ChristianMatch

Forum

Romeinen 6: 14 versus 17
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3853 3854 3855 3856 3857 3858 3859 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:08

JOL252 schreef:
Droefheid naar God... multi interpretabel.

Hoe zit dat dan met Psalm 51:9?

9 Gods offers zijn een gans verbroken geest,
Door schuldbesef getroffen en verslagen.
Dit offer kan Uw heilig oog behagen,
't Is nooit, o God, van U veracht geweest.
Doe Sion wel, laat om mijn zwaren val
Uw goedheid niet van zijne burgren wijken;
Bouw Salem op, laat nooit zijn muur en wal,
Door Uwe straf, voor 's vijands macht bezwijken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:21

BEUN656 schreef:

Wie het koninkrijk van God niet zo onbevangen ontvangt als een kind... die net bij Jezus op schoot heeft gezeten en met een snottebel aan zijn kleren heeft gehangen...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:25

BEUN656 schreef:

statenvertaling;
de offeranden van God zijn een gebroken geest.
een gebroken en verslagen hart zult Gij, o God, niet verachten!!

op deze tekst is bovenstaande (menselijke) versie van de berijmde psalmen gebaseerd

een gebroken en verslagen geest.............door schuldbesef; na een (uitbesteedde) moord en overspel, is voor mij niet ondenkbaar; het is echter geen wetmatigheid;
er staat namelijk niet; "gij zult gans vermorzeld en vernietigd worden voor Ik u redden kan."
ik lees wél in mijn bijbel;
"kom tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven"
ook een vorm van verslagen, verbroken en gebroken zijnl
"wie tot Mij komt zal ik geenzins uitwerpen."

ik concludeer daar dus uit dat God met elk mens een andere route kan volgen.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:28

JOL252 schreef:
Wie het koninkrijk van God niet zo onbevangen ontvangt als een kind... die net bij Jezus op schoot heeft gezeten en met een snottebel aan zijn kleren heeft gehangen...

Klopt. Je moet het geloof ook ontvangen in het onbevangen vertrouwen als een kind. Maar de vraag is echter, hebben wij dat onbevangen vertrouwen in God wel van nature. Wat je daarna schrijft vind ik erg profaan... Zo platvloers en horizontaal... Sorry...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:31

TINEKE986 schreef:
ik heb geen tv dus kon family 7 niet ontvangen. heb nooit aan uitzending gemist gedacht. grappig.

sommige preken komen van het vrij-zijn weekend. andere programma's ken ik er niet van, maar ga eens kijken, zo via de computer dan Lachende smiley

bedankt voor de vermelding Pieter.

Zelf kijk ik via de stream van hun, vergoeding die ze vragen is 3 euro/maand, omdat ze zelf voor die stream moeten betalen aan een provider of zo iets. Voordeel via PC heb je dus uitzending gemist erbij. Bij uitzending gemist staan heel veel goede zaken zoals diensten, films, documantaires, maar ook kinderseries.

Als er een van de kids thuis is doe ik het via de laptop met een kabeltje naar de TV. Vroeger had ik de PC op de vliering en had een netwerkkabel omgebouwd en kon dan zo onder op TV Family7 zien. Wat mij betreft kwam deze zender overal in het basispakket. Ik heb nu All In One van KPN, maar dan moet ik om alleen Family7 zien 10 euro extra betalen, voor aanvullend pakket.
Voor de liefhebber van o.a goede preken die wat meer wil weten hier een link http://www.family7.nl/
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:37

HANNAH810 schreef:
statenvertaling;
de offeranden van God zijn een gebroken geest.
een gebroken en verslagen hart zult Gij, o God, niet verachten!!

op deze tekst is bovenstaande (menselijke) versie van de berijmde psalmen gebaseerd

een gebroken en verslagen geest.............door schuldbesef; na een (uitbesteedde) moord en overspel, is voor mij niet ondenkbaar; het is echter geen wetmatigheid;
er staat namelijk niet; "gij zult gans vermorzeld en vernietigd worden voor Ik u redden kan."
ik lees wél in mijn bijbel;
"kom tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven"
ook een vorm van verslagen, verbroken en gebroken zijnl
"wie tot Mij komt zal ik geenzins uitwerpen."

ik concludeer daar dus uit dat God met elk mens een andere route kan volgen.

