ChristianMatch

Forum

Het slechtste moment van vandaag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3821 3822 3823 3824 3825 3826 3827 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:56

[quote=FRANKT627]

Laatst aangepast door
DJES101
op maandag 7 mei 2012, 23:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:56

FRANKT627 schreef:
Jacobus 3: 3-9

Wij hoeven een paard slechts een bit in de mond te doen om het hele dier te besturen en in de hand te hebben. [4] Of denk aan een schip: hoe groot het ook is en al wordt het door hevige winden voortgedreven, toch wordt het door een heel klein roer gewend zoals de stuurman het wil. [5] Ook de tong is maar een klein deel van ons lichaam, toch slaat zij een hoge toon aan. Bedenk hoe weinig vuur er nodig is om een groot bos in brand te steken. [6] Ook de tong is een vuur, een wereld van ongerechtigheid; van onze lichaamsdelen kan alleen de tong het hele lichaam bezoedelen en ons levensrad* in vlam zetten, zelf in vlam gezet door de hel. [7] Wilde beesten, vogels, reptielen, vissen, elke diersoort wordt getemd of is al getemd door het menselijk geslacht. [8] Maar de tong kan geen mens temmen: dat rusteloos* kwaad vol dodelijk vergif. [9] Met haar zegenen wij onze Heer en Vader, en met haar vervloeken wij de mensen, die naar Gods gelijkenis zijn geschapen.

Mooi, is dat frank.
Laat U niet van cm wegjagen jo !. Doorgaan, in de waarheid blijven staan.
Ik vecht met je mee.
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 13:30

MARISKA601 schreef:
Er zijn velen die zeurenm over vanaales en nog wat over en op het forum, en ja ook ik zeur...
men is de zeurpieten zat.

men mag mij een zeurpiet noemen...
men mag mij een zeikerd noemen...

Je noemt jezelf een zeikerd
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 14:24

CHATULIEM619 schreef:
helaas dat is de realiteit hier...

Ik denk dat de algemene realiteit van leven is, dat er veel te weinig aandacht is voor de waarde van de mens. En dat begint bij de waarde van ons eigen leven.
Word er waardevol omgegaan met onszelf en de medemens, dan is er ook een waarde in het hebben van sexuele contacten.
We hebben van Christus meegekregen, dat de wet is samengevat in twee gedeelten, die drie dingen inhouden.
Het liefhebben van God, met alles wat we kunnen, en het liefhebben van ons zelf en gelijk ook onze naaste
Maar liefhebben is onmogelijk, zo we niet mogen kennen. En daar ligt volgens mij een groot gemis. Wie neemt er nog de moeite eerlijk met zichzelf om te gaan, en vandaaruit eerlijk met de naaste. Het is namelijk onmogelijk God te kennen en Hem niet lief te hebben, daar Hij LIEFDE is. En vanuit DIE liefde, word ons opgedragen ook onze naaste lief te hebben. En dat betekend ook waardevol met elkaars lichaam om te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
SIMON253

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 15:28

Lieve mensen allemaal.

God laat ons nooit in de steek, dat heb ik vorig jaar ondervonden.
Maar bedenk dat we niet altijd antwoord krijgen, dat wil natuurlijk niet zeggen dat Hij er niet is, zeker wel.
Ik kreeg vorig jaar Maart onverwachts een hartinfarct en ben 25 Mei geopereerd, en ik was helemaal niet bang of zenuwachtig.
Als je God aanroept is Hij er voor je, ik had me helemaal aan Hem overgegeven en zei ik vertrouw op U mijn Heer.
En daarom was ik niet bang of zenuwachtig, en kan ik God niet genoeg dankbaar zijn wat Hij voor mij gedaan heeft.
Hij is een liefdevolle God die ons omhelsd en tot Zich trekt, laten we dit blijven doen lieve mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 15:42

