Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 09:26
|
|
|
JOL252 schreef: | waarom heb ik deze week een optie op glazen water en thee omgooien ?? en dat is nog niet zo erg... maar mijn mobiel kan niet zo tegen vocht.. |
...gelukkig is het dat maar...er zijn genantere dingen die je kan doen
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 30 april 2012, 03:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 09:29
|
|
|
QSJE546 schreef: | Wat een leuk verslag Hannah!! Mijn complimenten ook voor de organisatie van deze geweldige dag,ik heb genoten!!
Jullie zijn "in het echt" nog leuker dan in de chatbox
En dan was de liefste en braafste CM-er er nog niet bij...
Ik kan dit iedereen van cm van harte aanbevelen, |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 09:30
|
|
|
JOHANNA992 schreef: | Lacas 10:21.
Fijne zondag allemaal. |
...is Lacas een boek in de Schrift??? Of is het een weekblad?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 11:26
|
|
|
Zondag 29 April, Psalm 51: 7-11; Was mij geheel.
Er zijn van die momenten in je leven waarin je je vies voelt. Dan verlang je naar een douche. Maar al het water wast niet af, dat je gedaan hebt wat nooit gedaan had mogen worden. Je weet het, je voelt het diep in je hart: dit is een smet die ik niet zomaar met een beetje kraanwater kan wegpoetsen. Dit is een vlek op mij ziel! Kon ik het maar overdoen, kon ik maar, kon ik maar... Berouw komt na de zonde. Dat was bij David zo, dat is ook in ons leven menigmaal het geval. Geen prettige sensatie: berouw. Je voelt je beduimeld, je voelt je besmet. Is daar eigenlijk nog wel mee te leven? Ja, zo juicht het evangelie! Zeker wel, zo zeggen ons apostelen en profeten. Een kerklied zingt het ons voor: ‘Ja, amen ja, op Golgotha stierf Hij voor onze zonden. Zijn schuldloos bloed maakt alles goed en reinigt ons van zonde.’ Is dat geen goedkoop verhaal? Gaat dit niet een beetje al te snel? Is God dan een doekje voor het bloeden, een pleister op elke wond? Let wel: we hebben het hier over iemand die waarachtig berouw heeft. We hebben het over een mens in zak en as. Het liefst zou je in het donker in duiken. Je voelt je zo zwart als de nacht. Maar hoor: ik doop u in de Naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest! Gereinigd en gered, ondergedompeld in de doop, uit de nacht herrezen, sneeuwwit voor Gods aangezicht! Door dit geloof wordt zelfs de grootste zondaar geheel gewassen, gereinigd en herboren – een volkomen nieuw mens.
Voltrek de reinig en raak mij aan met bloed en hysop, dan ben ik genezen. Was mij geheel, en uit de nacht herrezen zal ik dan sneeuwwit voor uw ogen staan. Gun aan mijn oog een lichte ochtendstond, doe aan mijn oor uw blijde boodschap horen, dan juicht mijn hart, hoezeer door U gewond. Doe weg mijn kwaad, wis uit de laatste sporen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 11:31
|
|
|
Veel te vroeg wakker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 11:40
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Maakt niet uit hoor Maris, het was maar gein!! | ze gelijk weer pleitte is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 11:46
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Ja, waar let ik ten DIEPSTE op,wanneer ik een profiel bekijkt. Daar ben ik..en misschien wel met veel anderen best benieuwd naar.
Ik dacht..ik lach die vraag gewoon even hier neer. Misschien hoort dit dan bij mij, dit hier even te doen..
fijne dag! |
Voorop gesteld: je hebt echt een punt. Gewoon jezelf checken: waar let ik op bij het lezen van een profiel? Ook ik kom wel eens dingen tegen in profielen die mij niet aanstaan maar bedenk dan altijd: ben ik perfect? Kan ik met deze minpunten dealen of niet? De remedie is snel gevonden, chatten. Heel veel praten. Over van alles en nog wat en op een gegeven moment de diepte in. Zo leer je ook iemands diepste roerselen kennen. Toon belangstelling in elkaar! Persoonlijke vragen mag, maar mijn ervaring is dat je even aftasten moet wanneer dat kan. Zelf ben ik redelijk direct en dan moet je oppassen met persoonlijke vragen. Maar soms grijp ik een bepaalde quote in een profiel aan om daar een gesprek over te beginnen. Ik let dan altijd op de reacties daarop. Bij een date in real life kijk ik altijd naar iemands gezicht. De ogen zijn immers de spiegel der ziel... Maar ehh... Anyways vriend.... Niet om lullig te zijn: ik suggereer toch dat je beter wat aan je Nederlands kan doen... Vinden dames ook erg fijn...