Goed, om met dat laatste te beginnen. Heb je gelijk in. God gaat niet met iedereen dezelfde weg. Dat wil zeggen: niet iedereen word op dezelfde manier bekeert. Het zal, nogmaals, wel op dat gemis en dat berouw moeten aankomen. Verder, zou een verslagen hart dus alleen gelden voor een uitbesteedde moord? Ik dacht van niet! Dan, de mensen die aan die berijming hebben gewerkt zijn geïnspireerd door de Heilige Geest zelf. En daar doe jij nu afbreuk aan? Oeps...

Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 20 mei 2012, 14:40
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:38

[quote=BEUN656]Klopt. Je moet het geloof ook ontvangen in het onbevangen vertrouwen als een kind. Maar de vraag is echter, hebben wij dat onbevangen vertrouwen in God wel van nature. Wat je daarna schrijft vind ik erg profaan... Zo platvloers en horizontaal... Sorry...[/quote

Oh ik heb daar geen probleem hoor dat je dat vindt.
Jezus had er geen moeite mee denk ik. Hij omarmde ze en zegende ze.

Het onbevangen vertrouwen in ons van nature zijn wij als volwassenen voor een groot deel snel kwijt denk ik en er staat dus niet voor niets dat Hij graag wil dat wij op die manier bij Hem komen. Zo simpel is het.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:46

ik dacht dat het voorgeborchte was afgeschaft door de paus, idd zonder enig woord van spijt naar de ouders toe.....het voorgeborchte was de plek waar de ongedoopte kinderen heen gaan als ze voor de doop komen te overlijden....... Ik heb er grote moeite mee dat je op deze manier zoveel ouders verdriet doet door deze kinderen een "plek iin de hemel"te ontnemen.....het is goed dat deze bewering is afgeschaft maar tegen welk verdriet van de ouders die jaren lang met deze gedachte hebben geleeft.....zo jammer
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:49

BEUN656 schreef:
Klopt. Je moet het geloof ook ontvangen in het onbevangen vertrouwen als een kind. Maar de vraag is echter, hebben wij dat onbevangen vertrouwen in God wel van nature. Wat je daarna schrijft vind ik erg profaan... Zo platvloers en horizontaal... Sorry...

Dit schreef JOL252:

Oh ik heb daar geen probleem hoor dat je dat vindt.
Jezus had er geen moeite mee denk ik. Hij omarmde ze en zegende ze.

Het onbevangen vertrouwen in ons van nature zijn wij als volwassenen voor een groot deel snel kwijt denk ik en er staat dus niet voor niets dat Hij graag wil dat wij op die manier bij Hem komen. Zo simpel is het.

Beun zegt daarop:
Jezus had inderdaad geen moeite om kinderen op schoot te nemen. Hij word ook niet voor niets de trouwe kindervriend genoemd. Maar ook nu weer: je zegt dat wij onderling het onbevangen vertrouwen kwijt zijn geraakt, maar dat is alleen al intermenselijk zo en zo komt jouw commentaar ook bij mij over. Dat wij inderdaad niet met reserves bij God mogen komen, klopt. Maar die reserves hebben we opgebouwd sinds Genesis 3. Sindsdien zijn wij niet meer in staat om God in onbevangen vertrouwen tegemoet te treden. Want dat willen we van nature ook niet. Daarom kunnen we dat ook niet. Dat is juist ook het grote knelpunt waarin wij leven. En juist dat moet inderdaad veranderen, wil het goed komen tussen God en ons.

Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 20 mei 2012, 14:52
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:50

BEUN656 schreef:
Wat je daarna schrijft vind ik erg profaan... Zo platvloers en horizontaal... Sorry...

U zegt???? Verraste, verbaasde smiley Woedende smiley Boze smiley

profaan (bn): goddeloos, heiligschennend, ontheiligend
profaan (bn): oningewijd, onrein

een sorry is inderdaad méér dan op zijn plaats;
laat ik het zo stellen; ik wens niet in discussie te gaan met iemand die een Christin betiteld met dergelijke schandalige benamingen, beun!
laten we de Christelijke norm aanhouden in het uitwisselen van denkwijzen en standpunten; oke?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:53

HANNAH810 schreef:

laat ik het zo stellen; ik wens niet in discussie te gaan met iemand die een Christin betiteld met dergelijke schandalige benamingen, beun!
laten we de Christelijke norm aanhouden in het uitwisselen van denkwijzen en standpunten; oke?

En dat terwijl iemand me van de week nog sacraal noemde. Gewijd en geheiligd is de betekenis. Het kan verkeren ... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 20 mei 2012, 15:19
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE972

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:53

LEANNE226 schreef:
Ik miste de wat spannender boeren,de beetje gekke types.....ik vond ze redelijk saai.......maar we zullen zien wat er nog volgt !

Wat ik mij afvraag is of er mensen van hier ook brieven schrijven.Verliefde smiley
Maar Henk en die pa van Anne zullen zeker wel de meeste brieven krijgen.
Leanne, wat vond je dan van de tweeling?
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:54

HANNAH810 schreef:

Goed, maar platvloers en horizontaal was dat commentaar zeker! Jij je zin.

Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 20 mei 2012, 15:01
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:59

VISSER278 schreef:
Nee joh , dat heet ...... ze zijn uit het dal gekropen. Lachende smiley

Uit het dal kruipen, zal heel moeilijk gaan ...van de week nog gelezen, om de economie weer te laten groeien er een derde wereldoorlog voor nodig is....

Wil niemand de angst voorspiegelen, maar neem nu alleen een mogelijke nieuwe kernramp in Japan, die een kwestie van tijd lijkt te zijn.....de gevolgen zullen catastrofaal zijn voor de totale wereldbevolking.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 15:02

BEUN656 schreef:
Goed, om met dat laatste te beginnen. Heb je gelijk in. God gaat niet met iedereen dezelfde weg. Dat wil zeggen: niet iedereen word op dezelfde manier bekeert. Het zal, nogmaals, wel op dat gemis en dat berouw moeten aankomen.

ik heb je er in voorgaande bijdrage's op gewezen dat je dat dus NIET bijbels hebt kunnen onderbouwen, en toch blijf je dit als argument aandragen; ik vind dat byzonder.

verder, zou een verslagen hart dus alleen gelden voor een uitbesteedde moord? Ik dacht van niet! Dan, de mensen die aan die berijming hebben gewerkt zijn geïnspireerd door de Heilige Geest zelf. En daar doe jij nu afbreuk aan? Oeps....

(dikgedrukte gedeelte is al de zoveelste aanname die je doet!!)

o, dat is voor mij geen OOPS hoor;
de bijbel is voor mij het einde van alle tegenspraak;
de belijdenisgeschriften en de berijmde psalmen mogen dan wel gezíén worden als door de Geest geinspireerd, het is voor mij toch niet op gelijkwaardig niveau met het woord van onze God.

de berijming der psalmen is op sommige plaatsen duidelijk niet helemaal waarheidsgetrouw vertaald, en daarom lees ik ook vaak de bijbel naast een berijmde psalm.
(je zult vast de preken van jacobus koelman, met zijn ideeen over "de berijming van petrus datheen" wel een keer goed doorgelezen hebben, mét zijn argumenten voor zijn mening?)
...