Hallo Djes

Ik ben ontroert Had vanavond al afgesproken met een lange lijdensweg achter mij een deur die ik wilde sluiten en toch zegt iets in mij bellen en gaan weer een poging naar mijn zoon weer een poging tot contact
(autist) Weer mijn mamajas aan en warmte afgeven en hopen op blijvend contact maar hoe ???
God weet het HIJ gaat met me mee ik voel weer nieuwe kracht had dat vorige week echt niet gedacht wilde er voor vluchten ver weg van hier
Maar herinner mij op t randje van de dood dat ik vroeg aan de HEER als ik nog iets voor mijn kinderen kan doen laat me dan blijven anders haal me maar thuis ik wist niet eens hoe ernstig ik ziek was gelegen op dat moment op IC ziekenhuis de volgende dag kreeg ik kracht de dokter stond versteld ik wilde brood en ik heb gegeten terwijl dat eigenlijk niet kon
Ik mocht terug naar mijn kamer nog een lange weg te gaan maar ik wist ik voelde tussen een lach en een traan de HEER zat elke dag op de rand van mijn bed soms dacht pas op dokter zuster de HEER zit
daar en nu weet ik weer na een tijd van strijd dat de HEER alles leidt
Mensen zeggen neem een pil ga naar de dokter als je wil ik heb gebeden en weg is mijn verleden t lijden dat ik vrees is gewees t
Vanavond ga ik naar mijn zoon hoop eigenlijk op een nieuwe geboorte dat ik van hem houd is waar maar dat ik net als de HEER kan houden van hem onvoorwaardelijk daar ga ik voor dat het blijvend is word voor de rest van ons leven .
Ik ben ontroerd van wat hier staat en zomaar weet ik nu hierdoor dat ik moet gaan God een plan heeft met mij en zegt je bent sterker dan je denkt laat je niet ontmoedigen door mensen ga vertrouw maar op mij ik maak je waarlijk vrij
Ja Tijd dat ga ik nemen samen met de HEER en mijn IK dat is er niet meer elke dag voor ik op sta is mijn gebed Heer dank voor dit leven hier En vraag HEER wat wilt U dat ik doen zal en ik ga het doen , samen met de HEER

Wens iedereen die dit leest dat ook mijn GOD jouw geneest heelt van wonden zonden in je leven HIJ wil je alle liefde en vreugde geven

Getekend mijn naam van HEM verkregen ik ben dankbaar vandaag
wat een genade mensen hier te mogen ontmoeten die in Christus leven met HEM zijn wij meer dan overwinnaars

Lieve groet Anita
Naar boven

Auteur Bericht
DIANA556

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 16:10

SIMON253 schreef:
Lieve mensen allemaal.

God laat ons nooit in de steek, dat heb ik vorig jaar ondervonden.
Maar bedenk dat we niet altijd antwoord krijgen, dat wil natuurlijk niet zeggen dat Hij er niet is, zeker wel.
Ik kreeg vorig jaar Maart onverwachts een hartinfarct en ben 25 Mei geopereerd, en ik was helemaal niet bang of zenuwachtig.
Als je God aanroept is Hij er voor je, ik had me helemaal aan Hem overgegeven en zei ik vertrouw op U mijn Heer.
En daarom was ik niet bang of zenuwachtig, en kan ik God niet genoeg dankbaar zijn wat Hij voor mij gedaan heeft.
Hij is een liefdevolle God die ons omhelsd en tot Zich trekt, laten we dit blijven doen lieve mensen.

Wie Hem aanroept in de nood, vindt Zijn Gunst oneindig groot (Psalm 86)

Laatst aangepast door
DIANA556
op maandag 7 mei 2012, 16:14
Naar boven

Auteur Bericht
SIMON253

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 16:17

DIANA556 schreef:
Wie Hem aanroept in de nood, vindt Zijn Gunst oneindig groot (Psalm 86)

We moeten Hem altijd aanroepen Diana en altijd dankbaar zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
BIANCABB146

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 16:40

Na een relatie van een jaar zijn ik en hij uit elkaar.
Het was toch anders dan gedacht
Zo zie je maar weer dat er inderdaad nog mensen bestaan die zich heel anders voordoen :)

Tsja :)
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:13

BIANCABB146 schreef:
Na een relatie van een jaar zijn ik en hij uit elkaar.
Het was toch anders dan gedacht
Zo zie je maar weer dat er inderdaad nog mensen bestaan die zich heel anders voordoen :)

Tsja :)

Ook dat maken we vaak allemaal een keer mee...
Nee...dat is niet leuk....maar beter nu dan later!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:18

ROELANDE345 schreef:
Dus we hebben er op cm geen moeite met scheiden en trouwen na echtscheiding om dat iedereen dat graag wil/doet? en velen hebben geen moeite met sex voor het huwelijk om dat dat zo vaak gebeurt zoiets?
Lijkt me geen goede reden

Heb ik zeker wel moeite mee hoor...en denk helemaal niet makkelijk!!!
Maar daarom kan het nog wel moeilijk zijn om er over te praten!!!!!!
(Al is het nu maar met de nieuwe partner...de nieuwe relatie!!)
Leg me al helemaal niet niet bij de woorden...omdat het zo gewoon is ...of dat hij of zij het ook doet!!!

