ChristianMatch

Forum

Hoeveel dopen kennen we en wat of welke is het belangrijkste
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3787 3788 3789 3790 3791 3792 3793 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 12:07

Ik denk dat over een tiental jaren de evangelische gemeentes net zo traditioneel zijn geworden als andere kerken. Met weliswaar modernere muziek, maar geestelijk armoedig.

Hoe bedoel je dit dan? Ik lees er toch iets in van wat ik hierboven schreef....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 12:56

LEANNE226 schreef:
Ik ken Lexa Engeltje smiley Daar zijn inderdaad mensen die puur voor de seks gaan maar gemiddeld gezien niet meer dan op CM hoor,de meeste mensen zoeken warmte en liefde.
Als je een relatie zoekt moet je leren schiften,

Maak geen karikatuur van je medemens.Seks voor het huwelijk met je aanstaande of 4x per dag seks met een vreemde tegen betaling is een wereld van verschil.

Inderdaad sex met je aanstaande,
was daar ondertrouw niet voor ingesteld.

ik hoop dat iedereen begrip voor de ander gaat krijgen en dat er hopelijk meer mensen een echte relatie gaan krijgen , waar ze de rest van leven mee verder kunnen.

en ik hoop dat mensen die het maar doen( sex dus )om te doen er over na gaan denken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 14:03

WILLEMIJN232 schreef:
Ik denk dat over een tiental jaren de evangelische gemeentes net zo traditioneel zijn geworden als andere kerken. Met weliswaar modernere muziek, maar geestelijk armoedig.

Hoe bedoel je dit dan? Ik lees er toch iets in van wat ik hierboven schreef....
Ik vind het getuigen van geestelijke armoede als je met je mond allerlei dingen belijdt, maar er uiteindelijk niks mee doet. En dat proces is volop gaande...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 14:10

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind het getuigen van geestelijke armoede als je met je mond allerlei dingen belijdt, maar er uiteindelijk niks mee doet. En dat proces is volop gaande...

Maar dan is de vraag natuurlijk waar je dat op baseert. Ik heb juist de indruk dat mensen zich meer bewust zijn van geloof en christen zijn. het gebeurt niet meer op de manier van vroeger, toen bleef men lid van de kerk omdat het zo hoorde....Nu is dat vrijblijvender en hebben mensen ook meer keus...kijk maar eens naar het grote aantal gemeentes en diversiteit daarin.....
En vergeet niet, christen zijn net echte mensen he, geen heiligen......
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 14:27

FRANKT627 schreef:
Het hemelwater valt hier met kilo's ter aarde...donkere sombere wolken zo ver het oog reikt...het is gezellig binnen-blijf-weer...

Gelukkig bleef ik droog toen ik met de fiets naar de AH reed... Lachende smiley

Het meeste viel toch naast je...gelukkig maar...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 15:06

mensen, voor het geval dat het gaat regenen zou ik graag VIER PARTYTENTEN in auto's hebben..............

wie heeft er een PARTYTENT in de schuur liggen en zou die kunnen meenemen?

marsjg heeft een partytent
herman heeft twee parasols van 4 meter doorsnee...........

maar ik heb er graag nog drie partytenten bij, want we hebben een grote groep!!
er is kans op 5 - 15 milimeter neerslag; niet overdreven veel; maar een paar partytenten zijn zo uitgezet, dus lijkt me goed die in de auto te hebben, mocht er neerslag zijn.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op vrijdag 27 april 2012, 15:07
Naar boven

Auteur Bericht
MARC212

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 15:13

Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen. Johannes 14:23
Naar boven

Auteur Bericht
JOHANNA992

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 15:27

In het nieuwe testament wordt door Paulus veel gesproken over de doop.Bekeren en je laten dopen.De doop is een opdracht .Ga dan heen en laat u dopen. o.a.Gal 3:26 Want gij allen, die in Christus gedoopt zijt,hebt u met Christus bekleed.In de bijbel wordt nergens beschreven dat je een baby moet dopen.

Laatst aangepast door
JOHANNA992
op vrijdag 27 april 2012, 15:30
Naar boven

Auteur Bericht
SIMON253

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 15:38

INGE721 schreef:
Graag wil ik even reageren.

Je schrijft dat je op Lexa zit...........daar kom je inderdaad mannen EN vrouwen tegen die erop uit zijn om hun lust te bevredigen en verder geen relatie willen.
Dat is absoluut geen bijbelse houding en daar houd ik me verre van.

