ChristianMatch

Forum

Incest
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3868 3869 3870 3871 3872 3873 3874 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:07

JOL252 schreef:
eh wow hier reageer ik wel even op want dit vind ik een benauwend mensbeeld. Ik geloof dat persoonlijk niet. Er zijn zat mensen die hun vanzelfsprekende ethische code hebben en weten waar hun grens zit en die van de ander en een kind zien op een corrrecte, gezonde, liefdevolle en beschermende manier.

Het gaat altijd om wat zich in de diepe krochten van de ziel van iemand zich afspeelt......kijk maar eens naar het misbruik van de katholieke kerk....
Het gaat dan om de gevoelens die je niet ziet en niet weet van iemand,als we dat wel zouden weten zouden we ons een hoedje schrikken.....ook bij mensen waarvan we denken dat die zo'n ethische code hebben......
Het is een mooie gedachte die je hebt maar de praktijk laat over het algemeen toch wat anders zien......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:09

nou ik moet zeggen;
ik zie mezelf nog niet direct op een kind vallen, hoor, willemijn! Zieke smiley Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:11

HANNAH810 schreef:
nou ik moet zeggen;
ik zie mezelf nog niet direct op een kind vallen, hoor, willemijn! Zieke smiley Zieke smiley

Zeggen er meer Hannah.....klopt, vertelden de priesters en paters van de katholieke kerk toch ook?
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:14

WILLEMIJN232 schreef:
Zeggen er meer Hannah.....klopt, vertelden de priesters en paters van de katholieke kerk toch ook?

en hoeveel priesters en paters hebben nooit de neiging gehad?
heeeeeeel veeeeel!!

hannah.........denkt niet in groepen.........niet in hokjes........maar in individuen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:16

WILLEMIJN232 schreef:

.... de MISBRUIKENDE priesters en paters... ja..
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:17

HANNAH810 schreef:
en hoeveel priesters en paters hebben nooit de neiging gehad?
heeeeeeel veeeeel!!

hannah.........denkt niet in groepen.........niet in hokjes........maar in individuen.

Nou ja, dan doe jij het niet....ik denk dat je dan breder moet gaan denken dan dat je doet.....heeft niets met hokjes denken te maken
Kijk de statistieken er maar op na.......ik denk ook niet bij ieder mens dat die incest pleegt maar ik ken wel de statistieken en dat is zeker wel iets om je te realiseren.....
En zolang 1 op de tien kinderen nog misbruikt wordt vind ik dat een triester gegeven dan dat enkele individu......
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 mei 2012, 23:21

WILLEMIJN232 schreef:
Nou ja, dan doe jij het niet....ik denk dat je dan breder moet gaan denken dan dat je doet.....heeft niets met hokjes denken te maken
Kijk de statistieken er maar op na.......ik denk ook niet bij ieder mens dat die incest pleegt maar ik ken wel de statistieken en dat is zeker wel iets om je te realiseren.....
En zolang 1 op de tien kinderen nog misbruikt wordt vind ik dat een triester gegeven dan dat enkele individu......

je geeft mijn woorden anders weer dan ik ze schreef, willemijn.
ik schrijf dat ik wat de volwassenen betreft niet in groepen 'daders" denk, maar in individuen.
en als je mijn voorgaande reacties gelezen zou hebben, zou je kunnen weten dat ik zeker kinderleed niet bagatelliseer.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 25 mei 2012, 23:24
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 00:26

http://youtu.be/fU0pK85Xp9g

nothing,
no broken dream or promise...
nothing can take me
from Your great love.
I belong...

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 26 mei 2012, 00:28
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 00:41

Quote:
Daarom juist het belang van het onderstrepen van waardevol met het leven van jezelf en de ander omgaan. (........) Maar zelfs de overheid gaat mee in het wegnemen van de waarde van het leven, en probeerd dat nog te verdedigen ook. En de waarde daarvan te zien voor je eigen leven, maakt ook dat je het ziet voor het leven van de ander.
En in dat opzicht ben ik er van overtuigt, dat als hier meer oog voor was, er veel minder leed zou zijn

ja wel... hier klinkt het aloude en wijze: hou van een ander als van jezelf in door. Dat bouw je o.a. op door liefde, respect en waardering in de ogen van een ander te zien en er ook nog naar behandeld te worden. Je eigen waarde kennen, zorg voor je zelf, je grenzen kennen... en dan deel B van de tekst.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 06:09

JOL252 schreef:
Ik lees een dappere strijdster hier op het forum.

een lieve groet,

Jo'

Hai, dank je!