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 20 mei 2012, 15:17
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 15:16

BEUN656 schreef:
Goed, maar platvloers en horizontaal was dat commentaar zeker! Jij je zin.

ik vind deze twee respectloze woorden eerder bij jouw bijdragen richting jol passen, dat mag vast wel van je?

hannah........wacht even af of we op respectvolle manier de discussie kunnen voortzetten, en vind dit geen gelijkwaardige manier van met elkaar omgaan!
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 15:21

HANNAH810 schreef:
ik heb je er in voorgaande bijdrage's op gewezen dat je dat dus NIET bijbels hebt kunnen onderbouwen, en toch blijf je dit als argument aandragen; ik vind dat byzonder.

o, dat is voor mij geen OOPS hoor;
de bijbel is voor mij het einde van alle tegenspraak;
de belijdenisgeschriften en de berijmde psalmen mogen dan wel gezíén worden als door de Geest geinspireerd, het is voor mij toch niet op gelijkwaardig niveau met het woord van onze God.

de berijming der psalmen is op sommige plaatsen duidelijk niet helemaal waarheidsgetrouw vertaald, en daarom lees ik ook vaak de bijbel naast een berijmde psalm.

(je zult vast de preken van jacobus koelman, met zijn ideeen over "de berijming van petrus datheen" wel een keer goed doorgelezen hebben, mét zijn argumenten voor zijn mening?)...

BEUN656 schrijft:
Om even met het laatste te beginnen. Het begint te lijken op een onbetrouwbaar contract: lees de kleine letters! Lachende smiley Maar, ik beloof je me meer te verdiepen in het commentaar van Petrus Datheen. Dan van boven naar beneden:

Alinea 1: ik zal de waarheid blijven verdedigen. Punt!
Alinea 2: doe maar wel, neem de belijdenisgeschriften en de berijmde maar wel net zo serieus als de Bijbel zelf.
Alinea 3: krijg je ook nog reactie op.
Alinea 4: dat weet je al.

Laatst aangepast door
BEUN656
op zondag 20 mei 2012, 15:21
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 15:29

BEUN656 schreef:
BEUN656 schrijft:
Alinea 1: ik zal de waarheid blijven verdedigen. Punt!
Alinea 2: doe maar wel, neem de belijdenisgeschriften en de berijmde maar wel net zo serieus als de Bijbel zelf.
Alinea 3: krijg je ook nog reactie op.
Alinea 4: dat weet je al.

1. JOUW niet bijbels onderbouwde waarheid, beun.

2. waarop baseer je dat de belijdenisgeschriften gelijkwaardig zijn aan Gods Woord?
ik lees in het laatste hoofdstuk openbaringen namelijk dat de bijbel compleet is; niet dat daar nog belijdenisgeschriften en een berijming der psalmen aan toegevoegd zullen worden.

3. ik heb geduld, beun! Engeltje smiley (maar niet zo bar veel........grinnik..... Clown smiley )

4. wat weet ik al? dat je je nog gaat verdiepen in de menselijke mening van jac. koelman op de door petrus datheen geschreven psalmberijming?

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 20 mei 2012, 15:31
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 15:50

Ik zie en lees de bijbel zo dat de verlossing (bekering) als DE grote verandering (de eerste bekering) is er bij is er de dagelijkse bekering. Dit is de dagelijkse strijd tegen de zonde, de beslommeringen en het zoeken van de dingen die de bijbel van mij vraagt(WWJD) . Of te wel: het afsterven van de oude mens (ons eigen ik)(verleden) en het opstaan van de nieuwe mens (die leeft voor God en voor de ander als zichzelf).(heden) Dit ronden we in dit leven nooit af.(toekomst) Wel is er sprake in de bijbel van een groei in kennis van de Here Jezus. Je wordt je meer en meer bewust van zonden en de noodzaak van de genade door de Here Jezus verdiend. Je ziet steeds duidelijker hoe het Evangelie zijn invloed zal hebben op alle terreinen van leven, denken en doen en hoe de Heilige Geest ons kracht geeft dit te realiseren.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 15:56

