Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 12:14
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ooit heb ik van een dominee gehoord , het gebed te beginnen met vergeving van zonden.
omdat de zonden tussen ons en god staat het gebed niet echt door komt!
pas als je gevraagd heb om vergeving dat je weer bij god komt. |
Lees het Onze Vader eens goed door!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 12:16
|
|
|
frank wat is er met mijn taal fouten???
is dat een probleem? ik merk dat iedereen ze heeft! dacht dat alleen ik die fouten maakte. help ik jou ook uit de droom ,.
iedereen , ook iemand van de universiteit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 12:51
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Pas op,
Dat zijn nep, ze vragen om geld en niet om partner te zijn |
Denk jij nou echt dat ik contact met ze op ga nemen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 12:53
|
|
|
NICKY298 schreef: | frank wat is er met mijn taal fouten???
is dat een probleem? ik merk dat iedereen ze heeft! dacht dat alleen ik die fouten maakte. help ik jou ook uit de droom ,.
iedereen , ook iemand van de universiteit |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 13:11
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...hoe kunnen wij nu een buit binnenhalen als de vrouwen eindeloos wachten en geen vertrouwen hebben??? En als er geen vertrouwen is dan kunnen ze ook niet open staan voor een eventuele goede man. Het is allemaal zo krom. |
zogauw er vertrouwen er is , dan komt alles goed! dan gaat men als het goed is praten en zoekt men oplossingen.
maar ben je er maar voor de helft in een ralatie dan wil de rest niet vlotten.
dit is wat ik denk hoor!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 13:17
|
|
|
MIJn mooiste moment vandaag!
mijn dochter kwam thuis uit oosterijk
Ik heb van haar een ketting gekregen met een kruisje. MIjn dochters zijn echt lief voor mij. dit kopen ze van hun eigengeld.
ik vind hem heel leuk , ben trots op mijn dochters .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 13:18
|
|
|
hier begin je met EREN van onze God.
NIks aan het vragen
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op vrijdag 4 mei 2012, 13:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 13:23
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ze vallen inderdaad terug in het oude gedrag, disrespectvol, gemeen, vals gedrag enzovoort....ouders/familie...en je zal hun kind maar wezen dan.
Vergeven hoeven we niet altijd na te streven. Als er geen berouw is zeker niet. Er zijn ook mensen die geen last hebben van haat wrok ed. Die zijn gewoon onverschillig naar de daders. |
Volgens mij moet je wel vergeven, maar nooit VERGETEN!!!
MIjn zonden wil ik ook graag vergeven, Maar vergeten worden ze vaak niet.
WEl zijn er hier mensen diie ze je liever inpeper, gooien zoveel mogelijk met moder
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 13:25
|
|
|
NICKY298 schreef: | hier begin je met EREN van onze God.
NIks aan het vragen |
Precies! En het vragen van vergeving komt pas verderop in het gebed! Dit is precies zoals jezus ons heeft leren bidden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 13:25
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 16 september 2013, 22:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOS489
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 13:26
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Beste Simsim en Roos, Dat jullie jezelf te grabbel gooien op het forum, jullie zaak. Ikzelf heb het er wel moeilijk mee dat jullie de glans van dit weekend kapotmaken. Als jullie gedrag op het weekend hetzelfde is geweest als jullie houding hier op dit forum dan weet ik onmiddellijk voor wie ik respect kan betonen. Zo hebben we vorige zaterdag –zie forum BBQ in Ede- mogen ervaren hoe samenzijn kan zijn als er maar wederzijds respect is, herinner U de veelkleurigheid die er in cm is. Houd het fijn voor iedereen !. Herman |
Beste Herman..
Misschien wat meer humor ipv kritiek!!En verder kan jij onmogelijk over mij oordelen omdat je niet weet wie ik ben. Misschien door roddels door mensen die zelf geen duidelijk mening hebben en alle verhalen verdraaien. Ik ga jouw ook niet vertellen wie ik werkelijk wel ben want daar heb ik totaal geen behoefte aan. Een ding zal ik je meegeven. repsectvolheid eerlijkheid recht en duidelijk mensen face to face te spreken staan bij mij hoog in het vaandel...En voor al God en Liefde. onthou dat goed!!