Ja, de een kan ik vergeven, moeder uit buitenland, waaraan ik ook veel liefdevolle herinneringen heb. Haar zien en mee omgaan is iets anders, vanwege het ontkenningsgedrag om d'r zelf te beschermen.

Maar mijn vader, haha, is tie alleen biologisch, en ik lijk gelukkig niet op hem. Nee, daar ben ik onverschillig over. geeneens haat ofzo, onverschilligheid.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 06:14

Nou wou ik hier even nog iets aan toevoegen.

Er wordt gesugereerd dat er mensen niet willen werken. Dát vind ik heel erg, iedereen wil werken, werken is een levensbehoefte, psychisch.

Nou, als er dan een uitkering bestaat voor mensen die dat niet kunnen ziek zijn, kan ook psychisch.

Je kan niet zomaar zeggen, wat iemand hier zei, als je psychische ziekten hebt, door kindermishandeling dat je dan wel bijvoorbeeld tomaten kan plukken. dan kán je ook geen tomaten plukken.
Migraine, black-outs en zo voort.

En...iemand die niet kán werken heeft er dus ook geen zin in, zo bedoelde ik dat...

Het is gewoon wel schandalig die mensen die duizenden euro's per maand zwart verdienen, en ook nog es even een uitkering opstrijken.

Maar ja, aangeven is ook niet gemakkelijk: op Google bij mij staat gemeente Utrecht, Rotterdam, maar geen Dordrecht en Amsterdam, met een site waar je zwartwerkers met een uitkering op kan aangeven.

Als 'ze' dan grote stukken schrijven over hoe groot de fraude is en wat ze er aan doen, en wat ze er niet aan kunnen doen, en hoe ze geholpen zijn, als mensen aangeven, ja, zet dan ook van elke grote gemeente in ieder geval een link waar dat kan, een zwartwerker met uitkering aangeven, en niet enkel bij enkele gemeentes... Misschien een tip, mensen van de regering?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 26 mei 2012, 06:26
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 06:41

MOMO697 schreef:
2 Timoteüs 1:7
Laat de Geest van God in ons opwassen, Zijn Kracht, Zijn Liefde is alreeds in ons, laat Hem Zijn gang gaan, laten wij ons overgeven, wanneer we dit doen laat dat ons niet zonder daad.
Johannes spreekt hierover en doet een krachtige uitspraak, in 1 Johannes 3:18, schrijft hij naar ons de Gemeente van Jezus Christus;
"Laten wij liefhebben niet met het Woord of met de tong, maar met de daad en in Waarheid."

