Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 04:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat ik er wat anders tegen aan kijk Cootje....ik kijk niet alleen vanuit religieus opzicht maar naar het totale plaatje.....en ik schrik er altijd toch weer van dat er mensen zijn die zeggen ach het had voor mij allemaal niet gehoeven.... Ik heb de indruk dat jij het alleen koppelt aan religie en of je in die zin goed geleefd hebt..... |
Dat ben ik wel met je eens hoor Willemijn, ook ik hoor en zie wat mensen soms zeggen... triest soms om zo terug te moeten kijken.... Wat ik bedoelde te zeggen mbt een overlijden is hoe ik het zelf ervaar en dan kan ik dat niet loskoppelen van mijn eigen overtuiging.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 04:17
|
|
|
Regen met de Paasdagen?? Ik heb ook altijd pech wanneer k es vrij ben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 07:39
|
|
|
Zaterdag 7 April, Psalm 40: 10-13; Met een blijmoedig hart.
De dichter hangt het aan de grote klok, de hele wereld mag het weten: dat God goed is, liefdevol en trouw. Frank en vrij zegt hij het aan heel het verzamelde Godsvolk, vrolijk verkondigt hij de vreugdevolle tijdlijn van Gods bevrijding. Hij doet het zelfs, zo zegt de psalmberijming, ‘met een blijmoedig hart.’ Die laatste uitdrukking is weer zo’n verrukkelijke stoplap. Dat wil zeggen, de psalmberijming – ik verwijt hem niets! – had nog een regeltje nodig om zijn couplet af te ronden. En wat doe je dan? dan varieer je nog even door op een bekend thema. Dat thema is in deze psalm: niet zwijgen over Gods goedheid! En voortdurend op dat thema ziet de berijmer de oorspronkelijke dichter als een mens ‘met een blijmoedig hart’. Van zulke blijmoedige harten zou je er nog wel wat meer willen hebben in de kerk. En niet alleen in de kerk, ook buiten de kerk! Je zou willen dat met meer blijmoedigheid het evangelie zou worden verkondigd, her en der en overal. En dan bedoel ik met ‘blijmoedigheid’ niet dat quasi opgewekte gedoe van hemels kijkende goodwillers die als op commando weer eens een uurtje gemeenschappelijk blijmoedig staan te doen… nee, ik bedoel er échte blijdschap mee, innerlijke vreugde die doorstraalt door alles wat je denkt, zegt en doet. Het is die blijmoedigheid, die ons zelfs in tijden van tegenslag moet geeft voor morgen.
Ik breng de blijde boodschap van uw recht aan al wie U zijn toegedaan, dat zij uw wonderen verstaan in ’t woord dat Gij mij op de lippen legt. Ik spreek dat woord met klaarheid, opdat uw trouw en waarheid door elk begrepen wordt. Heer, ik weerhoud mij niet, maar loof U in mijn lied met een blijmoedig hart.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 08:28
|
|
|
Sinds 58 min lekker een paar dagen vrij....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 09:32
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 09:51
|
|
|
Heerlijk........denk je dat het vandaag een regenachtige dag wordt, schijnt de zon al heel de ochtend. Vissertje zal vandaag hoogstwaarschijnlijk veel buiten vertoeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 09:51
|
|
|
Zon ....zon.... en nog eens zon.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 10:01
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zon ....zon.... en nog eens zon. |
Zucht...het zal ook weer 's niet Hier doet de zon wel erg z'n best, maar het lukt niet echt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 10:22
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Zucht...het zal ook weer 's niet Hier doet de zon wel erg z'n best, maar het lukt niet echt... |
Het lukt hem hier anders best aardig hoor alleen wrom moet het nu zo kkkooouuuuddddddddd zijn erbij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 10:27
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Het lukt hem hier anders best aardig hoor alleen wrom moet het nu zo kkkooouuuuddddddddd zijn erbij |
De zon wint het momenteel ook , maar zie in de verte wel donkere wolken en het is idd brrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HELEEN296
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 11:37
|
|
|
Shanita zegt:
"En ja, ik heb jaren in vrije groepen gezeten, eindtijdverhalen. Ook eindtijdfilms gezien. Mensen zonder werk werden daar neergeschoten in zo'n film.
