ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3823 3824 3825 3826 3827 3828 3829 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 14:48

Dat is jammer Leanne.....
Mijn moeder is namelijk ook alleen....na een prachtig huwelijk van 50 jaar.
En natuurlijk is dat in het begin erg zwaar...
Toch heeft ze haar weg daar weer in gevonden....
Ze is nu 85...kan haar rondje lopen door het apartement...zoekt de buurvrouw op....maakt haar puzzeltje en lacht met een vriendin...
Wij als kinderen bellen even...of halen haar een keertje....

En vanmorgen was ik zelf in de thuiszorg, bij iemand die ook zijn vrouw kwijt is...maar wat hadden we een plezier samen...Hij...op zijn manier ontdeugend, maar toch ook nog vol goede moed...en een lach...

Het kan toch anders...maar wel heel erg als het kaarsje maar een klein vlammetje meer heeft...
Sterkte...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 15:17

ja zie ik toch ook vaak zeeland. Maar ook het omgekeerde mensen die elkaar op het laatst onbedoeld het leven zuur maken. Door dementie of gewoon omdat ze teveel op elkaar s lip zitten.
Samen oud worden is niet altijd mooi

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 8 mei 2012, 15:36
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 15:26

ZEELAND736 schreef:
Het kan toch anders...maar wel heel erg als het kaarsje maar een klein vlammetje meer heeft...
Sterkte...

Mijn moeder is denk ik de fitste 88 jarige van Nederland,altijd bezig,druk met haar bingo/sjoel/vrouwenclubjes en vriendinnen,gaat graag shoppen,elk weekend uit eten etc,kortom:ze heeft een heerlijk leven,maar ze mist haar maatje vreselijk......
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 15:59

LEANNE226 schreef:
Mijn moeder is denk ik de fitste 88 jarige van Nederland,altijd bezig,druk met haar bingo/sjoel/vrouwenclubjes en vriendinnen,gaat graag shoppen,elk weekend uit eten etc,kortom:ze heeft een heerlijk leven,maar ze mist haar maatje vreselijk......

Ik begrijp je wel, maar dan wordt ze toch niet alleen en eenzaam oud???

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op dinsdag 8 mei 2012, 16:00
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 16:08

ZEELAND736 schreef:

In onze ogen niet maar niemand kan je partner vervangen en in een dag zitten 24 uur he.
Waarom zouden mensen niet mogen klagen?Zolang het geen dagtaak wordt heb ik er geen problemen mee.......
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 16:11

STEENTJE178 schreef:
Ohoh, Cootje. Twijfelende smiley. Wat het ook is, sterkte ermee!!!
Dank je

spreuken 18: 18- 21 schreef:
Het lot doet de geschillen ophouden, en maakt scheiding tussen machtigen.
Een broeder/zuster is wederspanniger dan een sterke stad; en de geschillen zijn als een grendel van een paleis.
Van de vrucht van ieders mond zal zijn/haar buik verzadigd worden; hij/zij zal verzadigd worden van de inkomst zijn/haar lippen.
Dood en/of leven zijn in het geweld van de tong; en een ieder, die ze liefheeft, zal haar vrucht eten.

Laatst aangepast door
COOTJE711
op dinsdag 8 mei 2012, 16:13
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 16:14

ZEELAND736 schreef:

Je kunt heel druk zijn, veel onder de mensen zijn, maar toch ook heel eenzaam...niemand kan je maatje vervangen waar je zoveel jaren mee hebt samengeleefd, toch?

En vergeet niet...sommige mensen zijn juist heel druk en veel onder de mensen, omdat ze die eenzaamheid willen ontvuchten. Des te eenzamer zijn ze thuis wanneer ze alleen zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 16:29

ROELANDE345 schreef:
en dan soms nog niet

Klopt!
Maar ik weet onderhand niet meer wie ik hier sterkte kan/mag/moet wensen......... Twijfelende smiley

Leanne,ziet even geen beren maar wolven op de weg
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 17:41

COOTJE711 schreef:
Ik ben boos en ook verdrietig....
Wat me vanmorgen ter ore gekomen is... ik heb geen bewijzen maar het bevestigd wèl m'n gevoel... èn die bedriegt me vaak niet....
WAAROM???????

EN

Een broeder/zuster is wederspanniger dan een sterke stad; en de geschillen zijn als een grendel van een paleis.
Van de vrucht van ieders mond zal zijn/haar buik verzadigd worden; hij/zij zal verzadigd worden van de inkomst zijn/haar lippen.
Dood en/of leven zijn in het geweld van de tong; en een ieder, die ze liefheeft, zal haar vrucht eten.