YES356 schreef:
Ik zie en lees de bijbel zo dat de verlossing (bekering) als DE grote verandering (de eerste bekering) is er bij is er de dagelijkse bekering. Dit is de dagelijkse strijd tegen de zonde, de beslommeringen en het zoeken van de dingen die de bijbel van mij vraagt(WWJD) . Of te wel: het afsterven van de oude mens (ons eigen ik)(verleden) en het opstaan van de nieuwe mens (die leeft voor God en voor de ander als zichzelf).(heden) Dit ronden we in dit leven nooit af.(toekomst) Wel is er sprake in de bijbel van een groei in kennis van de Here Jezus. Je wordt je meer en meer bewust van zonden en de noodzaak van de genade door de Here Jezus verdiend. Je ziet steeds duidelijker hoe het Evangelie zijn invloed zal hebben op alle terreinen van leven, denken en doen en hoe de Heilige Geest ons kracht geeft dit te realiseren.

Ja, mooi commentaar. Mee eens! Want aan die dagelijkse bekering ben ik in deze discussie nog helemaal niet toegekomen. Immers, na je eerste bekering volgt inderdaad de dagelijkse bekering. Thanks dude!
Naar boven

Auteur Bericht
MARC212

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 16:40

Noch deze heeft gezondigd noch zijn ouders, maar de werken Gods moesten in hem openbaar worden. Johannes 9:3
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 17:19

BEUN656 schreef:
Ja, mooi commentaar. Mee eens! Want aan die dagelijkse bekering ben ik in deze discussie nog helemaal niet toegekomen. Immers, na je eerste bekering volgt inderdaad de dagelijkse bekering. Thanks dude!
Op blz. 142 in het boek Geloof, zekerheid , groei, bouwstenen voor geloof van Willem K. Ouweneel (uitgave Medema) vinden we nog een interessante denkpiste over het thema.
Velen die tot bekering zijn gekomen, hebben het idee dat het er nu alleen maar om gaat de “wet te doen uit dankbaarheid” en straks naar de hemel te gaan. Maar Gods doel van onze verkiezing én heiligmaking is dat Christus in ons gestalte krijgt (vgl. Gal 4:19) en dat wij, die “de heerlijkheid van de Heer aanschouwen, naar hetzelfde beeld veranderd worden van heerlijkheid tot heerlijkheid (2 Kor 3:18). Let wel: dat gebeurt niet pas in de hemel, maar juist hier op aarde. Het doel van onze heiligmaking is niet de doding van de zonde in ons –dat kan helemaal niet- maar het tentoonspreiden van de karaktertrekken van Christus. Dàt is de essentie van de nieuwe mens, die vernieuwd wordt tot kennis, naar het beeld van Hem die hem geschapen heeft. Daarin is niet Griek en Jood, besnijdenis en onbesnedenheid, barbaar, Scyth, slaaf, vrije; maar Christus is alles en in allen (Kol 3:10,11).
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 18:20

Omdat er vijftien jaar na de Tweede Wereldoorlog veel welvaart ontstond, denken veel mensen dat de economie na een grote oorlog wel weer zal opleven. Per saldo leveren de meeste oorlogen alleen maar vernietiging en verlies op en als je naar WO2 kijkt, is dat ook zo. Grote delen van de wereld, waaronder Nederland , leven in een ongekende welvaart en wel na 67 jaar vrede.
Duitsland lag in puin en moest vernieuwen wat kon dankzij de Amerikaanse steun. Dat is wel een voordeel geweest van de oorlog. Maar de vernieuwingen kunnen ook zonder vernietiging plaatsvinden, kijk maar naar de informatiesamenleving.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 20 mei 2012, 18:53
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 19:03