Ik hoop dat die eindtijd even op zich laat wachten."
Ik ben het zo eens met Pieter dat je niet alles op jezelf moet betrekken en vooral deze verhalen niet. Dit onderwerp plaats je er zomaar weer tussen. Misschien leuk om over de eindtijd te filosoferen in een 'vrije' (?) groep en daarover een film te kijken, maar net als op het forum denk je dat veel onderwerpen jouw leven raken.
Zie het als positief en meedenken en dat van personen die je niet persoonlijk kent! Net als jou reageer ik ook overal op (dat zit gewoon in mij; mening geven) maar je moet je niet laten meeslepen. Nog even een moederlijke tip van mij!
Laatst aangepast door
|
HELEEN296
|
op zaterdag 7 april 2012, 11:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 11:47
|
|
|
Helemaal mee eens...een prachtig gedicht!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 11:51
|
|
|
VISSER278 schreef: | Heerlijk........denk je dat het vandaag een regenachtige dag wordt, schijnt de zon al heel de ochtend. Vissertje zal vandaag hoogstwaarschijnlijk veel buiten vertoeven. |
Denk niet dat dit lang duurt Visser.... Ik kom net uit YESE......donkere lucht en regen...(niet veel)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 12:00
|
|
|
JOL252 schreef: | Even een opmerking tussendoor.. wat goed om dit in openheid te bespreken en wat herken ik helaas veel.. Ook ik ging door de mangel bij mensen met het Woord in hun broekzak en dat is verscheurend, juist in een tijd dat je leven overhoop gaat en je zelf weet dat je dicht bij God leeft en alles in overleg met Hem doet. Toch blijft steun en support zo belangrijk en juist ook die eenheid in Hem om dit te blijven vieren. Goed om de uitleg te lezen van Thomas968. Thanks ;) Ook ik kon geen andere kant meer op dan de beslissing door te drukken terwille van het welzijn van mijzelf en de kids, een beslissing die indruiste dwars tegen alles in wat ik altijd beleed en volhield.. Ik denk eigenlijk dat Jezus me zelf er uit heeft gehaald. Wat God samengevoegd heeft scheidde de mens niet... wat een worsteling met die tekst. Onlangs hoorde ik iemand het zo zeggen: soms is het zo dat God zelf mensen scheidt. Hij mag dat wel. Lastig om dan te bepalen wanneer God dat doet... in mijn situatie kan ik zeggen dat ik meerdere situaties heb meegemaakt in de afgelopen jaren die ik nu allemaal als een parelketting kan samenvoegen waarin Hij me liet zien dat Hij vierkant achter me staat en blijft staan. Alleen daardoor kon ik op gegeven moment de kracht vinden en de knoop doorhakken. |
Ik kon me helemaal in je verhaal vinden....Het lijkt erg veel op het mijne.. Bijna acht jaar strijd ging er aan vooraf....want scheiden??? DAT DOE JE NIET!!!!!
Wat het tenslotte wel gebeurde.... Maar ook nu na 2 jaar komen er zoveel dingen boven... Een nieuwe relatie, waar het ook niet allemaal vanzelf gaat, en je je oude fouten weer tegenkomt!!! Maar gelukkig is er geen ruzie....
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op zaterdag 7 april 2012, 21:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 12:48
|
|
|
Heerlijk zonnetje!!! Je krijgt er gewoon voorjaarskriebels van! Of kunnen het ook Paaskriebels zijn??
Daardoor vergeet ik die hagelbui van vanochtend maar weer gauw
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zaterdag 7 april 2012, 12:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 12:54
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Heerlijk zonnetje!!! Je krijgt er gewoon voorjaarskriebels van! Of kunnen het ook Paaskriebels zijn??
Daardoor vergeet ik die hagelbui van vanochtend maar weer gauw |
Paaskriebels Steen.....ik weet het zeker!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 13:08
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Wow!