Amanda Jansen
http://www.youridinchrist.org

Paulus zegt in Romeinen 7:6 “We waren aan de wet geketend, maar nu zijn we bevrijd: we zijn dood voor de wet, maar de nieuwe orde van de Geest”. zodat we niet meer de oude orde van de wet dienen. En vervolgt bijbelleraar Willem J. Ouwenneel (op blz. 156 in zijn boek "Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid, groei" uitgeverij Medma) verwijzend naar hfdstk 8, waar Paulus het heeft over “Leven door de Geest”. "Paulus zou hebben kunnen zeggen: Kijk, mensen, zo is het nu: je bent gestorven; de “oude mens” –dat is de natuurlijke mens in de macht van de zonde- is op het kruis aan zijn einde gekomen. God heeft die mens afgeschaft, en er is een “nieuwe mens” in Christus voor in de plaats gekomen (Ef 4:24, Kol 3:9,10) Die “nieuwe mens” staat nu onder de leiding en de kracht van de Heilige Geest, zodat die mens het gelukzalig leven van een christen kan leiden. Dat is de mens die het niet meer van zichzelf hoeft te verwachten hoe jij God zou kunnen behagen, maar die alles bezit uit God, door het geloof in de Heer Jezus, in de kracht van de Heilige geest (blz 157). Hij is er geheel en al voor God (Ef 1:5), maar wat hij voor God is, is hij ook geheel en al uit God, en niet uit zichzelf, zelfs niet als wedergeborene (1Kor 11,12; ,Kor 3:5,6). Zo is die mens dus geborgen bij de drie-ene God: Vader, Zoon, Heilige Geest. Dat is de mens die in verantwoordelijkheid kan werken aan het bereiken van de uiteindelijke zaligheid, doordat hij dat niet in eigen kracht heoft te doen, maar doordat God aan de “nieuwe mens” zowel de wil als de energie schenkt (Fil 2:12,13).
Dàt is de normale toestand van een christen, zoo hoort het te zijn. Rom 7:6 geeft het aan: “dienen in de nieuwe staat van de Geest”, in een heel nieuwe toestand onder een heel nieuw bestel, waar niet gods eisen mijn nog langer regeren, maar Gods Geest ij regeert. Het feit dat ik ben vrijgemaakt van de weet, betekent dus niet dat ik voortaan wel zou mogen stelen en moorden en echtbreken en liegen. Integendeel, het is de Heilige geest die de eisen van de wet in mij vervult (Rom 8:4). Met andere woorden: de normale toestand van een christen is dat hi leeft in de kracht van de Heilige Geest en dat die Heilige Geest in en door hem Gods wil gaat volbrengen. De “oude mens” kan dat niet, maar die bestaat gelukkig niet meer; die heeft zijn einde gevonden in Christus op het kruis. De “nieuwe mens” kan het van zichzelf trouwens oook niet, want een gelovig mens heeft wel leven uit God, maar leven is op zichzelf nog geen kracht. De kracht van de “nieuwe mens” komt niet van hemzelf, uit zijn nieuwe natuur, maar het is de kracht van de Heilige Geest."
[u]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 26 mei 2012, 06:48
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 07:11

Een ontregelde jeugd maakt je leven al moeilijk, onmogelijk, laat staan seksueel misbruik. Had al veel eerder moeten breken met familie, maar ja, beter laat dan nooit...

Ik heb een boek gelezen, wel zo ontzettend goed. Nou zijn der zoveel hele goede boeken, maar deze is echt bijzonder goed.

Gaat over een ontregelde jeugd(dus geeneens seksueel misbruik, of verbaal geweld)...

Tegenlicht van Esther Verhoef.

Klik hier

Dit boek, daar hou je echt nog maanden elke dag een heel goed gevoel aan over!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 26 mei 2012, 07:33
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 07:27

Zaterdag 26 Mei, Psalm 65: 10-14; Uw lof schalt in het rond.

Het heeft er alles van dat deze psalm een loflied is als dank voor de regen. Althans, er is sprake van bevloeiing en vruchtbaarheid. Alles druipt van overvloed! Zij die om hemelwater baden, hebben nu te doen wat zij God beloofden: voor de zegen van de regen wordt een offer van dank gebracht. En zo eindigt dan deze psalm zoals die begon: met een lofzang. Dat wil zeggen, wat werd aangekondigd, wordt nu in de praktijk gebracht. ‘U komt de lof toe!’ En wie zijn het dan die God de lof toezingen? Zijn dat de boeren, de burgers en de buitenlui? Ja, vast en zeker, die ook. Maar aan het slot van de psalm komen die niet in beeld. Daar zijn het de velden die zingen! Daar zijn het de dalen die de dank betalen. Met kudden beklede weiden, met graan getooide velden, díe zingen, die juichen elkaar toe. Je ziet het voor je: één groot festival van heuvels en dalen, weiden en akkers – ze zingen over en weer, als monniken in de kloosterkerk, stem en tegenstem, Godlof en halleluja! Zijn lof schalt in het rond.
Dit alles zien wij niet meer. Op last van Brussel op stal. Uit angst voor pest blijven de kippen binnen. Het goud van groeiend graan wijkt voor minder mooi maïs. En waarom? Dat heeft allemaal te maken met centen, met de centen van ons, consumenten. Je moet wel of je wilt niet. Tenzij wij het allemaal niet meer willen… Er zou spontaan één grote protestbeweging moeten ontstaan: mensen die psalm 65 weer met eigen ogen op weiden en akkers willen zien.