THOMAS968 schreef:
Omdat er vijftien jaar na de Tweede Wereldoorlog veel welvaart ontstond, denken veel mensen dat de economie na een grote oorlog wel weer zal opleven. Per saldo leveren de meeste oorlogen alleen maar vernietiging en verlies op en als je naar WO2 kijkt, is dat ook zo. Grote delen van de wereld, waaronder Nederland , leven in een ongekende welvaart en wel na 67 jaar vrede.
Duitsland lag in puin en moest vernieuwen wat kon dankzij de Amerikaanse steun. Dat is wel een voordeel geweest van de oorlog. Maar de vernieuwingen kunnen ook zonder vernietiging plaatsvinden, kijk maar naar de informatiesamenleving.

Thomas

Is dat nu net niet het probleem? Wij zijn opgegroeid met welvaart en veel veranderingen ten goed, kijk alleen maar eens naar de informatievoorziening maar ook naar uitkeringen, verzekeringen enz...
Eigenlijk zijn en waren we een beetje verwend en nu dat minder gaat worden weten we niet meer hoe daar mee om te gaan...Ziektekosten werden bij ons vergoed, kijk maar eens naar andere landen daar kan men een groot deel zelf betalen of anders krijg je gewoon geen zorg..Wij krijgen het al benauwd van onze eigen bijdrage.......
Vernieuwingen kunnen wel zonder oorlog ingevoerd worden maar de opbouw van veel landen en daarmee ook de 'welvaart'komt vaak na een oorlog......
Toch blijf ik het triest vinden dat mensen die het in onze samenleving het al minder hadden het nu nog moeilijker krijgen.......
Het gaat er nu niet om of je een keertje minder op vakantie kan maar of je gewoon nog wel rond kunt komen of dat je tot je 67ste jaar moet werken ......(moet er niet aan denken.....)

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 20 mei 2012, 19:05
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 19:06

THOMAS968 schreef:

Thomas

Het tegendeel is ook nooit bewezen Thomas, De crisis voor de WOII was zo groot en daarbij een zeer verdeeld Europa.
Duitsland was mede door de WOI al zo beschadigd, dat alle elementen aanwezig waren tot het uitbreken van de WOII
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 19:15

@ tineke
- van Henoch staat er dat hij een zoon kreeg, en nog een aantal jaren met God wandelde.
- van Lydia staat er eenvoudigweg, dat onder de toespraak van Paulus haar hart werd geopend.
- van de stokbewaarder staat er niet dat hij enig schuldbesef had, al is het wel zo dat je in die tijd met je leven borg stond voor de gevangenen die aan je zorgen waren toevertrouwd; als de gevangenis leeg was geweest, had hem dat zijn leven dus gekost.
ik denk dat hij dus wel erg onder de indruk was van hoe de situatie in dit geval verliep; "wij zijn allen hier" zal in die zin wel een indrukwekkend moment voor hem zijn geweest!!
- Henoch leefde vóór de offerdiensten waren ingesteld, en Lydia en de stokbewaarder waren geen joden, maar mensen die Paulus op zijn zendingsreis tegenkwam. Ik zie dan ook niet direct een link met de offerdienst die je in de discussie betrekt.[/quote]

God heeft de offerdiensten gegeven en de 7 feesten.
elk feest staat voor iets en daar horen verschillende offers bij.
die feesten werden letterlijk gevierd. maar....

vorig jaar kreeg ik een copie van een brief van een joodse man die aan een professor geneeskunde vroeg hoe het nu zat met de ontwikkeling van het ongeboren kind.
tijdens het vertellen van de geneesheer hoorde de man data waar zijn joodse oren wijdt open van gingen staan en hij rechtop in zijn stoel ging zitten.
het bleek dat de ontwikkeling van het ongeboren kind synchroom loopt met de feesten uit het oude testament.

te beginnen met het pascha. wat het begin van de feesten is,
is gelijk aan de vruchtbaarheid van de vrouw.