Dat is de eerste gedachte die in me opkomt als ik dit gedeelte lees. Ik merk dat het verhaal over Jezus' lijden me heel veel doet. Toen ik gisteravond op tv naar 'The passion' zat te kijken heb ik menig traan gelaten. Zo heel af en toe komt er een stukje bewustwording over me heen van de gruwel die Hij heeft moeten doorstaan voor mijn behoud en kan ik niets anders doen dan dankbaar zijn! Het soort dankbaarheid dat niet met woorden is uit te drukken..
Maar dan is pasen weer voorbij en moet ik eerlijk bekennen dat dat gevoel weer een beetje vervaagt. Niet dat ik me niet meer bewust ben van Gods genade hoor, maar ik sta er gewoon niet meer zo bij stil. Het dagelijks leven komt weer naar voren en ik raak verwikkeld in allerlei aardse dingen waar ik als mens mee te maken krijg. Mijn hemel, wat kan ik soms worstelen met de meest kleine en onbenullige dingen alleen maar omdat ik weer in de gewoonte terug verval om alles zelf op te willen lossen. Gelukkig komt er uiteindelijk altijd weer een moment dat ik met mijn neus op de feiten gedrukt word en me realiseer dat ik het helemaal niet zelf kán oplossen en dan zijn daar Zijn liefdevolle armen om me op te vangen. Beschaamd moet ik dan weer erkennen dat ik er weer een zootje van aan het maken ben en even, heel even...voel ik die dankbaarheid weer.
Zou er best nog wat vaker stil bij mogen staan denk ik, zou een hoop ellende voorkomen
|
Gelukkig kun jij...(we) dat nog zeggen..... Ik denk juist dat dat pas eerlijkheid is..... Weet je....ik vraag...bid...er ook steeds maar weer om...(het niet weglopen bij God vandaan) We zijn zulke doe - het-zelvers!!!! Eigenlijk heb ik veel meer met zulke mensen dat hij...of zij...die het allemaal zo goed weet!!!! Klein wezen voor God is niet verkeerd.... En je weet Zijn Vaderarmen blijven uitgestrekt!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 14:01
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Paaskriebels Steen.....ik weet het zeker!!!!! |
Kriebels? geen last van hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 14:43
|
|
|
HELEEN296 schreef: | Shanita zegt:
"En ja, ik heb jaren in vrije groepen gezeten, eindtijdverhalen. Ook eindtijdfilms gezien. Mensen zonder werk werden daar neergeschoten in zo'n film.
Ik hoop dat die eindtijd even op zich laat wachten."
Ik ben het zo eens met Pieter dat je niet alles op jezelf moet betrekken en vooral deze verhalen niet. Dit onderwerp plaats je er zomaar weer tussen. Misschien leuk om over de eindtijd te filosoferen in een 'vrije' (?) groep en daarover een film te kijken, maar net als op het forum denk je dat veel onderwerpen jouw leven raken.
Zie het als positief en meedenken en dat van personen die je niet persoonlijk kent! Net als jou reageer ik ook overal op (dat zit gewoon in mij; mening geven) maar je moet je niet laten meeslepen. Nog even een moederlijke tip van mij! |
Hai Heleen, ja, het waren van die films, die nu slechte recensies hebben. Nauwelijks geacteerd. en wat ik laatst gelezen heb, niet eens bijbels...
Maar ja, daar zag je dan in die film zo'n groepje daklozen zeg maar, onder een viaduct bij zo'n vuur staan want het was ijskoud.(die scenes die je weleens in amerikaanse films ziet). Dan kwamen er een paar medewerkers van de antichrist, en die schoten ze allemaal overhoop. Want dat soort mensen leverden niets op.
Zo gaat het ook in de maffia in Napels, als je niets opleverd dan...Ja, dat boek lag gewoon bij Albert Heijn, ja, ik lees zoveel, van verschillende dingen hoor.
Ja, en dan word ik toch een beetje bang, dan denk ik ook aan de Joden in de 2de wereld oorlog...omdat er een groep werd aangewezen.