Wat ik bedoel, is elkaar beminnen en de tijd ervoor nemen om elkaar te leren kennen en toe te groeien naar een huwelijk.

Denk jij nou echt Inge, dat er die op deze site geen zijn die alleen op sex uit zijn. Ja zelfs vrouwen dat ik zeker weet, trouwens op iedere site is het uitkijken en dagen tellen.
Simon
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 16:02

ZEELAND736 schreef:
Kunnen we dit ook omdraaien Frank....
Als je achterdocht en vooroordelen koestert...zul je nooit in zee gaan met een...VROUW...
Waarom is je lidmaatschap dan weggegooid???
Oke...het is een datingsite, maar waarom geen vriendschap dan....??
Heel veel van ons.....(als het niet zo is spreken jullie me er maar op aan) hebben een verleden...
Je wordt veel voorzichtiger....zorgvuldiger....serieuzer....
Tenminste dat is mijn ervaring....
Ik hoef niet meer zo hard te lopen....
Wat ik ooit eerder ook al eens schreef...Ik heb liever een hele goede vriendschap...dan weer een relatie die geen goed basis heeft...

Je hebt wel een punt Zeeland ivm die vriendschappen. Er zijn hier immers genoeg stelletjes, gehuwd of niet, die hier ook zijn voor de vriendschappen. Ik reageerde alleen in de context waarin Nicky haar posting etaleerde.

Het is ook zo dat je voorzichtiger wordt na enkele afgesprongen 'relaties'. Dat heb ik vorig jaar zelf 2 maal ondervonden. Vooral dan als je naar de redenen kijkt waarom die afsprongen. Onbegrijpbaar voor 1 partij en normaal voor de andere. Nouja, het is maar hoe je de ernst neemt.

Ik merk nu, na een periode van verdriet en boosheid, dat ik toch weer open kan staan voor iemand... Als ik iedere vrouw moest gaan gelijkstellen met diegene die me pijn berokkende kon ik me beter helemaal afzonderen van de wereld.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 16:08

SIMON253 schreef:
Denk jij nou echt Inge, dat er die op deze site geen zijn die alleen op sex uit zijn. Ja zelfs vrouwen dat ik zeker weet, trouwens op iedere site is het uitkijken en dagen tellen.
Simon

Zowel mannen als vrouwen....OVERAL....op elke site...
Helaas veel kaf tussen het koren....ook op christelijke sites ja...
Ook ik heb weleens ""gedwaald"" op neutrale sites...
Maar toch ook weleens gesprekken gehad met mannen...die nog van normen en waarden wisten...Juist dan in gesprek gaan kan heel veel stof geven tot nadenken...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 16:12

FRANKT627 schreef:
Je hebt wel een punt Zeeland ivm die vriendschappen. Er zijn hier immers genoeg stelletjes, gehuwd of niet, die hier ook zijn voor de vriendschappen. Ik reageerde alleen in de context waarin Nicky haar posting etaleerde.

Het is ook zo dat je voorzichtiger wordt na enkele afgesprongen 'relaties'. Dat heb ik vorig jaar zelf 2 maal ondervonden. Vooral dan als je naar de redenen kijkt waarom die afsprongen. Onbegrijpbaar voor 1 partij en normaal voor de andere. Nouja, het is maar hoe je de ernst neemt.

Ik merk nu, na een periode van verdriet en boosheid, dat ik toch weer open kan staan voor iemand... Als ik iedere vrouw moest gaan gelijkstellen met diegene die me pijn berokkende kon ik me beter helemaal afzonderen van de wereld.

Helemaal waar Frank...die laatste woorden vooral....
Dat heb ik ook wel gehad hoor...dat ik een man niet meer vertrouwde....
Heel moeilijk voor mezelf maar ook voor die man....
En daarom..ga ik nog even voor een hele lange vriendschap....
Liever een goede vriendschap dan een slechte relatie...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 16:13

CHATULIEM619 schreef:
Voordat ik helemaal ga uitdiepen, dat in de bijbel er duidelijk verschil wordt tussen de doop in water en de doop in de Heilige Geest, wil ik gewoon een aantal algemene dingen vertellen.
In de katholieke kerk is het gebruikelijk de weken voor het pasen aan te merken als de lijdenstijd. In analogie daarop, gebruik ik meestal de tijd tussen pasen en pinksteren om de Heilige Geest centraal te stellen. En daar valt zoveel over te zeggen. Hierbij moet ik Charles nog bedanken voor het materiaal wat hij mij gegeven heeft. Eindelijk een gedegen cursus over de Heilige Geest.