fijne dag.. en vriendelijke groeten Roos.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 13:30
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Beste Simsim en Roos, Dat jullie jezelf te grabbel gooien op het forum, jullie zaak. Ikzelf heb het er wel moeilijk mee dat jullie de glans van dit weekend kapotmaken. Als jullie gedrag op het weekend hetzelfde is geweest als jullie houding hier op dit forum dan weet ik onmiddellijk voor wie ik respect kan betonen. Zo hebben we vorige zaterdag –zie forum BBQ in Ede- mogen ervaren hoe samenzijn kan zijn als er maar wederzijds respect is, herinner U de veelkleurigheid die er in cm is. Houd het fijn voor iedereen !. Herman |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 13:44
|
|
|
sorry als ik niet duidenlijk was,
eren mag altijd!! is prima!
maar voor je wat vraagt aan onze vader , maar vergeving vragen aan onze god.
ook ik heb hier vroeger niet altijd aan gedacht. Maar jij wel en dat is fijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:23
|
|
|
[quote=NICKY298]Volgens mij moet je wel vergeven, maar nooit VERGETEN!!!
er moet niets... echt niet... Vergeving is goddelijk en duur betaald en dus moet je daar niet "zomaar" mee strooien. En wát moet je vergeven? Hoeveel pijn doet het? Wat betekende het, wat is je verlies, wat heeft het voor gevolgen voor jou op allerlei gebied? Vergeven is: niet meer toerekenen. Voor je dat inderdaad doet moet je weten wát je niet meer toerekent. (Trouwens, eerst moet je leren toerekenen aan die ander, en jezelf leren vrijpleiten van wat jou is overkomen als kind.) Ik werk met overlevenden (dus ik gebruik niet de term slachtoffers maar overlevenden) van incest... misbruik/etc. en ik begin er zelf never over uit mezelf. Zelfs als iemand haar of zijn "christelijk wenselijke" opmerking ten beste geeft: "maar ik heb hem vergeven" ga ik peuteren. "O ja? wat heb je dan vergeven? Wees er niet te snel mee dit te zeggen en sla geen zaken over". Moeten vergeven... dan ligt de bal van verantwoordelijkheid dus bij de overlevende van misbruik en werkt dat weer in op het drama van ontkenning en schuldgevoel. Als het zo ver is dat iemand wel wil vergeven en daar moeite mee heeft gebruik ik het voorbeeld van iets ver geven, overhandigen aan de ander, gaan loslaten... zodat de dader niet steeds overal als een schaduw met je meegaat. Dan mag je nog steeds tijd nemen voor alles wat daar nog uit voort vloeit aan emoties/herinneringen... en leren dat het leven aan jou is.
Herstel is mogelijk, ik zie het voor mijn ogen gebeuren. Ik heb een heilig geloof in de kracht van de overlevende (ja ja en natuurlijk ook in de kracht van God en werk daar vanuit. En zelfs geloof ik ook in herstel voor de dader die moet leren spijt te betuigen en verder de mogelijkheid dat hun slachtoffer vergeven kan los laat.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 4 mei 2012, 14:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:24
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...maar je hebt al wel koffie gedronken vandaag??? |
ja natuurlijk Frank Geen dag zonder koffie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:32
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Denk jij nou echt dat ik contact met ze op ga nemen |
Natuurlijk niet, maar ik heb vanmorgen gehoord van iemand die bij IT bedrijf werkt dat 80% nep is bij gevaarlijke datingssite. Sommige mensen denken dat het echt was en gaan ze contact opnemen en later worden ze door hen opgelicht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:34
|
|
|
FRANKT627 schreef: | enne, hoeveel vragen ze dan, Herman? |
De overbuurman is slachtoffer geworden door Russin. Liefst 3800 euro heeft hij kwijt geraakt. De vrouw is nooit teruggevonden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:37
|
|
|
[quote=JOL252]
Prachtige uiteenzetting... daar kan ik wat mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:38
|
|
|
Email van mijn dochter gekregen, tijdens huwelijksreis, uit zonnige Tenerife. Ze gaf tip voor aanstaande bruidsparen. Of wij naar toegaan? hmmmmm
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:39
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op vrijdag 4 mei 2012, 16:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:44
|
|
|
[quote=JOL252]
Mooi verwoord!
Maar nog wel ff een paar vragen: wat wanneer de dader geen spijt betuigt en je het dus niet kunt overgeven aan de dader? Wat wanneer er geen contact meer is met de dader?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:45
|
|
|
HERMAN388 schreef: | 12 Als nu van Christus gepredikt wordt dat Hij uit de doden is opgewekt, hoe kunnen sommigen onder u dan zeggen dat er geen opstanding van de doden is? 13 En als er geen opstanding van de doden is, dan is Christus ook niet opgewekt. 14 En als Christus niet is opgewekt, dan is onze prediking zonder inhoud, en zonder inhoud is ook uw geloof. |
Dat is nou precies wat ons geloof onderscheid van de rest van de religies.