Gij kroont het jaar van uw genade.
Waar Gij getreden zijt
tooit de woestijn zich een wade,
de heuvels zijn verblijd.
De weidegrond is wit van schapen,
het dal van koren blond.
Dit is het land door U geschapen,
uw lof schalt in het rond.
Naar boven

Auteur Bericht
SILVIA267

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 07:30

[quote=HERMAN968]Vraag 4 is een goeie vraag. Vraagt om een goed antwoord.

Het is beter te leven vanuit de rijkdom van de Heer, dan vanuit de roofzucht van het aardse. Als we kijken naar Koning David zien we wat hij allemaal kon vanuit de wandel met God, en hoe het helemaal verkeerd liep als hij zijn “onschuldig” hart –a la new age- volgde. En hier wordt ook duideljk dat de wet niet vermag door de zwakte van het vlees !.
En de weerslag op zijn familie was ook niet niks. En toch bleef hij de geliefde Gods. Zo ook voor u en mij, Inge. God zij geloofd en geprezen ! Iets om dankbaar voor te zijn. Alleluja

Knipoog smiley[/quote

Tja david ,God, de Heere , preek preek preek , enu wat Herman dr zelf over denkt
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 08:55

Hallo allemaal,
Ik ben nog nooit mee geweest en het lijkt me erg leuk om ook te komen met een zoontje van vier jaar en zoon van 14 jaar, kan ik nog mee?

Uhm, ik kom uit regio 0522, ik las dat Jojada nog vervoer zocht?
Groetjes Marga
Naar boven

Auteur Bericht
MOTORMUIS997

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 09:59

Nog even voor de duidelijkheid: bij deze activiteit bestel je zelf je kaartje (hebben we geen gedoe achteraf). Na opgave reageer je op dit bericht dat je je hebt opgegeven. Via deze profielen spreken we een verzameltijdstip af. Ik heb er zin in! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 16:07

In het topic 'Sex voor het huwelijk' schreef ik dit over masturberen op 23 april om 23.05.
Er is toen ook een beetje op gereageerd.

Waarom zou dat een probleem zijn? Alle alleenstaande mannen doen het en verreweg de meeste vrouwen ook. Er is geen Bijbelse grond te vinden die het verbiedt, de daad van Onan was geen zelfbevrediging. Gewoon voor het zingen de kerk uit, populair gezegd, terwijl hij een opdracht had. Deze bijbeltekst is vaak misbruikt om zelfbevrediging als zonde te betitelen maar had daar niets mee te maken. Over vrouwelijke sexualiteit spreekt de Bijbel haast niet. Er is ook niks mis mee. Verdringing is vooral bepaald slecht voor je geestelijke gezondheid. Sexueel verlangen is niet fout, het fantaseren erover ook niet en als er geen partner is dan is masturbatie volstrekt normaal. Dat de meesten liever de liefde bedrijven met een partner is evident, maar je moet je er geen schuldgevoel over laten aanpraten als die er even niet is. Onbevredigde verlangens zijn in ieder geval niet goed voor een mens. En je schaadt met masturbatie echt niemand, ook jezelf niet. Mensen die je schuldgevoelens willen aanpraten op dit punt zijn pas een gevaar voor de geestelijke volksgezondheid.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 26 mei 2012, 16:08
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 18:05

Toch zegt Jezus dat we elkaar 7x70 maal moeten vergeven...
Lastig.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 19:02

MANNA420 schreef:
Toch zegt Jezus dat we elkaar 7x70 maal moeten vergeven...
Lastig.

Vergeven ja, maar een relatie mee aangaan dan misschien beter niet
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 19:30

LEONARD480 schreef:
Hardware-matig is noal breed he Beun ...of het om een laptop of pc gaat Knipoog smiley

Ja, das waar. Maar voor de desktop kun je genoeg doen om "het hoofd" koel te houden. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 19:33

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vond het wel een slimme tip Leonard.....
Ik heb een E book gekocht en ben nu aan het uitvogelen hoe ik er boeken opzet.....ook weer zo'n lekkere klus voor een digibeet als ik...