----
Ach, stel ik hou me mond, ik schreef hier eerst niet eens in mijn profiel dat ik in de wao zat. als ik me mond hou, wat heb ik daaraan. Ik moet in het dagelijkse leven ook mijn grenzen trekken naar mensen, anders loopt men over me heen. Wat heeft een forum voor nut denk ik dan.
Ik ben gewoon zo blij met mijn uitkering! En het ging al off topic na een á 2 bladzijden. Jammer.
Ik doe gewoon een tijdje reageren, en dan een tijdje geen lid. en dat wissel ik af. zodat ik niet teveel hiermee bezig ben.
Ik wist alleen niet dat sommigen zo fanatiek zijn, over een groep die een uitkering heeft, aan de andere kant, kan ik me voorstellen dat als je zovaak aan hebt moeten horen, dat geklaag, van te weinig enzo, dan kan ik me die reactie's heel erg goed voorstellen. Ik wordt ook ziek(bij wijze van spreken) van die klagers en zeikers.
Zeggen dat het regelmatig moeilijk rondkomen is, op een gewone manier, is iets heel anders als op een klaagzangtoon, dus ja, dat snap ik zó goed.
Ach, tis maar een forum hoor. als je elkaar in het echt zou onmoeten, zou je hele andere dingen kunnen hebben.
Fijn Weekend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 15:03
|
|
|
Ja, als ik iedereen moet gaan negeren, ja, dan kan ik net zo goed niet op een forum mee doen.
Als ik alleen maar moet denken van 'wat willen anderen horen dat ik zeg', etc.
Kan ik in het echte leven ook niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 15:12
|
|
|
Hai Mariska, die link van mijn boek die ik toevallig nu even aan het lezen ben, heb ik neergezet, om te laten zien dat er nog véél grotere krachten zijn, die de economie uitputten, dan een groepie uitkeringstrekkers.
en...het gebeurd in Europa ook nog.
Kijk je uit voor die muu...eh je hoofd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 15:36
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Mijn belastingformulier nog net op tijd ingevuld. En aan het eind bij de berekening weende ik bitter om het maar eens in Bijbelse taal te zeggen.
Thomas, had het liever aan iets anders uitgegeven. |
Je kan toch uitstel aanvragen en het láten doen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 17:15
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hier geldt hetzelfde voor mij. Het is al een behoorlijke tijd dat mn ex en ik uit elkaar gegaan zijn en op dit moment kunnen we gewoon goed met elkaar opschieten. Toen ze vorige week haar moeder niet kon ophalen met de auto, heb ik dat dus maar gedaan. Volgende week gaat ze naar Schiphol, en ik breng haar met haar zus naar toe. Een dagje Schiphol is toch ook leuk nietwaar? |
Fijn dat het zo kan.....Hier echter niet....en toch doet me dat soms verdriet.
Onze dochter komt nog vaak bij haar vader...dat gun ik haar... Af en toe merk ik echter zelf...dat het feit dat ik wilde scheiden...me soms nog even duidelijk gevoeld moet laten worden.... Als er iets gevraagd moet worden....doet zij dat....(dat is vrije wil) Maar ja...zij heeft dezelfde gevoelens als haar vader....(het autisme) Vader zal dat niet merken....(merkte dat ook niet) De moeilijkheden die er zijn...zijn echter voor mijn rekening... De zorgen echter ook...want doordat ik er niet over praat met hem...weet hij er niet van...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 17:59
|
|
|
Moeders die kinderen van vaders vervreemden, vaders die zonder reden wraak uitoefenen via dreiging en via kinderen.
Gatver
Je zou bijna je boeltje verkopen en naar een ander land opnieuw beginnen, als dat mogelijk zou zijn....denk ik zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 20:08
|
|
|
Op die eerste paasmorgen waarvan als de nevels verdampt zijn door de zon blijkt dat we voor altijd geborgen verbonden met God mogen leven in een helder eeuwig licht.
Het verhullende voorhangsel voor altijd gescheurd en wij vrij door de Zoon en immer vrij toegang en spel levend in Zijn aanwezigheid in een helder veilig licht.