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 7 mei 2012, 17:34
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:31

ROELANDE345 schreef:
Dus we hebben er op cm geen moeite met scheiden en trouwen na echtscheiding om dat iedereen dat graag wil/doet? en velen hebben geen moeite met sex voor het huwelijk om dat dat zo vaak gebeurt zoiets?
Lijkt me geen goede reden

Nou.........als je het letterlijk uit de Bijbel wilt hebben raken we op cm aardig wat leden kwijt want ik meen dat overspel dé enige legitieme reden is voor scheiding,dus zou CM vol overspeligen zitten en overspeligen moeten we stenigen.........

Gelukkig hebben we ook daar tegenwoordig andere gedachtes over Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:36

FRANKT627 schreef:
Ik zou dus vertrouwelijke informatie gelekt hebben. En van die vertrouwelijke informatie waren slechts 2 mensen op de hoogte. De persoon (die me vals beschuldigd) heeft dus die info aan mij en aan iemand anders toevertrouwd. De persoon, die ons in vertrouwen nam, schreef me dat er slechts 2 mensen op de hoogte waren. Ik dus en dat andere CM-lid. Wat blijkt nu: ik hoorde zojuist dat er nog een derde persoon op de hoogte was...en die derde persoon heeft het verteld aan iemand anders...zo zie je maar dat hoe meer je je vertrouwelijke info doorspeelt hoe meer kans je creeërt om geroddel op te wekken. Laat nu die persoon (die me vals beschuldigde) een grote adoratie hebben voor dat andere CM-lid en dus zou dat CM-lid niet gaan lekken. Neen, en als zij het niet was dan zal ik het wel zijn...maar wat met die derde persoon aan wie ook vertrouwelijke info werd gegeven??? Kunnen jullie nog volgen? Helaas ben ik zo integer om geen namen te noemen. Laat de betrokken zichzelf maar bekend maken. Een adoratie kan goed zijn maar het kan ook de heldere objectieve blik op een geheel zodanige vertroebelen dat je stekeblind wordt en zomaar wat gaat aanwijzen.

Het ergste is dat ik met die persoon (die me vals beschuldigde) best een goeie band had. Ze vond het fijn om met me te chatten, ze stelde mijn openheid op prijs, ik was een goede man, ik verdiende een goede vrouw en nog zo van die zaken meer alsof ik al heilig ben. En weerom word ik ondanks ik zo goed ben gewoon als stront behandeld en vijandig bestookt...Dit heb ik al eens een keertje meegemaakt in oktober vorig jaar. Sommige zullen het zich wel herinneren en weten over wie het gaat. Ook door haar werd ik de hemel ingeprezen en daarna als een schurftige hond behandeld...is het dan toch waar dat de geschiedenis zich herhaalt???

Het is goed geweest. Het is volbracht.

En dan is ondertussen gebleken dat niet ik de lek was maar wel iemand anders. Ik zal het zelf maar zeggen hoewel ik liever had gezien dat iemand anders het deed.

Een slapeloze nacht, verdriet, pijn...tja, je moet er wat voor over hebben als je op een datesite je geluk wilt vinden. Gelukkig heb ik iemand gevonden waarmee ik in alle rust wil ontdekken wat mogelijk is...