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op zondag 29 april 2012, 11:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 12:04
|
|
|
BEUN656 schreef: | Voorop gesteld: je hebt echt een punt. Gewoon jezelf checken: waar let ik op bij het lezen van een profiel? Ook ik kom wel eens dingen tegen in profielen die mij niet aanstaan maar bedenk dan altijd: ben ik perfect? Kan ik met deze minpunten dealen of niet? De remedie is snel gevonden, chatten. Heel veel praten. Over van alles en nog wat en op een gegeven moment de diepte in. Zo leer je ook iemands diepste roerselen kennen. Toon belangstelling in elkaar! Persoonlijke vragen mag, maar mijn ervaring is dat je even aftasten moet wanneer dat kan. Zelf ben ik redelijk direct en dan moet je oppassen met persoonlijke vragen. Maar soms grijp ik een bepaalde quote in een profiel aan om daar een gesprek over te beginnen. Ik let dan altijd op de reacties daarop. Bij een date in real life kijk ik altijd naar iemands gezicht. De ogen zijn immers de spiegel der ziel... Maar ehh... Anyways vriend.... Niet om lullig te zijn: ik suggereer toch dat je beter wat aan je Nederlands kan doen... Vinden dames ook erg fijn... |
als de dames nederlands zo belangrijk vinden gooi er zelf in je stukjes geen engelse woorden in wat je dan ook nog eens fout spel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 12:10
|
|
|
JOHANNA992 schreef: | Lacas 10:21.
Fijne zondag allemaal. |
bedoel je niet het omgekeerde namelijk Lucas 12. 10 En iedereen die iets ten nadele van de Mensenzoon zegt, zal worden vergeven. Maar wie lastertaal spreekt tegen de heilige Geest zal niet worden vergeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 12:11
|
|
|
DANIEL777 schreef: | fout spel. |
Ok, om te beginnen zit je fout! Ik heb mijn stukje door iemand laten controleren die mij inderdaad op een aantal fouten wees die ik heb gecorrigeerd. En dan: jij vergeet de T dude!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 12:56
|
|
|
BEUN656 schreef: | Ok, om te beginnen zit je fout! Ik heb mijn stukje door iemand laten controleren die mij inderdaad op een aantal fouten wees die ik heb gecorrigeerd. En dan: jij vergeet de T dude! | it is anyway and not anyways
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 13:00
|
|
|
Ik verbaas me over de reacties,zouden jullie echt een relatie laten schieten om een d of dt???
Ik zou een liefdesbrief vol spelvauten koesteren hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 13:00
|
|
|
VISSER278 schreef: | Veel te vroeg wakker |
Dan was je zeker op tijd in de kerk...en niet weer een uur te laat zoals vorig jaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 13:01
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik verbaas me over de reacties,zouden jullie echt een relatie laten schieten om een d of dt???
Ik zou een liefdesbrief vol spelvauten koesteren hoor |
...moet ik die prief gewoon naar je meelbox sturen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 13:06
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dan was je zeker op tijd in de kerk...en niet weer een uur te laat zoals vorig jaar |
De kerk was nog niet eens open . En nog steeds niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARC212
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 13:08
|
|
|
Je zult je niet rabbi laten noemen, want één is jouw Meester en jullie zijn allen broeders. Mattheüs 23:8
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 13:16
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...moet ik die prief gewoon naar je meelbox sturen??? |
Mailen is zooooooooooo 2011............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 13:17
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mailen is zooooooooooo 2011............ | twitteren dan maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 13:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Johannes zelf brengt toch het verschil aan? Waarom trek je dat dan in twijfel? |
Johannes zegt; Hij die na mij komt ,is sterker dan ik; ik ben het niet waard Hem zijn sandalen na te dragen.Hij zal u dopen met de Heilige Geest en met vuur. Zijn wan is in Zijn hand en Hij zal de dorsvloer grondig reinigen en Zijn tarwe in de schuur verzamelen en het kaf met onuitblusbaar vuur verbranden Met ander (mijn eigen) woorden of je krijgt een enorme plens Heilige Geest Zoals in Jesaja 44; 3 Ik zal mij Geest op uw nageslacht gieten of je wordt door het vuur verbrand als kaf van de dorsvloer als Jezus komt, hier waarschuwt Johannes de mensen voor Ik denk dat we als we naast de waterdoop ook nog moesten dopen met de Heilige Geest dit wel door bijv. Paulus in een van zijn brieven uitgelegd zou worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 13:51
|
|
|
ja klopt Frank ik was er inderdaad niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 13:52
|
|
|
Klopt, Frank de afwezigen hadden ongelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHANNA992
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 13:52
|
|
|
In vers 21 lezen we dat Jezus vervuld was van de heilige Geest.Juist omdat Jezus vervuld was straalde hij liefde uit.Als wij vervuld zijn van de heilige Geest kan er geen duisternis in ons regeren.
