, I want to know You more! Deep within my soul I want to know You, Lord, I want to know You. To feel Your Heart and know Your Mind, Looking in Your eyes stirs up within me, Cries that say I want to know You Lord, I want to know You more.
When my daily deeds Ordinarily lose life and song, My heart begins to bleed, Sensitivity to Him is gone. I've run the race but set my own pace And face a shattered soul, Now the Gentle Arms of Jesus Warm my hunger to be whole.
Chorus 1:
Chorus 2: And I would give my final breath To know You in Your Death and Ressurrection, Lord, I want to know You more. Lord, I want to know You more. Lord, I want to know You more
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|