Frank,

Als jij je niet aangesproken voelt en wel een lading bagger over je heen krijgt zegt dat toch wat over de persoon die dat doet? Dan was die verstandhouding toch blijkbaar niet zo goed? Ik zou zeggen: haal haar van je vriendenlijst af, en blijf lekker lid op CM

Ik heb een boek gelezen: Waar draait het om als je christen bent?
Christenen zijn niet beter dan anderen maar uit hun leven moet hoop blijken, vrijheid, geluk, moed, waarheid en vertrouwen.....
Als ik de laatste twee dingen eruit pik, is daar weinig van te merken in het geval van Frank. hij heeft blijkbaar een goede band met iemand maar om het minste geringste wordt hij beschuldigd en niet geloofd(waarheid) en diegene vertrouwt hem dus ook niet......
Dan kan en dat heeft een mens gekwetst, zo gekwetst dat het een reden is om CM te verlaten en dat vind ik een trieste constatering op een christelijke site.....
Misschien eens wat minder vrome stukken en wat meer omzien naar elkaar in liefde? Liefde wordt hier zo vaak genoemd maar de praktijk blijkt een stuk weerbarstiger..Roddel en achterklap viert hier hoogtij en dat gaat ten koste van mensen ......
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:43

Het was voorjaar 2001 toen hij kwam, de droom dat ik als christen in een moslimhuis terecht zou komen
ik weet nog dat ik de schok voelde tot in mijn tenen, want wat had ik, als christen zijnde in zo'n huis te zoeken.
Mijn situatie was op dat moment niet rooskleurig.
Mijn leven was een puinhoop, mijn eigenwaarde gereduceerd tot 0,0 doordat ik op 37 jarige leeftijd door mijn ex was afgekeurd en naar de prullenbak verwezen was.
ingeruild voor een jonger exemplaar met een strakker lijf en meer tijd had voor leuke dingen, waardoor ik werd wat ik verafschuwd had bij andere mensen, een gescheiden vrouw, zij het tegen wil en dank.

ik was al jong gericht geweest op God en Het Woord, dus was een scheiding in mijn ogen het ergste wat mij kon overkomen. Ja. als ik toen geweten had wat ik nu weet.

Ik werd opgenomen in een rusthuis, een huis waar niets moest dan op tijd verschijnen bij de maaltijden en sommige groepsaktiviteiten.
het werd een tijd van veel wandelen, praten, lachen, huilen en delen met mensen die op dat moment allemaal op de een of andere manier door een pijn heen gingen.

en toen kwam zij en via haar, kwam hij. mijn moslim man.

vanaf dag 1 was er een klik. hij was in een moeilijke emotionele situatie en ik ook. we werden vrienden en spraken over ons geloof.
1 jaar later waren we getrouwd.
Hij kende alle verhalen van Mozes. Jozef, Abraham, Izaak en Jacob. Hij kende mijn Heer en had alleen op dat punt een iet wat ander geloof. maar gewend als ik was aan andere inzichten in geloofspunten (ik dacht dan ook niet in hokjes na opgegroeid te zijn geweest in een gereformeerd gezin, belijdenis gedaan te hebben in een hervormde kerk en volwassen gedoopt te zijn geweest in een vol evangelische gemeente). ik was vooral gericht op de raakvlakken. Hij zei dan wel dat hij mijn Heer niet zag als Gods zoon, hij zag Hem wel als profeet en 2e Adam en hij verwachte de Heer ook terug komend op de wolken als de tijd daar was.
daarnaast zag ik met eigen ogen dat er voorin de Koran geschreven stond dat daarin genoemd werd dat de Torah en de Bijbel ook Gods boeken zijn. Hoe kon ik weten.....

Ik zag maar weinig verschil en aanvaarde de gedachten dat zijn god mijn God was. de God van Israel en stapte daardoor geleidelijk over van het christendom naar de islam.

Ik ondervond vanuit mijn thuisfront niet bijzonder veel weerstand, mijn tante vroeg vanuit een christelijk standpunt naar bepaalde punten uit de islam, maar kon daar niet goed antwoord op geven en mijn zoon vroeg naar bepaalde kernpunten als de kruiziging, de dood en de opstanding. Toen ik hem wilde uitleggen hoe de moslims daar in het algemeen tegen aan kijken, voelde ik een demonische activiteit waardoor ik schrok. Ik wist wat ik had willen zeggen niet goed was, maar wist onder tussen ook niet meer wat nu wel goed was en sprak hardop uit dat God mij ter Zijne tijd mij wel zou laten weten hoe het nu echt zat..... en dat deed Hij.