vandaag hoorde ik, dat de bekering in symbool gelijk is aan het pascha.
gevolgd door pinksteren (betekenis is 50 dagen en gelijk aan het wekenfeest) en de doop in de Heilige Geest.

na de bekering komt de grote verzoendag. jouw discussie Hannah heeft te maken met de bekering. die van Beun met de grote verzoendag.

in de Bijbel wordt gesproken over het Pascha en het Paasfeest.
het geheel rond de kruiziging en alle profetieen daarom heen zijn letterlijk uitgekomen. (het feest van onze Heer Jeshua)

het wekenfeest. 50 dagen na het Paasfeest ( pinksteren) is het letterlijk uitgekomen. (het feest van de Heilige Geest).

op dit moment staan we voor het letterlijk uitkomen van de grote verzoendag. de dag dat de mensen zich (massaal) zullen bekeren tot God onze Vader (met groot berouw)

wat gevolgd gaat worden door het letterlijk uitkomen van het loofhuttenfeest. ( het feest van God onze Vader).

de feesten zijn niet slechts gegeven als richtlijnen voor de feesten in het oude testament.

een deel van de uitleg ( het laatste deel zeker.) heb ik vanmorgen in de preek gehoord, voor mij was dat een stukje van de puzzel.

ik kan jullie hierin geen geloof geven. maar ik weet dat het zo is.
en dit weten weet ik niet alleen. de man die het vertelde stond voor op het podium. er zijn meerdere mensen die dit weten. ik weet dit niet uit mij zelf. dat kan namelijk niet.

maar weten doe ik het wel.

(de man op het podium heet Jan Sjoerd Pasterkamp. voor het geval iemand dat wat zegt).

Laatst aangepast door
TINEKE986
op zondag 20 mei 2012, 20:57
Naar boven

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 19:45

Dacht er net even aan dat ik als taxi chauffeur mensen met het sindroom van down naar prosituees heb gebracht.

Dit word geregeld via de overheid! Omdat er behoefte naar is.

Maar hoor ook om mij heen dat mannen veelal toch naar een prosituee gaan .
ze dit blijkbaar nodig hebben .En ja heb je geen vrouw wat dan...

Boffen wij even als vrouw dat we er minder last van hebben en dat er genoeg hulp middelen zijn indien nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 19:51

we willen dus op zaterdag 16 juni voor de elfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur.
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810, regio 073, 39 jaar, met drie kinderen (6, 6 en 7 jaar)
mar608, regio 0182, 51 jaar
qsjes546, regio 035, 43 jaar
xabia794, regio belgie, 48 jaar
tink100, regio 072, 44 jaar
nicky298, regio 0345, 46 jaar met haar moeder
gina238, regio 030, 47 jaar
riatjuuuh149, met zoon van 12 jaar
tineke986, regio 072, 49 jaar

harald940, regio 038, 37 jaar
jan578, regio 0172, 53 jaar
marsjg370, regio 0346, 44 jaar
willem618, regio , 43 jaar met vier kinderen (15, 13, 9, 3)
leonard480, regio 0184, 44 jaar
visser278, regio 0113, 44 jaar
jojada952, regio 0512, 48 jaar
ludovis284, regio 0184, 55 jaar
xander435 regio...., 38 jaar?

BBQ en houtskool worden meegenomen door;
- jan578 neemt BBQ mee
-
-
-

feest-tent wordt in geval van dreigende regen meegenomen door;
-leonard480
-
-
-
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 19:54

VISSER278 schreef:
Nee joh , dat heet ...... ze zijn uit het dal gekropen. Lachende smiley

Even heel erg off topic.......leuke foto Visser.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 19:54

De 7 feesten van de Heer, De ontwikkeling van een ongeboren Baby

Zola Levitt ontdekte een verbazingwekkende samenhang tussen de Zeven Feesten van de Heer en de zwangerschapsperiode van een mensenkind, van de conceptie tot aan de geboorte.
Bij de voorbereiding voor het schrijven van een boek voor nieuwe ouders, contacteerde Zola een gynaecoloog voor hulp om de zwangerschapsperiode te begrijpen.