Enne ja het staat in lUkas.Iedereen kan wel eens een tikfout maken....toch??
Laatst aangepast door
|
JOHANNA992
|
op zondag 29 april 2012, 15:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 14:43
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Johannes zegt; Hij die na mij komt ,is sterker dan ik; ik ben het niet waard Hem zijn sandalen na te dragen.Hij zal u dopen met de Heilige Geest en met vuur. Zijn wan is in Zijn hand en Hij zal de dorsvloer grondig reinigen en Zijn tarwe in de schuur verzamelen en het kaf met onuitblusbaar vuur verbranden Met ander (mijn eigen) woorden of je krijgt een enorme plens Heilige Geest Zoals in Jesaja 44; 3 Ik zal mij Geest op uw nageslacht gieten of je wordt door het vuur verbrand als kaf van de dorsvloer als Jezus komt, hier waarschuwt Johannes de mensen voor Ik denk dat we als we naast de waterdoop ook nog moesten dopen met de Heilige Geest dit wel door bijv. Paulus in een van zijn brieven uitgelegd zou worden. | Het was in die tijd en nog ver daarna de gewoonte om dmv handoplegging te bidden voor de doop in de Geest. Het was ondenkbaar dat dat niet gedaan werd. En het werd zelfs gelijk gesteld met het ontvangen van de Geest. Je zou vanuit bijbels oogpunt kunnen stellen, dat als iemand niet gedoopt was in de Geest, hij ook niet de Geest ontvangen had. (Hand. 19) De tussenoplossing waarin wij leven zou iets zijn waar men vanuit het NT vreemd tegen aan zou kunnen kijken. Als iets zo vanzelfsprekend is, als iets goed loopt, valt er ook weinig over te schrijven. Maar Paulus roept wel de gemeente op om vervuld te zijn met Gods Geest, in paats van vervuld te zijn met wijn...(Ef 5:18) het woord pleroo, betekent tot de nok toe vol, helemaal gevuld......het woord doordrenkt zou denk ik de beste vertaling zijn: Laat u doordrenken door de Heilige Geest.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GETA021
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 15:37
|
|
|
hoi, in onze kerk hadden we er ook een keer aandacht voor met het thema seksualiteit en huwelijk... uiteraard de eerste keren over het huwelijk enzo maar de laatste keer over single's. thema: getrouwd zijn is goed, alleengaand is beter (erg leuk en lief bedoeld maar de meesten mensen kiezen niet voor het alleen zijn) maar ja het is wel geprobeerd... sterkte iedereen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOS423
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 16:07
|
|
|
PIETER619 schreef: | Zelf bedoel ik eigenlijk de doop die Jezus ons voor heeft gedaan, dus met water en de doop in de Heilige Geest.
De discussie heb ik liever gaan over dit ondewerp dan kinder- of grote of volwassen doop. De beide waterdopen zijn algemeen bekend, maar zijn doop in de Heilige Geest en waterdoop aan elkaar verbonden bijvoorbeeld?
Dat ik gedoopt ben is het werk van de Heilige Geest geweest die mij overtuigde dat ik een volgeling van Jezus wilde zijn.
Als ik zo de preken van Kees Goedhart hoor bij Family7 en dan bij uitzending gemist, is er wel een verschil. Ik haal dit aan, omdat ik toch enige worsteling heb aangaande hernieuwde overgave, om het zomaar eens te stellen. |
Beste Pieter,
Waterdoop (=met water) en doop in H, Geest (=met vuur) twee naast elkaar bestaande dopen.; in de Bijbel en ook voor mij in de praktijk van het alledaagse leven.
Door de waterdoop ben je apart gezet voor Gods Koninkrijk, laat je aan anderen zien dat je wilt leven met Jezus als Koning, en wordt je door God bezegeld als Zijn kind.
Door de doop in vuur, krijg je de kracht =van de H. Geest om te leven als een kind van God, naar het beeld van God (gen1), tegenovergesteld aan je natuurlijke mens. Je groeit een nieuwe schepping te zijn, niet door kracht of geweld of eigen visie of werken, maar door de Geest van God zelf. zie Galaten 5.