9 jaar nadat ik de moslimwereld ingestapt was, kwam ik er weer uit.
in die tijd had ik een flinke blik kunnen werpen op de keuken van die wereld vanaf het gezichtspunt waar ik gestaan had en in mijn ogen was die wereld zwart en grauw. vol van hebzucht, jaloezie, leugens, diefstal en liefdeloosheid. een wereld zo heel anders dan die waarin ik achteraf bezien, onder Gods vleugels, zo beschermd was opgegroeid.

een jaar later, in 2011 was ik terug in de kerk. na enige aarzeling tussen traditioneel en "modern" was ik terug gegaan naar de gemeente waar ik 2 jaar voor mijn scheiding uit vertrokken was.

en achteraf bezien zag ik dat de tijd die ik in de moslimwereld was geweest precies paste in de dingen die ik in mijn droom gedroomd had.

God liet mij de 1e 2 maanden tot rust komen. daarna pakte Hij mijn hand en liet Hij mij de dingen zien die ik toen niet gezien had en waarvan ik mij achteraf afgevraagd had waarom ik het niet gezien had, waarvan ik kan zien dat ik daarin niet de enige ben geweest.

na een heftige start waarin Gods Koninkrijk aan mij geopenbaard werd door middel van demoon uitdrijving en ik met mijn neus vol op het feit kwam te staan over het waarom van de komst van de Heer en de betekenis van de kruiziging, de dood en de opstanding (wat absoluut liefdevol gebeurde) was ik 3 maanden lang inverdrietig en vol schaamte over mijn periode in de islam en mijn verlooching van Gods liefde en Zijn liefdesdaad aan ons mensen. maanden waarin ik het heb uitgeschreeuwd naar God mijn Vader. maanden waarin ik gewanhoopt had ooit de schaamte te overleven en in liefde weer aangenomen en aanvaard te worden door mijn Vader en mijn Heer.( of de kracht kon opbrengen om mijzelf te vergeven zo afgedwaald te zijn geweest terwijl ik al die tijd gedacht had dichtbij God te zijn geweest).

na deze periode liet God mij een tekst in de Bijbel zien. Ezechiel 43:8 waarin God verteld dat Gods buren claimden, die hun drempel naast die van Hem gelegd hadden, hun muur tegen Zijn muur en hun poort tegen Zijn poort.

De Heer vroeg mij eens goed te kijken naar waar de moslims naar toe baden en toen ik keek, wist ik, samen met wat ik daarover in de moslimwereld daarover geleerd had, dat zij knielden en baden naar iets wat door mensenhanden was opgericht.

de Heer zei me zachtjes dat zij die de Zoon niet hebben, God niet hebben en ik wist dat Hij gelijk had.

nu terug kijkend op die tijd weet ik dat de Heer al die tijd bij mij geweest was. verlangend. liefhebbend, vragend.
voor het slapen gaan en vlak voor het echt wakker worden. hoorde ik al die jaren de woorden, geef me je hand.
ik heb mij in die tijd wel eens afgevraagd waarom ik die woorden toch steeds dacht, toen ze, nadat ik terug was in de kerk, merkte dat ze weg waren en ik begreep en voelde en wist. dat was mijn Heer. mijn Redder, mijn Herder en Verlosser is, die mij was komen zoeken en mij weer naar huis gebracht had.

Laatst aangepast door
TINEKE986
op maandag 7 mei 2012, 18:29
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:45

Nee Frank...ik kan het niet meer volgen....ik weet ook niet waar het over gaat....WIL het denk ik ook niet weten....hoef het niet te weten....

Maar mocht het jouw aangaan...en er dus dingen zijn gebeurd die het daglicht niet kunnen verdragen...kan dat niet gemeld worden dan???

Ga dan ook in alle rust verder en laat dat CM rusten als er vervelende dingen gebeuren...

Er is toch ook nog een msn...een telefoon....een mobiel???

Sterkte!!!

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 7 mei 2012, 18:35
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:45

WILLEM618 schreef:
Ik denk dat de algemene realiteit van leven is, dat er veel te weinig aandacht is voor de waarde van de mens. En dat begint bij de waarde van ons eigen leven.
Word er waardevol omgegaan met onszelf en de medemens, dan is er ook een waarde in het hebben van sexuele contacten.
We hebben van Christus meegekregen, dat de wet is samengevat in twee gedeelten, die drie dingen inhouden.
Het liefhebben van God, met alles wat we kunnen, en het liefhebben van ons zelf en gelijk ook onze naaste
Maar liefhebben is onmogelijk, zo we niet mogen kennen. En daar ligt volgens mij een groot gemis. Wie neemt er nog de moeite eerlijk met zichzelf om te gaan, en vandaaruit eerlijk met de naaste. Het is namelijk onmogelijk God te kennen en Hem niet lief te hebben, daar Hij LIEFDE is. En vanuit DIE liefde, word ons opgedragen ook onze naaste lief te hebben. En dat betekend ook waardevol met elkaars lichaam om te gaan.