Ebooks en andere tablets hebben niet zo snel koelproblemen. Desktops, laptops en netbooks wel.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 19:47

Men lost het bij tablets op door de warmte via en groot oppervlak aan aluminium af te geven. Dat voert de wamte af. Apple doet dat ook met de IMac en de Macbooks. Daarom zit er ook geen hinderlijk geluid makende ventilator in. Wie zijn computer uit doet, merkt hoeveel herrie die dingen maken. Beun jheeft echter wel gelijk, als het te warm wordt, krijg je ellende. Ook al ben je nog zo netjes in huis: laat je computer om de twee jaar schoonmaken, zeker als je rookt. En vervang de ventilator als hij rare geluiden maakt.

Thomas, je hoeft niet te stoppen met roken, het roken stopt jou wel.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 26 mei 2012, 20:36
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 19:57

Gek, maar telkens als ik aan Jesaja 61 denk wordt ik blij van binnen. Ervaar ik een diepe rust. Nog nooit eerder zo gehad bij een Bijbelgedeelte of tekst. Herkennen jullie dit?
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 19:58

Gek, maar telkens als ik aan Jesaja 61 denk wordt ik blij van binnen. Ervaar ik een diepe rust. Nog nooit eerder zo gehad bij een Bijbelgedeelte of tekst. Herkennen jullie dit?
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS636

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 20:09

Hoi Manna,

ik herken dit want al charismatisch christen sla ik elke dag mijn Bijbel open of pak ik een bijbeltekst uit mijn bijbeltekst mandje, na eerst tot de H. Geest gebeden te hebben.
Vaak zijn de teksten vrij persoonlijk, maar zeer doeltreffend.
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 20:14

Mooi is dat he Paulus? De Bijbel staat vol prachtige woorden. Het overdenken waard. Ik ga me de komende tijd intensief bezighouden met Jesaja 61, elk woord wil ik proeven.
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS636

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 20:23

Ik vroeg mij het volgende af:

Kan men een mail sturen naar een nieuw CM lid
om hem of haar welkom te heten
terwijl men de desbetreffende persoon helemaal niet kent?
Of is dit misschien te opdringerig?
Ik bedoel het bij het welkom heten van nieuwe CM leden
uiteraard altijd goed.
Hoe denken jullie hierover?

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
JENNY909

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 21:17

MARISKA601 schreef:
In mijn ogen lijkt het vallen in de Geest veel op flauwvallen.
Ik ben niet het type mens dat al snel geloofd dat het het werk van de Geest is.

Ook epilepsie lijkt veel op vallen in de Geest.
Vooral dat shaken.

Ook Satan kan dingen bij mensen verichten die op zaken lijken die van God komen.

Het is satans bedoeling mensen van God weg te trekken.
Wie zoekt satan uit?
Juist de gelovigen.

Omdat het goed voelt komt het van God?
En omdat het zo goed voelt moeten we het vaker doen?

Ook drugs kunnen mensen in bepaalde fase doen belanden.
En iedere keer om in die fase te komen gaat men meer gebruiken.
Totdat men merkt : ik ben verslaafd.

Ik geloof zeer zeker dat bepaalde handelingen
zeer verslavend kunnen werken.
Ik lees zo af en toe dat men steeds is op zoek is naar God om meer en meer te willen ontvangen.
Steeds dichter bij God te willen zijn.

God is ten allen tijde bij ons, ook al voelen we soms Zijn nabijheid even niet.

Na ons leven hier op aarde dan zijn we pas dicht bij God.
En die fase zullen we hier op aarde nooit beleven.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 mei 2012, 21:31

PAULUS636 schreef:
Ik vroeg mij het volgende af:

Kan men een mail sturen naar een nieuw CM lid
om hem of haar welkom te heten
terwijl men de desbetreffende persoon helemaal niet kent?
Of is dit misschien te opdringerig?
Ik bedoel het bij het welkom heten van nieuwe CM leden
uiteraard altijd goed.
Hoe denken jullie hierover?

Groeten van Paulus

gewoon doen wat je hart je ingeeft joh
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3868 3869 3870 3871 3872 3873 3874 ... 6194 Volgende
Pagina 3871 van 6194