De vraag of er zoiets bestaat als doop in de Heilige Geest als aparte beleving, los van de waterdoop, kan ik heel gemakkelijk met ja beantwoorden. Dat mensen dit als hetzelfde zien heeft niet te maken met de boodschap van Gods Woord, maar veel meer, dat onderwijs over doop in de Geest helemaal verloren is gegaan...
Wat mij aan het hart gaat, is dat de boodschap zelfs in evangelische gemeentes aan het verdwijnen is. Ik ben bang dat deze boodschap binnen evangelische gemeentes op stervens na dood is. En daarmee gaat het leven in de gemeente ook dood. Ik denk dat over een tiental jaren de evangelische gemeentes net zo traditioneel zijn geworden als andere kerken. Met weliswaar modernere muziek, maar geestelijk armoedig.

In de katholieke kerk wordt inderdaad de tijd voor Pasen als een lijdenstijd bestempeld. Eigenlijk is het alleen maar tijdens het Paastridium dat het lijden wordt benadrukt. Een lijden dat zijn climax vind in de verrijzenis. De boodschap bij uitstek wat ons als christenen staat te wachten: namelijk; opstaan uit de dood om voor Hem te verschijnen. Warmee dus aangetoont wordt dat na dit aardse leven er een verderzetting is.

Ook Pinksteren krijgt de nodige aandacht in de katholieke kerk hoor. Het feest, of hoe je het ook noemen wilt, van de Heilige Geest is ook een belangrijke gebeurtenis. De kracht die ons geschonken wordt in de vorm van wijsheid en Gods aanwezigheid is van niet minder belang. De Heilige Geest, de band tussen Vader en Zoon, komt dan als een dauw over ons heen. Het is haast een telepathische verbondenheid met God en Jezus die ons leiden zal doorheen het leven.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 16:17

Wat het wordt...zon of regen morgen....
Kom naar Ede....even zonder zorgen.....

Geniet van het samen zijn....met elkaar...

Ik wens jullie in ieder geval veel plezier daar!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 16:21

Even allemaal zingen voor THOMMETJE!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 16:22

Wat we kunnen stellen is, dat de bijbel elke seksuele relatie buiten het huwelijk hoererij noemt. Zelf vind ik het woord ontucht veel netter staan. Mensen die dat durven te betwisten lezen de bijbel niet goed.
De vraag is echter, in hoeverre is dat nog van toepassing? In mijn ogen volledig. En verder vind ik dat er eigenlijk veel smoezen hier opgeschreven worden om je eigen gedrag goed te keuren.
De keuze is altijd aan de persoon zelf of hij hier aan wil voldoen. Als je het niet zo belangrijk vindt de bijbel hier in te volgen, ben je er volkomen vrij in. Maar ga niet de bijbel gebruiken om je eigen gedrag goed te keuren.
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 16:49

HANNAH810 schreef:
mensen, voor het geval dat het gaat regenen zou ik graag VIER PARTYTENTEN in auto's hebben..............

er is kans op 5 - 15 milimeter neerslag; niet overdreven veel; maar een paar partytenten zijn zo uitgezet, dus lijkt me goed die in de auto te hebben, mocht er neerslag zijn.

mogelijk nog een partytent van 3 bij 3
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 16:59

HANNAH810 schreef:

Een partytent in een auto??????????
Heeft Herman een slee van 4 meter doorsnee Engeltje smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 17:01

FRANKT627 schreef:
In de katholieke kerk wordt inderdaad de tijd voor Pasen als een lijdenstijd bestempeld. Eigenlijk is het alleen maar tijdens het Paastridium dat het lijden wordt benadrukt. Een lijden dat zijn climax vind in de verrijzenis. De boodschap bij uitstek wat ons als christenen staat te wachten: namelijk; opstaan uit de dood om voor Hem te verschijnen. Warmee dus aangetoont wordt dat na dit aardse leven er een verderzetting is.

Ook Pinksteren krijgt de nodige aandacht in de katholieke kerk hoor. Het feest, of hoe je het ook noemen wilt, van de Heilige Geest is ook een belangrijke gebeurtenis. De kracht die ons geschonken wordt in de vorm van wijsheid en Gods aanwezigheid is van niet minder belang. De Heilige Geest, de band tussen Vader en Zoon, komt dan als een dauw over ons heen. Het is haast een telepathische verbondenheid met God en Jezus die ons leiden zal doorheen het leven.

ik kan jou uitleg niet duidelijk linken aan het topic over "de doop" of er een verschil zou zijn met de doop door bijvoorbeeld onderdompeling en de doop in de heilige Geest.
wat bedoel je met "de Heilige Geest komt als dauw over ons heen?"
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 17:01

ZEELAND736 schreef:
Even allemaal zingen voor THOMMETJE!!!!