Sterk woord Cootje, het gaat je goed, veel sterkte. Je vindt je kracht in de Heer !
Knipoog smiley Herman
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 17:48

JOSINA022 schreef:
Je kunt heel druk zijn, veel onder de mensen zijn, maar toch ook heel eenzaam...niemand kan je maatje vervangen waar je zoveel jaren mee hebt samengeleefd, toch?

En vergeet niet...sommige mensen zijn juist heel druk en veel onder de mensen, omdat ze die eenzaamheid willen ontvuchten. Des te eenzamer zijn ze thuis wanneer ze alleen zijn!

Jazeker...dat weet ik ook....
Laat ik maar zeggen...wat ik heel vaak zeg....
Ik weet niet eens of ik de leeftijd wel zal halen....en als ik het haal...hoe ben ik dan???
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS423

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 18:10

FRANKT627 schreef:
Jacobus 3: 3-9

Wij hoeven een paard slechts een bit in de mond te doen om het hele dier te besturen en in de hand te hebben. [4] Of denk aan een schip: hoe groot het ook is en al wordt het door hevige winden voortgedreven, toch wordt het door een heel klein roer gewend zoals de stuurman het wil. [5] Ook de tong is maar een klein deel van ons lichaam, toch slaat zij een hoge toon aan. Bedenk hoe weinig vuur er nodig is om een groot bos in brand te steken. [6] Ook de tong is een vuur, een wereld van ongerechtigheid; van onze lichaamsdelen kan alleen de tong het hele lichaam bezoedelen en ons levensrad* in vlam zetten, zelf in vlam gezet door de hel. [7] Wilde beesten, vogels, reptielen, vissen, elke diersoort wordt getemd of is al getemd door het menselijk geslacht. [8] Maar de tong kan geen mens temmen: dat rusteloos* kwaad vol dodelijk vergif. [9] Met haar zegenen wij onze Heer en Vader, en met haar vervloeken wij de mensen, die naar Gods gelijkenis zijn geschapen.

Mooie tekst Frank, ik wens je zoveel zegen toe met diegene die je ontmoet hebt... dat God je wijsheid en liefde mag vermeerderen.. Verlegen lachende smiley . tot zijn Glorie,

liefs en God bless,
Roosje
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 18:41

PIETER619 schreef:
Het is goed om dit te delen, mede gelijk jij aangeeft. Er totaal geen verband is tussen Allah en Jaweh. Jaweh heeft alles geschaopen en Allah is bedacht met alle voordelen voor mannen er bij, om het zomaar even te zeggen.

Wij hebben Feike ter Velde bij ons in de kerk gehad en hij heeft 8 avonden ( 4 achter elkaar in een jaar) verzorgd over eindtijd. De tweede sessie was vanuit Daniëls standpunt.

De Bijbel is geschreven door ooggetuigen, de Koran door één persoon die omdat het Ismaëlieten zijn, wel Abrahm en Jacob aanhalen, maar waar het omdraaid vergeten. Er is geen ander weg naar God dan door Jezus. Zou dit niet zo zijn dan zou de Bijbel een leugen zijn. Mede omwat ik ook om mij heen zie gebeuren, weet ik dat Jezus de Verlosser is en er is dus beslist geen ander weg

zo is het Pieter. daar heb je helemaal gelijk in.

Jezus is de weg, de waarheid en het leven.

het heeft tot het afgelopen jaar geduurd totdat ik begreep wat daar nu echt stond.

Jezus is de weg, er is geen andere weg
Jezus is de waarheid. zo waar. er is geen andere waarheid
Jezus is het leven, alle andere wegen voeren naar de dood.

niemand komt tot de Vader dan door Hem.

misschien is er een reden dat ik dat niet eerder begreep. God zal me dat dan op Zijn tijd laten zien.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 18:45

Karin Bloemen treed 2juni op in het DeLaMar in Amsterdam. De toegangsprijs is 5 levensmiddelen, dit doet ze om de voedselbank te steunen. En om mensen die normaal geen kaartje kunnen betalen zo de kans te geven om ook eens naar haar voorstelling te komen.
Kaartjes kunnen besteld worden op 0900-3352627
dus ik zou zo zeggen grijp deze kans ik heb 2 kaartjes besteld
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 18:56

Dinsdag 8 Mei, Psalm 55: 19-24; Werp op de Heer uw zorgen.