Die eerste paasmorgen het lijden voorbij en verstild herkenning
onwennig knipperend tegen het vroege ochtendlicht.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zondag 8 april 2012, 00:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 21:15
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Denk niet dat dit lang duurt Visser.... Ik kom net uit YESE......donkere lucht en regen...(niet veel) |
Ja hoor , echt wel....... bijna heel de ochtend en heel de middag buiten geweest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 21:21
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja hoor , echt wel....... bijna heel de ochtend en heel de middag buiten geweest. |
Dat jij buiten bent geweest zegt toch niet iets van het weer??? Misschien ben je wel het liefste buiten met regen...dat kan toch??? Maar inderdaad het viel mee...het weer...al hoewel ik vond het te koud....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 21:22
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je gaat niet echt in op mijn vraag:zie jij een verschil tussen een echtscheiding in de wereld en in de hemel? Of is het ,dat als je voor de wet gescheiden bent, je ook voor God gescheiden bent? |
Ik zie dat inderdaad geheel anders. Het burgelijk huwelijk heeft vandaag de dag totaal geen inhoud meer. Men gaat daar gewoon mee om als was het even regelen en klaar zijn Klara en Kees en met de zelfde rotgang gaan we de zooi ook even uit elkaar helpen, alleeen al even met zijn 2en naar een advocaat en klaar is het weer. We hebben nu samenlevingscontracten die even rechtsgeldig zijn als een huwelijk. Dus al met al, heeft men wat burgelijke relaties aangaat er een zootje van gemaakt, zo ook met andere relaties en hun rechten.
Het kerkelijk huwelijk ga je een drieëenheid aan. Ik gaf al ergens aan dat ik een bevrijding voelde toen ik ja zei in de kerk, na een tijdje samen wonen. Het was een nu, nu is het goed gevoel. We wilden in de kerk trouwen om God er bij te betrekken, helaas menen velen (ook mijn ex) dat als de wet een huwelijk ontbind, ook het kerkelijk huwelijk ontbonden is, maar daar is weldegelijk ook een scheidbrief voor nodig, dus staat God en Zijn woord, wat mij betreft, nog steeds boven de wet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 21:24
|
|
|
Ik bedoel er mee te zeggen, dat ik enorme hoofdpijn krijg van mensen die op iedere punt en komma en smiley op het forum persee willen reageren. En dat doen ze dan niet met 1 bijdrage, nee maar met 6 achter elkaar. En dan ook nog meldingen er in doen die totaal niets met het item van het topic te doen hebben.
De vraag is en blijft hoe gaan we met armoede om.
(heeft iemand een paracetamolletje voor me)
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 7 april 2012, 21:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 april 2012, 21:34
|
|
|
PIETER619 schreef: | Ik zie dat inderdaad geheel anders. Het burgelijk huwelijk heeft vandaag de dag totaal geen inhoud meer. Men gaat daar gewoon mee om als was het even regelen en klaar zijn Klara en Kees en met de zelfde rotgang gaan we de zooi ook even uit elkaar helpen, alleeen al even met zijn 2en naar een advocaat en klaar is het weer. We hebben nu samenlevingscontracten die even rechtsgeldig zijn als een huwelijk. Dus al met al, heeft men wat burgelijke relaties aangaat er een zootje van gemaakt, zo ook met andere relaties en hun rechten.
Het kerkelijk huwelijk ga je een drieëenheid aan. Ik gaf al ergens aan dat ik een bevrijding voelde toen ik ja zei in de kerk, na een tijdje samen wonen. Het was een nu, nu is het goed gevoel. We wilden in de kerk trouwen om God er bij te betrekken, helaas menen velen (ook mijn ex) dat als de wet een huwelijk ontbind, ook het kerkelijk huwelijk ontbonden is, maar daar is weldegelijk ook een scheidbrief voor nodig, dus staat God en Zijn woord, wat mij betreft, nog steeds boven de wet. |
En nu zit jij zonder scheidbrief hier op cm rond te kijken of je een nieuwe relatie kunt krijgen? Waarom wacht je niet tot je waarlijk vrijgezet bent en gaat daarna op jacht??
|
|
Naar boven |
|
|