In het hollands of in het Fries....... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 17:03

FRANKT627 schreef:

Ik denk Frank dat hier meerdere mensen zitten met teleurstellingen en het onbegrepen eindigen van relaties.....Als menigeen dat op op forum zou schrijven zo vaak als jij dat doet werd het een depressief forum.....
Iedere persoon op CM of op wat voor dating site heeft zijn/haar verhaal en soms is dat onbegrijpelijk voor jezelf.....
Dus als jij stelt dat je je niet gelijk wil stellen met iedere vrouw die je pijn berokkende dan denk je volgens mij verkeerd en doe je de ander ook onrecht aan......want wat jou pijn deed heeft misschien de ander wel net zoveel pijn gedaan om die relatie te beëindigen......dat is ook niet makkelijk.....en is het dan wel eerlijk om alleen jouw verhaal hier steeds op te schrijven?
Natuurlijk wordt je pijn gedaan omdat misschien je verwachtingen anders waren/zijn.....en dat is ook naar maar om dan gelijk de vrouw weer de zwarte piet toe te spelen?
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 17:04

INGE721 schreef:
Een partytent in een auto??????????
Heeft Herman een slee van 4 meter doorsnee Engeltje smiley Smiley die vol vragen zit

tenten zijn wel demonteerbaar hé Twijfelende smiley zou maar erg zijn als je alles kompleet zou moeten mee zeulen...
uiteindelijk nemen we een remork mee, en die is ook geen 4 meter lang toch
Naar boven

Auteur Bericht
QSJE546

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 17:08

stel je eens voor;
een man is weduwnaar of een vrouw is weduwe en is hertrouwd met n vrouw/man die zich anders voor heeft gedaan dan zij/hij uiteindelijk blijkt te zijn dus hij/zij gaat scheiden,dan heeft hij/zij twee keer intimiteit beleefd in beide huwelijken...
En is dus geen maagd meer,mag hij/zij dan niet meer intiem zijn met een vrouw/man tijdens een relatie waarin ze van elkaar houden maar niet getrouwd zijn?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie visie
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 17:13

INGE721 schreef:
In het hollands of in het Fries....... Geschokte, onthutste smiley

Mag in het Fries...maar dan zal ik er misschien niet veel van begrijpen!!!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 17:13

HANNAH810 schreef:

marsjg heeft een partytent 3 X 3
xabia evt partytent 3x3
herman heeft twee parasols van 4 meter doorsnee
willem evt parasol 3 meter doorsnee

maar ik heb er liever drie partytenten bij ipv parasols; want we hebben een grote groep!!
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 17:19

JOHANNA992 schreef:
In het nieuwe testament wordt door Paulus veel gesproken over de doop.Bekeren en je laten dopen.De doop is een opdracht .Ga dan heen en laat u dopen. o.a.Gal 3:26 Want gij allen, die in Christus gedoopt zijt,hebt u met Christus bekleed.In de bijbel wordt nergens beschreven dat je een baby moet dopen.

hoi Johanna. je hebt het hier over de waterdoop. dat is inderdaad een opdracht en wordt door verschillende zienswijzen op 2 verschillende manieren uitgevoerd.

de kinderdoop, dus bij een doopvont dmv besprenkeling of door onderdompeling wat een bewuste keus is van de persoon die gedoopt wordt.

de doop met de Heilige Geest is geen opdracht. het is een vervulling. De Heer gaf aan bij Zijn discipelen dat ze niet weg moesten gaan uit Jeruzalem omdat de Trooster nog moest komen. dit gebeurde met de Pinksteren. de vuurtongen kwamen boven hun hoofden en ze begonnen allemaal te bidden in zoveel verschillende talen dat de mensen die uit een ander land kwamen (en een andere moedertaal hadden) de discipelen konden verstaan. sommige mensen waren geintrigeerd en kwamen ook tot geloof anderen spotten ermee en zeiden dat ze te veel zoete wijn gedronken hadden. dit is 1 van de voorbeelden die hierover in de Bijbel staan. er zijn er meerdere.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 17:20

We kunne er vanuit gaan dat de geest al aan hetwerk was en zo men Jezus ging volgen. Als een vreemde tegen ons zou zeggen, volg mij, terwijl we aan hetwerk waren, zaouden we dat niet doen. Er moet du siets zijn geweest wat hun overtuigde om pa en werk alleen te laten, dat moet denk ik de Geest zijn geweest.