Tijdens de sessie toonde de gynaecoloog hem een serie foto's, wees de eerste aan (een eitje en een spermacel) en zei," Op de 14 dag van de eerste maand verschijnt het eitje"
Deze verklaring raakte een snaar in de Joodse geest, want dat was de datum van het Pesach.

Hij herinnerde zich het geroosterde ei op de familietafel bij elke Seder.
Nu, voor de eerste keer, wist hij wat het betekende!
Omdat hij de gynaecoloog niet van zijn onderwerp wilde afleiden, zei hij niets, maar bleef luisteren.

Dan vervolgde de gynaecoloog: " Het eitje moet binnen de 24 uur bevrucht zijn of het sterft af".

Dit herinnerde Zola aan het feest van de Ongezuurde Broden en het zaad of graan dat "in de grond viel en stierf " opdat het oogst zou kunnen voortbrengen, de eerstelingen waarvan aan God werd aangeboden.

Daarna zie de gynaecoloog" binnen twee tot zes dagen, zal het bevruchtte eitje zich aan de baarmoederwand vasthechten en begint het te groeien.."

en ongetwijfeld dacht de Joodse evangelist, " het feest van de Eerstelingen wordt gevierd ergens tussen twee en zes dagen na Pesach!"

Vervolgens werd hem een foto getoond van een embryo met armpjes, handjes, vingertjes, beentjes, voetjes, teentjes, een hoofdje, oogjes etc. De ondertitel zei, "vijftig dagen"

de gynaecoloog ging verder, :" rond de vijftigste dag, neemt het embryo de vorm van een mens aan. Tot dan weten we niet of we en eendje of een kikkervisje hebben. "Zola dacht. " Dat is Pinksteren.!"

de volgende foto toonde het embryo aan zeven maanden.

de gynaecoloog zei, "op de eerste dag van de zevende maand, is het gehoor van de baby ontwikkeld.

voor het eerst kan het horen en geluiden buiten de baarmoeder onderscheiden.
Zola wist, dat is de datum van het Feest der Trompetten.

De gynaecoloog ging verder. "Op de 10e dag van de zevende maand, veranderd het hemoglobine in het bloed van de moeder en voorziet de baby in eigen behoefte.
Zola dacht, " Dat is de Dag van Verzoening, wanner het bloed in het Allerheiligste gebracht werd.

vervolgens zei de gynaecoloog; "Op de vijftiende dag van de zevende maand, zijn de longen volledig ontwikkeld. Zou de baby voor die tijd geboren zijn, had hij heel moeilijk kunnen ademen.. "en Zola dacht," Dat is het Feest van Tabernakels, een tijd om het huis van de Shekinah glorie of de Geest van God te vieren.
In het Vernieuwde verbond wordt de term Pneuma, normaal vertaald als "adem" toegepast op de Heilige Geest.

[b]de geboorte vind plaats op de 10 dag van de negende maand. Acht dagen na de geboorte, wordt in de Joodse gezinnen een zoon besneden. Zola merkte op dat de acht dagen van Hannuah precies op schema worden gevierd. negen maanden en 10 dagen na Pesach.[/b]

geen mens zou de zwangerschapsperiode 3500 jaar geleden begrepen hebben. de instelling van de Zeven Feesten van de Heer was door de Heer zelf aan Mozes gegeven. ZIjn samenhang met de menselijke zwangerschapsperiode is niet alleen opmerkelijk, het bewijst "Intelligent Ontwerp."

Het bewijst dat er een Goddelijke Schepper is die de zaken van mensen leid.

Ned. vert. S. van Goethem. geschreven door J.R. church.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3853 3854 3855 3856 3857 3858 3859 ... 6194 Volgende
Pagina 3856 van 6194