Zonder de opstanding van Jezus, zou ons geloof weinig waarde hebben en in niets verschillen van de rest van de religies. Maar juist in Zijn opstanding, laat Jezus volgens mij duidelijk zien dat Hij de dood overwonnen heeft. Meerdere religies hebben profeten of bijzondere personen, maar ze zijn allemaal dood of van steen. Maar Jezus is opgestaan en zit nu aan de rechterhand van de Vader. Hij leeft en is Overwinnaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:54
|
|
|
[quote=JOSINA022]
Goede vraag! Het goede nieuws is dat het leven van een overlevende/c.q. oorlogstroffee niet voor altijd onder de invloed hoeft te blijven van misbruik/de misbruiker. We zijn van God en niet van de dader. Als dat de wens en het verlangen is en men is er aan toe is het mogelijk het te vér geven (aan God geven) en het leven verder op te bouwen met alle gezondheid/genieten wat er bij hoort, zoals onze Maker/Lover dat heeft bedoeld. (En mijn stille gedachte ernaast is: anders zou de dader nog gelijk krijgen ook.) Dus én wanneer iemand niet zijn spijt toont én wanneer iemand niet meer aanwezig is of leeft (is allemaal 1 pot nat: niet tonen van spijt is ook er niet zijn voor de ander) is het mogelijk te herstellen naar de orde van Gods koninkrijk.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 4 mei 2012, 15:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 15:06
|
|
|
De topic over het beruchte weekendje werd gesloten...gedaan met het welles nietes spelletje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 16:37
|
|
|
uitje en teentje of 2 knoflook snipperen, wat magere spekblokjes, kipfilet in blokjes, blokjes paprika en courgette, champignons. Achtereenvolgens bakken en op het laatst laten prutten met creme fraiche. Vers gemalen peper erover en Italiaanse kruiden (of lekker vers). Pasta koken.
Sla door elkaar knutselen met honing/mosterddressing.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 4 mei 2012, 22:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 17:04
|
|
|
Ik ben in uw midden als dienaar. Lukas 22:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 17:37
|
|
|
MAR608 schreef: | Das weer zo'n typische mannen-die-tekortkomen-reaktie...ik ga dr niet op in chat, je bent zielig | Kijk, jij stelt een idiote vraag, ik merk alleen op dat je op deze manier die vraag niet kunt stellen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA695
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 18:05
|
|
|
Dankjewel Ik schrijf alleen uit mijn hart niets meer en minder en ja ik zie uit naar een gezegende tijd .
groet God bless you to
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOS423
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 19:03
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Gods Geest doorbreekt mijn grenzen en ik bid dat Hij mijn hart aanraakt, steeds opnieuw en opnieuw dat Zijn liefde door mijn duisternis dringt Want dit is mijn gebed, dat mijn integriteit niet weg geroofd wordt door de boze in mijn geestelijke strijd.
De donderdagbidders ontmoeten elkaar weer op donderdag vanaf 20 u. Allen zijn welkom. We starten het gebedsuurtje met het eren van onze God. “Vader met geheven handen breng ik U mijn dank en eer ‘t Is Uw Geest die mij doet zeggen Jezus Christus die is Heer” (lied 167).
Dit neemt telkens zo’n half uurtje in beslag. Daarna verzamelen we de gebedspunten (eventueel vooraf in het kort doormailen).
Elke donderdag ervaren we de zegen van de Heer. Amen. Niet het aantal van de bidders is zo van belang, wel het hart waarmee we naar God uitreiken.
Verder gebedspunt: - moeder van Robbedoes, die kanker heeft en waar het niet goed mee gaat (Koller); - leiding om respectvol te communiceren en de tong te bedwingen "Wie de tong bedwingt, bedwingt gans het lichaam": “Wie zijn mond en zijn tong bewaakt (in toom houdt), bewaart zich in zijn leven allerlei ellende” aldus Spreuken 21:23. Het is zoals een vlam die een enorme brand kan veroorzaken. Mensen kunnen behoorlijk worden beschadigd door wat er over en tegen hen wordt gezegd. In de volksmond spreken we van dit “dodelijk” venijn? Welkom
Herman en medebidders |
|
|
Naar boven |
|
|