Absoluut noodzakelijk, dus, evt. voorafgegaan door een van harte en hernieuwde toewijding aan Koning Jezus (dit kan zonder opnieuw in het waterbad te stappen, waterdoop is eenmalig) het is een houding van je hart. (zie ook topic: overgave...Roos423)
Liefs en God bless, Roos
Laatst aangepast door
|
ROOS423
|
op zondag 29 april 2012, 16:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 17:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Toch spreekt de bijbel van de doop in de Heilige Geest. btw, staat er op jouw doopformulier dat er twee dopen zijn???Het eerste en het belangrijkste wat Johannes over Jezus zegt is: .Dus wat jouw doopformulier zegt vind ik heel wat minder waarde hebben, dan wat de bijbel zegt... |
Dit doopformulier heb ik niet gemaakt hoor. Dit is samengesteld door Generale Synode 1618/1619. Doopfomulier is een uitleg vanuit de Bijbel. Dan worden we geleerd wat de doop voor ons betekent. Vorige eeuw hebben verschillende kerken doopformulier aangepast of verkort. Ik vind best jammer dat de kerken de doop verknoeid waren. Ik zou graag dat alle verschillende kerkverbanden bij elkaar komen in één gebouw om een doopdienst te houden. We kunnen de Heilige Geest niet zomaar ontvangen bij de doop, dat is alleen de wil van God de Vader. Je kunt beter bij (Herziene) StatenvertalingBijbel achterin lezen.
Hier een stukje:
Desgelijks als wij gedoopt worden in den naam des Heiligen Geestes, zo verzekert ons de Heilige Geest door dit heilig Sacrament, dat Hij in ons wonen, en ons tot lidmaten van Christus heiligen wil, ons toeeigenende hetgeen wij in Christus hebben, namelijk, de afwassing onzer zonden, en de dagelijkse vernieuwing onzes levens, totdat wij eindelijk onder de gemeente der uitverkorenen in het eeuwige leven onbevlekt zullen gesteld worden.
Door de doop kunnen we niet zalig worden. We blijven in de zonde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 18:25
|
|
|
toch blijft er hier verwarring hangen of men dan onder "dopen" bedoeld dat men een bepaald ritueel moet ondergaan? Doop door onderdompeling (de waterdoop) is een opdracht waarvoor men zelf het initiatief neemt om dit te doen, je maakt de keuze om Jezus te volgen. Of je een ritueel zou kunnen toepassen om de heilige Geest te moeten ontvangen? dan zou men als mens kunnen bepalen of je Heilige Geest wilt of niet. Je word inderdaad vervuld, omdat God zelf uit Zijn genade jou die geeft. Dat kan je dan ook weer herkennen vanuit de vruchten VAN de Heilige Geest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIES774
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 18:34
|
|
|
Wie gaat er mee op 12 mei naar de Brabantse Biesbosch; verzamelplaats Jeppegat 1, 4273PE te Hank om 15.00 uur op het parkeerterrein. Als iedereen er is gaan we gezellig koffie/thee drinken. Hierna maken we ruim een uur durende wandeling langs en door de Aakvlaai. Bij de Steen van Kloosteroord genieten we van onze, zelf mee gebrachte, picknick. Om 19.15 uur worden we opgehaald en gaan gedurende zo'n 2,5 uur durende boottocht beversspotten. Advies: goede wandelschoenen en warme kleding voor op de boot. Kosten €12.00 voor de boottocht; verdere consumpties zijn voor eigen rekening
Laatst aangepast door
|
LIES774
|
op zondag 29 april 2012, 18:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 18:43
|
|
|
Hoe men een profiel leest zegt ook veel over jezelf. Ik denk niet dat het mogelijk is dat elk profiel je aanraakt. En daar is ook niets mis mee. Ik sta op men 48 heel anders in het leven dan toen ik 20 was. Vooral de eigen inbreng en iemands uitstraling vind ik belangrijk in een profiel. profielen zonder plaatjes zeggen me dan ook weinig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 18:48
|
|
|
LIES774 schreef: | Wie gaat er mee op 12 mei naar de Brabantse Biesbosch; verzamelplaats Jeppegat 1, 4273PE te Hank om 15.00 uur op het parkeerterrein. Als iedereen er is gaan we gezellig koffie/thee drinken. Hierna maken we ruim een uur durende wandeling langs en door de Aakvlaai. Bij de Steen van Kloosteroord genieten we van onze, zelf mee gebrachte, picknick. Om 19.15 uur worden we opgehaald en gaan gedurende zo'n 2,5 uur durende boottocht beversspotten. Advies: goede wandelschoenen en warme kleding voor op de boot. Kosten €12.00 voor de boottocht; verdere consumpties zijn voor eigen rekening |
ik denk dat het beter is om hiervoor een nieuw topic te openen Lies
|
|
Naar boven |
|
|