Daar kan men iets mee Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:55

ZEELAND736 schreef:
Nee Frank...ik kan het niet meer volgen....ik weet ook niet waar het over gaat....WIL het denk ik ook niet weten....hoef het niet te weten....

Maar mocht het jouw aangaan...en er dus dingen zijn gebeurd die het daglicht niet kunnen verdragen...kan dat niet gemeld worden dan???

Ga dan ook in alle rust verder en laat dat CM rusten als er vervelende dingen gebeuren...

We hebben toch ook nog een msn...een telefoon....een mobiel???

Sterkte!!!

Als jij van niets weet, zwijg er dan over.
Zulke opmerkingen roepen antwoorden op die men niet wilt geven.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 17:55

TINEKE986 schreef:
Het was voorjaar 2001 toen hij kwam, de droom dat ik als christen in een moslimhuis terecht zou komen
ik weet nog dat ik de schok voelde tot in mijn tenen, want wat had ik, als christen zijnde in zo'n huis te zoeken.
Mijn situatie was op dat moment niet rooskleurig.
Mijn leven was een puinhoop, mijn eigenwaarde gereduceerd tot 0,0 doordat ik op 37 jarige leeftijd door mijn ex was afgekeurd en naar de prullenbak verwezen was.
ingeruild voor een jonger exemplaar met een strakker lijf en meer tijd had voor leuke dingen, waardoor ik werd wat ik verafschuwd had bij andere mensen, een gescheiden vrouw, zij het tegen wil en dank.

ik was al jong gericht geweest op God en Het Woord, dus was een scheiding in mijn ogen het ergste wat mij kon overkomen. Ja. als ik toen geweten had wat ik nu weet.

Ik werd opgenomen in een rusthuis, een huis waar niets moest dan op tijd verschijnen bij de maaltijden en sommige groepsaktiviteiten.
het werd een tijd van veel wandelen, praten, lachen, huilen en delen met mensen die op dat moment allemaal op de een of andere manier door een pijn heen gingen.

en toen kwam zij en via haar, kwam hij. mijn moslim man.

vanaf dag 1 was er een klik. hij was in een moeilijke emotionele situatie en ik ook. we werden vrienden en spraken over ons geloof.
1 jaar later waren we getrouwd.
Hij kende alle verhalen van Mozes. Jozef, Abraham, Izaak en Jacob. Hij kende mijn Heer en had alleen op dat punt een iet wat ander geloof. maar gewend als ik was aan andere inzichten in geloofspunten (ik dacht dan ook niet in hokjes na opgegroeid te zijn geweest in een gereformeerd gezin, belijdenis gedaan te hebben in een hervormde kerk en volwassen gedoopt te zijn geweest in een vol evangelische gemeente). ik was vooral gericht op de raakvlakken. Hij zei dan wel niet dat hij mijn Heer niet zag als Gods zoon, hij zag Hem wel als profeet en 2e Adam en hij verwachte de Heer ook terug komend op de wolken als de tijd daar was.
daarnaast zag ik met eigen ogen dat er voorin de Koran geschreven stond dat daarin genoemd werd dat de Torah en de Bijbel ook Gods boeken zijn. Hoe kon ik weten.....

Ik zag maar weinig verschil en aanvaarde de gedachten dat zijn god mijn God was. de God van Israel en stapte daardoor geleidelijk over van het christendom naar de islam.

Ik ondervond vanuit mijn thuisfront niet bijzonder veel weerstand, mijn tante vroeg vanuit een christelijk standpunt naar bepaalde punten uit de islam, maar kon daar niet goed antwoord op geven en mijn zoon vroeg naar bepaalde kernpunten als de kruiziging, de dood en de opstanding. Toen ik hem wilde uitleggen hoe de moslims daar in het algemeen tegen aan kijken, voelde ik een demonische activiteit waardoor ik schrok. Ik wist wat ik had willen zeggen niet goed was, maar wist onder tussen oo niet meer wat nu wel goed was en sprak hardop uit dat God mij ter Zijne tijd mij wel zou laten weten hoe het nu echt zat..... en dat deed Hij.