Jezus kreeg gelijk met zijn doop bij Johannes ook de Heilige Geest op zich doormiddel van een duif, is dat de doop in de Geest geweest, ik denk van wel. Echter was Jezus al bezig op 12 jarige leeftijd en hij was zeer wijs.

De discipelen moest wachten op de Geest, totdat die door Jezus gezonden werd, toen kon men meer dan wat men vooreerst kon. Men sprak in tongen en deden ze vanaf toen genezingen en alles wat van de Geest afkomstig was. Is men met Pinskteren, toen massaal gedoopt met de Heilige Geest? Dan staan beide dopen los van elkaar.

Ik kreeg een ouderling op bezoek en die was stellig overtuigd, dat de doop in de Heilge Geest gelijk met de waterdoop was, misschien omdat het ook bij Jezus gebeurde. Ik ben het met Chautuliem eens, dat beide dopen afzonderlijk bestaan

Ik denk dat we als westerse kerken te weinig, met en over de Heilige Geest bezig zijn geweest en dat daardoor een groot gebrek aan kennis is over wie wat en hoe de Heilge Geest is en bij ons aan het werk wil.

Als de Heilige Geest volop aanwezig mag zijn, in kerk of ons leven, kan hij ook meer van Zijn Gaven geven. Ook hier is veel misverstand over, want men denk soms dat talenten ook gaven zijn. Taaltechnisch misschien wel, maar Bijbels gezien is er weldegelijk verschil, denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 17:29

QSJE546 schreef:
stel je eens voor;
een man is weduwnaar of een vrouw is weduwe en is hertrouwd met n vrouw/man die zich anders voor heeft gedaan dan zij/hij uiteindelijk blijkt te zijn dus hij/zij gaat scheiden,dan heeft hij/zij twee keer intimiteit beleefd in beide huwelijken...
En is dus geen maagd meer,mag hij/zij dan niet meer intiem zijn met een vrouw/man tijdens een relatie waarin ze van elkaar houden maar niet getrouwd zijn?
Ik ben zeer benieuwd naar jullie visie
Lachende smiley

Mijn visie is dat ik het helemaal niet boeiend vind om me daar in te verdiepen.....,als je daar al een discussie over moet hebben......Laat een ieder dat zelf uitmaken.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 17:31

[quote=TINEKE986]

Dus dan ben je eigenlijk drie keer gedoopt? En iedere keer had het waarschijnlijk dezelfde waarde anders laat je je niet dopen toch? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINEKE986

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 april 2012, 17:36

[quote=XABIA794]hoi Xabia. nee, ik ben niet door nog een ritueel gegaan. het kwam ineens.
ik kan je ook niet uitleggen of dat nu wel of niet gepaard ging met het kunnen spreken in tongen want dat gebeurde ook ineens toen ik 14 of 15 was. zo maar ineens begon ik " vreemd" te praten waar in behoorlijk van schrok, dat kan ik je wel vertellen.
dus of het nu in fases gegaan is, kan ik je ook niet vertellen.
wat ik wel weet is dat ik vanaf toen nog niets meer wist over wat er in de Bijbel stond, het bleef moeilijk te begrijpen.
sinds het afgelopen jaar begrijp ik het veel meer bijna inderdaad op kind niveau. als ik mij hiermee niet te oneerbiedig uitdruk. ik weet dat dit komt door de Heilige Geest. het is als of ik hiervoor ziende blind was en horende doof. hoe dat komt kan ik je ook niet uitleggen. wat ik wel weet is dat ik afgelopen jaar mijzelf helemaal heb overgegeven aan de Heer. Waardoor niet ik maar Hij op mijn levenstroon zit. dat ik alles wat er in mij naar boven kwam bij de Heer gebracht heb, er vergeving voor gevraagd heb of anderen vergeving gevraagd heb of dingen die ik fout gedaan had (dus echt fout) zo goed mogelijk recht heb proberen te zetten.

Laatst aangepast door
TINEKE986
op vrijdag 27 april 2012, 17:37
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3787 3788 3789 3790 3791 3792 3793 ... 6194 Volgende
Pagina 3790 van 6194