Wij, mensen van de kerk, zijn veel te vroom. Veel te lief. Niet voor elkaar. Was dat maar waar… We slaan elkaar soms met bijbelteksten de harde koppen in. Maar voor God zijn we veel te lief en veel te vroom. We bidden – maar veel te zoetsappig. Wij smeken – maar keurig zingend, op liturgische toon: alles geheel volgens de religieuze regels en kerkelijke begrenzingen. Wij bidden zogezegd beschaafd. Wij krijsen niet, wij breken de hemel niet open – wij bieden hooguit uiterst bescheiden en op vriendelijke toon de hemel een kleine selectie van onze wensen aan. Maar is dat nog bidden? Bidden is soebatten, janken voor Gods aangezicht, de hemel bestormen met je vragen, onophoudelijk God lastig vallen, zoals een arme weduwe een onrechtvaardige rechter.
Neem nu de psalm die we deze dagen lezen. ‘Leg uw last op de Heer’, zo vertaalt de Nieuwe Bijbelvertaling. Maar in feite staat er: ‘Gooi je zorg naar de Eeuwige!’Bidden is smijtwerk. Bidden is wat middeleeuwse belegeraars deden: ze beukten op de muren en poorten van de belegerde stad, net zolang tot ze bezweken onder het geweld. God kan het toch niet willen dat een rechtvaardige ten val komt, zo jankt de psalm. Dat is toch godgeklaagd! Nou, klaag dan bij God, dien je klacht in, in tien-, in honderdvoud! De hemel heeft niet voor niets een klachtenbureau dat dag en nacht geopend is. Daar kun je al je sores kwijt. Maar er gebruik van – je weet niet half hoe het helpt!

O, werp nu op de Heer uw zorgen!
Wie recht doet blijft in Hem geborgen
en zal niet dalen ten verderve,
maar mannen van bedrog en bloed
die zullen in hun overmoed
in ’t midden van hun dagen sterven.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 19:22

Top wat ik lees wat een Vader hebben wij .
In alle dingen wil Hij ons omringen .
Niemand kan Hem evenaren zelfs in t grootste verdriet
Is HIJ die je ziet
In het grootste gevaar is HIJ daar en staat
de HEER voor je klaar .
Telkens weer krijg ik nieuwe kracht van de HEER
Ja mag ik verder gaan in dat ZEKER weten dat God mij nooit zal vergeten

Mooi geschreven Djes
De HEER zij met jou onder je boven je en naast je wees gezegend meid.

groet anita
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 19:59

ZEELAND736 schreef:
Jazeker...dat weet ik ook....
Laat ik maar zeggen...wat ik heel vaak zeg....
Ik weet niet eens of ik de leeftijd wel zal halen....en als ik het haal...hoe ben ik dan???

Idd Zeeland! Niemand weet of dat ie zo oud zal worden en hoe ie er dan aan toe is!
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 21:28

[quote=HERMAN968]EN

Psalm 34 14-15 zegt het o zo mooi:

“Behoed dan je tong voor het kwaad,

je lippen voor woorden van bedrog.

Mijd het kwade, doe wat goed is,

streef naar vrede, jaag die na.
[/color]

Dus beveilig uw tong voor wat slecht is, en uw lippen voor bedrog. Dat is een hele opgave want als we een vis vangen zeggen we al gauw “de vis was niet zo groot, maar zöoooo groot”. Het is altijd een beetje groter dan we denken. Het kwaad, dat hoef je alleen maar te mijden. Maar het goede verdient de grootst mogelijke inzet. Want het goede doen brengt vrede.
[/color]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 8 mei 2012, 22:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 22:11

ROELANDE345 schreef:
Karin Bloemen treed 2juni op in het DeLaMar in Amsterdam. De toegangsprijs is 5 levensmiddelen, dit doet ze om de voedselbank te steunen. En om mensen die normaal geen kaartje kunnen betalen zo de kans te geven om ook eens naar haar voorstelling te komen.

Als ik zo kijk op die site kijk doe ik liever de actie van dorcas met voedsel inzamelen.
In ruil voor 5 artikelen krijg je een kaartje.

http://delamar.nl/contentfiles/Levensmiddelenlijst.pdf

Bij dorcas mag je zelf bepalen hoeveel artikelen je er in stopt.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op dinsdag 8 mei 2012, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
DIANA556

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 22:16

ROELANDE345 schreef:

Dus, eigenlijk nodig jij hierbij een man uit om mee te gaan, Roelande Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 22:20

ROELANDE345 schreef:
Dus, jij hoorde bij de doelgroep, of heb je misbruik gemaakt van de goedkope prijs. Dat doen mensen vaker nl.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 22:32

TINEKE986 schreef:
.

niemand komt tot de Vader dan door Hem.

misschien is er een reden dat ik dat niet eerder begreep. God zal me dat dan op Zijn tijd laten zien.