9 jaar nadat ik de moslimwereld ingestapt was, kwam ik er weer uit.
in die tijd had ik een flinke blik kunnen werpen op de keuken van die wereld vanaf het gezichtspunt waar ik gestaan had en in mijn ogen was die wereld zwart en grauw. vol van hebzucht, jaloezie, leugens, diefstal en liefdeloosheid. een wereld zo heel anders dan die waarin ik achteraf bezien, onder Gods vleugels, zo beschermd was opgegroeid.

een jaar later, in 2011 was ik terug in de kerk. na enige aarzeling tussen traditioneel en "modern" was ik terug gegaan naar de gemeente waar ik 4 jaar voor mijn scheiding uit vertrokken was.

en achteraf bezien zag ik dat de tijd die ik in de moslimwereld was geweest precies paste in de dingen die ik in mijn droom gedroomd had.

God liet mij de 1e 2 maanden tot rust komen. daarna pakte Hij mijn hand en liet Hij mij de dingen zien die ik toen niet gezien had en waarvan ik mij achteraf afgevraagd had waarom ik het niet gezien had, waarvan ik kan zien dat ik daarin niet de enige ben geweest.

na een heftige start waarin Gods Koninkrijk aan mij geopenbaard werd door middel van demoon uitdrijving en ik met mijn neus vol op het feit kwam te staan over het waarom van de komst van de Heer en de betekenis van de kruiziging, de dood en de opstanding (wat absoluut liefdevol gebeurde) was ik 3 maanden lang inverdrietig en vol schaamte over mijn periode in de islam en mijn verlooching van Gods liefde en Zijn liefdesdaad aan ons mensen. maanden waarin ik het heb uitgeschreeuwd naar God mijn Vader. maanden waarin ik gewanhoopt had ooit de schaamte te overleven en in liefde weer aangenomen en aanvaard te worden door mijn Vader en mijn Heer.( of de kracht kon opbrengen om mijzelf te vergeven zo afgedwaald te zijn geweest terwijl ik al die tijd gedacht had dichtbij God te zijn geweest).

na deze periode liet God mij een tekst in de Bijbel zien. Ezechiel 43:8 waarin God verteld dat Gods buren claimden, die hun drempel naast die van Hem gelegd hadden, hun muur tegen Zijn muur en hun poort tegen Zijn poort.

De Heer vroeg mij eens goed te kijken naar waar de moslims naar toe baden en toen ik keek, wist ik, samen met wat ik daarover in de moslimwereld daarover geleerd had, zij knielden en baden naar iets wat door mensenhanden was opgericht.

de Heer zei me zachtjes dat zij die de Zoon niet hebben, God niet hebben en ik wist dat Hij gelijk had.

nu terug kijkend op die tijd weet ik dat de Heer al die tijd bij mij geweest was. verlangend. liefhebbend, vragend.
voor het slapen gaan en vlak voor het echt wakker worden. hoorde ik al die jaren de woorden, geef me je hand.
ik heb mij in die tijd wel eens afgevraagd waarom ik die woorden toch steeds dacht, toen ze, nadat ik terug was in de kerk, weg waren, begreep ik en voelde ik en wist ik. dat was mijn Heer. mijn Redder, mijn Herder en Verlosser die mij was komen zoeken en mij weer naar huis gebracht had.

Een bijzondere getuigenis Tineke.
Vooral het feit dat God je nooit loslaat, welke keuzes we ook soms maken.
Opmerkelijk vind ik vaak hoe Hij onze kromme dingen weer recht maakt, en daar zelfs ook weer een ander bijzonder plan mee realiseert Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 18:10

Bedankt weer voor de openheid,en goed dit te mogen lezen Simon en Diana.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op maandag 7 mei 2012, 18:12
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 18:33

MARISKA601 schreef:
Als jij van niets weet, zwijg er dan over.
Zulke opmerkingen roepen antwoorden op die men niet wilt geven.

Ik merk het....zelfs een goedbedoeld woord wordt nog beantwoorde met...
ZWIJG ER DAN OVER!!!!
Christen en naastenliefde...volop aanwezig!!!
Naar boven

Auteur Bericht
BASSIE783

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 19:07

Zelf ben ik deze week gestopt met roken. Ik heb meegemaakt, dat mensen in mijn omgeving mij wilden dwingen om weer te gaan roken en eigenlijk in paniek waren dat ik gestopt was.
Misschien voelt de ene zonde minder zwaar, omdat iedereen het doet...[/quote]

misschien zijn ze bang voor de gevolgen als je stopt
Naar boven

Auteur Bericht
BASSIE783

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 19:27

BEUN656 schreef:
Goed, tijd voor een wending in dit zinloze gemuts of sex gezond is of niet! Je kunt je namelijk ook nog de vraag stellen of iemand die het zonder sex moet doen in het leven minder gezond bezig is. Tweede goede vraag zou kunnen zijn of je zonder sex minder gelukkig bent. Derde vraag is dan: is sex een must? Zo ja, verword dan iets moois als sex dan niet tot iets dierlijks? Uiteindelijke vraag blijft dus over: ben je gelukkiger af als je een relatie hebt of niet? Met andere woorden: bedenk zelf de antwoorden op de hierboven gestelde vragen en check jezelf. Ok, we zijn hier op een datingsite en dat houd in dat het leeuwendeel van de bezoekers hier uit is op een relatie. Dan nog staan er op tal van plaatsen in de Bijbel aanbevelingen om verstandig met sex om te springen. Tenslotte doe je het toch omdat je van elkaar houd en daardoor elkaar gelukkig wil maken en houden, toch...? Knipoog smiley

ik geloof dat je het topic niet goed hebt gelezen hoor en vele met jou,
er word gezegd dat sex gezond is voor je lichaam . niet meer en niet minder .
Naar boven

Auteur Bericht
BASSIE783

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 19:31

er staan mega veel topics hier op het forum , maar er zijn maar weinig topics die niet gaan afwijken . misschien zou er is beter gelezen moeten worden wat de vraag of opmerking is, en dat als mn reageert dat men bij het onderwerp blijft ,
zou het forum een stukje duidelijker worden , en misschien minder onenigheid geven
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 19:35

BASSIE783 schreef:
er staan mega veel topics hier op het forum , maar er zijn maar weinig topics die niet gaan afwijken . misschien zou er is beter gelezen moeten worden wat de vraag of opmerking is, en dat als mn reageert dat men bij het onderwerp blijft ,
zou het forum een stukje duidelijker worden , en misschien minder onenigheid geven

Klopt Bassie, maar dit vereist discipline (ow wat een woord !!) en of je dat kunt verwachten van gebruikers die enkel uit zijn op lol. That's the question. En dan maar klagen over het niveau en de sfeer ?

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 19:59

HERMAN388 schreef:
Vreemd gebed is dit, die ken ik niet.
Uit welk vertaling is dit gebed?

Ik heb hem gekopieerd uit de NBV vertaling.
Ik kende hem ook niet zo, maar sprak mij wel erg aan
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 20:02

HERMAN968 schreef:
Klopt Bassie, maar dit vereist discipline (ow wat een woord !!) en of je dat kunt verwachten van gebruikers die enkel uit zijn op lol. That's the question. En dan maar klagen over het niveau en de sfeer ?

Engeltje smiley

uitzonderingen daar gelaten, je kunt niet iedereen over 1 kam scheren.....
Naar boven

Auteur Bericht
MICKEY723

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 20:25

HERMAN968 schreef:

Engeltje smiley

Als nieuw lid krijg ik hier toch wel even kriebels van, ken je het woord generaliseren Herman?
Lekkere binnenkomer voor nieuwe leden, zet wel meteen de toon.

Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 20:31

MICKEY723 schreef:
Als nieuw lid krijg ik hier toch wel even kriebels van, ken je het woord generaliseren Herman?

Zieke smiley

Sorry, iets te ongenuaceerd geantwoord, mea culpa.
Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 20:37

ideale zonneschijn;

http://www.youtube.com/watch?v=QImDL6SEsgY&feature=fvwp&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=9Jbsq2XezqE&feature=related

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 7 mei 2012, 20:41
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 20:38

MICKEY723 schreef:

Zieke smiley

dat bedoelde ik ook....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3821 3822 3823 3824 3825 3826 3827 ... 6194 Volgende
Pagina 3824 van 6194