Mijn bede (toen mijn ex opstapte) dat God alle ellende gebruiken mag ter meerdere eer en glorie van Hem. Als je zelf eens leest wat jij in het begin neerzet is dat een getuigenis, waar men wat mee kan.

Ik ben er stellig van overtuigd dat God ons geen leed wil berokkenen (nieuwe verbond in en door Jezus werk hier), maar het wel wil gebruiken om er iets Go(e)ds mee te doen.

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 8 mei 2012, 22:32
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 22:51

http://www.youtube.com/watch?v=Yfwlj0gba_k&ob=av2e

Blijft mooi. I am strong when I am on your shoulder. To stand on mountains......

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 9 mei 2012, 00:23
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 23:09

CHATULIEM619 schreef:
Dus, jij hoorde bij de doelgroep, of heb je misbruik gemaakt van de goedkope prijs. Dat doen mensen vaker nl.

Misbruik?Van den Ende maakt misbruik.Kaarten zijn onbetaalbaar geworden,vooral hier in het noorden,een beetje voorstelling kost je 75 euro p.p. Zieke smiley

Dorcas richt zich toch op het buitenland?Ik zie de link met de voedselbank in Nederland niet.......

Delen en uitgaan doen een mens goed Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 23:22

LEANNE226 schreef:
Misbruik?Van den Ende maakt misbruik.Kaarten zijn onbetaalbaar geworden,vooral hier in het noorden,een beetje voorstelling kost je 75 euro p.p. Zieke smiley

Dorcas richt zich toch op het buitenland?Ik zie de link met de voedselbank in Nederland niet.......

Ik bedoel er mee ik hoef niet zo nodig naar een of andere voorstelling om het goede doel te steunen.
Ik doe het liever direct.
Dorcas verzameld 1x per jaar voedsel in bij supermarkten.
Klanten krijgen een lijstje en mogen zelf bepalen wat ze geven.
En na het afrekenen ervan kan je het aan de mederwerkers van dorcas geven.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 23:43

MARISKA601 schreef:
Ik bedoel er mee ik hoef niet zo nodig naar een of andere voorstelling om het goede doel te steunen.
Ik doe het liever direct.

moppersmurf Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 23:46

MARISKA601 schreef:

Ik ken het maar wat ik begrepen heb is dat voor die voorstelling voor de eigen voedselbank ingezameld wordt,niet voor het buitenland zoals Dorcas doet?

Het ingezamelde komt wel vaker ergens anders terecht dan je verwacht,sinds ik weet waar kleding uit die kledingbakken terecht komt gaat het naar andere adresjes.........
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 23:47

LEANNE226 schreef:

Chatuliem normaal gesproken vind ik de treinreis al duur genoeg.
Maar ik zou het natuurlijk wel kunnen betalen als ik dat perse wil zo'n kaartje. Dus ja ik maak er handig GEBRUIK van

Helemaal mee eens Leanne
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 23:48

DIANA556 schreef:
Dus, eigenlijk nodig jij hierbij een man uit om mee te gaan, Roelande Knipoog smiley

haha nee ZO bedoel ik het niet! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 23:50

ROELANDE345 schreef:
Chatuliem normaal gesproken vind ik de treinreis al duur genoeg.
Maar ik zou het natuurlijk wel kunnen betalen als ik dat perse wil zo'n kaartje. Dus ja ik maak er handig GEBRUIK van

Helemaal mee eens Leanne
Als het voor mensen bestemd is, die geen grote beurs hebben, vind ik dat misbruik maken van... Je maakt er een hypocriet verhaal van, maar in feite profiteer je zelf van een aanbieding die voor anderen bestemd is.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 9 mei 2012, 00:01

CHATULIEM619 schreef:
Als het voor mensen bestemd is, die geen grote beurs hebben, vind ik dat misbruik maken van... Je maakt er een hypocriet verhaal van, maar in feite profiteer je zelf van een aanbieding die voor anderen bestemd is.

HYPOCRIET????????
Even opgezocht
hypocriet =
iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houd
even denken huldig ik hierin bepaalde waarden waaraan ik mij niet houdt?
dacht et niet.
Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Bovendien weet jij helemaal niet hoe groot mijn beurs is, dus niet te snel oordelen

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op woensdag 9 mei 2012, 00:38
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3823 3824 3825 3826 3827 3828 3829 ... 6194 Volgende
Pagina 3826 van 6194